Millainen lentoyhtiö on Turkish Airlines

Anonyymi

Suunnittelen lentoa Bangkokiin. Turkkilainen tarjoaa lentoa Istanbulin kautta kahdelle hengelle hintaan 498@. Samoille päiville Finskin hinta on 1496€.
Samoille päiville Qatarin hinta 1310€
Onko kenelläkään kokemusta Turkkilaisesta yhtiöstä Bangkokin lennoista?

54

351

    Vastaukset

    • Tuli painovirhepaholainen, Turkkilaisen kahden hengen hinta on 996,92 €

    • Kaikki seikat, mitkä liittyvät Turkkiin, ovat huonoja ja negatiivisia.

      • Erittäin hyvin ja totuudenmukaisesti ilmaistu. Harvinaisen valaistunut ihminen.


    • Erittäin hyvä lentoyhtiö. Istanbulissa voi jaloitella ja käydä röökillä.
      Istanbulin uusi lentoasema on vertaansa vailla.

    • Huono. Penkkin väli on niukka, turvallisuuteen suhtaudutaan leväperäisesti, kapteeni, perämies ja matkustamohenkilökunta osaa englantia vain niukasti. Palveluasenne on huono. Monenlaista lähmää, kuten lentokenttäbussissa seisottamista 45 min ovet auki vesisateessa, TK:n varausjärjestelmä on sekava ja huonosti toimiva. Asiakaspalvelu on hidasta ja alkeellista.

      • Oikeastaam kaikessa eri mieltä edellisen postaajan kanssa. Tosin Turkishin asiakaspalveluun olen joutunut soittamaan vain kerran - silloin ainakin homma (aikataulumuutos) hoitui esimerkillisesti. Tosin varausjärjestelmä oli siinä mielessä erilainen, että vaihdetulle lennolle tuli uusi lippunumero. Finnairilla se ainakin pysyy samana, samoin Norwegianilla.


    • 125€ lisää / nokka / suunta suorasta lennosta on sekin varsin houkutteleva vaihtoehto. Kaikenlaista sähläämistä on vähemmän ja hieman lomalentomaisesta palvelusta huolimatta Finnairin lento on yleensä varsin hyvä kokemus.
      Välilaskuilla on tietysti niilläkin omat tykkääjänsä, kun pääsee jaloittelemaan hetkeksi, mutta Turkin kautta lentokoneessa istumisaika kokonaisuutena pitenee aika reippaasti...samoin kasvavat ilmastopäästöt pidemmän reitin takia, jos niille mitään arvoa asettaa.

      • Itse valitsisin noilla hinnoilla myös Finnairin, se ei kuitenkaan ole niin paljon huonompi.

        Tosin Finnairin hinta sisältää satunnaiselle matkailijalle vähemmän matkatavaraa, huonomman tarjoilun (ei alkoholijuomia, ruoka selvästi heikompi), eikä Finnairilla ole ilmaista paikkavarausta. Finnairin paikallinen henkilökunta puhuu englantia suunnilleen samaa tasoa kuin Turkishin, ja ehkä jopa muutaman sanan suomea.


    • Varasin juuri meno-paluu lennot kahdelle hengelle Bangkokiin Turkkilaiselta hintaan 880€ sisltäen lisäkulut mm istuinpaikkamaksut.
      Pelkän lennon hinta 396€ per matkustaja.
      Finskillä hinta 672€ per matkustaja. Lisäkuluista en tiedä.
      Qatarilla hinta 596 per matkustaja. Lisäkuluista en tiedä
      Lentovertailu samoille päiville.

      Matkan jälkeen voin kertoa mikä oli hyvää ja mikä huonoa.

      • Itselleni Finnairin suoran lennon ”lisä-arvo” on luokkaa 100-150€/hlö (etenkin Qatariin verrattuna, kun Qatarin itse ”lentokokemus” on parempi).
        Turkish Airlunesiä en ole ikinä kokeillut, mutta jos hinta-ero on 464€/2hlö. niin itsekkin voisin tuolla hinnalla yhden edestakaisen lennon verran sitä testata. Kyseessä on kuitenkin keskiverto suomalaisen noin 4-5päivän nettopalkkaa vastaava summa.

        Kerro palattuasi miten lennot sujuivat, tiedä vaikka itsekkin niitä jossain vaiheessa tulee testattua.


      • Millä kalustolla Turkkilainen lentää nämä välit?
        Se on totta että hintojen ero voi olla useammankin päivän nettopalkka.
        Jos kerran vuodessa lentää, ei sillä niin isoa merkitystä ole mutta jos kolmekin kertaa vuodessa käy Thaimaassa, saa lähes yhden matkan lentojen osalta ilmaiseksi.


