-Kulutus lähes sama
-Suorituskyky, 0-100 RAV4 parempi, ohituskiihtyvyys hitusen CR-V parempi
-CR-V:ssä sähkömoottori isompi. RAV4:ssa polttomoottori isompi. Kokonaisteho RAV4 isompi.
-Sisätilat samaa luokkaa, CR-V:ssä takatilat hitusen paremmat, RAV4:ssa takakontti hitusen isompi.
Käytettävyys ehkä CR-V parempi, takaovien 90° aukeaminen penkkien kääntö
-CR-V hiljaisempi
-CR-V parempi ajettava ja alusta
-CR-V:ssä neliveto monilevykytkimellä, RAV4:ssa takana sähkömoottorilla. RAV4 2WD peruutus sähkön avulla.
-4WD maavara CR-V 20cm, RAV4 19cm
-4WD Vetopaino RAV4 750/1650, CR-V 750/750. 2WD suunnilleen samat.
Taidan ostaa CR-V:n
CR-V hybrid vs RAV4 hybrid
127
5365
Vastaukset
- Anonyymi
Onko CR-Vn neliveto hybridissä kardaani? Kuvittelin että siinäkin olisi sähkömoottori myös takana.
Honda on tosin aika paljon kalliimpi samoilla varusteilla. Toyotan Active malliin kun lisää plus-paketin, löytyy jo aika paljon varusteita.
Honda on toki paljon paremman näköinen.- Anonyymi
Ihan samoin Hondassa on 2 sähkömoottoria, kun kyseessä on ns neliveto.
Nämä sähköiset nelivedot ei vielä ole ihan vakuuttaneet. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihan samoin Hondassa on 2 sähkömoottoria, kun kyseessä on ns neliveto.
Nämä sähköiset nelivedot ei vielä ole ihan vakuuttaneet.kaksi moottoria on, mutta yhtään ei ole takana. Voima siirretään taaksi kytkimellä.
- Anonyymi
Honda elegance on paremmin varusteltu kuin Toyotan active. Toyotan Style saman hintainen kuin Hondan elegance. Vaikea verrata suoraan, kuka nyt arvostaa mitäkin varustetta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
kaksi moottoria on, mutta yhtään ei ole takana. Voima siirretään taaksi kytkimellä.
Enpä usko että sähkömoottorilla liikutettavaan autoon rakennetaan mekaaninen neliveto.
Kytkimen lisäksi se tarttee kardaani, takaperin, vetoakselit...
Vaikuttaa hankalalta ja kalliilta. Mutta kallishan tuo on.
Toyotan kohdalla kannattaa huomioida plus-paketti mikä tuo paljon varusteita 2 t€ hintaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Enpä usko että sähkömoottorilla liikutettavaan autoon rakennetaan mekaaninen neliveto.
Kytkimen lisäksi se tarttee kardaani, takaperin, vetoakselit...
Vaikuttaa hankalalta ja kalliilta. Mutta kallishan tuo on.
Toyotan kohdalla kannattaa huomioida plus-paketti mikä tuo paljon varusteita 2 t€ hintaan.Kannattaa ottaa selvää,
"Hybridiversion neliveto on periaatteessa samanlainen kuin bensiinikoneisessa CR-V:ssä ja se on toteutettu elektronisesti ohjatulla monilevykytkimellä. Voiman siirtymistä taka-akselille on rajoitettu 60 prosenttiin, koska peräpäätä ei painonsäästösyistä ole haluttu mitoittaa kestämään koko paketista lähtevää tehoa. Hetkittäin takapyörille voi kuitenkin kuulemma mennä jopa 80 prosenttia tehosta." - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihan samoin Hondassa on 2 sähkömoottoria, kun kyseessä on ns neliveto.
Nämä sähköiset nelivedot ei vielä ole ihan vakuuttaneet.Niin on nelivetoisessa Teslassakin 2 sähkömoottoria.
- Anonyymi
Kannattaisiko miettiä jotain järkevää merkkiä ennemmin kuin nuita kurjia.
- Anonyymi
Kuten esimerkiksi?
- Anonyymi
SUV hybridit on aika vähissä, onko niitä edes RAV4 ja CR-V lisäksi muita? Plug-in alkaa olla euromerkeillä, mutta ei sellaisella mitään tee jos ei pysty lataamaan kotona.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
SUV hybridit on aika vähissä, onko niitä edes RAV4 ja CR-V lisäksi muita? Plug-in alkaa olla euromerkeillä, mutta ei sellaisella mitään tee jos ei pysty lataamaan kotona.
On paljon muita!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On paljon muita!
Valista meitä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
SUV hybridit on aika vähissä, onko niitä edes RAV4 ja CR-V lisäksi muita? Plug-in alkaa olla euromerkeillä, mutta ei sellaisella mitään tee jos ei pysty lataamaan kotona.
Minkä takia pitää olla hybridi??
MB glc diesel. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minkä takia pitää olla hybridi??
MB glc diesel.glc:n halvin malli maksaa saman mitä crv:n kallein malli. Samoilla varusteilla hinta karkaa kovaksi. Lisäksi jotkin pitävät uuden dieselin ostoa pienenä riskinä, koska moni vaihtaa niistä pois.
- Anonyymi
Ovat aika Mitättömiä jos neliveto painaa, tuohon hintaan löytyy varmaan parempia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ovat aika Mitättömiä jos neliveto painaa, tuohon hintaan löytyy varmaan parempia.
Ei ainakaan hybridinä
- Anonyymi
Mikä on hinta ero noissa? Entä autovero?
- Anonyymi
Entä huolto kulut?
- Anonyymi
Tiedot löytyy netistä, mutta koska Hondan ilmoitettu kulutuslukemat ja päästöt on suuremmat, on myös verot suuremmat.
Lähtöhinta on on kiinni versiosta ja varustetasosta. - Anonyymi
Verot on Hondassa isommat, mutta tavalliselle tallaajalle autojen myyntihinnoissa ei ole isoja eroja. Kumpi sitten ilmoittaa päästöarvonsa oikein, kun paperilla eroa on, mutta käytännön kulutuksessa ei.
Hondan hybriditekniikka tuntuu järkevämmälle, kun sähkömoottoreilla liikutaan maantieajoa lukuunottamatta aina. Moottori pyörittää generaattoria ja vaihdelaatikkoa ei ole.
- Anonyymi
Millaisia hyvityksiä olet saanut vaihdoksista, vai onko sellaista?
- Anonyymi
RAV4 myy suomessa hyvin, CR-V ei. Hybridit samaa tasoa, tekniikka vaan eri nelivetoa myöden. Taitaa muutenkin myytävistä autoista suurin osa olla hybrideitä. Bensaversioissa eroa, Toyotalla vapari, Hondalla turbo. Siinä Hondalla etulyönti asema.
Miksi kannattaa ostaa RAV4 tai miksi ostit RAV4:sen?- Anonyymi
RAV4:ssa ei ole mitään, miksi se kannattaisi ostaa ennen CR-V:tä. Bensakoneisena ei ainakaan RAV4:ssa mitään järkeä!
- Anonyymi
Honda osaa tehdä ajoltaan kelpoja autoja, Toyota ei osaa. Tuo Ravistin floppasi totaalisesti väistökokeessa ja se kertoo ja vahvistaa kehnouden ajo-ominaisuuksissa.
- Anonyymi
Viikonloppuna luin jonkun koeajon Hondan crv hybridistä, ja sai kovasti moitteita kulutuksesta suuremmassa nopeudessa. RAV menee kohtuullisen vähällä myös moottoritiellä.
