Yhtiökokouksen puheenjohtajuus

Anonyymi

Yhtiökouksessamme oli valittu hallituksen puheenjohtaja puheenjohtajaksi. Kuitenkin kesken kokouksen - erästä korjaushanketta käsiteltäessä - isännöitsijä rupeaa äänestyttämään asiasta, kun esitys oli todettu vaillinaisesti ja vajailla tiedoilla keskeneräiseksi. Onko tällainen isännöitsijän 'sotkeutuminen' kokouksen kulkuun asiallista ja laillista?

Tässä nähdäkseni isännöitsijä hyppäsi kokouksen puheenjohtaksi vaikkei häntä siihen tehtävään oltu valittu.

17

173

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Oliko aloituksen pointti epäselvä kokouskäytäntö?

      • Anonyymi

        Ei kannata hypätä kommentoijaksi jos ei ymmärrä kunnolla mitä kysytään.


      • Anonyymi

        Tuskimpa. Eiköhän kokouskäytäntö liene selvä osallistujille. Ihmetyttää vain isännöitsijän toiminta - puheenjohtajahan jakaa puheenvuorot - mutta tässä tapauksessa isännöitsijä rupeaa johtamaan kokousta . Kaappasi ikäänkuin puheenjohtajan nuijan vaiheessa, jossa oli tarkoitus myös päättää vastuuvapauden myöntämisestä niin hallitukselle kuin isännöitsijälle. Silloin isännöitsijä alkaa äänestyttämään asioista. Korjaushankkeen käsittelyssä keskeisintä oli asian 'salailu' ja vieläpä laiton päätös edelisessä yhtiökokouksessa ( ei mainittu kokouskutsussa).

        Tulee vain väkisinkin mieleen, että hankkeen valmistelussa meinasi paljastua isännöitsijän ja silloisen hallituksen vedätys (kukahan mahtoi hyötyä?).

        Lisäksi kyseinen isännöitsijä on aiemminkin osoittanut selvää tietämättömyyttä niin asunto-osakeyhtiötä koskevasta laista kuin taloyhtiön yhtiöjärjestuyksstä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuskimpa. Eiköhän kokouskäytäntö liene selvä osallistujille. Ihmetyttää vain isännöitsijän toiminta - puheenjohtajahan jakaa puheenvuorot - mutta tässä tapauksessa isännöitsijä rupeaa johtamaan kokousta . Kaappasi ikäänkuin puheenjohtajan nuijan vaiheessa, jossa oli tarkoitus myös päättää vastuuvapauden myöntämisestä niin hallitukselle kuin isännöitsijälle. Silloin isännöitsijä alkaa äänestyttämään asioista. Korjaushankkeen käsittelyssä keskeisintä oli asian 'salailu' ja vieläpä laiton päätös edelisessä yhtiökokouksessa ( ei mainittu kokouskutsussa).

        Tulee vain väkisinkin mieleen, että hankkeen valmistelussa meinasi paljastua isännöitsijän ja silloisen hallituksen vedätys (kukahan mahtoi hyötyä?).

        Lisäksi kyseinen isännöitsijä on aiemminkin osoittanut selvää tietämättömyyttä niin asunto-osakeyhtiötä koskevasta laista kuin taloyhtiön yhtiöjärjestuyksstä.

        Yhtiökokouskutsussa on mainittu käsitteltävät asiat. Ja ne käsitellään kaikki siellä yhtiökokouksessa, ei yhtään enempää, tai vähempää.

        Eli turha suunsoittaminen on täysin turhaa, esitys joko hyväksytään, tai ei hyväksytä.

        Ylimääräisen yhtiökokouksen voi toki kutsua kokoon, mikäili epäilee väärinkäytöksiä!

        Kaikki kohdat pitää kuitenkin käydä läpi, eli isännöitsijä vain hieman nopeutti käsittelyä!


      • Anonyymi
        Välittäjä_LKV kirjoitti:

        Yhtiökokouskutsussa on mainittu käsitteltävät asiat. Ja ne käsitellään kaikki siellä yhtiökokouksessa, ei yhtään enempää, tai vähempää.

        Eli turha suunsoittaminen on täysin turhaa, esitys joko hyväksytään, tai ei hyväksytä.

        Ylimääräisen yhtiökokouksen voi toki kutsua kokoon, mikäili epäilee väärinkäytöksiä!

        Kaikki kohdat pitää kuitenkin käydä läpi, eli isännöitsijä vain hieman nopeutti käsittelyä!

        Ja niin sanotusti kissan kellit. Kyllä se vain on niin, ettei isännöitsijä saa sotkea kokouskäytäntöä kesken käsittelyn. Näitä törppöjä ns. isännöitsijöitä näyttää olevan tälläkin osastolla kyselyistä päätellen.

        Tässäkin tapauksessa paljastui jälkikäteen, että ko .isännöitsijällä oli oma 'lehmä' menossa ojaan eli otti lahjuksia urakoitsijoilta. Samalla hyötyi myös erään osakkaan konkurssiinmenossa oleva 'rakennusvalvoja' -sukulainen.