      • Lensin eilen Turkkilaisella Istanbulin kautta Bangkokiin. Hki-Istanbul välillä ateria ruokajuomineen kuului hintaan. Tuli otettua punaviiniä ja kahvin kanssa viski (Ballantines).
        Istanbul-Bangkok kaksi ateriaa ja ilmaiset ruokajuomat. Kone 330, jossa istuimet 2-4-2. Olin ostanut reunapaikat hintaan 10€/kpl. Edestakaisen matkan hinta 440€. Finskin hintaa korottaa ostetut ruokajuomat. Jos Turkkilaisen hinta-laatusuhde pysyy samana niin vastaisuudessa käytän aina Turkkilaista. Uusi Istanbulin kenttä on kokemisen arvoinen.


      • thaimaanystävä kirjoitti:

        Lensin eilen Turkkilaisella Istanbulin kautta Bangkokiin. Hki-Istanbul välillä ateria ruokajuomineen kuului hintaan. Tuli otettua punaviiniä ja kahvin kanssa viski (Ballantines).
        Istanbul-Bangkok kaksi ateriaa ja ilmaiset ruokajuomat. Kone 330, jossa istuimet 2-4-2. Olin ostanut reunapaikat hintaan 10€/kpl. Edestakaisen matkan hinta 440€. Finskin hintaa korottaa ostetut ruokajuomat. Jos Turkkilaisen hinta-laatusuhde pysyy samana niin vastaisuudessa käytän aina Turkkilaista. Uusi Istanbulin kenttä on kokemisen arvoinen.

        Nyt on sitten Turkkilaisella palattu Thaimaasta. Lento lähti 23.30 paikallista aikaa Bangkokista. Vaihtoaika Istanbulissa oli 2,5 tuntia. Ehti vähän jaloitetella ennen uutta lentoa, Aamulla kone oli Helsingissä 11.30 joten yö kului lentokoneessa istuessa.
        Tulomatkalla oli tietenkin kaikkiaan kolme ateriaa, jotka olivat todella hyviä. Ruokajuomat olivat tietenkin ilmaisia. Ruokailuvälineet olivat metallisia. Puolet lentoemännistä oli miehiä, joka oli vähän yllättävää. Palvelu koneessa oli moitteetonta. Kaiken kaikkiaan mielyttävä lentomatka Turkkilaisella ja voin omasta kokemuksesta suositella toisille matkaajille. Ainoa huono puoli on koneen vaihto Istanbulissa mutta jos tässä ei ole ongelmaa niin rahan säästö korvaa kyllä kaiken,


      • thaimaanystävä kirjoitti:

        Nyt on sitten Turkkilaisella palattu Thaimaasta. Lento lähti 23.30 paikallista aikaa Bangkokista. Vaihtoaika Istanbulissa oli 2,5 tuntia. Ehti vähän jaloitetella ennen uutta lentoa, Aamulla kone oli Helsingissä 11.30 joten yö kului lentokoneessa istuessa.
        Tulomatkalla oli tietenkin kaikkiaan kolme ateriaa, jotka olivat todella hyviä. Ruokajuomat olivat tietenkin ilmaisia. Ruokailuvälineet olivat metallisia. Puolet lentoemännistä oli miehiä, joka oli vähän yllättävää. Palvelu koneessa oli moitteetonta. Kaiken kaikkiaan mielyttävä lentomatka Turkkilaisella ja voin omasta kokemuksesta suositella toisille matkaajille. Ainoa huono puoli on koneen vaihto Istanbulissa mutta jos tässä ei ole ongelmaa niin rahan säästö korvaa kyllä kaiken,

        Pääosin miespuolinen matkustamohenkilökunta on ihan odotettavaa, Turkissa ravintolahenkilökunta on tyypillisesti miesvoittoista.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Pääosin miespuolinen matkustamohenkilökunta on ihan odotettavaa, Turkissa ravintolahenkilökunta on tyypillisesti miesvoittoista.

        TK:lla kysymys on enemmän poikkeuksesta kuin säännöstä. En ole koskaan TK:lla lentäessäni nähnyt miesvoittoista lentoemännistöä. Eipä silti, TK:lla stuertit ovat selkesti ja kautta linjan kohteliaampia ja osaavampia kuin turkkilaisen ulkonäköihanteen perusteella (-ko?) valitut lentoemännät. Tai tytön hupakot. TK:n lentoemäntien paras osaaminen on silmänympärysten värittäminen mustiksi.


