Olenko mustasukkainen vai normaalisti tunteva nainen?

Elän suhteelisen onnellista elämää uusioperheessä, Minulla ja miehelläni on edellisistä liitoistamme molemmilla pari lasta ja lisäksi yhteinen tytär. Mutta minun mielestäni mieheni ex-puoliso käyttääytyy nykyään vähintäänkin epäkorrektisti.

Miehelläni ja tämän entisellä puolisolla on hyvät välit. Joskus olen miettinyt, että miksi he ylipäätään erosivat, kun kerran ovat niin hyviä ystäviä? Ne puhelut, käytännön auttamiset ja ystävyyden vielä hyväksyn, mutta kun tämä nainen muutti samalle paikkakunnalle, niin hän meni mieheni kanssa samaan työpaikkaan (niinkuin hoito-/siivousalalla ei olisi vara valita). Viimeisin veto oli se, kun mieheni kertoi iltavuoron jälkeen "vitsinä" kuinka tämän exän (toisesta eroliitosta oleva) pieni tyttö oli sanonut, että hänellä on kaksi äitiä - tämän oma äiti ja minun mieheni, ja kaksi isää - oma ja minun mieheni. Jostain syystä tämä ei minua kauheasti naurattanut vaan lähdin siitä sitten hiljakseen mitään kommentoimatta iltapesulle.

Yön ja aamupäivän asiaa mielessäni pyöriteltyäni sanoin miehelleni, ettei kertoisi minulle enää mitään hänen exäänsä liittyviä juttuja, koska ne ahdistavat minua ja kerroin, että minusta tämä nainen pitää lapsiansa pelinappulana, jos tuollaista täytyy kertoa, koska mieheni ei ole noin läheinen hänen tyttärensä kanssa. Tähän mieheni sanoi, että: "Älä nyt viitsi!" Siinä vaiheessa meinasi tulla itku, koska hän pitää minua vain mustasukkaisena "ämmänä" eikä näe sitä tuskaa tämän kaiken takana. Mielestäni mieheni olisi pitänyt ymmärtää minua. Minun täytyy vaan hyväksyä kaikki enkä saa näyttää tunteitani. Tämä hänen edellinen puoliso on miestäni ja minuakin huomattavasti nuorempi, joten jo sen takia epävarmuus velloo. Aikoinaan mieheni sanoi exästään, että tämä oli hänen elämänsä nainen ja sitä en voi ikinä unohtaa. Mieheni ei huomaa hänen entisessä puolisossaan mitään vikaa vaan minussa, koska olen hänen mielestä aivan turhaan mustasukkainen. Olenko?

Olen yrittänyt sanoa miehelleni, että luultavasti suurin osa naisista tässä tilanteessa tuntisi epävarmuutta ja mustasukkaisuuttakin, koska harvemmalla eropariskunnalla on noin hyvät välit.

Haluaisin saada rakentaa kommenttia tähän tilanteeseen.

58

6175

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Se on nyt sillä tavalla...

      • Anonyymi

        Et ole harkinnut, että voisitte pitää kolmestaa hauskaa? Siis ihan makuuhuoneen puolella. Itsellekin oli vieras ajatus jakaa miestäni toisen naisen kanssa, mutta kuinka ollakkaan löysin itseni etsimässä seksi24.net sivustolta naisehdokasta meidän makuuhuoneeseen. Parisuhteemme piristyi kummasti. Nykyään vietämme vapaa-aikaa julkisesti kolmestaa, elämä on ihanaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et ole harkinnut, että voisitte pitää kolmestaa hauskaa? Siis ihan makuuhuoneen puolella. Itsellekin oli vieras ajatus jakaa miestäni toisen naisen kanssa, mutta kuinka ollakkaan löysin itseni etsimässä seksi24.net sivustolta naisehdokasta meidän makuuhuoneeseen. Parisuhteemme piristyi kummasti. Nykyään vietämme vapaa-aikaa julkisesti kolmestaa, elämä on ihanaa.

        Onpa typerä vastaus aloittajalle.


