Onko TOHATSU vielä kuvioissa

Anonyymi

mukana? Muistan tämän nimen vuosikymmenten takaa.

34

2248

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      On.

    • Anonyymi

      60 heppaseen asti Tohatsu on Tohatsu ja siitä ylöspäin Tohatsuksi meikattu Honda. 5 vuoden takuu ja tehdään Jaappanissa. Nyt kiinnostaisi itseä tuo alle satakiloinen 60hp malli, kuinkahan ylävireinen lienee, kellään moista koeajettuna?

    • Anonyymi

      Itsellä 3, 5 hv Tohatsu. Samaa näkyy olevan kaupan myös Mercury merkkisenä. Yksinkertainen ja toimintavarma moottori.

    • Anonyymi

      No ainakin muutama vuosi sitten Tohatsu oli maailman toiseksi suurin perämoottorivalmistaja. Eli vahvasti on mukana omalla tuotemerkillä tai alihankintana muille.

    • Anonyymi

      Ei ole kuvioissa mukana. Nykyään merkkejä ovat Parsun, Hidea, Hangkai, Yamabisi ja Mikatsu.

      • Anonyymi

        Höpö höpö. Tohatsu moottoripyörien valmistusllopetettiin 60-luvulla mutta perämoottorivalmistus jatkuu.


    • Anonyymi

      Tohatsu on varmaankin japanin suurin pienten ja pienehköjen perämoottoreitten valmistaja, koska se tekee ja myy paitsi omalla nimellä myös kaikki Mercuryn/Marinerin koneet 30 heppaisiin asti. Ero on siinä, että Tohatsun teippauksilla koneet ovat noin 500€ halvempia kuin mustina.

      Isot Tohatsut ovat sitten vastaavasti Hondan tekemiä ja teipattu Tohatsuiksi. Jostain imagosyistä on oltava täysi sarja tarjottavana.

      • Anonyymi

        Jos tietäisit mistä puhuisit, mutta ei.

        Jos olisit käynyt Tohatsu Marine Corporationin kotisivuilla...

        https://www.tohatsumarine.co.jp/english/company/

        ...joka ei ole sama kuin Tohatsu Corporation, olisit löytänyt tiedon jossa selviää että se on yhteisomistuksessa vuonna 1988 Brunswickin, eli Mercuryn emoyhtiön kanssa perustettu tuotantolaitos.

        Suomeksi, Tohatsu ei valmista Mercuryn koneita. Vaan Tohatsu ja Mercury yhdessä valmistavat moottoreita yhteisellä tehtaalla. Joista vielä tekstissä selviää, että valtaosa on Mercurya.

        Tämän lisäksi olisikin hyvä lukea vaikka Kipparin 2018 testi, jossa selviää, ettei 5hp Tohatsu ja Mercury ole sama kone, vaan Tohatsu on karvalakkimalli Mercurystä ja hävisi esim. suorituskyvyssä todella roimasti Mercurylle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos tietäisit mistä puhuisit, mutta ei.

        Jos olisit käynyt Tohatsu Marine Corporationin kotisivuilla...

        https://www.tohatsumarine.co.jp/english/company/

        ...joka ei ole sama kuin Tohatsu Corporation, olisit löytänyt tiedon jossa selviää että se on yhteisomistuksessa vuonna 1988 Brunswickin, eli Mercuryn emoyhtiön kanssa perustettu tuotantolaitos.

        Suomeksi, Tohatsu ei valmista Mercuryn koneita. Vaan Tohatsu ja Mercury yhdessä valmistavat moottoreita yhteisellä tehtaalla. Joista vielä tekstissä selviää, että valtaosa on Mercurya.

        Tämän lisäksi olisikin hyvä lukea vaikka Kipparin 2018 testi, jossa selviää, ettei 5hp Tohatsu ja Mercury ole sama kone, vaan Tohatsu on karvalakkimalli Mercurystä ja hävisi esim. suorituskyvyssä todella roimasti Mercurylle.