      • thaimaanystävä kirjoitti:

        Nyt on sitten Turkkilaisella palattu Thaimaasta. Lento lähti 23.30 paikallista aikaa Bangkokista. Vaihtoaika Istanbulissa oli 2,5 tuntia. Ehti vähän jaloitetella ennen uutta lentoa, Aamulla kone oli Helsingissä 11.30 joten yö kului lentokoneessa istuessa.
        Tulomatkalla oli tietenkin kaikkiaan kolme ateriaa, jotka olivat todella hyviä. Ruokajuomat olivat tietenkin ilmaisia. Ruokailuvälineet olivat metallisia. Puolet lentoemännistä oli miehiä, joka oli vähän yllättävää. Palvelu koneessa oli moitteetonta. Kaiken kaikkiaan mielyttävä lentomatka Turkkilaisella ja voin omasta kokemuksesta suositella toisille matkaajille. Ainoa huono puoli on koneen vaihto Istanbulissa mutta jos tässä ei ole ongelmaa niin rahan säästö korvaa kyllä kaiken,

        Puolet lentoemännistä oli miehiä :D
        Matkustamohenkilökunnasta puolet oli miehiä, siis stuertteja.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Pääosin miespuolinen matkustamohenkilökunta on ihan odotettavaa, Turkissa ravintolahenkilökunta on tyypillisesti miesvoittoista.

        Ravintolahenkilökunta?
        Oletin että nyt puhutaan Turkish Airlines´ta ja matkustamohenkilökunnasta, siis
        stuerteista.
        Työn saanti Turkish Airlines´ta ei ole sieltä helpoimmasta päästä samoin koulutus.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ravintolahenkilökunta?
        Oletin että nyt puhutaan Turkish Airlines´ta ja matkustamohenkilökunnasta, siis
        stuerteista.
        Työn saanti Turkish Airlines´ta ei ole sieltä helpoimmasta päästä samoin koulutus.

        En tiedä onko sitten ollut sattumaa, mutta omilla TK-lennoillani matkustamohenkilökunnassa on ollut kohtuupaljon miehiä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        TK:lla kysymys on enemmän poikkeuksesta kuin säännöstä. En ole koskaan TK:lla lentäessäni nähnyt miesvoittoista lentoemännistöä. Eipä silti, TK:lla stuertit ovat selkesti ja kautta linjan kohteliaampia ja osaavampia kuin turkkilaisen ulkonäköihanteen perusteella (-ko?) valitut lentoemännät. Tai tytön hupakot. TK:n lentoemäntien paras osaaminen on silmänympärysten värittäminen mustiksi.

        Helmikuussa neljä lentoa TK:lla. Ilmatarjoilijoiden sukupuolijakauma oli noin 50/50. Yhdellä neljästä lennosta oli asiallinen jakkaran väli, muilla kolmella aivan liian pieni. IFE't rikki kahdella lennolla neljästä. Tarjoilua oli supistettu jälleen. Nyt ei saa enää Spriteä. Se TK:n valmistuttama homemade lemonade ei kelpaa kenellekään.

        Koneeseen päästyä (jouduttua) hetken ajan kuvittelin jo että putkipiiat ovat terhistäytyneet, kun oikaisuttivat penkkien selkänojia ennen lähtöä. Ilmaan päästyä kaikki turkkilaiset ja kehitysmaa-keenerit saivat pitää selkänojansa kallistettuna kummankin syönnin ja laskeutumisenkin ajan. Välinpitämättömyys turvallisuusasioita kohtaan ihan ennallaan. TK kusettikin taas. Lupasi maksaa 600 e korvauksen, maksoi summan liiroina, josta Visa nyysi 19 e. On yksi asia missä TK ei pihistele ja se on herkkusienten määrä. Joka ruoan kyljessä on läjä muka-paistettuja pienen kokoisia herkkusieniä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Helmikuussa neljä lentoa TK:lla. Ilmatarjoilijoiden sukupuolijakauma oli noin 50/50. Yhdellä neljästä lennosta oli asiallinen jakkaran väli, muilla kolmella aivan liian pieni. IFE't rikki kahdella lennolla neljästä. Tarjoilua oli supistettu jälleen. Nyt ei saa enää Spriteä. Se TK:n valmistuttama homemade lemonade ei kelpaa kenellekään.