      • Anonyymi

        Voi voi sinnuu eihän ne järvetkään soutamalla kulu anna miehen tehä mitä haluaa ja oo vain tyytyväinen et miehesi kelpaa toisellekin. Mut piä sä kans pintasi ja nauti miehestä keksi uusija juttuja hänelle kyl sä pärjäät varmasti jos se on joskus sut huolinnu. Älä oo se väli etappi sille elämässä vaan anna palaa täysillä. Mä ite oon 56 v ja kaiken kokennu.


    • No niimpä se taitaa olla. Ketä kiinnostaa? Päivän poliitiikka ja sen kritisoiminen puolin ja toisin on huomattavasti mielenkiintoisempia aiheita kun joku tylsä tai kieroutunut suhdekuvio.

    • Anonyymi

      On aika erikoinen tilanne. En haluais olla samassa liemessä, koska tuo eksä vaikuttais hyvin määrätietoiselta naiselta. Ihmettelen vaan ettei ukkos huomaa mitään ihmeellistä, jos entinen eukko tunkeutuu samaan työpaikkaan ellei sitten nauti siitä. Onko se miehes sulle kertonut kuinka tärkeä olet hälle vaan antaako tarkotuksella sun kiemurrella epävarmuuessa? Vähintäänkin outo suhdekuvio.

    • Anonyymi

      mielestäni tossa on tarkoituksena vähän vinguttaa sinua.

    • Anonyymi

      Ihan tavallinen epävarma ja huonon itsetunnon omaava nainen. Raskasta miehelle tuon mustasukkaisuuden kanssa.

      • Anonyymi

        Juu, itseäsi ei haittaa kun vaimolla pyörii exiä ympärillä.......................


    • Anonyymi

      Siinä saattaa ja luultavasti käykin niin, että miehesi pyrkii näillä toimillaan ottamaan exänsä takaisin ja myöhemmin ottaa sinusta eron. Tämä on pahin (tai paras) skenaario. Mitä sellaisella miehellä tekee, joka seilaa tuolla tavalla naisten välillä. Nuo lämpimät välit ja sama työpaikka on nyt ne pahimmat merkit. Lisättynä se sinun mustasukkaisuus.

    • Anonyymi

      Monesti eronneita alkaakin kiinnostaa exät puolin ja toisin.Uudessa suhteessa alkuhuuman mentyä moni saa uuden huuman entisten kanssa helpommin kuin jo uivahtaneessa ja vakiintuneessa suhteessa.Katso sinäkin joku mukava mies jonka kanssa saat tuntea ihastusta ja perhosia vatsassa niin jaksaa paremmin.

      • Anonyymi

        Samaa mieltä tee jotakin juuri noin. itseäni harmittaa vieläkin vietävästi kun ex avoliiton aikana en lähtenyt tapaamaan elämän mittaista upeaa on/ off suhdettani, olisi selventänyt tilannetta että miten "maa makaa"tässä avoliitossa-olisi siitä voinut lähteä vähän aikaisemminkin tai ottaa puheeksi asiat jotka tuntuivat hankalilta. Mahtaako mies kuitenkaan seilata sen kummemmin, miksi he ovat eronneet eihän kukaan eroa "hyvästä ystävästä"???


    • Minäkin voisin auttaa jotta saisit perhoset vatsapohjaan ja iloa elämään.Jos miehesi heilastelee entisten kaa niin katso siekin mukava kaveri itsellesi.

    • Anonyymi

      Otsakkeessa on väärä kysymys, koska tunteet ovat aina oikein, sillä ne ovat mitä kukin tuntee.

      Toinen asia on sitten oma käytöksesi. Jollet vaikeuta heidän elämäänsä mustasukkaisuudellasi, asia on OK. Puolisosi soisi tietenkin kuuntelevan, mitä olet mieltä tilanteesta ja miltä sinusta tuntuu.

      Tähän teidän välieen kismaan suosittelisin pariterapiaa. Ongelma ei siis ole tilanne tai tunteesi, vaan miehesi mitätöivä käytös.

    • Anonyymi

      Typeriä vastauksia ketju täynnä. Tunteesi ei ole mitenkään väärin ja ihan ymmärrettäviä. Sinuna puhuisin miehellesi ihan rauhallisesti miltä susta tuntuu tuo kuvio. Sanot että se tuntuu pahalta ja miten hän voisi parantaa sun oloa asian suhteen. Jos miehesi on varustettu normaalilla tunneälyllä, niin hän kyllä ymmärtää. Pahin mitä on tehdä on jäädä omassa päässään pyörittelemään asiaa, koska silloin sillä on vaan taipumus paisua kohtuuttomasti.