Hondan myynti on ollut muutenkin heikkoa viime vuodet, monestakin syystä, ja samaan aikaan Toyota on myynyt hyvin etenkin hybridejä. Asiakkaat palaavat takaisin Toyotakauppaan ja ostavat taas uuden Toyotan.- Anonyymi
Se on justiinsa parasta, että kaikki ostavat sen Tojotan. Honda vaikuttaa sen vuoksi entistäkin fiinimmältä vehkeeltä vaikka on saman hintainen. Mietipä vaikka Civic sedania, ja vertaa Corollaan. Mutta se HS:n testi oli kyllä mielenkiintoinen: 11.4 litraa moottoritiellä kun Moottori-lehden vakioidussa maantiekoeajossa 6.4? Mun on aika vaikea uskoa tuohon 11.4, ellei sitten se CR-V:n kiinteä välityssuhde ole tosi lyhyt ja kierrokset siksi hyvin korkealla. Mutta että tuplakulutus yhtäkkiä? Ja HS nosti sen pääasiaksi koko autosta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se on justiinsa parasta, että kaikki ostavat sen Tojotan. Honda vaikuttaa sen vuoksi entistäkin fiinimmältä vehkeeltä vaikka on saman hintainen. Mietipä vaikka Civic sedania, ja vertaa Corollaan. Mutta se HS:n testi oli kyllä mielenkiintoinen: 11.4 litraa moottoritiellä kun Moottori-lehden vakioidussa maantiekoeajossa 6.4? Mun on aika vaikea uskoa tuohon 11.4, ellei sitten se CR-V:n kiinteä välityssuhde ole tosi lyhyt ja kierrokset siksi hyvin korkealla. Mutta että tuplakulutus yhtäkkiä? Ja HS nosti sen pääasiaksi koko autosta.
Maantiekulutus mitataan n 80 km/h nopeudessa. Tuo moottoritie ilmeisesti 120 nopeudessa. Siitä se tulee kun Hondassa ei ole vaihteistoa vaan suora välitys bebsamoottorilta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Maantiekulutus mitataan n 80 km/h nopeudessa. Tuo moottoritie ilmeisesti 120 nopeudessa. Siitä se tulee kun Hondassa ei ole vaihteistoa vaan suora välitys bebsamoottorilta.
Youtubesta kun kattoo kulutus videoita, niin missään ei saada 120 ajettaessa kulumaan samaa mitä hs testissä. Vissiin polettu menemään ihan huolella pika testissä ja tulokset ajotietokoneelta. Moottori lehti ja TM testannut ihan eri lukemat, siis ne oikeat. Alkaa CR-V olemaan jo sen verran hyvä, että alkaa olla vaikea keksiä isoja puutteita. Testaajien mukaan Cr-v on hiljaisempi mitä Rav4 ja alusta parempi mm. Noissa väistökokeissa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Youtubesta kun kattoo kulutus videoita, niin missään ei saada 120 ajettaessa kulumaan samaa mitä hs testissä. Vissiin polettu menemään ihan huolella pika testissä ja tulokset ajotietokoneelta. Moottori lehti ja TM testannut ihan eri lukemat, siis ne oikeat. Alkaa CR-V olemaan jo sen verran hyvä, että alkaa olla vaikea keksiä isoja puutteita. Testaajien mukaan Cr-v on hiljaisempi mitä Rav4 ja alusta parempi mm. Noissa väistökokeissa.
Hybridi yleensäkään ei säästä mitään moottoritieajossa 100 - 120. Menee pelkällä bensalla nämä ei ladattavat hybridit. Hondasta tosiaan puuttuu moottorin kierroksia alentava vaihteisto. Mielestäni iso puute mikä nostaa kulutusta tietyssä nopeudessa.
Ihan kun katsoo normi kulutuksia, on nekin Hondassa jostain syystä suuremmat. Miksi?
Nykyinen mittaustapa on todettu hyvin luotettavaksi.
En ota kantaa millään tavalla kumpi on parempi hankinta. Ehkä ei kumpikaan kun vertaa esim 2020 Ford Kugaan minkä alkaen hinta etuvetoisena lataushybridinä on halvempi kuin näiden itselataavien hybridin. Myös käyttökuluiltaan tulee olemaan selkeästi edullisempi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hybridi yleensäkään ei säästä mitään moottoritieajossa 100 - 120. Menee pelkällä bensalla nämä ei ladattavat hybridit. Hondasta tosiaan puuttuu moottorin kierroksia alentava vaihteisto. Mielestäni iso puute mikä nostaa kulutusta tietyssä nopeudessa.
Ihan kun katsoo normi kulutuksia, on nekin Hondassa jostain syystä suuremmat. Miksi?
Nykyinen mittaustapa on todettu hyvin luotettavaksi.
En ota kantaa millään tavalla kumpi on parempi hankinta. Ehkä ei kumpikaan kun vertaa esim 2020 Ford Kugaan minkä alkaen hinta etuvetoisena lataushybridinä on halvempi kuin näiden itselataavien hybridin. Myös käyttökuluiltaan tulee olemaan selkeästi edullisempi.Kyllä Honda käyttää sähkömoottoria maantielläkin, sitä en tiedä jos nopeus on 120 km/h tai yli koko ajan. Tuo yksi kiinteä välitys vastaa manuaalin 6-vaihdetta, niin mites se lisää kulutusta maantiellä?
RAV4 ja CR-V hybrid kulutusero oli moottorilehden testissä 1-4dl/100km Toyotan hyväksi riippuen oliko taajama vai maantieajoa. Tuollainen ero voi johtua jo pelkästään renkaista.
Plug-in heikentää auton käytettävyyttä merkittävästi. On ollut mielenkiintoista havaita, että ihmiset ovat valmiitta maksamaan kovaa hintaa ja tekemään johtojumppaa näiden kanssa. Mikä se totuus siinä kulutuksessa sitten tulee oikeasti olemaan, kun se johtojumppa rupeaa ärsyttämään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä Honda käyttää sähkömoottoria maantielläkin, sitä en tiedä jos nopeus on 120 km/h tai yli koko ajan. Tuo yksi kiinteä välitys vastaa manuaalin 6-vaihdetta, niin mites se lisää kulutusta maantiellä?
RAV4 ja CR-V hybrid kulutusero oli moottorilehden testissä 1-4dl/100km Toyotan hyväksi riippuen oliko taajama vai maantieajoa. Tuollainen ero voi johtua jo pelkästään renkaista.
Plug-in heikentää auton käytettävyyttä merkittävästi. On ollut mielenkiintoista havaita, että ihmiset ovat valmiitta maksamaan kovaa hintaa ja tekemään johtojumppaa näiden kanssa. Mikä se totuus siinä kulutuksessa sitten tulee oikeasti olemaan, kun se johtojumppa rupeaa ärsyttämään.Miten niin plug-in heikentää käytettävyyttä verrattuna itselataavaan? Jos et lataa verkkovirralla, niin mitä sitten? Lataa se akustoa samaan tapaan jarrutusenergialla kuin itselataavat. Mutta pienen autoveron ja käyttömaksu takia tulee selvästi halvemmaksi kuin RAV tai CRV.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten niin plug-in heikentää käytettävyyttä verrattuna itselataavaan? Jos et lataa verkkovirralla, niin mitä sitten? Lataa se akustoa samaan tapaan jarrutusenergialla kuin itselataavat. Mutta pienen autoveron ja käyttömaksu takia tulee selvästi halvemmaksi kuin RAV tai CRV.
Jos haluaa säästää, niin on ladattava joka päivä joka meinaa sitä huonoa käytettävyyttä verrattuna polttomoottoreihin. Jos taas ei lataa niin kulutus nousee korkeaksi, kun painoakin on. Volvo on näyttänyt tässä varsin huonoa esimerkkiä, joskin tehoakin on tai vastaavasti outlander phev kun kulutus 8 litraa. Ja se lataaminen kun ei ole kaikille mahdollista. Ja ei nuo plug init mitään halpoja kyllä ole, joskin tarjontakin on vielä heikkoa.
