Luotatko vielä suzukiin

Anonyymi

Autoon jossa taka-akseli on väärä, ohjaus heikko, pieni akku ja mitätön sulakerasia. Itse en luota vaan vaadin saksalaisen preemium auton alle.

28

99

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Vaikka kuinka yrittäisi pitää naaman peruslukemilla, niin leveä hymy tulee kasvoille, kun neliveto Suzukilla lähtee talvikelillä liikkeelle.

      • Anonyymi

        Näin se menee kun lähtee valoista jäisellä kadulla. Perässätulijat jäävät seisomaan ja pyörät vaan sutivat, sinne jäivät ja suu auki ihmettelivät kuinka Vitara nyt noin lähti.


    • Anonyymi

      Aloittajalla taitaa olla koulureppu syndrooma

    • Anonyymi

      Mitätön sulakerasia? Kuulostaa tosi pahalta vialta.

      Autokaupassa tarkistan merkistä riippumatta aina sulakerasian ensimmäisenä.

    • Anonyymi

      Jos neliveto ruopii mukavasti niin miksei vois kurvailla?

    • Anonyymi

      Tosiaan Suzukissa halvan oloinen muovinen sulakekotelon kansi narahtaa avattaessa.
      Mersussa sulakekotelon kansi sulkeutuu kuin panssariovi jykevästi kumahtaen kaasujousen avittamana.
      Se on sitä laatua!

      • Anonyymi

        Messussa joutuukin sitä sulakerasiaa aukomaan aika tiuhaan, niin siksi pitääkin olla laadukkaan tuntuinen.


      • Anonyymi

        On pakko kysyä, mihin ihmeeseen sinä sitä sulakerasiaa ylipäänsä tarvitset? Sehän on vaan mokaajia varten jotka tekevät oikosulkuja tai ylikuormittavat lisälaitteilla sähköt nurin. Et kai ole mokkeri?


    • Anonyymi

      VW konsernin autoissa sulakerasian kansi aukeaa pienemmissäkin kolaritilanteissa samoin kuin takapenkin turvavyöt

    • Anonyymi

      "Luotatko vielä suzukiin"

      Kiitos kysymästä, kyllä ja ihan ehdottomasti. Kuten TM 60.000 km kestotesti kertoi, auto oli yksi äärimmäisen harvoista testatuista, johon ei testijakson aikana tullut ainuttakaan vikaa. Omat kokemukset ovat linjassa TM testin kanssa, vaikkei kilometrejä vielä noin paljoa olekaan.

      Kuten tuossa aikaisemmin jo mainittiin, erityisesti talvikeleillä luottamus on täydellistä, kiitos huippuluokkaisen nelivetojärjestelmän. Esimerkiksi viime talvena piti yhtenä sunnuntaina käydä töissä ja parkkipaikat olivat täydellisen auraamattomia. Eteneminen oli täydellisen vaivatonta jo "auto" modessa ja takavedon mukaantulon vaivoin aistii.

      Tähänastisen kokemuksen valossa Suzuki on ansainnut luottamuksensa 110-prosenttisesti niin kesällä kuin talvella. Sen kaikkinaiset ominaisuudet ovat täydellisesti ylittäneet odotukseni.

      Ihan mielenkiinnosta, miksi kysyt asiaa?

      • Anonyymi

        Juuri näin on minunkin kokemukseni Vitaralla. Kilometerjä kohta 120 000

        Ei vian vikaa tähän mennessä, kaikki on toiminut täydellisesti. Tämä on japanilaista laatua parhaimmillaan.

        Aloittaja puhuu jostain taka-akselista mutta en ole sellaista vielä Vitarasta löytänyt koska siinä on myös takapyörissä erillisjousitus. Tuollainen hölmöys kertoo aloittajan henkisestä tasosta kaiken.

        Akku on normaalikokoinen eikä pienintäkään heikkoutta tähän asti havaittu.

        Sulakerasiaa en ole tähän mennessä tarvinnut edes etsiä, mitäs minä sillä? ne on vain heikkoja autoja varten niiden availut kun sähköt on huonosti suunniteltu tai käyttäjä tekee oikosulkuja viallisilla apulaitteilla.


