Eli kun tuota perävaunun vetämistä on keskivertoa enemmän (arviolta 30-40 kertaa vuoteen), niin joskus on miettinyt, että nelivetoinen Duster voisi olla ratkaisu. Kärry on jarruton ja jarrullista en aio hankkia, niin onkos täällä kokemusta tuollaisesta?
Suht. pieneksi autoksi näyttäisi olevan varsin asialliset vetopainot...
Uusi bensanelkku-Dusteri vetovehkeenä
46
1611
Vastaukset
- Anonyymi
Sinulle ainut asiallinen kärryn kokonaispaino on 750. Tosi moni auto pystyy tuohon.
- Anonyymi
Ja yllättävän moni ei pysty, varsinkin Japanin merkeissä on onnettomia vetopainoja. Tietysti jos rahaa laittaa 40 000 euroa, niin sitten kyllä saa uuden hyvän veturin.
Uuden Dusterin hintaluokassa ei taida löytyä 750 kg:n vetopainoja? - Anonyymi
Moniko on saman hintainen uutena ja nelivetoisena !!
- Anonyymi
Neliveto Duster on varmaankin aivan mainio vetämään kevyttä peräkärryä. Eikä jää kiinni ensimmäiseen mäkeen.
- Anonyymi
Mutta jää kiinni muutaman katsastuksen jälkeen. Liian köppäinen alakerta isoksi autoksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta jää kiinni muutaman katsastuksen jälkeen. Liian köppäinen alakerta isoksi autoksi.
Avaatko vähän tarkemmin. Mikään iso auto Duster ei muuten ole, saman konsernin Qashqai on mielestäni osuva vertailukohta, Nissan ei ole merkittävästi isompi, eikä sitä kukaan pidä isona.
Käsittääkeni Dusterin neliveto on aika lailla sama kuin Qashqaissa, vai olenko erehtynyt? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Avaatko vähän tarkemmin. Mikään iso auto Duster ei muuten ole, saman konsernin Qashqai on mielestäni osuva vertailukohta, Nissan ei ole merkittävästi isompi, eikä sitä kukaan pidä isona.
Käsittääkeni Dusterin neliveto on aika lailla sama kuin Qashqaissa, vai olenko erehtynyt?Laatu kolmoset, Renault, Nissan, Dacia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Laatu kolmoset, Renault, Nissan, Dacia.
Kerrot varmaan mielelläsi Renaultin ruoste-, moottori- ja vaihteisto-ongelmista?
No oikeasti et kerro, kun niitäpä ei ole. Sähköviatkin ovat tällä vuosikymmenellä romahtaneet.
Mutta onneksi Esson baarin väki tietää, vaikkei kokemusta ja oikeaa tietoa olekaan... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kerrot varmaan mielelläsi Renaultin ruoste-, moottori- ja vaihteisto-ongelmista?
No oikeasti et kerro, kun niitäpä ei ole. Sähköviatkin ovat tällä vuosikymmenellä romahtaneet.
Mutta onneksi Esson baarin väki tietää, vaikkei kokemusta ja oikeaa tietoa olekaan...Ei tietenkään niitä ole, eihän vag konsernin autotkaan polta öljyä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei tietenkään niitä ole, eihän vag konsernin autotkaan polta öljyä.
Koeta nyt löytää Remun ja Dacian moottorivaurioita tai samaa laatikoista. Ja edes Renut ruostuu-miehet eivät jaksa yrittää väsynyttä vitsiä...
Mutta tuo nelivetotekniikka on se kysymys, miten se? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Koeta nyt löytää Remun ja Dacian moottorivaurioita tai samaa laatikoista. Ja edes Renut ruostuu-miehet eivät jaksa yrittää väsynyttä vitsiä...
Mutta tuo nelivetotekniikka on se kysymys, miten se?Joo Esson baarin huuruiset selvänäkijät varmaan tietää korkeintaan osoitten kotiinsa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Koeta nyt löytää Remun ja Dacian moottorivaurioita tai samaa laatikoista. Ja edes Renut ruostuu-miehet eivät jaksa yrittää väsynyttä vitsiä...
Mutta tuo nelivetotekniikka on se kysymys, miten se?Laukeaa se loota.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Koeta nyt löytää Remun ja Dacian moottorivaurioita tai samaa laatikoista. Ja edes Renut ruostuu-miehet eivät jaksa yrittää väsynyttä vitsiä...
Mutta tuo nelivetotekniikka on se kysymys, miten se?Ja Toyotat ei ruostu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja Toyotat ei ruostu.
