Jumala siunasi paljon

Anonyymi

Paljon, ylenpalttisesti. Tänään sain kuulla saarnattua Jumalan sanaa nöyrien saarnamiesten kautta, niin paljon että ei millään joka sanaa pysty muistamaan taikka ymmärtämään syvällisesti. Mutta kun tuntee että tämä oli juuri minulle, juuri minun kipu- ja ongelmakohtiini apua ja opastusta. Rohkaisua ja innoitusta. Jää hyvä ja turvallinen olo.
Tuntee että ui Jumalan sanan viljassa kuin Roope kolikoissaan. Valkeus paistaa Goosenin maassa vaikka Egypti on pimeydessä.
Amen kiitos Jeesus!

20

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sisäänlämpiävä, muista välinpitämätön, itseriittoinen, ylpeä joujkko. Kaikki natsaa justiinsa. Tässä ei ole mitään uutta. Jeesuksen käskyn kanssa tällaisella toiminnalla ja fiilistelyllä ei ole mitään tekemistä.

      Mark. 16:15 Ja hän sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille.

      • Anonyymi

        Nysse on heränny, oli aikakin.


      • Anonyymi

        Olet tainnut mielestäsi noudattaa tätä käskyä kun olet levittänyt maailmalle valheita esikoislestadiolaisuudesta?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olet tainnut mielestäsi noudattaa tätä käskyä kun olet levittänyt maailmalle valheita esikoislestadiolaisuudesta?

        Esikoislestadiolaiset tunnen kuin omat taskuni. Kerron totuuden liikkeestä. Siinä kuplassa elävät eivät totuutta usko. Tämän tiedän hyvin.


    • Anteeksi, että sekaannun, mutta historiallisesti Goosen-vertaus ei ole parasta laatua. Goosenissa kansa oli kuitenkin orjuudessa poissa omasta Luvatusta maasta. Toiki Jumala piti huolta sielläkin omistaan, mutta se ei pitäisi jäädä pysyväksi olotilaksi.

      • Anonyymi

        Jos maailma on joskus ollut pimeä, sitä se on nyt. Samoin on kansan kirkkomme tullut yhä vain pimeäksi. Kristillisyydessä paistaa kuitenkin vielä armon aurinko.

        Vertaukset sopivat moneen paikkaan. Jeesuksetakaan ei ole vain yhtä vertausta. Hän on tie, totuus ja elämä. Hän on totinen viinipuu, seurakunnan pää jne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos maailma on joskus ollut pimeä, sitä se on nyt. Samoin on kansan kirkkomme tullut yhä vain pimeäksi. Kristillisyydessä paistaa kuitenkin vielä armon aurinko.

        Vertaukset sopivat moneen paikkaan. Jeesuksetakaan ei ole vain yhtä vertausta. Hän on tie, totuus ja elämä. Hän on totinen viinipuu, seurakunnan pää jne.

        Et näemmä tajunnut, ettei noista ole kuin yksi vertaus, tuo totinen viinipuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et näemmä tajunnut, ettei noista ole kuin yksi vertaus, tuo totinen viinipuu.

        Ehkä käytin väärää sanaa. Jeesuksesta käytetään kuitenkin montaa nimeä. Itse hän sanoi olevansa Tie, Totuus ja Elämä. Hän käytti myös nimeä ihmisen Poika, hän oli laupias samarialainen jne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos maailma on joskus ollut pimeä, sitä se on nyt. Samoin on kansan kirkkomme tullut yhä vain pimeäksi. Kristillisyydessä paistaa kuitenkin vielä armon aurinko.

        Vertaukset sopivat moneen paikkaan. Jeesuksetakaan ei ole vain yhtä vertausta. Hän on tie, totuus ja elämä. Hän on totinen viinipuu, seurakunnan pää jne.

        Haluaisin kysyä, milloin olet viimeksi kuunnellut Ev. Lut. Kirkon Jumalanpalveluksessa saarnaa?