        Koneeseen päästyä (jouduttua) hetken ajan kuvittelin jo että putkipiiat ovat terhistäytyneet, kun oikaisuttivat penkkien selkänojia ennen lähtöä. Ilmaan päästyä kaikki turkkilaiset ja kehitysmaa-keenerit saivat pitää selkänojansa kallistettuna kummankin syönnin ja laskeutumisenkin ajan. Välinpitämättömyys turvallisuusasioita kohtaan ihan ennallaan. TK kusettikin taas. Lupasi maksaa 600 e korvauksen, maksoi summan liiroina, josta Visa nyysi 19 e. On yksi asia missä TK ei pihistele ja se on herkkusienten määrä. Joka ruoan kyljessä on läjä muka-paistettuja pienen kokoisia herkkusieniä.

        Kerro ihmeessä miksi lennät jatkuvasti Turkkilaisella, vaikka se on mielästäsi noin surkea yhtiö.


      • thaimaanystävä kirjoitti:

        Nyt on sitten Turkkilaisella palattu Thaimaasta. Lento lähti 23.30 paikallista aikaa Bangkokista. Vaihtoaika Istanbulissa oli 2,5 tuntia. Ehti vähän jaloitetella ennen uutta lentoa, Aamulla kone oli Helsingissä 11.30 joten yö kului lentokoneessa istuessa.
        Tulomatkalla oli tietenkin kaikkiaan kolme ateriaa, jotka olivat todella hyviä. Ruokajuomat olivat tietenkin ilmaisia. Ruokailuvälineet olivat metallisia. Puolet lentoemännistä oli miehiä, joka oli vähän yllättävää. Palvelu koneessa oli moitteetonta. Kaiken kaikkiaan mielyttävä lentomatka Turkkilaisella ja voin omasta kokemuksesta suositella toisille matkaajille. Ainoa huono puoli on koneen vaihto Istanbulissa mutta jos tässä ei ole ongelmaa niin rahan säästö korvaa kyllä kaiken,

        Keittiössä tehdään tarkkaa käsityötä

        Jokaisella matkailijalla on mielipiteensä lentokoneruoasta. Erot reittien ja lentoyhtiöiden välillä voivat olla valtavia: joskus tarjolle tulee vain kuiva voileipä, joskus ravintolaruoan tasoinen ateria.

        Turkkilaisen Turkish Airlines -lentoyhtiön ruoka valmistetaan Istanbulissa Ataturkin lentokentän läheisyydessä sijaitsevan Turkish DO & CO -cateringin tuotantotiloissa.

        Skytraxin useita kertoja putkeen Euroopan parhaana lentoyhtiönä palkitsema Turkish Airlines tunnetaan erityisesti ruoastaan – kyseessä on yksi nykyisin jo harvinaiseksi käyneistä lentoyhtiöistä, jotka tarjoavat myös economy-luokassa kokonaisen aterian ruokajuomineen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kerro ihmeessä miksi lennät jatkuvasti Turkkilaisella, vaikka se on mielästäsi noin surkea yhtiö.

        En lennä jatkuvasti. Muutamia kertoja vuodessa. Vältän TK:ta, Turkkia ja turkkilaisia aina kun voin. Yllä joku hienosti kiteytti "Kaikki seikat, mitkä liittyvät Turkkiin, ovat huonoja ja negatiivisia." Siihen ei ole mitään lisättävää.

        Turkkilaiset romahduttivat mersun laadun Saksassa. Turkkilaiset muuttivat 80-luvun suomalaiset laadukkaat pizzat pahanmakuisiksi lätkyröiksi. Kasari-pizzan laatua saa enää Närpiöstä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        En lennä jatkuvasti. Muutamia kertoja vuodessa. Vältän TK:ta, Turkkia ja turkkilaisia aina kun voin. Yllä joku hienosti kiteytti "Kaikki seikat, mitkä liittyvät Turkkiin, ovat huonoja ja negatiivisia." Siihen ei ole mitään lisättävää.

        Turkkilaiset romahduttivat mersun laadun Saksassa. Turkkilaiset muuttivat 80-luvun suomalaiset laadukkaat pizzat pahanmakuisiksi lätkyröiksi. Kasari-pizzan laatua saa enää Närpiöstä.

        Turkkilainen keittiö arvostetaan maailman toiseksi parhaaksi ja se näkyy myös lentokoneruuassa.
        Läskisöösia ja nakkeja muusilla en ole vielä koskaan tarjottu TK:n lennoilla, vaikka se näyttää olevan sinun lempiruokaasi.
        Ilmeisesti ne muutamat kerrat vuodessa jolloin sinun on pakko lentää TK:lla ovat sinulle suoranaista kärsimystä. Onko näin, että mikään muu yhtiö ei lennä kohteeseen, jolloin sinun on suoranainen pakko lentää Turkkilaisella.

