Nauratti mukamaasturin 175 mm maavara, tavis Mazda 6 tarjoaa 165 mm. Jälkimmäisellä on tullut koluttua pahojakin paikkoja, mutta tuo 175 mm on varmaan ihan paikoillaan ensilumen iskiessä Espooseen.
Maavara CX-30
18
3633
Vastaukset
- Anonyymi
Jaa mikä Mazda 6? Ainakin uusi näyttää hyvin matalalta.
- Anonyymi
2013 alkaen Skyactiv ja 2019 Mazda 6 on ainakin bensamoottorilla varustettuna maavaraa 165mm.
https://www.mazda.fi/mallisto/mazda6/hinnat-ja-tekniset-tiedot
Verrokkina uusi Mazda CX-30 175mm.
https://www.mazda.fi/mallisto/mazda-cx-30/hinnat-ja-tekniset-tiedot - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
2013 alkaen Skyactiv ja 2019 Mazda 6 on ainakin bensamoottorilla varustettuna maavaraa 165mm.
https://www.mazda.fi/mallisto/mazda6/hinnat-ja-tekniset-tiedot
Verrokkina uusi Mazda CX-30 175mm.
https://www.mazda.fi/mallisto/mazda-cx-30/hinnat-ja-tekniset-tiedotNiinpä näkyy.
Näkyy myös olevan edelleen päästö ja kulutus arvot vanhan mittaustavan mukaan.
Vaikka uudet on olleet käytössä jo yli vuoden. Aika säälittävää kusetusta.
- Anonyymi
Jotkut (kuten viestiketjun aloittaja) eivät ole vieläkään tajunneet crossover mallien olevan maasturimaisia vain ilmeeltään. Ei niistä ole tarkoitus löytyäkään aitoja maastureihin liitettäviä ominaisuuksia. 90% näistä malleista myydään etuvetoisina, jolloin asiakaskaan ei hae autolta mitään muuta kuin ulkonäköön liittyviä ominaisuuksia. Ainoa hukassa oleva asiakastyyppi on se, joka ostaa 4-vetoisen crossoverin ja kuvittelee sen pärjäävän kuoppaista hiekkatietä maastomaisemmissa olosuhteissa.
- Anonyymi
Ainoa hukassa oleva kinkeli on sellainen, joka kuvittelee olevansa ikuisesti nuori, eikä fyysisiä, ja rajoitteita/kipuja ole hänen elämässään ollenkaan, kun vanhaksi elää, jos elää.... Kuolematonkin omasta mielestään on!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ainoa hukassa oleva kinkeli on sellainen, joka kuvittelee olevansa ikuisesti nuori, eikä fyysisiä, ja rajoitteita/kipuja ole hänen elämässään ollenkaan, kun vanhaksi elää, jos elää.... Kuolematonkin omasta mielestään on!
Niin tietysti, pääsi tärkeä asia ulkonäön lisäksi unohtumaan. Onhan crossovereissa myös vetovoimaa rollaattorin käyttöikää lähestyville. Osittain tämä crossovereiden suosio selittyy myös juuri tuolla ikääntymisilmiöllä. Kun huomaa, että matalaan henkilöautomalliin on hankala kavuta ja vielä vaikeampi on penkistä päästä pois, käydään hakemassa kaupasta crossover, joka sopii kivuliaalle vanhalle kropalle paremmin kuin perinteinen matala henkilöauto. Tämä on ulkonäköseikkojen rinnalla varsinainen ainoa järkiperuste crossoverin hankinnalle, varsinkin etuvetoisen.