      • Anonyymi

        Itse olen kärsinyt mustasukkaisuudesta aina välillä. Pahinta mitä jossain aikaisemmassa suhteessa on ollut, että kumppani tuomitsee sen "vääränä" ja jotenkin häpeällisenä tunteena. Ettei olisi oikeutta siihen tunteeseen. Onneks nykyiselle avolle voi puhua avoimesti, eikä hän tuomitse jos olen jostain mustasukkainen. Yhdessä on pystytty ratkaisemaan puhumalla ne asiat aina tähän mennessä.


    • Anonyymi

      Hahaha ... tässä yksi syy miljoonasta miksi en todellakaan sekaannu yh-naisiin, onneksi on 50v naisia jostka haluaa muutakin kuin leikkiä uusioperhettä ! Ite oot tilanteesi (rakennusmiehesi =työnorjan) valinnut, hajoo siihen :)

      • Anonyymi

        On niitä viikonloppuisiä joihin ei kannata sekaantua..


    • Anonyymi

      Johonkuhun toi tulee sattumaan kovaa.

    • Anonyymi

      En haluaisi että mies on exän kanssa missään tekemisissä eikä olekaan.

      • Anonyymi

        Kun on lapsia exän kanssa niin aika mahdotonta.


      • Anonyymi

        Sittenpä ala lähtee kuviosta.


      • Anonyymi

        Juuri näin en haluaisi minäkään


    • Anonyymi

      Mies leikkii tulella . Kun on uusi puoliso,entiset eivät kuulu enää mukaan ollenkaan , sukujuhlissa ja lasten haku,piipahtaminen vain,ovat välttämättömiä. Miehen pitää ratkaista tilanne,sillä kukaan ei kestä olla epävarma paikastaan. Huuto ja itku eivät auta. On myös rukouksen kanava Jumalan taivaaseen , Hän voi auttaa . Ainakin kestämään ,jos kaikki hajoaa .

      • Anonyymi

        Kyllä eksät kuuluu kuvioon,jos yhteisiä lapsia. Se nyt vaan on todellisuutta. Itekin eks miehen kans watsupissa ja Facebookissa juttelen. Jos nyksäänsä ei miellytä niin eksä varmaan heivaa pian sen naikkosen,koska eksä ei siedä mustasukkaisuutta,etenkään syyttä. Itselläkin uudet kuviot.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä eksät kuuluu kuvioon,jos yhteisiä lapsia. Se nyt vaan on todellisuutta. Itekin eks miehen kans watsupissa ja Facebookissa juttelen. Jos nyksäänsä ei miellytä niin eksä varmaan heivaa pian sen naikkosen,koska eksä ei siedä mustasukkaisuutta,etenkään syyttä. Itselläkin uudet kuviot.

        kyllä jos on uudessa suhteessa niin sen uuden kumppanin kuuluu olla nro 1,ja exien kakkosia,muuten koko suhde on hullu ja vain loukkaa uutta puolisoa. Lapsia voi rakastaa niin kuin ennenkin mutta muuten uuden tuttavuuden kuuluu kuninkaana/kuningattarena nro ykkösenä. Muuten todellakin koko suhde muuttuu ennen pitkää mitä kummallisimmaksi psykoiluksi.
        Pitäkää tunteenne terveellä pohjalla ja vaatikaa sitä myös puolisoiltanne jotta päänne kestää yhtään kasassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kyllä jos on uudessa suhteessa niin sen uuden kumppanin kuuluu olla nro 1,ja exien kakkosia,muuten koko suhde on hullu ja vain loukkaa uutta puolisoa. Lapsia voi rakastaa niin kuin ennenkin mutta muuten uuden tuttavuuden kuuluu kuninkaana/kuningattarena nro ykkösenä. Muuten todellakin koko suhde muuttuu ennen pitkää mitä kummallisimmaksi psykoiluksi.
        Pitäkää tunteenne terveellä pohjalla ja vaatikaa sitä myös puolisoiltanne jotta päänne kestää yhtään kasassa.

