Selitystä kaivataan

Nyt voisi palstan ilmastokiihkoilijat kertoa, että miksi silloin jo Arrheniuksen aikaan oli ilmakehän hiilidioksidipitoisuus sama, kuin tänä päivänä?

Ilmeisesti "virallisesti" koitetaan hieman narrata noitten pitoisuuksien kanssa.

Eli, kun jonssi vetoaa "esiteolliseen aikaan" hiilidioksidpitoisuutensa kanssa, niin hän tarkoittaa, ettei muutosta ole tapahtunut.

https://scontent.fqlf1-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/72314332_2304882112955576_5273618806059565056_n.jpg?_nc_cat=111&_nc_oc=AQkXulhtHYNweEUGGaYXYt5ACN2_-SruEeH0wIQ9_cZc2sdTAb6HK8z0ESpjY3Xyuss&_nc_ht=scontent.fqlf1-1.fna&oh=13cda03523a0a6761c913b738e551fc7&oe=5E27F876

16

131

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Vaikutat itse jonkin sortin kiihkoilijalta.

    • Anonyymi

      Kansoja on johdettu eri uskontojen voimalla jo tuhansia vuosia eikä mikään näy muuttuneen.
      Pientä valonpilkahdusta kuitenkin ilmassa, denialistien määrä selvässä kasvussa ja tulossa ulos kaapeistaan.

    • Anonyymi

      Denialistit on kovia poikia valehtelemaan.Arhheniuksen aikaan hiilidioksidipitoisuus oli alle 300 ppm,nyt 412 ppm.

      Nyt voisi denialistikiihkoilijat kertoa miksi valehtelette..

      • Anonyymi

        Etkö ymmärtänyt aloittajan linkin tekstiä?


      • Anonyymi

        Voitko itse kertoa miksi valehtelet?


    • Anonyymi

      Pitääkö tuosta aloittajan akuankka-linkistä tosiaan keskustella?

      • Anonyymi

        Ei linkistä tarvitse keskustella, vaan linkin sisällöstä.
        Meinaatko, että vuonna 1915 kirjoittaja valehteli tarkoituksella?
        Tuohon tarvitaan jo hieman näyttöä väitteen tueksi.


    • Anonyymi

      Vähissä ovat denialistien eväät.

      • Anonyymi

      • Anonyymi kirjoitti:

        No joo. Mikähän olikaan Arrheniuksella mittaustarkkuus...

        Seuraavaksi varmaan raahataan kehiin Beckin falsifioitu artikkeli kemiallisista hiilidioksidipitoisuuksien mittauksista. Sen käsittely löytyy viestistä https://keskustelu.suomi24.fi/t/15330625/hiilidioksidi-on-maailman-tutkituin-kaasu#comment-94260764

        Jahas, mussuttaja taas sormi poistonapilla, aina kun hörhöilyt tyrmätään, ja mussuttajan sepustuksilla pyyhitään lattiaa.
        Et ole vieläkään pystynyt osoittamaan tuossa ketjussa niitä mittustuloksia vääriksi.
        Kemialliset mittukset on tarkempia, kjuin nämä "viralliset" käsin poimitut ja haluttua tulosta osoittavat "mittukset".
        Eikä meijerin mielipiteellä ole voitu osoittaa mitään vääräksi.

        Koitappa nyt poistella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No joo. Mikähän olikaan Arrheniuksella mittaustarkkuus...

        Seuraavaksi varmaan raahataan kehiin Beckin falsifioitu artikkeli kemiallisista hiilidioksidipitoisuuksien mittauksista. Sen käsittely löytyy viestistä https://keskustelu.suomi24.fi/t/15330625/hiilidioksidi-on-maailman-tutkituin-kaasu#comment-94260764

        No, nytko mussuttaja lopetti kommentoinnin?
        Eikö löydy mitään terävää penaalista?
        Eikö löydy muuta, kuin tuollainen mittaustarkkuuden kyseenalaistaminen?
        Löytyykö poistonappi helpommin?


      • Anonyymi

        Osoitatko aloituksen virheelliseksi?


    • Hiljaista on ollut, eikä mussuttajakaan ole kyennyt esittämään mitään vastaan.
      Joten voimme todeta, ettei hiilidioksidipitoisuus ole juurikaan muuttunut sitten "esiteollisten" aikojen.

    • Anonyymi

      Muistaakseni kaikki ovat tiedostaneet PPMn miljoonasosiksi. Voin tietysti olla väärässä.
      Arrhennius ymmärsi tuolloin ,että hiilen määrän noustessa ilmassa vain kasvillisuus kukpoistaisi ja lämpö nousisi n 4 C astetta kun CO2 tuplaantuisi.
      Nykyään ennustetaan maltillisemmin lämpötilan nousua maailmassa.

      • Anonyymi

        Nykyään tiedetään, ettei hiilidioksidin määrä vaikuta ilmakehän lämpötilaan, vaan päin vastoin.
        Ilmakehän lämpötila vaikuttaa hiilidioksidin määrään.


      • Anonyymi

        Ja Arrheniuksen aikaan (1915) ilmakehän hiilidioksidipitoisuus oli sama n. 400ppm, kuin nytkin.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      113
      1254
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      121
      1133
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      1013
    4. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      45
      855
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      99
      843
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      316
      797
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      704
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      636
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      619
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    Aihe