        Mielelläni lukisin Tohatsun ja Mercuryn eroista. Onko tosiaankin muuta eroa kuin teippaukset?? Aikanaan kun ostin 3,5 hv moottorin, niin päällisin puolin näyttivät hyvin samanlaisilta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mielelläni lukisin Tohatsun ja Mercuryn eroista. Onko tosiaankin muuta eroa kuin teippaukset?? Aikanaan kun ostin 3,5 hv moottorin, niin päällisin puolin näyttivät hyvin samanlaisilta.

        Samalta tehtaalta tulevat saman valmistajan toimesta. Jotain kosmeettisia eroja voi olla, mutta ei mitään merkittävää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos tietäisit mistä puhuisit, mutta ei.

        Jos olisit käynyt Tohatsu Marine Corporationin kotisivuilla...

        https://www.tohatsumarine.co.jp/english/company/

        ...joka ei ole sama kuin Tohatsu Corporation, olisit löytänyt tiedon jossa selviää että se on yhteisomistuksessa vuonna 1988 Brunswickin, eli Mercuryn emoyhtiön kanssa perustettu tuotantolaitos.

        Suomeksi, Tohatsu ei valmista Mercuryn koneita. Vaan Tohatsu ja Mercury yhdessä valmistavat moottoreita yhteisellä tehtaalla. Joista vielä tekstissä selviää, että valtaosa on Mercurya.

        Tämän lisäksi olisikin hyvä lukea vaikka Kipparin 2018 testi, jossa selviää, ettei 5hp Tohatsu ja Mercury ole sama kone, vaan Tohatsu on karvalakkimalli Mercurystä ja hävisi esim. suorituskyvyssä todella roimasti Mercurylle.

        "5hp Tohatsu ja Mercury ole sama kone, vaan Tohatsu on karvalakkimalli "

        Voi hyvän tähären mitä juttuja. 5hp perämoottrin karvalakkimalli :D Mikähän on tuossa teholuokassa se premiummalli? Mitä käytännön eroja niissä on?

        Pieni ero jossain suorituskyvyssä saman tehtaan samantehoisissa luomuksissa selittyy todennäköisesti säädöillä. Jopa kahdesta saman merkin yksilöstä on eroja suorituskyvyssä. Ei ne koskaan identtisiä ole, vaikka paperilla näin sanotaan.


      • Anonyymi

        Näinhän se on. Tohatsu valmistaa itse nelitahtiset perämoottorit 60hp saakka ja ostaa isommat Hondalta. Näin saadaan tarjottua asiakkaille täysi mallisto pienestä suureen.

        Vastaava on automaailmassa hyvin yleistä ja syy on tietenkin kustannus syyt ja synergia edut. Ei ole järkevää itse suunnitella ja valmistaa kaikkea vaan erikoistua tiettyyn tuotealueeseen ja ostaa loppu mallisto multa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos tietäisit mistä puhuisit, mutta ei.

        Jos olisit käynyt Tohatsu Marine Corporationin kotisivuilla...

        https://www.tohatsumarine.co.jp/english/company/

        ...joka ei ole sama kuin Tohatsu Corporation, olisit löytänyt tiedon jossa selviää että se on yhteisomistuksessa vuonna 1988 Brunswickin, eli Mercuryn emoyhtiön kanssa perustettu tuotantolaitos.

        Suomeksi, Tohatsu ei valmista Mercuryn koneita. Vaan Tohatsu ja Mercury yhdessä valmistavat moottoreita yhteisellä tehtaalla. Joista vielä tekstissä selviää, että valtaosa on Mercurya.

        Tämän lisäksi olisikin hyvä lukea vaikka Kipparin 2018 testi, jossa selviää, ettei 5hp Tohatsu ja Mercury ole sama kone, vaan Tohatsu on karvalakkimalli Mercurystä ja hävisi esim. suorituskyvyssä todella roimasti Mercurylle.

        Niin, ja yhteisyrityksen nimeksi tuli Tohatsu Marine, ei Brunswick Marine (eikä Mercury Marine). Nimivalinta ei ole sattumaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näinhän se on. Tohatsu valmistaa itse nelitahtiset perämoottorit 60hp saakka ja ostaa isommat Hondalta. Näin saadaan tarjottua asiakkaille täysi mallisto pienestä suureen.

