Haluaisin koneistajaksi, mutta...

Anonyymi

Joo moi,
yks päivä tuossa löysin kappas vaa jonkun oudon laitteen, joka pisti terävästi silmään ja kieltämättä aloin hiplaa konetta mikäs se tämmöinen värkki on :D Siinä sitte aloin hysteerisesti etsimään tietoa kyseisestä laitteesta ja tuli selville, että kyseessä on hitsaajan muuntaja, joka soveltuu esim. puikkohitsaukseen. En ole vielä koulussa mielestäni puikkohitsauillu ja tästä asiasta mulle on herännyt kysymys.

Vaikka olen kiinnostunut koneistuksesta, silti ajatus tämän muuntajan olemassaolosta herättää ajatuksia... voikos koneistaja käydä puikkohitsauksen kursseja? Ihan vaan sen takia, että ku on tämmöinen vanha (no en tiiä kui vanhaksi voisin pitää) muuntaja ja kukaan ei käytä sitä perheestäni/suvustani. Olen katsonut videoita Youtuben puolelta ja tullu sellainen fiilis miten käytännöllinen tuo laite oikeasti on. Esim. pikkukorjaustöissä.

Opiskelen tällä hetkellä kone- ja metalliteollisuutta amiksessa ja olen erityisen kiinnostunut koneistajan hommista. Esim. miten työstetään jollakin koneella jonkun tietyn koneen osia.
Suvustani kukaan ei ole koneistanut, mutta löytyy asentajia, sähköasentajia, diplomisähköinsinööri ja ehkä hitsarikin. Halusin tähä loppuu vielä selventää tilannetta, jossa olen tällä hetkellä.

5

102

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Rohkeesti open puheille :p

• Anonyymi

Älä hyvä ihminen.

• Anonyymi

On ihan omista ajatuksista ja kiinnostuksesta kiinni milloin näkee olevansa liian vanha. Moni hitsari tai koneistaja tai asentaja opiskelee 30-40 vuotiaana vielä esim. konetektiinkan insinööriksi. Lisäksi oikean ammattikokemuksen omaaminen metalliteollisuuden töistä on tosi iso plussa työllistymismahdollisuuksiin. Tietiysti se on omasta kiinnostuksesta ja elämäntilanteesta kiinni että lähteekö jatkamaan opiskelua.

• Anonyymi

Paskaa hommaa, alipalkkaista sekä suhdanteiden kautta menevää tuotantoa eli säännöllisiä irtisanomisia, YT:tä ja lomautuksia ja vielä huonopalkkaista vuorotyötä ja käryjä jokapaikassa sekä leikkuuneste altistumista... lisäksi pitäisi käyttää montaa konetta samaanaikaan, pitäisi tietää ja tehdä kaikki mutta palkka... täysin ala-arvoinen apinan virka!

Tee jotain muuta, älä usko propagandaa jota on vuosikymmenet syötetty jokaiselle sukupolvelle.

• Anonyymi

Kun olet satatuhatta kertaa laittanut kappaleaihion koneeseen, koneen käyntiin, ottanut kappaleen pois koneesta, puhaltanut siitä paineilmalla lastut pois ja pinonnut lavalle, voin sanoa että kiinnostus tässä vaiheessa on enää hyvin marginaalista.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen

"Y­lei­ses­sä tie­dos­sa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki
      Maailman menoa
      200
      6148
    2. Miksi olet riittämätön kaivatullesi?

Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell
      Ikävä
      144
      2857
    3. Hymysi saa tunteet

Pintaan❤️ jos et tarkoita niin älä tee sitä
      Ikävä
      44
      2317
    4. Kuvaile kaivattusi

ulkonäköä?
      Ikävä
      93
      2079
    5. Aloitetaan puhtaalta pöydältä

Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei
      Ikävä
      238
      2021
    6. Mitkä on ne arvot?

Itselleni särähtää korvaan joka kerta kun kuulen arvoista ja arvomaailmasta. Olen miettinyt paljon, että mikä on se minu
      Sinkut
      231
      1427
    7. Missä näit kaivattusi

ekaa kertaa?
      Ikävä
      77
      1402
    8. Naton korkein sotilasjohtaja: Meidän on iskettävä ensin

Olen täysin samaa mieltä ja nämä iskut pitäisi olla jo suunniteltu ja tuhota käytännössä kaikki venäjän hyökkäysmateriaa
      Maailman menoa
      303
      1387
    9. Tätä et nähnyt tv:ssä: TTK-voittaja Anssi Heikkilä avautuu suhteesta Linnea Leinoon: "Sie annoit..."

Menikö voitto mielestäsi oikeaan osoitteeseen? Linnea Leino ja Anssi Heikkilä voittivat TTK:n vain 1,2 % erolla yleisöää
      Tanssii tähtien kanssa
      13
      1326
    10. Tavarakirppis lopettaa ilkivallan takia.

Tähänkö on jo Kajaanissa tultu? Onko lasten kuriomuus jo näin pitkällä, ei kait tätä aikuiset tee. Mikä on seuraava j
      Kajaani
      6
      1256
    Aihe