Miehistönvaihto

Anonyymi

Viimeinkin ensi keväänä päästään eroon Suomalaisesta miehistöstä. Tilalle tulee kuuliaisia, tottelevaisia, ammattimerimiehiä Filippiineiltä. He ymmärtävät käytöstavat Päällystöä kohtaan ja varsinkin Päällikköä he kohtelevat niin kuin pitääkin eli ymmärtävät sen että aluksen päällikkö on HERRA. He jopa pesevät pyykkini!!!!

34

78

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Näin se homma edistyy. Hieno juttu.

      • Anonyymi

        Onkohan heillä merimiehen koulutusta? Olen tavannut Filiippiniläisen merimiehen kerran. Merimiesunionin sivuilla on juttu että jopa 5000 jää ilman pestiä jos laivat liputetaan Viroon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onkohan heillä merimiehen koulutusta? Olen tavannut Filiippiniläisen merimiehen kerran. Merimiesunionin sivuilla on juttu että jopa 5000 jää ilman pestiä jos laivat liputetaan Viroon.

        Heillä on hyvä koulutus ja kaikki kansainvälisesti hyväksytyt paperit. Itse olen työskennellyt heidän pomona eikä mitään valittamista heidän tekemisisistään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onkohan heillä merimiehen koulutusta? Olen tavannut Filiippiniläisen merimiehen kerran. Merimiesunionin sivuilla on juttu että jopa 5000 jää ilman pestiä jos laivat liputetaan Viroon.

        Jos he Pesevätkin käsipyykkiä ;)


    • Anonyymi

      Se on vaan huono kun teillä ei ole yhteistä kieltä! Sun on vaikee opettaa miten sitä pesukonetta käytetään kun kumpikaan teistä ja varsinkaan sinä ette puhu englantia.

      • Anonyymi

        Käsipelillä ja ilmeillä homma toimii hyvin!

        T: Handjob or blowjob!!!!!!


    • Anonyymi

      Ihan ehdoton edellytys on kansainväliset STCW-sertifikaatit. Heitä on miehistössä ja pikkuperämiehina sekä 3. mestareina. Ihan hyvän koulutuksen saaneita ihmisiä ja suurin osa puhuu todella hyvää englantia. Ymmärrän, että redarin kannatta ottaa miehistöä joka on 5:1 vuorottelulla ja 1/2 palkalla. Mites aloittaja maksatko vaikkapa talosi sähkörempasta 2500€ suomalaiselle rakentajalle vai 1200€ eestiläiselle? Kyllähän suomalaisille töitä vielä riittää ainakin matkustajalaivoilla sellaisissa tehtävissä joissa ollaan asiakkaiden kanssa tekemisissä ja vissiin Arctian paateissa on vain suomalaisia. Tuo rahdin kuljettaminen on niin kilpailtua, että saadakseen edes jotain töitä täytyy painaa kulut todella alas. Eikä tämä ole ainoastaan meidän ropleemi. Jo n.10v sitten olin valtavan kiinalaisen varustamon konttorilla palaverissa. Kiinalainen johtaja sanoi tuskissaan, että meidän merimiehet ovat niin kalliita, että olemme pakon edesä ottaneet merimiehiä saarista (siis Filipiineiltä)

    • Anonyymi

      Keskiverto filppari puhuu hyvää englantia ja heistä n.98% puhuu paremmin kuin suomalainen miehistö. Kuunnellessani keskustelua suomalaisen ja filpparin kanssa, niin filpparin puheen ymmärtää heti mutta suomalaisen englannin ymmärtämisen kanssa saa tehdä töitä ja varmentaa sisällön lisäkysymyksillä. Useimmat filpparit puhuvat jotain heidän kymmenistä pikkukielistä äidinkielenään mutta koulut käydään maan virallisella kielellä englanti. Vanhemmat filpparit puhuvat espanjaa virallisena kielenä.

      • Anonyymi

        Kyllä filpparit puhua osaavat englantiakin. Ahkeria poikia tosiaan ja melko herkkähipiäisiä. Ammattitaitoa löytyy, ammattitaidottomuuttakin. Aivan niin kuin meistä suomalaisista ja kaikista muistakin kansallisuuksista.

