Uusi bensanelkku-Dusteri vetovehkeenä

Anonyymi

Eli kun tuota perävaunun vetämistä on keskivertoa enemmän (arviolta 30-40 kertaa vuoteen), niin joskus on miettinyt, että nelivetoinen Duster voisi olla ratkaisu. Kärry on jarruton ja jarrullista en aio hankkia, niin onkos täällä kokemusta tuollaisesta?
Suht. pieneksi autoksi näyttäisi olevan varsin asialliset vetopainot...

46

1555

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Sinulle ainut asiallinen kärryn kokonaispaino on 750. Tosi moni auto pystyy tuohon.

      • Anonyymi

        Ja yllättävän moni ei pysty, varsinkin Japanin merkeissä on onnettomia vetopainoja. Tietysti jos rahaa laittaa 40 000 euroa, niin sitten kyllä saa uuden hyvän veturin.
        Uuden Dusterin hintaluokassa ei taida löytyä 750 kg:n vetopainoja?


      • Anonyymi

        Moniko on saman hintainen uutena ja nelivetoisena !!


    • Anonyymi

      Neliveto Duster on varmaankin aivan mainio vetämään kevyttä peräkärryä. Eikä jää kiinni ensimmäiseen mäkeen.

      • Anonyymi

        Mutta jää kiinni muutaman katsastuksen jälkeen. Liian köppäinen alakerta isoksi autoksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta jää kiinni muutaman katsastuksen jälkeen. Liian köppäinen alakerta isoksi autoksi.

        Avaatko vähän tarkemmin. Mikään iso auto Duster ei muuten ole, saman konsernin Qashqai on mielestäni osuva vertailukohta, Nissan ei ole merkittävästi isompi, eikä sitä kukaan pidä isona.
        Käsittääkeni Dusterin neliveto on aika lailla sama kuin Qashqaissa, vai olenko erehtynyt?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Avaatko vähän tarkemmin. Mikään iso auto Duster ei muuten ole, saman konsernin Qashqai on mielestäni osuva vertailukohta, Nissan ei ole merkittävästi isompi, eikä sitä kukaan pidä isona.
        Käsittääkeni Dusterin neliveto on aika lailla sama kuin Qashqaissa, vai olenko erehtynyt?

        Laatu kolmoset, Renault, Nissan, Dacia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laatu kolmoset, Renault, Nissan, Dacia.

        Kerrot varmaan mielelläsi Renaultin ruoste-, moottori- ja vaihteisto-ongelmista?
        No oikeasti et kerro, kun niitäpä ei ole. Sähköviatkin ovat tällä vuosikymmenellä romahtaneet.
        Mutta onneksi Esson baarin väki tietää, vaikkei kokemusta ja oikeaa tietoa olekaan...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerrot varmaan mielelläsi Renaultin ruoste-, moottori- ja vaihteisto-ongelmista?
        No oikeasti et kerro, kun niitäpä ei ole. Sähköviatkin ovat tällä vuosikymmenellä romahtaneet.
        Mutta onneksi Esson baarin väki tietää, vaikkei kokemusta ja oikeaa tietoa olekaan...

        Ei tietenkään niitä ole, eihän vag konsernin autotkaan polta öljyä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tietenkään niitä ole, eihän vag konsernin autotkaan polta öljyä.

        Koeta nyt löytää Remun ja Dacian moottorivaurioita tai samaa laatikoista. Ja edes Renut ruostuu-miehet eivät jaksa yrittää väsynyttä vitsiä...
        Mutta tuo nelivetotekniikka on se kysymys, miten se?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koeta nyt löytää Remun ja Dacian moottorivaurioita tai samaa laatikoista. Ja edes Renut ruostuu-miehet eivät jaksa yrittää väsynyttä vitsiä...
        Mutta tuo nelivetotekniikka on se kysymys, miten se?

        Joo Esson baarin huuruiset selvänäkijät varmaan tietää korkeintaan osoitten kotiinsa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koeta nyt löytää Remun ja Dacian moottorivaurioita tai samaa laatikoista. Ja edes Renut ruostuu-miehet eivät jaksa yrittää väsynyttä vitsiä...
        Mutta tuo nelivetotekniikka on se kysymys, miten se?

