2 tahti syyshuotoako? no ei!

Anonyymi

Hienosti toimii 2 tahtikoneet, ei tarvitse tehdä öljynvaihtohuoltoja ja muuta rassausta kädet paskssa veneilykauden jälkeen. Ja keväällä kun lyö koneen käyntiin niin kyllä lähtee eikä yski niin kuin 4-tahti rimpulat.

25

255

    Vastaukset

    • Ihan yhtälailla tarvitsee peräöljyt vaihtaa ja tulppia kuluu. Bensafiltterin putsaus jne. Lisäksi kaasarin rassausta ellet aja pienkonebensalla kauden päätteeksi. Vaihda sähköön niin ei tarvitse sotkea käsiä.

      • Ei tarvi vaihtaa joka vuosi peräöljyjä ja eikä tulppia 2-t koneeseen. Omasssa 30v. vanhassa 2-t koneessa on perän tiivisteet kunnossa, ja öljy oli kuin uutta, kun valutin muutaman tipan sieltä ulos pari viikkoa sitten. Vanhat pari kesää toimineet tulpat putsasin ja laitoin takaisin. Huolto kesti n. 15 minuuttia, eikä tullu jäteöljyä tiippaakaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei tarvi vaihtaa joka vuosi peräöljyjä ja eikä tulppia 2-t koneeseen. Omasssa 30v. vanhassa 2-t koneessa on perän tiivisteet kunnossa, ja öljy oli kuin uutta, kun valutin muutaman tipan sieltä ulos pari viikkoa sitten. Vanhat pari kesää toimineet tulpat putsasin ja laitoin takaisin. Huolto kesti n. 15 minuuttia, eikä tullu jäteöljyä tiippaakaan.

        Pitääkö nuo mainitsemasi vaihtaa 4t koneeseen jostain syystä useammin kuin 2t koneeseen?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Pitääkö nuo mainitsemasi vaihtaa 4t koneeseen jostain syystä useammin kuin 2t koneeseen?

        Ei tarvi, mutta moottoriöljyn, ja suodattimen vaihtoa suositellaan 4-t koneisiin kerran vuodessa tai veneilykaudessa. Mikäli 4-t koneella ajetaan joka vuosi, niin joka kerta tulee myös jäteöljyä ja vaarallista jätettä.

        2-t koneella voi ajella useamman kesän peräkkäin ilman jäteöljyn syntyä. Luonto kiittää ja kumartaa kun ajelee 2-t koneella !


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei tarvi, mutta moottoriöljyn, ja suodattimen vaihtoa suositellaan 4-t koneisiin kerran vuodessa tai veneilykaudessa. Mikäli 4-t koneella ajetaan joka vuosi, niin joka kerta tulee myös jäteöljyä ja vaarallista jätettä.

        2-t koneella voi ajella useamman kesän peräkkäin ilman jäteöljyn syntyä. Luonto kiittää ja kumartaa kun ajelee 2-t koneella !

        2-tahtikoneella se jäteöljy levitetään tasaisesti vesistöön koska se on bensan seassa. Osa tietysti palaa ja lisää ilman saasteita. 4-tahtikoneen öljyt saadaan kokonaisuudessaan talteen kierrätykseen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        2-tahtikoneella se jäteöljy levitetään tasaisesti vesistöön koska se on bensan seassa. Osa tietysti palaa ja lisää ilman saasteita. 4-tahtikoneen öljyt saadaan kokonaisuudessaan talteen kierrätykseen.

        Uudet 2-t koneet ovat vähäpäästöisempiä kuin 4t koneet. Etecci päästää vähemmin myrkkyjä veteen ja ilmaan, kuin yksikään nelari.

        https://venelehti.fi/e-tec-on-osoittanut-luotettavuutensa/


      • Anonyymi kirjoitti:

        2-tahtikoneella se jäteöljy levitetään tasaisesti vesistöön koska se on bensan seassa. Osa tietysti palaa ja lisää ilman saasteita. 4-tahtikoneen öljyt saadaan kokonaisuudessaan talteen kierrätykseen.