        Kirkoissa luetaan joka pyhä Vanhasta ja Uudesta Testamenteista lukukappaleet ja Evankeliumiteksti. Pyhä Henki voi avata kenelle tahtoo Sanaa sielun ravinnoksi.

        Kyllä monesti kuuluu hyvinkin selkeää Sanan selitystä. Sanan mukaista! Kristityn tehtävä on rukoilla niiden puolesta, jotka Jumalan Sanaa selittävät. Että Sana saisi vaikuttaa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä käytin väärää sanaa. Jeesuksesta käytetään kuitenkin montaa nimeä. Itse hän sanoi olevansa Tie, Totuus ja Elämä. Hän käytti myös nimeä ihmisen Poika, hän oli laupias samarialainen jne.

        Niin, nuo tie, totuus ja elämä ovat oikeastaan faktoja, Jeesuksen ominaisuuksia. Ihmisen Poika, Messias, Vapahtaja ym. ovat nimiä. En kyllä muista raamatusta ainakaan Jeesusta koskaan nimitettävän laupiaaksi samarialaiseksi, mistä sinä sen otit?
        Mutta pointtiin, huonolla vertauksella ja Jeesuksen usealla nimellä ei ole mitään tekemistä keskenään. Roope vertauksen ymmärtänee kaikki, mutta kuten vihne sanoi, Goosenin maakunnassa Israel oli vielä Egyptin orjuudessa. Israel ei siis elänyt onnellisena, eikä ollut vielä luvatussa maassa.


    • Anonyymi

      Olen siis esikoisten seurakuntaan saanut tulla.

      • Itse itseään ylistävä joukko esikoislestadiolaiset on. Omahyväinen, omaan vanhurskauteensa ja ihmisoppeihinsa luottava. Jeesuksen käskystä mennä koko maailmaan, he sulkevat korvansa kokonaan. Mukava muhia itsekehussa ja panetella Jeesukseen uskovia.


      • Anonyymi
        vaitovainen kirjoitti:

        Itse itseään ylistävä joukko esikoislestadiolaiset on. Omahyväinen, omaan vanhurskauteensa ja ihmisoppeihinsa luottava. Jeesuksen käskystä mennä koko maailmaan, he sulkevat korvansa kokonaan. Mukava muhia itsekehussa ja panetella Jeesukseen uskovia.

        olet taas rikkonut tuutimaan menon rajan
        olen huolissani


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        olet taas rikkonut tuutimaan menon rajan
        olen huolissani

        Todella huolestunut olen kyllä.


      • Anonyymi
        vaitovainen kirjoitti:

        Itse itseään ylistävä joukko esikoislestadiolaiset on. Omahyväinen, omaan vanhurskauteensa ja ihmisoppeihinsa luottava. Jeesuksen käskystä mennä koko maailmaan, he sulkevat korvansa kokonaan. Mukava muhia itsekehussa ja panetella Jeesukseen uskovia.

        Elä Vaitovainen viitti se lentää vares suuhun


    • Anonyymi

      Jumalan Sana on Jeesus itse, ja koko lestadiolaisuus on vastoin Jeesuksen Sanoja, Jumalan Tahtoa siis. Jeesus sanoi:

      Matteuksen evankeliumi:

      24:1 Ja Jeesus lähti ulos pyhäköstä ja meni pois; ja hänen opetuslapsensa tulivat hänen tykönsä näyttämään hänelle pyhäkön rakennuksia.
      24:2 Niin hän vastasi ja sanoi heille: "Ettekö näe näitä kaikkia? Totisesti minä sanon teille: tähän ei ole jäävä kiveä kiven päälle, maahan jaottamatta."
      24:3 Ja kun hän istui Öljymäellä, tulivat opetuslapset erikseen hänen tykönsä ja sanoivat: "Sano meille: milloin se tapahtuu, ja mikä on sinun tulemuksesi ja maailman lopun merkki?"


      24:4 Silloin Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Katsokaa, ettei kukaan teitä eksytä.
      24:5 Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen Kristus', ja he eksyttävät monta.

      tätähän on melkeen kaikki kirkkokunnat nykyään, eikö? ihmiskäskyjä ja perinteitä kuten lestadiolaisuus.


