Luotettava ja edullinen sähköyhtiö?

Anonyymi

Olen opiskelija ja muuttamassa yksiöön. Mitä sähköyhtiötä itse käytätte ja paljonko hintaa tulee kuukaudessa? Koitan etsiä luotettavaa yritystä.

18

1227

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ellei ole sähkölämmitteinen, nin otat vain perussopimuksen paikalliselta yhtiöltäsi. Perus- ja siirtomaksut joudut kuitenkin maksamaan sille, eikä yksiön kulutuksella käytöstä pysty juurikaan säästämään. Helpompi maksaa yhdellä laskulla.

      • Anonyymi

        Moni suomalainen ei enää voi saada niitä yhdellä laskulla, kun sähkönmyyntiä on eriytetty ja myyntiyhtiöt fuusioituvat isommiksi (vaikka se myyntiyhtiö olisikin edelleen paikallisten sähköyhtiöiden yhdessä omistama).

        Esimerkiksi Lapin maakunnassa marraskuusta 2019 alkaen ei ole voinut saada siirtoa ja energiaa samalla laskulla. Taustalla on Energiapolarin muuttuminen Loisteeksi.

        Myöskään esimerkiksi Savon Voiman, Kuopion Energian, Jyväskylän Energian ja Lappeenrannan Energian alueilla ei enää voi saada siirtoa ja energiaa samalla laskulla. Näiden yhtiöiden omistama Väre lähettää omat laskunsa erikseen.


    • Anonyymi

      Opiskelija on näemmä oppinut tärkeimmän asian eli aloitusten tekemisen

    • Anonyymi

      Opiskelijan kulutus on tyypillisesti 500-2000 kWh/vuosi, josta tulee maksamaan keskimäärin 2-20 e/vuodessa.

      Kuten ylempänä mainittiin, suurta säästöä tuosta ei saa aikaseksi ja suurempi osa menee sähkön siirtoon. Vähän sama asia kuin että joudut maksamaan netistä 30e/kk vaikka netflix onkin alle kympin.

      Suurin osa laskusta koostuu perusmaksusta ja onkin hyvä valita sopimus jossa on pieni tai ei perusmaksua. Lisäksi sähköyhtiö pystyy aina tarjoamaan määräaikaista sopimusta halvemmalla kuin toistaiseksi voimassa olevaa. Määräaikaiset sopimukset saa suljettua aina muuttotilanteessa, joten ainoa ero on se ettet pääse vaihtamaan sähköyhtiöitä ilman muuttotilannetta.

      • Anonyymi

        2 000 kWh kulutuksella pelkkä sähköenergia maksaa 6 snt/kWh hinnalla 120 euroa vuodessa. Jos sopimuksessa on lisäksi vaikkapa 3,5 €/kk perusmaksu, nousee summa 162 euroon. Ja 6 snt/kWh ei ole vielä mikään Suomen kallein hinta.

        Määräaikaisissa 1-3 vuoden tarjouksissa ollaan tällä hetkellä 0 €/kk 5,2 snt/kWh tasossa. Kilpasilla ovat mm. Helen, Väre ja Vattenfall. 4 snt/kWh supertarjouksia ei ole näkynyt vähään aikaan.

        Sähkönsiirto luonnollisesti aina siihen päälle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        2 000 kWh kulutuksella pelkkä sähköenergia maksaa 6 snt/kWh hinnalla 120 euroa vuodessa. Jos sopimuksessa on lisäksi vaikkapa 3,5 €/kk perusmaksu, nousee summa 162 euroon. Ja 6 snt/kWh ei ole vielä mikään Suomen kallein hinta.

        Määräaikaisissa 1-3 vuoden tarjouksissa ollaan tällä hetkellä 0 €/kk 5,2 snt/kWh tasossa. Kilpasilla ovat mm. Helen, Väre ja Vattenfall. 4 snt/kWh supertarjouksia ei ole näkynyt vähään aikaan.

        Sähkönsiirto luonnollisesti aina siihen päälle.

        Pahoittelen virhettä, piti kirjoittaa per kk, ei per vuosi.


    • Anonyymi

      Vaihdoin juuri Lumolle. Perusmaksuton sopimus 3,57€/h.

      • Anonyymi

        Tarkoittanet 3,57 snt/kWh? Kyseessä ei ole määräaikainen sopimus eikä edes normaali toistaiseksi voimassaoleva hinta, vaan kampanjahinta joka nousee 30 päivän jälkeen.

        Lumo määrittelee sähköpörssin mukaan kuukaudelle keskihinnan, johon Lumo lisää marginaalin ja sisäänostokulut (yli 1 snt/kWh yhteensä).