Ei enää ruostu. Mutta tuo Dusterin tekniikka eli voimansiirto ja alusta on peräisin Renun pikkuisesta kakkosmallin Cliosta! Sitten vain heppoinen kardaani ja a vot neliveto!
Siis eihän tuolla oikeastaan pitäisi vetää mitään, ei voi kestää, kun vaikka jämerästi tehdyssä Suzuki Vitarassakaan ei saa vetää jarrutonta kuin 400 kg.Jos Joku laittaa Dusterin perään sen 700 kg kokonaispainon kärryn, niin pajalle on asiaa ja pian. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei enää ruostu. Mutta tuo Dusterin tekniikka eli voimansiirto ja alusta on peräisin Renun pikkuisesta kakkosmallin Cliosta! Sitten vain heppoinen kardaani ja a vot neliveto!
Siis eihän tuolla oikeastaan pitäisi vetää mitään, ei voi kestää, kun vaikka jämerästi tehdyssä Suzuki Vitarassakaan ei saa vetää jarrutonta kuin 400 kg.Jos Joku laittaa Dusterin perään sen 700 kg kokonaispainon kärryn, niin pajalle on asiaa ja pian.Ei voi olla totta,,,,mistä asti maailmalta olet oppisi hakenut,,,,,,,olet kyllä seuraava Nobel kanditaatti takuulla !!!!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei voi olla totta,,,,mistä asti maailmalta olet oppisi hakenut,,,,,,,olet kyllä seuraava Nobel kanditaatti takuulla !!!!
Tuota joo ...se laatikko on Nissanin ja voimanako 50:50 lukittuna ja alas tai pelkkä etuveto. Eli ok.
Mutta alustassa on kevyttä tavaraa, todennäköisesti vanhaa Renu-tavaraa pikkumalleista. Eli ei kestä käytössä, noissa on nyt tehoa ja ohuen ohuet vetarit ei herätä luottamusta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei enää ruostu. Mutta tuo Dusterin tekniikka eli voimansiirto ja alusta on peräisin Renun pikkuisesta kakkosmallin Cliosta! Sitten vain heppoinen kardaani ja a vot neliveto!
Siis eihän tuolla oikeastaan pitäisi vetää mitään, ei voi kestää, kun vaikka jämerästi tehdyssä Suzuki Vitarassakaan ei saa vetää jarrutonta kuin 400 kg.Jos Joku laittaa Dusterin perään sen 700 kg kokonaispainon kärryn, niin pajalle on asiaa ja pian.Nuo autothan Suzuki ja Duster on kuitenkin hyväksytty rakenteeltaan vetämään yli 1600kg perävaunua ,,,että nuo jarruttomat kärryt takana noilla painoilla ei edes rasita autoa vetäessä,, siinä on puolestaan huomioitu takapään rakenne jarrutukessa ja auton paino . 17 mallin Vitaralla on jarruton paino max 600kg ja Dusterilla -15 on 700 kg. Noilla jarruttomilla painorajoituksilla ei ole noiden autojen voimansiirron kanssa mitään tekemistä ne ovat pikkupottuja kun vertaa noihin hyväksyttyyn jarrullisiin rajoituksiin,tähän saattaa sitten rajoittaa omalta osaltaan koukku tyypityukseltään !!!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nuo autothan Suzuki ja Duster on kuitenkin hyväksytty rakenteeltaan vetämään yli 1600kg perävaunua ,,,että nuo jarruttomat kärryt takana noilla painoilla ei edes rasita autoa vetäessä,, siinä on puolestaan huomioitu takapään rakenne jarrutukessa ja auton paino . 17 mallin Vitaralla on jarruton paino max 600kg ja Dusterilla -15 on 700 kg. Noilla jarruttomilla painorajoituksilla ei ole noiden autojen voimansiirron kanssa mitään tekemistä ne ovat pikkupottuja kun vertaa noihin hyväksyttyyn jarrullisiin rajoituksiin,tähän saattaa sitten rajoittaa omalta osaltaan koukku tyypityukseltään !!!
Virtaan vetoamassa ilman jarruja on 400 kg ei siis 600. Dusterin tuossa 700 kulttuurissa. Kumpi on heppoisempi?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Virtaan vetoamassa ilman jarruja on 400 kg ei siis 600. Dusterin tuossa 700 kulttuurissa. Kumpi on heppoisempi?