Honda ja Toyota on vääntänyt hybridejä 20 vuotta, niin Ford on melkoinen vasta-alkaja. Toivottavasti laatu ja takuu parempaa kuin Volvossa joissa rikkoutuneita akkuja niin 13000 euron korjauskulujen takia autot jää korjaamatta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos haluaa säästää, niin on ladattava joka päivä joka meinaa sitä huonoa käytettävyyttä verrattuna polttomoottoreihin. Jos taas ei lataa niin kulutus nousee korkeaksi, kun painoakin on. Volvo on näyttänyt tässä varsin huonoa esimerkkiä, joskin tehoakin on tai vastaavasti outlander phev kun kulutus 8 litraa. Ja se lataaminen kun ei ole kaikille mahdollista. Ja ei nuo plug init mitään halpoja kyllä ole, joskin tarjontakin on vielä heikkoa.
Honda ja Toyota on vääntänyt hybridejä 20 vuotta, niin Ford on melkoinen vasta-alkaja. Toivottavasti laatu ja takuu parempaa kuin Volvossa joissa rikkoutuneita akkuja niin 13000 euron korjauskulujen takia autot jää korjaamatta.Ei mikään ongelma laittaa johtoa kiinni pistorasiaan ja toinen pää auton lataupaikkaan. Ihan sama työ kun laittaisi auton esilämmitykseen. Sitäkin Suomessa tehdään 5-6 km ajan / vuosi. Ei siis vaikeaa jos kädet toimii. Aikaa mene kömpelömmältäkin jopa minuutti. Mutta ymmärrän sen että jotkut on niin kädettömiä että eivät pysty mitään tekemään.
Ford on käyttänyt Mondeo hybridissä Toyotalta ostamia patentteja. Eli ihan tyhjästä ei ole lähdetty hybridiä rakentamaan. Tekniikkakin on hyvin samanlainen vaihteistoa myöten. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei mikään ongelma laittaa johtoa kiinni pistorasiaan ja toinen pää auton lataupaikkaan. Ihan sama työ kun laittaisi auton esilämmitykseen. Sitäkin Suomessa tehdään 5-6 km ajan / vuosi. Ei siis vaikeaa jos kädet toimii. Aikaa mene kömpelömmältäkin jopa minuutti. Mutta ymmärrän sen että jotkut on niin kädettömiä että eivät pysty mitään tekemään.
Ford on käyttänyt Mondeo hybridissä Toyotalta ostamia patentteja. Eli ihan tyhjästä ei ole lähdetty hybridiä rakentamaan. Tekniikkakin on hyvin samanlainen vaihteistoa myöten.Mihis sää sen pistokkeen tökkäät kerrostalo tai rivitalo asunnoissa? Vaikka kuinka innostaisi ylimääräistä tökkiä joka ajokerran jälkeen ja kaivaa kaapelia peräluukusta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mihis sää sen pistokkeen tökkäät kerrostalo tai rivitalo asunnoissa? Vaikka kuinka innostaisi ylimääräistä tökkiä joka ajokerran jälkeen ja kaivaa kaapelia peräluukusta.
Kaikissa uudemmissa kerros ja rivitalossa on riittävä kaapelointi myös lataamista varten. Lämpötilassa kun on 16 A sulake. Lämpötolppa voidaan vaihtaa lataamiseen tarkoitettuun pistorasiaan missä on kulutusmittarikin. Maksaa reilu 300€.
Jos peräkontti on liian kaukana kaapelin pitoa varten, voi sen laittaa vaikka kuskin penkin alle. Mikä vielä voisi olla ongelma?
Eikä tarvitsisi niin usein seistä huoltajalla tankkaamassa polttoainetta. Se vasta raskasta hommaa on jos verrataan johdon kytkemiseen pistorasiaan.
Sähköauto olin yleistyessä As Oy t joutuvat tekemään lataamisen helpoksi. Edelläkävijät jo tekevä päätökset latauksen sallimiseksi. Joten ei ongelma tämäkään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikissa uudemmissa kerros ja rivitalossa on riittävä kaapelointi myös lataamista varten. Lämpötilassa kun on 16 A sulake. Lämpötolppa voidaan vaihtaa lataamiseen tarkoitettuun pistorasiaan missä on kulutusmittarikin. Maksaa reilu 300€.
Jos peräkontti on liian kaukana kaapelin pitoa varten, voi sen laittaa vaikka kuskin penkin alle. Mikä vielä voisi olla ongelma?
Eikä tarvitsisi niin usein seistä huoltajalla tankkaamassa polttoainetta. Se vasta raskasta hommaa on jos verrataan johdon kytkemiseen pistorasiaan.
Sähköauto olin yleistyessä As Oy t joutuvat tekemään lataamisen helpoksi. Edelläkävijät jo tekevä päätökset latauksen sallimiseksi. Joten ei ongelma tämäkään.Näinhän se juurikin on, että suurimmassa osassa taloyhtiöistä et pysty lataamaan autoa ilman lupabyrokratiaa ja muutoksia. Yhdenvertaisuus periaate huomioiden se tarkoittaa vielä sitäkin että jos yhdellä on lupa, niin kaikille muille se pitää olla mahdollista myös. Yleensä taloyhtiöt joutuu tätä noudattamaan. Sitten on tarkasteltava koko sähköjärjestelmän riittävyys kaikille osakkaille. Osassa taloyhtiöitä se tarkoittaa kaapeloinnin ja keskuksen uusimista.
Turvalliseksi pitkäkestoiseksi latausvirraksi tavallisesta pistorasiasta on määritelty 8A. Tämä plug in hybrideissä vielä menettelee, mutta on sähköautoihin auttamattoman pieni. Taloyhtiöihin tulevaisuus tietää tämän osalta siis hintavia muutoksia.
Latausjohdolle on autossa oma paikkansa. Kuskin penkin alla ei kannata säilyttää turvallisuussyistä, mikäli siellä ei ole johdolle suunniteltua paikkaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näinhän se juurikin on, että suurimmassa osassa taloyhtiöistä et pysty lataamaan autoa ilman lupabyrokratiaa ja muutoksia. Yhdenvertaisuus periaate huomioiden se tarkoittaa vielä sitäkin että jos yhdellä on lupa, niin kaikille muille se pitää olla mahdollista myös. Yleensä taloyhtiöt joutuu tätä noudattamaan. Sitten on tarkasteltava koko sähköjärjestelmän riittävyys kaikille osakkaille. Osassa taloyhtiöitä se tarkoittaa kaapeloinnin ja keskuksen uusimista.
Turvalliseksi pitkäkestoiseksi latausvirraksi tavallisesta pistorasiasta on määritelty 8A. Tämä plug in hybrideissä vielä menettelee, mutta on sähköautoihin auttamattoman pieni. Taloyhtiöihin tulevaisuus tietää tämän osalta siis hintavia muutoksia.
Latausjohdolle on autossa oma paikkansa. Kuskin penkin alla ei kannata säilyttää turvallisuussyistä, mikäli siellä ei ole johdolle suunniteltua paikkaa.Kelloa ei vaan voi enään kääntää taaksepäin. Kehitys menee eteenpäin ja kun päättäjät ajavat polttomoottoriautojen kieltoa (SDP, Vihreät) Suomessa niin sen mukaan on sopeuduttava.
Tuohon kieltoon on toki vielä matkaa, mutta sähköautot ja ladattavat hybridit tulevat valtaamaan markkinat.
Jos taloyhtiö ei halua pysyä mukana kehityksessä ja uudistaa sähkökeskuksia ja verkkoja, tulee näiden asuntojen arvo romahtamaan.
Siksi vanhempiin yhtiöihin kannattaisi teettää kartoitukset ja uudistukset ajoissa. Ei sitten vasta kun on ihan pakko.