      24:6 Ja te saatte kuulla sotien melskettä ja sanomia sodista; katsokaa, ettette peljästy. Sillä näin täytyy tapahtua, mutta tämä ei ole vielä loppu.
      24:7 Sillä kansa nousee kansaa vastaan ja valtakunta valtakuntaa vastaan, ja nälänhätää ja maanjäristyksiä tulee monin paikoin.
      24:8 Mutta kaikki tämä on synnytystuskien alkua.
      24:9 Silloin teidät annetaan vaivaan, ja teitä tapetaan, ja te joudutte kaikkien kansojen vihattaviksi minun nimeni tähden.
      24:10 Ja silloin monet lankeavat pois, ja he antavat toisensa alttiiksi ja vihaavat toinen toistaan.
      24:11 Ja monta väärää profeettaa nousee, ja he eksyttävät monta.
      24:12 Ja sentähden, että laittomuus pääsee valtaan, kylmenee useimpien rakkaus.
      24:13 Mutta joka vahvana pysyy loppuun asti, se pelastuu.
      24:14 Ja tämä valtakunnan evankeliumi pitää saarnattaman kaikessa maailmassa, todistukseksi kaikille kansoille; ja sitten tulee loppu.
      24:15 Kun te siis näette hävityksen kauhistuksen, josta on puhuttu profeetta Danielin kautta, seisovan pyhässä paikassa - joka tämän lukee, se tarkatkoon -
      24:16 silloin ne, jotka Juudeassa ovat, paetkoot vuorille;
      24:17 joka on katolla, älköön astuko alas noutamaan, mitä hänen huoneessansa on,
      24:18 ja joka on pellolla, älköön palatko takaisin noutamaan vaippaansa.


      24:19 Voi raskaita ja imettäväisiä niinä päivinä!

      Aivan, voivoi lestadiolaiset kun teitä on eksytetty ja teille on niin valehdeltu kaikesta.

      24:20 Mutta rukoilkaa, ettei teidän pakonne tapahtuisi talvella eikä sapattina.
      24:21 Sillä silloin on oleva suuri ahdistus, jonka kaltaista ei ole ollut maailman alusta hamaan tähän asti eikä milloinkaan tule.
      24:22 Ja ellei niitä päiviä olisi lyhennetty, ei mikään liha pelastuisi; mutta valittujen tähden ne päivät lyhennetään.

      kuten selvästi tässä Herra sanoo, ei ole mitään salaista ylösnousemusta vaan Ylösnousemus on Suuren Ahdistuksen JÄLKEEN.

      24:23 Jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko.
      24:24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.
      24:25 Katso, minä olen sen teille edeltä sanonut.
      24:26 Sentähden, jos teille sanotaan: 'Katso, hän on erämaassa', niin älkää menkö sinne, tahi: 'Katso, hän on kammiossa', niin älkää uskoko.



      24:27 Sillä niinkuin salama leimahtaa idästä ja näkyy hamaan länteen, niin on oleva Ihmisen Pojan tulemus.
      24:28 Missä raato on, sinne kotkat kokoontuvat.
      24:29 Mutta kohta niiden päivien ahdistuksen jälkeen aurinko pimenee, eikä kuu anna valoansa, ja tähdet putoavat taivaalta, ja taivaitten voimat järkkyvät.
      24:30 Ja silloin Ihmisen Pojan merkki näkyy taivaalla, ja silloin kaikki maan sukukunnat parkuvat; ja he näkevät Ihmisen Pojan tulevan taivaan pilvien päällä suurella voimalla ja kirkkaudella.
      24:31 Ja hän lähettää enkelinsä suuren pasunan pauhatessa, ja he kokoavat hänen valittunsa neljältä ilmalta, taivasten ääristä hamaan toisiin ääriin.
      24:32 Mutta oppikaa viikunapuusta vertaus: kun sen oksa jo on tuore ja lehdet puhkeavat, niin te tiedätte, että kesä on lähellä.
      24:33 Samoin te myös, kun näette tämän kaiken, tietäkää, että se on lähellä, oven edessä.
      24:34 Totisesti minä sanon teille: tämä sukupolvi ei katoa, ennenkuin kaikki nämä tapahtuvat.
      24:35 Taivas ja maa katoavat, mutta minun sanani eivät koskaan katoa.
      24:36 Mutta siitä päivästä ja hetkestä ei tiedä kukaan, eivät taivasten enkelit, eikä myöskään Poika, vaan Isä yksin.


