Jalkakäytävillä kävely vaarallista

Anonyymi

Jalankulku pitäisi kieltää kun aiheuttavat tarpeettomia vaaratilanteita, eikö noita voisi kieltää. Jalankulkijat voisivat mennä muun liikenteen joukkoon pois jalkakäytäviltä.

14

221

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Samaa olen ajatellut täällä Pohjois-Satakunnan pääkaupungissa.
      Jalankulkijoiden olisi turvallisinta kävellä ajoradalla.
      Parin vuoden aikana olen nähnyt virkavallan olleen kiinnostunut vain yhden mopoilijan "rattaista", siis laskevan rattaiden piikkejä.

    • Anonyymi

      Jalkakäytävällä kävely on todella vaarallista, mutta se johtuu siitä, että me jalankulkijat olemme erittäin turvattomassa asemassa.

      Syynä on ne yli 12-vuotiaat pyöräilijät ja sähköpotkulautailijat, jotka vaarantavat meidän jalankulkijoiden turvallisuuden jalkakäytävillä.

      • Anonyymi

        Suurempi vaara koituu autoista, joita on pysäköity pitkin jalkakäytäviä miten sattuu. Vuonna 2019 ei sentään kukaan tainnut kuolla jalkakäytävällä auton alle jäädessään, eli kaikki ehti alta pois.


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä tietoa mikä on pyörätie eli miten se merkitään!


        https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000010376168.html

        Jos ei ole mitään liikennemerkkiä niin se on jalkakäytävä!

        Pyörätiellekään ei saisi kylvää nastoja.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä tietoa mikä on pyörätie eli miten se merkitään!


        https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000010376168.html

        Jos ei ole mitään liikennemerkkiä niin se on jalkakäytävä!

        Entä jos joku esim. tekee ilkivaltaa ja poistaa liikennemerkin, niin muuttuuko väylä mielestäsi silloin jotenkin?


    • Anonyymi

      Ylivoimaisesti vaarallisin paikka jalankulkijan kannalta on suojatie joka nimestä huolimatta ei suojaa yhtään mitään.

      • Anonyymi

        Tuo on totta. Ajoradan ajoneuvot sen suojatien tekevät turvalliseksi, tai jättävät sen tekemättä.


    • Anonyymi

      Myös yhdistetyllä pyörätiellä ja jalkakäytävällä on vaarallista kävellä sen vuoksi, että siellä liikkuu niitä jalankulkijoita ja pyöräilijöitä kännykän kanssa eli katselevat kännykkää!

      Tänään aamulla kävelin yhdistetyllä pyörätiellä ja jalkakäytävällä (leveys 3 m) oikealla ja vastaan tulee jalankulkija kännykkää selaten. Aluksi vastaantuleva kulkee omassa kulkusuunnassa oikealla eli olemme eri puolilla väylää. Pikku hiljaa hän siirtyy omassa kulkusuunnassa vasemmalle eikä huomaa minua. Hihkaisen hieman ennen törmäämistä, katso eteesi! Hänen mielestä minulla on lääkkeet ottamatta, mene hoitoon jne.

      Jokunen vuosi sitten lopetin varoittamasta jalankulkijoita , jotka vain tuijottavat sitä kännykkää, menemästä autojen alle. Joko punaisia päin, auto jo suojatien päällä tai tielle autojen eteen sellaisesta kohtaa missä ei suojatietä. Olen nähnyt monta tapausta missä jalankulkija on vain onnella pelastunut!

      Vuosien aikana tuli aika monta jalankulkijaa pelastettua, mutta ei enää. Mikäli jalankulkijoille on kännykkä tärkeämpi kuin oma henkikulta niin siitä vaan!

      Pienten lasten kohdalla teen poikkeuksen eli heille huomautan.

    • Anonyymi

      Huono provo. Ei jatkoon!