        On surullista, että olemme politiikallamme tappaneet merenkulkijoiden ammatin pohjoismaissa / Euroopassa melkein kokonaan. Siihen on syynsä eikä puhuta ammattitaidosta.

        Niin se on maissakin. Työpaikat meinaavat hävitä. Hallituksemme tekee juuri nyt samaa hävitystyötä ja ay koittaa peesata parhaansa mukaan.
        Olemme rakentaneet hyvän, mutta kalliin maan, jossa eläminen maksaa. Emme pärjää lähes millään alalla, merenkulussa ei ollenkaan. Ei täällä tosiaan elä filipiinon tai kiinalaisen palkalla. Meidän kustannuksillamme emme pärjää kansainvälisessä kilpailussa.

        Miettikääpä

        Norjalainen Suomessa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä filpparit puhua osaavat englantiakin. Ahkeria poikia tosiaan ja melko herkkähipiäisiä. Ammattitaitoa löytyy, ammattitaidottomuuttakin. Aivan niin kuin meistä suomalaisista ja kaikista muistakin kansallisuuksista.

        On surullista, että olemme politiikallamme tappaneet merenkulkijoiden ammatin pohjoismaissa / Euroopassa melkein kokonaan. Siihen on syynsä eikä puhuta ammattitaidosta.

        Niin se on maissakin. Työpaikat meinaavat hävitä. Hallituksemme tekee juuri nyt samaa hävitystyötä ja ay koittaa peesata parhaansa mukaan.
        Olemme rakentaneet hyvän, mutta kalliin maan, jossa eläminen maksaa. Emme pärjää lähes millään alalla, merenkulussa ei ollenkaan. Ei täällä tosiaan elä filipiinon tai kiinalaisen palkalla. Meidän kustannuksillamme emme pärjää kansainvälisessä kilpailussa.

        Miettikääpä

        Norjalainen Suomessa

        Hyvä kirjoitus.

        Minulta merenkulun ammatti jäi, Kotkaan piti mennä opiskelemaan mutta alaikäisenä lukioon ja sitten muulle toimialalle. Tunkkaiset sisämaan "hyttyspesät" eivät ole minun paikkojani.Työnä minä olisin sen ottanut ja elättänyt perheen Kotkassa,missäpä muuallakaan.

        Se on totta että politiikalla on täällä todellakin hävitetty monet toimialat ja työpaikat.Kova verotus ja työn veroluonteiset sivukustannukset syynä.Kaksi tuttua on merellä töissä, Finnlinesilla ja Arctialla.

        Seuraan tottakai merenkulkua, 80-luvulla alkoi merenkulun alamäki.Olisi se kyrsinyt jos koulun jälkeen ei olisi ollut töitä.Se olisi tullut lähtö Ruotsiin tai Norjaan.Merellä se työ tehdään eli sama kuka palkan olisi maksanut.

        Taitaa merimiesunionikin olla aika punainen väriltään, lakkotuki kyllä järjestyy.

        Tv:Maissa oleva merimies


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä kirjoitus.

        Minulta merenkulun ammatti jäi, Kotkaan piti mennä opiskelemaan mutta alaikäisenä lukioon ja sitten muulle toimialalle. Tunkkaiset sisämaan "hyttyspesät" eivät ole minun paikkojani.Työnä minä olisin sen ottanut ja elättänyt perheen Kotkassa,missäpä muuallakaan.

        Se on totta että politiikalla on täällä todellakin hävitetty monet toimialat ja työpaikat.Kova verotus ja työn veroluonteiset sivukustannukset syynä.Kaksi tuttua on merellä töissä, Finnlinesilla ja Arctialla.

        Seuraan tottakai merenkulkua, 80-luvulla alkoi merenkulun alamäki.Olisi se kyrsinyt jos koulun jälkeen ei olisi ollut töitä.Se olisi tullut lähtö Ruotsiin tai Norjaan.Merellä se työ tehdään eli sama kuka palkan olisi maksanut.

        Taitaa merimiesunionikin olla aika punainen väriltään, lakkotuki kyllä järjestyy.

        Tv:Maissa oleva merimies

        Kala kuivalla maalla, väärässä paikassa. Ikävä sinne missä nyt ei ole. Sellainen on merimiehen sielu.


    • Anonyymi

      Eipä paljon väliksi. Kaikki suomnalaiset päälliköt alkavat olemaan eläkkeellä.