        Laukeaa se loota.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koeta nyt löytää Remun ja Dacian moottorivaurioita tai samaa laatikoista. Ja edes Renut ruostuu-miehet eivät jaksa yrittää väsynyttä vitsiä...
        Mutta tuo nelivetotekniikka on se kysymys, miten se?

        Ja Toyotat ei ruostu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja Toyotat ei ruostu.

        Ei enää ruostu. Mutta tuo Dusterin tekniikka eli voimansiirto ja alusta on peräisin Renun pikkuisesta kakkosmallin Cliosta! Sitten vain heppoinen kardaani ja a vot neliveto!

        Siis eihän tuolla oikeastaan pitäisi vetää mitään, ei voi kestää, kun vaikka jämerästi tehdyssä Suzuki Vitarassakaan ei saa vetää jarrutonta kuin 400 kg.Jos Joku laittaa Dusterin perään sen 700 kg kokonaispainon kärryn, niin pajalle on asiaa ja pian.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei enää ruostu. Mutta tuo Dusterin tekniikka eli voimansiirto ja alusta on peräisin Renun pikkuisesta kakkosmallin Cliosta! Sitten vain heppoinen kardaani ja a vot neliveto!

        Siis eihän tuolla oikeastaan pitäisi vetää mitään, ei voi kestää, kun vaikka jämerästi tehdyssä Suzuki Vitarassakaan ei saa vetää jarrutonta kuin 400 kg.Jos Joku laittaa Dusterin perään sen 700 kg kokonaispainon kärryn, niin pajalle on asiaa ja pian.

        Ei voi olla totta,,,,mistä asti maailmalta olet oppisi hakenut,,,,,,,olet kyllä seuraava Nobel kanditaatti takuulla !!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei voi olla totta,,,,mistä asti maailmalta olet oppisi hakenut,,,,,,,olet kyllä seuraava Nobel kanditaatti takuulla !!!!

        Tuota joo ...se laatikko on Nissanin ja voimanako 50:50 lukittuna ja alas tai pelkkä etuveto. Eli ok.
        Mutta alustassa on kevyttä tavaraa, todennäköisesti vanhaa Renu-tavaraa pikkumalleista. Eli ei kestä käytössä, noissa on nyt tehoa ja ohuen ohuet vetarit ei herätä luottamusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei enää ruostu. Mutta tuo Dusterin tekniikka eli voimansiirto ja alusta on peräisin Renun pikkuisesta kakkosmallin Cliosta! Sitten vain heppoinen kardaani ja a vot neliveto!

        Siis eihän tuolla oikeastaan pitäisi vetää mitään, ei voi kestää, kun vaikka jämerästi tehdyssä Suzuki Vitarassakaan ei saa vetää jarrutonta kuin 400 kg.Jos Joku laittaa Dusterin perään sen 700 kg kokonaispainon kärryn, niin pajalle on asiaa ja pian.

        Nuo autothan Suzuki ja Duster on kuitenkin hyväksytty rakenteeltaan vetämään yli 1600kg perävaunua ,,,että nuo jarruttomat kärryt takana noilla painoilla ei edes rasita autoa vetäessä,, siinä on puolestaan huomioitu takapään rakenne jarrutukessa ja auton paino . 17 mallin Vitaralla on jarruton paino max 600kg ja Dusterilla -15 on 700 kg. Noilla jarruttomilla painorajoituksilla ei ole noiden autojen voimansiirron kanssa mitään tekemistä ne ovat pikkupottuja kun vertaa noihin hyväksyttyyn jarrullisiin rajoituksiin,tähän saattaa sitten rajoittaa omalta osaltaan koukku tyypityukseltään !!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nuo autothan Suzuki ja Duster on kuitenkin hyväksytty rakenteeltaan vetämään yli 1600kg perävaunua ,,,että nuo jarruttomat kärryt takana noilla painoilla ei edes rasita autoa vetäessä,, siinä on puolestaan huomioitu takapään rakenne jarrutukessa ja auton paino . 17 mallin Vitaralla on jarruton paino max 600kg ja Dusterilla -15 on 700 kg. Noilla jarruttomilla painorajoituksilla ei ole noiden autojen voimansiirron kanssa mitään tekemistä ne ovat pikkupottuja kun vertaa noihin hyväksyttyyn jarrullisiin rajoituksiin,tähän saattaa sitten rajoittaa omalta osaltaan koukku tyypityukseltään !!!

