Mites teillä köyhillä Joulunvietto?

Anonyymi

Onko haettu halvat juomat ja listeriakinkut Lidlistä?
Mukaan tarttunut varmasti jostakin väritön muovikuusi tekolumineen.
Kaikenlaista rihkamaa ostettu velaksi, että saadaan sukulaisille väännettyä lahjapaketit.
Joulupöydässä purkkiherneitä, kuivaa leivänkänttyä, laatikoita -60% tarralla.

Voihan siitä tietysti joku nauttia, mutta minua sylettää koko irvokas asetelma.
Itse ajattelin lentää yksityiskoneellani Marbellan-huvilalle Joulun viettoon.
Kokki ja keittiöhenkilökunta saavat ahertaa muonitusta vielä pari viikkoa täysillä, sillä hanhenmaksapallerot, tryffelit, paahtopaisti, kaviaari, tuore vuoristolohi ja muut asiaan kuuluvat eksoottiset höysteet tuodaan paikalle vasta ensi viikolla.

Juomapuolikin vaatii oman osansa.
Samppanjaa, konjakkia, viskiä, rommia ja liköörejä menee uskomaton määrä.
Vieraiksi saapuu niin arvovaltaista ja varakasta porukkaa, ettei oikein viitsisi heidän Jouluaan pilata halpahintaisella tarjoilulla.

Jaahas...pilotti juuri ilmoitti, että omalle helikopterikentälle tuli juuri Pariisista pikakuljetus.
Varmasti ne käsinkäärityt savukkeet, hedelmähyydykkeet, metrin korkuinen, hopeasta tehty ja Eiffel-tornin muotoiseksi taottu Joulukuusi tulivat kerrankin ajoissa.

Joopa joo...
Mutta hyvää Joulunaikaa kuitenkin, vaikka eihän teillä siellä paljoa hurraamista taida olla?
Muistelen kyllä teitä kaikkia suurella lämmöllä, kun sitten Aattona uima-altaani reunalla siemailen pikkuisen Madeiraa ja vikittelen pienissä bikineissä kiemurtelevia povipommeja.

Nähtään...

25

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kinkkua ei ole syöty 40 vuoteen, on kyllä pari kertaa maistettu ja rasvaiseksi todettu.

      Muovikuusi oli yli 15 vuotta, joka vuosi, mutta nyt jo vuosoa saa olla autotallissa. Meille ei enää mahdu 21 hengen jälkeläisjoukko, joten vietetään vuorotellen eri lasten luona.

      Nyt on jo tehty lastenlasten kanssa useita pipareita.

    • Anonyymi

      "Aattona uima-altaani reunalla "

      oletko joku jälkeenjäänyt yksilö, jos on uima-allas.
      tuossa verokalenteria hieman katselin ja siellä oli useita entisiä työkavereita, sattumalta tiedän että kenelläkään ei ole enää uima-allas käytössä.
      uima-allashan tekee talosta muutamassa vuodessa hometalon.

      • Anonyymi

        Luulen, että aloittaja tarkoittaa huvilansa ulkopuolella olevaa uima-allasta.
        Ei mitään kylpyhuoneen nurkassa rojottavaa ja muovista Mikki Hiiri-paljua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luulen, että aloittaja tarkoittaa huvilansa ulkopuolella olevaa uima-allasta.
        Ei mitään kylpyhuoneen nurkassa rojottavaa ja muovista Mikki Hiiri-paljua.

        meillä on kyllä lopetettu ulkoaltaassa pulikointi jo viime kuussa, vaikka onki halpaa maalämpöä jolla se lämmitetään.


    • Anonyymi

      Pysyn totuudessa. Vaimoni hakee torin reunalta kuusikauppiailta jääneen kuusen oksan tai kaksi ja laittaa sen / ne kotona vaasiin.
      Jostakin kaapista kaivaa vanhan olkipukin jonka asettaa ikkunalaudalle.

      Emme varaa muruakaan mitään jouluruokaa. Emme edes Lidlestä. Saa nähdä mitä syömme joulupyhinä. En ole myöskään varannut mitään juomapuolta.

      Tuota taustaa vasten ja ajatellen varakkuuttasi, niin rohkenen ehdottaa josko tekisit sinulle mitättömän tilisiirron > ES2600190418204930022544. Muutama kymppitonni ei tunnu sinulla missään mutta saisit kaksi ihmistä onnellisiksi ja kiitollisiksi. Herran siunausta!

      • Anonyymi

        lähti vähän nordeasta. Asko.


