CR-V hybrid vs RAV4 hybrid

Anonyymi

-Kulutus lähes sama
-Suorituskyky, 0-100 RAV4 parempi, ohituskiihtyvyys hitusen CR-V parempi
-CR-V:ssä sähkömoottori isompi. RAV4:ssa polttomoottori isompi. Kokonaisteho RAV4 isompi.
-Sisätilat samaa luokkaa, CR-V:ssä takatilat hitusen paremmat, RAV4:ssa takakontti hitusen isompi.
Käytettävyys ehkä CR-V parempi, takaovien 90° aukeaminen penkkien kääntö
-CR-V hiljaisempi
-CR-V parempi ajettava ja alusta
-CR-V:ssä neliveto monilevykytkimellä, RAV4:ssa takana sähkömoottorilla. RAV4 2WD peruutus sähkön avulla.
-4WD maavara CR-V 20cm, RAV4 19cm
-4WD Vetopaino RAV4 750/1650, CR-V 750/750. 2WD suunnilleen samat.

Taidan ostaa CR-V:n

127

2837

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Onko CR-Vn neliveto hybridissä kardaani? Kuvittelin että siinäkin olisi sähkömoottori myös takana.
      Honda on tosin aika paljon kalliimpi samoilla varusteilla. Toyotan Active malliin kun lisää plus-paketin, löytyy jo aika paljon varusteita.
      Honda on toki paljon paremman näköinen.

      • Anonyymi

        Ihan samoin Hondassa on 2 sähkömoottoria, kun kyseessä on ns neliveto.
        Nämä sähköiset nelivedot ei vielä ole ihan vakuuttaneet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan samoin Hondassa on 2 sähkömoottoria, kun kyseessä on ns neliveto.
        Nämä sähköiset nelivedot ei vielä ole ihan vakuuttaneet.

        kaksi moottoria on, mutta yhtään ei ole takana. Voima siirretään taaksi kytkimellä.


      • Anonyymi

        Honda elegance on paremmin varusteltu kuin Toyotan active. Toyotan Style saman hintainen kuin Hondan elegance. Vaikea verrata suoraan, kuka nyt arvostaa mitäkin varustetta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kaksi moottoria on, mutta yhtään ei ole takana. Voima siirretään taaksi kytkimellä.

        Enpä usko että sähkömoottorilla liikutettavaan autoon rakennetaan mekaaninen neliveto.
        Kytkimen lisäksi se tarttee kardaani, takaperin, vetoakselit...
        Vaikuttaa hankalalta ja kalliilta. Mutta kallishan tuo on.
        Toyotan kohdalla kannattaa huomioida plus-paketti mikä tuo paljon varusteita 2 t€ hintaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Enpä usko että sähkömoottorilla liikutettavaan autoon rakennetaan mekaaninen neliveto.
        Kytkimen lisäksi se tarttee kardaani, takaperin, vetoakselit...
        Vaikuttaa hankalalta ja kalliilta. Mutta kallishan tuo on.
        Toyotan kohdalla kannattaa huomioida plus-paketti mikä tuo paljon varusteita 2 t€ hintaan.

        Kannattaa ottaa selvää,

        "Hybridiversion neliveto on periaatteessa samanlainen kuin bensiinikoneisessa CR-V:ssä ja se on toteutettu elektronisesti ohjatulla monilevykytkimellä. Voiman siirtymistä taka-akselille on rajoitettu 60 prosenttiin, koska peräpäätä ei painonsäästösyistä ole haluttu mitoittaa kestämään koko paketista lähtevää tehoa. Hetkittäin takapyörille voi kuitenkin kuulemma mennä jopa 80 prosenttia tehosta."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan samoin Hondassa on 2 sähkömoottoria, kun kyseessä on ns neliveto.
        Nämä sähköiset nelivedot ei vielä ole ihan vakuuttaneet.

        Niin on nelivetoisessa Teslassakin 2 sähkömoottoria.


    • Anonyymi

      Kannattaisiko miettiä jotain järkevää merkkiä ennemmin kuin nuita kurjia.

      • Anonyymi

        Kuten esimerkiksi?


      • Anonyymi

        SUV hybridit on aika vähissä, onko niitä edes RAV4 ja CR-V lisäksi muita? Plug-in alkaa olla euromerkeillä, mutta ei sellaisella mitään tee jos ei pysty lataamaan kotona.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        SUV hybridit on aika vähissä, onko niitä edes RAV4 ja CR-V lisäksi muita? Plug-in alkaa olla euromerkeillä, mutta ei sellaisella mitään tee jos ei pysty lataamaan kotona.

        On paljon muita!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On paljon muita!

        Valista meitä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        SUV hybridit on aika vähissä, onko niitä edes RAV4 ja CR-V lisäksi muita? Plug-in alkaa olla euromerkeillä, mutta ei sellaisella mitään tee jos ei pysty lataamaan kotona.

        Minkä takia pitää olla hybridi??

        MB glc diesel.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minkä takia pitää olla hybridi??

        MB glc diesel.

        glc:n halvin malli maksaa saman mitä crv:n kallein malli. Samoilla varusteilla hinta karkaa kovaksi. Lisäksi jotkin pitävät uuden dieselin ostoa pienenä riskinä, koska moni vaihtaa niistä pois.


      • Anonyymi

        Ovat aika Mitättömiä jos neliveto painaa, tuohon hintaan löytyy varmaan parempia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ovat aika Mitättömiä jos neliveto painaa, tuohon hintaan löytyy varmaan parempia.

        Ei ainakaan hybridinä


    • Anonyymi

      Mikä on hinta ero noissa? Entä autovero?

      • Anonyymi

        Entä huolto kulut?


      • Anonyymi

        Tiedot löytyy netistä, mutta koska Hondan ilmoitettu kulutuslukemat ja päästöt on suuremmat, on myös verot suuremmat.
        Lähtöhinta on on kiinni versiosta ja varustetasosta.


      • Anonyymi

        Verot on Hondassa isommat, mutta tavalliselle tallaajalle autojen myyntihinnoissa ei ole isoja eroja. Kumpi sitten ilmoittaa päästöarvonsa oikein, kun paperilla eroa on, mutta käytännön kulutuksessa ei.

        Hondan hybriditekniikka tuntuu järkevämmälle, kun sähkömoottoreilla liikutaan maantieajoa lukuunottamatta aina. Moottori pyörittää generaattoria ja vaihdelaatikkoa ei ole.


    • Anonyymi

      Millaisia hyvityksiä olet saanut vaihdoksista, vai onko sellaista?

    • Anonyymi

      RAV4 myy suomessa hyvin, CR-V ei. Hybridit samaa tasoa, tekniikka vaan eri nelivetoa myöden. Taitaa muutenkin myytävistä autoista suurin osa olla hybrideitä. Bensaversioissa eroa, Toyotalla vapari, Hondalla turbo. Siinä Hondalla etulyönti asema.

      Miksi kannattaa ostaa RAV4 tai miksi ostit RAV4:sen?

      • Anonyymi

        RAV4:ssa ei ole mitään, miksi se kannattaisi ostaa ennen CR-V:tä. Bensakoneisena ei ainakaan RAV4:ssa mitään järkeä!


    • Anonyymi

      Honda osaa tehdä ajoltaan kelpoja autoja, Toyota ei osaa. Tuo Ravistin floppasi totaalisesti väistökokeessa ja se kertoo ja vahvistaa kehnouden ajo-ominaisuuksissa.

