Onko kellään kokemusta vastaavasta? Tuntuu että lähtee kolmosella, pakki taitaa toimia ihan normaalisti. Varoitusvaloa vilkuttaa. Korjaamolle viedään, tähän asti toiminut 120.000 kilsaa ihan hyvin.
850 Automaatista hävis ykkönen ja kakkonen
24
4936
Vastaukset
- kokemusta
Meillä oli viime syksynä sama juttu tutkivat eräällä korjaamolla ei tullut miksikään,hommata ruotsista laatikko.
- Juhis
Otitteko vaihtolaatikon vai uuden? Joku oli aikasemmin kirjottanut että 850 automaattilaatikko on ikuinen mutta ei se tainnutkaan olla. Tai sitten siellä on sähkövika.
- sinne
Juhis kirjoitti:
Otitteko vaihtolaatikon vai uuden? Joku oli aikasemmin kirjottanut että 850 automaattilaatikko on ikuinen mutta ei se tainnutkaan olla. Tai sitten siellä on sähkövika.
Voin vaan sanoa että se on perkeleen kalis.
Maksat ittes kipeeks,siinä ei tuhat eikä kaks euroo riitä. - kokemusta
Juhis kirjoitti:
Otitteko vaihtolaatikon vai uuden? Joku oli aikasemmin kirjottanut että 850 automaattilaatikko on ikuinen mutta ei se tainnutkaan olla. Tai sitten siellä on sähkövika.
Takuu laatikko kolariautosta,laatikko maksoi 1700 ekua kokonais remppa tuli maksamaan noin 2200 ekua.Otti muuten pattiin.
- Putte
Juhis kirjoitti:
Otitteko vaihtolaatikon vai uuden? Joku oli aikasemmin kirjottanut että 850 automaattilaatikko on ikuinen mutta ei se tainnutkaan olla. Tai sitten siellä on sähkövika.
Purkamoiden hinnat automaattilaatikoista,vaeltavat välillä 1250-2900€ ja kaikki laatuluokassa A1.
Kalliimmassa oli se hyvä puoli,että siihen sai takuun,ja siitä oli turbiini tarkistetu,ja korjattu,joten hinnat ovat huimaavia.
Kyllähän tuo AISI:n laatikko on varma,vaikka saahan sen rikki sillä,että käyttää tyhjäkäynnillä P asennossa täysin kieroksin sitä se ei todellakaan kestä.
Jo katsastuksessakin ne tietää sen,että volvon automaalliloodalla varustetua autoa,ei saa tyhjäkäynnillä käytää yli 3500r/min lukemilla,ja silloinkin N asennossa,koska muuten paine voi hajoittaa laatikon,niinkuin luulen tapahtuneen suurelle osalle niistä,joilta se on hajonnut. - maksaa
Juhis kirjoitti:
Otitteko vaihtolaatikon vai uuden? Joku oli aikasemmin kirjottanut että 850 automaattilaatikko on ikuinen mutta ei se tainnutkaan olla. Tai sitten siellä on sähkövika.
Alle 2000 euron et pääse tässä remontissa.
Kyllä mullaki ottais päähän. - tietekstis
Putte kirjoitti:
Purkamoiden hinnat automaattilaatikoista,vaeltavat välillä 1250-2900€ ja kaikki laatuluokassa A1.
Kalliimmassa oli se hyvä puoli,että siihen sai takuun,ja siitä oli turbiini tarkistetu,ja korjattu,joten hinnat ovat huimaavia.
Kyllähän tuo AISI:n laatikko on varma,vaikka saahan sen rikki sillä,että käyttää tyhjäkäynnillä P asennossa täysin kieroksin sitä se ei todellakaan kestä.
Jo katsastuksessakin ne tietää sen,että volvon automaalliloodalla varustetua autoa,ei saa tyhjäkäynnillä käytää yli 3500r/min lukemilla,ja silloinkin N asennossa,koska muuten paine voi hajoittaa laatikon,niinkuin luulen tapahtuneen suurelle osalle niistä,joilta se on hajonnut.näytätkö mulle joskus kuinka käytetään volvoa 3500 rpm tyhjäkäynnillä P-asennossa :D Voin maksaa moisesta näystä vaikka sen laatikon korjauksen...