        Miten Närpiöläiset Kasari-pizzat vaikuttavat sinun lentomatkustamiseen ja Mersun mersun laatu vaivaa sinua noin paljon?


    • Tuolla hinnan erolla ehdottomasti suora Finnairin lento kohteeseen

      • Anonyymi kirjoitti:

        Ylläpito on poistanut tästä viestin sääntöjen vastaisena.

        Ja näin kirjoittaa ANONYYMI
        ja yöllä kännissä
        En juuri perusta näistä nimettömistä kirjoittelijoista
        Ylläpidolle vinkki
        Poistakaa tuo anonyymi vaihtoehto ja vaatikaa kirjautuminen

        Marjatta


      • LentoMarjatta-69 kirjoitti:

        Ja näin kirjoittaa ANONYYMI
        ja yöllä kännissä
        En juuri perusta näistä nimettömistä kirjoittelijoista
        Ylläpidolle vinkki
        Poistakaa tuo anonyymi vaihtoehto ja vaatikaa kirjautuminen

        Marjatta

        Marjatalle tiedoksi:
        -En käytä ollenkaan alkoholia
        -Kirjoitan Suomen aikaa yöllä johtuen aikaerosta


      • Anonyymi kirjoitti:

        Marjatalle tiedoksi:
        -En käytä ollenkaan alkoholia
        -Kirjoitan Suomen aikaa yöllä johtuen aikaerosta

        No hyvä tietää ettet juo
        Sivitaan että voidaan jutella sinun kansss lisääkin mikäli tahdot


      • LentoMarjatta-69 kirjoitti:

        No hyvä tietää ettet juo
        Sivitaan että voidaan jutella sinun kansss lisääkin mikäli tahdot

        Tuskin kukaan haluaa jutella sinun kanssa.


    • Vielä kun turkkilaiset opettelisivat lentämään ja laskeutumaan. Viimeksi 3 päivää sitten kävivät kiillottamaan koneen nokkaa asfaltilla: https://aviation-safety.net/wikibase/230792, milloin Finnair teki viimeksi noin? Turkkilaiset tekivät noin viimeksi muutama vuosi aiemmin: https://aviation-safety.net/database/record.php?id=20150425-0 ja tietysti olivat samana vuonna kyntäneet kunnolla: https://aviation-safety.net/database/record.php?id=20150304-0. Tietysti riski ei ole kovin suuri surkeimmallakaan lentoyhtiöllä lennettäessä, mutta turkkilaisilla on tosissaan melko surkea historia turvallisuusmielessä. Hengettömäksi ovat saaneet matkustajia 2000-luvulla kahdessa tapauksessa, joskin yhteensä vain 84 henkeä, koneita on mennyt lunastukseen 6 kpl, lisäksi vakuutusyhtiön piikkiin on laitettu miljoonakorjauskustannukset muutamasta muusta sähellyksestä.

    • Turkish Airlinesin lennoista tulee aina ensimmäisenä mieleen herkullinen ruoka. Se ei ole koskaan pettänyt. On oikeastaan uskomatonta, että lentoyhtiön ruoka voikin olla niin hyvää, kerta toisensa jälkeen.

      Ateriat edustavat usein lihaisaa turkkilaista keittiötä – lentoyhtiön jauhelihakebabit ovat kerrassaan mahtavia – mutta kasvisruuatkin ovat onnistuneita.

      Toinen hyvä syy valita Turkish Airlines on yhtiön kattava lentoverkko; Turkish Airlines lentää useampaan kohteeseen kuin yksikään toinen lentoyhtiö.

      Turkish Airlinesin herkullinen ruoka ei ole koskaan pettänytYhteenveto eli kannattaako Turkish Airlinesilla lentää?

      Kuulostiko yllä oleva jo liian pelottavalta? Älä anna sen haitata. Turkish Airlinesilla kannattaa ehdottomasti lentää; puutteistaankin huolimatta Turkish Airlines on yksi suosikeistani.

      Niin kauan kuin kaikki menee putkeen (eikä Istanbulin kentällä ole pitkää vaihtoaikaa) on Turkish Airlinesilla lentäminen yhtä juhlaa.

      Odotankin jo vesi kielellä Turkish Airlinesin seuraavia lentokoneaterioita!

      Turkish Airlines – huonot kokemukset

      Ensinnäkin on kyseenalaista, voiko Turkish Airlinesia kutsua eurooppalaiseksi lentoyhtiöksi.