    • Anonyymi

      Kumpaa sulakerasiaa tarkoitat, sisältä vai konepellin alta löytyvää?
      Konepellin alla olevassa boksissa tosin on muutakin kuin sulakkeita, joissain autoissa kyseinen sähkökeskus on nimeltään TIPM, Totally Integrated Power Module.

    • Anonyymi

      mulla ei oo baijerilaisessa sulakerasiassa kantta ollenkaan kerran talvipakkasilla lohkesi eikä pysy enään kiinni että se siitä

      • Anonyymi

        En luota suzukiin. Pieni brändi ja mitättömän huonot ajjo-ominaisuudet


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En luota suzukiin. Pieni brändi ja mitättömän huonot ajjo-ominaisuudet

        Eihän sinulla poikaparalla ole edes ajokorttia vielä, joten miksi edes murehdit tuollaisia?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En luota suzukiin. Pieni brändi ja mitättömän huonot ajjo-ominaisuudet

        Minä taas luotan. Valtava brändi, tinkimätön tuotekehitys ja sen myötä mainio käsiteltävyys ja ajo-ominaisuudet. Mitä hankalampi keli, Suzukilla pärjää aina.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä taas luotan. Valtava brändi, tinkimätön tuotekehitys ja sen myötä mainio käsiteltävyys ja ajo-ominaisuudet. Mitä hankalampi keli, Suzukilla pärjää aina.

        Valtava brändi = pieni marginaalimerkki
        Tinkimätön tuotekehitys = hahahahahahaaaaaaa
        Ajo-ominaisuudet = seilaa tien laidasta laitaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä taas luotan. Valtava brändi, tinkimätön tuotekehitys ja sen myötä mainio käsiteltävyys ja ajo-ominaisuudet. Mitä hankalampi keli, Suzukilla pärjää aina.

        Juuri näin. Suzuki on vahva merkki Kauko-Idässä ja USAssa. Maasturivalikoima on laaja ja heillä on pitkä kokemus maastureista. Heillä on käytössään japanilaiset laatujärjestelmät ja tinkimätön laadunvalvonta.

        Ajo-ominaisuudet ovat erinomaiset, mutta mistäs nuo kokemattomat sen tietäisivät, kunhan repivät leukojaan kun eivät tiedä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valtava brändi = pieni marginaalimerkki
        Tinkimätön tuotekehitys = hahahahahahaaaaaaa
        Ajo-ominaisuudet = seilaa tien laidasta laitaan

        Maailmanlaajuisessa autoalan brandi-tilastossa näyttää Suzuki olevan sijalla 8.
        Takanaan sillä ovat mm. Kia, M-B, Renault, BMW, Audi, Mazda, Jeep, Fiat, Skoda, jne.
        Löytyy netistä, ei ole keksittyä tietoa.


    • Anonyymi

      Juuri olin liikkeellä vuokra-autolla Keski-Euroopassa viikon verran erilaisilla tieosuuksilla moorriteistä aican auton levyisiin pikkuteihin. Alla oli VW T-CROSS pikkumaasturi. Sain hyvää vertailukohtaa omaan Vitaraan. Tässä havaintoja:

      - ajovalot olivat täysin tehottomat, piti käyttää pitkiä valoja ja häikiä vastaantulevia pahasti kun ei millään nähnyt eteenpäin kovin kauas
      - jousitus oli hiukan pintapehmeä mutta kun tuli asvaltin kuhmu kohdalla se täräytti koko autoa pahasti. Ajo oli huonommilla pinnoilla aika epämiellyttävää
      - ajo oli moottoritienopeuksilla outoa heilahtelua ja poukkoilua, ei halunnut pysyä kaistalla vaikka siinä oli jopa automaattinen kaista-ajomoodi jolla voi ajaa ilman käsiä jos ajoratamaalaukset olivat kunnossa. Ei hyvä
      - tuuli heilutti autoa ja tuotti siirtymisiä kaistalla
      - moottori oli todella voimaton mutta janoinen
      - ei vakkaria eikä varsinaista etututkaa joka aiheuttaisi jarrutuksen jos toinen auto lähestyy edestä

      Vitarassa ylläkuvatut asiat on ratkaistu paljon paremmin ja siksi olen siihen tyytyväinen. Vitaran H11 ajovalot ovat todella hyvät, kulutus pieni ja ajo vakaata. Yhtään hyvää pointtia en pysty nostamaan esille T-CROSSista.