        Ihan samaa mieltä. Rajat on oltava. Yhteiset lapset ja heihin liittyvät asiat hoidetaan. "Aviomiespalvelua" saa muualtakin, jos tarvitsee joku ruuvi kiristää. Jos miehesi ei ole tähän mennessä sitä tajunnut, niin ei taida ymmärtää jatkossakaan.


    • Anonyymi

      En olisi huolissaan jos muuten mies käyttäytyy ihan normaalisti. Pikkutyttö on lapsi. Lapset juttelee kaikenlaista. Välillä ei niin realistista. Eikä tuo toinen isä, nyt mikään vakava juttu ole. Kyse on kuitenkin siitä että tytön äiti ja miehesi olivat joskus pari. Tyttö ehti ehkä kiintyä

      Itse kiinnyin 1 luokan opettajaani ja pidin sitä kuin kakkos äitinä vaikka näin vain koulupäivien aikana. Muuten vieras nainen minulle.

      Sama työpaikka voi olla asia joka on hälyttävämpi, paitsi jos niin iso talo tai firma että eivät juurikaan näe tai ovat Jopa eri toimipisteissä

      Pienempi työpaikka joka esimerkiksi on vain 40 neliöinen yhden huoneen tila kokonaisuudessaan, henkilökunnan taukotilat, pukuhuoneet ja WC-tilat yhteen laskettuna, voikin olla entisen parin työkaveruudessa hiukan kyseenalaista et mikä meininki.

      Itse olen nainen joka eräässä entisessä suhteessa pettänyt. Lue tarkasti seuraavat rivit:

      Tärkein asia on huomioida onko miehesi käytös viimeaikoina muuttunut radikaalisti.

      Onko hän kotona paljon omissa ajatuksissa, poissaoleva. Tuleeko hänelle yhtäkkisia yllättäviä menoja? Kasvaako puhelimen käyttö? Lisääntyykö ylityöt ? Onko hän sinua kohtaan etäisempi kuin yleensä ?

      Itsellä pettämiseni aikaan puhelinlaskut oli 200 euroa. Tuli paljon ”ylitöitä ” eli menin töistä salarakkaan kotiin paneen. Kotona olo oli levoton ja ajatukset koko ajan uudessa ihastuksessa. Ikävän takia saatoin muuttaa yhtäkkiä suunnitelmia ja lähtee omille menoille eli salarakkaan luokse.
      Henkisesti olin etäinen kumppanilleni. Yhteys ja lämpö välillämme oli viilennyt.

    • Eräs tuttavani oli ertyisen katkera, että hänen ex-miehensä uusi oli vanhempi kuin hän.

      • Anonyymi

        Siis mitä😀


      • Anonyymi kirjoitti:

        Siis mitä😀

        Listan mukaan tuo kysymys oli minun kommenttiini.

        Mies siis oli hylännyt entisen vaimonsa, ja uusi vaimo oli vanhempi kuin entinen. Entinen vaimo oli erityisen loukkaantunut siitä, että uusi vaimo oli vanhempi kuin entinen eli hän.

        Hän olisi helpommin sulattanut, että mies vaihtoi nuorempaan, mutta vaihtamalla vanhempaan mies osoitti, että hän oli erityisen epäkelpo vaimo.


    • Anonyymi

      Paska paikka sun kannalta. Tiedän miten tuo hiertää. Puhu miehellesi tunteistasi, ne ovat ihan oikeita ja oikeutettuja. Miehesi on hyvä tietää mitä ajattelet. Vain näin hän voi miettiä asioita sinun kannalta. Jos miehen käytös ei muuten ole muuttunut, kaikki on hyvin. Keksi itsellesi jotain omaa, vaikka nettiystävä miehestä jolle voit purkaa ajatuksiasi. Pian huomaat että olet ihan järkevä ja hyvä tyyppi omine ajatuksinesi. Entäs jos tunget itsesi miehesi exän ystäväksi? Varmaan huomaat silloin mikä hän on naisiaan ja voit jopa jossain vaiheessa ajatella, että nuo jaksibtaulapäätä ansaitsevatkin toisensa😁 Tee jotain, mutta älä jää liemeen kellumaan. Jostain sun pitää saada mielenrauha itelles, ettet piinaa itseäsi loppuun tuolla👍

