2 tahti syyshuotoako? no ei!

Anonyymi

Hienosti toimii 2 tahtikoneet, ei tarvitse tehdä öljynvaihtohuoltoja ja muuta rassausta kädet paskssa veneilykauden jälkeen. Ja keväällä kun lyö koneen käyntiin niin kyllä lähtee eikä yski niin kuin 4-tahti rimpulat.

16

168

Vastaukset

  • Ihan yhtälailla tarvitsee peräöljyt vaihtaa ja tulppia kuluu. Bensafiltterin putsaus jne. Lisäksi kaasarin rassausta ellet aja pienkonebensalla kauden päätteeksi. Vaihda sähköön niin ei tarvitse sotkea käsiä.

    • Ei tarvi vaihtaa joka vuosi peräöljyjä ja eikä tulppia 2-t koneeseen. Omasssa 30v. vanhassa 2-t koneessa on perän tiivisteet kunnossa, ja öljy oli kuin uutta, kun valutin muutaman tipan sieltä ulos pari viikkoa sitten. Vanhat pari kesää toimineet tulpat putsasin ja laitoin takaisin. Huolto kesti n. 15 minuuttia, eikä tullu jäteöljyä tiippaakaan.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Ei tarvi vaihtaa joka vuosi peräöljyjä ja eikä tulppia 2-t koneeseen. Omasssa 30v. vanhassa 2-t koneessa on perän tiivisteet kunnossa, ja öljy oli kuin uutta, kun valutin muutaman tipan sieltä ulos pari viikkoa sitten. Vanhat pari kesää toimineet tulpat putsasin ja laitoin takaisin. Huolto kesti n. 15 minuuttia, eikä tullu jäteöljyä tiippaakaan.

      Pitääkö nuo mainitsemasi vaihtaa 4t koneeseen jostain syystä useammin kuin 2t koneeseen?


    • Anonyymi kirjoitti:

      Pitääkö nuo mainitsemasi vaihtaa 4t koneeseen jostain syystä useammin kuin 2t koneeseen?

      Ei tarvi, mutta moottoriöljyn, ja suodattimen vaihtoa suositellaan 4-t koneisiin kerran vuodessa tai veneilykaudessa. Mikäli 4-t koneella ajetaan joka vuosi, niin joka kerta tulee myös jäteöljyä ja vaarallista jätettä.

      2-t koneella voi ajella useamman kesän peräkkäin ilman jäteöljyn syntyä. Luonto kiittää ja kumartaa kun ajelee 2-t koneella !


    • Anonyymi kirjoitti:

      Ei tarvi, mutta moottoriöljyn, ja suodattimen vaihtoa suositellaan 4-t koneisiin kerran vuodessa tai veneilykaudessa. Mikäli 4-t koneella ajetaan joka vuosi, niin joka kerta tulee myös jäteöljyä ja vaarallista jätettä.

      2-t koneella voi ajella useamman kesän peräkkäin ilman jäteöljyn syntyä. Luonto kiittää ja kumartaa kun ajelee 2-t koneella !

      2-tahtikoneella se jäteöljy levitetään tasaisesti vesistöön koska se on bensan seassa. Osa tietysti palaa ja lisää ilman saasteita. 4-tahtikoneen öljyt saadaan kokonaisuudessaan talteen kierrätykseen.


    • Anonyymi kirjoitti:

      2-tahtikoneella se jäteöljy levitetään tasaisesti vesistöön koska se on bensan seassa. Osa tietysti palaa ja lisää ilman saasteita. 4-tahtikoneen öljyt saadaan kokonaisuudessaan talteen kierrätykseen.

      Uudet 2-t koneet ovat vähäpäästöisempiä kuin 4t koneet. Etecci päästää vähemmin myrkkyjä veteen ja ilmaan, kuin yksikään nelari.

      https://venelehti.fi/e-tec-on-osoittanut-luotettavuutensa/


    • Anonyymi kirjoitti:

      2-tahtikoneella se jäteöljy levitetään tasaisesti vesistöön koska se on bensan seassa. Osa tietysti palaa ja lisää ilman saasteita. 4-tahtikoneen öljyt saadaan kokonaisuudessaan talteen kierrätykseen.

      Vesistöjen öljyä pahempi saastuttava tekijä perinteisillä 2-tahtikoneilla on bensan joutuminen mereen, koska epätäydellinen palaminen jättää jopa 20-30 % bensasta polttamatta. Tavallinen bensa on myrkkyä vesistöille. Perinteisen 2-tahtikoneen käyttäjä voi tehdä ympäristöteon vaihtamalla pienkonebensaan, mikä on lähes myrkytöntä vesistöille, tai vaihtaa 4-tahtiseen tai ETEC tyyppiseen 2-tahtitekniikkaan.



