Tuossa viime yönä kun pari kertaa käväisin ovenavauskeikalla tuli taas mieleen että mitenhän nuo onnettomat pärjäis omakotitalossa... sama asukas saattaa olla kolme kertaa oven takana yhden viikonlopun aikana! Jos omakotitalossa unohtelis tuolla temmolla ja joka kerta maksais murtokustannukset niin pian vois oppia pitämään avaimet mukanaan.Nämä sankarit selviää siitä 35 eurolla ja saavat vielä haukkua liian hitaan päivystäjän jolla meni ainaki 15 min. ennenkuin oli paikalla. toisaalta kolme ovenavausta (3x35 =105 euroa) on ihan käypä hinta kuunnella valitusta...
oven avaukset
62
9096
Vastaukset
- rivitalo
Meidän pienessä rivitaloyhtiössä asukkailla on yleensä vara-avain jemmassa jossakin lähistöllä. Meillä ei ole huoltomiestä eikä yleisavainta. Ainoa yhteinen tila on pieni varastokoppi, johon siihenkin on oma avaimensa. Samoin sähkökaappiin.
- Varo vaan....
Kannattaa varoa kun piilottelee avaimia. Täällä meilläpäin vorot kyttäsivät aikansa kun kätkö selvisi niin tyhjensivät koko talon ja asukas oli omillaan eli vakuutus ei korvannut.
- Huoltopuoli
Varo vaan.... kirjoitti:
Kannattaa varoa kun piilottelee avaimia. Täällä meilläpäin vorot kyttäsivät aikansa kun kätkö selvisi niin tyhjensivät koko talon ja asukas oli omillaan eli vakuutus ei korvannut.
Kyllä se murtomies, joka viitsii moiseen törkeyksiin syyllistyä, ei varmaankaan kyttäile mihin asukas avaimen piilottaa,vaan käyttää kaikkia muuta kuin virallista lukkoon käypää vehjettä eli avainta. Murtomiehen "yleisavain" on kaikkien tietämä sorkkarauta tai jokin muu hänen tarkoitusperiään täyttävä murtorauta. Avaimet ja lukot ovat vain kissoja ja koiria varten kuten sanotaan. Asukkaiden yhteistoiminnallinen valppaus kyllä on paras asumisturva. Tämän päivän Suomi on vielä suhteellisen turvallinen asustella. Televisiossa taannoin tuli ohjelmaa, jossa kuvailtiin taajama-alueille perustetuista turvavalvonta-ryhmistä, jotka päivystävät ympäri vuorokauden asuinaluettaan, joka on liikennemerkein ilmoitettu "aluevalvonta"kyltein, ja ilmoittavat heti viranomaisille jos epäillyttävää liikehdintää havaittavissa.Vara-avain on hyvä antaa tuntemalleen naapurille tai hyvälle ystävälleen joka asuu lähellä, jos sattuu unhoittamaan avaimen vaikka toisen takin taskuun.
- rivitalo
Varo vaan.... kirjoitti:
Kannattaa varoa kun piilottelee avaimia. Täällä meilläpäin vorot kyttäsivät aikansa kun kätkö selvisi niin tyhjensivät koko talon ja asukas oli omillaan eli vakuutus ei korvannut.
Jokaisella asukkaalla on oma piilopaikkansa, eikä se ole välttämättä lähelläkään taloa. Jotkut ovat tietysti antaneet vara-avaimen lähisukulaiselleen tms. Yksi asukas tiettävästi säilyttää avaintaan ... jaa, enpäs kerrokaan. Mutta murtomiehen mieleen tuskin tulee ensiksi ruveta avaamaan kyseistä koloa ruuvimeisselillä.
Kyllähän vorot voivat urkkia, ja se on tietysti riski. Mutta minunkin asunnossani kävivät muutama vuosi sitten "isolla yleisavaimella" elikkä sorkkaraudalla. Poliisi löysi kymmenkunta "lehmänjalan" jälkeä oven karmista. Jemma-avain olisi ollut puolen metrin päässä murtomiehen polven korkeudella olleessa puisessa säilytyslaatikossa, mutta eipä ollut kelvannut.
Mutta kieltämättä annat ajattelemisen aihetta. Kannattaa tosiaan katsoa, minne avaimensa piilottaa vai piilottaako minnekään. - Ode
Varo vaan.... kirjoitti:
Kannattaa varoa kun piilottelee avaimia. Täällä meilläpäin vorot kyttäsivät aikansa kun kätkö selvisi niin tyhjensivät koko talon ja asukas oli omillaan eli vakuutus ei korvannut.
Minun pihassani on piilossa naapurin avain ja oma avaimeni on naapureilla piilossa. Jos vorot sattuisivat löytämään kätköpaikan, niin olisipa kiva olla kärpäsenä katossa näkemässä miten ne poloiset yrittäisivät avata ovea väärällä avaimella. Ei kannata käyttää seinänaapuria tähän vaan esim. naapuritaloyhtiön asuntoa.
- 45euroa ensin, sitten ...
Ilmeisesti avasit päivällä hinnan ollessa aika huokea, meillä maksaa iltapäivystys yhtäpaljon kuin muillakin ammattiryhmillä, eli 45euroa ensimmäinen kerta, toinen on jo kalliimpi, että oppii pitämään avaimet mukana. Lukkoseppä herää myös jos hänet herättää ja myös huoltomies, toden näköisesti nukkuvat saman arvoisesti,että hinta on täsmälleen yhdenmukainen.
- päivystäjä myös
Tuo on hyvä että hinta kasvaa seuraavilla kerroilla.Voihan sitä kuka tahansa joskus unohtaa avaimet,mutta kolme kertaa saman viikonlopun aikana osoittaa jo jonkin asteista piittaamattomuutta... Enkä kyllä oo koskaan kysyny toimistolta maksavatko ne edes mitään,laskuhan niille tulee postissa vasta jäkikäteen.Onneksi päivystäjä saa rahat firmalta,oon joskus ollu töissä sellaisissa paikoissa jossa maksu pitää saada oven avauksen yhteydessä ja sehän oli varma kun ne kännissä tuli baarista niin ei niillä mitään rahaa ollu.Sitte piti miettiä avaako oven vai jättääkö pokan pihalle.