    • Anonyymi

      Viikonloppuna luin jonkun koeajon Hondan crv hybridistä, ja sai kovasti moitteita kulutuksesta suuremmassa nopeudessa. RAV menee kohtuullisen vähällä myös moottoritiellä.
      Hondan myynti on ollut muutenkin heikkoa viime vuodet, monestakin syystä, ja samaan aikaan Toyota on myynyt hyvin etenkin hybridejä. Asiakkaat palaavat takaisin Toyotakauppaan ja ostavat taas uuden Toyotan.

      • Anonyymi

        Se on justiinsa parasta, että kaikki ostavat sen Tojotan. Honda vaikuttaa sen vuoksi entistäkin fiinimmältä vehkeeltä vaikka on saman hintainen. Mietipä vaikka Civic sedania, ja vertaa Corollaan. Mutta se HS:n testi oli kyllä mielenkiintoinen: 11.4 litraa moottoritiellä kun Moottori-lehden vakioidussa maantiekoeajossa 6.4? Mun on aika vaikea uskoa tuohon 11.4, ellei sitten se CR-V:n kiinteä välityssuhde ole tosi lyhyt ja kierrokset siksi hyvin korkealla. Mutta että tuplakulutus yhtäkkiä? Ja HS nosti sen pääasiaksi koko autosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on justiinsa parasta, että kaikki ostavat sen Tojotan. Honda vaikuttaa sen vuoksi entistäkin fiinimmältä vehkeeltä vaikka on saman hintainen. Mietipä vaikka Civic sedania, ja vertaa Corollaan. Mutta se HS:n testi oli kyllä mielenkiintoinen: 11.4 litraa moottoritiellä kun Moottori-lehden vakioidussa maantiekoeajossa 6.4? Mun on aika vaikea uskoa tuohon 11.4, ellei sitten se CR-V:n kiinteä välityssuhde ole tosi lyhyt ja kierrokset siksi hyvin korkealla. Mutta että tuplakulutus yhtäkkiä? Ja HS nosti sen pääasiaksi koko autosta.

        Maantiekulutus mitataan n 80 km/h nopeudessa. Tuo moottoritie ilmeisesti 120 nopeudessa. Siitä se tulee kun Hondassa ei ole vaihteistoa vaan suora välitys bebsamoottorilta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Maantiekulutus mitataan n 80 km/h nopeudessa. Tuo moottoritie ilmeisesti 120 nopeudessa. Siitä se tulee kun Hondassa ei ole vaihteistoa vaan suora välitys bebsamoottorilta.

        Youtubesta kun kattoo kulutus videoita, niin missään ei saada 120 ajettaessa kulumaan samaa mitä hs testissä. Vissiin polettu menemään ihan huolella pika testissä ja tulokset ajotietokoneelta. Moottori lehti ja TM testannut ihan eri lukemat, siis ne oikeat. Alkaa CR-V olemaan jo sen verran hyvä, että alkaa olla vaikea keksiä isoja puutteita. Testaajien mukaan Cr-v on hiljaisempi mitä Rav4 ja alusta parempi mm. Noissa väistökokeissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Youtubesta kun kattoo kulutus videoita, niin missään ei saada 120 ajettaessa kulumaan samaa mitä hs testissä. Vissiin polettu menemään ihan huolella pika testissä ja tulokset ajotietokoneelta. Moottori lehti ja TM testannut ihan eri lukemat, siis ne oikeat. Alkaa CR-V olemaan jo sen verran hyvä, että alkaa olla vaikea keksiä isoja puutteita. Testaajien mukaan Cr-v on hiljaisempi mitä Rav4 ja alusta parempi mm. Noissa väistökokeissa.

        Hybridi yleensäkään ei säästä mitään moottoritieajossa 100 - 120. Menee pelkällä bensalla nämä ei ladattavat hybridit. Hondasta tosiaan puuttuu moottorin kierroksia alentava vaihteisto. Mielestäni iso puute mikä nostaa kulutusta tietyssä nopeudessa.
        Ihan kun katsoo normi kulutuksia, on nekin Hondassa jostain syystä suuremmat. Miksi?
        Nykyinen mittaustapa on todettu hyvin luotettavaksi.
        En ota kantaa millään tavalla kumpi on parempi hankinta. Ehkä ei kumpikaan kun vertaa esim 2020 Ford Kugaan minkä alkaen hinta etuvetoisena lataushybridinä on halvempi kuin näiden itselataavien hybridin. Myös käyttökuluiltaan tulee olemaan selkeästi edullisempi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hybridi yleensäkään ei säästä mitään moottoritieajossa 100 - 120. Menee pelkällä bensalla nämä ei ladattavat hybridit. Hondasta tosiaan puuttuu moottorin kierroksia alentava vaihteisto. Mielestäni iso puute mikä nostaa kulutusta tietyssä nopeudessa.
        Ihan kun katsoo normi kulutuksia, on nekin Hondassa jostain syystä suuremmat. Miksi?
        Nykyinen mittaustapa on todettu hyvin luotettavaksi.
        En ota kantaa millään tavalla kumpi on parempi hankinta. Ehkä ei kumpikaan kun vertaa esim 2020 Ford Kugaan minkä alkaen hinta etuvetoisena lataushybridinä on halvempi kuin näiden itselataavien hybridin. Myös käyttökuluiltaan tulee olemaan selkeästi edullisempi.

        Kyllä Honda käyttää sähkömoottoria maantielläkin, sitä en tiedä jos nopeus on 120 km/h tai yli koko ajan. Tuo yksi kiinteä välitys vastaa manuaalin 6-vaihdetta, niin mites se lisää kulutusta maantiellä?

        RAV4 ja CR-V hybrid kulutusero oli moottorilehden testissä 1-4dl/100km Toyotan hyväksi riippuen oliko taajama vai maantieajoa. Tuollainen ero voi johtua jo pelkästään renkaista.

        Plug-in heikentää auton käytettävyyttä merkittävästi. On ollut mielenkiintoista havaita, että ihmiset ovat valmiitta maksamaan kovaa hintaa ja tekemään johtojumppaa näiden kanssa. Mikä se totuus siinä kulutuksessa sitten tulee oikeasti olemaan, kun se johtojumppa rupeaa ärsyttämään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä Honda käyttää sähkömoottoria maantielläkin, sitä en tiedä jos nopeus on 120 km/h tai yli koko ajan. Tuo yksi kiinteä välitys vastaa manuaalin 6-vaihdetta, niin mites se lisää kulutusta maantiellä?

        RAV4 ja CR-V hybrid kulutusero oli moottorilehden testissä 1-4dl/100km Toyotan hyväksi riippuen oliko taajama vai maantieajoa. Tuollainen ero voi johtua jo pelkästään renkaista.

        Plug-in heikentää auton käytettävyyttä merkittävästi. On ollut mielenkiintoista havaita, että ihmiset ovat valmiitta maksamaan kovaa hintaa ja tekemään johtojumppaa näiden kanssa. Mikä se totuus siinä kulutuksessa sitten tulee oikeasti olemaan, kun se johtojumppa rupeaa ärsyttämään.

        Miten niin plug-in heikentää käytettävyyttä verrattuna itselataavaan? Jos et lataa verkkovirralla, niin mitä sitten? Lataa se akustoa samaan tapaan jarrutusenergialla kuin itselataavat. Mutta pienen autoveron ja käyttömaksu takia tulee selvästi halvemmaksi kuin RAV tai CRV.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten niin plug-in heikentää käytettävyyttä verrattuna itselataavaan? Jos et lataa verkkovirralla, niin mitä sitten? Lataa se akustoa samaan tapaan jarrutusenergialla kuin itselataavat. Mutta pienen autoveron ja käyttömaksu takia tulee selvästi halvemmaksi kuin RAV tai CRV.

