3. erillinen autokomppania

Anonyymi

Millaisia muistoja on 3.eril.autokomppaniasta? Itse palvelin silellä 1984 ja minusta oli hyvä palvella siellä. Tosin osa kantapeikoista vähän outoja

16

3607

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kävelin siitä ohi monet kerrat 60-luvulla. Sisään en mennyt kun ei ollut mitään erikoisempaa asiaa, puskajussi kun olin.

    • Anonyymi

      Palvelin siellä 2/89 saapumiserässä. Hieno paikka palvella, lähellä kaupunkia ja ajokeikat palveluksessa ympäri Kaakkois-Suomea.

      Pitäisi ens kesänä käydä kasarminmäellä katsomassa miltä näyttää.. viimeksi käynyt siellä toukokuun alussa 1990.

      • Anonyymi

        Vie sinne rekryyn samalla muutama koppa Karjala olutta, tykkäävät.


    • Anonyymi

      Itse palvelin myös siellä 1984. Hyvä paikka käydä armeija. Siviilissä paljon hyötyä siitä.

    • Anonyymi

      itse olin 84-85 reserviin 5.9-85 ihan mukava paikka hyviä muistoja nim Rambo

      • Anonyymi

        3kk sama mutta loput it:n puolella


    • Anonyymi

      Hyvät on muistot kuninkaallisesta autokomppaniasta, itse menin 01/1975 ja alokasajan jälkeen 8 kk:tta ajoin kerosiinia Karjalan Lennostossa, erittäin kivaa aikaa. Eki Pielavedeltä

    • Anonyymi

      2/89 palvelin. Koko 11kk Kouvolassa ja oli hieno varuskunta. Muualta tulleena en ollut edes ennen varusmiespalvelusta Kouvolassa käynyt.

      Hyvin tuli tutuksi kaupungin baarit, aseman monttu, Speden saluuna, safiiri (olikohan tuon niminen?) jne.

      Kymen Lukon talo jäi myös hyvin mieleen.. Siellä joutui käymään kuskina lähes päivittäin. Kuskina tuli myös käytyä kaikki lähiseudun varuskunnat ja esikunnat läpi. Saarilla sai suurta ympäri maakuntaa.

      • Anonyymi

        Typo, siis Saabilla ei Saarilla.


    • Anonyymi

      Vanha aloitus mutta 3/87 olin koko 11kk autokomaniassa. Sodebaarissa näkyy olevan jokin studio. Liekkö ne saapumiserien tekemät rattimattipöydän koristeet heitetty roskiin, meillä oli pikkunen syyläri. Pitänee ensi kesänä käydä mopolla paikanpäällä muistelemassa.

    • Anonyymi

      Sieltä se kädenvääntö lähti, eikä ole sen jälkeen loppunut.

    • Anonyymi

      Paikka on muuttunut 80-luvun jälkeen! Ensin pitkään kasarmiin tuli 90-luvun alussa Helsingin Yliopiston kääntäjäkoulutus, ruokalaan tuli ravintola, auto- ja it-kompanja muuttivat Vekaralle. Alueelle on rakennettu moderneja lasi-teräs rakennelmia ja aluetta hallitsee ammattikorkeakoulu.

      • Anonyymi

        Sellainen tarkennus että -90 muutti IT, joko Kotkaan tai Haminaan (en muista kumpaan). Alueelle jäi vielä Pioneerikoulu ja Autokomppania.

        Pioneerikoulun seuraavaa sijaintia en tiedä, looginen olisi Koria mutta en ole varma.

        AutoK muutti muutaman vuoden päästä Karkialammelle Mikkeliin, oli oma kompania Savon prikaatin yhteydessä kunnes lopetettiin.

        1990 oli jo huhua ja suunnitelmia Helsingin yliopiston tulosta mutta mitään varmaa ei silloin vielä ollut.

        Jos AutoK jutut kiinnostaa enemmän kannattaa liittyä facen 3ErAutok ryhmään missä asioita muistelee niin entiset varusmiehet kuin kantapeikotkin.

        Joskus olisi hauskaa päästä kiertämään kasarmin rakennukset sisältä, ulkopuolella olen joku vuosi sitten käynytkin


    • Anonyymi

      Osa kantapeikoista tykkäsi antaa ja saada huulihölkkää. 😚

    • Anonyymi

      Yliopisto tuli pitkään kasarmiin ja remontoitiin sisältä erittäin hienoksi ja moderniksi, kävin siellä kurssilla 90-luvun puolessa välissä. Nyt siis ammattikorkeakoulun käytössä. Tuohon aikaan kurssin ruoka- ja kahvitunnit tuli vietettyä entisessä ruokalassa olevassa ravintolassa. Nykyistä tilannetta en tiedä, mutta luulisi siinä olevan edelleen ruokapaikka opiskelijoille? It muutti ensin Haminaan ja sieltä Vekaranjärvelle. 90-luvun puolessa välissä pioneereilla oli jotain toimintaa kentän pitkän makasiinin puoleiseissa rakennuksissa, mutta siellä oli myös avoin kirjasto ainakin opiskelijoille. Autokomppanian rakennuksen käyttötarkoitusta silloin ja nykyisin en tiedä. Sotilaskoti myytiin yritykselle ja rakennuksen katon heikosta kunnosta on kiistelty viime aikoina, osapuolina yrittäjät ja kaupunki.

    • Anonyymi

      Korian pioneerit ( ja varmaan koulukin) muutti Vekaralle. Jos en erehdy, niin armeijalla ei ole enää mitään toimintaa Kasarminmäellä ja esikuntakin on muuttanut Kymenlukolta mäkeä alaspäin hyppyrimäen juurelle.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      53
      5118
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3347
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1482
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      182
      1317
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1026
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      928
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      877
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      816
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      758
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      717
    Aihe