- Osakkeenomistaja
päivystäjä myös kirjoitti:
Tuo on hyvä että hinta kasvaa seuraavilla kerroilla.Voihan sitä kuka tahansa joskus unohtaa avaimet,mutta kolme kertaa saman viikonlopun aikana osoittaa jo jonkin asteista piittaamattomuutta... Enkä kyllä oo koskaan kysyny toimistolta maksavatko ne edes mitään,laskuhan niille tulee postissa vasta jäkikäteen.Onneksi päivystäjä saa rahat firmalta,oon joskus ollu töissä sellaisissa paikoissa jossa maksu pitää saada oven avauksen yhteydessä ja sehän oli varma kun ne kännissä tuli baarista niin ei niillä mitään rahaa ollu.Sitte piti miettiä avaako oven vai jättääkö pokan pihalle.
Taloyhtiön osakkaat maksavat työstäsi eikä mielipiteistäsi.
Tee nöyrästi työsi ja muista kuka palkkasi maksaa.
Älä suotta ajattele, sillä jos sinulla olisi hiemankin henkisiä lahjoja tekisit jotain muuta.
Muista, että talkkarin hommia pystyy tekemään kuka vain ja sinut on helppo korvata. - Ns. "osakkeenomistaja...
Osakkeenomistaja kirjoitti:
Taloyhtiön osakkaat maksavat työstäsi eikä mielipiteistäsi.
Tee nöyrästi työsi ja muista kuka palkkasi maksaa.
Älä suotta ajattele, sillä jos sinulla olisi hiemankin henkisiä lahjoja tekisit jotain muuta.
Muista, että talkkarin hommia pystyy tekemään kuka vain ja sinut on helppo korvata.Toki maksavat työstä; Tiedoksi vaan ns. osakkeenomistaja, palkan kyllä maksaa huoltoliike, johon työntekijällä on työsuhde. Sinulla logiikka ei taida olla vahvimpia ominaisuuksia.
Toki löytyy "talkkareita" ja talkkareita. Eri asian on ammattitaidon kanssa. - päivystäjä myös,tekn.yo
Osakkeenomistaja kirjoitti:
Taloyhtiön osakkaat maksavat työstäsi eikä mielipiteistäsi.
Tee nöyrästi työsi ja muista kuka palkkasi maksaa.
Älä suotta ajattele, sillä jos sinulla olisi hiemankin henkisiä lahjoja tekisit jotain muuta.
Muista, että talkkarin hommia pystyy tekemään kuka vain ja sinut on helppo korvata.Päivystyskorvaukseen ei sisälly oven avaukset vaan palvelun maksaa aina asukas itse.Mitä luovuuteen tulee,valmistelen juuri lopputyötäni ja kustannan opiskelut talkkarin hommilla.
- inssi AMK
päivystäjä myös,tekn.yo kirjoitti:
Päivystyskorvaukseen ei sisälly oven avaukset vaan palvelun maksaa aina asukas itse.Mitä luovuuteen tulee,valmistelen juuri lopputyötäni ja kustannan opiskelut talkkarin hommilla.
Mulla on sama taktiikka,keväällä pitäis valmistuu... Tunnen usean melkein akateemisen talkkarin. Mitä tuohon "oskkeenomistajaan" tulee niin tollaiset juntit on just niitä jolloin rahaton poka jää pihalle ;)Köyhä raukka on astanu niin kalliin asunnon ettei oo vara maksaa oven avausta,ja asema on niin heikko ettei oo muita alaisia kuin talonmies...
- Osakkeenomistaja
päivystäjä myös,tekn.yo kirjoitti:
Päivystyskorvaukseen ei sisälly oven avaukset vaan palvelun maksaa aina asukas itse.Mitä luovuuteen tulee,valmistelen juuri lopputyötäni ja kustannan opiskelut talkkarin hommilla.
Ensimmäisessä viestissäsi on erittäin karkeita kielioppivirheitä.
Ole nöyrä äläkä unelmoi. - Osakkeenomistaja
inssi AMK kirjoitti:
Mulla on sama taktiikka,keväällä pitäis valmistuu... Tunnen usean melkein akateemisen talkkarin. Mitä tuohon "oskkeenomistajaan" tulee niin tollaiset juntit on just niitä jolloin rahaton poka jää pihalle ;)Köyhä raukka on astanu niin kalliin asunnon ettei oo vara maksaa oven avausta,ja asema on niin heikko ettei oo muita alaisia kuin talonmies...
Valitettavasti kielessämme ei ole tuollaista sanaa, mitähän se tarkoittaa?
- Osakkeenomistaja
Ns. "osakkeenomistaja... kirjoitti:
Toki maksavat työstä; Tiedoksi vaan ns. osakkeenomistaja, palkan kyllä maksaa huoltoliike, johon työntekijällä on työsuhde. Sinulla logiikka ei taida olla vahvimpia ominaisuuksia.
Toki löytyy "talkkareita" ja talkkareita. Eri asian on ammattitaidon kanssa.Tuo riippuu taloyhtiöstä eivätkä kaikki yhtiöt käytä huoltoyhtiötä.
Huoltoyhtiöstä muuten pääsee eroon paljon helpommin kuin suoraan työsuhteessa olevasta asennevammaisesta talkkarista. - inssi AMK
Osakkeenomistaja kirjoitti:
Ensimmäisessä viestissäsi on erittäin karkeita kielioppivirheitä.