T:amerikan v8 - Putte
tietekstis kirjoitti:
näytätkö mulle joskus kuinka käytetään volvoa 3500 rpm tyhjäkäynnillä P-asennossa :D Voin maksaa moisesta näystä vaikka sen laatikon korjauksen...
T:amerikan v8Pitihän sen arvata,että täällä joku taas ottaa,ja takertuu pieniin,mutta,niin selkeisiin virheisiin.
No joo,tarkoitin sitä,että,kun viedään auto katsastukseen,esim Diesel,ja otetaan pakokaasupäästöarvot,ei konetta saa käyttää yli 3500r/min,koskien automaattilaatikkoa,ja nimenomaan silloinkin käyttäen N asentoa,siis... jos automaattia käytetään "kuormittamattomana" yli 3500r/min esim P tai N asennossa,voi automaatin turbiini vahingoittua ylilämmöstä.
No jokohan se selvisi. - Nimetön
Putte kirjoitti:
Pitihän sen arvata,että täällä joku taas ottaa,ja takertuu pieniin,mutta,niin selkeisiin virheisiin.
No joo,tarkoitin sitä,että,kun viedään auto katsastukseen,esim Diesel,ja otetaan pakokaasupäästöarvot,ei konetta saa käyttää yli 3500r/min,koskien automaattilaatikkoa,ja nimenomaan silloinkin käyttäen N asentoa,siis... jos automaattia käytetään "kuormittamattomana" yli 3500r/min esim P tai N asennossa,voi automaatin turbiini vahingoittua ylilämmöstä.
No jokohan se selvisi.Mitenkäs se dieselin pakokaasutesti sitten oikein otetaan, jos kierroksia täytyy nostaa, mutta P ja N asentoa ei voi käyttää?
- Putte
Nimetön kirjoitti:
Mitenkäs se dieselin pakokaasutesti sitten oikein otetaan, jos kierroksia täytyy nostaa, mutta P ja N asentoa ei voi käyttää?
Vielä kerran,volvo automaatti,ei saa tyhjänään,(HUOM. TYHJÄNÄÄN),eli ilman,että joku vaihteista on päällä,käyttää yli tuon 3500:n r/min.
Eikö se nyt jo tullu selväksi edellisessä,tai sitte itse olen niin hemmetin onneton kirjoittamaan,tai toiset lukemaan. - tuossa
Nimetön kirjoitti:
Mitenkäs se dieselin pakokaasutesti sitten oikein otetaan, jos kierroksia täytyy nostaa, mutta P ja N asentoa ei voi käyttää?
tuossa se juju juur onkin että miksi volvon loodat ei kestä tuon pitempään. niissä on suunnitteluvika ja katsastuksessa ne viimeistään rikotaan kun pitää ottaa noita pakokaasuanalyyseja
- Nimetön
Putte kirjoitti:
Vielä kerran,volvo automaatti,ei saa tyhjänään,(HUOM. TYHJÄNÄÄN),eli ilman,että joku vaihteista on päällä,käyttää yli tuon 3500:n r/min.
Eikö se nyt jo tullu selväksi edellisessä,tai sitte itse olen niin hemmetin onneton kirjoittamaan,tai toiset lukemaan.Selvitäppä nyt meille tyhmille vielä kerran millätavalla katsastuksessa toimitaan, jos vaihde täytyy olla päällä, ja kierrokset nostaa 3500r/min.Ovatko vetävät pyörät esim. dynamometrin päällä tai ilmassa, muuten mennään noilla kierroksilla aika haipakkaa ympäri hallia!
- Putte
Nimetön kirjoitti:
Selvitäppä nyt meille tyhmille vielä kerran millätavalla katsastuksessa toimitaan, jos vaihde täytyy olla päällä, ja kierrokset nostaa 3500r/min.Ovatko vetävät pyörät esim. dynamometrin päällä tai ilmassa, muuten mennään noilla kierroksilla aika haipakkaa ympäri hallia!