        Jos haluaa säästää, niin on ladattava joka päivä joka meinaa sitä huonoa käytettävyyttä verrattuna polttomoottoreihin. Jos taas ei lataa niin kulutus nousee korkeaksi, kun painoakin on. Volvo on näyttänyt tässä varsin huonoa esimerkkiä, joskin tehoakin on tai vastaavasti outlander phev kun kulutus 8 litraa. Ja se lataaminen kun ei ole kaikille mahdollista. Ja ei nuo plug init mitään halpoja kyllä ole, joskin tarjontakin on vielä heikkoa.

        Honda ja Toyota on vääntänyt hybridejä 20 vuotta, niin Ford on melkoinen vasta-alkaja. Toivottavasti laatu ja takuu parempaa kuin Volvossa joissa rikkoutuneita akkuja niin 13000 euron korjauskulujen takia autot jää korjaamatta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos haluaa säästää, niin on ladattava joka päivä joka meinaa sitä huonoa käytettävyyttä verrattuna polttomoottoreihin. Jos taas ei lataa niin kulutus nousee korkeaksi, kun painoakin on. Volvo on näyttänyt tässä varsin huonoa esimerkkiä, joskin tehoakin on tai vastaavasti outlander phev kun kulutus 8 litraa. Ja se lataaminen kun ei ole kaikille mahdollista. Ja ei nuo plug init mitään halpoja kyllä ole, joskin tarjontakin on vielä heikkoa.

        Honda ja Toyota on vääntänyt hybridejä 20 vuotta, niin Ford on melkoinen vasta-alkaja. Toivottavasti laatu ja takuu parempaa kuin Volvossa joissa rikkoutuneita akkuja niin 13000 euron korjauskulujen takia autot jää korjaamatta.

        Ei mikään ongelma laittaa johtoa kiinni pistorasiaan ja toinen pää auton lataupaikkaan. Ihan sama työ kun laittaisi auton esilämmitykseen. Sitäkin Suomessa tehdään 5-6 km ajan / vuosi. Ei siis vaikeaa jos kädet toimii. Aikaa mene kömpelömmältäkin jopa minuutti. Mutta ymmärrän sen että jotkut on niin kädettömiä että eivät pysty mitään tekemään.
        Ford on käyttänyt Mondeo hybridissä Toyotalta ostamia patentteja. Eli ihan tyhjästä ei ole lähdetty hybridiä rakentamaan. Tekniikkakin on hyvin samanlainen vaihteistoa myöten.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei mikään ongelma laittaa johtoa kiinni pistorasiaan ja toinen pää auton lataupaikkaan. Ihan sama työ kun laittaisi auton esilämmitykseen. Sitäkin Suomessa tehdään 5-6 km ajan / vuosi. Ei siis vaikeaa jos kädet toimii. Aikaa mene kömpelömmältäkin jopa minuutti. Mutta ymmärrän sen että jotkut on niin kädettömiä että eivät pysty mitään tekemään.
        Ford on käyttänyt Mondeo hybridissä Toyotalta ostamia patentteja. Eli ihan tyhjästä ei ole lähdetty hybridiä rakentamaan. Tekniikkakin on hyvin samanlainen vaihteistoa myöten.

        Mihis sää sen pistokkeen tökkäät kerrostalo tai rivitalo asunnoissa? Vaikka kuinka innostaisi ylimääräistä tökkiä joka ajokerran jälkeen ja kaivaa kaapelia peräluukusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mihis sää sen pistokkeen tökkäät kerrostalo tai rivitalo asunnoissa? Vaikka kuinka innostaisi ylimääräistä tökkiä joka ajokerran jälkeen ja kaivaa kaapelia peräluukusta.

        Kaikissa uudemmissa kerros ja rivitalossa on riittävä kaapelointi myös lataamista varten. Lämpötilassa kun on 16 A sulake. Lämpötolppa voidaan vaihtaa lataamiseen tarkoitettuun pistorasiaan missä on kulutusmittarikin. Maksaa reilu 300€.
        Jos peräkontti on liian kaukana kaapelin pitoa varten, voi sen laittaa vaikka kuskin penkin alle. Mikä vielä voisi olla ongelma?
        Eikä tarvitsisi niin usein seistä huoltajalla tankkaamassa polttoainetta. Se vasta raskasta hommaa on jos verrataan johdon kytkemiseen pistorasiaan.
        Sähköauto olin yleistyessä As Oy t joutuvat tekemään lataamisen helpoksi. Edelläkävijät jo tekevä päätökset latauksen sallimiseksi. Joten ei ongelma tämäkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikissa uudemmissa kerros ja rivitalossa on riittävä kaapelointi myös lataamista varten. Lämpötilassa kun on 16 A sulake. Lämpötolppa voidaan vaihtaa lataamiseen tarkoitettuun pistorasiaan missä on kulutusmittarikin. Maksaa reilu 300€.
        Jos peräkontti on liian kaukana kaapelin pitoa varten, voi sen laittaa vaikka kuskin penkin alle. Mikä vielä voisi olla ongelma?
        Eikä tarvitsisi niin usein seistä huoltajalla tankkaamassa polttoainetta. Se vasta raskasta hommaa on jos verrataan johdon kytkemiseen pistorasiaan.
        Sähköauto olin yleistyessä As Oy t joutuvat tekemään lataamisen helpoksi. Edelläkävijät jo tekevä päätökset latauksen sallimiseksi. Joten ei ongelma tämäkään.

        Näinhän se juurikin on, että suurimmassa osassa taloyhtiöistä et pysty lataamaan autoa ilman lupabyrokratiaa ja muutoksia. Yhdenvertaisuus periaate huomioiden se tarkoittaa vielä sitäkin että jos yhdellä on lupa, niin kaikille muille se pitää olla mahdollista myös. Yleensä taloyhtiöt joutuu tätä noudattamaan. Sitten on tarkasteltava koko sähköjärjestelmän riittävyys kaikille osakkaille. Osassa taloyhtiöitä se tarkoittaa kaapeloinnin ja keskuksen uusimista.

        Turvalliseksi pitkäkestoiseksi latausvirraksi tavallisesta pistorasiasta on määritelty 8A. Tämä plug in hybrideissä vielä menettelee, mutta on sähköautoihin auttamattoman pieni. Taloyhtiöihin tulevaisuus tietää tämän osalta siis hintavia muutoksia.

        Latausjohdolle on autossa oma paikkansa. Kuskin penkin alla ei kannata säilyttää turvallisuussyistä, mikäli siellä ei ole johdolle suunniteltua paikkaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näinhän se juurikin on, että suurimmassa osassa taloyhtiöistä et pysty lataamaan autoa ilman lupabyrokratiaa ja muutoksia. Yhdenvertaisuus periaate huomioiden se tarkoittaa vielä sitäkin että jos yhdellä on lupa, niin kaikille muille se pitää olla mahdollista myös. Yleensä taloyhtiöt joutuu tätä noudattamaan. Sitten on tarkasteltava koko sähköjärjestelmän riittävyys kaikille osakkaille. Osassa taloyhtiöitä se tarkoittaa kaapeloinnin ja keskuksen uusimista.

        Turvalliseksi pitkäkestoiseksi latausvirraksi tavallisesta pistorasiasta on määritelty 8A. Tämä plug in hybrideissä vielä menettelee, mutta on sähköautoihin auttamattoman pieni. Taloyhtiöihin tulevaisuus tietää tämän osalta siis hintavia muutoksia.

        Latausjohdolle on autossa oma paikkansa. Kuskin penkin alla ei kannata säilyttää turvallisuussyistä, mikäli siellä ei ole johdolle suunniteltua paikkaa.