17 mallin Vitarassa 120 hkr on 600 kg jarruttoman massan maxi paino. Kärry ja lasti ilman jarruja . Dusterissa 700kg !!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
17 mallin Vitarassa 120 hkr on 600 kg jarruttoman massan maxi paino. Kärry ja lasti ilman jarruja . Dusterissa 700kg !!
Ja myös Dusteri on tuota Vitaramallia 150 kg raskaampi auto. Onkohan se sittenkin huono vertailukohta tuo" heppäisempi " Suzuki
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
17 mallin Vitarassa 120 hkr on 600 kg jarruttoman massan maxi paino. Kärry ja lasti ilman jarruja . Dusterissa 700kg !!
Nykymallin Vitara on maahantuojan mukaan 400kg jarruttomalla massalla. Miksi?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nykymallin Vitara on maahantuojan mukaan 400kg jarruttomalla massalla. Miksi?
Peräti Skoda oktavia 1,6 henkilömalli -98 saa vetää jarrutonta vaunua tai kärryä paino max .500kg että tuota tietoa sulla on aika päivittää !!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Peräti Skoda oktavia 1,6 henkilömalli -98 saa vetää jarrutonta vaunua tai kärryä paino max .500kg että tuota tietoa sulla on aika päivittää !!
Itselläni on kakkos autona Opel Agila 1,2, paino 1030kg ja noin 74 Hkr, 3,5 metriä pitkä auton tekele ja sekin saa vetää vaunua ilman jarruja 310 kg
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itselläni on kakkos autona Opel Agila 1,2, paino 1030kg ja noin 74 Hkr, 3,5 metriä pitkä auton tekele ja sekin saa vetää vaunua ilman jarruja 310 kg
Ykkösautoni on Logan ja sillä saa vetää jarrutonta massaa 635kg ja jarrullista 1300kg ja auto painaa 1270 kg
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Peräti Skoda oktavia 1,6 henkilömalli -98 saa vetää jarrutonta vaunua tai kärryä paino max .500kg että tuota tietoa sulla on aika päivittää !!
Ja mitä tietoa muka syytä päivittää? Vitaran vetoamassa on viralliselta maahantuojan sivulta. Päivitä nyt vaan ihan itse.
Ja 400 kg on varsin vähän, siinä jää kuormaksi yleensä joku 150-180 kg ja se ei oikein riitä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja mitä tietoa muka syytä päivittää? Vitaran vetoamassa on viralliselta maahantuojan sivulta. Päivitä nyt vaan ihan itse.
Ja 400 kg on varsin vähän, siinä jää kuormaksi yleensä joku 150-180 kg ja se ei oikein riitä.Kyllä tuossa on itselläkin päivityksen aika jos tuota olet tosi -asiana pitänyt. kuitenkin se vetonormi on jo maahantuojalta väärin. Sanoit myös " järeätekoinen Vitara", sehän oli peräti keveämpitekoinen kuin Duster ja sieltä tulee se pienempi vetomassa . Nyt kuitenkin ollaan tultu siihen mihin pyrittiin että eiköhän tämä tullut oikaistua !!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä tuossa on itselläkin päivityksen aika jos tuota olet tosi -asiana pitänyt. kuitenkin se vetonormi on jo maahantuojalta väärin. Sanoit myös " järeätekoinen Vitara", sehän oli peräti keveämpitekoinen kuin Duster ja sieltä tulee se pienempi vetomassa . Nyt kuitenkin ollaan tultu siihen mihin pyrittiin että eiköhän tämä tullut oikaistua !!
Siis maahantuoja ilmoittaa Vitaralle väärät vetomassat niin jarrujen kanssa ja myös ilman. Erikoista toimintaa ja herää kysymys että miksi.
Voiko maahantuoja vai joku muu taho tyypittää eri maihin eri vetoamassat? Onko Dusterin kanssa sama tilanne? Jos ostan vaikka Saksaan rekisteröidyn auton ja sen vetoamassa onkin eri kuin vastaavan auton Suomessa, niin päteekö sitten kumpi massa? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siis maahantuoja ilmoittaa Vitaralle väärät vetomassat niin jarrujen kanssa ja myös ilman. Erikoista toimintaa ja herää kysymys että miksi.
