Selitystä kaivataan

Nyt voisi palstan ilmastokiihkoilijat kertoa, että miksi silloin jo Arrheniuksen aikaan oli ilmakehän hiilidioksidipitoisuus sama, kuin tänä päivänä?

Ilmeisesti "virallisesti" koitetaan hieman narrata noitten pitoisuuksien kanssa.

Eli, kun jonssi vetoaa "esiteolliseen aikaan" hiilidioksidpitoisuutensa kanssa, niin hän tarkoittaa, ettei muutosta ole tapahtunut.

https://scontent.fqlf1-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/72314332_2304882112955576_5273618806059565056_n.jpg?_nc_cat=111&_nc_oc=AQkXulhtHYNweEUGGaYXYt5ACN2_-SruEeH0wIQ9_cZc2sdTAb6HK8z0ESpjY3Xyuss&_nc_ht=scontent.fqlf1-1.fna&oh=13cda03523a0a6761c913b738e551fc7&oe=5E27F876

16

131

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Vaikutat itse jonkin sortin kiihkoilijalta.

    • Anonyymi

      Kansoja on johdettu eri uskontojen voimalla jo tuhansia vuosia eikä mikään näy muuttuneen.
      Pientä valonpilkahdusta kuitenkin ilmassa, denialistien määrä selvässä kasvussa ja tulossa ulos kaapeistaan.

    • Anonyymi

      Denialistit on kovia poikia valehtelemaan.Arhheniuksen aikaan hiilidioksidipitoisuus oli alle 300 ppm,nyt 412 ppm.

      Nyt voisi denialistikiihkoilijat kertoa miksi valehtelette..

      • Anonyymi

        Etkö ymmärtänyt aloittajan linkin tekstiä?


      • Anonyymi

        Voitko itse kertoa miksi valehtelet?


    • Anonyymi

      Pitääkö tuosta aloittajan akuankka-linkistä tosiaan keskustella?

      • Anonyymi

        Ei linkistä tarvitse keskustella, vaan linkin sisällöstä.
        Meinaatko, että vuonna 1915 kirjoittaja valehteli tarkoituksella?
        Tuohon tarvitaan jo hieman näyttöä väitteen tueksi.


    • Anonyymi

      Vähissä ovat denialistien eväät.

      • Anonyymi

      • Anonyymi kirjoitti:

        No joo. Mikähän olikaan Arrheniuksella mittaustarkkuus...

        Seuraavaksi varmaan raahataan kehiin Beckin falsifioitu artikkeli kemiallisista hiilidioksidipitoisuuksien mittauksista. Sen käsittely löytyy viestistä https://keskustelu.suomi24.fi/t/15330625/hiilidioksidi-on-maailman-tutkituin-kaasu#comment-94260764

        Jahas, mussuttaja taas sormi poistonapilla, aina kun hörhöilyt tyrmätään, ja mussuttajan sepustuksilla pyyhitään lattiaa.
        Et ole vieläkään pystynyt osoittamaan tuossa ketjussa niitä mittustuloksia vääriksi.
        Kemialliset mittukset on tarkempia, kjuin nämä "viralliset" käsin poimitut ja haluttua tulosta osoittavat "mittukset".
        Eikä meijerin mielipiteellä ole voitu osoittaa mitään vääräksi.

        Koitappa nyt poistella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No joo. Mikähän olikaan Arrheniuksella mittaustarkkuus...

        Seuraavaksi varmaan raahataan kehiin Beckin falsifioitu artikkeli kemiallisista hiilidioksidipitoisuuksien mittauksista. Sen käsittely löytyy viestistä https://keskustelu.suomi24.fi/t/15330625/hiilidioksidi-on-maailman-tutkituin-kaasu#comment-94260764

        No, nytko mussuttaja lopetti kommentoinnin?
        Eikö löydy mitään terävää penaalista?
        Eikö löydy muuta, kuin tuollainen mittaustarkkuuden kyseenalaistaminen?
        Löytyykö poistonappi helpommin?


      • Anonyymi

        Osoitatko aloituksen virheelliseksi?


    • Hiljaista on ollut, eikä mussuttajakaan ole kyennyt esittämään mitään vastaan.
      Joten voimme todeta, ettei hiilidioksidipitoisuus ole juurikaan muuttunut sitten "esiteollisten" aikojen.

    • Anonyymi

      Muistaakseni kaikki ovat tiedostaneet PPMn miljoonasosiksi. Voin tietysti olla väärässä.
      Arrhennius ymmärsi tuolloin ,että hiilen määrän noustessa ilmassa vain kasvillisuus kukpoistaisi ja lämpö nousisi n 4 C astetta kun CO2 tuplaantuisi.
      Nykyään ennustetaan maltillisemmin lämpötilan nousua maailmassa.

      • Anonyymi

        Nykyään tiedetään, ettei hiilidioksidin määrä vaikuta ilmakehän lämpötilaan, vaan päin vastoin.
        Ilmakehän lämpötila vaikuttaa hiilidioksidin määrään.


      • Anonyymi

        Ja Arrheniuksen aikaan (1915) ilmakehän hiilidioksidipitoisuus oli sama n. 400ppm, kuin nytkin.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      131
      1374
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      103
      889
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      713
    4. 51
      615
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      15
      533
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      484
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      461
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      35
      432
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      399
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      177
      398
    Aihe