Joululaulut soi kaupoissa jouluvaloja laitettu valaisemaan pimeää vuodenaikaa. Oletko yllätynyt ?
Mikä joulusda ihastuttaa/vihastuttaa
5
103
Vastaukset
- Anonyymi
Vituttaa koko joulu. Miksi se pitää aloittaa yli kuukausi aiemmin paskaa jauhamalla.
- Anonyymi
Valojahan ei enää sanota jouluvaloiksi vaan kausivaloiksi.
Itse en enää niin joulusta perusta kun on mennyt vuosien varrella turhan kaupalliseksi.
Osta sitä, osta tätä jne... Takavuosina joulussa oli sentään jotain tunnelmaa ja suku kokoontui isosti syömään ja nauttimaan toistensa seurasta. - Anonyymi
Kaupallisuus harmittaa. Koska annetaaän ymmärtää, ettei mikään juhla tule ostamatta niihin liittyviä perinteisiä tuotteita. Tämä ei tunnu vähävaraisesta reilulta. Avustuksiakin tarjolla liian vähän. Jotka auttaisivat vähävaraiset lapsiperheet selviämään joulusta.
- Anonyymi
Valkoinen joulu ihastuttaisi. Joulun sää on aina vaikuttanut joulun tunnelmaan, ainakin omalla kohdallani. Lumi ja pakkanen vaan kuuluu Suomalaiseen jouluun. Mutta nykyään eteläisessä Suomessa oikeanlaisen joulusään näkee vain maisemallisissa joulukorteissa.
Ihastuttaa joulukuusi, joululaulut, kynttilät/tuikut, kun on hyvää juomaa ja ruokaa ja tunnelmointia lyhdyn välkkeessä ja hyvä musiikki soi, joulukorttien teko ja lähettäminen, lahjojen paketointi (nyt en aio ostaa kauheasti lahjoja, en tosin viimeksikään, mutta siskon tytölle ostin kyllä useamman lahjan, pientä lasta on kiva ilahduttaa, tosin käytännöllisiä ja tarpeellisia lahjoja yritän aina ostaa). Nämä asiat ainakin ihastuttaa.
Vihastuttaa? Hm. Se, jos riidellään ja jos juodaan liikaa alkoholia. Joulu on kulutusjuhlaa ja se vähän rasittaa, kun kaupoissa ei jaksaisi kauheasti juosta, mutta toisaalta jouluhyörinää ja jouluisia juttuja on kiva katsella kaupoissa ja joulumessuilla yms.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht2284407Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii732856- 472393
Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua431687- 781369
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘651043PS uusimman gallupin rakettimainen nousija
https://yle.fi/a/74-20170641 Aivan ylivoimaisesti suurin kannatuksen nousu PS:lle. Nousu on alkanut ja jatkuu 2 vuoden137919- 64850
Sellainen tunne sydämessä
Että nainen olet kaivannut minua. Tai sanonko että oikeastaan koet sitä samaa nostalgiaa, kaipuuta ja mukavia muistoja,86844Annan meille mahdollisuuden
Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil53832