Voiko maahantuoja vai joku muu taho tyypittää eri maihin eri vetoamassat? Onko Dusterin kanssa sama tilanne? Jos ostan vaikka Saksaan rekisteröidyn auton ja sen vetoamassa onkin eri kuin vastaavan auton Suomessa, niin päteekö sitten kumpi massa?Täytyy olla tyyppikatsastajan moka kun se ensimmäinen kappale Suomessa katsastettiin maahan tuota mallia . Tuo lastihan on jo aivan naurettavan pieni, sehän menee pukata maitokärryssä , ja tässä on kuitenkin jo kyse autoista . Vaikka puhutaan esim. 750.n kilon kuormasta kärryineen niin vetopainona se ei ole oikeastaan mikään raskas erikoisuus. Se on sitten auton painosta ja peräpään rakenteesta kiinni kun tulee äkki jarrurrutukset kyseeseen. Uskoisin asian olevan näin että jos Saksasta tulee käytetty auto Suomeen niin silloin kopioidaan nämä Saksan tekemät vetoarvot Suomalaiseen rekisteri otteeseen kun kyseessä on EU . Uusi autohan ensimmäinen kappale tulevaan maahan on aina tyyppikatsastettava kun se tulee valmistajalta ja silloin luulisin ne erot tulevan !!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Täytyy olla tyyppikatsastajan moka kun se ensimmäinen kappale Suomessa katsastettiin maahan tuota mallia . Tuo lastihan on jo aivan naurettavan pieni, sehän menee pukata maitokärryssä , ja tässä on kuitenkin jo kyse autoista . Vaikka puhutaan esim. 750.n kilon kuormasta kärryineen niin vetopainona se ei ole oikeastaan mikään raskas erikoisuus. Se on sitten auton painosta ja peräpään rakenteesta kiinni kun tulee äkki jarrurrutukset kyseeseen. Uskoisin asian olevan näin että jos Saksasta tulee käytetty auto Suomeen niin silloin kopioidaan nämä Saksan tekemät vetoarvot Suomalaiseen rekisteri otteeseen kun kyseessä on EU . Uusi autohan ensimmäinen kappale tulevaan maahan on aina tyyppikatsastettava kun se tulee valmistajalta ja silloin luulisin ne erot tulevan !!
Siis eri maissa on eri tyyppikatsastaja tuleville uusille malleille ja silloin tulee vain heidän näkäkantansa ja laskelmat kyseeseen . Käytetty auto saattaa olla tyypitetty esim. Ruotsissa ja silloin otetaan nuo Ruotsin hyväksynnät suoraan autoa Suomeen tuotaessa rekisteriin ilman erityistä tyyppikatsastusta !!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siis eri maissa on eri tyyppikatsastaja tuleville uusille malleille ja silloin tulee vain heidän näkäkantansa ja laskelmat kyseeseen . Käytetty auto saattaa olla tyypitetty esim. Ruotsissa ja silloin otetaan nuo Ruotsin hyväksynnät suoraan autoa Suomeen tuotaessa rekisteriin ilman erityistä tyyppikatsastusta !!
Sanoisin että kun Vitara on 150 kg keveämpi Dusteria niin silloin on Dusterissa isompi arvo jarruttoman lastin vedossa . Mitä lie Suomessa,,Ruotsissa se on 700kg
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sanoisin että kun Vitara on 150 kg keveämpi Dusteria niin silloin on Dusterissa isompi arvo jarruttoman lastin vedossa . Mitä lie Suomessa,,Ruotsissa se on 700kg
Eikö se ole 700 kg Suomessakin Dusterille, jos maahantuojaa uskoo, no vähän alle mallista riippuen.
Mutta ei se näy auton omamassa mitenkään korreloivan peräkärryn massaan. Vaikka noissa Avensiksissa, joita moni pitää jo jollain tapaa isoina autoina on Dusteria reilusti pienempi vetomassa. Ja Ave painaa Dusterin kanssa samoja lukuja tai enemmänkin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikö se ole 700 kg Suomessakin Dusterille, jos maahantuojaa uskoo, no vähän alle mallista riippuen.
Mutta ei se näy auton omamassa mitenkään korreloivan peräkärryn massaan. Vaikka noissa Avensiksissa, joita moni pitää jo jollain tapaa isoina autoina on Dusteria reilusti pienempi vetomassa. Ja Ave painaa Dusterin kanssa samoja lukuja tai enemmänkin.TCE100 TCE130 TCE130 DCI115
4*2 TCE150 TCE150 4*4
4*2 4*4
Omamassa 1 266 1 309 1 392 1 480
Kokonaismassa 1 725 1 762 1 845 1 933
Yhdistelmämassa 2 825 2 962 3 345 3 433
Perävaunumassa, jarrullinen 1 400 1 500 1 500 1 500
Perävaunumassa, jarruton 630 650 700 740
1/11 2019 päivitetty lista - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
TCE100 TCE130 TCE130 DCI115
4*2 TCE150 TCE150 4*4
4*2 4*4
Omamassa 1 266 1 309 1 392 1 480
Kokonaismassa 1 725 1 762 1 845 1 933
Yhdistelmämassa 2 825 2 962 3 345 3 433
Perävaunumassa, jarrullinen 1 400 1 500 1 500 1 500
Perävaunumassa, jarruton 630 650 700 740
1/11 2019 päivitetty listaLiia kovia vetomassoja pienelle autolle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Liia kovia vetomassoja pienelle autolle.