Valtio myös tukee vielä näitä uudistuksia.
Jotkut ihmiset vaan kokee kaiken uuden pelottavana ja hankalana. Varmaan samoille henkilöille oli ensimmäisen matkapuhelimen lataaminen iso ongelma. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kelloa ei vaan voi enään kääntää taaksepäin. Kehitys menee eteenpäin ja kun päättäjät ajavat polttomoottoriautojen kieltoa (SDP, Vihreät) Suomessa niin sen mukaan on sopeuduttava.
Tuohon kieltoon on toki vielä matkaa, mutta sähköautot ja ladattavat hybridit tulevat valtaamaan markkinat.
Jos taloyhtiö ei halua pysyä mukana kehityksessä ja uudistaa sähkökeskuksia ja verkkoja, tulee näiden asuntojen arvo romahtamaan.
Siksi vanhempiin yhtiöihin kannattaisi teettää kartoitukset ja uudistukset ajoissa. Ei sitten vasta kun on ihan pakko.
Valtio myös tukee vielä näitä uudistuksia.
Jotkut ihmiset vaan kokee kaiken uuden pelottavana ja hankalana. Varmaan samoille henkilöille oli ensimmäisen matkapuhelimen lataaminen iso ongelma.Sähköauto on hyvä, kunhan toimintasäde kasvaa. Plug init hupivehkeitä tänäpäivänä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sähköauto on hyvä, kunhan toimintasäde kasvaa. Plug init hupivehkeitä tänäpäivänä.
Pluginit parhaita koska lyhyellä reissulla mennään sähköllä ja pitemmällä matkalla ei ole huolta sähkön loppumisesta kun voi jatkaa bensalla.
Ainoa mikä on hupivehje on vanha nokivasara. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Youtubesta kun kattoo kulutus videoita, niin missään ei saada 120 ajettaessa kulumaan samaa mitä hs testissä. Vissiin polettu menemään ihan huolella pika testissä ja tulokset ajotietokoneelta. Moottori lehti ja TM testannut ihan eri lukemat, siis ne oikeat. Alkaa CR-V olemaan jo sen verran hyvä, että alkaa olla vaikea keksiä isoja puutteita. Testaajien mukaan Cr-v on hiljaisempi mitä Rav4 ja alusta parempi mm. Noissa väistökokeissa.
Katsokaa youtyåubess avideoo kun new youkissa on kuvattu t oyotaa paljon ja tsksissakin paljon
Taksit tietää mi l ä onparas. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hybridi yleensäkään ei säästä mitään moottoritieajossa 100 - 120. Menee pelkällä bensalla nämä ei ladattavat hybridit. Hondasta tosiaan puuttuu moottorin kierroksia alentava vaihteisto. Mielestäni iso puute mikä nostaa kulutusta tietyssä nopeudessa.
Ihan kun katsoo normi kulutuksia, on nekin Hondassa jostain syystä suuremmat. Miksi?
Nykyinen mittaustapa on todettu hyvin luotettavaksi.
En ota kantaa millään tavalla kumpi on parempi hankinta. Ehkä ei kumpikaan kun vertaa esim 2020 Ford Kugaan minkä alkaen hinta etuvetoisena lataushybridinä on halvempi kuin näiden itselataavien hybridin. Myös käyttökuluiltaan tulee olemaan selkeästi edullisempi.2019 xa50 rav4 2.5L bensa/sähkö itselataava hybridi, kulutus moottorietie/kaupunkiajossa (yhdistetty) 5,7L/100km.
Mittarissa 120 000km ja hyvin kulkee, hybridiakku latautuu edelleen 3 vuoden jälkeen palkin vajaa maksimiin, vaikka syväpurkunappiakin on muutamat kerrat käytetty, tosin todettu aivan turhaksi napiksi.
Ja kuten hondassakin, myös toyotassa se sähkömoottori toimii myös 130km/h nopeudessa. Kulutus toki nousee, mutta sen sähkökoneen ansiosta ei niin paljoa.
Optimaalinen ravi on siinä 60-100km nopeuksissa kaupungissa, vie sen 3-4L.
Kukin ajaa millä tahtoo, jos taloudellisesti tahtoo ja isolla säilytystilalla, ravia suosittelen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikissa uudemmissa kerros ja rivitalossa on riittävä kaapelointi myös lataamista varten. Lämpötilassa kun on 16 A sulake. Lämpötolppa voidaan vaihtaa lataamiseen tarkoitettuun pistorasiaan missä on kulutusmittarikin. Maksaa reilu 300€.
Jos peräkontti on liian kaukana kaapelin pitoa varten, voi sen laittaa vaikka kuskin penkin alle. Mikä vielä voisi olla ongelma?
Eikä tarvitsisi niin usein seistä huoltajalla tankkaamassa polttoainetta. Se vasta raskasta hommaa on jos verrataan johdon kytkemiseen pistorasiaan.
Sähköauto olin yleistyessä As Oy t joutuvat tekemään lataamisen helpoksi. Edelläkävijät jo tekevä päätökset latauksen sallimiseksi. Joten ei ongelma tämäkään.Ei muuten sovellu lämmityspistorasia jokapäiväiseen jatkuvaan sähköautojen lataukseen.
Se lämmitystolppa on tarkoitettu antamaan sitä 16A max virtaa sen 2H maksimissaan, siksi niissä on kello.
Mieti mikä kaapelinpaksuuden tulisi olla, jos parkkipaikalla esim 30 tolppaa, jokaisessa auto 24/h lämmityksessä, joka tolpasta otetaan se 2000W. Siitä vaan laskeskelemaan.
Yleensä se on 6 neliön kaapelilla vedetty autolämmitystolpat.
Kuka vetää, tai ylipäätään rakentaa latauspisteet joihin saa vedettyä 30 neliön (lampputolpan paksuista) kaapelia, niin että saadaan jokaiseen parkkipaikalla olevaan 30-50 tolppapaikkaan sähköauton lataus 24/7? ;)
Asuntojen omistajat, yhtiöt jne, eivät joudu tekemään yhtään mitään muutoksia ellei toisin ole sovittu. Asia sovitaan taloyhtiön kokouksessa, ja jos enemmistö sitä mieltä ettei tarvetta sähköautojen lataukselle, jätetään latauspisteet rakentamatta.
Vetäköön ne ituhipit parvekkeen kautta jatko johtoa kotoaan ladatakseen sitä julmetusti saastuttavaa (se auton, ja akkuarsenaalin valmistus tuottaa saman verran saasteita, kun 30 vuotta ajoa 30 vuotta vanhalla bensa/diiseli autolla, jokainen voi tutkia faktat itse) ituhippikippoaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei muuten sovellu lämmityspistorasia jokapäiväiseen jatkuvaan sähköautojen lataukseen.
Se lämmitystolppa on tarkoitettu antamaan sitä 16A max virtaa sen 2H maksimissaan, siksi niissä on kello.
Mieti mikä kaapelinpaksuuden tulisi olla, jos parkkipaikalla esim 30 tolppaa, jokaisessa auto 24/h lämmityksessä, joka tolpasta otetaan se 2000W. Siitä vaan laskeskelemaan.
Yleensä se on 6 neliön kaapelilla vedetty autolämmitystolpat.
Kuka vetää, tai ylipäätään rakentaa latauspisteet joihin saa vedettyä 30 neliön (lampputolpan paksuista) kaapelia, niin että saadaan jokaiseen parkkipaikalla olevaan 30-50 tolppapaikkaan sähköauton lataus 24/7? ;)
Asuntojen omistajat, yhtiöt jne, eivät joudu tekemään yhtään mitään muutoksia ellei toisin ole sovittu. Asia sovitaan taloyhtiön kokouksessa, ja jos enemmistö sitä mieltä ettei tarvetta sähköautojen lataukselle, jätetään latauspisteet rakentamatta.
