vaipat sairaalassa

Anonyymi

Hei
laitetaanko sairaalan vuodeosastolla sinulle vaipat pyytämättä jos sinun papereissa lukee että käytän vaippaa koko ajan

22

3979

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Luulisi että laittavat jos vain sattuvat lukemaan niitä papereita. Tosin siitähän voi itsekin sanoa että tarvitsee vaippaa.

      • Anonyymi

        Laittaako lisää kommentia =)


    • Anonyymi

      En tiedä onko kysymyksesi vihjaileva mutta ei laiteta ainakaan joka paikassa eikä edes pyytämällä vaan itse pitää ;)

      Monisairas

      • Anonyymi

        En ole ollut vuodeosastolla tai sairaalan pedissä kuin viimeksi lapsena ja kerran tarkkailussa muutama vuosi sitten, kun rakon tähystys veti jalat hyytelöksi.

        Käytän siis itse vaippaa: silloin kun makasin sängyssä ja rakko tähystyksen jälkeen vuosi niin hoitaja vinkkasi että jos tarvitsee vaihtaa niin vessassa on saatavilla. Ei ne pyytämättä *laita* vaippaa kellekään ja oletus on että liikuntakykyinen vaihtaa itse vaippansa. Potilashuoneissa on vessat ja niiden hyllyissä yleensä inkontinenssitarvikkeita siteistä teippivaippoihin. Moni tarvitsee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole ollut vuodeosastolla tai sairaalan pedissä kuin viimeksi lapsena ja kerran tarkkailussa muutama vuosi sitten, kun rakon tähystys veti jalat hyytelöksi.

        Käytän siis itse vaippaa: silloin kun makasin sängyssä ja rakko tähystyksen jälkeen vuosi niin hoitaja vinkkasi että jos tarvitsee vaihtaa niin vessassa on saatavilla. Ei ne pyytämättä *laita* vaippaa kellekään ja oletus on että liikuntakykyinen vaihtaa itse vaippansa. Potilashuoneissa on vessat ja niiden hyllyissä yleensä inkontinenssitarvikkeita siteistä teippivaippoihin. Moni tarvitsee.

        Hei
        Mistä tiedät siellä vessa on vaippoja saatavilla


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hei
        Mistä tiedät siellä vessa on vaippoja saatavilla

        Olen ihan itse nähnyt niitä siellä kun olin moikkaamassa suolistoleikkauksesta toipuvaa ystävää ison sairaalan osastolla. Ei se mitään salapoliisin työtä vaadi. Onhan niitä vaippoja joskus potilashuoneiden hyllyilläkin ja kaapeissa ihan niinkuin muutakin tarpeellista: vinyylikäsineitä, roskapusseja, oksennusmaljoja jne.


    • Anonyymi

      Vuodeosastolla ei todellakaan omatoimiselle potilaalle laiteta vaippoja. Kyllä se asia pitää itse hoitaa!
      Usein sairaalan vessasta potilasosastolla löytyy vaippoja, mutta jos ei, niitä voi ja pitää pyytää. Takuulla saat ja itse huolehdit niiden käytön. Eri asia jos olet niin toimintakyvytön että sinut joudutaan hoitamaa vuoteeseen. Esim. pestään ja huolehditaan vuoteessa. Silloin tietysti hoitajat huolehtivat myös vaipoista.
      Olen itse ollut nyt reilun 30 vuotta sairaanhoitajana ja laittanut vaippoja vain silloin kun potilas ei itse siihen kykene. Periaate on kaikissa toimissa se, että potilas pidetään mahdollisimman omatoimisena eikä tehdä puolesta asioita joita hän itse hyvin kykenee.

      • Anonyymi

        Kai se näin menee ja pitääkin, mutta se olisi vaan mukavaa teettää hoitajien toimesta, kun arjessa saa tehdä ihan tarpeeksi. Aika yleistä kai sekin, että hoitsujen käpälöinnistä tykätään, tunnustan :)
        Arvoidaanko tuota kyvyttömyyttä muutenkin kuin tarkan diagnoosin, tajunnan tason tms. mukaan? Nimittäin seuraanvanlaisia osaksi hyvin kummallisiakin syitä on pidetty käytön vasta-aiheena lääkärikunnan ylätasolla asti: oletettu luulosairaus, jotenkin "sekaisin" ettei tajua/välitä, ei käy väkivallan uhalla (vauvat vain käyttää tms.), kehityshäiriö pahenee ja sitten myös tietoinen välinpitämättömuus (vaikea masennus tms).

        Olen itse "saanut" tutustua noihin ja minusta ne ovat kaikki aivan älyttömiä! Ylipäänsä, mutta erityisen vaikeaa käsittää sellaisen henkilön kohdalla, jolla on pidätys aiemmin ollut normaalia.

