Mulle on todettu epävakaa persoonaa, ja en oo koskaa saanut apua, hermostun jatkuvasti ja haukun ihmisiä, välil ok fiilis sit hermostun ja en vai njaksa, mä tarvisin terapiaa mut en saa. Kuka vois auttaa mua? Mä käyn töissä joo mutta oon yksinäinen ja kaikki vihaa mua, oon miettiny pahimpaa.
Musta tuntuu että tuun jo hulluksi
4
139
Vastaukset
- Anonyymi
Ensinnäkin älä usko mitä psykiatria sinulle selittää. Unohda kaiken maailman epävakaa sitä ja tätä leimat. Keskity ollennaiseen eli siihen miten käyttäydyt ja miksi, ja sitä kautta lähde muuttamaan käytöstäsi. Ei se sen kummempaa ole. Ei tietenkään helppo tehtävä.
Kerroit olevasi yksinäinen. Voisiko se olla ainakin yksi selitys siihen miksi olet hermostunut ja suuttunut? Sanot, että sinusta ei pidetä ja olet miettinyt pahinta, millä varmaan tarkoitat elämäsi päättämistä. Voisiko syy siihen, että koet ettei sinusta pidetä johtua yksinkertaisesti siitä, että et ole saanut kavereita? En tiedä minkäikäinen olet, mutta kouluissa saattaa käydä niin, että jos joku vaikutusvaltaa omaava henkilö ei jostain pidä ja ehkäpä kiusaa tavalla tai toisella, muutkin alkavat ikävästi karttamaan ja lähtevät kiusaamiseen mukaan, vaikka saattaisivat olla jopa kavereita ilman tätä yhtä vaikutusvaltaista. Joskus yksilön sijaan kyseessä voi olla ryhmä joka jotain morkkaa. En tiedä tilanteestasi niin en tiedä voiko olla tuollaisesta tai mistään vastaavasta kysymys.
Itse suosittelen menemään keskustelemaan kolmannen sektorin paikkoihin, joissa voi olla rehellisempi ilman pelkoa vangituksi tulemisesta tai pakolla myrkyttämisestä. Kolmannen sektorin paikkoja kyllä löytyy. Niitä voi ymmärtääkseni kysellä anonyymisti vaikkapa valtakunnallisesta apupuhelimesta, mikä nyt olikaan virallinen nimi, en muista.
Kavereita voisi hankkia mahdollisesti lähtemällä mukaan johonkin harrastukseen. Harrastuksen ei tarvitse olla liikuntaharrastus vaan kerhoja on leffakerhoista kudontaan. Tärkeintä ei ole se mikä kerho on kyseessä vaan se, että pääsee sosialisoimaan.
Toivottavasti auttaa ideoinnissa! :) - Anonyymi
Jos olet töissä niin kannattaa aloittaa työterveyshoitajan kanssa juttelulla. Hän ohjaa sut saamaan apua oikeasta paikasta...
- Anonyymi
https://www.mielenterveystalo.fi/aikuiset/itsehoito-ja-oppaat/itsehoito/epavakaa_persoonallisuushairio/Pages/default.aspx
Käy tsekkaamassa tuo!
Saat alkuun neuvoja ja sanoja. Sitten vielä jokin tavoitteellinen terapia avuksi! - Anonyymi
Miksiköhän ihmeessä et ole saanut terapiaa... Epävakaille pitäisi ehdottomasti tarjota sitä. Niin sanoo muistaakseni käypähoito suosituskin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin
Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni831569Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."
Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä721370Asunnottomuus lisääntyy
Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ2191332Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja
Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S2311291Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais121100Sulle on tullut
Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä1041059Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍1341019Minä pyydän,
jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi65973- 89950
Ihmeelliseltä pikkunaiselta....
Jatkakaa vaikka tässä jos on jotain mitä joku haluaa että mä näen... En jaksa, eikä mua kiinnosta sitä jätti ketjua t123848