"Enemmän kuin luokkansa kilpailijoilla ja enemmän kuin keskimääräinen eurooppalainen ajosuorite päivässä, 50 km."
Hän on täällä tänään!
Tai ainakin LA:ssa. Leike:
"Koska lataushybrideistäkin on kokemusta jo kahden Prius Plug-in -sukupolven myötä, on Toyota enemmän kuin valmis tuottamaan uuden, vaikuttavan voimalinjan RAV4-malliinsa. Maksimiteholtaan 225 kW* (306 hv) kehittävä hybridijärjestelmä siivittää RAV4:n 0 - 100 km/h vain 6,2 sekunnissa jättäen kaikki luokkansa perinteisillä voimalinjoilla varustetut kilpailijat taakseen. Lisäksi tähtäimessä on luokkansa paras taloudellisuus yhdistettyä kulutusta vastaavalla, alle 30 g/km* -lukemalla. Mikään kilpailija D-segmentin nelivetoisissa katumaastureissa ei pääse samoihin lukemiin.
Toyota on lisännyt merkittävästi käytettävissä olevaa sähköistä tehoa ottamalla käyttöön korkeakapasiteettisen litium-ioni-korkeajänniteakun sekä huomattavasti tehokkaamman tehonhallintayksikön. Polttomoottorina RAV4 Plug-in -mallissa on sama 2.5-litrainen, nelisylinterinen moottori kuin itselataavissa RAV4 Hybrid -malleissa.
Lopputuloksena ei ole vain nopea kiihtyvyys, vaan myös ladatulla sähköllä käytettävissä oleva päästötön ajomatka on yli 60 km* (WLTP), enemmän kuin luokkansa kilpailijoilla ja enemmän kuin keskimääräinen eurooppalainen ajosuorite päivässä, 50 km.
Suomeen uusi Toyota RAV4 Plug-in saapuu vuoden 2020 syksyllä ja ennakkomyynnin arvioidaan käynnistyvän kevään 2020 aikana."
RAV4 Plug In peittoaa kaikki kilpailijansa
80
1660
Vastaukset
- Anonyymi
......kaikki kilpailijansa. Näin on.
"Jättäen kaikki luokkansa perinteisillä voimalinjoilla varustetut kilpailijat taakseen."
"Enemmän kuin luokkansa kilpailijoilla ja enemmän kuin keskimääräinen eurooppalainen ajosuorite päivässä, 50 km."- Anonyymi
Samanlainen veronkierto rotisko kun muutkin City Maasturit..näihin pitäs veroja lisätä enempi mitä diesel autoihin..täyttä huijausta pitemmälä matkalla ne ilmoitetut kulutuslukemat..
- Anonyymi
"Koska lataushybrideistäkin on kokemusta jo kahden Prius Plug-in -sukupolven myötä, on Toyota enemmän kuin valmis tuottamaan uuden, vaikuttavan voimalinjan RAV4-malliinsa."
- Anonyymi
"Lisäksi tähtäimessä on luokkansa paras taloudellisuus yhdistettyä kulutusta vastaavalla, alle 30 g/km* -lukemalla. Mikään kilpailija D-segmentin nelivetoisissa katumaastureissa ei pääse samoihin lukemiin."
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Samanlainen veronkierto rotisko kun muutkin City Maasturit..näihin pitäs veroja lisätä enempi mitä diesel autoihin..täyttä huijausta pitemmälä matkalla ne ilmoitetut kulutuslukemat..
RAV4 Plug In Hybridissä on sama hybridijärjestelmä kuin RAV4 Hybridissä, joka kuluttaa 5.0 l/100km maantiellä ja 5,2 l/100 km taajamassa eli lähes puolta vähemmän kuin muut vastaavat ladattavat hybridit. Ladattavankin kulutus on tietysti sama tuon perus-RAV4:n.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Samanlainen veronkierto rotisko kun muutkin City Maasturit..näihin pitäs veroja lisätä enempi mitä diesel autoihin..täyttä huijausta pitemmälä matkalla ne ilmoitetut kulutuslukemat..
Tässä on kerrottu että kulutus on erittäin pieni eli päästöjen pienuus kertoo myös kulutuksen:
"Luokkansa paras taloudellisuus yhdistettyä kulutusta vastaavalla, alle 30 g/km* -lukemalla. Mikään kilpailija D-segmentin nelivetoisissa katumaastureissa ei pääse samoihin lukemiin." - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Samanlainen veronkierto rotisko kun muutkin City Maasturit..näihin pitäs veroja lisätä enempi mitä diesel autoihin..täyttä huijausta pitemmälä matkalla ne ilmoitetut kulutuslukemat..
Se ei ole veronkiertoa, vaan verojen optimointia. On hullua maksaa liikaa veroja, kun vähemmälläkin selviää tekemällä oikeita valintoja.
- Anonyymi
Syötä Googleen RAV4 Plug In ja lue ammattiautot.fi
- Anonyymi
https://www.is.fi/autot/art-2000006314746.html
Toyota Rav4 plug-in hybridi toyotalta tulossa 2020 syksyllä suomessa-
Sitten voit ajaa täysin sähköllä jopa 60km JIhuu ! Tuolla ajaa moni jopa lähes viikon ajot sähköllä, ompa mukava lipua hiljaa sähkön voimalla kesäillassa musiikin soiden ja jäätelöä syöden.- Anonyymi
Ja kyykyttää katumaasturilla rs skeida kuskeja
- Anonyymi
Ja tottakai kun Iltasanomat Volkswagen-konsernin mainoslehtenä on jättänyt erittäin olelliset tiedot tekstistään pois verrattuna ammattiautoilija.fi sivuun.
- Anonyymi
Kyllä. Talvella sitten käytetäänkin bensamoottorin jotta saadaan lämpöä autoon.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä. Talvella sitten käytetäänkin bensamoottorin jotta saadaan lämpöä autoon.