        Kuluttaja-asiamiehen vuonna 2019 antaman ratkaisun mukaan Lumo oli toiminut säännösten vastaisesti, koskien hinnankorotuksia ja niiden ilmoittamista kuluttajille (KKV/278/14.08.01.05/2019).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarkoittanet 3,57 snt/kWh? Kyseessä ei ole määräaikainen sopimus eikä edes normaali toistaiseksi voimassaoleva hinta, vaan kampanjahinta joka nousee 30 päivän jälkeen.

        Lumo määrittelee sähköpörssin mukaan kuukaudelle keskihinnan, johon Lumo lisää marginaalin ja sisäänostokulut (yli 1 snt/kWh yhteensä).

        Kuluttaja-asiamiehen vuonna 2019 antaman ratkaisun mukaan Lumo oli toiminut säännösten vastaisesti, koskien hinnankorotuksia ja niiden ilmoittamista kuluttajille (KKV/278/14.08.01.05/2019).

        Lumo Energia on ehdottomasti suurin kusettaja sähkön myynnissä. Se nostaa hintaa 60 % heti ensimmäisen kuukauden jälkeen ja määräaikaisesta sopimuksesta on mahdotonta päästä eroon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lumo Energia on ehdottomasti suurin kusettaja sähkön myynnissä. Se nostaa hintaa 60 % heti ensimmäisen kuukauden jälkeen ja määräaikaisesta sopimuksesta on mahdotonta päästä eroon.

        Totta kai LumoEnergia nostaa hintaa heti kun se on mahdollista, jos avajaistarjous on tuo
        3,57 snt/kWh. Ei mikään firma voi kovin pitkään myydä sähköä alle sisäänostohinnan.
        Katsokaa sieltä NordPool-sivustolta mikä on sähkön pörssihinta Suomessa.
        Määräaikaisista sopimuksista on yleensä vaikea päästä irti ennen määräaikaisuuden loppumista. Maksamalla saattaa päästä mutta tulee kalliiksi, ilmaiseksi pääsee irti ainakin jos muuttaa muualle tai tulee 24 kk määräaikaista täyteen. Sen pidempään ei mikään määräaikainen sopimus voi sitoa ostajaa.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Kuukausi hintojakin on nykyään ja maksaa laajan kotivakuutuksen kanssa alle 30 €

    • Anonyymi

      Köyhien perheiden lapset kärsii ,koska ei voi ostaa riittävästi ruokaa eikä vaatteita.Viimeiset
      rahat menee sähkömaksuun ,jossa nylkyrit suunnittelevat lisäkorotuksia korotusten päälle.
      Pienikin loma on tietenkin liikaa köyhälle,koska
      loma kuuluu vain sähköyhtiön osakkaalle ,sehän
      on selvä.Kiitos Haavisto nahkuri orsilla ollaan,mutta sun ei tarvi nähdä nälkää.

    • Anonyymi

      Kerrostaloasunnossa kilpailutus ei juurikaan kannata, säästö voi olla 20 euroa vuodessa, no saahan sillä toki muutaman lenkkimakkarapaketin.

      Siirtomaksua ei voi kilpailuttaa, ja siitä oli juuri äsken televisiossa, että monopoliyhtiöt vuolevat rahaa rokottamalla kuluttajia kalliilla siirtomaksuilla. Ministeriön ukko vähätteli asiaa ja muutenkin esiintyi ohjelmassa kovin nuivasti.

      Niin tai näin, tässä esimerkki omasta kulutuksestani: energiasta (eli sähköstä) maksoin viimeisimässä laskussani kahden kuukauden ajalta 51 euroa. Siirtomaksua maksoin toiselle yhtiölle 110 euroa. Hinnoissa mukana verot ja kaikki. Eli siirtomaksu on kaksinkertainen energiamaksuun verrattuna.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Maakuntien sähköyhtiöt ovat laskeneet sähkönsiirron hintoja – Carunalta ei heru armoa, se antaa vain maksuaikaa

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      tselläni on Fortum jossa voi myös ottaa kiinteähintaisen yksiöön 16€ kuukaudessa
      Fortum Vakio - Sähköt kiinteään kuukausihintaan alk. 16€/kk – ensimmäinen kuukausi 0 € http://www.parhaatnettikaupat.com/2018/10/fortum-vakio-sahkot-kiinteaan.html

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      112
      1226
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      120
      1101
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      993
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      96
      812
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      306
      787
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      694
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      626
    8. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      609
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      514
    Aihe