Käsitä nyt,Kierroksia ei SAA nostaa (katsastuksessakaan)yli 3500:n koska vaihteen ollessa (mm pakokaasutestiä tehdessä)N asennossa,ja homma koskee myös P asentoa,SIKSI KATSASTUKSESSA,JA MUUALLA EI KIERROKSIA SAA NOSTAA YLI 3500:N, muulloin,kuin silloin kun on ajovaihde päällä,nyt alkaa rautalanka loppumaan,käväsen ostamassa lisää,ja jatketaan,jos vielä on jollekin epäselvää,miksi,ja millä vaihteen asennolla ko.kieppejä ei saa ylittää.
- Automaatti
Nimetön kirjoitti:
Selvitäppä nyt meille tyhmille vielä kerran millätavalla katsastuksessa toimitaan, jos vaihde täytyy olla päällä, ja kierrokset nostaa 3500r/min.Ovatko vetävät pyörät esim. dynamometrin päällä tai ilmassa, muuten mennään noilla kierroksilla aika haipakkaa ympäri hallia!
Katsastuksessa mitataan pakokaasut dieseleistä yleensä ajamalla kiepit rajoittimeen asti,mutta volvon laatikolla niin ei tehdä,koska vaihteisto voi hajota,jos kiepit on yli 3500,normaalissa ajossa,jossa on D asento,tai muu ajovaihde ei vaaraa pamahtamisesta ole,siksi vaihteen ollessa N tai P asennossa,niinkuin pakokaasumittauksen aikana,ei kierrokset saa tuota 3500:taa ylittää.
- S Katsastua
Automaatti kirjoitti:
Katsastuksessa mitataan pakokaasut dieseleistä yleensä ajamalla kiepit rajoittimeen asti,mutta volvon laatikolla niin ei tehdä,koska vaihteisto voi hajota,jos kiepit on yli 3500,normaalissa ajossa,jossa on D asento,tai muu ajovaihde ei vaaraa pamahtamisesta ole,siksi vaihteen ollessa N tai P asennossa,niinkuin pakokaasumittauksen aikana,ei kierrokset saa tuota 3500:taa ylittää.
Volvon diesel pakokaasumittaus tehdään alle ko.3500r/min.
Syynä vaihteiston rikkoutumisvaara,koska drive asentoja ei voi käyttää.
N ja P asennossa vaihteiston öljy kuumenee,ja paine nousee liikaa suurilla kierroksilla,siksi analyysi tehdään alle 3500 kierroksen. - Nimetön
S Katsastua kirjoitti:
Volvon diesel pakokaasumittaus tehdään alle ko.3500r/min.
Syynä vaihteiston rikkoutumisvaara,koska drive asentoja ei voi käyttää.
N ja P asennossa vaihteiston öljy kuumenee,ja paine nousee liikaa suurilla kierroksilla,siksi analyysi tehdään alle 3500 kierroksen.Asia selvä, olis noista viisaista rautalangan vääntäjistä joku voinut jo aikaisemmin selvittää, että Volvon pakokaasutesti tehdään eri kierroksilla kuin muiden. Tätä testin tekotapaa nimenomaan kysyin, mutta kun en huomannut rautalangasta vääntää...
- 350 000 km
Nimetön kirjoitti:
Asia selvä, olis noista viisaista rautalangan vääntäjistä joku voinut jo aikaisemmin selvittää, että Volvon pakokaasutesti tehdään eri kierroksilla kuin muiden. Tätä testin tekotapaa nimenomaan kysyin, mutta kun en huomannut rautalangasta vääntää...
