- Ja minne katosivat toisten lähinaapureiden kuulumisten kyselemiset, ja tervehtimiset?
- Ja toisten pyyteetön auttaminen, ilman rahallista korvausta?
- Minne katosivat vaikeita sairauksia, ja ikä-ihmisiä läheisten ja omaisten auttaminen?
- Minne katosi yksityisteiden parempi huoltaminen, hiekoittaminen ja toisten naapuristossa asuvien huomioonottaminen?
Itse huomasin tänä päivänä liikkuessani kylällä, että eräs ikäihminen liikkui vain yhden ainoan kävelykepin varassa, vasen jalka nilkasta vääränä.
Kertonee jotakin olennaista tästä nykyajasta, perimmäisestä itsekkyydestä, ja vain omasta itsestä huolehtimisesta.
Itselleni ainakin jäi kyseisestä havainnosta erittäin huono, paitsi omatunto, myös kuva tästä nykyajasta ja sen meiningistä.
Kuinkahan moni ei vain invaliditeetista, myös muista, kuten dementiasta kärsien, on ihan oikeasti vailla oikeata hoitoa ja apua, ei vain tässä kunnassa, vaan koko valtiossa.
- Ja meidän valtiota kutsutaan "hyvinvointivaltioksi".
- Onkohan se todella, käytännössä ja konkreettisesti oikeasti sitä?
Valtion ja hallinnon johdossa olevat saa ja väittää ihan mitä vaan.
Todellisuus, eli konkretia on käytännössä jotakin ihan ja aivan muuta.
Minne katosivatkaan kaikki hyvät, toisia huomioonottavat käytöstavat?
7
172
Vastaukset
- Anonyymi
Hyvä aloitus.. no ensinnäkin mitä ihmiset haluisvat heiltä kysyttävän? tietysti." mitä kuuluu" ja jos erehtyy kysymään tuon.niin vastaus on " mitä v...ttua.se sulle kuuluu "
näin se on joka puolel suomes.
Mut joo hyvät tavat ja moraali palautettava.- Anonyymi
ei oo kyllä ietiäkkään jotta vanahat ajat millonkaan ennee tulis takasin. Huonommaks männöö vuan koko ajan perkele.
- Anonyymi
Olen tuosta eri mieltä. Kaikki lähtee aina meistä itsestä ja jokaisesta. Millä tavalla me toisen kohtaamamme ihmisen otamme ja kohtaamme.
Puoli Suomea ei tarvitse tarkoittaa sitä, että itse alamme käyttäytyä huonosti.
Jokainen näkemämme ja kohtaamamme ihminen on elävä, tunteita, kokemuksia kokenut ihminen.
Kohdelkaa paitsi itseänne, myös kaikkia kohtaamianne ihmisiä inhimillisesti, ystävällisesti ja kohteliaalisti.
Jokainen on positiivisen huomioimisen, auttamisen ja hyvän kohtelemisen arvoinen.
Tuskin se nyt mitään pois vie keneltäkään, jos niin edellä mainitusti tekee-
Ilmapiiri ainakin muuttuisi huomattavasti paremmaksi.
- Anonyymi
näin on
- Anonyymi
Kerrostaloissa vuokraisten pitäisi aina tervehtiä osakkeenomistajia.
- Anonyymi
Kyllä pöljällä hiirulaiset kumartaa omistajille.
- Anonyymi
Hyvä, kyllä se joku roti pitää touhussa olla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli285365Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm133964Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle403207IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm512820Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.2851332Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista
Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas861318- 601203
- 791139
Natoon liittyminen on alkanut kaduttaa.
Nato on muuttunut niin paljon, että se ei ole enää se mihin haluttiin liittyä. Usa on vetäytynyt ja 5% osuus valtion tul3961122Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2151101