    • Anonyymi

      Minusta sinun on syytäkin olla mustasukkainen. Tottahan se on, että kavereina ei voi erota. Miehesikin on jopa sanonut sinulle, että hänellä on vielä tunteita exäänsä kohtaan ja tulee aina olemaan.
      Entinen mieheni sanoi jäätyään toisen kerran kiinni pettämisestä, ettei hän koskaan aio lopettaa pettämistä. En aluksi uskonut, mutta pakko se oli kun pettäminen vain jatkui.
      Tiedätkö, miksi nainen muutti lähemmäs miestäsi, ettei vaan ollakseen enemmän miehesi kanssa?
      Järkyttää myös kuulla miehesi exän tyttärestä joka pitää miestäsi omana isänään. Kuulostaa siltä, kuin miehesi viettäisi paljonkin aikaa heidän kanssaan.
      Minulla on vain kolme neuvoa, eikä mikään ole järin hyvä, mutta toivottavasti saat suhteenne pelastettua, edes tyttärenne takia. Teidän pitää mennä jonnekkin suhde/perheterapiaan. Toinen vaihtoehto on, että uhkaat miestäsi poliisilla jos hän ei lopeta perheenne hajottamista ja jos se ei toimi, niin miehesi exää. Tämä auttoi ainakin omalla kohdallani ja sain mieheni exän jättämään meidät rauhaan. Kolmas mutta surullisin vaihtoehto on ero. ;-( Ethän voi olla tuollaisessa suhteessa jossa miehesi on vielä kiinni exässään eikä välitä sinusta ja tyttärestänne. Tiedän, että se kuulostaa järjettömältä, mutta miehesi ei välitä teistä. Toivon todella, ettette kuitenkaan joutuisi etenemään eroon asti, mutta en oikein usko, että suhteenne voisi jatkuakkaan, ainakaan tällä tavalla. Hirveää kuulla, että tuollaisia miehiä löytyy, perustetaan uusi perhe vaikka ei olla vielä päästetty edellisestäkään irti.

    • Koeta hankkia itelles elämä. Ei tollasia voi olla.

    • Anonyymi

      Ilkeä äitipuoli olet. Jätä se isä ja lapset rauhaan. Onko pakko pilata heidän lapsuus!

    • Anonyymi

      Lopeta toisten ihmisten kiusaaminen. Minun lapsen isän uusi nainen ei todella liity lapseni elämään.

    • Anonyymi

      entinen vaimoni haki minusta eron 19 vuotta sitten. En ole sen jälkeen sanaakaan vaihtanut, edes puhelimessa. Joo, on kaksi lastakin. Ja mitä sitten ? Ero tarkoittaa eroa, eikä mitään viikonloppuseurustelua piste!

    • Anonyymi

      Oonko mä nyt ainoa, jonka mielestä tossa ei ole mitään ihmeellistä? Ennemminkin ajattelin että vau, ompa hienoa että on noin hyvät välit! Ennen kaikkea lasten kannalta. Eikä niihin työpaikkoihin noin vaan mennä. En mä kieltäytyisi muuten mahd. parhaasta duunivaihtoehdosta (työmatka, palkka, työajat) vain siksi, että siellä on mun exä, jonka nyxä ehkä pahoittaa mielensä. Valintani perustuisi ihan muihin kriteereihin.
      Itselläni on myös uusioperhe, on hyvät välit ex-mieheen ja vielä hänen nykyiseen vaimoonkin. Saatan tämän vaimon kanssa soitella lasten asioista siinä missä isänkin tai voidaan yhteisen lapsen hakutilanteessa tms juoda vaikka kahvit!