      Sen lennoista koskevat Euroopan Unionin tiukkoja lentomatkustusmääräyksiä vain ne, jotka lähtevät Euroopan Unionin alueelta. Tämän saa karusti huomata, jos vaikkapa Istanbulista jatkolentona lähtevät pitkän matkan lento myöhästyy: myöhästymisestä ei saa rahallista korvausta niin kuin saisi ”oikealta” eurooppalaiselta yhtiöltä.

      Eikä Turkish Airlinesin koneiden myöhästyminen ole mitenkään tavatonta. Ainakin osalla pitkän matkan reiteistä, kuten Istanbul–Kathmandu, koneet ovat usein myöhässä.

      Myöhästymisestä ei saa rahallista korvausta toisin kuin ”oikealta” eurooppalaiselta yhtiöltä

      Jos myöhästyy jatkolennolta ja joutuu jäämään Istanbuliin yöksi Turkish Airlines onneksi järjestää hotelliyöpymisen lentokentän lähettyvillä.

    • Pelottava lentoyhtiö, kun lentäjät ja henkilökunta rukoilee pyllistellen muutaman kerran lennon aikana. Silloin kone lentää omia aikojaan.

      • Just joo. Saatko paljonkin sisältöä köyhään elämääsi tällaisesta tyhjänpäiväisestä paskanjauhannasta?


      • Silloin Ikonen on autopilotilla, ei hätää. Suurin osa matkasta lennetään aina autopilotilla.
        Mutta aika vaikea saada mitään tuolta varattua kun sivusto ei toi ainakaan tablettia käyttäen.
        Vaikka valitsee jotkut päivät, heittää seuraavassa vaiheessa lähtöpäiväksi 1.12.


      • Itseasiassa oikeet muhamettilaiset (toisin kuin Suomessa lusmuilevat iPhone-ääliöt) saavat jättää työesteiden takia rukoilut väliin. Kunhan hoitavat rästiin jääneet litaniat vapaa-ajallaan. Näin mulle kertoi Gambiassa muhamettiainen opas, kun ihmettelin, ettei pääkään hievahtanut rukouskutsun kuuluessa.


    • Muutama tuttava on lentänyt useasti turkkilaisella ja kaikki ovat kehuneet lentoyhtiötä. Pienenä vinkkinä eräs tuttava kertoi kokeilleensa alkoholitarjoilun tasoa ja viidennen ilmaisen Gintonigin jälkeen lentoemäntä kysyi, saisiko olla vielä lisää juotavaa.
      Yksikään lentoemo ei ollut pukeutunut burghaan ja kaikki olivat olleet nuoria ja kauniita ladyja.

      • Onko vaihtolennot Istanbulin uudelta kentältä? Vai joutuuko jopa vaihtamaan kenttää kesken reissun jos Thaimaaseen aikoo päästä?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Onko vaihtolennot Istanbulin uudelta kentältä? Vai joutuuko jopa vaihtamaan kenttää kesken reissun jos Thaimaaseen aikoo päästä?

        Minne olet matkustamassa, ainakaan paikkaa nimeltä Thaimaase ole olemassakaan,
        paitsi jos matkustat Suomeeseesta.


    • Kaikki matkustajalentoliikenne vanhalla kentällä loppui jo yli puoli vuotta sitten.

      • Kiitos.


      • Turkish lentää molemmille Istanbulin kentille, mutta kaukolennot, ja lennot Helsinkiin ovat uudelta kentältä. Atatürk on tosiaan jo suljettu.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Turkish lentää molemmille Istanbulin kentille, mutta kaukolennot, ja lennot Helsinkiin ovat uudelta kentältä. Atatürk on tosiaan jo suljettu.

        Erdogan haluaa poistaa kaiken maasta, mikä viittaa Atatürkiin. Kohta uuden kentän nimi on jotain Erdoganiin viittaavaa ja Atatürkin patsaat poistettaneen pian.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Erdogan haluaa poistaa kaiken maasta, mikä viittaa Atatürkiin. Kohta uuden kentän nimi on jotain Erdoganiin viittaavaa ja Atatürkin patsaat poistettaneen pian.

        Tarkennuksena: Atatürk on siis suljettu reittilennoilta, kokonaan kenttää ei ole suljettu, ja nimi on pysynyt entisenä. Kentällä on mm rahti- yksityis- ja diplomaattiliikennettä.


    • 70-luvulla yksi turkkilaiskone yritti laskeutua Malmin lentokentän rullaustielle ja toisen kerran saman yhtiön lentäjä alkoi laskeutua Sköldvikin jalostamon valoihin. Molemmilla kerroilla ohjaamossa oli suomalainen naisturisti. Arvannette, mitä tekemässä.

      • Sinäkö se olit?