Vetäköön ne ituhipit parvekkeen kautta jatko johtoa kotoaan ladatakseen sitä julmetusti saastuttavaa (se auton, ja akkuarsenaalin valmistus tuottaa saman verran saasteita, kun 30 vuotta ajoa 30 vuotta vanhalla bensa/diiseli autolla, jokainen voi tutkia faktat itse) ituhippikippoaan.Meidän taloyhtiön hallituksen keski-ikä on yli 70v. Ei kuulemma tehdä mitään muutoksia autojen latauksia ajatellen ilman kunnon vääntöä asiasta. Hallituksen vaihtumista ootellessa ajan CR-V hybridillä.
- Anonyymi
Ford Kugan tuleva hybridi tekniikka tulee olemaan pitkälti samanlainen kuin Toyota Rav4:ssa. 2,5 litran Atkinson työkierrolla toimiva vapaasti hengittävä polttomoottori eCVT voimansiirto ja ajon aikana ajoakkujen lataus jarrutuksessa moottorin yhteydessä olevan generaattorin avulla. Ford tuo kummatkin versiot markkinoille sekä pistokehybridin että tavallisen itselataavan hybridin. Itse henkilökohtaisesti odotan mielenkiinnolla itselataavan mallin hintaa ja saatavuutta ja hybridijärjestelmän takuuta ja ajoakkujen takuuta.
- Anonyymi
Veikkaanpa että tuo plug-in ladattava voi olla jopa halvempi koska päästöt on pienet ja sitä myöten autovero olematon.
Jos akkujen takuu on esim 10 vuotta, ja se takuu oikeasti toimii, tulee Kugasta luokkansa kunkku. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Veikkaanpa että tuo plug-in ladattava voi olla jopa halvempi koska päästöt on pienet ja sitä myöten autovero olematon.
Jos akkujen takuu on esim 10 vuotta, ja se takuu oikeasti toimii, tulee Kugasta luokkansa kunkku.Ford Kugan akkutakuu on 8 vuotta / 160 tkm. Huonompi kuin Toyotassa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ford Kugan akkutakuu on 8 vuotta / 160 tkm. Huonompi kuin Toyotassa.
Hyvä tietää. Se on selkeästi huonompi kuin Toyotassa 10v/350tkm. Ilmeisesti Fordin ajoakkujen ns. säätöyksikkö tai akkujen metalliseos kennoissa ei ole niin laadukasta että uskaltaisivat antaa saman takuu kuin Toyotassa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvä tietää. Se on selkeästi huonompi kuin Toyotassa 10v/350tkm. Ilmeisesti Fordin ajoakkujen ns. säätöyksikkö tai akkujen metalliseos kennoissa ei ole niin laadukasta että uskaltaisivat antaa saman takuu kuin Toyotassa.
Ei nhrvte voi kyn on avensis
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei nhrvte voi kyn on avensis
Mikä idea tossa crv hybridissä on?
Sehän on noin 6 tonnia kalliimpi nelivetoisena executivena kuin tavallinen executive nelivetobensa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä idea tossa crv hybridissä on?
Sehän on noin 6 tonnia kalliimpi nelivetoisena executivena kuin tavallinen executive nelivetobensa.Idea on tuottaa voittoa valmistajalle. Ihan samoin RAV on paljon kalliimpi.
Tosin näissä hybrideissä on tehoa enemmän ja jonkin verran pienempi kulutus.
Mutta kauan kestää että säästää hintaero takaisin.
Oma veikkaus on että nämä itselataavat jäävät pois mallistosta muutaman vuoden aikana. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä idea tossa crv hybridissä on?
Sehän on noin 6 tonnia kalliimpi nelivetoisena executivena kuin tavallinen executive nelivetobensa.Uusi tekniikka maksaa. Onhan voimalinja hurjasti parempi mitä bensaturbossa ja lisäksi CR-V hybrid voitti dieselit päästöissä ja suorituskyvyssä. Nämä uudet tekniikat maksaa vaan vielä niin paljon, että rahallista hyötyä on vaikea saada, kun kaikki kulut lasketaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Uusi tekniikka maksaa. Onhan voimalinja hurjasti parempi mitä bensaturbossa ja lisäksi CR-V hybrid voitti dieselit päästöissä ja suorituskyvyssä. Nämä uudet tekniikat maksaa vaan vielä niin paljon, että rahallista hyötyä on vaikea saada, kun kaikki kulut lasketaan.
Niin...tyhmä kysymys varmaankin, mutta olisiko parempi hankkia ”vanhaa” tekniikkaa siihen asti, kun uusi tekniikka on sen hintaista, että siitä jotain rahallista hyötyäkin on?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Uusi tekniikka maksaa. Onhan voimalinja hurjasti parempi mitä bensaturbossa ja lisäksi CR-V hybrid voitti dieselit päästöissä ja suorituskyvyssä. Nämä uudet tekniikat maksaa vaan vielä niin paljon, että rahallista hyötyä on vaikea saada, kun kaikki kulut lasketaan.
Joka tapauksessa Hondan neliveto on joka testissä osoittautunut aika heikoksi. Netistä löytyy videoita vaikka kuinka paljon mistä näkee minne Hondan nelivedolla pääsee.
Muutenhan CRV on hienon oloinen auto, joten ehkä kannattaa ostaa etuvetoisena. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin...tyhmä kysymys varmaankin, mutta olisiko parempi hankkia ”vanhaa” tekniikkaa siihen asti, kun uusi tekniikka on sen hintaista, että siitä jotain rahallista hyötyäkin on?
Kait siinä vaihtohinta on parempi jos ostohintakin suurempi, että häviääkö siinä sitten on varmaankin laskutavasta kiinni. Mutta enemmällä rahalla saa kuitenkin ominaisuuksiltaan paremman.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joka tapauksessa Hondan neliveto on joka testissä osoittautunut aika heikoksi. Netistä löytyy videoita vaikka kuinka paljon mistä näkee minne Hondan nelivedolla pääsee.
Muutenhan CRV on hienon oloinen auto, joten ehkä kannattaa ostaa etuvetoisena.Höpö puhetta. Testeissä on ollut huonompiakin. Esimerkiksi RAV4 on ollut huonompi.
Alla linkissä vertailu. Tuollaisessa ajossa voisi hyvin kuvitella SUV autoja käytettävän joskus. Osassa testeissä parempi kuin Tiquan ja lumessa näyttää etenevän paremmin kun DSG hyytyy.
https://youtu.be/9PNAclk56hU - Anonyymi
Ja Ford on ergonomialtaan, melutasoltaan ja ajettavuudeltaan valovuosi Ravistimia ja Honikoita edellä. ravi on kaikessa paska mutta honikassa risoo juoppo hybridikone ja karsea muovipuulistainen koelauta sekä pullea ulkomuotoilu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja Ford on ergonomialtaan, melutasoltaan ja ajettavuudeltaan valovuosi Ravistimia ja Honikoita edellä. ravi on kaikessa paska mutta honikassa risoo juoppo hybridikone ja karsea muovipuulistainen koelauta sekä pullea ulkomuotoilu.
Hondan hybridi ei ole juoppo testien mukaan. Fordilla ei osata sellaista edes ite kehitää kun muilta joutuu tekniikkaa ostamaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hondan hybridi ei ole juoppo testien mukaan. Fordilla ei osata sellaista edes ite kehitää kun muilta joutuu tekniikkaa ostamaan.
Miksi keksiä paras tekniikka uudestaan kun sitä on myytävänäkin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Höpö puhetta. Testeissä on ollut huonompiakin. Esimerkiksi RAV4 on ollut huonompi.