Jep. Kesäkelien vaihduttua kylmiin, RAV4 hybridin kaupunkikulutus nousi 2l sadalla. Jostain se lämpö ja sähkölaitteiden tarvitsema energia pitää tehdä. Ajoakku pysyy melko täynnä, kun moottori käy niin paljon ja lataa sitä samalla ja ei voi hyödyntää sähköä kuten kesällä teki. Paha ajaa sähköllä, jos tarvitaan lämpöä. Muutenkin moottori tuntuu käyvän silloin, kun ei tarvittaisi. Varmaan kylmän aiheuttamaa sekin.
Sama toiminnallisuus tulee varmaan plugariin, eli ei-kesäkeleillä taloudellisuus romahtaa ja ei ole enää mainostetun kaltainen. Ilmoitetut kulutuslukemat pätevät sinänsä kyllä hyvin...kesällä.
- Anonyymi
Octavia RS 245 menee kiihtyvyydessä OIKEASTI samat, sen mekaaninen etulukko tekee sen että talvikelissäkin lähtee rivakammin liikkeelle koska hybridiravin neliveto on surkea YOUTUBE testien mukaan ja huipuissahan eroa on valtavasti RS:n eduksi. Kuka kahjo ostaa moise pokemonkikottimen?
- Anonyymi
6.6 ilmoitetaan oculle
- Anonyymi
Jos nyt hakisit ne vertailutiedot aivan muualta kuin Volkswagen-konsernin maksamista Youtube-videoista.
- Anonyymi
Akut on tossa niitä heikkokestosia litium akkuja joten huononee vs perinteinen bensalla latautuva malli jossa nikkeli metalli hydridi akut. Volvossakin plugareissa akkuja hajoilee eikä takuukan vastaa jos ei ole autoa latailtu pistokkeesta. Litiumiakut maksaa plugareihin 10-13 tonnia. Halpaa.
- Anonyymi
Katteellinen hinta, montako tonnia merkkilike ottaa ylimääräistä?
Veikkaus että liian paljon bolt on akusta. - Anonyymi
Litium-akut eivät ole osoittautuneet millään tavoin huonommiksi kuin Nikkelimetallihydridiakut (lyh. NiMH tai Ni-MH). Sen jälkeen kun niiden kestävyys ja paremmuus oli todistettu Toyotakin alkoi käyttää niitä autoissaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Litium-akut eivät ole osoittautuneet millään tavoin huonommiksi kuin Nikkelimetallihydridiakut (lyh. NiMH tai Ni-MH). Sen jälkeen kun niiden kestävyys ja paremmuus oli todistettu Toyotakin alkoi käyttää niitä autoissaan.
Toyota on koko ajan käyttänyt molempia akkutyyppejä ja käyttää edelleen. Itselataavissa on aina nikkelimetallihydridiakut.
- Anonyymi
Just katsoin hinnan ja plugari ravin akku 6300e toyotan tiskillä
- Anonyymi
Tässä vaiheessa Toyota peittoaa ihan kaikki, mutta kun tehdään se ensimmäinen vertailu oikeasti niin johan tuo kaatuja löytää paikkansa totutulta sijalta, ei tarvitse varmaan kertoa sitä?
- Anonyymi
Kaatuu ainostaan kilpailijoiden kuten Volkswagen-konsernin maksamissa testeissä ja Volkswagen-konsernin rahoittamassa Autohullut-ohjelmassa ja vastaavissa. Ei missään muualla. Siksi kukaan ei ota vakavasti tuollaisia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaatuu ainostaan kilpailijoiden kuten Volkswagen-konsernin maksamissa testeissä ja Volkswagen-konsernin rahoittamassa Autohullut-ohjelmassa ja vastaavissa. Ei missään muualla. Siksi kukaan ei ota vakavasti tuollaisia.
Hihii, aina kun Toyota testataan surkeaksi, niin se on VW:n maksama juttu, onko ihanko totta.
Tuoko on parasta mihin lahjaton Toyotauskis pystyy?
- Anonyymi
"Toyota RAV4 Plug-in Hybridin sähköajon toimintamatkaksi ilmoitetaan tällä hetkellä yli 60 kilometriä WLTP-mittaustavalla, mikä kielisi noin 15 kWh:n Li-Ion -akustosta. Auto on nelivetoinen."
- Anonyymi
Valitettavasti ladattavien myynti ei enää vedä maailmalla. Viime vuosi oli huuman ja nopean kasvun aikaa, nyt EV-myyntiä pitävät yllä oikeat sähköautot, lähinnä Tesla 3. Ladattavilla saatavat hyödyt ovat osoittautuneet olemattomiksi, siksi pelkillä autoveron alennuksilla tai tukiaisilla ei kauas pötkitä.
https://www.forbes.com/sites/uhenergy/2019/11/18/whats-happened-to-us-electric-vehicle-sales/#cc7d0b079095
https://insideevs.com/news/368729/ev-sales-scorecard-august-2019/- Anonyymi
Noiden linkkiesi sisältö todistaa tekstisi valheeksi.
- Anonyymi
Siinä se sitten on:
https://www.youtube.com/watch?v=xtA2soQPc7o - Anonyymi
Ajomatka 60 km, on myös paras kaikista markkinoilla olevista PHEV-maastoautoista.
RAV4 Plug In Hybrid ei ole vain tähän mennessä tehokkain versio crossoverista, vaan myös kaikkein polttoainetehokkain versio autosta, jonka Toyota on koskaan rakentanut.
Akut on asennettu lattian alle, mistä johtuen et menetä tavaratilaa ja niin saavutetaan alempi painopiste ja vakaa ajettavuus. RAV4: Plug Inin tavaratilassa on siten edelleen 37,6 kuutiometriä tilaa.- Anonyymi
"AV4: Plug Inin tavaratilassa on siten edelleen 37,6 kuutiometriä tilaa."
On tosi iso tavaratila. Noitahan voi alkaa käyttämään rekkojen tilalla. - Anonyymi
Ei kun kuutiotuumaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei kun kuutiotuumaa.
eli reilut 0,6 litraa?