Ole nöyrä äläkä unelmoi."astanut" tarkoittaa sitä että ostitte sen osakkeen tulevan ex-vaimosi rahoilla... :)
- se aina menee
Osakkeenomistaja kirjoitti:
Tuo riippuu taloyhtiöstä eivätkä kaikki yhtiöt käytä huoltoyhtiötä.
Huoltoyhtiöstä muuten pääsee eroon paljon helpommin kuin suoraan työsuhteessa olevasta asennevammaisesta talkkarista.joku "munaton" jonka luukun omistaa pankki, leikkii osakkeensa omistajaa; Onkohan sinulla edes tiedossasi kaikki oikeudet ja velvollisuudet, puhumattakaan muusta tarvittavasta, tai ymmärrätköhän edes niitä. Reuhdo mitä reuhdot, sinä vaan et yksin pysty mihinkään, ellet "omista" enemmistöä osakkeista.
- päivystäjä myös,tekn.yo
se aina menee kirjoitti:
joku "munaton" jonka luukun omistaa pankki, leikkii osakkeensa omistajaa; Onkohan sinulla edes tiedossasi kaikki oikeudet ja velvollisuudet, puhumattakaan muusta tarvittavasta, tai ymmärrätköhän edes niitä. Reuhdo mitä reuhdot, sinä vaan et yksin pysty mihinkään, ellet "omista" enemmistöä osakkeista.
Mä luulen että tässä on kyseessä joku vuokralla asuva wannebe "omistaja", joka omistaa ainoastaan maksamattomia kännylaskuja...
- Osakkeenomistaja
päivystäjä myös,tekn.yo kirjoitti:
Mä luulen että tässä on kyseessä joku vuokralla asuva wannebe "omistaja", joka omistaa ainoastaan maksamattomia kännylaskuja...
Tuollaista termiä en ole kuullutkaan. Jos sitä rupea purkamaan niin wan on englanniksi muistaakseni kalpea. Nebe saattaisi olla saksaa jos siihen lisää esimerkiksi n tai r kirjaimen loppuun.
Taidat olla sellainen wannabe tekn yo.
Minulla ei ole omaa kännykkää. - Ns. "osakkeenomistajal...
Osakkeenomistaja kirjoitti:
Tuollaista termiä en ole kuullutkaan. Jos sitä rupea purkamaan niin wan on englanniksi muistaakseni kalpea. Nebe saattaisi olla saksaa jos siihen lisää esimerkiksi n tai r kirjaimen loppuun.
Taidat olla sellainen wannabe tekn yo.
Minulla ei ole omaa kännykkää.wannabe tarkoittaa suurinpiirtein: joukon mukana pyörivää persekärpästä, joka leikkii kuuluvansa joukkoon.
Sinun tapauksessasi se tarkoittaa yksinkertaisesti; asut osakehuoneistossa, joka on lainasi panttina pankille; luulet omistavasi sen, vaikka et omistakkaan. Todellisesta osakkeen tai oikeammin asunon, jossa asut, omistat siihen asumiseen oikeuttavat osakkeet, on todella pitkä matka, sinun tapausessasi varmaankin 10-15 vuotta menee siihen. Silloin voit rintaasi röyhistelle puhua "osakkeen" omistamisesta. - Osakkeenomistaja
Ns. "osakkeenomistajal... kirjoitti:
wannabe tarkoittaa suurinpiirtein: joukon mukana pyörivää persekärpästä, joka leikkii kuuluvansa joukkoon.
Sinun tapauksessasi se tarkoittaa yksinkertaisesti; asut osakehuoneistossa, joka on lainasi panttina pankille; luulet omistavasi sen, vaikka et omistakkaan. Todellisesta osakkeen tai oikeammin asunon, jossa asut, omistat siihen asumiseen oikeuttavat osakkeet, on todella pitkä matka, sinun tapausessasi varmaankin 10-15 vuotta menee siihen. Silloin voit rintaasi röyhistelle puhua "osakkeen" omistamisesta.Ei wannabe tuota tarkoita. Lisäksi kysymys oli wannebe:sta. Siis mikä se on, mitä sillä tarkoitit?
Loput kirjoitelmastasi ovat pelkkää illuusiota.
Annan sinulle ohjeen: ole nöyrä ja jätä ajatteleminen muille. - Jos luulet?
Osakkeenomistaja kirjoitti:
Ei wannabe tuota tarkoita. Lisäksi kysymys oli wannebe:sta. Siis mikä se on, mitä sillä tarkoitit?
Loput kirjoitelmastasi ovat pelkkää illuusiota.
Annan sinulle ohjeen: ole nöyrä ja jätä ajatteleminen muille.Tietäväsi. Mitä tulee illuusioihin, todellista faktaa kirjoituksesi perusteella. On se sen monituista kertaa nähty ja kuultu, kun asuntovelallinen luulee omistavansa, vaikkakin on korvia myöten veloissa. Tosin löytyy niitä järkeviäkin "osakkeenomistajia" heillä vaan on todellisuudentaju tallella. Jatka vaan valitsemallasi tiellä, kyllä tulet huomaamaan, että pienetkin korjaukset tullaan veloittamaan sinulta, kun muita asukkaita ei "rokoteta" vastaavanlaisista töistä.
Ote mieluummin ko. ohje omaan käyttöösi, itse en ole sinunlaisesi tunnevammainen. Kyllä maailma opettaa, tosin toisinaan se voi mielestäsi olla epäreilu, mutta koeta kestää ja ota opiksi virheistäsi. - Osakkeenomistaja
Jos luulet? kirjoitti:
Tietäväsi. Mitä tulee illuusioihin, todellista faktaa kirjoituksesi perusteella. On se sen monituista kertaa nähty ja kuultu, kun asuntovelallinen luulee omistavansa, vaikkakin on korvia myöten veloissa. Tosin löytyy niitä järkeviäkin "osakkeenomistajia" heillä vaan on todellisuudentaju tallella. Jatka vaan valitsemallasi tiellä, kyllä tulet huomaamaan, että pienetkin korjaukset tullaan veloittamaan sinulta, kun muita asukkaita ei "rokoteta" vastaavanlaisista töistä.