Alla linkissä vertailu. Tuollaisessa ajossa voisi hyvin kuvitella SUV autoja käytettävän joskus. Osassa testeissä parempi kuin Tiquan ja lumessa näyttää etenevän paremmin kun DSG hyytyy.
https://youtu.be/9PNAclk56hUEipä tuossa edes ole RAVia verrokkina. Jäähallissa ensin kiilloitetaan jää liukkaaksi Hondalla, niin miten siinä muut voisi edes pärjätä. Ensimmäisellä on etulyöntiasema. Lumihangessa ajetaan Hyundailla ja Wagenilla paljon pahempaan paikkaan.
Naurettava vertailu missä on valmiiksi päätetty voittaja.
TM testissä Hondan neliveto versio suti aikansa kunnes voimansiirto ylikuumeni ja siihen jäi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja Ford on ergonomialtaan, melutasoltaan ja ajettavuudeltaan valovuosi Ravistimia ja Honikoita edellä. ravi on kaikessa paska mutta honikassa risoo juoppo hybridikone ja karsea muovipuulistainen koelauta sekä pullea ulkomuotoilu.
Eipä nykyinen poistuva Kuga ole oikein missään asiassa vakuuttanut. Myyntikin on ollut aika vaatimatonta Toyotan verrattuna. Jotenkin tuo Kuga oli sekasikiön ja levottoman näköinen sisältä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eipä tuossa edes ole RAVia verrokkina. Jäähallissa ensin kiilloitetaan jää liukkaaksi Hondalla, niin miten siinä muut voisi edes pärjätä. Ensimmäisellä on etulyöntiasema. Lumihangessa ajetaan Hyundailla ja Wagenilla paljon pahempaan paikkaan.
Naurettava vertailu missä on valmiiksi päätetty voittaja.
TM testissä Hondan neliveto versio suti aikansa kunnes voimansiirto ylikuumeni ja siihen jäi.Videon katsomalla voi itse päätellä mitä eroja on ja mikä merkitys niillä on esim. omaan käyttöön. Tekstitys on englanniksi. Muutama vuosi sitten TM teki nelivetovertailun SUV autoihin. Niissä kaikissa monilevykytkin ylikuumeni ja katkaisi vedon. Myös Subarusta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi keksiä paras tekniikka uudestaan kun sitä on myytävänäkin.
Mitä kukin arvostaa. Honda suunnittelee ja valmistaa itse autojensa pääkomponentit kuten vaihteistot, hybridi järjestelmät sekä moottorit ja tekee sen laadukkaasti. Hyvin harva valmistaja kykenee enää samaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Veikkaanpa että tuo plug-in ladattava voi olla jopa halvempi koska päästöt on pienet ja sitä myöten autovero olematon.
Jos akkujen takuu on esim 10 vuotta, ja se takuu oikeasti toimii, tulee Kugasta luokkansa kunkku.10 akkuarsenaalin valmistus 10 kugaan saastuttaa saman verran, kun 100 vanhanmallisen polttomoottoriauton valmistus.
Järkevää? Tuskin, mutta koskas päättäjät sitä on ajatelleet?
Pääasia että tämä pallo pysyy elinkelpoisena sen 50v kun omaa elinikää jäljellä, harmitelkoot lapset sitten että miten oli niin idiootteja ihmiset vielä 2000 luvullakin, että oma napa on tärkein?
- Anonyymi
Onko tosi, että Toyotalla on RAV4:een vaan yksi varustetaso tarjolla bensamoottoriin ja sekin on edelleen vapaastihengittävä 2-litranen?
- Anonyymi
Rav4:n Varusteluista en tiedä, mutta moottori ei ole tätä päivää. Hondalla on hyvä bensaturbo ja samat varuste tasot kuin hybridissä sekä lisäksi 7-paikkainen versio.
- Anonyymi
Rav4 moottori on taloudellisin sekä viattomin paras käytettävyys omistajalle koska ei tarvitse joka ajon jälkeen vedellä johtoja.
Auton akku latautuu jarrutuksissa itse, on myös edullisin uusia jos joskus tulisi kohdalle.- Anonyymi
No eipä tuo RAV4 pystynyt hajurakoa CR-V:hen tekemään hybridien testeissä. Bensamoottoreissa taas RAV4 on täysin vastaantulija CR-V:hen verrattuna. Onkohan Toyota ajatellu niin, että sitä ei haluta edes myydä kun varustelu on tuollainen Suomessa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No eipä tuo RAV4 pystynyt hajurakoa CR-V:hen tekemään hybridien testeissä. Bensamoottoreissa taas RAV4 on täysin vastaantulija CR-V:hen verrattuna. Onkohan Toyota ajatellu niin, että sitä ei haluta edes myydä kun varustelu on tuollainen Suomessa.
Ei taideta Bensa ravia juuri ostaa, hybridiä menee. CR-V hybridissä näyttäis olevan kylläkin paremmat ominaisuudet ylipäätään.
- Anonyymi
HS Autoliitteen testissä 1.2.2020 vanhanaikainen VHS (* kulutti 7,6l/100 km
(* jonka yrittää kopioida datsun kasvaimen, puken ja Hoda CRV:n menestysrepetiä, tolllolootan oman Urpo Cruiserin flopattua totaalisest
Luvattu kulutus oli kyllä pieni, 5,6 l/100 km, mutta sehän tutuksi tulleeseen tapaan ylittyi parilla litralla. No, sama lehti on kyllä ennenkin kertonut, että hypetysten todelliset kulutukset ovat 30-50 % suurempia kuin tollolootan valehtelemat arvot. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei taideta Bensa ravia juuri ostaa, hybridiä menee. CR-V hybridissä näyttäis olevan kylläkin paremmat ominaisuudet ylipäätään.
Bensa Ravin ostamisessa ei ole mitään järkeä, jos vertaa esim. CR-V:hen. Hybridikin Hondassa hyvä, että ihmisten RAV4 innostus ihmetyttää. Se kun on monella osa-alueella huonompi auto.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Bensa Ravin ostamisessa ei ole mitään järkeä, jos vertaa esim. CR-V:hen. Hybridikin Hondassa hyvä, että ihmisten RAV4 innostus ihmetyttää. Se kun on monella osa-alueella huonompi auto.
Uusi Rav4 on joka osa-alueella Hondaa parempi auto. Hybrid on tämän päivän voimanlähde, ja sen Toyota osaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Uusi Rav4 on joka osa-alueella Hondaa parempi auto. Hybrid on tämän päivän voimanlähde, ja sen Toyota osaa.
Alustan toimivuuteen väistökokeessa moni on eri mieltä. Varsinkin ruotsalaiset. Testeissä RAV4 hybriditekniikka ei ole pystynyt CR-V:tä lyömään, Hondallakin on hybriditekniikasta pitkä kokemus. Lisäksi Hondan hybriditekniikka on fiksusti toteutettu, kun siinä ei ole vaihdelaatikkoa ollenkaan. On hiljaisempi ja neliveto kardaanilla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Bensa Ravin ostamisessa ei ole mitään järkeä, jos vertaa esim. CR-V:hen. Hybridikin Hondassa hyvä, että ihmisten RAV4 innostus ihmetyttää. Se kun on monella osa-alueella huonompi auto.
Hondan 1.5 turbo on tehoton bensarosvo.
Varustetasot askeettiset - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Alustan toimivuuteen väistökokeessa moni on eri mieltä. Varsinkin ruotsalaiset. Testeissä RAV4 hybriditekniikka ei ole pystynyt CR-V:tä lyömään, Hondallakin on hybriditekniikasta pitkä kokemus. Lisäksi Hondan hybriditekniikka on fiksusti toteutettu, kun siinä ei ole vaihdelaatikkoa ollenkaan. On hiljaisempi ja neliveto kardaanilla.
Tarkoitat kai että halvalla toteutettu?