    • Anonyymi kirjoitti:

      Uudet 2-t koneet ovat vähäpäästöisempiä kuin 4t koneet. Etecci päästää vähemmin myrkkyjä veteen ja ilmaan, kuin yksikään nelari.

      https://venelehti.fi/e-tec-on-osoittanut-luotettavuutensa/

      Noita eteccejä on vain niin säälittävän vähän käytössä että turha niistä jonain ympäristön pelastajina on hehkuttaa! Normi 2t öljyruiskuja on kuitenkin pivinpimein vesistöjä saastuttamassa. Näistä pitäisi päästä eroon!


    • Anonyymi kirjoitti:

      Ei tarvi, mutta moottoriöljyn, ja suodattimen vaihtoa suositellaan 4-t koneisiin kerran vuodessa tai veneilykaudessa. Mikäli 4-t koneella ajetaan joka vuosi, niin joka kerta tulee myös jäteöljyä ja vaarallista jätettä.

      2-t koneella voi ajella useamman kesän peräkkäin ilman jäteöljyn syntyä. Luonto kiittää ja kumartaa kun ajelee 2-t koneella !

      "Jäteöljyä ja vaarallista jätettä" Luonto kiittää kun sun kakstahti lykkää palamatonta bensaa ja öljyä suoraan järveen. Kyllä ihminen voi olla faktoista hyvin pihalla.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Uudet 2-t koneet ovat vähäpäästöisempiä kuin 4t koneet. Etecci päästää vähemmin myrkkyjä veteen ja ilmaan, kuin yksikään nelari.

      https://venelehti.fi/e-tec-on-osoittanut-luotettavuutensa/

      Ensinnäkin tuo linkki oli MAINOS, ei mikään luotettava lähde.

      Toiseksi sen väitteet ovat täyttä roskaa: Ne kuluttavat polttoainetta jopa 15-20 prosenttia vähemmän kuin vastaavat nelitahtimoottorit ja silti suorituskyky on erinomainen. Samalla myös päästöt ilmaan ja vesistöihin ovat suurikulutuksisia moottoreita pienemmät.

      Todellisuudessa uudet kaksitahdit kuluttavat bensaa hiukan enemmän, kuin taloudellisimmat kaksitahdit ja sen lisäksi vielä öljyä. (vrt kipparin 115 hv testit)

      Kolmanneksi:Aloittajalla ei ole uutta 2T-konetta


  • Kolmitahtikoneessa on vain 2-ja4-tahtien parhaat puolet. Miksi ei sellaista?
    5-t kone on jo tulevaisuuden teknolokiaa ja tulossa seuraaviin venemessuihin. Ne osaa vaihtaa itse peräöljyt ja tulpat. Ja tietysti tiivisteet.

    • 1-t kone on kaikista paras.


  • Metriäkään ei ajo kokenusta tällä etec/2t häiriköllä etec koneista silti maailman paras tietämys asiasta. .ajelee itse vanhalla 25 Johnssonilla joka ns ihme kone. . kulkee suvi 410 veneellä n 50 solmua ja bensa vaan lisääntyy tankissa eikä laske milli litraakaan 2t öljyä vesistöön,käyttötunteja alle 10 vuoteen ja suuri moottori asian tuntia 2tpääsee hörhöjen taivaaseen ei 4t.Tuhansia sairaita dissaus spammejä 4t perämoottoreista ja keksityistä vioista. . et tälläinen on 2t häirikkö. Katsokaa historiaa etec haulla perämoottori palstalta. . sieltä totuus löytyy tästäkin jätkästä. . ei yhtään muumia laaksossa. . kaik on karanneet. Mikä on etec tai vahan 2t koneen arvo tai vaihto arvo. .

    • Talvi tekee tuloaan ja etec-hörhön päässä alkaa taas mäskit käymään.


  • Ja taas on 2t kansa palvonut koko kesän itseään perkelettä. Ainakin sen älämölön perusteella mitä rannoilta on kuulunut kun 2t-raatoja käynnisteltiin. Voi sitä kiroilun ja sadattelun määrää. Ja välillä savu nousi koneesta kuin sielunpaimenen palttoon helmasta.

    Ja voi sitä kateuden määrää kun naapuri lähti viereiseltä laituripaikalta vesille nelari Hondallaan ilman mitään ihme vemmeltämisiä, ja oma Etec seisoi kun järki vajaamielisen vajaatahtimiehen päässä. Seisoi vain, eikä käynnistynyt.

suomi24-logo

Osallistu keskusteluun

Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

  1. 50
    1327
  2. Ota vielä kerran yhteyttä

    Ole kiltti. Koko ajan mietin miten voisin sanoa sulle että rakastan sua ja haluan sut ja meidät. Kun saisin siihen selvän merkin sulta niin en epäröi.
    Ikävä
    90
    965
  3. Samu Huberille myös syyte huumerikoksesta

    Pääseekö Samu samaan selliin Sohvi-bimbon kanssa?
    23
    521
  4. Vieläkin on taikaa...

    Juuri sinussa. Hyvä mieli tulee kun saan sinua aina nähdä. En tiedä miksi? Sinussa vain on jotain maagista. Mietin tässä tarkistettuani yhden jutun,
    Ikävä
    63
    438
  5. Miksi ihailet häntä?

    Onko jotenkin erityinen?
    Ikävä
    37
    401