Netti huijaus autorate.fi

Anonyymi

Näin Facebookissa mainoksen jossa luki että autorate.fi paikasta saa ilmaisen auton hinta arvion ja painoin linkkiä, laitoin rekisteri numeron ja sähköpostiosoitteen, en mitään muuta ja nytten sieltä tuli sähköpostilla lasku että täytyisi maksaa kolminumeroinen summa 2vk kuluessa...
Onko rahat nyt menetetty vai onko minulla jotain oikeuksia tässä vaiheessa

18

1101

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ja kaiken kukkuraksi olen alaikäinen että nytten tuli mokattua sitten vähän pahemman kerran

    • Anonyymi

      kerrot nyt vanhemmilles että tuli tehtyä näin,sitten he reklamoivat firmaa.et ole velvollinen maksamaan kun olet alaikäinen,alaikäinen ei voi tehdä sitovia sopimuksia.
      voit myös itse yrittää reklamoida,laita heille sähköpostia.

    • Anonyymi

      Onko laskusta tullut myöhästymismaksua??Mulla meinaa kävi sama homma ja en nähny missää et toi maksaa. Ei siin tarvinnu ku parit hassut tiedot, ei tunnistautumista yms nii aika epäilyttävää. Laskun osoteki on saksasta. Tässä on vaan se ero että oon ite täysi ikäinen enkä alaikäinen. Kannattaako mun nyt sit vaan antaa ton laskun olla, en maksa sitä ja odotan myöhästymismaksua jos se edes tulee?

      • Anonyymi

        Itellä tuli myöhästymismaksu siin lähellä 200€.. Vaikka maksoin ekan kerran pois omat virheeni. Yritin soittaa mutta numero ei ole käytettävissä valittaa kokoajan. Pitäskö vaan antaa olla vai mitä tehä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itellä tuli myöhästymismaksu siin lähellä 200€.. Vaikka maksoin ekan kerran pois omat virheeni. Yritin soittaa mutta numero ei ole käytettävissä valittaa kokoajan. Pitäskö vaan antaa olla vai mitä tehä?

        Eli ymmärsinkö oikein että yhen laskun maksettuasi on tullut lisää laskuja?


    • Anonyymi

      Laitat ilmoituksen laskuttajalle, että laskutettu väärin, sopimuksenne oli maksuttomasta palvelusta. Voivat lähettää näytön, että olitte tilanneet maksullisen palvelun, joko suoraan teille tai paikalliseen käräjäoikeuteen ja vaaditte vapaaehtoisen perinnän lopettamista. Kopio sähköpostista Kilpailu- ja kuluttajavirastoon kirjaamoon.

      • Anonyymi

        Onko kenelläkään kokemusta, mitä käy kun jättää maksamatta nuo laskut? Vievätkö asiaa oikeasti eteenpäin vai kusettavatko vaan? Laskusta reklamoitu kuluttajasuojan ohjeiden mukaisesti.. 🙄


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko kenelläkään kokemusta, mitä käy kun jättää maksamatta nuo laskut? Vievätkö asiaa oikeasti eteenpäin vai kusettavatko vaan? Laskusta reklamoitu kuluttajasuojan ohjeiden mukaisesti.. 🙄

        Täällä sama homma, että reklamoitu on ja nyt paukkaa jo toista kirjettä. Kuluttajaneuvontaan oltu yhteydessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täällä sama homma, että reklamoitu on ja nyt paukkaa jo toista kirjettä. Kuluttajaneuvontaan oltu yhteydessä.

        Joo itekkii lankesin tohon, se on jännää ku niil on 14pv kaupan perumis vaihtoehto, ja peruin kaupat heti, mut asiakaspalvelu ei kato virstejä, eikä numeroo käytettävissä, osaaks kukaan auttaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo itekkii lankesin tohon, se on jännää ku niil on 14pv kaupan perumis vaihtoehto, ja peruin kaupat heti, mut asiakaspalvelu ei kato virstejä, eikä numeroo käytettävissä, osaaks kukaan auttaa?