- Anonyymi
Kaikki maailman lehdet kirjoittaa kiihtyvyydeksi 5,8 sekuntia.
- Anonyymi
Hehe..pittääpä eukolle ostaa tuommonen niin siinä moni jää kattelee et mihin se maasturi hävis.
Tuo sama tekniikka sitten camryyn ja lexuksiin. - Anonyymi
Miltä tuntuu kun jäät valoissa skoda suber 2,0 4x4tsi autobild mitatusti 0-50 1,9 0-100 5,3 kerro kun pyörit skodan jaloissa ei kerrota muille.Harmitaako RAW4 hybrid huono kiihtyvys tehas 6,2 tod 7,5 kuin aina tuhnu toyotassa.Harmitaako kerro kokemuksia ei kerrota muille.hiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiihaaaaaaaaaaaaaaaaaapöööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööö.laiska hybridi 306 hv jäää ja jäää 280 hv haaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
- Anonyymi
Tojokin on ymmärtänyt ja myöntänyt että hybridi ilman latausmahdollisuutta on täysin pellehommaa.
- Anonyymi
" Tojokin on ymmärtänyt ja myöntänyt että hybridi ilman latausmahdollisuutta on täysin pellehommaa. "
Tojankin oli tietysti pakko muuttaa alkuperäistä hybridiautokonseptiaan, koska kaikki ihmiset on saatu hurmokselliseen tilaan vaatimaan ladattavia hybridiautoja. Pakkohan Tojotankin on niitä tuoda markkinoille, vaikka ladattavat hybridit ovat toiminnaltaan huonompia kuin tavalliset pistikkeettömät hybridit. Luulen niin, että Tojotan johtomiehet ovat hammasta purren aloittaneet ladattavien hybridiautojen valmistuksen, sillä nyt Tojotakin vajoaa tavallisten huonosti toimivien lataushybridien sarjaan. Vanha pistikkeetön hybridi on paljon parempi auto kuin uusi ladattava versio.
Suurin ongelma uudessa ladattavassa RAV4 autossa on iso ja painava Litium-akku, jonka vaihtaminen maksaa suunnattomasti. Vanhassa mallissa käytettiin erittäin halpoja ja luotettavia metallihybridiakkuja, joita ei koskaan purettu tyhjksi eikä koskaan ladattu täyteen. Juuri tästä nerokkaasta käyttötavasta johtuen vanhan hybridi-Tojotan akku ei koskaan mene rikki. Vanhassa hybridissä ei pyrittykään saamaan suurta toimintasädettä pelkässä sähköajossa, vaan pyrkimys oli saada poltto- ja sähkömoottorin joustavalla yhteiskäytölla mahdollisimman hyvä kokonaistaloudellisuus. Siinä onnistuttiin hyvin.
Ladattavassa hybridi-Tojotassa litium-akkua käytetään yhtä järjettömästi kuin kaikissa muissakin ladattavisa hybrideissä. Akku pyritään lataamaan mahdollisimman täyteen ja ajossa se pyritään purkamaan mahdollisimman tyhjäksi. Tällainen käyttötapa lyhentää paljon akun käyttöikää kahdestakin syystä. Koska akustossa on sarjassa kymmeniä akkukennoja, jotka eivät tietenkään voi olla kaikilta ominaisuuksiltaan ihan identtisiä, niin silloin latauksen loppujaksolla muutamat yksittäiset kennot voivat latautua liikaa ja silloin ne voivat vaurioitua. Vaikka muutaman latauskerran jälkeen ei vielä mitään vaurioita havaittaisikaan, niin kymmenien ja satojen ylilatauskertojen jälkeen akkukenno voikin olla jo finaalissa. Akku vielä kuitenkin toimii osittain, mutta sen kapasiteetti vähitellen laskee näiden ylilatauksessa vaurioituneiden kennojen vuoksi.
Sarjassa olevien akkukennojen purkautumisessa kohdataan samat ongelmat. Yksittäisten kennojen varauskyvyissa on eroja, joten kennot eivät ajossakaan purkaudu täysin samalla tavalla. Purkauksen loppuvaiheessa muutamat kennot ovat jo purkautuneet täydellisesti, mutta suurimassa osasa on vielä energiaa jäljellä. Jos purkausta vielä jatketaan, niin tyhjentyneet kennot voivat vaihtaa polariteettia, ja silloin on vaara, että ne lopullisesti tuhoutuvat. Akun purkaminen pitäisikin lopettaa jo siinä vaiheessa, kun kaikissa yksittäisissä kennoissa on vielä reilusti varausta jäljellä, mutta silloin ajomatka jää lyhyeksi. Vanhassa hybridi-Tojotassa tätä vaaraa ei ole, koska akkua ei koskaan ladata täyteen eikä sitä koskaan pureta tyhjäksi. Siksi siinä akku kestää loputtomasti.
Tämä litium-akujen lataus-ja purkuvaiheiden ongelmat eivät tietenkään ole ominaisia ladattavalle Tojota RAV4 autolle, vaan ongelmat koskevat kaikkia ladattavia hybridejä, joissa akut ladataan täyteen ja puretaan tyhjiksi. Ladattavien litium-akkujensa myötä Tojotakin laskeutuu täydellisen luotettavasta hybridiautosta tavallisten ladattavien hybridien heikohkoon laatutasoon. Ladattava uusi RAV4 auto on siten käytössä epäluotettavampi ja huonompi kuin Tojotan loppuunsa kehitetty varmatoiminen itselataava hybridiauto. Tietysti autoja kehitetään asiakkaiden toiveitten mukaisesti, mutta tässä tapauksessa asiakkaat ovatkin väärässä, ja silloin Tojotakin joutuu tekemään teknisesti ongelmallisia ladattavia hybridiautoja. Kuluttajan kannalta tämä on hyvin ikävää. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
" Tojokin on ymmärtänyt ja myöntänyt että hybridi ilman latausmahdollisuutta on täysin pellehommaa. "
Tojankin oli tietysti pakko muuttaa alkuperäistä hybridiautokonseptiaan, koska kaikki ihmiset on saatu hurmokselliseen tilaan vaatimaan ladattavia hybridiautoja. Pakkohan Tojotankin on niitä tuoda markkinoille, vaikka ladattavat hybridit ovat toiminnaltaan huonompia kuin tavalliset pistikkeettömät hybridit. Luulen niin, että Tojotan johtomiehet ovat hammasta purren aloittaneet ladattavien hybridiautojen valmistuksen, sillä nyt Tojotakin vajoaa tavallisten huonosti toimivien lataushybridien sarjaan. Vanha pistikkeetön hybridi on paljon parempi auto kuin uusi ladattava versio.