        Asia on nyt menossa oikeuteen - kovat korvausvaatimukset mukana ja isännöitsijälle tietenkin potkut. Silloisen hallituksen, joka oli nämä hankkeet 'siunannut' isännöitsijän harhaanjohtavien tietojen takia, on myt tavattoman vaikea olla asukkaana taloyhtiössä.

        Mitä opimme tästä?

        1. Isännöitsijää ei saa päästää 'kukoksi tunkiolle'. Hallituksen tulee pitää isännöisijä renkinä ei isäntänä.

        2. Hallituksden puheenjohtaja yksin ei voi sopia asioista isännöitsijän kanssa.

        3. Yleistäen: Isännöisiijä on hallituksen valitsema ja sen alainen. Ja hallituksen tulee valvoa isännöitsijän toimia eikä päinvastoin. Eli yhdistelmä huono hallitus ja epäpätevä isännöitsijä johtaa taloyhtiö vaikeuksiin.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Monesti se isännöitsijä on siellä yhtiökokouksessa ainoa ammattilainen. Vielä jos yhtiökokouksen puheenjohtajakin on joku eläkeläistollukka, niin väkisinkin joutuu hieman antamaan vinkkejä miten saa kokouksen pysymään edes jollain tavalla asiallisena.

      Tässäkin tapauksessa jos korjaushankkeesta päättäminen on kirjattu kokouksen asialistalle, niin pakkohan siitä on äänestää. Vaikka se parrakas eläkeukko takarivissä olisikin jo todennut hankkeen puutteellisesti valmistelluksi - vieläpä kovaa ääneen!

      • Anonyymi

        Lienee niin teillä päin. Tässä tapauksessa kyseinen isännöitsijä on muutenkin alkanut kukkoilla - mm. säveltelee pöytäkirjoihin omiaan. Viimeksi väärensi hallituksen pöytäkirjan lisäämällä osallistujia, joita siellä eo varmasti ollut, saadakseen ko. kokouksen näyttämään lailliselta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lienee niin teillä päin. Tässä tapauksessa kyseinen isännöitsijä on muutenkin alkanut kukkoilla - mm. säveltelee pöytäkirjoihin omiaan. Viimeksi väärensi hallituksen pöytäkirjan lisäämällä osallistujia, joita siellä eo varmasti ollut, saadakseen ko. kokouksen näyttämään lailliselta.

        Olin kokouksessa. Päätettiin lumikolan hankinnasta.


      • Anonyymi

        Eläppäs kieroile. Kokous on kokous eikä sitä saa isännöisijäksi tekeytyvä sotkea kesken käsittelyn.

        Kesken korjaushankkeen käsittelyn, kun alkoi paljastua virheitä ja puutteita remonttihankkeessa, tämä isännöitsijä alkaa 'heilutella puheenjohtajan nuijaa' estäen hankkeen laajemman käsittelyn ja näin jälkeenpäin - virheiden esiintulemisen.

        No, tässä vaiheessa valitun kokouksen puheenjohtajan oli pitänyt puuttua asiaan vaan eipähän sitä tehnyt. Miksikähän?


      • Anonyymi

        Lukisit kysymyksen, etkä tyrkyttäis hörhöjä mielipiteitäs. Lienet jonkin lainen ns. isännöitsijä kun et ymmärtänyt kysymystä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olin kokouksessa. Päätettiin lumikolan hankinnasta.

        Piruilu sikseen. Muuten et ollut - ko. kokouksessa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lienee niin teillä päin. Tässä tapauksessa kyseinen isännöitsijä on muutenkin alkanut kukkoilla - mm. säveltelee pöytäkirjoihin omiaan. Viimeksi väärensi hallituksen pöytäkirjan lisäämällä osallistujia, joita siellä eo varmasti ollut, saadakseen ko. kokouksen näyttämään lailliselta.

        Taidat itse sävellellä omiasi, hallituksen kokous on laillinen kun yksikin jäsen on paikalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lienee niin teillä päin. Tässä tapauksessa kyseinen isännöitsijä on muutenkin alkanut kukkoilla - mm. säveltelee pöytäkirjoihin omiaan. Viimeksi väärensi hallituksen pöytäkirjan lisäämällä osallistujia, joita siellä eo varmasti ollut, saadakseen ko. kokouksen näyttämään lailliselta.

        Ihan kuin Järvenpäässä.
        Totuudenvastaiseen pöytäkirjaan sopii rikoslain 33luvun 1§.


    • Anonyymi

      Tuollainen isännöitsijä voidaan poistaa kokuksesta puheenjohtajan toimesta ilman äänestyksiä. Sen jälkeen voi hallitus sopia uuden isännöitsijän hakumenettelystä.
      Tuollaisia pellejä joskus eksyy kukkoilemaan taloyhtiöihin joissa ei ole mitään tajua yhtiön hallinnasta.

    • Anonyymi

      Ikävä kyllä,olen tavannut isännöitsiä,joka huutaa ,kuka on valittanut!! On kyse korjaustarpeesta,täytyisi selvittää hänelle osakkaittennimet, ketkä ovat pulassa talon rakennelmien heikentymisestä::

    • Anonyymi

      J:pään Isännöintipalvelu?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      112
      1226
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      120
      1101
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      993
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      96
      812
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      306
      787
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      694
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      626
    8. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      609
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      514
    Aihe