        Huijaus firma ei ne siellä kattele viestejä, saa nähä miten tää perintään menemis juttu et onko vaan uhkailua vai voiko oikeesti laittaa laskut sinne...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huijaus firma ei ne siellä kattele viestejä, saa nähä miten tää perintään menemis juttu et onko vaan uhkailua vai voiko oikeesti laittaa laskut sinne...

        mulla sama homma ei vastata mihinkään viesteihin odottelen perintätoimiston laskua ,olen perinnut kaupat ja monet viestit kirjoitellu ei vastauksian


    • Anonyymi

      Tein saman asia onko joku teistä saanut mitään enemmän laskuja kun se 200€?

    • Anonyymi

      Mikä huijaus?

      Siinä se hinta etusivulla lukee, ja lisäksi vielä käyttöehdoissa, jotka pitää kuitata luetuksi ja hyväksytyksi opt-in-ruksilla.

      Lisäksi samassa kohtaa pitää vakuuttaa olevansa 18-vuotias, eli ainoa huijari on aloittaja, joka ei ollutkaan, vaikka niin vakuutti.

      Mikähän mahtaisi olla tuollaisen palveluntarjoajan motiivi tarjota palvelu ilmaiseksi?

    • Anonyymi

      Äitini sai laskun ko firnasta, vaikkei ole tilannut mitään arviota. Ei osaa kunnolla edes käyttää nettiä. Reklamoikaa firmaa ja vaatikaa laskun hyvittämiatä. Jos vievät perintätoimistolle niin riitautatte aaian. Me käytiin poliisillakin. Tämä kusetus firma on poliisin ja kuluttaja-asiamiehen tiedossa. Äläkää siis ihmeessä maksako.

    • Anonyymi

      Miks poliisi ei puuttu asian?

    • Anonyymi

      Minulle sanoivat kuluttajasuojasta että ei ole vielä keneltäkään tullut tietoa että olisi perintään laitettu ja uhreja satoja ellei jopa tuhansia. Eli maksunkalastelua siis.

    • Anonyymi

      Sama homma kävi mullekin.. Mainostettiin ilmaista arviota, mutta lasku kuitenkin tuli.
      Menin sit maksaa sen laskun ja edelleen tulee maksumuistutuksia sieltä ja asiakaspalvelu ei vastaa viesteihin eikä soittoihin.
      Tänään sit kävin poliisin juttusilla, teki asiasta rikosilmoituksen, sanoi myös että ulkomaalaisten yritysten on hankala laittaa edes perintätoimistolle tietoja. Tästä firmasta jos tarpeeksi tulee rikosilmoituksia niin KRP alkaa kuulemma tutkimaan ja pyytää virka-apua muilta mailta.. Saas nähdä miten käy.

    • Anonyymi

      Täyttä huijausta tämä on, älkää missään nimessä maksako heille yhtään mitään!!! Itse lankesin tähän huijaukseen kesäkuussa 2019 ja silloin he toimivat hinta-apua.fi sivustolla (sivusto on vieläkin pystyssä). Sama liettualainen firma kyseessä. He lähettivät minulle laskun vaikka vaadin tilauksen peruuttamista ja lähetin heille reklamaation kun olin saanut laskun. Tämän jälkeen he lähettivät noin 1-2 kuukauden välein yhteensä kolme uutta laskua ja kaikissa laskuissa summa kasvoi aina 15€ koska en ollut maksanut heille mitään. He uhkasitvat jokaisessa laskussa että antavat kaikki tietoni perintään mutta eipä ole perintäfirmoista mitään kuulunut ja kesäkuussa 2020 oli luottotiedot kunnossa eikä yhtään merkintää siellä. En ole vieläkään maksanut mitään ja tänään tuli jälleen lasku joka oli 100€ suurempi kuin viimeisin lasku ja vaativat laskun maksamista tai vievät asian oikeuteen. En aio maksaa heille penniäkään, koska tiedän että he eivät aio tehdä asialle mitään vaan yrittävät saada ihmiset maksamaan heille kovien uhkailujen avulla :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1545
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1174
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1117
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1016
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      975
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      937
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      882
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      19
      852
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      684
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      650
    Aihe