Suurin ongelma uudessa ladattavassa RAV4 autossa on iso ja painava Litium-akku, jonka vaihtaminen maksaa suunnattomasti. Vanhassa mallissa käytettiin erittäin halpoja ja luotettavia metallihybridiakkuja, joita ei koskaan purettu tyhjksi eikä koskaan ladattu täyteen. Juuri tästä nerokkaasta käyttötavasta johtuen vanhan hybridi-Tojotan akku ei koskaan mene rikki. Vanhassa hybridissä ei pyrittykään saamaan suurta toimintasädettä pelkässä sähköajossa, vaan pyrkimys oli saada poltto- ja sähkömoottorin joustavalla yhteiskäytölla mahdollisimman hyvä kokonaistaloudellisuus. Siinä onnistuttiin hyvin.
Ladattavassa hybridi-Tojotassa litium-akkua käytetään yhtä järjettömästi kuin kaikissa muissakin ladattavisa hybrideissä. Akku pyritään lataamaan mahdollisimman täyteen ja ajossa se pyritään purkamaan mahdollisimman tyhjäksi. Tällainen käyttötapa lyhentää paljon akun käyttöikää kahdestakin syystä. Koska akustossa on sarjassa kymmeniä akkukennoja, jotka eivät tietenkään voi olla kaikilta ominaisuuksiltaan ihan identtisiä, niin silloin latauksen loppujaksolla muutamat yksittäiset kennot voivat latautua liikaa ja silloin ne voivat vaurioitua. Vaikka muutaman latauskerran jälkeen ei vielä mitään vaurioita havaittaisikaan, niin kymmenien ja satojen ylilatauskertojen jälkeen akkukenno voikin olla jo finaalissa. Akku vielä kuitenkin toimii osittain, mutta sen kapasiteetti vähitellen laskee näiden ylilatauksessa vaurioituneiden kennojen vuoksi.
Sarjassa olevien akkukennojen purkautumisessa kohdataan samat ongelmat. Yksittäisten kennojen varauskyvyissa on eroja, joten kennot eivät ajossakaan purkaudu täysin samalla tavalla. Purkauksen loppuvaiheessa muutamat kennot ovat jo purkautuneet täydellisesti, mutta suurimassa osasa on vielä energiaa jäljellä. Jos purkausta vielä jatketaan, niin tyhjentyneet kennot voivat vaihtaa polariteettia, ja silloin on vaara, että ne lopullisesti tuhoutuvat. Akun purkaminen pitäisikin lopettaa jo siinä vaiheessa, kun kaikissa yksittäisissä kennoissa on vielä reilusti varausta jäljellä, mutta silloin ajomatka jää lyhyeksi. Vanhassa hybridi-Tojotassa tätä vaaraa ei ole, koska akkua ei koskaan ladata täyteen eikä sitä koskaan pureta tyhjäksi. Siksi siinä akku kestää loputtomasti.
Tämä litium-akujen lataus-ja purkuvaiheiden ongelmat eivät tietenkään ole ominaisia ladattavalle Tojota RAV4 autolle, vaan ongelmat koskevat kaikkia ladattavia hybridejä, joissa akut ladataan täyteen ja puretaan tyhjiksi. Ladattavien litium-akkujensa myötä Tojotakin laskeutuu täydellisen luotettavasta hybridiautosta tavallisten ladattavien hybridien heikohkoon laatutasoon. Ladattava uusi RAV4 auto on siten käytössä epäluotettavampi ja huonompi kuin Tojotan loppuunsa kehitetty varmatoiminen itselataava hybridiauto. Tietysti autoja kehitetään asiakkaiden toiveitten mukaisesti, mutta tässä tapauksessa asiakkaat ovatkin väärässä, ja silloin Tojotakin joutuu tekemään teknisesti ongelmallisia ladattavia hybridiautoja. Kuluttajan kannalta tämä on hyvin ikävää.Teksti on täyttä puutaheinää. Ei mitään perää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
" Tojokin on ymmärtänyt ja myöntänyt että hybridi ilman latausmahdollisuutta on täysin pellehommaa. "
Tojankin oli tietysti pakko muuttaa alkuperäistä hybridiautokonseptiaan, koska kaikki ihmiset on saatu hurmokselliseen tilaan vaatimaan ladattavia hybridiautoja. Pakkohan Tojotankin on niitä tuoda markkinoille, vaikka ladattavat hybridit ovat toiminnaltaan huonompia kuin tavalliset pistikkeettömät hybridit. Luulen niin, että Tojotan johtomiehet ovat hammasta purren aloittaneet ladattavien hybridiautojen valmistuksen, sillä nyt Tojotakin vajoaa tavallisten huonosti toimivien lataushybridien sarjaan. Vanha pistikkeetön hybridi on paljon parempi auto kuin uusi ladattava versio.