        Vastaava on automaailmassa hyvin yleistä ja syy on tietenkin kustannus syyt ja synergia edut. Ei ole järkevää itse suunnitella ja valmistaa kaikkea vaan erikoistua tiettyyn tuotealueeseen ja ostaa loppu mallisto multa.

        Erityisesti japanilaisfirmat tekevät tätä. Suzukin isommat autot ovat Toyotalta. Tojo puolestaan ostaa pikkuautot ja Pro-Acen Stellantikselta ja urheilumalli on rumennettu ja toitsuksi leimattu BMW.


    • Anonyymi

      Kipparilehti 08.2019: "Japanin vanhimpia, ellei peräti vanhin merkki ja perämoottorivalmistajien joukossa yksi suurimmista. Nykyisin ”suuren tuntemattoman” Tohatsuja valmistuu Japanin Komaganessa uudessa tehtaassa yli 200 000 perämoottoria vuodessa. Mistään nyrkkipajasta ei siis ole kyse."

      • Anonyymi

        Tohatsun vuosituotanto on neljän miljoonan kappaleen luokkaa. Suurin valmistaja lienee Yamaha 10:llä miljoonalla yksiköllään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tohatsun vuosituotanto on neljän miljoonan kappaleen luokkaa. Suurin valmistaja lienee Yamaha 10:llä miljoonalla yksiköllään.

        Ovatko ne neljä miljoonaa omaa tuotekehitystä vai sisältyykö lukuun "badge engineered" mallit jotka myydään Tohatsun kopalla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ovatko ne neljä miljoonaa omaa tuotekehitystä vai sisältyykö lukuun "badge engineered" mallit jotka myydään Tohatsun kopalla?

        Yamaha ei valmista perämoottoreita Tohatsulle.

        Tohatsu tosin valmistaa Mercurylle alle 30hv koneet. Honda taas valmistaa Tohatsun yli 60 hv koneet. Tohatsun valmistamat ovat MFS-sarjaa ja Hondan BFT-sarjaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yamaha ei valmista perämoottoreita Tohatsulle.

        Tohatsu tosin valmistaa Mercurylle alle 30hv koneet. Honda taas valmistaa Tohatsun yli 60 hv koneet. Tohatsun valmistamat ovat MFS-sarjaa ja Hondan BFT-sarjaa.

        Missä kohtaa teillä meni ohi tuo linkki minkä joku laittoi Tohatsu Marine Corporationin sivuille, missä selkeällä Englannilla lukee sen olevan yhteisomistuksessa ja yhteisinvestoinneilla tehty tehdas? Ja tosiaan jo vuonna 1988.

        Vieläkin joku kirjoittaa, että tohatsu tekee Mercuryn moottorit, vaikka tolla sivustolla lukee, että Tohatsu on tuon tehtaan asiakas.

        Minä ainakin enemmin uskon tuota ihan oikeaa nettisivustoa kuin jotain Kipparilehteä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yamaha ei valmista perämoottoreita Tohatsulle.

        Tohatsu tosin valmistaa Mercurylle alle 30hv koneet. Honda taas valmistaa Tohatsun yli 60 hv koneet. Tohatsun valmistamat ovat MFS-sarjaa ja Hondan BFT-sarjaa.

        Ovatko ne neljä miljoonaa omaa tuotekehitystä vai sisältyykö lukuun "badge engineered" mallit jotka myydään Tohatsun kopalla?

        Eli kaikki Tohatsun nimellä myytävät vai 60 heppasiin asti?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missä kohtaa teillä meni ohi tuo linkki minkä joku laittoi Tohatsu Marine Corporationin sivuille, missä selkeällä Englannilla lukee sen olevan yhteisomistuksessa ja yhteisinvestoinneilla tehty tehdas? Ja tosiaan jo vuonna 1988.