      • Anonyymi

        No kyllä tuo juttu haisee. Eli olet ainoa. Varsinkin sillä perusteella mitä mies on sanonut.. elämän rakkaus...se kertoo kaiken. Kyllä ei meidän suhteessa exien kanssa veljeillä muuten kun lasten asioita käydään läpi vaikkei väleissä sinällään mitään vikaa olekaan. Jos alkaisi naiseni exä muuten olemaan yhteydessä, niin tekisin tilanteen selväksi hyvin nopeasti ja sama on toisinpäin. Exä on exä. Ei tarvi olla vihamies, mutta ei ylin ystäväkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No kyllä tuo juttu haisee. Eli olet ainoa. Varsinkin sillä perusteella mitä mies on sanonut.. elämän rakkaus...se kertoo kaiken. Kyllä ei meidän suhteessa exien kanssa veljeillä muuten kun lasten asioita käydään läpi vaikkei väleissä sinällään mitään vikaa olekaan. Jos alkaisi naiseni exä muuten olemaan yhteydessä, niin tekisin tilanteen selväksi hyvin nopeasti ja sama on toisinpäin. Exä on exä. Ei tarvi olla vihamies, mutta ei ylin ystäväkään.

        Juuri niin. Elämä ei jatku yhdessä. Rajat on tehtävä heti selväksi, ennen kuin lyö hynttyyt yhteen. Tuossa kohtaa voi siltikin tehdä vielä paljon. Aloita keskustelu puolisosi kanssa, vaadi selvitys koko kuviosta hänen osaltaan. Joka asiaan selvitys, mitä joudut nyt puimaan yksin päässäsi. Älä tyydy huonoihin selityksiin tai kysymysten välttelyyn vaan vaadi vastauksia. Ja mielen maltti, mutta jämäkkyys ja tietty tiukkuus on valttia. Yritä siis olla menettämättä hermojasi. Mihin sitten ikinä suhteessanne päädyttekin, niin pidä puolesi, kukaan ei tee sitä puolestasi. Kumppanin kuuntelu puolin ja toisin on tärkein juttu. Jos se vielä onnistuisi, mikä ettette voisi aloittaa vaikka yhdessä alusta. Taikka jotain ihan muuta. Muista olla uskollinen omille arvoillesi ja periaatteillesi.


    • Anonyymi

      Mulla on jopa eksän eksä ystävänä😀Elikkäs olen aina ollut eksän uusien naisten kanssa myös väleissä ja en ole syy vaihtuvuuteen vaan eksän oma käytös,adhd jne tekee sen,että naiset lähtee,kuten itsekin aikanani. Mutta lapsen takia ja muutenkin väleissä ja lapsi on nähnyt eksän uusia puolisoita ja tottunut tähän. En tiedä miksi pitäisi olla kellekkään ilkeä. Ihmisiä olemme jokainen. Seksiä en eksän kanssa enää harrastaisi missään nimessä ja minusta ei mustasukkainen tarvitse kenenkään olla. On vaan helpompaa näin.

    • Anonyymi

      No ei se kyllä vaimolle kuulu jos mies on lastensa äidin kanssa tekemisissä.

    • Anonyymi

      Uusperheen elämä vaan on sellasta.
      Jos asetut elämään uusperheessä sillon otat koko paketin.
      Itse erosin aikoinaan poikani äidistä -98.
      Se oli pakkolähtö.
      Jos en olis lähtenyt olisin kuollut.

      Nykyään itselläni on parhaat välit (aikuisen) lapseni äidin kanssa.

      Olen eroni jälkeen ollut parisuhteessa 2n yksinhuoltaja Äidin kanssa ja olen aina rakastanut heitä kaikkia kuten omaani.
      Niin kuin pitääkin.

      Siitä että uusperheen edellisten lasten siittäjät/synnyttäjät tulevat toimeen ei kannata todellakaan olla mustasukkainen.

      Toivoisin että olisit siitä onnellinen!?

      Lapset menevät aina edelle.
      Älä elä itsellesi vaan elä lapsillesi oli ne sitten kenentahansa siittämiä tai synnyttäjiä.

    • Anonyymi

      Anna pillua sille uudelle äijälle joka päivä niin kyl se siitä sit elämä muuttuu paremmaksi

    • Jos olet mustasukkainen niin olet liian mustasukkainen. Kerran oli sellainen suhde. Ei koskaan enää. Tosi kestämätöntä...