    • Lentoyhtiöt: Turkish Airlines

      Vuonna 2016 Turkish Airlines sai yhden merkittävimmistä kunniamaininnoista lentoalalla: matkaajat nimittäin äänestivät sen tuolloin Euroopan parhaimmaksi lentoyhtiöksi. Eipä siis ihme, että Turkish Airlines on myös maailmankuulun Chelsea-jalkapallojoukkueen virallinen lentoyhtiö! Aikamoinen meriitti on lisäksi se, että Turkish Airlinesilla on suurin reittivalikoima maailmassa. Tyytyväisiä lentomatkustajia se kuljettaa vuosittain 296 kohteeseen 120 maassa.

      • Tuo oli jo aika noloa...
        Ihan vain mielenkiinnosta. Miten on edes mahdollista olla niin hyvä, että maailmankuulu, mutta eri maassa kotipaikkaansa pitävä jalkapallojoukkue, arvostaa tätä teollistuneen kehitysmaan lentoyhtiötä niin suuresti, että valitsevat sen viralliseksi lentoyhtiökseen ja vieläpä painattavat pelipaitansa rintaan tämän upean yhtiön nimen? Jonkun jalkapallotähden kuolema tuo pelaajien hihaan yhden ottelun ajaksi mustan surunauhan, mutta lentoyhtiön nimi pidetään rinnassa koko kauden.
        Mutta väite tyytyväisistä matkustajista lienee täyttä bullshittiä. Ajatelkaapas vaikka Eden Hazardia, viime kaudella hänen pelaajapaitansa rintamuksessa luki tämän upean Turkish Airlines yhtiön nimi, mutta ilmeisesti kaveri pettyi palveluun, turvallisuuskulttuuriin tai aikataulujen pitämiseen, koska nykyisin hänen pelipaidassaan lukee "Fly Emirates"


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuo oli jo aika noloa...
        Ihan vain mielenkiinnosta. Miten on edes mahdollista olla niin hyvä, että maailmankuulu, mutta eri maassa kotipaikkaansa pitävä jalkapallojoukkue, arvostaa tätä teollistuneen kehitysmaan lentoyhtiötä niin suuresti, että valitsevat sen viralliseksi lentoyhtiökseen ja vieläpä painattavat pelipaitansa rintaan tämän upean yhtiön nimen? Jonkun jalkapallotähden kuolema tuo pelaajien hihaan yhden ottelun ajaksi mustan surunauhan, mutta lentoyhtiön nimi pidetään rinnassa koko kauden.
        Mutta väite tyytyväisistä matkustajista lienee täyttä bullshittiä. Ajatelkaapas vaikka Eden Hazardia, viime kaudella hänen pelaajapaitansa rintamuksessa luki tämän upean Turkish Airlines yhtiön nimi, mutta ilmeisesti kaveri pettyi palveluun, turvallisuuskulttuuriin tai aikataulujen pitämiseen, koska nykyisin hänen pelipaidassaan lukee "Fly Emirates"

        Arabeilla on enemmän rahaa kuin turkkilaisilla. Raha ratkaisee.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuo oli jo aika noloa...
        Ihan vain mielenkiinnosta. Miten on edes mahdollista olla niin hyvä, että maailmankuulu, mutta eri maassa kotipaikkaansa pitävä jalkapallojoukkue, arvostaa tätä teollistuneen kehitysmaan lentoyhtiötä niin suuresti, että valitsevat sen viralliseksi lentoyhtiökseen ja vieläpä painattavat pelipaitansa rintaan tämän upean yhtiön nimen? Jonkun jalkapallotähden kuolema tuo pelaajien hihaan yhden ottelun ajaksi mustan surunauhan, mutta lentoyhtiön nimi pidetään rinnassa koko kauden.
        Mutta väite tyytyväisistä matkustajista lienee täyttä bullshittiä. Ajatelkaapas vaikka Eden Hazardia, viime kaudella hänen pelaajapaitansa rintamuksessa luki tämän upean Turkish Airlines yhtiön nimi, mutta ilmeisesti kaveri pettyi palveluun, turvallisuuskulttuuriin tai aikataulujen pitämiseen, koska nykyisin hänen pelipaidassaan lukee "Fly Emirates"

        Euroopan parhaat lentoyhtiöt 2018

        Lufthansa.
        Swiss International Air Lines.
        Austrian Airlines.
        Turkish Airlines.
        KLM Royal Dutch Airlines.
        Aeroflot.
        Air France.
        Finnair.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tästä on poistettu viesti sääntöjen vastaisena.

