Radiumia lääkeeksi joskus

Kristiina23

Hämmästyneenä luin paikallislehden kirjoituksen että Radiumia on ollut suositeltuna lääkkeeksi, joka paranttaa suurinpiirtein kaikki sairaudet, reumatismistä potensiin!

Juttu on pitkä, joten en käy sitä refermoimaan tähän, mutta tuo radioaktivisuus on kyllä aika hälyttävä, että ihmiset on saatu uskomaan moiseen ja ostamaan viellä Radioaktiivista juomaakin?

Olihan minulla toinenkin aihe, joka koski naisten pukeutumista, jonka kuulin tietenkin siitä kuuntelemastani PUHE- radiosta. Siis ne naisten pitkät housut, siis miesten kopointi, mutta myös nämä "pikkarit", joita ei ennen hyväksytty.

Olin minäkin viellä 1963-alusta työpaikassa, jossa ei hyväksytty naisilla pitkiä housuasuja, vaan tuli sekin aika, että ne housut hyväksyttiin ja jopa mini hameetkin.

Uskomattomasti on maailma muuttunut ja mihin viellä ehditäänkään ennen kuolemaa, jos 100-vuodessa on jo noinpaljon ollut muutoksia?

7

74

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jos tuo on totta, haluan heti tuota " radiumia "

      ei haittaa vaikka säteilisin loppuelämäni " valoa " ympäristööni, heh,

      olen loppuun väsyny kipuineni,
      en kestäisi enään päivääkään näitä kipuja,
      pakko vaan elää kun ei kuolekkaa,

      • Anonyymi

        Mistä sinun kipusi johtuu, johon et sa apua?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä sinun kipusi johtuu, johon et sa apua?

        Vanhuudesta kai,
        luustossa kulumia, lihaksissa kai reumaa,
        tarviiko sitä sen kummempaa ollakka kun kipu on kokoaikaista,

        tienki on sepelvaltimo tauti syd tahdistimineen,
        teen kai kivuliasta kuolemaa,
        harmi vaan ku se kestää vuosia,
        ei enään kestäisi,
        kuolema olisi paras ystäväni,
        tulis vaan pikaisesti,
        ei vaan näy, eikä kuulu,
        kai se on minut unohtanu ikuisiksiajoiksi tänne maanpäälle kärsimään,
        huumoria välliin,
        muuten ei kestä tätä vanhuuden surkeutta,

        tietenkää mua ei hoideta kun en mene edes lääkäriin, kyllästyny siellä juoksemiseen,
        ku välliin tuntuu että niitäki tympii vanhat kipeet ihmiset,
        eikä ne viitti ottaa selville mikä oikeesti vanhan kipuja aiheuttaa,
        jokapäivä toivon vaan kuolis pois,
        ei tarvis olle enää kenekään vaivoina kitisemässä,


    • Anonyymi

      kristiina oletko näin pihalla muistakin asioista peukuttaessasi peruukkia

      teollisuudessa on valtaisa joukko aineita osasta saatu palkintoja
      joita ihmiset ovat pitäneet vaarattomina ja malliksi ryypänneet niitä ja sitten kuolleet

      radium on vanha juttu eli siihen kuoli joukko tiedemiehiäkin mm. eräs
      joka sai kaksi nobel-palkintoa tältä alaltakin

      teidän aikananne eräs aine johon kuoli paljon on fosfori ja toinen on asbesti

    • "kristiina oletko näin pihalla muistakin asioista peukuttaessasi peruukkia"

      Tähän kirjoitukseesi tökkäsi vastaukseni, koska sentäytistäkö se sinulle kuuluu, ketä peukutan?

      Toki tunnen mainitsemasi aineet, jotka nyt on myrkyiksi todettu ja oli aika, jolloin lapsuuteni kylälläkin kiersi tällainen radiumin mittaaja, että sänky ei saanut olla sinä paikalla, josta tällaista maasäteilyä ilmeni, mutta niinpä vain kuoli isäni, äitini ja veljeni. Tätä nykyistä villitystä Hopeavedestä tuskin kokeilivat.

      Vaan palatakseni tuohon radiumiin, niin sattuipa käteeni kirjaston kirja; Risto Isomäki, Haudattu uhka, jossa kuoleekin kaikki Linnanjuhlissa olleet, siis fictiivinen kuvitelma tulevaisuudesta. Radioaktiivisesta tuhosta sekin alkoi. Jätin sen odottamaan tuohon parempia aikoja, koska on liian hyvässä muistissa tämä Remeksen kirja; Jäätävä polte.

      Kerro lisää, mistä asioista olen taaaaaaaas, niin pihalla, koska tunnut tuntevan minut hyvinkin ja tiedät ketä peukutan. Itseäni en koskaan.y.

    • Anonyymi

      Mitä tarkoittaa reformoida?

      Kuka tietää?

    • "Tekstin olennaisen sisällön selostaminen, referointi, on jokaiselle kirjoittajalle tarpeellinen taito. Sen pohjana on aina kunnollinen asiateksti"

      Kirjoitusvirhe. Anteeksi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      176
      1715
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      108
      977
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      87
      834
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      19
      663
    5. 51
      655
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      41
      557
    7. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      508
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      164
      503
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      191
      453
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      439
    Aihe