      • Anonyymi

        Eihän tuokaan pidä paikkaansa, vaikka minä olenkin ollut jo pitkään eläkkeellä.

        Kyllä niitä perämiehiä ja kippareita on vielä jonkin verran. Kohtuullinen määrä suomalaisissa laivoissa. Taas AY antoi ainakin yhdelle varustamolle kimmokkeen vaihtaa lippua postilakon myötä vaikeuttamalla suomalaisten laivojen toimintaa eli tuoda tappioita.

        Minun sympatialle on tuskaisaa, ettei meillä ole laivoja maailman merillä cross trade liikenteessä. Ei ole redareita, jotka siihen pystyisivät, ei ole merimiehiä, jotka siihen pystyisivät. Ei ainakaan merkittävässä määrin. Pitää päästä äidin kainaloon muutaman viikon tai ainakin kuukauden päästä. Heillä on hyviä perusteluja perhe etc syistä, mutta niiden mukaan he eivät sovellu merelle. En minäkään pystynyt kaikkeen, väitöskirjakin taisi loppua melkein alkuvaiheeseen vuosikymmeniä sitten. Meillä kaikilla on rajamme.

        Vanhan skönen haave ei ole totta, mutta uskon silti, että vuosien kuluttua suomalaistenkin merimiesten elämä näyttää paremmalta. Maailma muuttu ja jos me säilytämme isiemme työmoraalin, hommia löytyy. Siis luottakaa merenkulkualan koulutukseen, olkaa valmiita "pitkiin" työrupeamiin ja olkaa tunnollisia työssänne. Sieltä se hyvinvointi tulee, ei viikon päästä kotiin pääsystä.

        En muuten kokenut "väsyneeni" seilaukseeni Euroopan liikenteessäkään muutamana loppu vuotenani, vaikka avoimille vesille koko ajan kaipasin, myös hauskojen lippujen alle. Ne Tyynenmeren aallot olivat aina mielessäni.

        Etsikää fiksut nuoret mahdollisuuksia, eikä aina murheita, valituksia.

        Paljon nähnyt, paljon ehkä pois jäänyt vanha skönömanni.



        p.s.
        Leikkisästi kuunnelkaa Skönö Heikki jostakin tuubista tai jotain...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän tuokaan pidä paikkaansa, vaikka minä olenkin ollut jo pitkään eläkkeellä.

        Kyllä niitä perämiehiä ja kippareita on vielä jonkin verran. Kohtuullinen määrä suomalaisissa laivoissa. Taas AY antoi ainakin yhdelle varustamolle kimmokkeen vaihtaa lippua postilakon myötä vaikeuttamalla suomalaisten laivojen toimintaa eli tuoda tappioita.

        Minun sympatialle on tuskaisaa, ettei meillä ole laivoja maailman merillä cross trade liikenteessä. Ei ole redareita, jotka siihen pystyisivät, ei ole merimiehiä, jotka siihen pystyisivät. Ei ainakaan merkittävässä määrin. Pitää päästä äidin kainaloon muutaman viikon tai ainakin kuukauden päästä. Heillä on hyviä perusteluja perhe etc syistä, mutta niiden mukaan he eivät sovellu merelle. En minäkään pystynyt kaikkeen, väitöskirjakin taisi loppua melkein alkuvaiheeseen vuosikymmeniä sitten. Meillä kaikilla on rajamme.

        Vanhan skönen haave ei ole totta, mutta uskon silti, että vuosien kuluttua suomalaistenkin merimiesten elämä näyttää paremmalta. Maailma muuttu ja jos me säilytämme isiemme työmoraalin, hommia löytyy. Siis luottakaa merenkulkualan koulutukseen, olkaa valmiita "pitkiin" työrupeamiin ja olkaa tunnollisia työssänne. Sieltä se hyvinvointi tulee, ei viikon päästä kotiin pääsystä.

        En muuten kokenut "väsyneeni" seilaukseeni Euroopan liikenteessäkään muutamana loppu vuotenani, vaikka avoimille vesille koko ajan kaipasin, myös hauskojen lippujen alle. Ne Tyynenmeren aallot olivat aina mielessäni.

        Etsikää fiksut nuoret mahdollisuuksia, eikä aina murheita, valituksia.

