Minne katosivatkaan kaikki hyvät, toisia huomioonottavat käytöstavat?

Anonyymi

- Ja minne katosivat toisten lähinaapureiden kuulumisten kyselemiset, ja tervehtimiset?

- Ja toisten pyyteetön auttaminen, ilman rahallista korvausta?

- Minne katosivat vaikeita sairauksia, ja ikä-ihmisiä läheisten ja omaisten auttaminen?

- Minne katosi yksityisteiden parempi huoltaminen, hiekoittaminen ja toisten naapuristossa asuvien huomioonottaminen?

Itse huomasin tänä päivänä liikkuessani kylällä, että eräs ikäihminen liikkui vain yhden ainoan kävelykepin varassa, vasen jalka nilkasta vääränä.

Kertonee jotakin olennaista tästä nykyajasta, perimmäisestä itsekkyydestä, ja vain omasta itsestä huolehtimisesta.

Itselleni ainakin jäi kyseisestä havainnosta erittäin huono, paitsi omatunto, myös kuva tästä nykyajasta ja sen meiningistä.

Kuinkahan moni ei vain invaliditeetista, myös muista, kuten dementiasta kärsien, on ihan oikeasti vailla oikeata hoitoa ja apua, ei vain tässä kunnassa, vaan koko valtiossa.

- Ja meidän valtiota kutsutaan "hyvinvointivaltioksi".

- Onkohan se todella, käytännössä ja konkreettisesti oikeasti sitä?

Valtion ja hallinnon johdossa olevat saa ja väittää ihan mitä vaan.

Todellisuus, eli konkretia on käytännössä jotakin ihan ja aivan muuta.

7

83

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Hyvä aloitus.. no ensinnäkin mitä ihmiset haluisvat heiltä kysyttävän? tietysti." mitä kuuluu" ja jos erehtyy kysymään tuon.niin vastaus on " mitä v...ttua.se sulle kuuluu "
      näin se on joka puolel suomes.
      Mut joo hyvät tavat ja moraali palautettava.

      • Anonyymi

        ei oo kyllä ietiäkkään jotta vanahat ajat millonkaan ennee tulis takasin. Huonommaks männöö vuan koko ajan perkele.


      • Anonyymi

        Olen tuosta eri mieltä. Kaikki lähtee aina meistä itsestä ja jokaisesta. Millä tavalla me toisen kohtaamamme ihmisen otamme ja kohtaamme.

        Puoli Suomea ei tarvitse tarkoittaa sitä, että itse alamme käyttäytyä huonosti.

        Jokainen näkemämme ja kohtaamamme ihminen on elävä, tunteita, kokemuksia kokenut ihminen.

        Kohdelkaa paitsi itseänne, myös kaikkia kohtaamianne ihmisiä inhimillisesti, ystävällisesti ja kohteliaalisti.

        Jokainen on positiivisen huomioimisen, auttamisen ja hyvän kohtelemisen arvoinen.

        Tuskin se nyt mitään pois vie keneltäkään, jos niin edellä mainitusti tekee-

        Ilmapiiri ainakin muuttuisi huomattavasti paremmaksi.


    • Anonyymi

      näin on

    • Anonyymi

      Kerrostaloissa vuokraisten pitäisi aina tervehtiä osakkeenomistajia.

    • Anonyymi

      Kyllä pöljällä hiirulaiset kumartaa omistajille.

      • Anonyymi

        Hyvä, kyllä se joku roti pitää touhussa olla.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      9479
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      392
      4017
    3. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2825
    4. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      87
      2790
    5. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2554
    6. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      178
      2538
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      152
      1803
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      68
      1632
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1590
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1403
    Aihe