        Vesistöjen öljyä pahempi saastuttava tekijä perinteisillä 2-tahtikoneilla on bensan joutuminen mereen, koska epätäydellinen palaminen jättää jopa 20-30 % bensasta polttamatta. Tavallinen bensa on myrkkyä vesistöille. Perinteisen 2-tahtikoneen käyttäjä voi tehdä ympäristöteon vaihtamalla pienkonebensaan, mikä on lähes myrkytöntä vesistöille, tai vaihtaa 4-tahtiseen tai ETEC tyyppiseen 2-tahtitekniikkaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Uudet 2-t koneet ovat vähäpäästöisempiä kuin 4t koneet. Etecci päästää vähemmin myrkkyjä veteen ja ilmaan, kuin yksikään nelari.

        https://venelehti.fi/e-tec-on-osoittanut-luotettavuutensa/

        Aivan kuin mainostekstiä!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Uudet 2-t koneet ovat vähäpäästöisempiä kuin 4t koneet. Etecci päästää vähemmin myrkkyjä veteen ja ilmaan, kuin yksikään nelari.

        https://venelehti.fi/e-tec-on-osoittanut-luotettavuutensa/

        Noita eteccejä on vain niin säälittävän vähän käytössä että turha niistä jonain ympäristön pelastajina on hehkuttaa! Normi 2t öljyruiskuja on kuitenkin pivinpimein vesistöjä saastuttamassa. Näistä pitäisi päästä eroon!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei tarvi, mutta moottoriöljyn, ja suodattimen vaihtoa suositellaan 4-t koneisiin kerran vuodessa tai veneilykaudessa. Mikäli 4-t koneella ajetaan joka vuosi, niin joka kerta tulee myös jäteöljyä ja vaarallista jätettä.

        2-t koneella voi ajella useamman kesän peräkkäin ilman jäteöljyn syntyä. Luonto kiittää ja kumartaa kun ajelee 2-t koneella !

        "Jäteöljyä ja vaarallista jätettä" Luonto kiittää kun sun kakstahti lykkää palamatonta bensaa ja öljyä suoraan järveen. Kyllä ihminen voi olla faktoista hyvin pihalla.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Uudet 2-t koneet ovat vähäpäästöisempiä kuin 4t koneet. Etecci päästää vähemmin myrkkyjä veteen ja ilmaan, kuin yksikään nelari.

        https://venelehti.fi/e-tec-on-osoittanut-luotettavuutensa/

        Ensinnäkin tuo linkki oli MAINOS, ei mikään luotettava lähde.

        Toiseksi sen väitteet ovat täyttä roskaa: Ne kuluttavat polttoainetta jopa 15-20 prosenttia vähemmän kuin vastaavat nelitahtimoottorit ja silti suorituskyky on erinomainen. Samalla myös päästöt ilmaan ja vesistöihin ovat suurikulutuksisia moottoreita pienemmät.

        Todellisuudessa uudet kaksitahdit kuluttavat bensaa hiukan enemmän, kuin taloudellisimmat kaksitahdit ja sen lisäksi vielä öljyä. (vrt kipparin 115 hv testit)

        Kolmanneksi:Aloittajalla ei ole uutta 2T-konetta


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ensinnäkin tuo linkki oli MAINOS, ei mikään luotettava lähde.

        Toiseksi sen väitteet ovat täyttä roskaa: Ne kuluttavat polttoainetta jopa 15-20 prosenttia vähemmän kuin vastaavat nelitahtimoottorit ja silti suorituskyky on erinomainen. Samalla myös päästöt ilmaan ja vesistöihin ovat suurikulutuksisia moottoreita pienemmät.

        Todellisuudessa uudet kaksitahdit kuluttavat bensaa hiukan enemmän, kuin taloudellisimmat kaksitahdit ja sen lisäksi vielä öljyä. (vrt kipparin 115 hv testit)

        Kolmanneksi:Aloittajalla ei ole uutta 2T-konetta

        Otahan poika selvää, ennenkun alat omiasi täällä puhua. Kippari-lehtihän testasi 300hv Yamahan nelarin ja Evarin 300hv E-tec G2. Kato tuloksia !


      • Kaasari?? Ei kai kukaan enää 2000 luvulla millään kaasarivehkeellä ajele 😂😂


    • Kolmitahtikoneessa on vain 2-ja4-tahtien parhaat puolet. Miksi ei sellaista?
      5-t kone on jo tulevaisuuden teknolokiaa ja tulossa seuraaviin venemessuihin. Ne osaa vaihtaa itse peräöljyt ja tulpat. Ja tietysti tiivisteet.

      • 1-t kone on kaikista paras.