      • Anonyymi

        Saatte siunaukseni!
        Nyt on kuitenkin niin, että kirjanpitäjäni lähti jo kotiin ja palaa vasta viikon kuluttua.
        Itse en ole enää aikoihin käyttänyt käteisrahaa, koska se tekee rahvaanoloisen vaikutelman ja antaa ihmisille sellaisen kuvan, että minulla ei muka ole luottokorttia.
        Annan toki arvoa tuolle ruinauspyynnöllesi.

        Kuitenkin on nyt niin, että jos olette olleet jo kauan aikaa ilman sapuskaa, niin olisi minunkin vastuutonta avustaa muutamalla hassulla kymppitonnilla:
        Jos sitten riehaannutte ahmimaan itsenne turvoksiin pitkän paaston jälkeen, voi minulle tulla syyte ja kovat korvausvaatmukset tekoni vuoksi.
        Ei uskalla, ei!

        Mutta yrittäkää nyt saada itsellenne Joulumieltä vaikka heikolta se kyllä minustakin näyttää.
        Monella muulla menee jopa teitä heikommin.
        Mutta ei kyllä nyt heti muistu mieleen...


    • Kyllä elämä on ihanaa!!!
      Ei tarvitse köyhän ruokaähkyyn haljeta, eikä viinaan hukkua.
      Eikä varsinkaan uima-altaaseen.
      Nooh toivotellaan sitä joulua sitten tuonnenpana. :)

    • Meillä ei ole otettu koskaan jouluna minkäänlaisia alko tuotteita.
      Ei tarvitse, on muutenkin niin hyvä olla.

      • Anonyymi

        Meiläkään ei ole jouluna alkoholia juotu, emmekä tunne jääneemme mistään paitsi.
        Raitis, rauhallinen joulu on ihanaa.


    • Anonyymi

      Noo. Avaushan on provo jolla on haettu huumorinkin tynkää, siinä liioin onnistumatta. Todellisuudessahan avaaja viettää joulunsa hikiällä pottukellarin katveessa ryypäten pikahiivalla tehtyä sahtia kera tarjous makkaran.

      • Anonyymi

        Provo oli monesta yksinäisestä miehestä tulee tuollainen.


      • Anonyymi

        Tuo aloitus on täyttä totta maailman raharikkaille.
        Ja oikeasti vain kalpea kuva siitä todellisesta tilanteesta.
        Hulppeat autot ja huvijahdit, kultakellot, timanttikorut ja kalliit muotivaatteet kuuluvat heidän tavalliseen elämäänsä.

        Siinä, missä tavallinen pulliainen polkee pyörällä lähikauppaan ostamaan tarjouslenkkiä, niin rahassa kylpevät kroisokset ottavat yksityiskoneensa ja pyyhkäisevät toiselle puolelle maapalloa ostamaan vaikka tuoreita mansikoita.
        Rikkaat saavat jäitä kesällä, köyhät talvella.

        Tasan ei käy onnenlahjat.


    • Anonyymi

      Maailmassa on vielä kaikki hyvin, kun 60 -henkilöllä on märkiä unia ja unelmia😂

      • Anonyymi

        Minä näen vain kuivia unia. Niiden johdosta myös mökkini kuivakäymälä tulee uniini muistuttamaan, onko se huollettu kesän jäljiltä.
        No en tiedä, en ole käynyt sen jälkeen kun viimeinen sukulainen poistui sieltä elokuussa.
        Siellä ei ole uima-allasta eikä hanhia joista saisi maksapalleroita.
        Viinaakaan ei löydy kun kukaan pentele ei sitä juo. Ensi kesänä kutsun sinne jonkun ryyppy sakin, että voin virallisessa nimikkeessä ostaa sinne viinaa.


    • Provohan aloitus on, mutta mietin haluaisinko sellaiset olosuhteet mitä aloittajan mielikuvitus tuotti.
      En todellakaan.
      Syödä voi vain määränsä ja juoda. Uima-altaaseen pääsee jo varaa etelän matkan.
      Poltan parvekkeella jouluvaloja, sisällä joskus kynttilöitä. Mökillä voin sytyttää ulkotulet ja ikkunoihin jotain valoja.
      Moneen vuoteen en ole hankkinut joulukuusta, muovinenkin oli joskus mutta viskasin sen pois aikoja sitten.
      En ole jouluihminen, ruuhkavuosina kyllästyin siihen häsäkkään kun kaikkea piti laittaa ja töissäkin oli käytävä.
      Vietän aaton tyttären perheen kanssa jos pääsevät tulemaan. Kaveri on mukana joulunvietossa joten uskon pyhien kuluvan mukavasti.

