Oon 14vn tyttö. Mulla on asenne ongelma. Tai niin kaikki opettajat ja vanhemmat sanoon. Mulla menee moti kouluun parin viikon sisällä, en tee tehäviä tunnilla , kokeet 4, en puhu opettajille, vittuilen, lintsaan jne. Koska ei minua vaa kiinosta. Ja jos yritän niin en vaan pysty koska se ois liikaa mulle. Mulle on sanottu jo 5lk asti että mulla On asenne ongelma. En ota tukiopetusa vastaan, en osaa oikee mitään koulussa, en tykkää kenestäkään opettajasta. Oon tosi negatiivinen aina ja mikään ei kiinosta. Vittuilen vaan aina kaikille. Mitä vois tehä.. Oon saanu jo kolme kertaa 4 varotuksen ja 13 luvatonta ja 28 sairauspoissaoloa koulussa. Kaikki kokeet alle 6.. Merkintöjä lappaa kokoajan... En haluais mennö puhun kellekköö kuraattorille jne
Asenne ongelma??
2
2113
Vastaukset
Hei,
Hyvä, että kirjoitit tänne ja pohdit mitä tilanteessasi voisi tehdä. Sanoit, että et halua mennä puhumaan kuraattorille tai vastaavalle. Kannustan sinua kuitenkin kertomaan tilanteesasti jollekulle turvalliselle aikauiselle koulussa tai perhepiirissä.
Tässä tiedoksesi myös pari paikkaa, jos haluat jutella tilanteestasi ulkopuolisen tahon kanssa. Näihin voit olla yhtyedessä matalalla kynnyksellä ja anonyymisti:
- Sekasin-chat nuorille, https://sekasin247.fi/
Sekasin-chat on auki vuoden jokaisena päivänä, maanantaista perjantaihin klo 9-24 sekä lauantaisin ja sunnuntaisin 15-24. Chatissa päivystävät mielenterveyden ammattilaiset sekä koulutetut vapaaehtoiset.
- Tukinet -tukipisteesi netissä, https://tukinet.net/
Tukinetistä saa itselleen tukihenkilön, jonka kanssa voi keskustella kahden kesken mistä tahansa hankalasta elämäntilanteesta tai mielessä olevasta huolesta. Tukihenkilön löydät kohdasta Mieli Tukisuhde. Tukinetissä on myös monenlaisia keskusteluryhmiä ja chattejä, joista voi saada vertaistukea sekä ammattilaisten neuvoja. Tukinet on avoinna kellon ympäri vuoden jokaisena päivänä.
Lämpimin terveisin
SOS-kriisikeskus/KataHanki apua
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1121226
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1201071- 136969
- 96802
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten303777Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait81686Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54616Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64592Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist48579- 75514