Ote mieluummin ko. ohje omaan käyttöösi, itse en ole sinunlaisesi tunnevammainen. Kyllä maailma opettaa, tosin toisinaan se voi mielestäsi olla epäreilu, mutta koeta kestää ja ota opiksi virheistäsi.Kirjoitukseni perusteella et pysty päättelemään tuollaisia asioita. Ne siis ovat fiktiota - ei fakta.
Et selvästi tunne yhtiömuotoja ja osakeyhtiölakia, joista puhutaan jo peruskoulussakin.
Jos sinulla on vaikkapa Nokian osakkaita ja panttaat ne lainan vakuudeksi ei omistus millään tavalla muutu pankille. Sama on asunto-osakkeilla. Osakkeenomistaja on osakkeenomistaja olipa ne rahoitettu 100% omalla rahalla tai Handelsbankenin 60 vuoden asuntolainalla.
Se, mikä kuuluu taloyhtiön ja mikä taas osakkeenomistajan kustannettavaksi on kyllä tarkasti määritetty. Jonkun asennevammaisen talomiehen mielipiteellä ei ole merkitystä. - Sitten, kun näemmä haluat
Osakkeenomistaja kirjoitti:
Kirjoitukseni perusteella et pysty päättelemään tuollaisia asioita. Ne siis ovat fiktiota - ei fakta.
Et selvästi tunne yhtiömuotoja ja osakeyhtiölakia, joista puhutaan jo peruskoulussakin.
Jos sinulla on vaikkapa Nokian osakkaita ja panttaat ne lainan vakuudeksi ei omistus millään tavalla muutu pankille. Sama on asunto-osakkeilla. Osakkeenomistaja on osakkeenomistaja olipa ne rahoitettu 100% omalla rahalla tai Handelsbankenin 60 vuoden asuntolainalla.
Se, mikä kuuluu taloyhtiön ja mikä taas osakkeenomistajan kustannettavaksi on kyllä tarkasti määritetty. Jonkun asennevammaisen talomiehen mielipiteellä ei ole merkitystä.Kas, siinä sinulle tosiaan pulma, fakta ja fiktio.
Peruskoulua en ole käynyt, kas sellaista ei ollut, kun kävin kouluja. Pystytkö kuulematta pankkia myymään pantatut osakeet, sorry et pysty. Sieltä se lupa on saatava. Pankkihan voi vapaasti realisoida tietyin edellytyksin panttinsa, kuulematta sinua; vain sinulle tulee paperi, jossa ilmoitetaan pantin siirymisestä kolmannelle taholle. Osakkeen tai osakeiden todellinen omistaja on, ken ei tarvitse keskustella kenenkään kanssa mitä omaisuudellaan tekee. Toki voit mielenrauhasi säilyttääksesi uskoa mitä haluat.
Turhaan yrität opettaa ammatilaista, kun sinulla on vain kalpea aavistus mitä tulee kiinteistön hoitoon ja huoltoon tai vastuisiin.
Jostain kumman syystä sinulle on "jäänyt levy päälle", kun jatkuvasti toitotat talonmiehistä.
Nykyään, katsos on muitakin ammattinimikkeitä kiinteistöjen hoidon ja huollon parissa työskentevillä. - prk
Sitten, kun näemmä haluat kirjoitti:
Kas, siinä sinulle tosiaan pulma, fakta ja fiktio.
Peruskoulua en ole käynyt, kas sellaista ei ollut, kun kävin kouluja. Pystytkö kuulematta pankkia myymään pantatut osakeet, sorry et pysty. Sieltä se lupa on saatava. Pankkihan voi vapaasti realisoida tietyin edellytyksin panttinsa, kuulematta sinua; vain sinulle tulee paperi, jossa ilmoitetaan pantin siirymisestä kolmannelle taholle. Osakkeen tai osakeiden todellinen omistaja on, ken ei tarvitse keskustella kenenkään kanssa mitä omaisuudellaan tekee. Toki voit mielenrauhasi säilyttääksesi uskoa mitä haluat.
Turhaan yrität opettaa ammatilaista, kun sinulla on vain kalpea aavistus mitä tulee kiinteistön hoitoon ja huoltoon tai vastuisiin.
Jostain kumman syystä sinulle on "jäänyt levy päälle", kun jatkuvasti toitotat talonmiehistä.
Nykyään, katsos on muitakin ammattinimikkeitä kiinteistöjen hoidon ja huollon parissa työskentevillä.Asunto-osake yhtiön osakkeet oikeuttavat hallitsemaan osakkeiden tarkoittamaa huoneistoa,omistus on viime kädessä talo-yhtiöllä
- Jo aikaisemmin
prk kirjoitti:
Asunto-osake yhtiön osakkeet oikeuttavat hallitsemaan osakkeiden tarkoittamaa huoneistoa,omistus on viime kädessä talo-yhtiöllä
tälle "osakkeensa" omistavalle. Tässä ketjussa noin 5 viestiä sitten.
- Osakkeenomistaja
Jo aikaisemmin kirjoitti:
tälle "osakkeensa" omistavalle. Tässä ketjussa noin 5 viestiä sitten.
Tuo prk:n mainitsema tuttu asia talkkari lienee kiteyttänyt seuraavaan aika sekavaan lauseeseen hänen mainitsemassaan viestissä:
"Todellisesta osakkeen tai oikeammin asunon, jossa asut, omistat siihen asumiseen oikeuttavat osakkeet, on todella pitkä matka, sinun tapausessasi varmaankin 10-15 vuotta menee siihen" - Osakkeenomistaja
Sitten, kun näemmä haluat kirjoitti:
Kas, siinä sinulle tosiaan pulma, fakta ja fiktio.