Suurin ongelma uudessa ladattavassa RAV4 autossa on iso ja painava Litium-akku, jonka vaihtaminen maksaa suunnattomasti. Vanhassa mallissa käytettiin erittäin halpoja ja luotettavia metallihybridiakkuja, joita ei koskaan purettu tyhjksi eikä koskaan ladattu täyteen. Juuri tästä nerokkaasta käyttötavasta johtuen vanhan hybridi-Tojotan akku ei koskaan mene rikki. Vanhassa hybridissä ei pyrittykään saamaan suurta toimintasädettä pelkässä sähköajossa, vaan pyrkimys oli saada poltto- ja sähkömoottorin joustavalla yhteiskäytölla mahdollisimman hyvä kokonaistaloudellisuus. Siinä onnistuttiin hyvin.
Ladattavassa hybridi-Tojotassa litium-akkua käytetään yhtä järjettömästi kuin kaikissa muissakin ladattavisa hybrideissä. Akku pyritään lataamaan mahdollisimman täyteen ja ajossa se pyritään purkamaan mahdollisimman tyhjäksi. Tällainen käyttötapa lyhentää paljon akun käyttöikää kahdestakin syystä. Koska akustossa on sarjassa kymmeniä akkukennoja, jotka eivät tietenkään voi olla kaikilta ominaisuuksiltaan ihan identtisiä, niin silloin latauksen loppujaksolla muutamat yksittäiset kennot voivat latautua liikaa ja silloin ne voivat vaurioitua. Vaikka muutaman latauskerran jälkeen ei vielä mitään vaurioita havaittaisikaan, niin kymmenien ja satojen ylilatauskertojen jälkeen akkukenno voikin olla jo finaalissa. Akku vielä kuitenkin toimii osittain, mutta sen kapasiteetti vähitellen laskee näiden ylilatauksessa vaurioituneiden kennojen vuoksi.
Sarjassa olevien akkukennojen purkautumisessa kohdataan samat ongelmat. Yksittäisten kennojen varauskyvyissa on eroja, joten kennot eivät ajossakaan purkaudu täysin samalla tavalla. Purkauksen loppuvaiheessa muutamat kennot ovat jo purkautuneet täydellisesti, mutta suurimassa osasa on vielä energiaa jäljellä. Jos purkausta vielä jatketaan, niin tyhjentyneet kennot voivat vaihtaa polariteettia, ja silloin on vaara, että ne lopullisesti tuhoutuvat. Akun purkaminen pitäisikin lopettaa jo siinä vaiheessa, kun kaikissa yksittäisissä kennoissa on vielä reilusti varausta jäljellä, mutta silloin ajomatka jää lyhyeksi. Vanhassa hybridi-Tojotassa tätä vaaraa ei ole, koska akkua ei koskaan ladata täyteen eikä sitä koskaan pureta tyhjäksi. Siksi siinä akku kestää loputtomasti.
Tämä litium-akujen lataus-ja purkuvaiheiden ongelmat eivät tietenkään ole ominaisia ladattavalle Tojota RAV4 autolle, vaan ongelmat koskevat kaikkia ladattavia hybridejä, joissa akut ladataan täyteen ja puretaan tyhjiksi. Ladattavien litium-akkujensa myötä Tojotakin laskeutuu täydellisen luotettavasta hybridiautosta tavallisten ladattavien hybridien heikohkoon laatutasoon. Ladattava uusi RAV4 auto on siten käytössä epäluotettavampi ja huonompi kuin Tojotan loppuunsa kehitetty varmatoiminen itselataava hybridiauto. Tietysti autoja kehitetään asiakkaiden toiveitten mukaisesti, mutta tässä tapauksessa asiakkaat ovatkin väärässä, ja silloin Tojotakin joutuu tekemään teknisesti ongelmallisia ladattavia hybridiautoja. Kuluttajan kannalta tämä on hyvin ikävää.Toyotan akkuja ei voi ladata 80 % täydempään eikä purkaa 20 % tyhjempään. Muutenkin kirjoituksesi on täyttä puppua.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toyotan akkuja ei voi ladata 80 % täydempään eikä purkaa 20 % tyhjempään. Muutenkin kirjoituksesi on täyttä puppua.
Akun heiketessä latausalue laajenee aina 10-100% asti. Tässä vaiheessa akun sanotaan olevan vielä hyvässä kunnossa eikä tarvitse vaihtaa takuuseen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toyotan akkuja ei voi ladata 80 % täydempään eikä purkaa 20 % tyhjempään. Muutenkin kirjoituksesi on täyttä puppua.
" Toyotan akkuja ei voi ladata 80 % täydempään eikä purkaa 20 % tyhjempään. Muutenkin kirjoituksesi on täyttä puppua. "
Ilmoittamasi Tojotan akkujen toiminta-alue 20 - 80 % pätee tavallisille itselataaville hybridiautoille, mutta en usko sen olevan totta ladattavissa hybridiautoissa. Jos Tojota RAV4 autossaan lataisi akut vain 80 % täyteen ja vastaavasti purkaisi ne vain 20 % asti, niin silloinhan Tojota ei puhtaassa sähko-ajossa voisi mitenkään pärjätä muille ladattaville hybrideille toimintasäteessä. Ladattavissa hybridiautoissa Tojotankin on ihan pakko ladata akut täyteen ja purkaa ne sitten ihan tyhjiksi. Silloin joudutaankin ajo-akkujen kanssa niihin vaikeuksiin, mistä aiemmin jo kirjoittelin.
Latausominaisuuden myötä hybridi-Tojota muuttuu siis huonommaksi autoksi kuin perinteinen itselataava Tojota. Erittäin valitettava asia, mutta kun asiakkaat mahdottomasti vaahtoavat väärän asian puolesta, niin onhan myyjänkin siihen taivuttava. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
" Toyotan akkuja ei voi ladata 80 % täydempään eikä purkaa 20 % tyhjempään. Muutenkin kirjoituksesi on täyttä puppua. "
Ilmoittamasi Tojotan akkujen toiminta-alue 20 - 80 % pätee tavallisille itselataaville hybridiautoille, mutta en usko sen olevan totta ladattavissa hybridiautoissa. Jos Tojota RAV4 autossaan lataisi akut vain 80 % täyteen ja vastaavasti purkaisi ne vain 20 % asti, niin silloinhan Tojota ei puhtaassa sähko-ajossa voisi mitenkään pärjätä muille ladattaville hybrideille toimintasäteessä. Ladattavissa hybridiautoissa Tojotankin on ihan pakko ladata akut täyteen ja purkaa ne sitten ihan tyhjiksi. Silloin joudutaankin ajo-akkujen kanssa niihin vaikeuksiin, mistä aiemmin jo kirjoittelin.