      • Anonyymi

        Juuri tulin kotiin ja 60 vuoteen ensimmäisen kerran "kolaroin" pyörällä. Yhdistetty jalankulku-pyörätie, alamäki minulle ja tiukka, näköesteinen kurvi. Kurvin jälkeen vastaan tulee 4 älykästä kävelijää rinnakkain, peittäen KOKO väylän. YKSIKÄÄN heistä ei tajunnut väistää ja lopputuloksena osuin vasemmalla olkapäälläni ja pyörän tangolla yhteen heistä ja sain aika isot vammat kaatuessani. Koko oikea puoleni sai kovan iskun asfalttiin. Oikea puoleni, kyynärpää ja jalka, sekä selkäni ja pääni saivat osansa. Polveen tuli mahdollisesti isompi vamma josta kertoo sellainen tennispallon kokoinen verenpurkaumua joka hijastuu reidestä nilkkaan.
        Siinä pelkästään kiroilin idiooteille eli väylät peittävälle nelikolle, mikä kertoo itsehillinnästäni. Minun ajatuksisani oli huomattavasti synkempiä seurauksia. Kuten sanoin, minulla on itsehillintää eli ei tapahdu. Jalankulkija ei ole mikään erityinen olento vaan ihminen. Pyöräilijä on ihminen ja autoilija on ihminen. Idiootti on idiootti, riippumatta millä liikkuu. IMHO pyöräilijät ovat yleensä tuplasti fiksumpia kuin autoilijat ja jalankulkijat yhteensä. Miksi? Jo pyöräilyn osaaminen ja sen jaksaminen vaatii älykkyyttä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri tulin kotiin ja 60 vuoteen ensimmäisen kerran "kolaroin" pyörällä. Yhdistetty jalankulku-pyörätie, alamäki minulle ja tiukka, näköesteinen kurvi. Kurvin jälkeen vastaan tulee 4 älykästä kävelijää rinnakkain, peittäen KOKO väylän. YKSIKÄÄN heistä ei tajunnut väistää ja lopputuloksena osuin vasemmalla olkapäälläni ja pyörän tangolla yhteen heistä ja sain aika isot vammat kaatuessani. Koko oikea puoleni sai kovan iskun asfalttiin. Oikea puoleni, kyynärpää ja jalka, sekä selkäni ja pääni saivat osansa. Polveen tuli mahdollisesti isompi vamma josta kertoo sellainen tennispallon kokoinen verenpurkaumua joka hijastuu reidestä nilkkaan.
        Siinä pelkästään kiroilin idiooteille eli väylät peittävälle nelikolle, mikä kertoo itsehillinnästäni. Minun ajatuksisani oli huomattavasti synkempiä seurauksia. Kuten sanoin, minulla on itsehillintää eli ei tapahdu. Jalankulkija ei ole mikään erityinen olento vaan ihminen. Pyöräilijä on ihminen ja autoilija on ihminen. Idiootti on idiootti, riippumatta millä liikkuu. IMHO pyöräilijät ovat yleensä tuplasti fiksumpia kuin autoilijat ja jalankulkijat yhteensä. Miksi? Jo pyöräilyn osaaminen ja sen jaksaminen vaatii älykkyyttä.

        Ikävää, että satutit itsesi. Jalankulkijat toimivat väärin, mutta sinä vielä enemmän. He syyllistyivät liikenteen haittaamiseen tukkiessaan koko väylän. Sinä sen sijaan syyllistyit liikenneturvallisuuden vaarantamiseen, joka on Rikoslaissa määritelty rangaistava rikos.

        Tieliikennelain mukaan ajoneuvo on voitava pysäyttää edessä näkyvällä tieosuudella. Et pystynyt, eli tilannenopeutesi oli aivan liian suuri. Jalankulkijalle on myös annettava turvallinen tila tiellä. Et antanut, jos kerran osuit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ikävää, että satutit itsesi. Jalankulkijat toimivat väärin, mutta sinä vielä enemmän. He syyllistyivät liikenteen haittaamiseen tukkiessaan koko väylän. Sinä sen sijaan syyllistyit liikenneturvallisuuden vaarantamiseen, joka on Rikoslaissa määritelty rangaistava rikos.

        Tieliikennelain mukaan ajoneuvo on voitava pysäyttää edessä näkyvällä tieosuudella. Et pystynyt, eli tilannenopeutesi oli aivan liian suuri. Jalankulkijalle on myös annettava turvallinen tila tiellä. Et antanut, jos kerran osuit.

        Ajoneuvon kuljettajan velvollisuus ajaa tilanteisiin sopivalla nopeudella, olisi kenties ollut räysin riittävä toimi kyseisessä tilanteessa. Toki nuo muut mainitsemat asiat sen lisäksi, mutta se olisi kenties jo pelastanut tilanteen.


    • Anonyymi

      Meillä täällä Vantaan Tikkurilassa on todella vaarallista kävellä Asematien kävelykadulla.

      Osa Asematiestä on ollut jo kesäkuun 2023 puolesta välistä kävelykatu ja loput marraskuun lopulta 2023.

      Kävelykadulla on huolto- ja tontille ajo sallittu. Mikä on huoltoajoa: kadun kunnossapito, tavaroiden tuonti palveluihin, poliisi- ja pelastusajoneuvot jne.

      Meillä kaikenmaailman ruokalähetit ovat sitä mieltä, että heidän ajo on huoltoajoa. Monet pankkiin, parturiin, ravintolaan menijät pitävät ajoaan huoltoajona.

      Kävelykadulla ajoneuvojen pysäköinti on kielletty, mutta ei se haittaa edellä mainittuja ryhmiä.

      Kymmeniä autoja saattaa ajaa kävelykadulla ja samaten kymmenet pysäköidä.

      Pysäköinninvalvonta käy, mutta poliiseja ei ole koskaan näkynyt.

      Joulukuun puolella kaupunki laittoi Kielotien suunnasta tullessa esteitä, jossa aukko huolto- ja tontille ajoa varten. Ei esteet pahemmin haittaa itsekkäitä autoilijoita.

      Eniten siellä näkee vieläkin ruokalähettien ajavan ja pysäköivän!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      18
      1525
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1315
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1212
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1112
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1036
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1035
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      10
      1026
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      999
    9. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      2
      996
    10. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      991
    Aihe