        Virtaan vetoamassa ilman jarruja on 400 kg ei siis 600. Dusterin tuossa 700 kulttuurissa. Kumpi on heppoisempi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Virtaan vetoamassa ilman jarruja on 400 kg ei siis 600. Dusterin tuossa 700 kulttuurissa. Kumpi on heppoisempi?

        17 mallin Vitarassa 120 hkr on 600 kg jarruttoman massan maxi paino. Kärry ja lasti ilman jarruja . Dusterissa 700kg !!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        17 mallin Vitarassa 120 hkr on 600 kg jarruttoman massan maxi paino. Kärry ja lasti ilman jarruja . Dusterissa 700kg !!

        Ja myös Dusteri on tuota Vitaramallia 150 kg raskaampi auto. Onkohan se sittenkin huono vertailukohta tuo" heppäisempi " Suzuki


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        17 mallin Vitarassa 120 hkr on 600 kg jarruttoman massan maxi paino. Kärry ja lasti ilman jarruja . Dusterissa 700kg !!

        Nykymallin Vitara on maahantuojan mukaan 400kg jarruttomalla massalla. Miksi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nykymallin Vitara on maahantuojan mukaan 400kg jarruttomalla massalla. Miksi?

        Peräti Skoda oktavia 1,6 henkilömalli -98 saa vetää jarrutonta vaunua tai kärryä paino max .500kg että tuota tietoa sulla on aika päivittää !!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Peräti Skoda oktavia 1,6 henkilömalli -98 saa vetää jarrutonta vaunua tai kärryä paino max .500kg että tuota tietoa sulla on aika päivittää !!

        Itselläni on kakkos autona Opel Agila 1,2, paino 1030kg ja noin 74 Hkr, 3,5 metriä pitkä auton tekele ja sekin saa vetää vaunua ilman jarruja 310 kg


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itselläni on kakkos autona Opel Agila 1,2, paino 1030kg ja noin 74 Hkr, 3,5 metriä pitkä auton tekele ja sekin saa vetää vaunua ilman jarruja 310 kg

        Ykkösautoni on Logan ja sillä saa vetää jarrutonta massaa 635kg ja jarrullista 1300kg ja auto painaa 1270 kg


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Peräti Skoda oktavia 1,6 henkilömalli -98 saa vetää jarrutonta vaunua tai kärryä paino max .500kg että tuota tietoa sulla on aika päivittää !!

        Ja mitä tietoa muka syytä päivittää? Vitaran vetoamassa on viralliselta maahantuojan sivulta. Päivitä nyt vaan ihan itse.
        Ja 400 kg on varsin vähän, siinä jää kuormaksi yleensä joku 150-180 kg ja se ei oikein riitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja mitä tietoa muka syytä päivittää? Vitaran vetoamassa on viralliselta maahantuojan sivulta. Päivitä nyt vaan ihan itse.
        Ja 400 kg on varsin vähän, siinä jää kuormaksi yleensä joku 150-180 kg ja se ei oikein riitä.

        Kyllä tuossa on itselläkin päivityksen aika jos tuota olet tosi -asiana pitänyt. kuitenkin se vetonormi on jo maahantuojalta väärin. Sanoit myös " järeätekoinen Vitara", sehän oli peräti keveämpitekoinen kuin Duster ja sieltä tulee se pienempi vetomassa . Nyt kuitenkin ollaan tultu siihen mihin pyrittiin että eiköhän tämä tullut oikaistua !!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä tuossa on itselläkin päivityksen aika jos tuota olet tosi -asiana pitänyt. kuitenkin se vetonormi on jo maahantuojalta väärin. Sanoit myös " järeätekoinen Vitara", sehän oli peräti keveämpitekoinen kuin Duster ja sieltä tulee se pienempi vetomassa . Nyt kuitenkin ollaan tultu siihen mihin pyrittiin että eiköhän tämä tullut oikaistua !!