    • Anonyymi

      Korppisko se siellä katsoo asiakseen irvailla "lahopäille" kuten hän muita palstalaisia nimittää 70 :ssa vai onko asialla joku humoristina itseään pitävänä ?

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Aloittaja taitaa olla Petteri Orpo ? "Kokoomus on koko kansan asialla".

    • Anonyymi

      Typerän ihmisen typerä aloitus. Ei mitään hauska.

    • Anonyymi

      Ostin kalliin pikkukinkun. Paino pikkusen vajaa 4kg. Sahasin sen jäisenä pokasahalla kolmeen osaan.
      Mitään juomia en osta. Ei joulukuusta enää koskaan. Ikkunaan vilkkuva kynttilä. On ollut jouluja, että olen laittanut ruuaksi purkkihernekeittoa.
      Laitan sukulaisille joulukortin; se kun on usein ainoa yhteydenpitomuoto. Tapaninpäivä on joulupäivistä paras. Voi mennä markettiin, kun kaljalle menoonkaan ei riitä manii.
      ( odotan eläkepäätöstä. mies 60v.

      • Anonyymi

        Teki ensin mieli kirjoittaa, että ostan pelkkää listeriaa, jonka keskelle sytytän sädetikun ja juomaksi kloritea ja kun ulkona on lunta, nakupyörähdän lumessa kylmiltään, mutta en viitsinyt sellaista kirjoittaa. Joku voisi vetää vihreää kasvoilleen.

        Olen suunnitellut kalaisan joulun. Hedelmiä. Ei ihraa.Ei promilleja.
        Jolupuki tulee. Ainakin käy nurkissa ja pudottaa piippalakin ikkunalaudalle.
        Jostain täytyisi löytyä kirjaimellisesti, todella, absoluuttisen suurikenkäinen nro 49 talsimaan pukin jälkiä. Lahjukset 'ilmestyvät' pienimmälle. Jotain pakettileikkiä aikuisille, jotta pienokainen ei saa harhaista käsitystä, että aikuiset ovat tuhmia....ehei...

        Beng


    • Usein henkisesti rikkaampi kuin ns rikkaiden.

      • Anonyymi

        Totta puhut. Joulun henki on joulun idea. Vain juntti varakkuudella pröystäilee
        - joulunakin.


    • Anonyymi

      Mie ku oon luullut että vain kalassa on listeriaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyy tunnustaa

      että olet kauneinta mitä olen nähnyt. Käteni tärisevät vieläkin. Olen tosiaan ihastunut. Tästäkin vaikenen.
      Ikävä
      127
      1764
    2. jos saat yhden

      Toiveen esittää niin mikä olisi
      Ikävä
      107
      1269
    3. Se ääni ja

      Olemus vaan, kyl teis jotain samaa on ja samoja luonteenpiirteitäkin löytyy vaikka paljon on höpöäkin mukana 😍😂🤭 vaik
      Ikävä
      13
      1184
    4. Huomenta päivää

      Somen ihmeelliseen maailmaan. 🤗☕🌞💞
      Ikävä
      201
      1088
    5. Jorma Uotinen jakoi hämmentävän kuvan tiukoissa trikoissa - Jopa Vappu Pimiä häkeltyy: "No wau"

      Jorma! Ei huono! Aikamoisen häkellyttävä kuva totta tosiaan! Lue lisää ja katso kuva: https://www.suomi24.fi/viihde/jo
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1065
    6. Vanhempi mies

      Minä rakastan sua. Ja tiedän, että sullakin on tunteita mua kohtaan. Tätä elämää ei pitäisi tuhlata enää päivääkään. J
      Ikävä
      66
      1026
    7. Anna anteeksi

      Olen rikkonut sinua vastaan tavalla, josta minäkin kärsin. Syitä tutkiskellessani löydän vain itseni. Minä kuulin jokais
      Ikävä
      78
      883
    8. Tänään kun näin sinut

      olit kuin taideteos. Arat ja väsyneet silmäni kaipaavat lepoa sinussa, mutta en voinut katsoa sinua niin paljon kuin hal
      Ikävä
      55
      859
    9. HUS näyttää, kuinka paljon turhaa tai vähemmän tarpeellista tehdään verorahoilla

      HUS on laskeskellut, että sieltä voidaan vähentää melkein tuhat ihmistä ilman, että se toiminta häiriintyy, johon verora
      Hallitus
      50
      833
    10. Aika haavat parantaa

      Hyvää huomenta ja mukavaa päivää. ☕🌾😊❤️🪷
      Ikävä
      171
      824
    Aihe