        Vieläkin joku kirjoittaa, että tohatsu tekee Mercuryn moottorit, vaikka tolla sivustolla lukee, että Tohatsu on tuon tehtaan asiakas.

        Minä ainakin enemmin uskon tuota ihan oikeaa nettisivustoa kuin jotain Kipparilehteä.

        Olkoot vaan yhteisomistuksessa. Tohatsu Marine on silti enemmän Tohatsu kuin Mercury, selviää jo nimestäkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olkoot vaan yhteisomistuksessa. Tohatsu Marine on silti enemmän Tohatsu kuin Mercury, selviää jo nimestäkin.

        Minusta kai tuntuu, että Mercury ei edes halua nimensä olevan tuossa tehtaassa. Miksi muuten olisivat naamioineet sen jonkun Marine Power Internatiol Ltd. taakse, jonka kovalla googlettamisella selviää olevan Mercury Marinen ulkomaantoimintojen yhtiö.

        No niin tai näin, Tohatsu on kuitenkin pikkuriikkinen perämoottorimerkki jolla ei ole mitään maailman merkitystä isossa kuvassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missä kohtaa teillä meni ohi tuo linkki minkä joku laittoi Tohatsu Marine Corporationin sivuille, missä selkeällä Englannilla lukee sen olevan yhteisomistuksessa ja yhteisinvestoinneilla tehty tehdas? Ja tosiaan jo vuonna 1988.

        Vieläkin joku kirjoittaa, että tohatsu tekee Mercuryn moottorit, vaikka tolla sivustolla lukee, että Tohatsu on tuon tehtaan asiakas.

        Minä ainakin enemmin uskon tuota ihan oikeaa nettisivustoa kuin jotain Kipparilehteä.

        Kuten myös Mercury on tuon tehtaan asiakas. Eihän siinä mitään sen ihmeellisempää ole.

        Tehdas tekee Tohatsu ja Mercury merkkisiä perämoottoreita asiakkaille, joilla on omat brändit ja markkinointikanavat. Onhan tuo tehdas tehnyt myös Nissan merkkisiä perämoottoreita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ovatko ne neljä miljoonaa omaa tuotekehitystä vai sisältyykö lukuun "badge engineered" mallit jotka myydään Tohatsun kopalla?

        Eli kaikki Tohatsun nimellä myytävät vai 60 heppasiin asti?

        4 miljoonaa on kumulatiivinen tuotanto, eli Tohatsu on valmistanut perämoottoreita 4 miljoona kappaletta vuodesta 1956 lähtien. Kyse ei siis ole vuosituotannosta.

        Se ei löytämistäni lähteistä selvinnyt, että onko nuo 4 miljoonaa Tohatsu merkkisä vai kuuluuko muut merkit tuohon lukuun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minusta kai tuntuu, että Mercury ei edes halua nimensä olevan tuossa tehtaassa. Miksi muuten olisivat naamioineet sen jonkun Marine Power Internatiol Ltd. taakse, jonka kovalla googlettamisella selviää olevan Mercury Marinen ulkomaantoimintojen yhtiö.

        No niin tai näin, Tohatsu on kuitenkin pikkuriikkinen perämoottorimerkki jolla ei ole mitään maailman merkitystä isossa kuvassa.

        Tohatsu ei ole mikään pieni valmista, sillä se valmistaa 170000-180000 perämoottoria vuosittain. Tohatsu on suurin valmistaja Japanissa ja suurin yksittäinen perämoottoreita valmistava tehdas maailmassa. Vuosittain maailmassa myydään 800000 perämoottoria, joista Yamahaa eniten, noin 300000 perämoottoria vuodessa.


        Marine Power International Ltd on Brunswickin tytäryhtiö joka valmistaa tekniikkaa mm. laivamoottoreihin eri valmistajille.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tohatsu ei ole mikään pieni valmista, sillä se valmistaa 170000-180000 perämoottoria vuosittain. Tohatsu on suurin valmistaja Japanissa ja suurin yksittäinen perämoottoreita valmistava tehdas maailmassa. Vuosittain maailmassa myydään 800000 perämoottoria, joista Yamahaa eniten, noin 300000 perämoottoria vuodessa.


