Hirveä ahdistuneisuushäiriö

Anonyymi

Hei! Olen vuosikymmeniä kärsinyt pahasta ahdistuneisuushäiriöstä? Tilani on ollut jo parin vuoden ajan niin hankala masennuksen kanssa että sairaslomalla olen joutunut olemaan. Tätä ennen tuli lähes vuosi vietettyä neljän seinän sisällä kun kaikkea pelkäsi. Edes psykiatri lle en uskaltanut mennä apua hakemaan kun olo oli niin lamaantunut ja kaikkea niin pelkasin. Elama oli yhtä helvettia, ihme että tässä olen vielä kertomassa. Vihdoin sain hyvän ymmärtävän laakarin joka määräsi asianomaiset lääkkeet joilla päivästä toiseen sinnittelen. Ensi kaynnilla on tehtävä lääke muutoksia kun ahdistus on pahentunut ja masennuuslääkettä sopivaa ei ole löytynyt. Miten teillä kohtalontoverit, mistä lääkkeistä olette saaneet avun? Kyse on siis todella pahasta ahdistuneisuudesta.

11

101

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Itselläni toimii Lyrica 150mg plus Xanor Depot 4mg. Mulla kans erittäin pahana tämä vaiva johon päälle vielä paniikkihäiriö. Mutta näillä lääkkeillä pystyy elämään jossain määrin normaalia elämää. Rauhoittavista myöskin sen verran että muista kuin Xanorista ei ollut hyötyä ja ilman lyricaa joka hieman puustaa Xanorin vaikutusta ei olisi Xanoristakaan. Testattu on, ja vuosia meni ennen kuin satiin tämä lääkeasia lopulliseen muotoon.

    • Anonyymi

      Olethan saanut muitakin työkaluja kuin pelkän lääkkeen? Tärkeää on myös terapeuttinen työskentely.

      Terapia, nettiterapia tai ahdistuksen omahoito-ohjelma voisi olla hyödyksi. Tutustu ensin omahoitoon Mielenterveystalossa ja mieti sitten, kannattaisiko myös hakeutua psykoterapiaan tai nettiterapiaan?

      • Anonyymi

        Ehkä olisi hyvä tietää vielä, että Mielenterveystalo on netissä. Ei oikea talo :D
        JA vertaistuki on tärkeää. Et ole yksin pulmasi kanssa!


      • Anonyymi

        En ole koskaan saanut kunnollista keskusteluapua. Lääkkeitä kylläkin. Tälläkään hetkellä ei ole minnekkään minkäänlaista hoitokontaktia. Lääkkeet saan uusittua omakannan kautta. Toisaalta pärjään näiden lääkkeiden avulla, mutta olisihan se paljon mukavampaa kun niitä ei tarvitsisi ollenkaan. Varsinkaan kun ne eivät paranna ainoastaan piilottavat oireita ja koukuttavat. Tutustun tuohon mielenterveystalon nettisivuihin ja katson josko sieltä löytyisi jotain suuntaa mitä pitäisi asialle tehdä.


