Miksi akateemiset käyttäytyvät

Anonyymi

rahvaanomaisesti ja sivistymättömästi?

16

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Onks ne susta jotenkin parempia ihmisiä?
      Pöh.
      Samanlaisia kaikkine vikoineen.

• Anonyymi

Minkä palkinnon siitä saa jos on pidättäytyväinen? Tulee yksinäinen olo vaan. Ihmiset pitää nörtti luuserina. Leimautuu, syrjäytyy tai elää teennäistä elämää ennalta määritetyillä tavoilla ennakoiduissa tilanteissa.

Mua ei huvita olla palveluiden käyttäjä. Tarkoitan esim jotain korkean tason palveluita jotka maksaa paljon. Ikäänku ois kuplassa ja ei kosketusta oikeeseen elämään. Tiedättehän esim prinsessa syndrooman mistä aladdin jasmine kärsi, halusi mennä kujille missä kaikki jännitys oli etsiä jonku rentun jonka kanssa jännäillä.

Mä haluan olla mieluummin se renttu kun joku sen ajan "akateeminen" prinssi joka matkusti jasminen luo mutta jota jasmine ei huomannut joska eli niin tylsää ja turvattua elämää vailla mielenkiintoa tai haasteita.

• Anonyymi

Miksi ihmiset pitää nörtti luuserina? Kertoo paljon ihmisten ymmärryskyvystä.

• Anonyymi

Ja toi leimautuminen. Ei sellaista asiaa oikeasti ole edes olemassa. Ihminen itse luo oman todellisuutensa. Toisten mielipiteillä ei ole mitään tekemistä kunkin oman elämän kanssa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja toi leimautuminen. Ei sellaista asiaa oikeasti ole edes olemassa. Ihminen itse luo oman todellisuutensa. Toisten mielipiteillä ei ole mitään tekemistä kunkin oman elämän kanssa.

No miksi aloittaja leimaa akateemisiksi odottaen tiettyä parempaa ja hienompaa käytöstä?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No miksi aloittaja leimaa akateemisiksi odottaen tiettyä parempaa ja hienompaa käytöstä?

No ei varmaan tarkoittanut sitä, ehkä yritti herättää ajatuksia. Tottakai akateeminen voi olla suurin idiootti, pitäisi olla itsestäänselvää. Mutta en tiedä aloittajan ajatuksia. Vaikea sanoa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No ei varmaan tarkoittanut sitä, ehkä yritti herättää ajatuksia. Tottakai akateeminen voi olla suurin idiootti, pitäisi olla itsestäänselvää. Mutta en tiedä aloittajan ajatuksia. Vaikea sanoa.

Kyllä se niin on että seura tekee kaltaisekseen. Jos viettää paljon aikaa yliopisopiireissä niin tulee tunneköyhäksi ja ylianalyyttiseksi. Minä et itse pitänyt siitä ehkä joku muu pitää en voi sanoa muille mitrn elää elämänsä mutta itse ajattelin näin ja koitin avata omaa ajatusmaailmaa ja sitä miksi lopetin yliopiston.

• Anonyymi

Koulutus on itsessään kannatettava asia.

Mutta eihän se ihmisen perusluonnetta muuta mihinkään. Esimerkiksi jos joku on asperger tai joku on persoonallisuushäiriöinen lapsellinen valehtelija/kieroilija, mikään koulutus ei pese sen tyyppisiä valuvikoja ihmisistä pois.

Muutenkaan koulutus ei tee kaikista samanlaisia, niin että arvomaailma olisi sama. Jotkut eivät arvosta käytöstapoja, jotkut haluavat olla rahvaanomaisia juntteja, jotkut jäljentävät gradunsa jostakin jne. Joidenkin koulutus on vain sellaista yksiarvoista "taloudelliset realiteetit💰💰💰" missä rahanahne henkilö voi päätyä vaikka huumekauppiaaksi.

Joten se hyvä asia, ettei korkeakoulutus muotita ihmisiä toistensa klooneiksi, johtaa ajattelunvapauden myötä yksittäisten henkilöiden kohdalla myös sangen kyseenalaisiin lopputuloksiin.

• Anonyymi

Koulutus avaa vain uusia mahdollisuuksia ja voi turvata omaa selustaan paremmin näin, ei juuri vaikutusta persoonallisuuteen ja käyttäytymiseen, jotkut osaavat toki opin myötä muuttaa käytöstään parempaan suuntaan, mut se ei ole peruste hyvään käytökseen.