Latausominaisuuden myötä hybridi-Tojota muuttuu siis huonommaksi autoksi kuin perinteinen itselataava Tojota. Erittäin valitettava asia, mutta kun asiakkaat mahdottomasti vaahtoavat väärän asian puolesta, niin onhan myyjänkin siihen taivuttava.Höpöhöpö, ei sähköautossakaan anneta akun purkautua tyhjäksi vaikka meno loppuisikin. Mietipä ihan itse miksei.
- Anonyymi
Nyt alkaa kuulostamaan sellaiselle että voisi palata Toyotaan. Jos vain tuollaisen saa nelivedolla niin varmaankin seuraava kulkine. Jos taas nykyisin kaltainen säälittävä kyhäelmä niin jää kauppaan.
- Anonyymi
Tojota lähti nyt arvelluttavalle tielle, kun se laittoi RAV4 autoonsa latausmahdollisuuden, sillä isomman litiumakuston myötä auton luotettavuus huononee. Sen lisäksi uusi akusto on kallis uusia, joten käyttökustannuksetkin suurenevat. Ilmeisesti Tojotakin joutui hankalaan tilanteeseen, koska lähes kaikki ihmiset vaativat latausmahdollisuutta. Nythän se sitten saatiin, mutta nyt auto on kyllä huonompi kuin ennen.
Vaikka ihmiset haluavat autoonsa latausmahdollisuuden, niin Tojotan tapauksessa se ei ole ollenkaan tarpeellinen. Tojotan hybridimallit on viilattu pienen halvan akuston kanssa niin hyvin toimiviksi, että rakenteeseen ei pitäisi turhaan kajota. Isompi akkukapasiteetti kyllä lisää sähköllä ajettavaa matkaa, mutta muuten auto tulee huonommaksi akustojen painon vuoksi. Asiakkas ei siis ole aina oikeassa, mutta sitähän ei yksikään tehdas uskalla ihmisille sanoa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tojota lähti nyt arvelluttavalle tielle, kun se laittoi RAV4 autoonsa latausmahdollisuuden, sillä isomman litiumakuston myötä auton luotettavuus huononee. Sen lisäksi uusi akusto on kallis uusia, joten käyttökustannuksetkin suurenevat. Ilmeisesti Tojotakin joutui hankalaan tilanteeseen, koska lähes kaikki ihmiset vaativat latausmahdollisuutta. Nythän se sitten saatiin, mutta nyt auto on kyllä huonompi kuin ennen.
Vaikka ihmiset haluavat autoonsa latausmahdollisuuden, niin Tojotan tapauksessa se ei ole ollenkaan tarpeellinen. Tojotan hybridimallit on viilattu pienen halvan akuston kanssa niin hyvin toimiviksi, että rakenteeseen ei pitäisi turhaan kajota. Isompi akkukapasiteetti kyllä lisää sähköllä ajettavaa matkaa, mutta muuten auto tulee huonommaksi akustojen painon vuoksi. Asiakkas ei siis ole aina oikeassa, mutta sitähän ei yksikään tehdas uskalla ihmisille sanoa.Aika on alkanut ajaa perushybridienkin ohi kohti ladattavia Toyotia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tojota lähti nyt arvelluttavalle tielle, kun se laittoi RAV4 autoonsa latausmahdollisuuden, sillä isomman litiumakuston myötä auton luotettavuus huononee. Sen lisäksi uusi akusto on kallis uusia, joten käyttökustannuksetkin suurenevat. Ilmeisesti Tojotakin joutui hankalaan tilanteeseen, koska lähes kaikki ihmiset vaativat latausmahdollisuutta. Nythän se sitten saatiin, mutta nyt auto on kyllä huonompi kuin ennen.
Vaikka ihmiset haluavat autoonsa latausmahdollisuuden, niin Tojotan tapauksessa se ei ole ollenkaan tarpeellinen. Tojotan hybridimallit on viilattu pienen halvan akuston kanssa niin hyvin toimiviksi, että rakenteeseen ei pitäisi turhaan kajota. Isompi akkukapasiteetti kyllä lisää sähköllä ajettavaa matkaa, mutta muuten auto tulee huonommaksi akustojen painon vuoksi. Asiakkas ei siis ole aina oikeassa, mutta sitähän ei yksikään tehdas uskalla ihmisille sanoa.Se että sitä sähköa saa latamamalla siihen autoon ei vaikuta auton luotettavuuteen mitenkään. Ei niin mitenkään.
- Anonyymi
Pistokehybridien akkujen vaihtaminen on niin kallista, että on hyvin kyseenalaista että kannattaako edes tuota tulevaa RAV4 Plug In hybridiä ostaa. Käytettynä ei ainakaan kannata ellei akkujen hinnat halpene reippaasti nykyisestä hintatasosta.
https://www.taloustaito.fi/vapaalla/sahkoautojen-akuissa-hammentavat-hintaerot/
Hyvää Toyotalla ja Hyundailla on kuitenkin tuo akkutakuu verrattuna moneen muuhun automerkkiin.
https://www.taloustaito.fi/vapaalla/tiesitko-taman-sahkoauton-akulla-vain-100-000-kilometrin-takuu/- Anonyymi
Hyvä akkutakuu ja tojossa pystyy yksityäisiä moduleja vaihtamaan,ei siis tarvi koko akustoa.