        Monisairas


      • Anonyymi

        itse käytän teippivaippoja niitä ei oikein hyvin päälle yksin siinä tarvitsee apua housuvaipat ei toimi minulla


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        itse käytän teippivaippoja niitä ei oikein hyvin päälle yksin siinä tarvitsee apua housuvaipat ei toimi minulla

        Kuka ne sulle kotona pukee?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka ne sulle kotona pukee?

        kotihoidon työntekijä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        itse käytän teippivaippoja niitä ei oikein hyvin päälle yksin siinä tarvitsee apua housuvaipat ei toimi minulla

        Noista housumalleista ei taida kukaan tykätä. Ymmärtääkseni vain ne jotkut naisten pants discreetit? ajaa asiansa, mutta ne on suht pienille määrille. On kyllä kokemusta itselläkin suurista määristä. Nyt harvinaisempaa, joskin aina se riski on, mutta ottamalla asian huomioon voi vähän vaikuttaa. Likimain 100 % varmuudella tulee jos seisaaltaan tai nostaessa vähänkään painavampaa ja samalla kova pissahätä ja hyvin hyvin työlästä pidättää, toisinaan jyskytys päässä sekä naama alkaa punottaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kai se näin menee ja pitääkin, mutta se olisi vaan mukavaa teettää hoitajien toimesta, kun arjessa saa tehdä ihan tarpeeksi. Aika yleistä kai sekin, että hoitsujen käpälöinnistä tykätään, tunnustan :)
        Arvoidaanko tuota kyvyttömyyttä muutenkin kuin tarkan diagnoosin, tajunnan tason tms. mukaan? Nimittäin seuraanvanlaisia osaksi hyvin kummallisiakin syitä on pidetty käytön vasta-aiheena lääkärikunnan ylätasolla asti: oletettu luulosairaus, jotenkin "sekaisin" ettei tajua/välitä, ei käy väkivallan uhalla (vauvat vain käyttää tms.), kehityshäiriö pahenee ja sitten myös tietoinen välinpitämättömuus (vaikea masennus tms).

        Olen itse "saanut" tutustua noihin ja minusta ne ovat kaikki aivan älyttömiä! Ylipäänsä, mutta erityisen vaikeaa käsittää sellaisen henkilön kohdalla, jolla on pidätys aiemmin ollut normaalia.

        Monisairas

        Olisi pitänyt tarkistaa ennen lähetystä... ei kaikki ole älyttömiä sinänsä, sillä vaikea masennus tai ei dementinen sekavuus/ymmärtämättömyys on ihan ymmärrettäviä. Toisaalta jotkut pissaa tahallaan. On täällä jopa sellaistakin ollut, että "hirveän sotkun" jälkeen tuntuu niin oudolta ja epävarmalta, kun ei ole mitään suojausta, joten Tenat yms. ovat näppäriä kun voi vaikka vähän lirauttaa...

        Monisairas


      • Anonyymi

        minulla käy kotona kotihoito laittaan vaipan olen menossa leikkaukseen ja sen jälkeen vuodeostolle nii laittaako hoitaja minulle vaipat sillä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        minulla käy kotona kotihoito laittaan vaipan olen menossa leikkaukseen ja sen jälkeen vuodeostolle nii laittaako hoitaja minulle vaipat sillä

        Siis jos tarvit siinä todella apua niin kyllä pitäisi laittaa, mutta katetrejakin kyllä käytetään. Oma kokemukseni ja näkemykseni on se, että jos olet sairauden tai operoinnin vuoksi kyvytön/pakotettu oleen liikkumatta, laittavat hoitajat käytännössä aina katetrin. Sairaaloissa kun näkee paljon sellaista mikä kuuluu yksityisyyden suojan piiriin. Sitä rikotaan surutta mutta ei varmaankaan ole tarkoitus.

        Monisairas


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis jos tarvit siinä todella apua niin kyllä pitäisi laittaa, mutta katetrejakin kyllä käytetään. Oma kokemukseni ja näkemykseni on se, että jos olet sairauden tai operoinnin vuoksi kyvytön/pakotettu oleen liikkumatta, laittavat hoitajat käytännössä aina katetrin. Sairaaloissa kun näkee paljon sellaista mikä kuuluu yksityisyyden suojan piiriin. Sitä rikotaan surutta mutta ei varmaankaan ole tarkoitus.

        Monisairas

        Tuovat kyllä alusastian/sorsan tarvittaessa, ettei tarvi kaikkea vaippoihin laskea.


    • Anonyymi

      Väänsin kerran huvikseen kunnon tortun vaippaan ja vaihdoin sen itse vessassa. Ajattelin ensi n nykäistä pytystä alas,no en sentään.Enpä laittanut roskiinkaan,no se vielä olisi puuttunut.Sen sijaan laiton sen tyhjään käsipyyhepaeritelineeseen.Jätin toki alapuolelle yhden paperin.Näinpä se siellä tuoksui,eikä heti kukaan hoksannut sitä. Heheheheheheheh!

      • Anonyymi

        Voi kun kivasti tehty. Altistit sitten muut ihmiset muhiville ulostebakteereillesi ja joku joutui desinfioimaan ja raappimaan telineen puhtaaksi jäljiltäsi. Todennäköisesti vessa oli pois käytöstäkin hauskan jekkusi vuoksi.


    • Anonyymi

      Minulle ei laiteta vaippoja siksi että sinä käytät vaippaa koko ajan.

      • Anonyymi

        Ehkä niin on parempi.


    • Anonyymi

      Kun olin viimeksi sairaalaassa muutaman päivän, oli kaikilla potilailla kateri.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1933
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1496
    3. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1421
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      17
      1418
    5. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      23
      1412
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1385
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1347
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1290
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1220
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1207
    Aihe