Eipä silti käy Honda kaupaksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hondan 1.5 turbo on tehoton bensarosvo.
Varustetasot askeettisetRav4:ssa on yksi varustetaso bensamallissa. Hondaan löytyy kaikki varustetasot ja vielä kolmas penkkirivikin sitä haluavalle.
- Anonyymi
Onpa surkeat vetomassat hybrideissä, varsinkin Hondassa, eikä tuo Ravin 1650kg sekään vahvistettua tietoa.
Manuaalilla ilman hybridiä saa vetää 2000kg molemmilla.- Anonyymi
Jos sinä sitä tarviit, niin välttämättä muut sitä vetokykyä ei tarvii. Väitän, että sitä tarvii 1% autoilijoista, lopuille riittää 750 kg jarruton kärry.
- Anonyymi
Hondan bensaturbon totesivat hyväksi koneeksi vetohommiin Caravan lehdessä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hondan bensaturbon totesivat hyväksi koneeksi vetohommiin Caravan lehdessä.
Bensakoneen kulutus vetohommissa varmaankin kovaa luokkaa. Toki vuotuiset kilometrit vähäisiä. Hondan bensaturbo vastaan Toyotan bansavapari, varmaan vetohommassa ero iso.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Bensakoneen kulutus vetohommissa varmaankin kovaa luokkaa. Toki vuotuiset kilometrit vähäisiä. Hondan bensaturbo vastaan Toyotan bansavapari, varmaan vetohommassa ero iso.
Olet aivan oikeassa tuossa. Kun perässä 1300kg niin ero oli valovuosi. Kuitenkin piti vielä diesel ottaa koska vääntö niin paljon parempi.
- Anonyymi
Tutustu Subaruun.
Jatkuva neliveto, maavara 22 cm (Forester), X-Mode, LED-ajovalot, jne jne.
Hyvät varusteet vakiona, ihan niinkuin siinä mainoksessa "vakiona kaikki mitä tarvitset" ;)- Anonyymi
Subaru pilasi nelivetonsa laittamalla sinne monilevykytkimet kuten citymaastureissa yleensäkkin on. E-boxer on kulutuksessa ja tehoissa valovuoden esim. CR-V Hybridiä perässä.
- Anonyymi
Subarun hybrid on vuosikymmenen vitsi.
Edellinen oli subarun diesel - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Subarun hybrid on vuosikymmenen vitsi.
Edellinen oli subarun dieselSubarun kertakäyttötekniikka on jo vitsi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Subarun hybrid on vuosikymmenen vitsi.
Edellinen oli subarun dieselJenkit ostaa kuin häkää Subarua. Täällä junttilassa ihaillaan Juha-Teron toimesta kaikkea mitä tojokotteroihin tungetaan.
Tämähän sopii hyvin lättäotsille, vaan ei oikeille autoilijoille. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jenkit ostaa kuin häkää Subarua. Täällä junttilassa ihaillaan Juha-Teron toimesta kaikkea mitä tojokotteroihin tungetaan.
Tämähän sopii hyvin lättäotsille, vaan ei oikeille autoilijoille.Jenkkilän automyynnistä muutama % on Subaruja. On toki kappalemääräisesti enemmän kuin mitä suomessa myydään kaikkia merkkejä yhteensä.
Bensahan on jenkeissä ollut aina lähes ilmaista eikä sikäläisten autojen ominaisuudet ole olleet kovin kaksiset. Joten vitsiautokin pärjää. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Subarun hybrid on vuosikymmenen vitsi.
Edellinen oli subarun dieselEboxer taitaa olla kevyt hybridi. Ei sillä Kian kevyt hybridilläkään mitään kulutuksessa säästä. Ihmetellään kovasti mitä hyötyä koko systeemistä on.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Subaru pilasi nelivetonsa laittamalla sinne monilevykytkimet kuten citymaastureissa yleensäkkin on. E-boxer on kulutuksessa ja tehoissa valovuoden esim. CR-V Hybridiä perässä.
https://www.youtube.com/watch?v=nKnxM9Ymw-c
Subarussa paras neliveto - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jenkkilän automyynnistä muutama % on Subaruja. On toki kappalemääräisesti enemmän kuin mitä suomessa myydään kaikkia merkkejä yhteensä.
Bensahan on jenkeissä ollut aina lähes ilmaista eikä sikäläisten autojen ominaisuudet ole olleet kovin kaksiset. Joten vitsiautokin pärjää.No, ainakin Jenkeissä autot kulkee suoraan oman kokemuksen mukaan. samaa ei voi sanoa Baijerin ihmeestä eikä oikein edes Audista.
- Anonyymi
Honda kyllä käyttää myös Aisinin vaihteistoja.
Joten jotain hyvää Hondassakin.- Anonyymi
Missä Hondan malleissa on Aisinin laatikoita? CR-V:ssä on tämä 9 vaihteinen automaatti ZF:n tekele. Muissa Hondan omat CVT, 5 vaihteinen automaatti sekä manuaalit ainakin täällä Suomessa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Missä Hondan malleissa on Aisinin laatikoita? CR-V:ssä on tämä 9 vaihteinen automaatti ZF:n tekele. Muissa Hondan omat CVT, 5 vaihteinen automaatti sekä manuaalit ainakin täällä Suomessa.
Olin väärässä. Monet muut valmistajat käyttää Aisinia.
- Anonyymi
Subaru vaan hakkaa kaikki mennen tullen :)
https://www.youtube.com/watch?v=wLkvqsQEV2Q- Anonyymi
Näitä videoita voi kuka vaan tehdä ja käyttää autoja siten että saa jostakin voittajan. Esimerkiksi veden tuloa taloille voidaan säätää sopivaksi.
Toinen juttu on että en osta autoa sitä varten että kävisin jotakin peltiramppia nousemassa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näitä videoita voi kuka vaan tehdä ja käyttää autoja siten että saa jostakin voittajan. Esimerkiksi veden tuloa taloille voidaan säätää sopivaksi.
Toinen juttu on että en osta autoa sitä varten että kävisin jotakin peltiramppia nousemassa.Vanhoja videoita. Kaikissa pyörii neljä rengasta. Jos pitoa on niin nousee, renkaat avainasemassa. Sinänsä Subarun neliveto on varsin kilpailukykyinen ja varmasti citymaasturiluokan parhaimmistoa. Pitäisi vaan saada ne muutkin ominaisuudet kuntoon. Tällä hetkellä kunnollista voimanlähdettä ei kertakaikkiaan ole saatavilla esim. Foresteriin, ainakaan Suomessa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vanhoja videoita. Kaikissa pyörii neljä rengasta. Jos pitoa on niin nousee, renkaat avainasemassa. Sinänsä Subarun neliveto on varsin kilpailukykyinen ja varmasti citymaasturiluokan parhaimmistoa. Pitäisi vaan saada ne muutkin ominaisuudet kuntoon. Tällä hetkellä kunnollista voimanlähdettä ei kertakaikkiaan ole saatavilla esim. Foresteriin, ainakaan Suomessa.
Eli et pärjää niillä mitä on Suomessa saatavilla.
Olisikohan se miehestä kiinni? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näitä videoita voi kuka vaan tehdä ja käyttää autoja siten että saa jostakin voittajan. Esimerkiksi veden tuloa taloille voidaan säätää sopivaksi.
Toinen juttu on että en osta autoa sitä varten että kävisin jotakin peltiramppia nousemassa.Nehän vasta videoita aitoja ovat, joissa tojo voittaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli et pärjää niillä mitä on Suomessa saatavilla.