- Anonyymi
Toyotalla on upea kolmen vuoden /100.000 km:n takuun lisäksi hybridijärjestelmälle viiden vuoden / 150.000 km:n takuu. Hybridien ajoakuilla on vielä kymmenen vuoden / 350.000 km:n hybridiakkuturva. Eikä takuukorjauskustannuksia veloiteta osaksikaan asiakkaalta kuten Volkswagen-konsernin autojen takuukorjauksissa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toyotalla on upea kolmen vuoden /100.000 km:n takuun lisäksi hybridijärjestelmälle viiden vuoden / 150.000 km:n takuu. Hybridien ajoakuilla on vielä kymmenen vuoden / 350.000 km:n hybridiakkuturva. Eikä takuukorjauskustannuksia veloiteta osaksikaan asiakkaalta kuten Volkswagen-konsernin autojen takuukorjauksissa.
Ja akkuja ei takuu uusi jos niissä on jäljellä 45% alkuperäisestä kapasiteetista.
Älä taas valehtele muitten merkkien asioista kun et niistä mitään tiedä ja haluat valehdella.
- Anonyymi
Vai niin tekee!?
Samalla tavalla kirjoitettiin uudesta Corollasta ennen vertailutestejä. Mutta kuinkas kävikään? Lähes 5000€ kalliimpi Corolla hävisi ensimmäisen kotimaisen vertailutestin 7 vuotta vanhalle automallille kaikissa mitattavissa ominaisuuksissa paitsi polttoaineen kulutuksessa.
Ei ole vaikeaa veikata, että Rav4 plugin hybridille käy samoin kuin Corollalle. Pärjätäkseen vertailutestissä, autossa pitää olla tasaisesti muutakin hyvää kuin polttoaineen kulutus.- Anonyymi
Juu ja hauskinta on se totuus, että Toyotalla ajetaan vähiten ja ainoa positiivinen ominaisuus on pienehkö kulutus. No toisaalta ei melu häiritse niin pahasti kun auto seisoo parkissa.
- Anonyymi
Lueppas se testi uudelleen missä corolla oli parempi vai luitko ocu lasit päässä sen.
Ja eron huomaa kun käy ajamassa molemmilla.
Onhan ocu tilavampi ja hiljaisempi mutta muuten ajoltaan ja toiminnaltaan miellyttävämpi on corolla.
Vielä kun tojossa pelaa turvallisuusvarusteetkin niinkuin pitää.. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lueppas se testi uudelleen missä corolla oli parempi vai luitko ocu lasit päässä sen.
Ja eron huomaa kun käy ajamassa molemmilla.
Onhan ocu tilavampi ja hiljaisempi mutta muuten ajoltaan ja toiminnaltaan miellyttävämpi on corolla.
Vielä kun tojossa pelaa turvallisuusvarusteetkin niinkuin pitää..KOEAJOT AUTOT 29.3.2017
TM-ajettua: Škoda Octavia
HUONOA:
rengasmelu karkealla pinnalla
keskitunnelin koko - Anonyymi
Kyllähän nämä Tekniikan Maailman mainosteksiti Volkswagen-konsernin autoista ovat lähinnä säälittäviä.
https://tekniikanmaailma.fi/k-auto-haluaa-todella-myyda-suomalaisille-sahkoautoja-volkswagen-e-golfin-ja-e-upin-hinta-putosi-4-000-eurolla/
- Anonyymi
Varmaankin tosi hyvä tulee olemaan. Japanilaiset luotettavinpia, Toyota kaikkein luotettavin.
- Anonyymi
hinnat vaan 25000e kuten VW tekee nyt
muuten kauppa hyytyy- Anonyymi
Se on pelkkää Volkswagenin kuolinkorinaa Toyotan ja Teslan puristuksessa.
- Anonyymi
Plugari Ravin tappaja on jo kohta täällä.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/ensi-vuonna-eurooppaan-taman-katumaasturin-hintalappu-lyo-kilpailijoille-luun-kurkkuun/7624686#gs.i1zdql- Anonyymi
Täytyy ihmetellä näiden sähköautohörhöilijöiden intoa mainostaa mitä tahansa sähköautoa, jonka luvataan tulevan markkinoille alennettuun hintaan. Vaikka minulle tarjottaisiin käyttöön ilmaiseksi sähköauto, niin en sitä huolisi, sillä se ei sovellu ollenkaan pitkille matkoille talvipakkasilla. Kun latausasemiakaan ei Suomessa ole ollenkaan riittävästi kehä kolmosen ulkopuolella, niin sähköautoista vaahtoaminen ei tunnu vielä oikein ajankohtaiselta. Kunhan sähköautot tästä vielä kehittyvät, ja latausinfrakin saadaan kuntoon, niin vasta silloin voidaan aloittaa intoilu. Tähän menee aikaa suunnilleen 5 - 10 vuotta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Täytyy ihmetellä näiden sähköautohörhöilijöiden intoa mainostaa mitä tahansa sähköautoa, jonka luvataan tulevan markkinoille alennettuun hintaan. Vaikka minulle tarjottaisiin käyttöön ilmaiseksi sähköauto, niin en sitä huolisi, sillä se ei sovellu ollenkaan pitkille matkoille talvipakkasilla. Kun latausasemiakaan ei Suomessa ole ollenkaan riittävästi kehä kolmosen ulkopuolella, niin sähköautoista vaahtoaminen ei tunnu vielä oikein ajankohtaiselta. Kunhan sähköautot tästä vielä kehittyvät, ja latausinfrakin saadaan kuntoon, niin vasta silloin voidaan aloittaa intoilu. Tähän menee aikaa suunnilleen 5 - 10 vuotta.
Aika kääntyy jyrkästi ladattaviin hybrideihin ja sähköautoihin ja jokaisen joka aikoo valmistaa autoja jatkossakin on pysyttävä mukana.