        Marine Power International Ltd on Brunswickin tytäryhtiö joka valmistaa tekniikkaa mm. laivamoottoreihin eri valmistajille.

        Kovasti pieneltä tuntuvat volyymit ja muutkin faktat eivät ihan ns. "natsaa". Voisitko tarkistaa?


      • Anonyymi
        torrelaine kirjoitti:

        Kovasti pieneltä tuntuvat volyymit ja muutkin faktat eivät ihan ns. "natsaa". Voisitko tarkistaa?

        Tiedot on suoraan valmistajien omilta sivuilta ja eri markkinakatsauksista. Näitä löytyy googlailemalla.

        800000 on perämoottorien globaali myyntimäärä. Sitä on tietenkin vaikea sanoa, että mitä tuo luku tarkalleen pitää sisällään ja onko mukana valmistajia jotka tekevät moottoreita vain oman maan sisämarkkinoille. Tuskin siinä on kaikkia Kiinaisia kopioita mukana.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tiedot on suoraan valmistajien omilta sivuilta ja eri markkinakatsauksista. Näitä löytyy googlailemalla.

        800000 on perämoottorien globaali myyntimäärä. Sitä on tietenkin vaikea sanoa, että mitä tuo luku tarkalleen pitää sisällään ja onko mukana valmistajia jotka tekevät moottoreita vain oman maan sisämarkkinoille. Tuskin siinä on kaikkia Kiinaisia kopioita mukana.

        Ok. Luvut ovat oikeaa suuruusluokkaa. Itse olen jostain syystä kuvitellut valmistusmääriä paljon suurimmiksi. Tässä ketjussa olevia Mercuryn omistajia lohduttanee tieto, että seuraavan suuruusluokan Mercury-moottorit valmistetaan kiinassa, meksikossa ja ehkäpä
        myös USA:ssa. Itse olen kasvattanut Suomen vaatimatonta Tohatsu-markkinaosuutta v. 2016 yhdellä 50:llä. Suurin syy hankintaan oli hinta. Ominaisuuksissa ei mitään eroa muihin
        3-sylinterisiin merkkeihin. Edellinen koneeni oli 98-mallinen Honda.


      • Anonyymi
        torrelaine kirjoitti:

        Ok. Luvut ovat oikeaa suuruusluokkaa. Itse olen jostain syystä kuvitellut valmistusmääriä paljon suurimmiksi. Tässä ketjussa olevia Mercuryn omistajia lohduttanee tieto, että seuraavan suuruusluokan Mercury-moottorit valmistetaan kiinassa, meksikossa ja ehkäpä
        myös USA:ssa. Itse olen kasvattanut Suomen vaatimatonta Tohatsu-markkinaosuutta v. 2016 yhdellä 50:llä. Suurin syy hankintaan oli hinta. Ominaisuuksissa ei mitään eroa muihin
        3-sylinterisiin merkkeihin. Edellinen koneeni oli 98-mallinen Honda.

        Samasta syystä minäkin ostin kolme vuotta sitten Tohatsun 5 hv moottorin. En osaa sanoa, että onko parempi vai huonompi kuin muut, koska minulla ei ole ollut muita. Joka kerta on lähtenyt käyntiin ja käynyt tarpeellisen pitkään. Eli moottori on täyttänyt tarpeeni.


      • Anonyymi
        torrelaine kirjoitti:

        Ok. Luvut ovat oikeaa suuruusluokkaa. Itse olen jostain syystä kuvitellut valmistusmääriä paljon suurimmiksi. Tässä ketjussa olevia Mercuryn omistajia lohduttanee tieto, että seuraavan suuruusluokan Mercury-moottorit valmistetaan kiinassa, meksikossa ja ehkäpä
        myös USA:ssa. Itse olen kasvattanut Suomen vaatimatonta Tohatsu-markkinaosuutta v. 2016 yhdellä 50:llä. Suurin syy hankintaan oli hinta. Ominaisuuksissa ei mitään eroa muihin
        3-sylinterisiin merkkeihin. Edellinen koneeni oli 98-mallinen Honda.