    • Anonyymi

      Neljäs ajovuosi menossa Vitaralla ja ilman vikoja!

      Vain yksi merkki on tätä ennen ollut täysin viaton ja tämä yltää nyt kakkoseksi ja kohta varmaan ykköseksi omissa kokemuksissani, kunhan maileja kertyy. Se toinen oli Hyundai. Kauko-Idässä, siis Japanissa ja Etelä-Koreassa laatu on mietitty tarkoin ja autot suunnitellaan kestämään eikä lojumaan korjaamoilla. Huonoista autoista on minulla kokemuksia vaikka muille jakaa. Esim. VW ja Citroen, siinä heikoimmat omistamani. Myös eräs Rutinoff josta ei sen enempää, pska kun oli.

    • Anonyymi

      Vastaus aloitukseen : KYLLÄ LUOTAN JA SUURELLA SYDÄMELLÄ 👍😀

    • Anonyymi

      Olen kans ajanut 120000 Vitaralla enkä muuhun vaihda. Mitään vikoja ei ole ollut. Tehokkaat H11 lamput juuri vaihdoin ensi kertaa. En käsitä miten voivat kestää kolme ja puoli vuotta. Muissa autoissa olen ajovalot samalla ajomäärällä vaihtanut vuosittain. Lamppujen vaihto oli yllättävän helppoa. Monessa autossa olen joutunut toivomaan itselleni ns. kätilön käsiä kun ei millään tahdo mahtua ahtaisiin paikkoihin ja terävien peltien sivuitse. Nyt meni heittämällä, vaihtoaika alle kaksi minuuttia.

      Vitaralla on joskus ihan esimerkin vuoksi hauska tehdä kepposia muille autoilijoille kun lähtee erittäin liukkaalla kelillä liikennevaloista. Muut jäävät valoihin sutimaan kun Vitara suhahtaa menojaan.

      • Anonyymi

        Vastaan. En luota suzukiin. Pyllyt mätii ku on niin huonot penkit. Ohjaus on suorastaan ala-arvoinen.


      • Anonyymi

        Olen saanut ajaa kaverin Vitaralla useasti ja välillä pitkääkin matkaa. Hyvän tuntuinen peli. On kunnon penkit tällaiselle isommallekin äijälle ja on hyvä ajaa. Ohjauksessa ei todellakaan ole mitään häikkää.
        Yritän säästää, että saisin joskus oman Suzukin. Halpojahan ne eivät ole, mutta laatu maksaa.


    • Anonyymi

      Ostaisin Suzukin jos olisi hieman Vitaraa isompi hybrid malli.

    • Anonyymi

      Hyvin tämäkin provoaloitus toiminut !

      • Anonyymi

        Aina kannattaa kuitata nämä provot niin saavat faktaa silmilleen


    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Upea peppuisella naisella

      Upea peppuisella naisella on upea peppu.
      Ikävä
      90
      6352
    2. Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta

      Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t
      Tornio ja Haaparanta
      30
      3803
    3. törniöläiset kaaharit haaparannassa

      isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/
      Tornio ja Haaparanta
      28
      3170
    4. Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!

      https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu
      Maailman menoa
      370
      1726
    5. Mihin se sysipska hävisi?

      Katso Frida Kahlo elämäkerta ja opi.
      Ikävä
      33
      1398
    6. Upea peppuisella miehellä

      Upea peppuisella miehellä on upea peppu.
      Ikävä
      27
      1330
    7. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

      Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      46
      959
    8. Anteeksi kulta

      En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv
      Ikävä
      11
      956
    9. Perttu Sirviö laukoo täydestä tuutista - Farmi Suomi -kisaajista kovaa tekstiä "Pari mätää munaa..."

      Ohhoh, Farmilla tunteet alkaa käydä kuumana, kun julkkiksia tippuu jaksosta toiseen! Varo sisältöpaljastuksia: https:
      Tv-sarjat
      11
      880
    10. Tykkään susta todella

      Paljon. Olet ihana ❤️
      Ikävä
      42
      859
    Aihe