        Euroopan suuret lentoyhtiöt Top 10

        Aeroflot, Venäjä
        Turkish Airlines, Turkki
        KLM, Alankomaat
        Lufthansa, Saksa
        Swiss International Airlines, Sveitsi
        Virgin Atlantic, Iso-Britannia
        Finnair, Suomi
        Austrian Airlines, Itävalta
        Aer Lingus, Irlanti
        Icelandair, Islanti


      • Anonyymi kirjoitti:

        Euroopan parhaat lentoyhtiöt 2018

        Lufthansa.
        Swiss International Air Lines.
        Austrian Airlines.
        Turkish Airlines.
        KLM Royal Dutch Airlines.
        Aeroflot.
        Air France.
        Finnair.

        Kokeilkaapa itse näitä yhtiöitä, se jälkeen tutkimuksille voi viitata kintaalla.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kokeilkaapa itse näitä yhtiöitä, se jälkeen tutkimuksille voi viitata kintaalla.

        Tein google matkan kaikilla yhtiöillä ja vituiks meni


      • Anonyymi kirjoitti:

        Arabeilla on enemmän rahaa kuin turkkilaisilla. Raha ratkaisee.

        Ei kai, luulin että virallinen lentoyhtiö on kunniamaininta, joka annetaan upeimmalle yhtiölle aivan veloituksetta ja ilman vastapalveluksia. Siltä se ainakin tuossa turkkilaisten mainoksessa vaikutti.


    • Turkish Airlines on valittu vuosina 2012-2016 Skytraxin kymmenen parhaan lentoyhtiön joukkoon. Vuonna 2017 sijoitus oli 12. Pääsääntöisesti turkkilainen siis kuljettaa hyvin tyytyväisiä asiakkaita, me mukaan lukien. Siinä missä moni yhtiö on jo monen vuoden ajan karsinut palveluitaan, Turkish Airlines tarjoilee edullisten hintojen lisäksi edelleen ne samat palvelut, joihin totuimme kymmenen vuotta sitten. Lennon hintaan kuuluu matkatavarat, sanomalehdet ja ruoat alkoholitarjoiluineen. Se mistä Turkish Airlines on erityisen tunnettu, on ruoan laatu. Allekirjoittanut on melkoinen nirso-niina, mutta tämän yhtiön lennoilla ruoka on aina ollut yllättävän hyvää.

      Lento Helsingistä Istanbuliin kestää kolme ja puoli tuntia. Se on aika mukava aika olla koneessa. Siinä ehtii hyvin syödä ja katsoa yhden elokuvan. Turkish Airlinesilla on kaikki koneet suhteellisen uusia ja jokaisella paikalla on oma viihdeyksikkö, josta voi katsella elokuvia, tv-ohjelmia, kuunnella musiikkia tai vain seurata lennon etenemistä. Positiivista oli leffavalikoima, jossa oli hyvin uusimpia elokuvia. Tomilla oli valinnanvaikeus, vaikka lensimme turkkilaisella yhteensä neljä lentoa.

    • Kurkistus kulisseihin – näin valmistuu lentokoneruoka

      Lentokoneruoka jakaa mielipiteitä, ja jotkut lentoyhtiöt panostavat ruokaan enemmän kuin toiset. Katso, miten Euroopan parhaaksi lentoyhtiöksi valitun Turkish Airlinesin lentokoneruoka valmistuu.
      Skytraxin useita kertoja putkeen Euroopan parhaana lentoyhtiönä palkitsema Turkish Airlines tunnetaan erityisesti ruoastaan – kyseessä on yksi nykyisin jo harvinaiseksi käyneistä lentoyhtiöistä, jotka tarjoavat myös economy-luokassa kokonaisen aterian ruokajuomineen.

    suomi24-logo

    Osallistu keskusteluun

    Ketjusta on poistettu 17 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Vainaja löytyi Räskin hiekkakuopalta

      Poliisi epäilee murhaa. Saapa nähdä poistetaanko tämäkin keskustelunavaus.. täytyy sanoa että palstalla on varmasti Suomen typerin moderointi.
      Kotka
      27
      1661
    2. Stefu haki eilen Isabellan Hankoon

      Ovat nytkin siellä. Martina ei sitten sinne päässyt.. Martinahan Menaisissa sanoi, hän aikoo yhä siellä käydä... ilmeisesti Hangossa myös Sofia.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      54
      1342
    3. Sofia juhlimassa kavereiden kanssa

      Sofia nähty juhlimassa tämän illan aikana eri puolella Helsinkiä ilman Stefua. Onkohan tullut jo ryppyjä rakkauteen?
      41
      1031