Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Syrjivätkö liikuntavammaiset avustajaansa?

Anonyymi

Olen kauppareissulla joutunut kantamaan kasseja joissa 15 litraa juomaa lisäksi elintarvikkeet. Käymme kaupassa pari kertaa viikossa. Suursiivouksen haluaa joka päivä. Lattiasta kattoon. Pitää ryömiä hyppiä olla iloinen aina kun käsky käy. Hän ajaa sähköpyörätuolillaan kävelijöitten päälle mikäli ei väistä. On ajanut päälleni tahallaan. Varpaani murtuivat.

6

89

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kyllä. Jaksavat käskyttää. Avustaja väsyy. Vammainen huutaa pirteänä tuolistaan. Katkeruus ja vahingonilo näkyy naamasta.

    • Anonyymi

      Etkö saa suutasi auki ja sano että et jaksa kantaa niin paljon?
      Saahan kassin kiinnitettyä pyörätuoliin myös.
      En usko että olet edes töissä, kunhan yrität mustamaalata ihmisiä täällä.

      • Anonyymi

        Oletko sinä töissä? Jokainenhan saa uskoa mitä haluaa. Mitä sinä tiedät?


    • Anonyymi

      Sanottu monesti ettei avustajan kuulu kantaa raskaita kauppakasseja olla suursiivooja tai väkivallan kohteena. Firma tekee uuden hoitosuunnitelman kyseiselle agressiiviselle asiakkalle .Saako olla kodissaan vai joutuuko palvelukotiin.

      • Anonyymi

        Kenenkään ei kuulu olla väkivallan kohteena, siivous ja kauppakassien kantaminen taas kuuluvat henkilökohtaisen avutajan työnkuvaan.
        Yleensä työnantaja/työntekijä-suhteet sujuvat hyvin molempien ollen tyytyväisiä, molemminpuolinen jousto ja toisen asemaan asettuminen ovat avainasioita.
        Henkilökohtaisen avustajan työ voi olla parhaimmillaan hyvin mukavaa ja antoisaa, on se myös vaativaa.
        Avustajana voit päästä työajalla leffaan, teatteriin,voit saada opetella uusia taitoja kokkailussa tai harrastuksissa.
        Voit oppia toisten ihmisten elämänkokemuksesta, saatat nimittäin jonain päivänä olla se joka joutuu pyytämään toista auttamaan farkut jalkaasi.
        Ymmärräthän että kukaan ei haluaisi pitää avustajaa, kukaan ei nauti siitä että ei kykene kaikkeen yksin.
        Itsestäni tuntuu välillä kuin vanginvartija kulkisi vierelläni ostoksilla (vaikka avustajani on oikein ihana ihminen ja melkein ystäväkin jo)., vaikka itse päätän minne mennään ja mitä tehdään ei siinä ole samaa vapauden tunnetta kuin ilman avustajaa.
        Ei ole mukavaa olla avusta riippuvainen, ei kenestäkään.
        Avun vastaanottamiseen on vain pakko turruttaa itsensä, vaikka se nöyryyttääkin.
        Olen vielä onnekas, pystyn paljoon itse, siitä kiitän Luojaani!

        Minusta sinä olet väärällä alalla tai sitten joku harvinainen ikävä ihminen on osunut työnantajaksesi.
        Sinunkin asenteessasi on miettimisen varaa, kirjoitat kuin toinen muka kiusallaan apuasi pyytäisi.


    • Siriina2

      Höpöhöpö.

      15 litraa juotavaa kaksi kertaa viikossa => avustettava juo ostonesteitä yli 4 litraa päivässä?

      Suursiivous joka päivä => ei tuohon kukaan pysty, suursiivoukseen menee peruskaksiossakin pari päivää kun siivoaa kunnolla.

      Jos mun vamma vaatisi sähköpyöriksen niin pelottelisin ihmisiä päivittäin :) Toki nyt sen verran katsoisin, etten aja lasten päälle ja että kukaan ei loukkaa itseän mustelmia enempää. Onneksi mulla on toistaiseksi vain dysmelia ja nyktofobia.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      85
      2288
    2. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      50
      1984
    3. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1848
    4. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      88
      1812
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      10
      1628
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1542
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      25
      1422
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1382
    9. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      40
      1375
    10. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      72
      1341
    Aihe