        Paljon nähnyt, paljon ehkä pois jäänyt vanha skönömanni.



        p.s.
        Leikkisästi kuunnelkaa Skönö Heikki jostakin tuubista tai jotain...

        ''Taas AY antoi ainakin yhdelle varustamolle kimmokkeen vaihtaa lippua...''

        Niinhän se Viking pomo Ahneidenmaalta vihjaisi. Svenskien ''unioni'' pomo ilmoitti että jos näin tapahtuu, ongelmia on luvassa.

        Muutenkin koko stoori on aika syvältä:))))


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ''Taas AY antoi ainakin yhdelle varustamolle kimmokkeen vaihtaa lippua...''

        Niinhän se Viking pomo Ahneidenmaalta vihjaisi. Svenskien ''unioni'' pomo ilmoitti että jos näin tapahtuu, ongelmia on luvassa.

        Muutenkin koko stoori on aika syvältä:))))

        Valitettavastii näin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ''Taas AY antoi ainakin yhdelle varustamolle kimmokkeen vaihtaa lippua...''

        Niinhän se Viking pomo Ahneidenmaalta vihjaisi. Svenskien ''unioni'' pomo ilmoitti että jos näin tapahtuu, ongelmia on luvassa.

        Muutenkin koko stoori on aika syvältä:))))

        Ei se ihan niin mennyt.

        Uusi laiva on tulossa ja jos se menee Ruotsin lipun alle, ei kenelläkään ole valittamista - vähiten ruotsalaisilla.


    • Anonyymi

      ESL on myös vaihtanut sekamiehistöt kaikkiin laivoihinsa ja voivat samalla nauttia mittavia valtion tukia. Laivat hoitavat suurelta osin Venäjän vientiä.
      Suomalainen maksaa nöyrästi yritys tukia Venäjän eduksi .

      • Anonyymi

        Mitä ne vie Venäjälle?


      • Anonyymi

        "Suomalainen maksaa nöyrästi yritys tukia Venäjän eduksi ."

        Suomi maksaa näitä laivayhtiöiden yritystukia ainoastaan huoltovarmuuden takia!

        Suomi on tuonnin osalta saari. Suomeen tuodaan huoltovarmuuden tarvitsemia elintarvikkeita ja polttoainetta jne laivoilla. Jos maailman tilanne kriisiytyy, tarvitaan näitä laivoja jotta meillä on mm. ruokaa ja energiaa. Siksi valtio maksaa laivayhtiöille yritystukia.


    • Anonyymi

      Vievät Venäjältä Eurooppaan.
      Hoitavat Venäjän vientiä Eurooppaan

      • Anonyymi

        No sehän on hyvä! Muutenhan joku muu sen tekisi kuitenkin. Osta aspon osakkeita niin pääset osille. Tukiaisistakin.


    • Anonyymi

      Mihin jobeihin jäi härmäläistä miehistöä noihin laihian zonkkeihin vai jäikö ollenkaan?

      • Anonyymi

        Mestarit vissiin nostaneet kytkintä kun heitä haeskellaan. No manilan myllystä löytyy ja varmaan aika halvalla,saattavat olla kylläkin lukutaidottomia,lukutaitoiset on sitten kyllä paljon kalliimpia...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mestarit vissiin nostaneet kytkintä kun heitä haeskellaan. No manilan myllystä löytyy ja varmaan aika halvalla,saattavat olla kylläkin lukutaidottomia,lukutaitoiset on sitten kyllä paljon kalliimpia...

        Lukutaidottomia sinulla on unissasi. Kaikki lukevat ja useimmiten myös ymmärtävät lukemansa. Manilan myllystä tulevilla on kaikilla kirjat kunnossa. Kaikki lukevat myös englanniksi, mites sinulla tuon englannin taito. Manilan miehet hoitavat kaikkia miehistätehtäviä sekä 3. mesun ja pikkuperämiehen posteja. Usein poosu ja joskus sähkömies suomalaisia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lukutaidottomia sinulla on unissasi. Kaikki lukevat ja useimmiten myös ymmärtävät lukemansa. Manilan myllystä tulevilla on kaikilla kirjat kunnossa. Kaikki lukevat myös englanniksi, mites sinulla tuon englannin taito. Manilan miehet hoitavat kaikkia miehistätehtäviä sekä 3. mesun ja pikkuperämiehen posteja. Usein poosu ja joskus sähkömies suomalaisia.