        Siis maahantuoja ilmoittaa Vitaralle väärät vetomassat niin jarrujen kanssa ja myös ilman. Erikoista toimintaa ja herää kysymys että miksi.
        Voiko maahantuoja vai joku muu taho tyypittää eri maihin eri vetoamassat? Onko Dusterin kanssa sama tilanne? Jos ostan vaikka Saksaan rekisteröidyn auton ja sen vetoamassa onkin eri kuin vastaavan auton Suomessa, niin päteekö sitten kumpi massa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis maahantuoja ilmoittaa Vitaralle väärät vetomassat niin jarrujen kanssa ja myös ilman. Erikoista toimintaa ja herää kysymys että miksi.
        Voiko maahantuoja vai joku muu taho tyypittää eri maihin eri vetoamassat? Onko Dusterin kanssa sama tilanne? Jos ostan vaikka Saksaan rekisteröidyn auton ja sen vetoamassa onkin eri kuin vastaavan auton Suomessa, niin päteekö sitten kumpi massa?

        Täytyy olla tyyppikatsastajan moka kun se ensimmäinen kappale Suomessa katsastettiin maahan tuota mallia . Tuo lastihan on jo aivan naurettavan pieni, sehän menee pukata maitokärryssä , ja tässä on kuitenkin jo kyse autoista . Vaikka puhutaan esim. 750.n kilon kuormasta kärryineen niin vetopainona se ei ole oikeastaan mikään raskas erikoisuus. Se on sitten auton painosta ja peräpään rakenteesta kiinni kun tulee äkki jarrurrutukset kyseeseen. Uskoisin asian olevan näin että jos Saksasta tulee käytetty auto Suomeen niin silloin kopioidaan nämä Saksan tekemät vetoarvot Suomalaiseen rekisteri otteeseen kun kyseessä on EU . Uusi autohan ensimmäinen kappale tulevaan maahan on aina tyyppikatsastettava kun se tulee valmistajalta ja silloin luulisin ne erot tulevan !!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täytyy olla tyyppikatsastajan moka kun se ensimmäinen kappale Suomessa katsastettiin maahan tuota mallia . Tuo lastihan on jo aivan naurettavan pieni, sehän menee pukata maitokärryssä , ja tässä on kuitenkin jo kyse autoista . Vaikka puhutaan esim. 750.n kilon kuormasta kärryineen niin vetopainona se ei ole oikeastaan mikään raskas erikoisuus. Se on sitten auton painosta ja peräpään rakenteesta kiinni kun tulee äkki jarrurrutukset kyseeseen. Uskoisin asian olevan näin että jos Saksasta tulee käytetty auto Suomeen niin silloin kopioidaan nämä Saksan tekemät vetoarvot Suomalaiseen rekisteri otteeseen kun kyseessä on EU . Uusi autohan ensimmäinen kappale tulevaan maahan on aina tyyppikatsastettava kun se tulee valmistajalta ja silloin luulisin ne erot tulevan !!

        Siis eri maissa on eri tyyppikatsastaja tuleville uusille malleille ja silloin tulee vain heidän näkäkantansa ja laskelmat kyseeseen . Käytetty auto saattaa olla tyypitetty esim. Ruotsissa ja silloin otetaan nuo Ruotsin hyväksynnät suoraan autoa Suomeen tuotaessa rekisteriin ilman erityistä tyyppikatsastusta !!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis eri maissa on eri tyyppikatsastaja tuleville uusille malleille ja silloin tulee vain heidän näkäkantansa ja laskelmat kyseeseen . Käytetty auto saattaa olla tyypitetty esim. Ruotsissa ja silloin otetaan nuo Ruotsin hyväksynnät suoraan autoa Suomeen tuotaessa rekisteriin ilman erityistä tyyppikatsastusta !!