- Anonyymi
"Vaikka minulle tarjottaisiin käyttöön ilmaiseksi sähköauto, niin en sitä huolisi, sillä se ei sovellu ollenkaan pitkille matkoille talvipakkasilla. "
Suomessa on oso populaatio jolle pitkien matkojen ajaminen kovissa pakkasissa on täysin tuntematon tarina. Ei voisi vähempää vaikuttaa autonvalintaan. - Anonyymi
Tämä auto on kyllä aivan uskomattoman paljon edellä kaikkia muita ladattavia hybridejä, joten kaikkien lehtien pitää olla tästä aivan hiljaa. Tämän auton suosio nousee muutenkin hirvittäviin lukemiin. Tämä on kaikessa edellä kilpailijoitaan.
Tämä on kaikilta ominaisuuksiltaan paljon parempi kuin yksikään Volvon ladattava hybridi. Tässä on ladattavien hybridien pisin sähkölläajomatka ja kaikein lisäksi erittäin pieni polttoaineen kulutus sähkö loppumisen jälkeen. Tässä on myös tuo lämpöpumppu, joka pienentää sähkönkulutusta merkittävästi. Kiihtyvyys parempi kuin Porsche Maganissa. Hevosvoimia yli 300 jne... jne...- Anonyymi
Ainakin täällä Tekniikan Maailmassa, Volkswagen-konsernin autojen mainoslehdessä, olemme olleet paska jäykkänä pari päivää emmekä aio kirjoittaa tuosta sanaakan.
- Anonyymi
Kyllä. Kaikkien Toyotan itselataavien myynti kuihtuu olemattomiin. Pahoittelut niille ketkä ovat sellaisen hankkineet, ei kohta mitään arvoa.
Plug-in hybridien aika on Toyotalle viimeinkin ja hyvä niin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä. Kaikkien Toyotan itselataavien myynti kuihtuu olemattomiin. Pahoittelut niille ketkä ovat sellaisen hankkineet, ei kohta mitään arvoa.
Plug-in hybridien aika on Toyotalle viimeinkin ja hyvä niin.Corollasta myös plug-in malli ennen kuin ensi kesän Tokion olympialaiset alkaa.
Varma tieto.
Ei kannata enää itselataavia ostaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Corollasta myös plug-in malli ennen kuin ensi kesän Tokion olympialaiset alkaa.
Varma tieto.
Ei kannata enää itselataavia ostaa.Corollasta ei ole tulossa mitään ladattavaa mallia. Tuskin koskaan tuleekaan.
- Anonyymi
RAV4 Plug In Hybridin takapenkillä odotetaan sinua:
https://www.youtube.com/watch?v=m01iEU12dA0 - Anonyymi
Pakko ajaa hiljaa ja kulutus laskee.
"Testissä auto (RAV4) suoriutui niin sanotusta hirvenväistöstä korkeintaan 68 kilometrin tuntinopeudella, mikä on lehden mukaan liian alhainen nopeus. Esimerkiksi Kia Sorennolla väistön pystyi tekemään vielä 78 kilometrin tuntinopeudella ja Nissan Qashqailla peräti 84 kilometrin nopeudella".- Anonyymi
Muutaman kilometrin erot väännetiin joksikin uutiseksi kun oli tarkoituksellista tahtoa:
"Toyotan samassa jutussa julkaistun vastineen mukaan RAV4 on selvinnyt hyvin autonvalmistajan omista testeistä, ja Toyota vakuuttaa, että asiakkaat voivat luottaa auton turvallisuuteen." - Anonyymi
Tuohon on tulossa ESPn softa päivitys kuten hännättömään RAViin on jo tullutkin.
Tuo 68km /h kyseisessä testissä on kuintekin (vaikka heikko onkin) parempi kuin C350e hybrimersu sai aikaan samassa testissä. Myös Passat ja Superb reputti pahasti. Ilmeisesti nykyään on jokin outo trendi alustan tekemisen suhteen.
- Anonyymi
RAV4 Plug In Hybridin takapenkillä odotetaan sinua:
https://www.youtube.com/watch?v=m01iEU12dA0 - Anonyymi
Eipä ihme, että tuotantokapasiteetti ei riitä.
- Anonyymi
Onpa upeat suoritusarvot. Hinta vähän kova minulle.
- Anonyymi
Itku tulee kilpailijoille.
- Anonyymi
Miksi Rav4:llä ajetaan keskimäärin vain 18 tkm vuodessa, jos se on niin hyvä ja ylivertainen auto? Ei taida olla mikään suurien nopeuksien ja pitkien matkojen mukava taivaltaja.
- Anonyymi
RAV4 phev:tä ei ole edes ollut myynnissä kovin pitkään joten aika paha mennä sanomaan paljoko niillä ajetaan vuodessa.
RAV4 phev on itselle ollut ajettavuuden osalta mainio kampe. Se on itseasiassa tuon auton toiseksi paras puoli ja olen hyvin tyyväinen tässä suhteessa vaihdettuani merkkiä.
Paras puolihan on voimalinja mikä on parasta mitä tankattavissa autoissa on tullut vastaan.
Ota RAV4 yökylään ja aja sillä kaupungissa ja maantiellä.
Sen ohjaus on kevyempi kuin germaaneissa joten menee hetki tottua mutta sen jälkeen tuntuu hyvältä ja erityisesti moottoritiellä tuo menee vakaasti suoraan ilman ohjauksella tehtävää korjailua. Toki auto on cittari ja korkea mutta tuuliherkkyys ei oel yhtään huonompi kuin vastaavan mallisissa muissa.
Ei kannata heitellä arvuutteluja ennen kuin on kunnolla ajanut.
- Anonyymi
Peittoaa kaikki. Aivan kaikki. Tutustu. Vertaa.
- Anonyymi
aja bmw x5 45e etkä koskaab kaipaa enää suhisevaa ravistinta. Karmra melu moottoritiellä toki ei haittaa, jos on kuulo mennyt jo.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli
Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei1886711- 1531915
- 1131638
- 511350
Suureksi onneksesi on myönnettävä
Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️511133Möykkähulluus vaati kuolonuhrin
Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢421031Älä mies pidä mua pettäjänä
En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu98992Reeniähororeeniä
Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?6927Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.
Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan249908- 41879