paskaa elämäsi.
Siilinjärvi
47
2310
Vastaukset
- Anonyymi
Suomen rumin kunta tittelin kuitenkin voittanut.
- Anonyymi
Se on minusta kyllä väärin että Siilinjärvi nimettiin Suomen rumimmaksi kunnaksi vain siksi kun silloin sattui olemaan moottoritien rakennustyömaa käynnissä. Keskeneräistä työtä ei pitäisi arvostella varsinkaan kauneusarvoilla.
- Anonyymi
Olipa aika negatiivista..
Joo. ja äsken lävähti sitten uutinen, että Paateron mielestä Postin uutisointi on ollut jotenkin harhaanjohtavaa..-
Kertoo tämäkin sitten jotakin.
Kovin bad year.
Se itse asiassa on totta.
Tämä on oikeasti todella bad year.
Sentään uuden tk. n rakentamiseen saatiin hallituksen osalta siunaus.
Kunhan vain sen rakentamista seurataan ja valvotaan mahdollisimman tarkasti, ja asetetaan korvausvastuseen, mikäli jotakin myöhempiä ongelmia tulee jatkossa ja tulevaisuudessa mahdollisesti seuraamaan.
- Kuten esim. mahd. kosteusvaurioita.
Niiden varalta ehdottomasti kannattaa varautua jo ennalta, eli edeltä käsin.
- Ihan noin tulevaisuuden varalta.
Jotta sama ongelma, eli mahdolliset kosteusvauriot, ja homeongelmat eivät vaan ole taas edessä seuraavan 20- 30 vuoden sisällä, tai kyseisen ajan kuluessa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se on minusta kyllä väärin että Siilinjärvi nimettiin Suomen rumimmaksi kunnaksi vain siksi kun silloin sattui olemaan moottoritien rakennustyömaa käynnissä. Keskeneräistä työtä ei pitäisi arvostella varsinkaan kauneusarvoilla.
Onhan se ruma, 2 tietä risteää ja joissa jumalaton rekkaliikenne ja eräs laitos pölyttää läheisen asuinalueen valkoiseen kipsiin turhan usein. Itse en enää asu Simonsalossa vaan muutin kaupunkiin satamaan. On muuten mielikin muuttunut positiivisemmaksi kun Väinölänniemeä ympäri kiertää. Ja onhan täällä oikeasti elämää ja vettä. Suosittelen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onhan se ruma, 2 tietä risteää ja joissa jumalaton rekkaliikenne ja eräs laitos pölyttää läheisen asuinalueen valkoiseen kipsiin turhan usein. Itse en enää asu Simonsalossa vaan muutin kaupunkiin satamaan. On muuten mielikin muuttunut positiivisemmaksi kun Väinölänniemeä ympäri kiertää. Ja onhan täällä oikeasti elämää ja vettä. Suosittelen.
Onko Siilinjärvellä satamakin?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On. Mutta kirjoittaja tarkoitti Kuopion satamaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Muutin minäkin Kuopioon jo 2000-luvulla mutta siitä huolimatta oli mielestäni väärin nimetä Siilinjärvi Suomen rumimmaksi kunnaksi kesken moottoritietyömaan.
Se, että onko Siilinjärvi nyt ruma kunta vai ei, on makuasia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yaran satamassa ja siinä viereisessä käy isoja laivoja hakemassa apulantaa ja kvartsihiekkaa. Yaran satamaan pääsee Kuuselan tietä pitkin, ja siellä oli eilenkin laiva. Kuljen usein lenkillä siitä pyörätietä Kuuselantielle (jos puomi auki) ja siitä suoraan, oikeilla, sen lautahävityksen ohi ja Laukansalon läpi takaisin.
- Anonyymi
No, onhan city itsessään ihan kakkosesta. Vähän kuin hylätty neuvostoliittolainen kolhoosi jossain Siperian perukoilla.
Paras paikka on asua Siilin ja Kuopion rajalla (Siilin puolella). Ei tarvitse katsella Petosen kaltaista lähiötä em. kammokokonaisuudesta puhumattakaan.
Motari vie kahteen suuntaan, ja nopeammin kuin vaikka isomman kirkon lähiöistä. Ja hammaslääkäriin pääsee julkisella ilman vuoden jonotusta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No, onhan city itsessään ihan kakkosesta. Vähän kuin hylätty neuvostoliittolainen kolhoosi jossain Siperian perukoilla.
Paras paikka on asua Siilin ja Kuopion rajalla (Siilin puolella). Ei tarvitse katsella Petosen kaltaista lähiötä em. kammokokonaisuudesta puhumattakaan.