      24:37 Sillä niinkuin oli Nooan päivinä, niin on Ihmisen Pojan tulemus oleva.
      24:38 Sillä niinkuin ihmiset olivat niinä päivinä ennen vedenpaisumusta: söivät ja joivat, naivat ja naittivat, aina siihen päivään asti, jona Nooa meni arkkiin,
      24:39 eivätkä tienneet, ennenkuin vedenpaisumus tuli ja vei heidät kaikki; niin on myös Ihmisen Pojan tulemus oleva.

      niimpä, Jeesus sanoi myös Matteus 19 että on parempi pysyy sinkku selibaattiassa, kuin naida. Paavali säestää 1 Kor 7 samaa.

      lue 4 Evankeliumia, kuuntele ja Usko Jeesusta. heitä pois valheet kuten ihmiskäskyt ja perinteet ne on täyttä potaskaa.

    • Anonyymi

      Mistä päättelet niin, että nämä sarnamiehet olisivat nöyriä? Ajattelen niin, että he pyrkivät nöyryyttämään sinut uskomaan, että vain he tässä esikoislestadiolaisessa seurakunnassa tietävät tien Taivaaseen. Tekemään sinusta nöyrän.

      Missä heidän nöyryytensä ilmenee? Sanoissaanko? Voisitko kertoa mikä heidän sanomansa antoi sinulle ajatuksen, että he olisivat nöyriä?

      "Kauniisti" lähetysmiehet seurojen jälkeen lähetetty?

      Onko tuo tapa ollut koko lestadiolaisuuden ajan? Siis tuo Kauniisti lähetys?

      Olen kyllä itsekin "harmaita" markkoja taskuun laittanut.

      • Anonyymi

        Katkeraa tilitystä.


      • Anonyymi

        Kiitos kysymästä. kauniisti lähetys on raamatusta löytyvää. on hienoa saada tuntea nöyriä saarnamiehiä.


      • Anonyymi

        Anonyymille ! Yksinään ihminen ei voi tehdä toistaan tai itseään nöyräksi. Kaikki on Jumalan työtä . Kristitty tosin tuntee ettei minulla ole nöyryyttä kilvoituksen voimaa rakkautta ei rukouksen voimaa. Ei jää jäljelle kuin uskossa menenhmän Golgatan mäelle


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      441
      9573
    2. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      59
      2476
    3. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      56
      1911
    4. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      27
      1679
    5. IS Viikonloppu 29.-30.6.2024

      Melko hyvä 3- -tasoiseksi merkitty Kovis Jari Keräseltä. Pääkuvan merkitys on varsin vähäinen rajoittuen alakulman aukio
      Sanaristikot
      90
      1442
    6. Kysymystä pukkaa

      Mitä aiot tehdä kun näet hänet seuraavan kerran? Vai oletko kuin ei mitään....
      Ikävä
      122
      1369
    7. Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia.

      Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia. Kristilliset ääriainekset pelottelevat ihmisiä edelleen IKUISELLA hel
      Hindulaisuus
      374
      1278
    8. Kuvaile kaivattuasi kolmella

      Emojilla. Oma vastaus 💨🚮💣
      Ikävä
      145
      1224
    9. Suviseurat

      Kamala onnettomuus tapahtunut subiseuroissa
      Hyrynsalmi
      20
      1185
    10. Tässä viimeinen mahdollisuutesi nainen

      Kysyä tai sanoa minulle, jos jotain jäi vuosien takaisista. Sen verran meillä oli kuitenkin jotain, että välillä mietin
      Ikävä
      54
      1062
    Aihe