    • Anonyymi

      Mustasukkaisuus on syvältä, minä en ole koskaan ollut mustasukkinen Ja mitä se hyödyttäs..Elämässä vaan tapahtuu eroja ja sitten uusia liittoja..Ja niihin kuuluu myös hyviä muistoja sekä huonoja..Sekä molempien lapsia--Se vaan kuuluu elämään...Jos siitä katkeroituu niin itse siitä vaan kärsii...Ja elämä vaan jatkuu....Suosittelen vaan jatkamaan omaa elämää..Sekä hyväksymään sekä itsensä että muut...Mutta minun mielipide..Ps ,Ja minä oli se joka haki eroa...Ja en kadu...Aikansa kutakin...

    • Anonyymi

      Tuo exän ottaminen samaan sänkyyn kolmen kimppaan kuulostaa järkevälle, näin mustasukkaisuus saadaan pysymään poissa kun tuntee toisin exän perin pohjin, eikä exällekään jää katkeruutta. Tosin en tiedä kuinka siihen exän nykyinen puoliso suhtautuu. Eihän siinä exän kanssa touhuamisessa ole mitään väärää, koska eihän siinä silloin käy vieraissa, koska tuttuhan se exsä on.

    • Anonyymi

      Ei exien kanssa tarvitse/kannata olla ystävä, siinä leikitään tulella.
      Miksi pitäisi olla? Miksi pitäisi roikuttaa exiä elämässä mukana "ystävänä"?
      Minä en hyväksy että mieheni pitäisi yhteyttä exiinsä (paitsi lapsen äitiin lasta koskevissa asioissa), eikä minun mieheni hyväksy minulta exiä ystävinä, eikä pidäkään hyväksyä. Exän kanssa ei voi platonisessa suhteessa, siinä on aina jonkin asteinen seksuaalinen jännite olemassa, ehkä vain alitajunnassa mutta on kuitenkin. Varsinkin jos noin kaveerataan exän kanssa, ja sinä vain joudut odottamaan koska jotain tapahtuu heidän välillään.
      Sinuna sanoisin että mies saisi valita joko sinut tai exänsä, mutta molempia ei voi saada.

    • Anonyymi

      Nämä uusperheet on yleensä aika seksiköitä, joissa hyvin usein on mies joka kytistää vaimon lapsia sillä silmällä samoin kuin uskovaisetkin.

      Ihmeellisiä pesueita nämä kaikkien kanssa maatut naiset ja lapset joka oksan kanssa tehtyjä.

      Kuinka paljon naiset makaavat joka miehen kanssa ja eikös värkki ole jo ihan tautinen,kulunut loora.

      Mistä tämä jatkuva tavaran jakaminen on lähtöisin, vanhat akatkin menevät Afrikka matkoille ja maksavat mustan muna saannista, on se maailma mennyt oudoksi.

    • Anonyymi

      Valitettavastu juuri tuo, kun "syy" vieritetään sinulle, ei ole hyvä merkki. Oma kokemus. Mies viestitteli viattomia kuulumisia äitinsä uuden miehen tyttärelle, joka ei varsinaista sukua. Minä kuulemma olin turhaa mustis, hehän ovat "sisarpuolia", joten eihän heillä voi mitään olla. Mies käänsi asian siten, että minä olen se "kaiken pahan alku ja juuri", kun turhaan epäilen ja se loukkaa häntä, kun ei saa tutustua "sisarpuoleen". Viestien sisältö viittas ei niin viattomaan tutustumiseen.Tämmöstä selittelyä.
      Olin oikeessa, mies oli kiinnostunut mut nainen ei ja oyys miestä jättää hänet rauhaan. Tästä jo vuosikymmenaikaa ja aika nopeaa erottiin.

      Siis. Tuo kyllä pahasti viittaa ihastumiseen, kun keksitään syitä miks on "oikeutettu" oleen yhteydessä, ja samalla aletaan syyttään kyyläksi ja hermostutaan kun puhut asiasta.
      Yleensä mies ei näe itseään syyllisenä, vaan on viaton ja turhaa syyllistetään ja painostetaan asiasta puhumisella.