Peruskoulua en ole käynyt, kas sellaista ei ollut, kun kävin kouluja. Pystytkö kuulematta pankkia myymään pantatut osakeet, sorry et pysty. Sieltä se lupa on saatava. Pankkihan voi vapaasti realisoida tietyin edellytyksin panttinsa, kuulematta sinua; vain sinulle tulee paperi, jossa ilmoitetaan pantin siirymisestä kolmannelle taholle. Osakkeen tai osakeiden todellinen omistaja on, ken ei tarvitse keskustella kenenkään kanssa mitä omaisuudellaan tekee. Toki voit mielenrauhasi säilyttääksesi uskoa mitä haluat.
Turhaan yrität opettaa ammatilaista, kun sinulla on vain kalpea aavistus mitä tulee kiinteistön hoitoon ja huoltoon tai vastuisiin.
Jostain kumman syystä sinulle on "jäänyt levy päälle", kun jatkuvasti toitotat talonmiehistä.
Nykyään, katsos on muitakin ammattinimikkeitä kiinteistöjen hoidon ja huollon parissa työskentevillä.Jos rikkoo lainasopimusta saattavat vakuutena olevat osakkeet joutua realisoitavaksi. Yleisin syy tähän on maksuhäiriöt.
Vakuutena olevat osakkeet voi myydä. Tälläkin hetkellä monen myytävänä olevan osakehuoneiston
osakkeet ovat lainan panttina. Pankki vain huolentii, että saa omansa ennenkuin vakuus mitätöityy.
Vakuudet saattavat joutua kolmannelle osapuolelle. Näin kävi esimerkiksi ns. pankkikriisin aikana kun rahoituslaitokset yhdistyvät toisiinsa. Omistusoikeus osakkeisiin ei tietenkään muuttunut ja osakkeenomistajalla oli oikeus kieltäytyä toimenpiteestä halutessaan. - Minä
Sitten, kun näemmä haluat kirjoitti:
Kas, siinä sinulle tosiaan pulma, fakta ja fiktio.
Peruskoulua en ole käynyt, kas sellaista ei ollut, kun kävin kouluja. Pystytkö kuulematta pankkia myymään pantatut osakeet, sorry et pysty. Sieltä se lupa on saatava. Pankkihan voi vapaasti realisoida tietyin edellytyksin panttinsa, kuulematta sinua; vain sinulle tulee paperi, jossa ilmoitetaan pantin siirymisestä kolmannelle taholle. Osakkeen tai osakeiden todellinen omistaja on, ken ei tarvitse keskustella kenenkään kanssa mitä omaisuudellaan tekee. Toki voit mielenrauhasi säilyttääksesi uskoa mitä haluat.
Turhaan yrität opettaa ammatilaista, kun sinulla on vain kalpea aavistus mitä tulee kiinteistön hoitoon ja huoltoon tai vastuisiin.
Jostain kumman syystä sinulle on "jäänyt levy päälle", kun jatkuvasti toitotat talonmiehistä.
Nykyään, katsos on muitakin ammattinimikkeitä kiinteistöjen hoidon ja huollon parissa työskentevillä.Laillisella osakkeenomistajalla on samat oikeudet olivat ne kirjat kanissa tai ei.
Turha sun talkkari on keksiä mitään paskaa.
Sä olet vaan kateellinen ja yrität tehä itestäs tärkeen. - kiva
Osakkeenomistaja kirjoitti:
Taloyhtiön osakkaat maksavat työstäsi eikä mielipiteistäsi.
Tee nöyrästi työsi ja muista kuka palkkasi maksaa.
Älä suotta ajattele, sillä jos sinulla olisi hiemankin henkisiä lahjoja tekisit jotain muuta.
Muista, että talkkarin hommia pystyy tekemään kuka vain ja sinut on helppo korvata.ajattelen etten vaivaudu sulle töitä tekemään, soita minne soitat ja valita mitä valitat. Tollaisten paskojen takia talkkareita ei nykyisin ole hyviä kovin helposti saatavilla, vaikka joissakin taloissa asuu ihan ihmisiäkin. Suksi vittuun tai paremminkin perseeseen, mistä olet tullutkin.
- Minä
kiva kirjoitti:
ajattelen etten vaivaudu sulle töitä tekemään, soita minne soitat ja valita mitä valitat. Tollaisten paskojen takia talkkareita ei nykyisin ole hyviä kovin helposti saatavilla, vaikka joissakin taloissa asuu ihan ihmisiäkin. Suksi vittuun tai paremminkin perseeseen, mistä olet tullutkin.
Ai talkkarin persettäkö sitä pitäs nuolla et se viitsis vähän tehdä hommii mist sille maksetaan. Ja arvostella ei saa yhtään.
Kaikkiko ne on asennevammasii? - Sivutoiminen
Osakkeenomistaja kirjoitti:
Taloyhtiön osakkaat maksavat työstäsi eikä mielipiteistäsi.
Tee nöyrästi työsi ja muista kuka palkkasi maksaa.
Älä suotta ajattele, sillä jos sinulla olisi hiemankin henkisiä lahjoja tekisit jotain muuta.
Muista, että talkkarin hommia pystyy tekemään kuka vain ja sinut on helppo korvata.provo! Tai sit jätkällä on korvantaustat niin märät, ettei kuivaamaan kerkeä.
Se voitais lisätä yli-ihmisluetteloon heti Stalinin, Aatun,Kim Iljongin ja Saddamin perään - "osakkeenomistaja". - itäpasilalainen
Sivutoiminen kirjoitti:
provo! Tai sit jätkällä on korvantaustat niin märät, ettei kuivaamaan kerkeä.
Se voitais lisätä yli-ihmisluetteloon heti Stalinin, Aatun,Kim Iljongin ja Saddamin perään - "osakkeenomistaja".Tolle talkkarille pitäis laittaa titteliksi Kuningas- tai keisaritalkkari.