Yhdistelmämassa 2 825 2 962 3 345 3 433
Vaikuttaaa sopivalta. Taidan harkita tätä autoa. Kiitos tiedoista. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yhdistelmämassa 2 825 2 962 3 345 3 433
Vaikuttaaa sopivalta. Taidan harkita tätä autoa. Kiitos tiedoista.Kovia lukuja nuo, mutta kestääkö tuollainen Dacia ihan oikeasti kärryn vetämistä? Ei kauheasti ole noita tullut vastaa kärry perässä.
Mitenhän tuo kytkin kestänee kun laitetaan vaikka kärry plus kuorma 700 kg ja sitten peruutetaan? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kovia lukuja nuo, mutta kestääkö tuollainen Dacia ihan oikeasti kärryn vetämistä? Ei kauheasti ole noita tullut vastaa kärry perässä.
Mitenhän tuo kytkin kestänee kun laitetaan vaikka kärry plus kuorma 700 kg ja sitten peruutetaan?Miksei Dusteri kestäisi kun minä 2010 Logan 1,6 MCV .llä olen jo kolmena kesänä vetänyt tonnin painoista Polaria perässäni, eikä auto ole enää uusikaan !!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kovia lukuja nuo, mutta kestääkö tuollainen Dacia ihan oikeasti kärryn vetämistä? Ei kauheasti ole noita tullut vastaa kärry perässä.
Mitenhän tuo kytkin kestänee kun laitetaan vaikka kärry plus kuorma 700 kg ja sitten peruutetaan?KOVIA LUKUJA NUO::: Eikös tämä mene höpötykseksi enemmän ja enemmän , varsinkin tuo toteamus "miten kytkin kestää". Minä ainakin toivoisin että täällä ei olisi noin paljon paljasta suunsoittoa ilman mitään faktaa ja tietämystä tai haluttomuutta siihen: Tyrmään tässä selostuksesi tuulesta temmatusta kytkimen kestävyydestä : Volvo 240 2,1 moottoreista löytyi aikanaan 215mm kytkin, Peugeot 505 2,3 moottoreista löytyi aikanaan 215mm kytkin ja noilla autoilla sai vetää jarrullista kuormaa vähintäänkin 1200kg ja eikä niissä ollut huono kytkin. Totean sen sulle 30 vuoden kokemuksesta verstas elämästä kun aikanaan olin Peugeotilla töissä. Ja tähän lopuksi toteamuksesi todenperäisyys : Dusterissa on myös kytkimen halkaisija 215mm. Menikö yöunet ??
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
KOVIA LUKUJA NUO::: Eikös tämä mene höpötykseksi enemmän ja enemmän , varsinkin tuo toteamus "miten kytkin kestää". Minä ainakin toivoisin että täällä ei olisi noin paljon paljasta suunsoittoa ilman mitään faktaa ja tietämystä tai haluttomuutta siihen: Tyrmään tässä selostuksesi tuulesta temmatusta kytkimen kestävyydestä : Volvo 240 2,1 moottoreista löytyi aikanaan 215mm kytkin, Peugeot 505 2,3 moottoreista löytyi aikanaan 215mm kytkin ja noilla autoilla sai vetää jarrullista kuormaa vähintäänkin 1200kg ja eikä niissä ollut huono kytkin. Totean sen sulle 30 vuoden kokemuksesta verstas elämästä kun aikanaan olin Peugeotilla töissä. Ja tähän lopuksi toteamuksesi todenperäisyys : Dusterissa on myös kytkimen halkaisija 215mm. Menikö yöunet ??
No sinä muistelet museoikäisiä ajoneuvoja. Niiden vääntö ei ollut nykykoneiden veroista, mutta hyvin alhaalla se oli.