      • Ei tullut 5-tahtikoneet 2020 venemessuille. Kysyin kaikkien merkkien näytteilleasettajilta. Tuli olo että nolasin vain itseni


    • Metriäkään ei ajo kokenusta tällä etec/2t häiriköllä etec koneista silti maailman paras tietämys asiasta. .ajelee itse vanhalla 25 Johnssonilla joka ns ihme kone. . kulkee suvi 410 veneellä n 50 solmua ja bensa vaan lisääntyy tankissa eikä laske milli litraakaan 2t öljyä vesistöön,käyttötunteja alle 10 vuoteen ja suuri moottori asian tuntia 2tpääsee hörhöjen taivaaseen ei 4t.Tuhansia sairaita dissaus spammejä 4t perämoottoreista ja keksityistä vioista. . et tälläinen on 2t häirikkö. Katsokaa historiaa etec haulla perämoottori palstalta. . sieltä totuus löytyy tästäkin jätkästä. . ei yhtään muumia laaksossa. . kaik on karanneet. Mikä on etec tai vahan 2t koneen arvo tai vaihto arvo. .

      • Talvi tekee tuloaan ja etec-hörhön päässä alkaa taas mäskit käymään.


    • Ja taas on 2t kansa palvonut koko kesän itseään perkelettä. Ainakin sen älämölön perusteella mitä rannoilta on kuulunut kun 2t-raatoja käynnisteltiin. Voi sitä kiroilun ja sadattelun määrää. Ja välillä savu nousi koneesta kuin sielunpaimenen palttoon helmasta.

      Ja voi sitä kateuden määrää kun naapuri lähti viereiseltä laituripaikalta vesille nelari Hondallaan ilman mitään ihme vemmeltämisiä, ja oma Etec seisoi kun järki vajaamielisen vajaatahtimiehen päässä. Seisoi vain, eikä käynnistynyt.

      • Ei Etec savuta sen enempää kuin 4-tahti rimpula.
        2-tahtinen on laatutietoisen valinta vesille. Lukuisissa testeissä voittaa 4-tahtisen niin väännössä, kiihtyvyydessä kuin katu-uskottavuudessakin. 4-tahtisten ”moottori” veneilijöiden kateudella ei näytä olevan mitään rajaa.
        No harmittaahan se jos sellaisen on erehtynyt hankkimaan

        -EtecMan


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei Etec savuta sen enempää kuin 4-tahti rimpula.
        2-tahtinen on laatutietoisen valinta vesille. Lukuisissa testeissä voittaa 4-tahtisen niin väännössä, kiihtyvyydessä kuin katu-uskottavuudessakin. 4-tahtisten ”moottori” veneilijöiden kateudella ei näytä olevan mitään rajaa.
        No harmittaahan se jos sellaisen on erehtynyt hankkimaan

        -EtecMan

        Kyllä, ETEC eniten voimaa, vääntöä ja vielä puhtain tietty. ETEC herättää aina kateutta laituriparlamentissa

        -EtecPower


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä, ETEC eniten voimaa, vääntöä ja vielä puhtain tietty. ETEC herättää aina kateutta laituriparlamentissa

        -EtecPower

        Näin se vaan on. Muutamassa vertailutestissä samalla veneellä 150 hv E-tec peittosi reippaasti 200 hv nelitahtisen voimassa ja huippunopeudessa. Kulkeehan nelaritkin kevyellä kuormalla ihan hyvin, mutta kun laitetaan kuormaa, niin heppoiseksi käyvät.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ylläpito on poistanut tästä viestin sääntöjen vastaisena.

        Jahas, 4-tahtpojukin on paikalla. Joko vaihdoit öljyt?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Näin se vaan on. Muutamassa vertailutestissä samalla veneellä 150 hv E-tec peittosi reippaasti 200 hv nelitahtisen voimassa ja huippunopeudessa. Kulkeehan nelaritkin kevyellä kuormalla ihan hyvin, mutta kun laitetaan kuormaa, niin heppoiseksi käyvät.

        Totta, siksihän suurinpiin laivoihinkin laitetaan 2t kun tarvitaan voimaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jahas, 4-tahtpojukin on paikalla. Joko vaihdoit öljyt?

        Kyllä, eikä ollut iso homma, muutama minuutti. Eikä tarvitse joka tankilliseen mittailla tilkkaa 2-tahtiöljyä tai ostaa kallista erikoisöljyä erilliseen öljytankkiin.


    Ketjusta on poistettu 14 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Sedu Koskinen aikoo järjestää isot juhlat

      Näihin julkkiksiin ei näköjään päde mitkään lait tai korona tartu. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000007637821.html Kyllä esim. taviksen ylioppilas
      65
      3669
    2. Vapaavuorelle tuli kiire - Kaikki yleisötilaisuudet kielletään, mutta mites juottolat?

      Pelimies Vapaavuoren loppupeli Helsingin johdossa meni kimuraiseksi koronakriisin vuoksi. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000007637875.html "Vapaavuori
      Maailman menoa
      63
      2044