Täällä oli takavuosina yksi talkkari, jota kutsuttiin Zombiksi. Jätkä lähinna kulutti työaikansa seisomalla paikallaan ja vetämällä norttia, työhommia se ei osannu tai halunnut tehdä ja asiakkailleen se paukutti päätään. Isännöistijä oli sen veran pehmee, että se vaan puolusteli Zombia. Onneks ISS osti huoltofirman pois ja Zombi sai lähtee. Nyt on ammattimiehet asialla. - Kottarainen
Osakkeenomistaja kirjoitti:
Taloyhtiön osakkaat maksavat työstäsi eikä mielipiteistäsi.
Tee nöyrästi työsi ja muista kuka palkkasi maksaa.
Älä suotta ajattele, sillä jos sinulla olisi hiemankin henkisiä lahjoja tekisit jotain muuta.
Muista, että talkkarin hommia pystyy tekemään kuka vain ja sinut on helppo korvata.Sinä itse olet asennevammainen luuletko että talkkarit on orjia ja tekee mitä vain kun tyhmä asukas pyytää vaikka keskellä yötä TOOPE!!!!!. Oven avauksesta kuuluu maksaa pykälien mukainen ovenavausmaksu.
Pihahommat osaa tehdä jotenkuten kuka vain, mutta se ei ole koko työ. Sinäkään TOOPE et osais tehdä mitään loppujen lopuksi. Kiinteistönhoitajan ammattitutkinto sisältää niin paljon eri asiopita ja tietoa että sinunlainen Toope ei pääsis läpi edes 10:llä kerrallakaan.
- asukas
Halpaa tuo 35 euroa... meillä maksaa 50e jos on työajan ulkopuolella. joku vartioliikkeen äijä mut päästi viime yönä kotio,ja sitäkin sai odottaa puoltoista tuntia.kyllä vitutti.
- Nesto
Tuo 50 euroako, vai puolitoista tuntia odotusta vai kykenemättömyytesi pitää avaimia mukana?
Siihen aikaan kun teidän suvun asunnoissa oli roikkuva säkki oven virkaa hoitamassa moisia ongelmia ei ollut.
Eikä avain ole vankilassakaan mikään ongelma. Aina kulkee perässä mies, jolla on riittävästi avaimia. - poismuuttanut
Asuin aikoinaan Herttoniemenrannassa ja unohdin avaimet kerran kotiin. Tuli halvemmaksi ajatuttaa vaimo taksilla haagasta avaimien kanssa avaamaan ovi, kuin soittaa huoltoyhtiölle.
Huoltoyhtiö olisi veloittanut 35e/avaus ja jos ei heti ole antaa rahaa käteen (tietenkin ilman kuittia) niin laskun lähettämisestä veloittivat 15euroa lisää. Eli 50e~300mk yksi oven avaaminen.
Kaikenhuipuksi huoltofirma sijaitsee Pitäjänmäellä.
Vanhemmat asuvat taas Vallilassa ja siellä maksaa virka-ajan ulkopuolelle oven avaaminen 15euroa.
Päivällä 5euroa. - hinnoista vielä
poismuuttanut kirjoitti:
Asuin aikoinaan Herttoniemenrannassa ja unohdin avaimet kerran kotiin. Tuli halvemmaksi ajatuttaa vaimo taksilla haagasta avaimien kanssa avaamaan ovi, kuin soittaa huoltoyhtiölle.
Huoltoyhtiö olisi veloittanut 35e/avaus ja jos ei heti ole antaa rahaa käteen (tietenkin ilman kuittia) niin laskun lähettämisestä veloittivat 15euroa lisää. Eli 50e~300mk yksi oven avaaminen.
Kaikenhuipuksi huoltofirma sijaitsee Pitäjänmäellä.
Vanhemmat asuvat taas Vallilassa ja siellä maksaa virka-ajan ulkopuolelle oven avaaminen 15euroa.
Päivällä 5euroa.Ovenavaus ei ole mihinkään lakiin tai asetukseen perustuva pakko. Jossain huotoyhtiössä osa avausmaksusta sisällytetään huoltosopimukseen, ja/tai laskutetaan sisäänpyrkijän yhtiötä, joissain tapauksissa avauksen maksaa palvelun pyytäjä, jolloin johonkin hintaan päädytään. Kaikenhuipuksi nykyään erittäin usein yhtiön toimipaikka on jokin muu, kuin sinun kaupunginosasi. Yhtiönne oma valinta.
Luultavimmin vanhempasi asuvat kaupungin omistamassa yhtiössä, jossa huollon hoitaa kaupungin omistama huoltoyhtiö. Tästä johtuen yhtiö "leikkii" olevansa yksityinen, mutta hinnat määrää kaupunki. - alalla.
poismuuttanut kirjoitti:
Asuin aikoinaan Herttoniemenrannassa ja unohdin avaimet kerran kotiin. Tuli halvemmaksi ajatuttaa vaimo taksilla haagasta avaimien kanssa avaamaan ovi, kuin soittaa huoltoyhtiölle.
Huoltoyhtiö olisi veloittanut 35e/avaus ja jos ei heti ole antaa rahaa käteen (tietenkin ilman kuittia) niin laskun lähettämisestä veloittivat 15euroa lisää. Eli 50e~300mk yksi oven avaaminen.
Kaikenhuipuksi huoltofirma sijaitsee Pitäjänmäellä.
Vanhemmat asuvat taas Vallilassa ja siellä maksaa virka-ajan ulkopuolelle oven avaaminen 15euroa.
Päivällä 5euroa.Niin jos unohdat avaimesi, se on oma virheesi.
kaikki maksaa nykyään. Tekisitkö itte ilmaiseksi töitä???
