Minulla on outo ilmanvaihtokone juuri muuttaneena nykyisessä asunnossa. Pitäisi säätää talvikäyttöön, mitähän lukema 20 tarkoittaa, numeroita on lukuun 50 saakka? Onko kesä talvi säätö erikseen? Saunaan puhaltaa katosta kiukaan yläpuolelta tavallisen näköisestä venttiilistä ihan tuulena ilmaa ja kyllä ilmavirtauksen tuntee olohuoneessakin ja muissa huoneissa lähellä näitä "kattosisääntuloja". Vaikuttaako paljon sähkön kulutukseen säädöt? Nykyiset taitaa olla vähän pielessä. Entä lämminvesivaraaja, voiko sitä säätää? Kuten, milloin varaaja lämmittää vettä ja mihin lukemaan?
Vastaukset 4
- Anonyymi
Hommaa paikalle joka tietää asiat ja osaa opastaa. Et täältä noilla tiedoilla asiallisia neuvoja saa.
- Anonyymi
Mikähän on iv koneen merkki ja malli?
Lämmivesivaraajan termostaatti löytyy ainakin meillä alareunasta pellin takaa,
veden lämpötila täytyy pitää noin 55-60 asteessa että pöpöt kuolee.
Jos on yösähkö käytössä niin vesi lämpiää luultavasti halvemmalla yösähköllä. - Anonyymi
Kuka on hangannut pois rööriroopen tussinjäljet.
- Anonyymi
jos löytyy iv piirustukset niin näet jokaisen venttiilin suunniteltu ilmamäärä. pitäisi olla myös mittauspöytäkirjan ote josta näet onko milloin mitattu ja säädetty. venttiilien lukituksiin ei saa kajota.
jos kyseessä on vuokra-asunto tai yhtiö niin isännöitsijä osaa vastata. tai pitäisi osata.
jos on kyseessä omakotitalo jonka ilmanvaihdon rakentamisen on tehnyt "teeseitse" talon rakentaja niin talo voi säätämättömän ilmanvaihdon vuoksi jo olla homeessa,
sisäilman kosteus on voinut jo tunkeutua rakenteisiin jos ilmanvaihto on voimakkaasti ylipaineinen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ampuminen kylpylässä
Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa711777- 261277
Kemijärvellä vesionnettomuus
Pitkänsillan ja taiteilijanniemen välillä nähty henkilön painuvan veden alle. Mitä on tapahtunut? Onko vesihiisi taas as341162Hei, voitko kuunnella
Voisitko auttaa minua selvittämään asioita? En halua ajaa sinua hulluuteen kanssani, en sitoa sinua, en esittää vaatimu134944Joku porukka lähtenyt täältä
Ihmeen hiljainen on palsta nyt. Yleensä tänne tulvii aloituksia yms, mutta nyt on kyllä erikoisen hiljaista.200859- 64704
- 77682
Olipa yllätys
Kuten hyvin moni tiesi/arvasi että valetta alusta loppuun toi *olemme ystäviä* satu. Instassaan käsi kädessä kuva kertoo208655On todella ikävää
Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit79618- 49581
Se kun olit pitkästä aikaa silmieni edessä
Oli kyllä sykähdyttävää. Tiedätkö, mikä laittaa minut ikävöimään sinua? Kun palautan mieleeni valtavan ihanan olemuksen,32538- 62530
- 55517
- 36494
- 24479
Oletteko koskaan torjuneet kaivattuanne?
Minä olen, kun en silloin tajunnut vielä ihastuneeni. Yritin paikata tapahtunutta, mutta ei onnistunut enää.25457Kai sä mies ymmärrät..
..ettet jättänyt vaihtoahtoa. Tottakai toivon vielä, että pystyisit toimimaan niin että asiat korjaantuisivat. Vahvast28432- 33423
- 40417
- 82398