Itseäni ainakin mietityttää vaunun peruutus, siinä se kytkin on kovilla monella katumaasturilla, vaikka olisi vähän isompikin peli. Tuppaa käryämään
omalla etuvetoisella jarrutonta kärryä peruuttaessa, vaikka eteenpäin tuskin on ongelmaa . - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No sinä muistelet museoikäisiä ajoneuvoja. Niiden vääntö ei ollut nykykoneiden veroista, mutta hyvin alhaalla se oli.
Itseäni ainakin mietityttää vaunun peruutus, siinä se kytkin on kovilla monella katumaasturilla, vaikka olisi vähän isompikin peli. Tuppaa käryämään
omalla etuvetoisella jarrutonta kärryä peruuttaessa, vaikka eteenpäin tuskin on ongelmaa .Tässä peruutuksessa asiassa on suurin tekijä pakkivaihteen välitys,,se voi mennä hyvin pienemmälläkin autolla jos pakki ei ole nopea !!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Laatu kolmoset, Renault, Nissan, Dacia.
Juu,minä olen nähnyt Venäjällä Dacian Nissanin merkeillä,piti katsoo kahesti,oll se dacia duster
- Anonyymi
Olen 4,5 vuotta toimitellut dusterilla 2: n heittokuution eriä polttopuita tarvitseville.
Se " ämpärimuovi" löytyi, kun takaluukun kahvasta irtosi pakkasaamuna pala käteen.
Perässä luki DU ER- Anonyymi
Olen 4,5 vuotta toimitellut dusterilla : Kauanhan se kahva kesti kuitenkin verrattuna määrätyn vuosimallin VW autoihin !!
- Anonyymi
Nelivedollako toimittanet, millainen on ollut veturina? Haittaako kytkimen jonkinlainen tunnottomuus? Itselläni parilla koeajolla on ollut sellainen fiilis, että ihan kuin olisi KakkosMeganen 1.6-mallin tunnoton kytkin autossa.
- Anonyymi
Nelivedolla toimittelen ja kyllähän pyörä pitää ihan eritavalla kuin etuvetosessa etenkin jos on liukkaita mäkiä tai auraamattomia metsäautoteitä. 2 vetosta en enää huoli työhommiin. Kytkin minusta toimii ihan ok.
- Anonyymi
No kestääkö vetoakselit? Juttua on kuultu, että ei, sama muittenkin alustan osien kanssa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No kestääkö vetoakselit? Juttua on kuultu, että ei, sama muittenkin alustan osien kanssa.
Kestää hyvin tavan ajon. Raskaan kuorman vetämiseen ei sovellu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, tervetuloa
Tule luokseni eka vaikka viikoks tai pariksi. Saisin helliä, kannustaa ja tukea sua ja kokata lempi herkkujasi. Pääsisit357794Olisit ollut varovaisempi
Nyt jos minut hylkäät ja et meidän asiasta minulle mitään ilmoita niin ettet edes anteeksi pyydä, niin tiedä että minä e834616Mies sinä olet kaunis katsella
Olet myös rauhallinen, tavallinen, varovainen, lämmin, poikamainen, komea, ryhdikäs, rentotyylinen, kiva, mukava... jne673281- 552176
Sinulle, tahtoisin kertoa mitä
ajattelen siitä. Ehkä olen väärässä, mutta minusta kuulostaa jonkin alulta, mutta ei kerro minkä. Se selvinnee myöhemmi281709Ensitreffit alttarilla Jyrki paljastaa hääyön intiimiasioista kameroiden sammuttua: "Fyysinen..."
Ooo-la-laa… Ensitreffit alttarilla -sarjassa alkaa hääparien välillä ns. tunteet kuumenemaan. Lue lisää: https://www.s71687Miksi suomussalmelaiset haisee niin pahalle?
Kaupassa käydessä huomaa, miten monet ihmiset haisee todella kammottavalle. Eikö täällä osata käydä pesulla tarpeeksi us171516Persut tyrmäsivät Suomen osallistumisen Ukrainan jälleenrakentamiseen
Siinä meni sitten kokoomusyrittäiltä bisnekset sivun suun putinistipersujen takia. Jälleenrakentamiseen osallistuvat mu3581498Miksi miehet pelkäätte jotain naista?
Iskeekö ujous, paniikki ja hävetys. En ole niin pelottava miltä vaikutan vink vink.581199Nuorisojoukko ryösti merkkikengät teinipojan jalasta Helsingin Itäkeskuksessa.
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010709501.html Muun muassa näidenkin rikosten huomattavan suurista kasvamismääristä vi2771088