        Kelloa ei vaan voi enään kääntää taaksepäin. Kehitys menee eteenpäin ja kun päättäjät ajavat polttomoottoriautojen kieltoa (SDP, Vihreät) Suomessa niin sen mukaan on sopeuduttava.
        Tuohon kieltoon on toki vielä matkaa, mutta sähköautot ja ladattavat hybridit tulevat valtaamaan markkinat.
        Jos taloyhtiö ei halua pysyä mukana kehityksessä ja uudistaa sähkökeskuksia ja verkkoja, tulee näiden asuntojen arvo romahtamaan.
        Siksi vanhempiin yhtiöihin kannattaisi teettää kartoitukset ja uudistukset ajoissa. Ei sitten vasta kun on ihan pakko.
        Valtio myös tukee vielä näitä uudistuksia.
        Jotkut ihmiset vaan kokee kaiken uuden pelottavana ja hankalana. Varmaan samoille henkilöille oli ensimmäisen matkapuhelimen lataaminen iso ongelma.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kelloa ei vaan voi enään kääntää taaksepäin. Kehitys menee eteenpäin ja kun päättäjät ajavat polttomoottoriautojen kieltoa (SDP, Vihreät) Suomessa niin sen mukaan on sopeuduttava.
        Tuohon kieltoon on toki vielä matkaa, mutta sähköautot ja ladattavat hybridit tulevat valtaamaan markkinat.
        Jos taloyhtiö ei halua pysyä mukana kehityksessä ja uudistaa sähkökeskuksia ja verkkoja, tulee näiden asuntojen arvo romahtamaan.
        Siksi vanhempiin yhtiöihin kannattaisi teettää kartoitukset ja uudistukset ajoissa. Ei sitten vasta kun on ihan pakko.
        Valtio myös tukee vielä näitä uudistuksia.
        Jotkut ihmiset vaan kokee kaiken uuden pelottavana ja hankalana. Varmaan samoille henkilöille oli ensimmäisen matkapuhelimen lataaminen iso ongelma.

        Sähköauto on hyvä, kunhan toimintasäde kasvaa. Plug init hupivehkeitä tänäpäivänä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähköauto on hyvä, kunhan toimintasäde kasvaa. Plug init hupivehkeitä tänäpäivänä.

        Pluginit parhaita koska lyhyellä reissulla mennään sähköllä ja pitemmällä matkalla ei ole huolta sähkön loppumisesta kun voi jatkaa bensalla.
        Ainoa mikä on hupivehje on vanha nokivasara.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Youtubesta kun kattoo kulutus videoita, niin missään ei saada 120 ajettaessa kulumaan samaa mitä hs testissä. Vissiin polettu menemään ihan huolella pika testissä ja tulokset ajotietokoneelta. Moottori lehti ja TM testannut ihan eri lukemat, siis ne oikeat. Alkaa CR-V olemaan jo sen verran hyvä, että alkaa olla vaikea keksiä isoja puutteita. Testaajien mukaan Cr-v on hiljaisempi mitä Rav4 ja alusta parempi mm. Noissa väistökokeissa.

        Katsokaa youtyåubess avideoo kun new youkissa on kuvattu t oyotaa paljon ja tsksissakin paljon
        Taksit tietää mi l ä onparas.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hybridi yleensäkään ei säästä mitään moottoritieajossa 100 - 120. Menee pelkällä bensalla nämä ei ladattavat hybridit. Hondasta tosiaan puuttuu moottorin kierroksia alentava vaihteisto. Mielestäni iso puute mikä nostaa kulutusta tietyssä nopeudessa.
        Ihan kun katsoo normi kulutuksia, on nekin Hondassa jostain syystä suuremmat. Miksi?
        Nykyinen mittaustapa on todettu hyvin luotettavaksi.
        En ota kantaa millään tavalla kumpi on parempi hankinta. Ehkä ei kumpikaan kun vertaa esim 2020 Ford Kugaan minkä alkaen hinta etuvetoisena lataushybridinä on halvempi kuin näiden itselataavien hybridin. Myös käyttökuluiltaan tulee olemaan selkeästi edullisempi.

        2019 xa50 rav4 2.5L bensa/sähkö itselataava hybridi, kulutus moottorietie/kaupunkiajossa (yhdistetty) 5,7L/100km.
        Mittarissa 120 000km ja hyvin kulkee, hybridiakku latautuu edelleen 3 vuoden jälkeen palkin vajaa maksimiin, vaikka syväpurkunappiakin on muutamat kerrat käytetty, tosin todettu aivan turhaksi napiksi.
        Ja kuten hondassakin, myös toyotassa se sähkömoottori toimii myös 130km/h nopeudessa. Kulutus toki nousee, mutta sen sähkökoneen ansiosta ei niin paljoa.
        Optimaalinen ravi on siinä 60-100km nopeuksissa kaupungissa, vie sen 3-4L.

        Kukin ajaa millä tahtoo, jos taloudellisesti tahtoo ja isolla säilytystilalla, ravia suosittelen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikissa uudemmissa kerros ja rivitalossa on riittävä kaapelointi myös lataamista varten. Lämpötilassa kun on 16 A sulake. Lämpötolppa voidaan vaihtaa lataamiseen tarkoitettuun pistorasiaan missä on kulutusmittarikin. Maksaa reilu 300€.
        Jos peräkontti on liian kaukana kaapelin pitoa varten, voi sen laittaa vaikka kuskin penkin alle. Mikä vielä voisi olla ongelma?
        Eikä tarvitsisi niin usein seistä huoltajalla tankkaamassa polttoainetta. Se vasta raskasta hommaa on jos verrataan johdon kytkemiseen pistorasiaan.
        Sähköauto olin yleistyessä As Oy t joutuvat tekemään lataamisen helpoksi. Edelläkävijät jo tekevä päätökset latauksen sallimiseksi. Joten ei ongelma tämäkään.

        Ei muuten sovellu lämmityspistorasia jokapäiväiseen jatkuvaan sähköautojen lataukseen.
        Se lämmitystolppa on tarkoitettu antamaan sitä 16A max virtaa sen 2H maksimissaan, siksi niissä on kello.
        Mieti mikä kaapelinpaksuuden tulisi olla, jos parkkipaikalla esim 30 tolppaa, jokaisessa auto 24/h lämmityksessä, joka tolpasta otetaan se 2000W. Siitä vaan laskeskelemaan.
        Yleensä se on 6 neliön kaapelilla vedetty autolämmitystolpat.
        Kuka vetää, tai ylipäätään rakentaa latauspisteet joihin saa vedettyä 30 neliön (lampputolpan paksuista) kaapelia, niin että saadaan jokaiseen parkkipaikalla olevaan 30-50 tolppapaikkaan sähköauton lataus 24/7? ;)

        Asuntojen omistajat, yhtiöt jne, eivät joudu tekemään yhtään mitään muutoksia ellei toisin ole sovittu. Asia sovitaan taloyhtiön kokouksessa, ja jos enemmistö sitä mieltä ettei tarvetta sähköautojen lataukselle, jätetään latauspisteet rakentamatta.