        Vähiin käy jobit. Eli korkeintaan kaksi härmäläistä miehistössä.Kyllähän nuo varustamojentuet pitäis poistaa. Siirtäköön konttorit Manilaan. Tää nykymeno on ihmeellistä, veronmaksajien rahat menee tuottavienyritysten erilaisiin tukiin. Tällä hetkellä Yritykset ovat suomen suurimpia SOSIAALIPUMMEJA !!!! Kaukana on KAPITALISMI .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vähiin käy jobit. Eli korkeintaan kaksi härmäläistä miehistössä.Kyllähän nuo varustamojentuet pitäis poistaa. Siirtäköön konttorit Manilaan. Tää nykymeno on ihmeellistä, veronmaksajien rahat menee tuottavienyritysten erilaisiin tukiin. Tällä hetkellä Yritykset ovat suomen suurimpia SOSIAALIPUMMEJA !!!! Kaukana on KAPITALISMI .

        Tukiin on ihan selkeät ja hyvät perusteet. Huoltovarmuus. Se että laiva on Suomen lipun alla on huoltovarmuuden takia tärkeä. Laiva ei lähde karkuuun muille merille kun tilanne naapurin kanssa kiristyy Suomessa. Tämä olisi syytä ymmärtää.

        Toki jos se Neuvostoliitto on se oma henkinen kotimaa johon vielä haluaa Suomen liittää, niin huoltovarmuudella ei ole mitään merkitystä. Kyllä Venäjä meille ruokaa varmaan antaa, kunhan on ensin Suomen vallanneet omalla armeijallaan ja kumonneet Suomen lait.


    • Anonyymi

      45- 55 miljoonaa Euroa on valtion avustusten osuus varustamoille vuosittain ollut. Tuosta isoin osa putoaa autolautoille ja ilmoitetaan jopa laivakohtaisesti.

      • Anonyymi

        ’’Säännöllistä matkustajaliikennettä Euroopan unionin satamien välillä harjoittavalla matkustaja-aluksella myönnetään tukea vain Euroopan unionin jäsenvaltioiden ja Euroopan talousalueeseen kuuluvien valtioiden kansalaisten osalta.’’


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ’’Säännöllistä matkustajaliikennettä Euroopan unionin satamien välillä harjoittavalla matkustaja-aluksella myönnetään tukea vain Euroopan unionin jäsenvaltioiden ja Euroopan talousalueeseen kuuluvien valtioiden kansalaisten osalta.’’

        No, onneksi tukea ei vielä ole sidottu henkilökohtaiseksi eikä matkustajien kotimaasta riippuvaksi.
        Ja tuo tuki josta mainitset, määrittää EU:n tukiosuuden, Suomi maksaa omaa tukeaan vuosittain, muuten edelleen, sen noin 45- 55 miljoonaa Euroa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No, onneksi tukea ei vielä ole sidottu henkilökohtaiseksi eikä matkustajien kotimaasta riippuvaksi.
        Ja tuo tuki josta mainitset, määrittää EU:n tukiosuuden, Suomi maksaa omaa tukeaan vuosittain, muuten edelleen, sen noin 45- 55 miljoonaa Euroa.

        Tämä tukienjako ja koko EU on aivan järjenvastaista toimintaa . Tällä niin sanotulla Elinkeinoelämällä on hyvät lypsylehmät.


    • Anonyymi

      Olen mä kiitollinen että sain olla Nilsun leivissä 70-luvulla ku se oli Suomen suurin varustamo ! Tyhmät politikot ne ajoi sitten Suomen merenkulun karille :(

      • Anonyymi

        Valitettavasti merenkulku meni karille. Politiikka on tunnetusti tyhmää.


    • Anonyymi

      Me maailman kauppalaivastojen alusten päälliköt olemme merenkulun aatelisa , muut aluksilla työskentelevät ovat varustamoiden ja alusten päälliköiden kuleja!!!

      • Anonyymi

        jep, aatelisa...


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5790
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      26
      3667
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      227
      1921
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1772
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      94
      1222
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1177
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      290
      955
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      50
      948
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      889
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      848
    Aihe