      • Anonyymi

        Olen käynyt kelan tukemassa terapiassa lääkityksen lisäksi jo 2vuotta.Tällä hetkellä 3:s vuosi menossa ja sain tiedon koska terapiani muuttui vaikeaksi lääkinnällseksi kuntoutusterapiaksi vaikean oireiluni takia, neljas vuosikin on mahdollinen ja todella onkin. Ilman lääkkeitä en silti pysty elamaan. Tällä hetkellä masennuslaakkeeni on valdoxan 25mg 2tbl iltaisin ketipinor50mg lisänä unta tukemaan. Näillä nukun kyllä hyvin. Mutta päivä laakkeet ei toimi tällä hetkellä. Rivatrill 2mg kolmesti vuorokaudessa. Lisänä alprox1mg 1-2tbl 1-2krt tarv. Vuorokaudessa. Rivatrill on hyvä lääke muttei yksin minulle riittävä. Alpron on niin lyhytvaikutteinen ettei rauhoita kuin hetken. Pitäisikö ehdottaa sen muuttamista depotiksi, josko se helpottaisi oloani? Nykyisilläkãän en tällä hetkellä pärjää, ahdistus on niin kova. En minäkään todellakaan huvikseni bentsoja käytä ja tiedän toleranssit jne. Mutta muutakaan vaihtoehtoa ei kohdallani ole että edes jotenkin pystyn elämää n muuallakin kuin neljän seinän sisällä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole koskaan saanut kunnollista keskusteluapua. Lääkkeitä kylläkin. Tälläkään hetkellä ei ole minnekkään minkäänlaista hoitokontaktia. Lääkkeet saan uusittua omakannan kautta. Toisaalta pärjään näiden lääkkeiden avulla, mutta olisihan se paljon mukavampaa kun niitä ei tarvitsisi ollenkaan. Varsinkaan kun ne eivät paranna ainoastaan piilottavat oireita ja koukuttavat. Tutustun tuohon mielenterveystalon nettisivuihin ja katson josko sieltä löytyisi jotain suuntaa mitä pitäisi asialle tehdä.

        Voitko vähän avata mitä lääkkeitä käytät että parjailet talla hetkellä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole koskaan saanut kunnollista keskusteluapua. Lääkkeitä kylläkin. Tälläkään hetkellä ei ole minnekkään minkäänlaista hoitokontaktia. Lääkkeet saan uusittua omakannan kautta. Toisaalta pärjään näiden lääkkeiden avulla, mutta olisihan se paljon mukavampaa kun niitä ei tarvitsisi ollenkaan. Varsinkaan kun ne eivät paranna ainoastaan piilottavat oireita ja koukuttavat. Tutustun tuohon mielenterveystalon nettisivuihin ja katson josko sieltä löytyisi jotain suuntaa mitä pitäisi asialle tehdä.

        Hei! Voitko vähän avata mitä lääkkeitä käytät?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä olisi hyvä tietää vielä, että Mielenterveystalo on netissä. Ei oikea talo :D
        JA vertaistuki on tärkeää. Et ole yksin pulmasi kanssa!

        Tuossapa hyvä kommentti! Todella, nimi Mielenterveystalo on epäonnistunut. Joku joka ei mitenkään jaksa tai ehdi ajatella tarkemmin, saattaa vimmatusti etsiä osoitetta, missä tällaista vastaanottoa pidetään! Nimi pitäisi muuttaa esimerkiksi nimeksi Mielenterveysnetti tai -verkko, tai Mielenterveyslinja.


    • Anonyymi

      No ei ihme, että ahdistus pahenee vaan, eikä koskaan pääse helpottamaan tuolla menolla, kun on koukuttunut bentsoihin ja toleranssit paukkuu. Toivottavasti et alkoholia käytä yhtään näiden lääkkeiden kanssa nimittäin se nostaa kummankin aineen toleranssia ja sekakäytön vaikutukset tulee nopeasti esiin, koska riippuvuus aineille nousee.

    • Anonyymi

      Jos koskaan haluat päästä ahdistuksen päälle niin nyt bentsot purkuun ja muutenkin nolla toleranssi kaikille päihteille.

    • Anonyymi

      Lääkkeillä ei hoideta sairautta, vaan vaimennetaan oireita, jotta terapia ja muu pääasiallinen apu toimisi paremmin. Monissa aiheen keskusteluissa nimittäin puuttuu suuresti keskittyminen ahdistuksen syihin ja sen sijaan yritetään päästä oikotietä helpotukseen, joka on kuitenkin yleensä enemmän tai vähemmän pettymystä aiheuttava lopputulos. Ne ahdistuksen syyt on se kaikkein tärkein asia, sekä miten niihin voi tarttua, jotta ne voidaan selvittää.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1488
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      1032
    3. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      761
    4. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      35
      755
    5. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      707
    6. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      111
      700
    7. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      669
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      37
      666
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      71
      634
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      304
      609
    Aihe