        Vetäköön ne ituhipit parvekkeen kautta jatko johtoa kotoaan ladatakseen sitä julmetusti saastuttavaa (se auton, ja akkuarsenaalin valmistus tuottaa saman verran saasteita, kun 30 vuotta ajoa 30 vuotta vanhalla bensa/diiseli autolla, jokainen voi tutkia faktat itse) ituhippikippoaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei muuten sovellu lämmityspistorasia jokapäiväiseen jatkuvaan sähköautojen lataukseen.
        Se lämmitystolppa on tarkoitettu antamaan sitä 16A max virtaa sen 2H maksimissaan, siksi niissä on kello.
        Mieti mikä kaapelinpaksuuden tulisi olla, jos parkkipaikalla esim 30 tolppaa, jokaisessa auto 24/h lämmityksessä, joka tolpasta otetaan se 2000W. Siitä vaan laskeskelemaan.
        Yleensä se on 6 neliön kaapelilla vedetty autolämmitystolpat.
        Kuka vetää, tai ylipäätään rakentaa latauspisteet joihin saa vedettyä 30 neliön (lampputolpan paksuista) kaapelia, niin että saadaan jokaiseen parkkipaikalla olevaan 30-50 tolppapaikkaan sähköauton lataus 24/7? ;)

        Asuntojen omistajat, yhtiöt jne, eivät joudu tekemään yhtään mitään muutoksia ellei toisin ole sovittu. Asia sovitaan taloyhtiön kokouksessa, ja jos enemmistö sitä mieltä ettei tarvetta sähköautojen lataukselle, jätetään latauspisteet rakentamatta.

        Vetäköön ne ituhipit parvekkeen kautta jatko johtoa kotoaan ladatakseen sitä julmetusti saastuttavaa (se auton, ja akkuarsenaalin valmistus tuottaa saman verran saasteita, kun 30 vuotta ajoa 30 vuotta vanhalla bensa/diiseli autolla, jokainen voi tutkia faktat itse) ituhippikippoaan.

        Meidän taloyhtiön hallituksen keski-ikä on yli 70v. Ei kuulemma tehdä mitään muutoksia autojen latauksia ajatellen ilman kunnon vääntöä asiasta. Hallituksen vaihtumista ootellessa ajan CR-V hybridillä.


    • Anonyymi

      Ford Kugan tuleva hybridi tekniikka tulee olemaan pitkälti samanlainen kuin Toyota Rav4:ssa. 2,5 litran Atkinson työkierrolla toimiva vapaasti hengittävä polttomoottori eCVT voimansiirto ja ajon aikana ajoakkujen lataus jarrutuksessa moottorin yhteydessä olevan generaattorin avulla. Ford tuo kummatkin versiot markkinoille sekä pistokehybridin että tavallisen itselataavan hybridin. Itse henkilökohtaisesti odotan mielenkiinnolla itselataavan mallin hintaa ja saatavuutta ja hybridijärjestelmän takuuta ja ajoakkujen takuuta.

      • Anonyymi

        Veikkaanpa että tuo plug-in ladattava voi olla jopa halvempi koska päästöt on pienet ja sitä myöten autovero olematon.
        Jos akkujen takuu on esim 10 vuotta, ja se takuu oikeasti toimii, tulee Kugasta luokkansa kunkku.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Veikkaanpa että tuo plug-in ladattava voi olla jopa halvempi koska päästöt on pienet ja sitä myöten autovero olematon.
        Jos akkujen takuu on esim 10 vuotta, ja se takuu oikeasti toimii, tulee Kugasta luokkansa kunkku.

        Ford Kugan akkutakuu on 8 vuotta / 160 tkm. Huonompi kuin Toyotassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ford Kugan akkutakuu on 8 vuotta / 160 tkm. Huonompi kuin Toyotassa.

        Hyvä tietää. Se on selkeästi huonompi kuin Toyotassa 10v/350tkm. Ilmeisesti Fordin ajoakkujen ns. säätöyksikkö tai akkujen metalliseos kennoissa ei ole niin laadukasta että uskaltaisivat antaa saman takuu kuin Toyotassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä tietää. Se on selkeästi huonompi kuin Toyotassa 10v/350tkm. Ilmeisesti Fordin ajoakkujen ns. säätöyksikkö tai akkujen metalliseos kennoissa ei ole niin laadukasta että uskaltaisivat antaa saman takuu kuin Toyotassa.

        Ei nhrvte voi kyn on avensis


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei nhrvte voi kyn on avensis

        Mikä idea tossa crv hybridissä on?
        Sehän on noin 6 tonnia kalliimpi nelivetoisena executivena kuin tavallinen executive nelivetobensa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä idea tossa crv hybridissä on?
        Sehän on noin 6 tonnia kalliimpi nelivetoisena executivena kuin tavallinen executive nelivetobensa.

        Idea on tuottaa voittoa valmistajalle. Ihan samoin RAV on paljon kalliimpi.
        Tosin näissä hybrideissä on tehoa enemmän ja jonkin verran pienempi kulutus.
        Mutta kauan kestää että säästää hintaero takaisin.
        Oma veikkaus on että nämä itselataavat jäävät pois mallistosta muutaman vuoden aikana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä idea tossa crv hybridissä on?
        Sehän on noin 6 tonnia kalliimpi nelivetoisena executivena kuin tavallinen executive nelivetobensa.

        Uusi tekniikka maksaa. Onhan voimalinja hurjasti parempi mitä bensaturbossa ja lisäksi CR-V hybrid voitti dieselit päästöissä ja suorituskyvyssä. Nämä uudet tekniikat maksaa vaan vielä niin paljon, että rahallista hyötyä on vaikea saada, kun kaikki kulut lasketaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uusi tekniikka maksaa. Onhan voimalinja hurjasti parempi mitä bensaturbossa ja lisäksi CR-V hybrid voitti dieselit päästöissä ja suorituskyvyssä. Nämä uudet tekniikat maksaa vaan vielä niin paljon, että rahallista hyötyä on vaikea saada, kun kaikki kulut lasketaan.

        Niin...tyhmä kysymys varmaankin, mutta olisiko parempi hankkia ”vanhaa” tekniikkaa siihen asti, kun uusi tekniikka on sen hintaista, että siitä jotain rahallista hyötyäkin on?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uusi tekniikka maksaa. Onhan voimalinja hurjasti parempi mitä bensaturbossa ja lisäksi CR-V hybrid voitti dieselit päästöissä ja suorituskyvyssä. Nämä uudet tekniikat maksaa vaan vielä niin paljon, että rahallista hyötyä on vaikea saada, kun kaikki kulut lasketaan.

        Joka tapauksessa Hondan neliveto on joka testissä osoittautunut aika heikoksi. Netistä löytyy videoita vaikka kuinka paljon mistä näkee minne Hondan nelivedolla pääsee.
        Muutenhan CRV on hienon oloinen auto, joten ehkä kannattaa ostaa etuvetoisena.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin...tyhmä kysymys varmaankin, mutta olisiko parempi hankkia ”vanhaa” tekniikkaa siihen asti, kun uusi tekniikka on sen hintaista, että siitä jotain rahallista hyötyäkin on?

        Kait siinä vaihtohinta on parempi jos ostohintakin suurempi, että häviääkö siinä sitten on varmaankin laskutavasta kiinni. Mutta enemmällä rahalla saa kuitenkin ominaisuuksiltaan paremman.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joka tapauksessa Hondan neliveto on joka testissä osoittautunut aika heikoksi. Netistä löytyy videoita vaikka kuinka paljon mistä näkee minne Hondan nelivedolla pääsee.
        Muutenhan CRV on hienon oloinen auto, joten ehkä kannattaa ostaa etuvetoisena.

        Höpö puhetta. Testeissä on ollut huonompiakin. Esimerkiksi RAV4 on ollut huonompi.