        Sanoisin että kun Vitara on 150 kg keveämpi Dusteria niin silloin on Dusterissa isompi arvo jarruttoman lastin vedossa . Mitä lie Suomessa,,Ruotsissa se on 700kg


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sanoisin että kun Vitara on 150 kg keveämpi Dusteria niin silloin on Dusterissa isompi arvo jarruttoman lastin vedossa . Mitä lie Suomessa,,Ruotsissa se on 700kg

        Eikö se ole 700 kg Suomessakin Dusterille, jos maahantuojaa uskoo, no vähän alle mallista riippuen.
        Mutta ei se näy auton omamassa mitenkään korreloivan peräkärryn massaan. Vaikka noissa Avensiksissa, joita moni pitää jo jollain tapaa isoina autoina on Dusteria reilusti pienempi vetomassa. Ja Ave painaa Dusterin kanssa samoja lukuja tai enemmänkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö se ole 700 kg Suomessakin Dusterille, jos maahantuojaa uskoo, no vähän alle mallista riippuen.
        Mutta ei se näy auton omamassa mitenkään korreloivan peräkärryn massaan. Vaikka noissa Avensiksissa, joita moni pitää jo jollain tapaa isoina autoina on Dusteria reilusti pienempi vetomassa. Ja Ave painaa Dusterin kanssa samoja lukuja tai enemmänkin.

        TCE100 TCE130 TCE130 DCI115
        4*2 TCE150 TCE150 4*4
        4*2 4*4


        Omamassa 1 266 1 309 1 392 1 480
        Kokonaismassa 1 725 1 762 1 845 1 933
        Yhdistelmämassa 2 825 2 962 3 345 3 433
        Perävaunumassa, jarrullinen 1 400 1 500 1 500 1 500
        Perävaunumassa, jarruton 630 650 700 740

        1/11 2019 päivitetty lista


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        TCE100 TCE130 TCE130 DCI115
        4*2 TCE150 TCE150 4*4
        4*2 4*4


        Omamassa 1 266 1 309 1 392 1 480
        Kokonaismassa 1 725 1 762 1 845 1 933
        Yhdistelmämassa 2 825 2 962 3 345 3 433
        Perävaunumassa, jarrullinen 1 400 1 500 1 500 1 500
        Perävaunumassa, jarruton 630 650 700 740

        1/11 2019 päivitetty lista

        Liia kovia vetomassoja pienelle autolle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Liia kovia vetomassoja pienelle autolle.

        Yhdistelmämassa 2 825 2 962 3 345 3 433
        Vaikuttaaa sopivalta. Taidan harkita tätä autoa. Kiitos tiedoista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yhdistelmämassa 2 825 2 962 3 345 3 433
        Vaikuttaaa sopivalta. Taidan harkita tätä autoa. Kiitos tiedoista.

        Kovia lukuja nuo, mutta kestääkö tuollainen Dacia ihan oikeasti kärryn vetämistä? Ei kauheasti ole noita tullut vastaa kärry perässä.
        Mitenhän tuo kytkin kestänee kun laitetaan vaikka kärry plus kuorma 700 kg ja sitten peruutetaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kovia lukuja nuo, mutta kestääkö tuollainen Dacia ihan oikeasti kärryn vetämistä? Ei kauheasti ole noita tullut vastaa kärry perässä.
        Mitenhän tuo kytkin kestänee kun laitetaan vaikka kärry plus kuorma 700 kg ja sitten peruutetaan?

        Miksei Dusteri kestäisi kun minä 2010 Logan 1,6 MCV .llä olen jo kolmena kesänä vetänyt tonnin painoista Polaria perässäni, eikä auto ole enää uusikaan !!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kovia lukuja nuo, mutta kestääkö tuollainen Dacia ihan oikeasti kärryn vetämistä? Ei kauheasti ole noita tullut vastaa kärry perässä.
        Mitenhän tuo kytkin kestänee kun laitetaan vaikka kärry plus kuorma 700 kg ja sitten peruutetaan?

        KOVIA LUKUJA NUO::: Eikös tämä mene höpötykseksi enemmän ja enemmän , varsinkin tuo toteamus "miten kytkin kestää". Minä ainakin toivoisin että täällä ei olisi noin paljon paljasta suunsoittoa ilman mitään faktaa ja tietämystä tai haluttomuutta siihen: Tyrmään tässä selostuksesi tuulesta temmatusta kytkimen kestävyydestä : Volvo 240 2,1 moottoreista löytyi aikanaan 215mm kytkin, Peugeot 505 2,3 moottoreista löytyi aikanaan 215mm kytkin ja noilla autoilla sai vetää jarrullista kuormaa vähintäänkin 1200kg ja eikä niissä ollut huono kytkin. Totean sen sulle 30 vuoden kokemuksesta verstas elämästä kun aikanaan olin Peugeotilla töissä. Ja tähän lopuksi toteamuksesi todenperäisyys : Dusterissa on myös kytkimen halkaisija 215mm. Menikö yöunet ??