Motari vie kahteen suuntaan, ja nopeammin kuin vaikka isomman kirkon lähiöistä. Ja hammaslääkäriin pääsee julkisella ilman vuoden jonotusta.Siilin puolelta pääset kohta maksamaan ruuhkamaksut jotka Kuopio ottanee käyttöön 2022? Varmaan rauhoittavaa kävellä siilistoliittossa yaran satamassa jossain kalkkipölyssä .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yaran satamassa ja siinä viereisessä käy isoja laivoja hakemassa apulantaa ja kvartsihiekkaa. Yaran satamaan pääsee Kuuselan tietä pitkin, ja siellä oli eilenkin laiva. Kuljen usein lenkillä siitä pyörätietä Kuuselantielle (jos puomi auki) ja siitä suoraan, oikeilla, sen lautahävityksen ohi ja Laukansalon läpi takaisin.
Tuosta tuli mieleen offtopic kysymys, vieläkö ne nykyään tekee talvisin Laukanlammen hiihtoladun? Sitä lenkkiä tuli 80-luvulla muutamankin kerran hiihdettyä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Motari vie kahteen suuntaan, ja nopeammin kuin vaikka isomman kirkon lähiöistä. Ja hammaslääkäriin pääsee julkisella ilman vuoden jonotusta.Jaa itse muutin keväällä vuorelasta saaristokaupunkiin ja voin sanoa että ainakin minulle perheelliselle kaikki asiat on helpottunut. Lasten harrastukset vieressä ja oikeat ruokakaupat matkus. En ikinä vaihtaisi takas samaan 2 piene ruokakaupan ankeeseen ympäristöön.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jaa itse muutin keväällä vuorelasta saaristokaupunkiin ja voin sanoa että ainakin minulle perheelliselle kaikki asiat on helpottunut. Lasten harrastukset vieressä ja oikeat ruokakaupat matkus. En ikinä vaihtaisi takas samaan 2 piene ruokakaupan ankeeseen ympäristöön.
No jaa, motaria pitkin menee pauttiarallaa vartti Kuopion keskustaan, kaheksan Sittariin ja Matkukseenkin pääsee yhtä nopeasti kuin jostain Saaristokaupungin labyrinttejä pujottelemalla. Ja oikea kylpyläkin naapurissa. Pikkukaupat on iltabissen tms. nopean hakemisen kannalta kivempia kuin hehtaarihallit.
Autottomalle jossain Saaristokaupungin perällä asuminen voi toki olla kätevämpi vaihtoehto. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No jaa, motaria pitkin menee pauttiarallaa vartti Kuopion keskustaan, kaheksan Sittariin ja Matkukseenkin pääsee yhtä nopeasti kuin jostain Saaristokaupungin labyrinttejä pujottelemalla. Ja oikea kylpyläkin naapurissa. Pikkukaupat on iltabissen tms. nopean hakemisen kannalta kivempia kuin hehtaarihallit.
Autottomalle jossain Saaristokaupungin perällä asuminen voi toki olla kätevämpi vaihtoehto.Ei vuorelaa 1980 lukulainen ja saaristokaupunki 2010 luku voi verrata toisiinsa. Savon sellu ja tuleva finnpulp tuo mukavan lisämausteen sinne pohjoiseen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Autottomalle jossain Saaristokaupungin perällä asuminen voi toki olla kätevämpi vaihtoehto.Käykö Vuorelalaiset ja Toivalalaiset yleensä Kuopiossa asioimassa vai Siilinjärven keskustassa?
Asuin itse Siilinjärvellä aina sen keskustan alueella, en siis Vuorelassa tai Toivalassa. Yhteen aikaan kyllä mulla oli asuntohakemus Vuorelaan kun työpaikka oli Kuopiossa, olisi lyhentänyt työmatkaa hitusen mutta eipähän tuota saanut kämppää sieltä. Kuopiossa nykyään asun.
Saaristokaupunki ei ole mikään "labyrintti" :D
Pikemminkin Kuopion keskusta on semmoinen labyrintti että sinne en enää mielellään autolle mene, no torinalusparkkiin on suht helppo ajaa mutta muuten kaupungin keskustassa autolla pyörittely on vastenmielistä. Kyllähän sitä nuorena jaksoi mutta kun ikä alkaa nelosella niin sen verran jo laiskistunut ja mukavuudenhaluinen että keskusta-ajelu ei huvita enää :P - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Käykö Vuorelalaiset ja Toivalalaiset yleensä Kuopiossa asioimassa vai Siilinjärven keskustassa?