        Alla linkissä vertailu. Tuollaisessa ajossa voisi hyvin kuvitella SUV autoja käytettävän joskus. Osassa testeissä parempi kuin Tiquan ja lumessa näyttää etenevän paremmin kun DSG hyytyy.

        https://youtu.be/9PNAclk56hU


      • Anonyymi

        Ja Ford on ergonomialtaan, melutasoltaan ja ajettavuudeltaan valovuosi Ravistimia ja Honikoita edellä. ravi on kaikessa paska mutta honikassa risoo juoppo hybridikone ja karsea muovipuulistainen koelauta sekä pullea ulkomuotoilu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja Ford on ergonomialtaan, melutasoltaan ja ajettavuudeltaan valovuosi Ravistimia ja Honikoita edellä. ravi on kaikessa paska mutta honikassa risoo juoppo hybridikone ja karsea muovipuulistainen koelauta sekä pullea ulkomuotoilu.

        Hondan hybridi ei ole juoppo testien mukaan. Fordilla ei osata sellaista edes ite kehitää kun muilta joutuu tekniikkaa ostamaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hondan hybridi ei ole juoppo testien mukaan. Fordilla ei osata sellaista edes ite kehitää kun muilta joutuu tekniikkaa ostamaan.

        Miksi keksiä paras tekniikka uudestaan kun sitä on myytävänäkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpö puhetta. Testeissä on ollut huonompiakin. Esimerkiksi RAV4 on ollut huonompi.

        Alla linkissä vertailu. Tuollaisessa ajossa voisi hyvin kuvitella SUV autoja käytettävän joskus. Osassa testeissä parempi kuin Tiquan ja lumessa näyttää etenevän paremmin kun DSG hyytyy.

        https://youtu.be/9PNAclk56hU

        Eipä tuossa edes ole RAVia verrokkina. Jäähallissa ensin kiilloitetaan jää liukkaaksi Hondalla, niin miten siinä muut voisi edes pärjätä. Ensimmäisellä on etulyöntiasema. Lumihangessa ajetaan Hyundailla ja Wagenilla paljon pahempaan paikkaan.
        Naurettava vertailu missä on valmiiksi päätetty voittaja.
        TM testissä Hondan neliveto versio suti aikansa kunnes voimansiirto ylikuumeni ja siihen jäi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja Ford on ergonomialtaan, melutasoltaan ja ajettavuudeltaan valovuosi Ravistimia ja Honikoita edellä. ravi on kaikessa paska mutta honikassa risoo juoppo hybridikone ja karsea muovipuulistainen koelauta sekä pullea ulkomuotoilu.

        Eipä nykyinen poistuva Kuga ole oikein missään asiassa vakuuttanut. Myyntikin on ollut aika vaatimatonta Toyotan verrattuna. Jotenkin tuo Kuga oli sekasikiön ja levottoman näköinen sisältä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä tuossa edes ole RAVia verrokkina. Jäähallissa ensin kiilloitetaan jää liukkaaksi Hondalla, niin miten siinä muut voisi edes pärjätä. Ensimmäisellä on etulyöntiasema. Lumihangessa ajetaan Hyundailla ja Wagenilla paljon pahempaan paikkaan.
        Naurettava vertailu missä on valmiiksi päätetty voittaja.
        TM testissä Hondan neliveto versio suti aikansa kunnes voimansiirto ylikuumeni ja siihen jäi.

        Videon katsomalla voi itse päätellä mitä eroja on ja mikä merkitys niillä on esim. omaan käyttöön. Tekstitys on englanniksi. Muutama vuosi sitten TM teki nelivetovertailun SUV autoihin. Niissä kaikissa monilevykytkin ylikuumeni ja katkaisi vedon. Myös Subarusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi keksiä paras tekniikka uudestaan kun sitä on myytävänäkin.

        Mitä kukin arvostaa. Honda suunnittelee ja valmistaa itse autojensa pääkomponentit kuten vaihteistot, hybridi järjestelmät sekä moottorit ja tekee sen laadukkaasti. Hyvin harva valmistaja kykenee enää samaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Veikkaanpa että tuo plug-in ladattava voi olla jopa halvempi koska päästöt on pienet ja sitä myöten autovero olematon.
        Jos akkujen takuu on esim 10 vuotta, ja se takuu oikeasti toimii, tulee Kugasta luokkansa kunkku.

        10 akkuarsenaalin valmistus 10 kugaan saastuttaa saman verran, kun 100 vanhanmallisen polttomoottoriauton valmistus.
        Järkevää? Tuskin, mutta koskas päättäjät sitä on ajatelleet?
        Pääasia että tämä pallo pysyy elinkelpoisena sen 50v kun omaa elinikää jäljellä, harmitelkoot lapset sitten että miten oli niin idiootteja ihmiset vielä 2000 luvullakin, että oma napa on tärkein?


    • Anonyymi

      Onko tosi, että Toyotalla on RAV4:een vaan yksi varustetaso tarjolla bensamoottoriin ja sekin on edelleen vapaastihengittävä 2-litranen?

      • Anonyymi

        Rav4:n Varusteluista en tiedä, mutta moottori ei ole tätä päivää. Hondalla on hyvä bensaturbo ja samat varuste tasot kuin hybridissä sekä lisäksi 7-paikkainen versio.


    • Anonyymi

      Rav4 moottori on taloudellisin sekä viattomin paras käytettävyys omistajalle koska ei tarvitse joka ajon jälkeen vedellä johtoja.

      Auton akku latautuu jarrutuksissa itse, on myös edullisin uusia jos joskus tulisi kohdalle.

      • Anonyymi

        No eipä tuo RAV4 pystynyt hajurakoa CR-V:hen tekemään hybridien testeissä. Bensamoottoreissa taas RAV4 on täysin vastaantulija CR-V:hen verrattuna. Onkohan Toyota ajatellu niin, että sitä ei haluta edes myydä kun varustelu on tuollainen Suomessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No eipä tuo RAV4 pystynyt hajurakoa CR-V:hen tekemään hybridien testeissä. Bensamoottoreissa taas RAV4 on täysin vastaantulija CR-V:hen verrattuna. Onkohan Toyota ajatellu niin, että sitä ei haluta edes myydä kun varustelu on tuollainen Suomessa.

        Ei taideta Bensa ravia juuri ostaa, hybridiä menee. CR-V hybridissä näyttäis olevan kylläkin paremmat ominaisuudet ylipäätään.


      • Anonyymi

        HS Autoliitteen testissä 1.2.2020 vanhanaikainen VHS (* kulutti 7,6l/100 km

        (* jonka yrittää kopioida datsun kasvaimen, puken ja Hoda CRV:n menestysrepetiä, tolllolootan oman Urpo Cruiserin flopattua totaalisest

        Luvattu kulutus oli kyllä pieni, 5,6 l/100 km, mutta sehän tutuksi tulleeseen tapaan ylittyi parilla litralla. No, sama lehti on kyllä ennenkin kertonut, että hypetysten todelliset kulutukset ovat 30-50 % suurempia kuin tollolootan valehtelemat arvot.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei taideta Bensa ravia juuri ostaa, hybridiä menee. CR-V hybridissä näyttäis olevan kylläkin paremmat ominaisuudet ylipäätään.

        Bensa Ravin ostamisessa ei ole mitään järkeä, jos vertaa esim. CR-V:hen. Hybridikin Hondassa hyvä, että ihmisten RAV4 innostus ihmetyttää. Se kun on monella osa-alueella huonompi auto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Bensa Ravin ostamisessa ei ole mitään järkeä, jos vertaa esim. CR-V:hen. Hybridikin Hondassa hyvä, että ihmisten RAV4 innostus ihmetyttää. Se kun on monella osa-alueella huonompi auto.

        Uusi Rav4 on joka osa-alueella Hondaa parempi auto. Hybrid on tämän päivän voimanlähde, ja sen Toyota osaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uusi Rav4 on joka osa-alueella Hondaa parempi auto. Hybrid on tämän päivän voimanlähde, ja sen Toyota osaa.