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        KOVIA LUKUJA NUO::: Eikös tämä mene höpötykseksi enemmän ja enemmän , varsinkin tuo toteamus "miten kytkin kestää". Minä ainakin toivoisin että täällä ei olisi noin paljon paljasta suunsoittoa ilman mitään faktaa ja tietämystä tai haluttomuutta siihen: Tyrmään tässä selostuksesi tuulesta temmatusta kytkimen kestävyydestä : Volvo 240 2,1 moottoreista löytyi aikanaan 215mm kytkin, Peugeot 505 2,3 moottoreista löytyi aikanaan 215mm kytkin ja noilla autoilla sai vetää jarrullista kuormaa vähintäänkin 1200kg ja eikä niissä ollut huono kytkin. Totean sen sulle 30 vuoden kokemuksesta verstas elämästä kun aikanaan olin Peugeotilla töissä. Ja tähän lopuksi toteamuksesi todenperäisyys : Dusterissa on myös kytkimen halkaisija 215mm. Menikö yöunet ??

        No sinä muistelet museoikäisiä ajoneuvoja. Niiden vääntö ei ollut nykykoneiden veroista, mutta hyvin alhaalla se oli.
        Itseäni ainakin mietityttää vaunun peruutus, siinä se kytkin on kovilla monella katumaasturilla, vaikka olisi vähän isompikin peli. Tuppaa käryämään
        omalla etuvetoisella jarrutonta kärryä peruuttaessa, vaikka eteenpäin tuskin on ongelmaa .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No sinä muistelet museoikäisiä ajoneuvoja. Niiden vääntö ei ollut nykykoneiden veroista, mutta hyvin alhaalla se oli.
        Itseäni ainakin mietityttää vaunun peruutus, siinä se kytkin on kovilla monella katumaasturilla, vaikka olisi vähän isompikin peli. Tuppaa käryämään
        omalla etuvetoisella jarrutonta kärryä peruuttaessa, vaikka eteenpäin tuskin on ongelmaa .

        Tässä peruutuksessa asiassa on suurin tekijä pakkivaihteen välitys,,se voi mennä hyvin pienemmälläkin autolla jos pakki ei ole nopea !!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laatu kolmoset, Renault, Nissan, Dacia.

        Juu,minä olen nähnyt Venäjällä Dacian Nissanin merkeillä,piti katsoo kahesti,oll se dacia duster


    • Anonyymi

      Olen 4,5 vuotta toimitellut dusterilla 2: n heittokuution eriä polttopuita tarvitseville.
      Se " ämpärimuovi" löytyi, kun takaluukun kahvasta irtosi pakkasaamuna pala käteen.
      Perässä luki DU ER

      • Anonyymi

        Olen 4,5 vuotta toimitellut dusterilla : Kauanhan se kahva kesti kuitenkin verrattuna määrätyn vuosimallin VW autoihin !!


      • Anonyymi

        Nelivedollako toimittanet, millainen on ollut veturina? Haittaako kytkimen jonkinlainen tunnottomuus? Itselläni parilla koeajolla on ollut sellainen fiilis, että ihan kuin olisi KakkosMeganen 1.6-mallin tunnoton kytkin autossa.


    • Anonyymi

      Nelivedolla toimittelen ja kyllähän pyörä pitää ihan eritavalla kuin etuvetosessa etenkin jos on liukkaita mäkiä tai auraamattomia metsäautoteitä. 2 vetosta en enää huoli työhommiin. Kytkin minusta toimii ihan ok.

      • Anonyymi

        No kestääkö vetoakselit? Juttua on kuultu, että ei, sama muittenkin alustan osien kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No kestääkö vetoakselit? Juttua on kuultu, että ei, sama muittenkin alustan osien kanssa.

        Kestää hyvin tavan ajon. Raskaan kuorman vetämiseen ei sovellu.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1488
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      1032
    3. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      761
    4. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      35
      755
    5. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      707
    6. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      111
      690
    7. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      669
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      36
      664
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      71
      634
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      304
      609
    Aihe