Toisaalta unohtui mainita myös se hukassa oleva asiakas joka virheaistimuksen takia pitää itseään kuolemattomana crossoverin ohjaamossa. Kokemus kuolemattomuudesta, kun istuskelee omasta mielestään korkealla kuin vankan kuorma-auton ohjaamossa, josta myös näkee kaiken. No älkää kokeilko onko törmäyskestävyys kuorma-autojen tasolla. - Anonyymi
Jos Mazdalla aikoo maastossa ajella, silloin Mazda 6, CX-30 ovat tietysti väärä valinta. Oikea valinta on nelivetoinen CX-5, tosin silloin pitäisi valita joko 2.5l bensamoottorilla tai 2.2l diesel(ei alle 2016 vuosimallia) moottorilla. Koska CX-5 on 2.0l 165hv bensamoottorilla melkoisen hidas auto.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin tietysti, pääsi tärkeä asia ulkonäön lisäksi unohtumaan. Onhan crossovereissa myös vetovoimaa rollaattorin käyttöikää lähestyville. Osittain tämä crossovereiden suosio selittyy myös juuri tuolla ikääntymisilmiöllä. Kun huomaa, että matalaan henkilöautomalliin on hankala kavuta ja vielä vaikeampi on penkistä päästä pois, käydään hakemassa kaupasta crossover, joka sopii kivuliaalle vanhalle kropalle paremmin kuin perinteinen matala henkilöauto. Tämä on ulkonäköseikkojen rinnalla varsinainen ainoa järkiperuste crossoverin hankinnalle, varsinkin etuvetoisen.
Toisaalta unohtui mainita myös se hukassa oleva asiakas joka virheaistimuksen takia pitää itseään kuolemattomana crossoverin ohjaamossa. Kokemus kuolemattomuudesta, kun istuskelee omasta mielestään korkealla kuin vankan kuorma-auton ohjaamossa, josta myös näkee kaiken. No älkää kokeilko onko törmäyskestävyys kuorma-autojen tasolla.Kyllä. Kun ikää tulee ja liikkuminen heikkenee, on parempi valinta hieman korkeampi auto, kutsutaan sitä sitten millä nimellä tahansa.
Tuo CX-30 olisi ihan kiinnostava auto, mutta yritin Mazdan sivuilla"rakenna Mazda" toimintoa, mitään muuta ei tapahtunut kuin että pallo pyöri, pyöri ja pyöri. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos Mazdalla aikoo maastossa ajella, silloin Mazda 6, CX-30 ovat tietysti väärä valinta. Oikea valinta on nelivetoinen CX-5, tosin silloin pitäisi valita joko 2.5l bensamoottorilla tai 2.2l diesel(ei alle 2016 vuosimallia) moottorilla. Koska CX-5 on 2.0l 165hv bensamoottorilla melkoisen hidas auto.
No mitäs maastossa tekee mielestäsi nopeudella?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No mitäs maastossa tekee mielestäsi nopeudella?
Maastossa ei tietenkään tarvita nopeutta, vaan vääntöä.
Oletuksena viestissä kuitenkin oli että samalla autolla ajetaan myös yleisilläkin teillä, eikä pelkästään maastossa. Vai meinasitko omistaa kaksi eri autoa joista yksi maastossa ajamista varten, toinen auto tieliikenteessä ajamista varten? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Maastossa ei tietenkään tarvita nopeutta, vaan vääntöä.
Oletuksena viestissä kuitenkin oli että samalla autolla ajetaan myös yleisilläkin teillä, eikä pelkästään maastossa. Vai meinasitko omistaa kaksi eri autoa joista yksi maastossa ajamista varten, toinen auto tieliikenteessä ajamista varten?Ei maastossa niin kovin paljon vääntöä tarvita, mutta sellaisia ominaisuuksia tarvitaan, joita ei crossovereista löydetä. https://www.youtube.com/watch?v=cgn2AG3WY-8
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin tietysti, pääsi tärkeä asia ulkonäön lisäksi unohtumaan. Onhan crossovereissa myös vetovoimaa rollaattorin käyttöikää lähestyville. Osittain tämä crossovereiden suosio selittyy myös juuri tuolla ikääntymisilmiöllä. Kun huomaa, että matalaan henkilöautomalliin on hankala kavuta ja vielä vaikeampi on penkistä päästä pois, käydään hakemassa kaupasta crossover, joka sopii kivuliaalle vanhalle kropalle paremmin kuin perinteinen matala henkilöauto. Tämä on ulkonäköseikkojen rinnalla varsinainen ainoa järkiperuste crossoverin hankinnalle, varsinkin etuvetoisen.
