näin lehdessä vasta uutisen aiheesta ette lääkkeen otto illalla olisi tehokkaampaa ja kokeilin . olen liki 20 v syönyt verenpaineeseen kahtalääkettä ja käsketty ottaa aamuisin. nyt olen viikon kokeillut ottaa illalla ja vaikuttaisi ainakin aamuisin paineet olevan parempia. onko muilla kokemusta asiasta ?
lääkkeen otto illalla
5
224
Vastaukset
- Anonyymi
Minäkin lukaisin tuon artikkelin ja pähkäilen siirtyisinkö itsekin ilta-annosteluun. Otin tehotarkasteluun lääkepaketista sen tiedotteen ja siinä ei ole muuta mainintaa lääkkeenotosta kuin suositus, että se otettaisiin aina samaan aikaa vuorokaudesta.
Miksikähän tästä ei ole parempaa tutkimustietoa, kun verenpainelääkitys kuitenkin hyvin yleistä suomalaisilla? - Anonyymi
Mielestäni lääke on parempi ottaa aamusta, kun ollaan liikkeessä koko päivä, eikä vasta yötä vasten, kun nukutaan.
- Anonyymi
Mulla on kahta eri lääkettä verenpaineeseen, toisen otan iltaisin toisen aamuisin.
Olen samaa mieltä kuin edellinen kirjoittaja että päivällä tosiaan liikkuu enemmän jolloin todennäköisesti painekin herkemmin pääsee kohoamaan.
Öisin kuitenkin nukkuu paikallaan, vaikka voivat ne paineet silloinkin heitellä. Itsellänikin oli vaihe jolloin öisin nousivat. Mutta mulla muutenkin edelleen heittelee säännöllisen epäsäännöllisesti. - Anonyymi
En noudata tuota suositusta. Saattaa nimittäin parin vuoden kuluttua olla tutkimus, jossa todetaan, että verenpainelääke pitää aina ottaa aamulla. Kuka tietää?
Tutkimukset ovat tutkimuksia ja jokuhan niistä aina hyötyy, jos ei kukaan muu, niin ainakin tutkimuksen tekijä, Itse ainakin pidän entisen suosituksen, eli otan aamulla. Muut voivat tehdä asian kanssa, miten tykkäävät. - Anonyymi
Taas yksi höpö juttu. Verenpaine ja sydänlääke otetaan aamulla jos ei ole määrätty lääkettä jota otetaan x2 päivässä. On erilaisia lääkkeitä ja eri oireet,ihmiset ja toimitaan niiden mukaan eikä pidä koskaan jonkun lehtjutun mukaan muuttaa mitään. Itselleni tyrkytettiin x1 annosta vain aamuisin jota en hyväksynyt koska on kokemusta että pitää olla tasainen vaikutus. Ikävä kyllä hiljattain lääke jota olen käyttänyt 20v lopetettiin ja tilalle ei ole samanlaista lääkettä. Harmi ja huoli on yhä. Itse en muuta mitään minkä itse koen ja pidän parempana kokemukseni ja tietoni mukaan.
Että tämäkin saatavuus ongelma tulee EU takia!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mitä aiot tehdä uudenvuoden aattona
Mitä olet suunnitellut tekeväsi uudenvuoden aattona ja aiotko ensi vuonna tehdä jotain muutoksia tai uudenvuoden lupauks1523416Marin sitä, Marin tätä, yhyy yhyy, persut jaksaa vollottaa
On nuo persut kyllä surkeaa porukkaa. Edelleen itkevät jonkun Marinin perään, vaikka itse ovat tuhonneet Suomen kansan t512401- 1151204
Muistattekos kuinka persujen Salainen Akentti kävi Putinin leirillä
Hakemassa jamesbondimaista vakoiluoppia paikan päällä Venäjällä? Siitä ei edes Suomea suojeleva viranomainen saanut puhu131203Ikävä sinua..
Kauan on aikaa kulunut ja asioita tapahtunut. Mutta sinä M-ies olet edelleen vain mielessäni. En tiedä loinko sinusta va9993Väestönsiirtoa itään?
Ano "the Russo" Turtiainen sai poliittisen turvapaikan Venäjältä. Pian lähtee varmaan Nazima Nuzima ja Kiljusen väki per48947- 46874
Vuoden luetuimmat: Mikä on Pelle Miljoonan taiteilijaeläkkeen suuruus?
Pelle Miljoonan eläkkeen suuruus kiinnosti lukijoita tänä vuonna. Artikkeli on Suomi24 Viihteen luetuimpia juttuja v. 2019870- 37726
Riikka Purra sanoo, että sietokykyni vittumaisiin ihmisiin alkaa olla lopussa.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/be8f784d-fa24-44d6-b59a-b9b83b629b28 Riikka Purra sanoo medialle suorat sanat vitt198674