        "Tässä ketjussa olevia Mercuryn omistajia lohduttanee tieto, että seuraavan suuruusluokan Mercury-moottorit valmistetaan kiinassa, meksikossa ja ehkäpä
        myös USA:ssa.
        ......
        Itse olen kasvattanut Suomen vaatimatonta Tohatsu-markkinaosuutta v. 2016 yhdellä 50:llä. Suurin syy hankintaan oli hinta. "

        Minulla on Mercutyn 9.9 heppainen vm 2019 kone. Olen oikeasti tyytyväinen, että sen on valmistanut Tohatsu. Kun ostin tänä kesänä uutta n, 10 heppaista konetta, niin tämä Tohatsu / Mariner / Mercuty (kaikki samoja koneita) moottori oli valinta (mm. honda ja yammy valikoitui pois). Sitten olikin kyse enää hinnasta, Mercuryn sain halvimmalla. Siksi sen ostin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Tässä ketjussa olevia Mercuryn omistajia lohduttanee tieto, että seuraavan suuruusluokan Mercury-moottorit valmistetaan kiinassa, meksikossa ja ehkäpä
        myös USA:ssa.
        ......
        Itse olen kasvattanut Suomen vaatimatonta Tohatsu-markkinaosuutta v. 2016 yhdellä 50:llä. Suurin syy hankintaan oli hinta. "

        Minulla on Mercutyn 9.9 heppainen vm 2019 kone. Olen oikeasti tyytyväinen, että sen on valmistanut Tohatsu. Kun ostin tänä kesänä uutta n, 10 heppaista konetta, niin tämä Tohatsu / Mariner / Mercuty (kaikki samoja koneita) moottori oli valinta (mm. honda ja yammy valikoitui pois). Sitten olikin kyse enää hinnasta, Mercuryn sain halvimmalla. Siksi sen ostin.

        Itse ostin Tohatsun 15hv koneen viime toukokuussa siksi, että tarvitsin noin 10 heppaisen pitkärikisen sähkökäynnistyksellä ja kahvaohjauksella. Halvin nämä ehdot täyttävä olikin Tohatsun 15 heppainen. Joko 10 heppaisia ei ollut tai olivat kalliimpia. Kaiken lisäksi Tohatsu on iskutilavuudeltaan 50% suurempi kuin normi 10 heppainen, siis vääntöä löytyy ja kestävyys on huipussaan ja käyntikierrokset mukavan matalat (voi jutella, vanhan 8 heppaisen Hondan vinkuessa ei voinut). Mercuryn kopalla hinta olisi ollut noin 500€ kalliimpi, samantapainen isolohkoinen Yamaha tonnin kalliimpi.


    • Anonyymi

      Dusseldorfin messuilla oli läjä Tohatsun isompia 75-150hp perätuuppareita esillä. Kovasti mainoksista tuli mieleen etteivät enään olisi Hondia vaan Tohatsun omaa suunnittelua ja valmistusta. Joku imusarjaviritys nimeltään PTE noissa on, kuva ohessa.

      https://aijaa.com/y9BHHG

    • Anonyymi

      Tohatsu on mahtava perämoottori, lähes kaikki merkit kokeneena tuli keväällä ostettua Tohatsun pata puolivahingossa ja ihastuin siihen niin kovasti että se on loppuelämäni merkki, 700h takana yhteistä ihanaa taivalta. Edellinen pata oli jammu, ja tämä uusi on ihan eri maata.

      • Anonyymi

        Mulla on ihan samanlaiset kokemukset perinteisemmästä 30 vuotta käytössä olevasta koneesta. Varmaan toimii helposti toisetkin 30 vuotta. Puristukset prikulleen 9 baaria kummassakin pytyssä.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14901
    2. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3085
    3. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3079
    4. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3076
    5. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3075
    6. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3074
    7. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3074
    8. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3070
    9. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3065
    10. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3064
    Aihe