• Herraviha elää edelleen.

• Anonyymi

Elitistisesti ja ynseästikö pitäisi käyttäytyä? Emmä ymmärrä.

• Anonyymi

Ihmisiä mekin vain ollaan. Varsinkin työn ulkopuolella. Tiedät kai ettei "akateemisuus" ole mikään elämäntapa. Mun lapsuuden koti ei ollut akateeminen. Ehkä opin sieltä olemaan muutakin.

• Anonyymi

Minulle kertoi eräs ns. akateemisesti kouluttautunut että hän ei jää Suomeen loppuelämäkseen.
      Tämä tyyppi lähtee kuule etsimään palatseista paikkaa itselleen ja rahakasta miestä.

Nyt minua säälittää tämä nelikymppinen naikkonen, siksi kun ei vaan kukaan huoli häntä vaimokseen. Joku pitää yön joku muutaman kuukauden, liian antavainen ja hyväuskoinen taitaa tämä akateemisesti kouluttautunut olla.

Eihän suomessakaan moni enää nelikymppistä vaimokseen ota kun on vara valita nuorempia lapsia tekemään.
      Surullista sekä säälittävää. Loppuelämä varmaan yhtä kyrvän etsimistä.

• Anonyymi

Ei akateemisuus mitään sivistystä takaa. Yliopistokoulutus opettaa ehkä ajattelemaan kriittisemmin ja analyyttisemmin, mutta sivistys on itse hankittava. Tiedonhalu on ratkaiseva asia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei akateemisuus mitään sivistystä takaa. Yliopistokoulutus opettaa ehkä ajattelemaan kriittisemmin ja analyyttisemmin, mutta sivistys on itse hankittava. Tiedonhalu on ratkaiseva asia.

Juuri noin kuten kirjoitit. Itsellä on ihan lapsesta lähtien ollut jokin lähes intohimo lukemiseen, ja nyt alkaa olla tilanne se että uutta tai isompaa kirjahyllyä pitää alkaa suunnittelemaan. En ymmärrä mikä se palo on ja joskus opiskeluaikojen karpula-aamuna välähti joku ajatus että "enhän mä tiedä vielä mitään ja nyt pitää alkaa täyttää kirjahyllyä" ja siitä käynnistyi melkoinen putki sitten. Tv ja sohva vaihtuivat kirjastoon ja lukutuoliin.
        Ja mä olen miesoletettu.

Oppiminen on mitä mainiointa ajanvietettä ja "kovolla" on melkoinen datapankki ja kykenen niistä soveltamaan ja koostaaman yhtenäistietoa.
        Joskus nappaan nobelin kaiken teorian kehittämisestä. ;) ;) No, kaukana on.

Tästä nyt tuli mä, mä, mä. Sori.

• Anonyymi

Se pöyristyttää monia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tunnusmerkkejä Kaivatulle

Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt
      Ikävä
      63
      1207
    2. Uskaltaako tässä luottaa siihen että

Ehkä rakastetaan toisiamme?
      Ikävä
      107
      1193
    3. Miehen ja naisen ystävyys

Mitä järkeä on miehen ja naisen ystävyydessä jos toinen ajattelee toisesta enemmän= on rakastunut ja toivoo yhdessä oloa
      Ikävä
      146
      876
    4. Oletko nainen enää täällä?

En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv
      Ikävä
      64
      863
    5. Pidätkö itseäsi varattuna

Kaivatullesi?
      Ikävä
      68
      767
    6. Naisten top-5 red flagit

1. Feminismi: kertoo keskenkasvuisuudesta, välttää vastuuta tekemällä miehistä kestosyyllisen kaikkeen 2. Ylipaino: kiel
      Ikävä
      108
      677
    7. Rakastan sinua

Anteeksi että epäilin sinua.. ❤️
      Ikävä
      56
      656
    8. Pyydetään tiedonantoa "hyvinvointitalo"-hankkeen nykytilanteesta

ja aikataulusta. Odotetaanko uutta hallinto-oikeuden päätöstä. Hallinto-oikeushan antoi teknisenlautakunnan lupajaosto
      Pyhäjärvi
      100
      653
    9. 78
      581
    10. Mitähän meinaat

Vai meinaatko mitään kohtaamisen suhteen?
      Ikävä
      41
      564
    Aihe