Huono olo olla

Anonyymi

Hei!
Olen nyt lukion ekalla ja mulla on ollu tosi huono olo olla. En ees tiiä mistä se johtuu ja sitä koitan psykologilla koulus selvitellä et miten tilanne paremmaksi. Viel muutamia viikkoja sitten olo oli ihan kohtalaisen okoo. Nyt kuitenkin ahdistaa mennä kouluun, on vaikea hengittää, tuntuu että sydän repeää rinnasta irti, ajatukset ei at selkeä, tunnen olevani mitätön, jäljessä kaikesta enkä nää ympärillä tapahtuvia asioita vaikka kuinka yritän. Ahdistus pahenee aina kun on aika lähteä kouluun ja helpottaa hetkeksi koulupäivän loputtua. Sitten ajatus huomisesta nousee ja ahdistus pahenee. Olen todella itkuinen ja nyt muutamana viimeisenä päivänä on ollut hankalaa yrittää olla itkemättä tunnilla kertakaikkisen huonon olon vuoksi.
Olo on niin kurja, enkä kertakaikkiian jaksa ja kouluun meno on niin vaikeaa. Koulussa on ihania kavereita, mutta en osaa olla läsnä heidänkään kanssa oman olon takia.
Monesti illalla toivon vain etten enää heräisi seuraavana aamuna. Ajatus tuntuu karmealta sillä on niin monta asiaa kokematta ja näkemättä, mutta olo on niin kauhee että ei vain enää jaksaisi. En oikeasti enää jaksa, olo on ollut niin kurja jo pitkään ja nyt olo on niin sietämätön etten tiedä mitä teen. En edes uskalla puhua olosta, koska minulla ei ole sille mitään perusteita se vain on setämätön. En tiedä mitä teen en vain enää jaksais.

2

65

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Vanhempani eivät edes tiedä että käyn psykologilla, en ole pystynyt kertomaan, olen kuitenkin ylpeä että olen kyennyt ottamaan sinne yhteyttä...

    • Hei,

      Hyvä, että kirjoitit tilanteestasi tänne! Joskus pelkkä kirjoittaminen helpottaa ja selkeyttää ajatuksia. Toisaalta myös ulkopuolinen tuki voi olla hyvä voimavara. Asioista keskusteleminen voi auttaa jäsentämään omia ajatuksia ja helpottaa jaksamista. Eli hyvä, kun selvittelet asiota myös koulupsykologin kanssa. Varmasti myös vanhempasi haluaisivat tietää tilanteestasi.

      Tässä tiedoksesivielä pari paikkaa joihin voit halutessasi olle yhteydessä, jos haluat jutella tilanteestasi. Näihin voit olla yhtyedessä matalalla kynnyksellä ja anonyymisti:

      - Sekasin-chat nuorille, https://sekasin247.fi/

      Sekasin-chat on auki vuoden jokaisena päivänä, maanantaista perjantaihin klo 9-24 sekä lauantaisin ja sunnuntaisin 15-24. Chatissa päivystävät mielenterveyden ammattilaiset sekä koulutetut vapaaehtoiset.

      - Tukinet -tukipisteesi netissä, https://tukinet.net/

      Tukinetistä saa itselleen tukihenkilön, jonka kanssa voi keskustella kahden kesken mistä tahansa hankalasta elämäntilanteesta tai mielessä olevasta huolesta. Tukinetissä on myös monenlaisia keskusteluryhmiä ja chattejä, joista voi saada vertaistukea sekä ammattilaisten neuvoja. Tukinet on avoinna kellon ympäri vuoden jokaisena päivänä.

      Ystävällisin terveisin
      SOS-kriisikeskus/Kata

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      60
      5957
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      24
      3764
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      230
      2053
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1810
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1256
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1249
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      298
      1049
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      990
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      919
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      868
    Aihe