Sain puhelun Lowell perimisyhtiöstä. Ilmoitti että minulla on 2 pientä velkaa perinnässä. Ei kertonut mitkä on velkojat. Minulta oli jäänyt maksamatta 2 pientä terveyskeskuskäyntiä v. 2017= alkup. 35.80€ nyt kuluineen 80.54€ (sain selville velkojat itse sähköisellä kyselyllä Lowellin sivuilta. Pyysin kuitenkin pientä maksusopimusta koska olen eläkkeellä. Pyysin 10€/kk mutta sitä ei hyväksytty. Halusivat 20€/asia. En voi maksaa niin paljon joten sanoin että ilmoittavat velkojille ehdotukseni. Eivät suostuneet. Ilmoitti tietävänsä ettei velkoja anna niin pientä sopimusta. Sitten pyysin että laittavat ulosottoon niin sain vastaukseksi ettei velkoja halua tehdä sitäkään. Summasummarum, en saanut maksusopimusta ja minulle lyötiin luuri korvaan=velkoja ei tiedä tästä mitään ja perimiststo jäi ilman rahaa toimeksiantajalleen vaikka velka olisi tullut maksetuksi. Oliko oikeata toimintaa? Eikö velkojan pitäisi aina saada tietää jos maksuhaluja on?
Olen päättänyt säästää tämän velkasumman ja maksaa se kerralla pois suoraan velkojalle=säästöllä 10€/kk
Perimiststo Lowell ei suostu pieneen maksusopimukseen
13
277
Vastaukset
- Anonyymi
Jätä kiusallakin maksamatta, noi vanhenee 5 vuodessa alkaen 2018 vuoden alusta eli vuonna 2022 velat on mitättömät. Toki jos ja kun ne menee ulosottoon niin tulee maksuhäiriömerkintä (3v) mut tuskinpa sekään sinua mihinkään liikuttaa.
- Anonyymi
Kaikki ihmiset eivät asu vuokra-asunnossa, joten asunto saattaa mennä pienenkin velan takia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikki ihmiset eivät asu vuokra-asunnossa, joten asunto saattaa mennä pienenkin velan takia.
Omistusasuntoa ei varmasti myydä alta 81 euron velan takia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Omistusasuntoa ei varmasti myydä alta 81 euron velan takia.
Varmasti velkaa ei anneta anteeksi, mutta velallisen oma asunto on uo-miehen myyntilistalla viimeisenä.
- Anonyymi
Toiminnasta voi valittaa kuluttaja-asiamiehelle ja Aluehallintavirastolle..ei ole mennyt ihan oikein.
- Anonyymi
Maksusopimus 80€ velan takia? En minäkään olisi moiseen suostunut.
Tuon saa kasaan vaikka viikonlopussa pulloja keräämällä, jos oman takapuolen myyminen tuntuu liian vastenmieliseltä. - Anonyymi
Taloudenpidossasi on kyllä jotain vikaa, jos et kykene maksamaan edes terveyskeskusmaksuja. Vähimmäiseläke Suomessa on nettona 784,52 €.
Voit saada toimeentulotukea, mikäli tulosi ovat vuokra-, sähkö-, kotivakuutus-, ulosotto- ja sairaudenhoitomenojen jälkeen alle 491,21 € - Anonyymi
Ei kannata kuunnella kaikkia näsäviisaiden neuvoja täällä. Otat yhteyttä kuluttajaneuvontaan, joka auttaa sinua eteenpäin.
- Anonyymi
Ei se kuluttajaneuvonta niitä velkoja maksa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvin sanottu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvin sanottu.
Ei niin. Oletpas lapsellisen ivallinen. Mutta neuvoa kuluttajaneuvojan kuuluu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
" Ei se kuluttajaneuvonta niitä velkoja maksa."
Ole ääneti kun et osaa sisäistää asiaa.
- Anonyymi
" Summasummarum, en saanut maksusopimusta ja minulle lyötiin luuri korvaan=velkoja ei tiedä tästä mitään ja perimiststo jäi ilman rahaa"
Sanoisin että voi kyllä valittaa Lowell virkailijan käytöksestä koska todistusaineisto jää nauhoitukseen jota harrastavat,kalossia normityöpaikassa tuollaiselle virkailijalle tarjottaisiin.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 937768
- 403732
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘1021876- 241180
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html321033Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,28983Rakastuminenhan on psykoosi
Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk53827Olisinko mä voinut käsittää sut väärin
Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt31782Tähän vaivaan ei auta kuin kaksi asiaa
1. Tapaaminen uudestaan tai 2. Dementia Anteeksi kun olen olemassa🙄60749Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia10740