Tämäkö hyvinvointi valtio?

Anonyymi

Tässä niin kutsutussa Suomen hyvinvointi valtiossa ei saa edes terveydenhuoltoa vaikka on harvinainen sairaus mutta eihän Suomen lääkärit tee virheitä muuta kuin aivan jatkuvasti sekä toistamiseen minun kohdallani tämä maa on vitsi

3

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mitä ihmeen virheitä kohdallasi on tehty, kun et ole saanut edes hoitoa?

    • Anonyymi

      Onko harvinainen sairautesi diagnosoitu? Periaate nimittäin on (logiikan sääntöjen mukaan), että ensin epäillään tavallista ja yleistä sairautta, ja vasta myöhemmässä vaiheessa epäillys saattaa herätä harvinaisemmasta sairaudesta. Ensinnäkin yleilen on yleisempi ja tutumpi, myös lääkäreille. Jos sinulla on todettu harvinainen hoitoa vaativa sairaus, sinulla pitäisi olla hoitosuhde jonnekin erikoislääkäripuolelle.

      Ja sitten logiikkakurssi numero 2. Sama pätee terveydenhuoltoon ja sosiaalihuoltoon. Osassa potilaita/asiakkaita tarve ja toimenpiteet kohtaavat, osassa ei. Eli ylihoidetaan ja alihoidetaan. Toiset vaativat ja saavat äänekkäästi tarpeetonta hoitoa (julkisellakin puolella) ja osa on hiljaa tai tulee mitätöidyiksi muuten. Helpommin asian hahmottaa ajattelemalla lasten huostaanottoja. Välillä huostaanotetaan väärin perustein, välillä lapsi kuolee laiminlyöntien johdosta. Samaa sääntö pelaa sosiaali- ja terveydenhuollossa.

      Esim. heikossa sosiaalisessa asemassa oleva on usein alihoidettu. Sosiaalinen stressi ja köyhyys altistaa sairauksille ja heikko taloudellinen asema estää hoitoon pääsyn, ja ehkä tietoa ja motivaatiota itsehoitoon ei ole. Eli syöpien ennuste on köyhemmillä huonompi, ja vaikkapa diabetes ennättää aiheuttaa isompaa tuhoa ennen toteamistaan.

      Asioita, jotka köyhältä jäävät hoitamatta: gynekologinen puoli (käytännössä yksityislääkärien hoidossa, eli köyhän ulottumattomissa), hampaat (julkisella poistetaan vain ientä myöten läpimädät hampaat), silmät (silmälääkärikäynnit ovat yksityisen sektorin heiniä, samoin silmälasit on maksettava usein itse), korvat (terveyskeskuksen kuuloseula on vaatimaton, ja jos kuulolaitteen tarve todetaan, sitä saa odottaa vuosia, jolloin kuulohermo on jo vaurioitunut) jne. Eli köyhä näyttää ja tuntuu vääjäämättä köyhältä, kun aika tekee tuhojaan, eikä ole varaa taistella ikämuutoksia vastaan reaaliaikaisesti.

      Uskaltaisitko kertoa, mikä sairaus sinulla on ja miten et ole saanut hoitoa?

    • Anonyymi

      Joo, suomi on paska valtio, mikään ei toimi!
      Sun kannattaa muuttaa Filippiineille!
      Siellä kaikki toimii loistavasti!
      Saat ilmaisen asunnon ja ruuan!
      Toki vain valvotussa kolhoosissa!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 176
      5209
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      127
      4686
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      2986
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      30
      1961
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1794
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1747
    7. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      109
      1735
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1730
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1633
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1571
    Aihe