Onko minulla diabetes, apua!!???

Anonyymi

Pitkään vaivannut epikriisien mukaan esidiabetes. Jopa sydän tutkittiin sepelvaltimotautiepäilyn vuoksi, mutta ei onneksi sitä ollut. Isällä 2-tyypin diabetes ja suvussa sitä muutenkin. Tänä aamuna mittasin pitkästä aikaa paastosokerin omalla mittarilla ja se oli 7,4!!! Eilen söin illalla vain salaatin kera leivän. Oireita on huono muisti, näön heikkeneminen, hammastulehdus, akillesjänteen krooninen tulehdus, sienitulehdukset nivusissa ja rintojen alla. Olen nainen 52v. Lääkärille toki tilaan ajan heti maanantaina.

5

51

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Saat lääkärikäynnillä parhaat ohjeet miten uhkaavaa diabetestä voisi torjua. Voi olla että lääkäri määrää myös kevyen lääkityksen tukemaan hoitoa alkuvaiheessa ennen kuin mahdolliset elinympäristön muutokset alkavat tehota.

      • Anonyymi

        "Saat lääkärikäynnillä parhaat ohjeet miten uhkaavaa diabetestä voisi torjua. Voi olla että lääkäri määrää myös kevyen lääkityksen tukemaan hoitoa alkuvaiheessa"

        Ja siitä se oireiden toivoton "hoito" lähtee.

        parempi käydä itse syyn kimppuun ja se on liika sokeri veressäsi. Insuliinia riittävästi mutta kun ei tehoa kunnolla. Ainoa oikea toimenpide:

        Hiilihydraatti/sokeri pieniin ravinnossasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Saat lääkärikäynnillä parhaat ohjeet miten uhkaavaa diabetestä voisi torjua. Voi olla että lääkäri määrää myös kevyen lääkityksen tukemaan hoitoa alkuvaiheessa"

        Ja siitä se oireiden toivoton "hoito" lähtee.

        parempi käydä itse syyn kimppuun ja se on liika sokeri veressäsi. Insuliinia riittävästi mutta kun ei tehoa kunnolla. Ainoa oikea toimenpide:

        Hiilihydraatti/sokeri pieniin ravinnossasi.

        "Eilen söin illalla vain salaatin kera leivän "

        Illalla nautitun leivän vaikutus ei kestä aamuun asti. Koholla oleva aamun paastosokeri ei siis johdu siitä leivästä vaan maksasta tulee lisää sokeria vereen. Insuliini estäisi tuon, mutta joko sitä ei ole riittävästi tai se ei tehoa.


    • Anonyymi

      Ei se niin kamalaa ole jos on diabetes.
      Kamalaa olisi jos ei menisi lääkäriin ja hoitaisi sitä.
      Hoitamattomalla diabeteksellä on seurauksensa.
      Muista tilata lääkäri !
      Tsemppiä !

    • Anonyymi

      Esidiabeteksen muuttuminen diabetekseksi on looginen jatkumo. Sokeriarvot voivat olla koholla söipä tai oli syömättä. Eli järkevämpää on syödä ja syödä järkevästi. Liikaa syyllisyyttä on turha ottaa, sillä aikuistyypin diabetestäkin on eri tyyppejä, ja kaikkien niistä puhkeamiseen ei itse voi vaikuttaa (toisin kuin eräs ureapääveijo täällä kaikkitietävänä väittää).

      Raskaana olevilla on paljon tiukemmat verensokerirajat kuin perusväestöllä. Tosi asiassa tavallisen väestön verensokerin ylärajat aiheuttavat jo verisuonivaurioita. Vaikka et saisi diabetestä elämäntapamuutoksilla kuriin (ravitsemus, liikunta, laihdutus), vaan tarvitsisit lääkkeitä, niin tiukasta ruokavaliosta ja liikunnasta on ehdottomasti hyötyä. Pääset varmasti diabetesohjaukseen lääkärikäynnin ja diagnoosin jälkeen.

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      168
      2861
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      2031
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2016
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1835
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      69
      1567
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1313
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1222
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1211
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1193
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1181
    Aihe