Minun v70tdi AW50-42 on AINA katsastuksessa kierrätetty talla pohjassa noin 4900 r/min. Hyvin on kestänyt! Mistähän hevosmiesten tietotoimistosta on tämä jutuntynkä peräisin, että se jotenkin olisi vahingollista? Vapaallahan se vaihteisto on P ja N -asennoissa, eikä se mihinkään erityisemmin silloin kuumene. Laatikko kuumenee silloin, kun on asuntovaunu perässä ylämäessä ja kaasu pohjassa, eikä momentinmuuntimen lukitus ole päällä.
- Soittelia
350 000 km kirjoitti:
Minun v70tdi AW50-42 on AINA katsastuksessa kierrätetty talla pohjassa noin 4900 r/min. Hyvin on kestänyt! Mistähän hevosmiesten tietotoimistosta on tämä jutuntynkä peräisin, että se jotenkin olisi vahingollista? Vapaallahan se vaihteisto on P ja N -asennoissa, eikä se mihinkään erityisemmin silloin kuumene. Laatikko kuumenee silloin, kun on asuntovaunu perässä ylämäessä ja kaasu pohjassa, eikä momentinmuuntimen lukitus ole päällä.
OY VOLVO AB:hen,he kyllä kertovat,ja asiantietävät katsastuskonttorit ympäri maan.
- Jomppa
Minulla on myös hävinnyt ykkönen nyt talvella
kun olen kytkenyt vintter päälle ja sehän
kytkeytyy taas normaaliin ajoon kun auton on sammuttanut. Seuraavalla kerralla ajoon lähtiessä vaihde on jäänyt talviasentoon ja varoitus valo vilkkuu ja auto lähtee
isommalla vaihteella vaikka on vintter on
vapautunut. Olen paineskellut vinter kytkintä
ylös ja alas, niin automaattivaihde on seuraavalla ajokerralla toiminut normaalisti eikä
iso varoitus nuoli ole enää vilkkunut.
Tätä vikaa on minulla esiintynyt vain pakkasilla. - kilsaa
tuo on juur se kilometrimäärä minkä volvon tomaatti kestää. kuuluu siis asiaan
- Putte
Että omallani on ajettu 396 tuhatta,ei mitään vikaa,ei mitään tehty?
- Rohvessori
Lukiessani tämän aiheen kokonaan,tulin siihen tulokseen,että ei tämäkään foorumi ole ihan sitä mitä sen pitäisi olla.
Tuntuu siltä,koskien muutamaa selvitystä,ja kommenttia,että täälläkin on poikinut sellainen pieni vittuilun,ja pilkunnussinnan periaate.
Selvästä asiasta etsitään pieniä puutteita,ja ei halutakkaan ymmärtää keskustelun perimmäistä aihetta,vaan saada aikaan piruilua,ja väitettä.
Esimerkkinä tuo kierrosten käyttö,pelkkää pilkunnussintaa muutamalta,jos asia on niin,että N ja P asennossa ei saa ylittää 3500 kierrosta,ja on kyse katsastus tapahtumasta,miksi joku alkaa vääntämään siitä kättä,sehän oli aivan selvästi selitetty,miksi ei saa.
Tätä samaa on jokaisella palstalla,automerkistä riippumatta,mutta jos näitä sivuja tänne halutaan,niin miksi tätä jatkuvaa nälvimistä hyväksytään,menkää itteenne,ja tehkää palstasta toimiva,ja neuvova,eikä sellaista,mihin kukaan ei viitsi enää pian kirjoittaa. - Juhis
850 Automaatti lukittuu isolle vaihteelle silloin, kun vaihteiston asennon anturi hajoaa. Näin oli käynyt, anturi vaihdettiin (osa maksoi 150 euroa) ja vaihteisto on taas kunnossa. Eiköhän sillä seuraavatkin 120.000 taas ajella, ainakin ATF:t näytti juomakelpoisen puhtailta kun niitä mittailin.
- Hannu12345
Vika taitaa olla vaihteensiirtäjässä. Auto lähtee liikkeelle ns varajärjestelmällä. Sillai kolmosella. Voi olla maadutusvika jos esintyy satunnaosesti ja pakkasella.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1397810Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde412009Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251940- 911653
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1801585Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1071040Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik5979- 50945
Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28830- 34822