      Kovasti jaksamisia ja koita saada asia selvitettyä. En osaa tarkemmin neuvoa, kun en tunne teitä. Kyllä sen aistii, jos kaikki ei oo hyvin. Mutta pidä pintas, että asia selvitetään kaikinpuolin. Voithan asiallisesti kysyä tältä exältä heidän väleistä. Aina se ihastuminen ei oo molemmin puoleista, ja jos näin on niin silloin tää toinen kyllä mielellään selvittään asian, että mies ei jää turhaa elätteleen toiveita, ja exä voi itsekin toivoa sen loppuvan.

    • Anonyymi

      Tunnen suurta myötätuntoa sinua kohtaan. Olettaa sopii että mies keskittyisi nykyiseen parisuhteeseen eikä ihastelisi ja järjestäisi asioita exänsä tai muidenkaan naisten suhteen. Siten että ollaan kanssakäymisessä jatkuvasti. Miehelläsi on tietysti kiintoisat oltavat kun on säpinää joka puolella. Jos hän ei ole ymmärtävinään sinun tunteitasi hän nauttii tuosta asetelmasta.
      Kenestäkään naisesta ei ole kivaa olla oman elämänsä sivuroolissa tai seinäruusuna. Jatkuva stressitila ja paha mieli syö paitsi itsetuntoa voi myös sairastuttaa muuten.
      Omassa tilanteessani olen tehnyt ratkaisun vaikka välitänkin hänestä. Ilmoitin hänelle etten jaksa enää olla oman elämäni sivuroolissa. Hän järkyttyi eikä ymmärtänyt ollenkaan.

    • Anonyymi

      Ei mittää hättää enna eksän husuta

    • Anonyymi

      Taitaa olla niin et miehesi exsä halusi erota oliko sitten suhde jonku kanssa menossa silloin. Nyt huomannut miehesi onnellisuuden ja oma elämä ei mennyt niin kun piti päätti ettei haittaa vaikka välillä lainaakin miestäsi Tätä on nyky aikana paljon sekä mies et nainen pettää eikä siinä uskollinen kumppani muuta kun jää taustalle odottoon koska taas kyllästyvät toisiinsa

    • Anonyymi

      Minusta olisi tosi hankala tilanne reagoisin itse samoin. Tärkeää olisi saada itselleen ystäviä ympärille tekemistä ja harrastuksia ja saada etäisyyttä kuvioon ettei se mies ole kuningas siinä suhteessa joka voi jojottaa ja kiusata kun tietää että sattuu Sinua .Pieni välinpitämättömyys ja se ettet anna hänelle sitä nautintoa että roikut hänessä. Minusta Sinä reagoit normaalisti ja jos et tuntisi kipua et olisi terve, hälytys kellot soi usko siihen mitä kehosi viestittää, se on totta .

    • Anonyymi

      moni parikunta on samas tilantees ja nekin on eronnu hyvissä väleissä koska yhteisestä asumisesta ei tule mitään, tee samoin ja katso kuinka miehesi siihen reakoi jos rupee oleen mustasukkainen voit sanoa nyt tiet miltä musta tuntuu

    • Anonyymi

      Ei tuossa välttämättä mitään ole mutta kannattaa pitää silmät auki. Itsekin uusioperheessä elän ja mieheni välit exäänsä (lastensa äitiin) ovat hyvät. Aluksi se *itutti mutta olen oppinut elämään asian kanssa. Lapsille kuitenkin paras, jos vanhemmat ovat sovussa.

    • Anonyymi

      Eikö se ole lasten kannalta parempi että on hyvät välit. Tiedän jopa pariskunnan jossa uusi ja entinen vaimo käyvät toistensa luona kylässä. Tunteita varmasti aina jää jotain harvoin ne nyt täysin kuolee. Enemmän ihmetyttää miehesi käytös miksi hän kertoo sen sinulle. Ei se tarkoita ettei hän rakastaisi myös sinua.Monet vain tulee paremmin toimeen erillään kuin yhdessä. Eriasia sitten jos molemmat haluavat palata yhteen. Mutta sillehän sinä et oikein voi mitään.

    • Anonyymi

      Voisit minun kanssa alkaa jos miehesi kiehtoo edellistä, yrittäsimmekö lapsen yhdessä?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      56
      5431
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3487
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1612
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      198
      1544
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1076
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      25
      1033
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      897
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      836
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      799
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      798
    Aihe