        Alustan toimivuuteen väistökokeessa moni on eri mieltä. Varsinkin ruotsalaiset. Testeissä RAV4 hybriditekniikka ei ole pystynyt CR-V:tä lyömään, Hondallakin on hybriditekniikasta pitkä kokemus. Lisäksi Hondan hybriditekniikka on fiksusti toteutettu, kun siinä ei ole vaihdelaatikkoa ollenkaan. On hiljaisempi ja neliveto kardaanilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Bensa Ravin ostamisessa ei ole mitään järkeä, jos vertaa esim. CR-V:hen. Hybridikin Hondassa hyvä, että ihmisten RAV4 innostus ihmetyttää. Se kun on monella osa-alueella huonompi auto.

        Hondan 1.5 turbo on tehoton bensarosvo.
        Varustetasot askeettiset


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Alustan toimivuuteen väistökokeessa moni on eri mieltä. Varsinkin ruotsalaiset. Testeissä RAV4 hybriditekniikka ei ole pystynyt CR-V:tä lyömään, Hondallakin on hybriditekniikasta pitkä kokemus. Lisäksi Hondan hybriditekniikka on fiksusti toteutettu, kun siinä ei ole vaihdelaatikkoa ollenkaan. On hiljaisempi ja neliveto kardaanilla.

        Tarkoitat kai että halvalla toteutettu?
        Eipä silti käy Honda kaupaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hondan 1.5 turbo on tehoton bensarosvo.
        Varustetasot askeettiset

        Rav4:ssa on yksi varustetaso bensamallissa. Hondaan löytyy kaikki varustetasot ja vielä kolmas penkkirivikin sitä haluavalle.


    • Anonyymi

      Onpa surkeat vetomassat hybrideissä, varsinkin Hondassa, eikä tuo Ravin 1650kg sekään vahvistettua tietoa.

      Manuaalilla ilman hybridiä saa vetää 2000kg molemmilla.

      • Anonyymi

        Jos sinä sitä tarviit, niin välttämättä muut sitä vetokykyä ei tarvii. Väitän, että sitä tarvii 1% autoilijoista, lopuille riittää 750 kg jarruton kärry.


      • Anonyymi

        Hondan bensaturbon totesivat hyväksi koneeksi vetohommiin Caravan lehdessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hondan bensaturbon totesivat hyväksi koneeksi vetohommiin Caravan lehdessä.

        Bensakoneen kulutus vetohommissa varmaankin kovaa luokkaa. Toki vuotuiset kilometrit vähäisiä. Hondan bensaturbo vastaan Toyotan bansavapari, varmaan vetohommassa ero iso.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Bensakoneen kulutus vetohommissa varmaankin kovaa luokkaa. Toki vuotuiset kilometrit vähäisiä. Hondan bensaturbo vastaan Toyotan bansavapari, varmaan vetohommassa ero iso.

        Olet aivan oikeassa tuossa. Kun perässä 1300kg niin ero oli valovuosi. Kuitenkin piti vielä diesel ottaa koska vääntö niin paljon parempi.


    • Anonyymi

      Tutustu Subaruun.
      Jatkuva neliveto, maavara 22 cm (Forester), X-Mode, LED-ajovalot, jne jne.
      Hyvät varusteet vakiona, ihan niinkuin siinä mainoksessa "vakiona kaikki mitä tarvitset" ;)

      • Anonyymi

        Subaru pilasi nelivetonsa laittamalla sinne monilevykytkimet kuten citymaastureissa yleensäkkin on. E-boxer on kulutuksessa ja tehoissa valovuoden esim. CR-V Hybridiä perässä.


      • Anonyymi

        Subarun hybrid on vuosikymmenen vitsi.
        Edellinen oli subarun diesel


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Subarun hybrid on vuosikymmenen vitsi.
        Edellinen oli subarun diesel

        Subarun kertakäyttötekniikka on jo vitsi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Subarun hybrid on vuosikymmenen vitsi.
        Edellinen oli subarun diesel

        Jenkit ostaa kuin häkää Subarua. Täällä junttilassa ihaillaan Juha-Teron toimesta kaikkea mitä tojokotteroihin tungetaan.
        Tämähän sopii hyvin lättäotsille, vaan ei oikeille autoilijoille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jenkit ostaa kuin häkää Subarua. Täällä junttilassa ihaillaan Juha-Teron toimesta kaikkea mitä tojokotteroihin tungetaan.
        Tämähän sopii hyvin lättäotsille, vaan ei oikeille autoilijoille.

        Jenkkilän automyynnistä muutama % on Subaruja. On toki kappalemääräisesti enemmän kuin mitä suomessa myydään kaikkia merkkejä yhteensä.
        Bensahan on jenkeissä ollut aina lähes ilmaista eikä sikäläisten autojen ominaisuudet ole olleet kovin kaksiset. Joten vitsiautokin pärjää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Subarun hybrid on vuosikymmenen vitsi.
        Edellinen oli subarun diesel

        Eboxer taitaa olla kevyt hybridi. Ei sillä Kian kevyt hybridilläkään mitään kulutuksessa säästä. Ihmetellään kovasti mitä hyötyä koko systeemistä on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Subaru pilasi nelivetonsa laittamalla sinne monilevykytkimet kuten citymaastureissa yleensäkkin on. E-boxer on kulutuksessa ja tehoissa valovuoden esim. CR-V Hybridiä perässä.

        https://www.youtube.com/watch?v=nKnxM9Ymw-c

        Subarussa paras neliveto


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jenkkilän automyynnistä muutama % on Subaruja. On toki kappalemääräisesti enemmän kuin mitä suomessa myydään kaikkia merkkejä yhteensä.
        Bensahan on jenkeissä ollut aina lähes ilmaista eikä sikäläisten autojen ominaisuudet ole olleet kovin kaksiset. Joten vitsiautokin pärjää.

        No, ainakin Jenkeissä autot kulkee suoraan oman kokemuksen mukaan. samaa ei voi sanoa Baijerin ihmeestä eikä oikein edes Audista.


    • Anonyymi

      Honda kyllä käyttää myös Aisinin vaihteistoja.
      Joten jotain hyvää Hondassakin.

      • Anonyymi

        Missä Hondan malleissa on Aisinin laatikoita? CR-V:ssä on tämä 9 vaihteinen automaatti ZF:n tekele. Muissa Hondan omat CVT, 5 vaihteinen automaatti sekä manuaalit ainakin täällä Suomessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missä Hondan malleissa on Aisinin laatikoita? CR-V:ssä on tämä 9 vaihteinen automaatti ZF:n tekele. Muissa Hondan omat CVT, 5 vaihteinen automaatti sekä manuaalit ainakin täällä Suomessa.

        Olin väärässä. Monet muut valmistajat käyttää Aisinia.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Näitä videoita voi kuka vaan tehdä ja käyttää autoja siten että saa jostakin voittajan. Esimerkiksi veden tuloa taloille voidaan säätää sopivaksi.
        Toinen juttu on että en osta autoa sitä varten että kävisin jotakin peltiramppia nousemassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näitä videoita voi kuka vaan tehdä ja käyttää autoja siten että saa jostakin voittajan. Esimerkiksi veden tuloa taloille voidaan säätää sopivaksi.
        Toinen juttu on että en osta autoa sitä varten että kävisin jotakin peltiramppia nousemassa.

