Kyllä me ollaan niin verotettuja

Anonyymi

Palkastamme otettiin vero ja maksoimme työeläkerahastoon eläkettämme varten. Kun saamme sitä eläkettä, maksamme siitäkin taas veroa.
Nimim. Myytävänä hyväkuntoinen Lada

19

<50

Vastaukset

• Sinua harmittaa kun mun eläkkeestä ei mene veroa, olisiko mun käytävä valittamassa verotoimistossa.

• Eläkeläisenä ihminen on verotetuin eli tupalaverotettu.
    Siihen nähden eläkkeitten verotus saisi mielellään olla pienempi.

• Ei eläkkeestä sentään tupla veroa mene, hieman enemmän kuin vastaavasta palkkatulosta.
      Palkansaaja maksaa muita maksuja joita eläkeläinen ei maksa.

• siis tuplaverotettu !

• Taas tuota ruikutusta.
    Meikäläisellä menee eläkeläisenä hyvin!

• Ei tartte alkaa ruikuttaa. Aloitus ei koske sitä saako joku liian vähän eläkettä tms
      vaan verotuksen tasoa.
      Minusta se on aika korkea ja minua verotetaan lisäksi 50% jopa tapaturmakorvauksesta
      jonka takia tulin työkyvyttömäksi vähän ennen eläkepäiviäni. Ei mene oikein kaaliin.
      Korvaus työkyvyn ja terveyden menettämisestä, jota varmuudeksi vakuutuksessa maksoin itse
      on valtion/verottajan mielestä 50%:sti verotettavaa tuloa !
      Nää on näitä erikoisuuksia, jotka on tietysti vain hyväksyttävä.

• Muista nyt kuitenkin, että myös työnantaja on maksanut sinulletyöeläkemaksuja.

• Työnantajakin maksaa työeläkemaksuja ja eläkettä saava "palauttaa" siitä ja itse maksamastaan eläkemaksusta osan veroina valtiolle ?

• Otan aloituksen toteamuksena, en ylitulkitse sitä valitukseksi,
    koska olen joskus miettinyt samaa
    ja sitä mikä mahtaa olla eläkkeitten verotusaste
    pohjois- ja läntisessä Euroopassa,
    johon kai voimme lähinnä verrata itseämme.

Nm. Warrelle virtaa :))

• Oma vika. kuka pakotti töihin?

Nimim täysi kansaneläke ja asumistuki, hyvin menee mutta menköön edelleen.

• Onhan jo perustettu "Työstäkieltäytyjienliitto" , jotka vastustavat kapitalisteille tehtävää työtä ja vaativat 1.500,-/€ kk jokaiselle, mutta jäi hieman epäselväksi, että kenen kukkarosta ne rahat otetaan/maksetaan.

Oli parikin kertaa Ruben Stillerin Puhe-radiossa, joten nukahdin lopun molemmin kerroin, joten tuleeko ne vaatimaan minunkin eläkkeestäni jotan?

• Onko joku täällä valittanut että piti tehdä töitä ?

• Työnantaja ei maksa TyEL-maksua kokonaan, vaan työntekijät maksavat siitä osan. Vuonna 2019 työnantajan maksunosuus on keskimäärin 17,35 % ja työntekijän 7,05 % bruttopalkkasummasta.

eli pienen osan me olemme itse maksaneet eläkkeestämme

• Olen itse kerryttänyt eläkkeeni, siitä joutaa maksaa veroja, toista se on ulosotossa olevat persu yrittäjät, näin valitti konkurssin tehdyt persu ja syyttii matujen ja vihervasemmiston syyksi kohtaloaan, näinhän se on ja jatkaa MV-uutisissa luottavansa Pietarin trollitehtaan tukeen puolueellemme.

• Olet siis ollut yrittäjä, jos olet iyse kerryttänyt eläkkeesi?

• Hollanti on erikoinen maa, erikoisen vauras ?
    Muistan lukeneeni, että Hollannissa nettopalkka on sama kuin nettoeläke
    ja toukokuun eläkkeen yhteydessä maksetaan lomaraha.
    Suomen eläkkeitten taso on EU:n keskikastia, mutta se ei sano oikein mitään,
    kun meillä on todella pieniäkin eläkkeitä enkä muitten EU-maitten eläkkeitten verotuksesta en ole lukenut.

• Hollantilaisten eläkkeestä löytyy tietoa...
      https://www.etk.fi/elakejarjestelmat/muiden-maiden-elakejarjestelmat/alankomaat/

• Matu ei maksa veroa eikä kulua voi silti heiluttaa taloutta ja kalua

• Jatka imemistä sitten.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.