Asuin itse Siilinjärvellä aina sen keskustan alueella, en siis Vuorelassa tai Toivalassa. Yhteen aikaan kyllä mulla oli asuntohakemus Vuorelaan kun työpaikka oli Kuopiossa, olisi lyhentänyt työmatkaa hitusen mutta eipähän tuota saanut kämppää sieltä. Kuopiossa nykyään asun.
Saaristokaupunki ei ole mikään "labyrintti" :D
Pikemminkin Kuopion keskusta on semmoinen labyrintti että sinne en enää mielellään autolle mene, no torinalusparkkiin on suht helppo ajaa mutta muuten kaupungin keskustassa autolla pyörittely on vastenmielistä. Kyllähän sitä nuorena jaksoi mutta kun ikä alkaa nelosella niin sen verran jo laiskistunut ja mukavuudenhaluinen että keskusta-ajelu ei huvita enää :Pjuu eipä se 120000 asukkaan kaupunki nyt ihan maaseutua ole siis missä peltojen laidoilla voisi ajella. Kuopio ensin
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei vuorelaa 1980 lukulainen ja saaristokaupunki 2010 luku voi verrata toisiinsa. Savon sellu ja tuleva finnpulp tuo mukavan lisämausteen sinne pohjoiseen.
Ja paska tehtaasta valuu sinne etelään. Mutta kai Saaristokaupunki on hieno, kun ne talot (jotka on rakennettu postimerkin kokoisille tonteille) ovat tarpeeksi ylihinnoiteltuja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja paska tehtaasta valuu sinne etelään. Mutta kai Saaristokaupunki on hieno, kun ne talot (jotka on rakennettu postimerkin kokoisille tonteille) ovat tarpeeksi ylihinnoiteltuja.
Kyllä maksaa jos haluaa asua kaupungissa eikä millään peräkylällä missä ei ole mitään muuta kuin kipsinpölyä ja ankeutta, leipäkin on haettava sieltä kaupungista. Muutin meinaa siilistä saaristokaupunkiin alkuvuodesta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä maksaa jos haluaa asua kaupungissa eikä millään peräkylällä missä ei ole mitään muuta kuin kipsinpölyä ja ankeutta, leipäkin on haettava sieltä kaupungista. Muutin meinaa siilistä saaristokaupunkiin alkuvuodesta.
Kuopion keskustassa asumista kutsuisin kaupunkiasumiseksi. Saaristokaupunki on, noh, eräänlainen lähiö.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se "rumin kunta" homma oli Hesarin äänestys, ja vuosi oli 1985. Siis se tapahtui ennen kuin moottoritietä rakennettiin, joka oli 90luvun alussa.
Vaan eipä silti, että nykyinen keskusta mikään kulttuurin kehto olisi, kun joka paikkaa varjostaa törröttävä tornitalon pahainen. Pikemminkin voisi puhua kulttuurin ghetosta, mutta kyllä se niin on, että koko maa on täynnä ihan vähintään yhtä rumia paikkoja, ja paljon vieläkin rumempia.
Se sorakuoppa, jota silloin 35v.takaisessa äänestyksessä "rumuuden takeena" pidettiin on yhä siellä 5tien takana. Voisihan sitä keskustaa yrittää laajentaa joskus vaikka sinne?!
- Anonyymi
Siilinjärvi
-syö 💩
https://youtu.be/FXvjO-6L3gs?t=80 - Anonyymi
Muutan Kuopioon. Asun siilin keskustassa ja maksan nyt saman verran vuokraa kun mitä saan vastaavan asunnon puijonlaaksosta. Lisäksi siilin veron nosto aiheuttaa yli 1000€ loven kukkaroon / vuosi. Työmatkakustannukset tippuvat n. 20000km verran /vuosi ja ympäristö / terveys tykkää kun kävelen yliopistolle päivittäin. Aikaa säästyy siviiliin kun ei tarvitse tykittää motarilla päivittäin. Ruuhkamaksuistakin täällä puhutaan eli Kuopio on uusi kotini heti 2020 alusta. Kiitos siili menneistä vuosista.
- Anonyymi
järkikaveri, tervetuloa kaupunkiin
- Anonyymi
Todellakin paskaa elämän. Varasin viikonlopun kunnon noropaikkaan ja suoli meni jo löysäksi pelkästä uutisesta. Onneksi en kerennyt paikkaan ja eipä tarvitse mennä jatkossakaan.
- Anonyymi
Pitääkö paikkansa että veroa nostetaan ensi vuonna vielä 1%:lla nykyisestäkin? Näin kuulin eilen kylän tietotoimistolta siis sen takia että kunnantalo ym. saadaan tehtyä ja homerakennukset korjattua. JOS NÄIN ON NIIN NÄKEMIIN SANON MINÄ.