        Vanhoja videoita. Kaikissa pyörii neljä rengasta. Jos pitoa on niin nousee, renkaat avainasemassa. Sinänsä Subarun neliveto on varsin kilpailukykyinen ja varmasti citymaasturiluokan parhaimmistoa. Pitäisi vaan saada ne muutkin ominaisuudet kuntoon. Tällä hetkellä kunnollista voimanlähdettä ei kertakaikkiaan ole saatavilla esim. Foresteriin, ainakaan Suomessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vanhoja videoita. Kaikissa pyörii neljä rengasta. Jos pitoa on niin nousee, renkaat avainasemassa. Sinänsä Subarun neliveto on varsin kilpailukykyinen ja varmasti citymaasturiluokan parhaimmistoa. Pitäisi vaan saada ne muutkin ominaisuudet kuntoon. Tällä hetkellä kunnollista voimanlähdettä ei kertakaikkiaan ole saatavilla esim. Foresteriin, ainakaan Suomessa.

        Eli et pärjää niillä mitä on Suomessa saatavilla.
        Olisikohan se miehestä kiinni?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näitä videoita voi kuka vaan tehdä ja käyttää autoja siten että saa jostakin voittajan. Esimerkiksi veden tuloa taloille voidaan säätää sopivaksi.
        Toinen juttu on että en osta autoa sitä varten että kävisin jotakin peltiramppia nousemassa.

        Nehän vasta videoita aitoja ovat, joissa tojo voittaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli et pärjää niillä mitä on Suomessa saatavilla.
        Olisikohan se miehestä kiinni?

        Ei kannata ostaa huonompaa jos samalla rahalla saa paremman. Hondan neliveto toimii viiveettä ja se nousee ristiriipunnasta. En aja metsässä enkä kivikossa niin muut ominaisuudet ovat tärkeämpiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kannata ostaa huonompaa jos samalla rahalla saa paremman. Hondan neliveto toimii viiveettä ja se nousee ristiriipunnasta. En aja metsässä enkä kivikossa niin muut ominaisuudet ovat tärkeämpiä.

        "Paremman", joopa joo!


    • Anonyymi

      Honda voittaa Toyotan mukavuuteen liittyvissä asioissa, jousitus, meluttomuus jne.

      • Anonyymi

        On aina ollut näin. Tekniikkakin on ollut luotettavampaa jo pitkään. Toyotalla turhan paljon murheita koneissaan, esim. Öljynsyönti ja kansi ongelmat. Suomalaiset ei osaa vertailla tuotteita, ostetaan mitä mainostetaan eniten ja kun on kerta ollut aiemminkin. Corolla ei tosiaan mikään halpa auto ole.


    • Anonyymi

      Seli seli, mielelläni näkisin linkin jossa Toyota tai Honda etenee paremmin vaikeissa olosuhteissa ;)

    • Anonyymi

      Sovitaanko että jokainen ostaa sen mikä tuntuu itsestä parhaalta ja minkä kustannuksiin on varaa.

      Tyhmintä on toisten valintojen arvostelu.

    • Anonyymi

      Molemmat on hyviä japanilaisia. Toyotalla pitempi kokemus hybrideistä.

      • Anonyymi

        Hondallakin yli 20 vuotta hybridejä. Toyotalla ei juuri enempää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hondallakin yli 20 vuotta hybridejä. Toyotalla ei juuri enempää.

        Hondan hybridi tekniikka parempi nykyään. Paljon järkevämpää käyttää pelkkää sähkömoottoria auton liikuttamiseen, jos vaikka vertaa Toyotan eCVT vaihteistoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hondan hybridi tekniikka parempi nykyään. Paljon järkevämpää käyttää pelkkää sähkömoottoria auton liikuttamiseen, jos vaikka vertaa Toyotan eCVT vaihteistoon.

        eCVT:n käyttö hybridijärjestelmässä on täysin turha. Ei tarvita mihinkään kun sähkömoottori voi hoitaa auton liikuttamisen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hondan hybridi tekniikka parempi nykyään. Paljon järkevämpää käyttää pelkkää sähkömoottoria auton liikuttamiseen, jos vaikka vertaa Toyotan eCVT vaihteistoon.

        Honda on sarjahybridi


    • Anonyymi

      6,5l/100km ollut keskikulutus CR-V hybridillä suht reippaalla kaasujalalla. Sähkösäätöiset pankit ovat kyllä hyvät.

      • Anonyymi

        Ja ristiseläntuki halvimmassa mallissakin...


    • Anonyymi

      Molemmat japanilaiset ovat kyllä parhaita ajettavia ja vieläpä kestävämpiä mitä eurokinnerit.

      • Anonyymi

        Näyttäis Jazz olevan luokkaansa nähden liiankin hyvä.


      • Anonyymi

        Honda kaikissa Toyotaa parempi. Mitä siellä Toyotan leirissä oikein hommaillaan, luulisi viisaan kansan ottavan opiksi tästä !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Honda kaikissa Toyotaa parempi. Mitä siellä Toyotan leirissä oikein hommaillaan, luulisi viisaan kansan ottavan opiksi tästä !

        1.8 hybridissä on niin vähän tehoa, että alustan ominaisuuksilla ei ole merkitystä. Ei pääse kuin hitaasti, eikä ohi mistään. Voi ajella rekan imussa, säästää polttoainettakin.


    • Anonyymi

      Hondan osaaminen jää monkey-asteelle, tossu-mopohan se on.

    • Anonyymi

      Parhaimpia ajettavia hahhaaa Tohjo starlet jäsähti pyörii väärin päin tuli
      4 pakkii 1 eteenpäin hybriddi syttyi tuleen vielä loppujen lopuksi

    • Anonyymi

      Mitkä ovat kulutus luvut ja hinnat.

      • Anonyymi

      • Anonyymi

        CR-V hybrid voitti testissä dieselit päästöissä ja suorituskyvyssä. Kun vaihdelaatikkoa ei ole, niin meno tapahtuu sähkömoottorin avulla. Ei nykimisiä missään ajotilanteessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        CR-V hybrid voitti testissä dieselit päästöissä ja suorituskyvyssä. Kun vaihdelaatikkoa ei ole, niin meno tapahtuu sähkömoottorin avulla. Ei nykimisiä missään ajotilanteessa.

        Mitä vikoja RAV4 hybridissä on ollut? Paljon on puhetta.

        Onko CR-V hydrid toiminut moitteetta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä vikoja RAV4 hybridissä on ollut? Paljon on puhetta.

        Onko CR-V hydrid toiminut moitteetta?

        Vähävikaisia ovat CR-V hybridit olleet ja ominaisuudet ovat kunnossa.

        https://www.youtube.com/watch?v=HoBPJDzlPek


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vähävikaisia ovat CR-V hybridit olleet ja ominaisuudet ovat kunnossa.

        https://www.youtube.com/watch?v=HoBPJDzlPek

        Näkyy Toyotan ostajat jättävän väliin kokonaan tuotteeseen perehtymisen...


    • Anonyymi

      Vaikka CR-V onkin selkeä voittaja, siinä on yksi paha puute. Vetomassat on naurettavat 2.0 litran mallissa: 600 kg jarruton/750 kg jarrullinen. RAV4:n 2.0 litraisella saa vetää 1500 kg…

      Tämä on melkoisen huvittavaa, sillä aiemmin 1500 kg on ollut sallittua myös Hondalla, vaikka hp:t olivat samat ja vääntö paljon huonompi.

      • Anonyymi

        1.5T mnoottorilla saa vetää 2000 kg


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        1.5T mnoottorilla saa vetää 2000 kg

        Ja diesel neliveto 2000kg ja nämä jarrullista tietenkin


    • Anonyymi

      Japanista tulee parhaimmat autot.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      378
      3764
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      209
      1853
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      67
      1404
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      152
      1285
    5. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      166
      943
    6. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      893
    7. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      57
      890
    8. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      117
      870
    9. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      24
      849
    10. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      51
      848
    Aihe