Olisikohan se miehestä kiinni?Ei kannata ostaa huonompaa jos samalla rahalla saa paremman. Hondan neliveto toimii viiveettä ja se nousee ristiriipunnasta. En aja metsässä enkä kivikossa niin muut ominaisuudet ovat tärkeämpiä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei kannata ostaa huonompaa jos samalla rahalla saa paremman. Hondan neliveto toimii viiveettä ja se nousee ristiriipunnasta. En aja metsässä enkä kivikossa niin muut ominaisuudet ovat tärkeämpiä.
"Paremman", joopa joo!
- Anonyymi
Honda voittaa Toyotan mukavuuteen liittyvissä asioissa, jousitus, meluttomuus jne.
- Anonyymi
On aina ollut näin. Tekniikkakin on ollut luotettavampaa jo pitkään. Toyotalla turhan paljon murheita koneissaan, esim. Öljynsyönti ja kansi ongelmat. Suomalaiset ei osaa vertailla tuotteita, ostetaan mitä mainostetaan eniten ja kun on kerta ollut aiemminkin. Corolla ei tosiaan mikään halpa auto ole.
- Anonyymi
Seli seli, mielelläni näkisin linkin jossa Toyota tai Honda etenee paremmin vaikeissa olosuhteissa ;)
- Anonyymi
Sovitaanko että jokainen ostaa sen mikä tuntuu itsestä parhaalta ja minkä kustannuksiin on varaa.
Tyhmintä on toisten valintojen arvostelu. - Anonyymi
Molemmat on hyviä japanilaisia. Toyotalla pitempi kokemus hybrideistä.
- Anonyymi
Hondallakin yli 20 vuotta hybridejä. Toyotalla ei juuri enempää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hondallakin yli 20 vuotta hybridejä. Toyotalla ei juuri enempää.
Hondan hybridi tekniikka parempi nykyään. Paljon järkevämpää käyttää pelkkää sähkömoottoria auton liikuttamiseen, jos vaikka vertaa Toyotan eCVT vaihteistoon.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hondan hybridi tekniikka parempi nykyään. Paljon järkevämpää käyttää pelkkää sähkömoottoria auton liikuttamiseen, jos vaikka vertaa Toyotan eCVT vaihteistoon.
eCVT:n käyttö hybridijärjestelmässä on täysin turha. Ei tarvita mihinkään kun sähkömoottori voi hoitaa auton liikuttamisen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hondan hybridi tekniikka parempi nykyään. Paljon järkevämpää käyttää pelkkää sähkömoottoria auton liikuttamiseen, jos vaikka vertaa Toyotan eCVT vaihteistoon.
Honda on sarjahybridi
- Anonyymi
6,5l/100km ollut keskikulutus CR-V hybridillä suht reippaalla kaasujalalla. Sähkösäätöiset pankit ovat kyllä hyvät.
- Anonyymi
Ja ristiseläntuki halvimmassa mallissakin...
- Anonyymi
Molemmat japanilaiset ovat kyllä parhaita ajettavia ja vieläpä kestävämpiä mitä eurokinnerit.
- Anonyymi
Hondan käytös paljon parempaa kautta linjan. Päivitystä kehiin...
https://www.youtube.com/watch?v=g5HkOuYjWA4
https://www.youtube.com/watch?v=j3qrCNR4U9A
Ja sama Civicin ja Corollan välillä
https://www.youtube.com/watch?v=T69yPK2CbV8
https://www.youtube.com/watch?v=pM6-gpYFwbo
Jazz ja Yaris
https://www.youtube.com/watch?v=oCPl7Er22e4
https://www.youtube.com/watch?v=gvbV5bFuylM- Anonyymi
Näyttäis Jazz olevan luokkaansa nähden liiankin hyvä.
- Anonyymi
Honda kaikissa Toyotaa parempi. Mitä siellä Toyotan leirissä oikein hommaillaan, luulisi viisaan kansan ottavan opiksi tästä !
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Honda kaikissa Toyotaa parempi. Mitä siellä Toyotan leirissä oikein hommaillaan, luulisi viisaan kansan ottavan opiksi tästä !
1.8 hybridissä on niin vähän tehoa, että alustan ominaisuuksilla ei ole merkitystä. Ei pääse kuin hitaasti, eikä ohi mistään. Voi ajella rekan imussa, säästää polttoainettakin.
- Anonyymi
Hondan osaaminen jää monkey-asteelle, tossu-mopohan se on.
- Anonyymi
Parhaimpia ajettavia hahhaaa Tohjo starlet jäsähti pyörii väärin päin tuli
4 pakkii 1 eteenpäin hybriddi syttyi tuleen vielä loppujen lopuksi - Anonyymi
Mitkä ovat kulutus luvut ja hinnat.
- Anonyymi
moottorilehti 5/2019 hyvä vertailu. Kannattaa lukea koko lehti.
https://moottori.fi/ajoneuvot/jutut/parivertailu-honda-cr-v-ja-toyota-rav4-kuinka-hybridit-kiihtyvat/
RAV4 ei ole missään parempi kuin CR-V. CR-V:ssä toimiva alusta, toisin kuin joka väistökokeessa epäonnistuva RAV4. - Anonyymi
CR-V hybrid voitti testissä dieselit päästöissä ja suorituskyvyssä. Kun vaihdelaatikkoa ei ole, niin meno tapahtuu sähkömoottorin avulla. Ei nykimisiä missään ajotilanteessa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
CR-V hybrid voitti testissä dieselit päästöissä ja suorituskyvyssä. Kun vaihdelaatikkoa ei ole, niin meno tapahtuu sähkömoottorin avulla. Ei nykimisiä missään ajotilanteessa.
Mitä vikoja RAV4 hybridissä on ollut? Paljon on puhetta.
Onko CR-V hydrid toiminut moitteetta? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä vikoja RAV4 hybridissä on ollut? Paljon on puhetta.
Onko CR-V hydrid toiminut moitteetta?Vähävikaisia ovat CR-V hybridit olleet ja ominaisuudet ovat kunnossa.
https://www.youtube.com/watch?v=HoBPJDzlPek - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vähävikaisia ovat CR-V hybridit olleet ja ominaisuudet ovat kunnossa.
https://www.youtube.com/watch?v=HoBPJDzlPekNäkyy Toyotan ostajat jättävän väliin kokonaan tuotteeseen perehtymisen...
- Anonyymi
Vaikka CR-V onkin selkeä voittaja, siinä on yksi paha puute. Vetomassat on naurettavat 2.0 litran mallissa: 600 kg jarruton/750 kg jarrullinen. RAV4:n 2.0 litraisella saa vetää 1500 kg…
Tämä on melkoisen huvittavaa, sillä aiemmin 1500 kg on ollut sallittua myös Hondalla, vaikka hp:t olivat samat ja vääntö paljon huonompi.- Anonyymi
1.5T mnoottorilla saa vetää 2000 kg
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
1.5T mnoottorilla saa vetää 2000 kg
Ja diesel neliveto 2000kg ja nämä jarrullista tietenkin
- Anonyymi
Japanista tulee parhaimmat autot.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 424420
Vain vasemmistolaiset rakennemuutokset pelastavat Suomen
Kansaa on ankeutettu viimeiset 30+ vuotta porvarillisella minäminä-talouspolitiikalla, jossa tavalliselta kansalta on ot1484165- 643786
- 1233762
Purra on kantanut vastuuta täyden kympin arvoisesti
Luottoluokituksen lasku, ennätysvelat ja ennätystyöttömyys siitä muutamana esimerkkinä. Jatkakoon hän hyvin aloittamaans413600Persut huutaa taas: "kato! muslimi!"
Persut on lyhyessä ajassa ajaneet läpi kaksi työntekijöiden oikeuksien heikennystä, joita se on aiemmin vastustanut. Pe763429- 953002
- 542865
- 252676
Korjaamo suositus
Vahva suositus Kumpulaisen korjaamolle vanhan 5-tien varrelta! Homma pelaa ja palvelu ykköslaatuista. Mukavaa kun tuli p142394