- ihmettelijä
niin huoltomiehet ottavat käteistä niin pyytäkää firman kuitti niiltä,että tilittävät rahat firmalle ,eikä omiin liiveihinsä ohi verottajan ja antakaa vaikka naapurille vara avain HEI HERÄTKÄÄ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ASUKKAAT
- Ei ihmettelijä
Toki käteinen kelpaa ja saat vielä kuitinkin, jos haluat, ei siinä mitään. 80-luvulla verottaja katsoi satunnaiset ovenavausmaksut niin pieniksi, ettei niitä tarvinnut ilmoitella. Voi olla, että käytäntö on nykyään toinen.
Tosin hintoja täytynee korottaa sitten 30%, että pystyy maksamaan verotkin, sitäkö haluat?
Joissain kiinteistöhoitoyhtiössä ko. ovenavaus sovittu päivystäjien kanssa siten, että saavat pitää käteissuoritukset ja laskulle menevistä saavat osan, tosin yhtiö lisännee siihen laskutuslisän. Tai sitten ovenavauksia ei suoriteta päivystysaikana, kas kun mikään laki tai asetus ei niin määrää, onpahan kannattamaton palvelumuoto. - Huoltaja
No niin hei herätkää nyt oikeesti. V*tun daijju luuletko, että käyn sulle jotain kuittia perseestäni kaivelemaan keskellä yötä? Lisäksi täytyisi varmaan pitää ns.höylää ja visa-electron juttuja mukana, jotta meidän arvon niuhottaja on tyytyväinen.
Täällä päin ilmoitustauluilla lukee selvästi hinnat ja se, että MAKSU SUORITETAAN SUORAAN HUOLTOMIEHELLE!
Joo ja kaikillahan on varmasti luotettava naapuri, joka on lisäksi aina kotona, kun unohdat/sudit avaimesi.
"HEI HERÄTKÄÄ ASUKKAAT!!!!!!!!!"
Siis voi vittu mikä ääliö oletkaan. - Hm79
Hei Urpo!
Ovenavaus maksu ei ole verotettavaa tuloa vanhan talonmies sopimuksen mukaan edelleenkään! Jos kuitteja haluut ni sun ovenavausmaksu olis noin 85 e ja saisit kuitin kaupan päälle!!
- leena**
Pyyntö nimimerkille "osakkenomistaja":ÄLÄ KIRJOITA TÄNNE PLEASE!!! Enempää et voisi itseäsi nolata.Tyhmempiä kommentteja saa todella hakea...
- Osakkeenomistaja
Täällä sana on vapaa. Toimitko itse talonmiehenä?
- Vellu
On se ny perkele jos talkkari rupee pomottaa kenelle avaa oven, monta kertaa ja millo.
Kyl se tiesi talkkarinhommiin alkaessaan et toi kuuluu sen hommaan.
Kenkää tollasille talkkareille. - huoltsikka
Vellu kirjoitti:
On se ny perkele jos talkkari rupee pomottaa kenelle avaa oven, monta kertaa ja millo.
Kyl se tiesi talkkarinhommiin alkaessaan et toi kuuluu sen hommaan.
Kenkää tollasille talkkareille.Ei pomputa,aina pääsee sisälle jos hilloo löytyy... helppoa rahaa. Jos ei oo rahaa voi mennä veneen alle yöksi.
- Vellu
huoltsikka kirjoitti:
Ei pomputa,aina pääsee sisälle jos hilloo löytyy... helppoa rahaa. Jos ei oo rahaa voi mennä veneen alle yöksi.
Just noin se pitää olla. Oven on auettava mutta fyrkkaa pitää maksaa. Mölyt mahassa, kyllä vituttas jos huoltomies rupeis lällättää hommast.
- veloitus
klo 16.00 - 07.00 11euroa muulloin maksuton ja sitä 11euroa ei löydy läheskään kaikilta...
- huoltsikka
Todella halpaa,ei siinä paljon päivystäjälle jää. Vai saako avauksesta ylityötunnin?
- talkkari
huoltsikka kirjoitti:
Todella halpaa,ei siinä paljon päivystäjälle jää. Vai saako avauksesta ylityötunnin?
luule sulle kuuluvan maksua ovenaukaisuista, vaihda alaa jos et osaa palvella. Näin mulle sanottiin oikein Kiinteistösihteerin äänellä, uskoin, enkä sen jälkeen ole niiden tönöissä suostunut käymään, lopetin mieluummin päivystyksen. Oikeasti kusiherätyksistä kuuluu saada kunnon maksu rutisematta.
- saan
huoltsikka kirjoitti:
Todella halpaa,ei siinä paljon päivystäjälle jää. Vai saako avauksesta ylityötunnin?
sen 11euroa jos asiakkaalla on ja jos ei ole niin seuraavalla kerralla joutuu odottamaan ennen kuin tulen ovea avaamaan...
- huoltsikka
saan kirjoitti:
sen 11euroa jos asiakkaalla on ja jos ei ole niin seuraavalla kerralla joutuu odottamaan ennen kuin tulen ovea avaamaan...
Osa asukkaista on niinkuin tuo meidän "osakkeenomistaja",ja silloin minimikorvaus on 35 euroa että se saa edes puhua mulle... Halvemmalla en suostu tuollaisen katkeran idiootin ääntä kuuntelemaan. Joskus päästän mukavan asukkaan ilmaiseksi jos satun olemaan lähistöllä.
- sipe
oven aukasu maksut 7.00-16.00 5 euroa,16.00-21.00 10 euroa,21.00-7.00 20 euroa
- yhdessä
saatiin päättää ovenavausmaksun suuruudesta.
Mekin huomioimme sen, ettei kaikilta kuitenkaan
maksua saa, mutta hinnaksi sovittiin 20 euroa sekä yöllä, että päivällä. Isännöitsijä lähestyi
asukkaita kirjeellä ja ilmoitti, että "puhelimella
tilattu oven avaus on palvelu ja oven avaava kiinteistönhoitaja on työn suorittaja, jolle täytyy maksaa palkka tehdystä työstä." Oven avaus ei kuulu ainakaan meidän hoitamissa kohteissa huoltosopimuksiin. Yhtään urputtajaa ei ole sen jälkeen ilmaantunut. - huoltelija
yhdessä kirjoitti:
saatiin päättää ovenavausmaksun suuruudesta.
