Laukaan Kirkonkylän yläaste 1970-luvulta 1990-luvulle saakka

Anonyymi

Mitä piditte kyseessä olevasta koulusta? Millaista väkeä ja millaisia opettajia? Onko hyviä muistoja? Oliko opettajissa legendaarisia ja/tai mukavia/loistavia henkilöitä? Millaista meno oli tällä ajanjaksolla juuri tässä kyseisessä oppilaitoksessa?

6

67

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Siitä koulusta ei löydy mitään hyvää sanottavaa näin se vaan on..
      Tiettyjä oppilaita otetaan silmätiluksi siksi mekin muutimme aikoinaan Jyväskylään loppui kiusaaminen siihen kun koulu vaihtui.

      • Anonyymi

        Myötätuntoni kiusaamisen uhreja kohtaan. Kiusaaminen ei koskaan ole uhrin omaa syytä. Hämmästyttävää, että vielä tänä päivänäkin joissakin paikoissa kiusaamiseen suhtaudutaan vähättelevästi sekä uhria syyttävästi. Onneksi asian vakavuuteen on jo aiempaa suuremmassa määrässä herätty, mutta vielä olisi aivan yleisesti usein asenteissa runsaasti korjaamisen varaa.


    • Anonyymi

      Olin koulukiusattuna ko. koulussa 80-luvulla.Yläasteen rehtorina toimi silloin armeijan kapiainen, joka sovelsi armeijan oppeja myös oppilaisiin.Tunnettua oli että laittoi lapset/nuoret punnertamaan vesilätäkössä jne. Nykyään kai sellaiseen puututtaisiin heti.Silloin ei. Traumatisoiduin tapahtuneista loppuelämäkseni.Mitä olen myöhemmin kuullut niin, leastadiolaisten lapset jatkavat samalla mallilla koulukiusaamista, joten mitään hyvää sanottavaa laukaalaisista ei ole.Terveisin nyt onnellinen, entinen laukaalainen.

      • Anonyymi

        Juurikin näin meno jatkuu on keskisuomen kärjessä pahimmasta päästä koulukiusaamisessa rehtorit ja opettajat nostaa kätensä pystyyn.
        Ei niitä kiinnosta kun kahvin juonti ja juoruaminen välitunnilla.
        Onneksi itsekin muutimme aikoinaan Jyväskylään loppui kiusaaminen siihen kun koulu vaihtui.


      • Anonyymi

        Todella surullista, karmeaa sekä asenteiltaan vääränlaista toimintaa tämänlaatuinen touhu. Yhtä kamalaa on, että vielä tänäkin päivänä asenteet ovat kiusaamista kohtaan joissakin paikoissa täysin kaikkea muuta kuin mitä niiden kuuluisi olla. Vaikka moni meistä tajuaa, mitä ja millaisia seurauksia kiusaamisella on, kaikki eivät vieläkään piittaa asiasta mitään. Törkeää on sekin, että opettajat eivät halua välittää asiasta. Opettajan ammatti ei ole helppo vaihtoehto, mutta kuitenkin on oltava kaikesta huolimatta vastuuntuntoinen .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Todella surullista, karmeaa sekä asenteiltaan vääränlaista toimintaa tämänlaatuinen touhu. Yhtä kamalaa on, että vielä tänäkin päivänä asenteet ovat kiusaamista kohtaan joissakin paikoissa täysin kaikkea muuta kuin mitä niiden kuuluisi olla. Vaikka moni meistä tajuaa, mitä ja millaisia seurauksia kiusaamisella on, kaikki eivät vieläkään piittaa asiasta mitään. Törkeää on sekin, että opettajat eivät halua välittää asiasta. Opettajan ammatti ei ole helppo vaihtoehto, mutta kuitenkin on oltava kaikesta huolimatta vastuuntuntoinen .

        Nykyään voikin tehdä poliisille rikosilmoituksen jos koulussa esim:käydään käsiksi ja henkinen kiusaaminen on jatkuvaa..
        Ja lastensuojeluun menee ilmoitus kotona joku vikana jos koulussa penska kiusaa


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      368
      4543
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      85
      1865
    3. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      65
      1600
    4. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1556
    5. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      213
      1397
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1390
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      59
      1361
    8. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      54
      1347
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1235
    10. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      8
      1218
    Aihe