Aiheuttaako Thyroxin aamuyön heräilyä?

Anonyymi

Onko muilla kokemusta, että Thyroxinin aloittamisen jälkeen herääminen olisi siirtynyt turhan aikaiseksi?
Herään melkein viiden maissa nyt, mikä on turhan aikaisin. Kroppa jotenkin käynnistyy, sydämenlyönnit voimakkaat.
Toista vuotta Thyroxin käytössä, ei ole mitään liikatoimintaa, ei verikokeissakaan.

3

102

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Olen käyttänyt kolmisen kymmentä vuotta, olen 65 nyt.
      Ei mitään sivuvaikutuksia, ei pienimpiäkään. Nukun 9 tuntia yössä hyvää laadukasta unta.
      Ihmiset kuitenkin ovat yksilöitä ja toisilla voi jokin lääke aiheuttaa jotain mitä toisille ei. En ole kuitenkaan koskaan kuullut keneltäkän mainitsemaasi ongelmaa.

      • Anonyymi

        Ihan kiva ettei sinulla ole ollut mitään ongelmia koskaan Thyroxinin kanssa. :D

        Niin, oikeastaan olisin halunnut kuulla, onko kellekään tullut tällaista tosi aikaisin heräilyä sen jälkeen kun on aloitettu lääke.

        Eli viideltä, jopa neljältä jo herään. Lähinnä sydän "käynnistyy" ja sitten on vaikeuksia jatkaa unta, vaikka muuten saisi vielä muutaman tunnin nukkua.


    • Anonyymi

      Kokemusta kyllä, mutta tuskinpa syynä on tuo vaan pikemminkin joku stressitila, joko psykologinen tai fysiologinen. Omalla kohdalla monia tekijöitä mitkä vaikuttaa, mutta nyt päällimmäiseltä tuntuu kuntosalilla käynnit, sillä syke tuntui nousevan tavallista herkemmin ja rasitus voimakkaammalta sekä palautuminen huonompaa. Terveydentila sellainen, että se jo itsessään vaikuttaa suorittamiseen ja palautumiseen huonontavasti. Liian vähäinen juominen ja syöminen kostautuu kunnolla. Sinänsä selvää mutta tuntuu kummalliselta näin mun harjoitteilla. Kokemuksen perusteella nyt tuntuu olevan paikallaan vähän himmata.

      Esimerkiksi viimeksi soudin tunnin yhtäjaksoisesti ja vain pari noin 30 s. juomataukoa välissä. Vastustakin oli sillai että tuntui (5 min maksimivastus!) ja saa tuntuakin. Kerta viikossa ihan maksimi ja kun ei soutua, menee pari tuntia taljojen ja pyörän kanssa. Pyörällä "mäkiajoa" 30 min. ja ylä- ja keskivartaloo taljoilla ensin lämmittelypainolla 10x ja sitten 4x15 painolla 40-100 kg. Tuo sata on selkälaitteella (max. 32 toistoa putkeen). Sen kanssa oltava oireiden vuoksi varoivainen, koska tulee vääntävä liike. Täytyy itsekin ihmetellä miten hyvin jotain saa tehtyä vaikkei periaatteessa pitäisi tällä terveydentilalla. Toimintakyvyn ylläpito tarkoitus sekä siksi, että lihaksiin tulee sellainen kummallinen tuntemus mihin rasitus auttaa. Moni MS-tautia sairastava on kertonut samanlaisista tuntemuksista mitä tarkoitan

      Hashimoto

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      79
      1469
    2. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      68
      1225
    3. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      105
      1133
    4. huono omatunto

      johtuu siitä, että minulla on tunteita sinua kohtaan. Se vaikuttaa asiaan. Kaipasin sinua tänäänkin.
      Ikävä
      55
      964
    5. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      144
      960
    6. Suomalaisia naisia lennätetään seksimatkoille

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1f5f5e20-8c36-4907-9640-8e0c3b017c5a Gambia on jo vuosia ollut yhtä kuin munanhaku ma
      Lieksa
      169
      909
    7. Päätin juuri että

      En odota että meidän välillä enää tapahtuisi mitään. Tämä on aivan liian monimutkaista ja kyllä sinäkin olisit joskus mi
      Ikävä
      32
      842
    8. Onnistuit sohaisemaan mua

      Kaikkein herkimpään kohtaan ja kyseenalaistamaan mun luottamuksellisuuden. Kun sitä ei ole niin ei ole mitään muutakaan
      Ikävä
      59
      814
    9. Huomenna se

      Tulee kohta, odotatko?
      Ikävä
      61
      796
    10. Mitä kaipaat

      Usein elämässäsi
      Ikävä
      77
      695
    Aihe