Mekin huomioimme sen, ettei kaikilta kuitenkaan
maksua saa, mutta hinnaksi sovittiin 20 euroa sekä yöllä, että päivällä. Isännöitsijä lähestyi
asukkaita kirjeellä ja ilmoitti, että "puhelimella
tilattu oven avaus on palvelu ja oven avaava kiinteistönhoitaja on työn suorittaja, jolle täytyy maksaa palkka tehdystä työstä." Oven avaus ei kuulu ainakaan meidän hoitamissa kohteissa huoltosopimuksiin. Yhtään urputtajaa ei ole sen jälkeen ilmaantunut.Tuo vaikuttaa hyvältä... kuljetatteko talonkirjoja mukana,vai miten tarkistatte asukkaan tiedot? Meillä on noin tuhannen asunnon asukastiedot mukana salkussa aina kun päivystetään ja niitä pitää päivittää kahdesti kuussa.Jos nimeä ei löydy,ovea ei avata.
- kiinteistönhoitaja
yhdessä kirjoitti:
saatiin päättää ovenavausmaksun suuruudesta.
Mekin huomioimme sen, ettei kaikilta kuitenkaan
maksua saa, mutta hinnaksi sovittiin 20 euroa sekä yöllä, että päivällä. Isännöitsijä lähestyi
asukkaita kirjeellä ja ilmoitti, että "puhelimella
tilattu oven avaus on palvelu ja oven avaava kiinteistönhoitaja on työn suorittaja, jolle täytyy maksaa palkka tehdystä työstä." Oven avaus ei kuulu ainakaan meidän hoitamissa kohteissa huoltosopimuksiin. Yhtään urputtajaa ei ole sen jälkeen ilmaantunut.Kiinteistönhoitaja on talkkarien pomo eikä harrasta lumenluontia tai ovenavauksia.
Kuullostaako susta kiinteistönhoitaja hienolta kun metsänhoitajakin on akateeminen tutkinto? - työnjohtaja,insinööri AMK
kiinteistönhoitaja kirjoitti:
Kiinteistönhoitaja on talkkarien pomo eikä harrasta lumenluontia tai ovenavauksia.
Kuullostaako susta kiinteistönhoitaja hienolta kun metsänhoitajakin on akateeminen tutkinto?Kiinteistönhoitaja on kiinteistönhoitajan ammattitutkinnon suorittanut henkilö,ja tekee kiinteistön hoito ja huoltotöitä .Esimiestehtäviin vaaditaan yleensä vähintään teknikon tai insinöörin paperit. Jos näin ei ole,pomo on alikoulutettu.
- Valtiolla töissä
työnjohtaja,insinööri AMK kirjoitti:
Kiinteistönhoitaja on kiinteistönhoitajan ammattitutkinnon suorittanut henkilö,ja tekee kiinteistön hoito ja huoltotöitä .Esimiestehtäviin vaaditaan yleensä vähintään teknikon tai insinöörin paperit. Jos näin ei ole,pomo on alikoulutettu.
Valtion omistamissa suurissa kiinteistöissä on talkkarien esimiehinä toimivia kiinteistönhoitajia, jotka ovat ns. pitkän linjan miehiä ja koulutus puuttuu. He ovat kuitenkin vanhempaa sukupolvea ja pätevöityneet työssään. Ilmeisesti tämä oli mahdollista parikymmentä vuotta sitten.
- Kipeälle
kiinteistönhoitaja kirjoitti:
Kiinteistönhoitaja on talkkarien pomo eikä harrasta lumenluontia tai ovenavauksia.
Kuullostaako susta kiinteistönhoitaja hienolta kun metsänhoitajakin on akateeminen tutkinto?periaatteessahan kaikki, isännöitsijästä alaspäin ovat kiinteistönhoitajia, kukin omalla osa-alueellaan. Isännöitsijä "hoitaa" kiinteistön papereita, jne. Jos puupäät kaipaavat jonkinnäköisiä titteleitä, löytyy esim. työnjohtajaa, huoltopäällikköä, laitosmestaria ja sun muuta. Kärvistelkää siinä pilkunviilaajat.
- Valtiolla töissä
Kipeälle kirjoitti:
periaatteessahan kaikki, isännöitsijästä alaspäin ovat kiinteistönhoitajia, kukin omalla osa-alueellaan. Isännöitsijä "hoitaa" kiinteistön papereita, jne. Jos puupäät kaipaavat jonkinnäköisiä titteleitä, löytyy esim. työnjohtajaa, huoltopäällikköä, laitosmestaria ja sun muuta. Kärvistelkää siinä pilkunviilaajat.
Pikkufirmoissa titelikikkailu onnistuu, mutta isoissa firmoissa, kunnilla ja valtioilla kun otat huoltomiehen homman niin olet huoltomies ja sitä vastaavaa palkkaa. Titteli vaihtuu jos homma vaihtuu - muuten ei eikä niillä voi pelleillä.
Toisaalta helpompi elää kun on sitä mitä on. Ja jos Suomessa keskiansiot on parin tonnin luokkaa niin puolet suomalaisista ansaitsee samat kuin meikäläinen huoltomiehenä. Että se se siitä.
- hölökkähousu
siellähän ovet on auki, harjan varsi edessä...
No leikki sikseen.
Itse availen ovia sillon tällön, päivällä en ota mitään, iltasin saatan jotain ottaa tai sitten sovin et tarjoo kaljat seuraavan kerran kun nähdään. Monta kaljaa on kyllä jäänyt tarjoamatta mutta on niitä tarjottukin. - Ministeri
Mene kortistoon äläkä valita, että on työtä!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1101074
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82814Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat264596Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede17585- 65531
- 93521
- 26502
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.47491- 43476
- 47427