Toisaalta unohtui mainita myös se hukassa oleva asiakas joka virheaistimuksen takia pitää itseään kuolemattomana crossoverin ohjaamossa. Kokemus kuolemattomuudesta, kun istuskelee omasta mielestään korkealla kuin vankan kuorma-auton ohjaamossa, josta myös näkee kaiken. No älkää kokeilko onko törmäyskestävyys kuorma-autojen tasolla.Hyvä että ilmoittauduit. Käsitykseni sai näin ollen luotettavan vahvistuksen, ja vieläpä puolueettomalta taholta.
Se kirjoittaja, jonka kirjoitukseen vastasit.
- Anonyymi
Ihmeellisille asioille ihmiset nauraa.
Minua naurattaa hyvä huumori tai muuten jos olen iloisella mielellä, mutta että auton maavara.
Onko sinulla muita poikkeavaisuuksia arkielämässä?- Anonyymi
Metamfetamiinin runsas käyttö on eräs poikkeavuuksistani.
- Anonyymi
Kiitos maamme olemattoman puolustusbudjetin olen päässyt ajamaan oikeita nelivetoja eli GAZ 69, UAZ 469 ja ZIL 131 joka onkin 6-veto. Parhaat muistot oli ZIListä, autossa oli massaa sen verran, ettei puita tarvinnut väistellä, vilkku oikealle ja puistoon, keulalla oli bensajäähdytteinen V8
- Anonyymi
Mitä oikein olet vetänyt?....
- Anonyymi
Itse olin armeija-aikana UAZ 469:n kyydissä kun kuskina oli off-road ajoa harrastava ylivääpeli. Tuliasemia tiedustellessa mentiin sieltä missä pusikko oli korkein, oja syvin ja rinne liukkain. Välillä pysähdyttiin esteen eteen miettimään ja ylivääpeli kysyi minulta, meneekö tästä? Alkuun vastasin, että ei, mutta loppua kohden huomasin UAZ:in menevän taitavan kuskin kanssa ihan kuinka älyttömästä maastosta tahansa. Käykää joskus kokeilemassa kunnon off-road ajoa, Ajakaa parkkipaikalle tyylikkäästi CX-30:llä ja jatkakaa siitä maastoon jollain maastoon tarkoitetulla...siitä saa samanlaiset kikcsit kuin mistä tahansa moottoriurheilusta, vaikka keskinopeus saattaa olla alle kävelynopeuden.
- Anonyymi
Bensajäähdytteinen V8, vau!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan perintö: ennätysvelka, ennätystyöttömyys ja ennätysverotus
Tavallisen keskituloisen suomalaisen verotus on kireintä vuosikymmeniin, ja ensi vuonna palkansaajien käteen jää vieläki2203682Mies, näen sinua hetken
ja olet mielessä ikuisuuden. Toisia näen ikuisuuden ja he eivät jää mieleen hetkeksikään. Muistan jokaisen kohtaamisen163647Riikka Purra on ihana, jämpti
Hän yrittää saada Suomen taas kuntoon. Sanoo asiat suoraan, eikä piiloudu kapulakielen taakse. Riikan kaltaisia päättä942639Antti Lindtman kiitti valtiovarainministeri Purraa
Ministeri Purra kertoi ottavasa vastuun EU:n alijäämämenettelyyn joutumisesta. Hän myös sanoi tietävänsä, että Lindtman172229Henkilökohtaisia paljastuksia Dubaista - Kohujulkkis Sofia Belorf on äitipuoli ja puoliso!
Tiesitkö, että Sofia on äitipuoli ja rakastava puoliso? Sofia Belorf saa oman sarjan, jossa seurataan hänen Bling Bling622199Suomalaisten enemmistö on (ateisteja / fiksuja / sosialisteja)
Tai jokin noiden yhdistelmä, koska S-ryhmän markkinaosuus päivittäistavarakaupasta on yli 50 prosenttia.131936Sorsa: kuvaputki - Lipponen: kaasuputki - Marin: ryppyputki
Nuo kolme demaria ovat poikkeuksia Suomen poliittisessa historiassa. Ovat ainoita, jotka ovat kyenneet nostamaan puolue511761"Purra löylytti oppositiota", sanoi naistoimittaja Pöllöraadissa
Kyllä, Purra tekee juuri sitä työtä mitä hänen tuossa asemassa pitää tehdä, hän antaa oppositiolle takaisin samalla mita151629- 901601
- 861245