- Anonyymi
Ei...tana jos sen tekevät nyt jo jää yli 1000€:a vähemmän käteen keskituloisella vuodessa kuin Kuopiossa.
- Anonyymi
Paskaapa todella. Kepu / persut ajaa tämän kunnan ahdinkoon. Kokoomus osaisi ajaa asian oikein mutta nyt mennään noiden mukaaan ja nostetaan taas veroprosentti. Muutan pois kiitos ja näkemiin suomen rumin kylä.
- Anonyymi
Ei pasko ku viikon enää. Onneksi äiti voitti syksyllä arpajaisissa ja pääsemme tornin ylimpään kerrokseen.
- Anonyymi
Eli juna-aseman vierestä Kuopion portista?
- Anonyymi
Pitäkää se paskasakki siellä kylällä.
"
Noin 30-vuotias siilinjärveläismies yritti ryöstää auton lauantai-iltana Kuopion Tulliportinkadulla sijaitsevan kaupan pihasta.
" - Anonyymi
Vielä 2 yötä tässä paskakylässä ja sitten karistan kalkinpölyn silmistä. Loppuu se motarin suhaaminen. Kiitos ja hyvästi.
- Anonyymi
Just näin, todella outoa toimintaa varsinkin TK:ssa. minulla on diagnosoitu ahdistus ,
paniikkihäiriö joihin sain ennen tänne muuttoa asian mukaisen lääkityksen. täällä päättivät lopettaa lääkityksen koska olen kuulema saanut vääränlaista lääkettä oireisiin. bentsot eivät ole oikea hoitokeino,ymmärränkö sen, no en, jos päivittäinen annokseni oli enää 0.5-1mg vrk tarvittaessa (halusin pudottaa annoksen muutama vuosi sitten tuohon itse ja onnistuin) nyt tämä lääkäri tiputti alle vuodessa nollaan TK:ssa 👍 ja kirjoitti "oikeaa" lääkettä sairauteeni eli juuri näitä - Anonyymi
Just näin, todella outoa toimintaa varsinkin TK:ssa. minulla on diagnosoitu ahdistus ,
paniikkihäiriö joihin sain ennen tänne muuttoa asian mukaisen lääkityksen. täällä päättivät lopettaa lääkityksen koska olen kuulema saanut vääränlaista lääkettä oireisiin. bentsot eivät ole oikea hoitokeino,ymmärränkö sen, no en, jos päivittäinen annokseni oli enää 0.5-1mg vrk tarvittaessa (halusin pudottaa annoksen muutama vuosi sitten tuohon itse ja onnistuin) nyt tämä lääkäri tiputti alle vuodessa nollaan TK:ssa 👍 ja kirjoitti "oikeaa" lääkettä sairauteeni eli juuri näitä- Anonyymi
Hän määräsi SSRIlääkettä , eikö yleensä potilas joka pärjää ja ei varmasti ylitä annosta eikä käytä päihteitä kaikki oli ok, nyt ei enää ole. ei kuunnella potilasta omavaltaista toimintaa perkele!!
- Anonyymi
Kylästämme on tulossa kovaa vauhtia kriisikunta.
- Anonyymi
Todella paskaa ei ole kohta varaa mihinkään. Rumakin tämä kylämme on likainen taajama.
- Anonyymi
Siilinjärvellä on ihanaa ja rauhallista
- Anonyymi
No onhan tuo Siilin keskusta kieltämättä aika surkea melkein 22000 asukkaan kunnaksi. Nyppylän päällä muutama liikerakennus, surkea tori jossa ei ole mitään torielämää ja keskellä keskustaa suuri parkkipaikka.
- Anonyymi
Ihan ansiosta voitettiin suomen rumin palkinto.
- Anonyymi
Ei ole hieno ei mutta ei olla asukkaatkaan.
- Anonyymi
Juu, ei tarvii enää pysähtyä Siilissä matkalla mökille. Jäi harvinaisen paska maku kylästä suuhun kaupassa käydessä.
- Anonyymi
Ihan hyvä kunta, hyvin palvelut pelaa, ainakin sosiaalitoimi aina oon saanut sieltä rahaa.
- Anonyymi
Se on hyvä ja teräs vilahtelee kylillä sopivasti.
- Anonyymi
Ei ole ihme, että moni päätyy tässä kunnassa itsemurhaan. Niin taidan minäkin tehdä. Enää tarvitse miettiä tekotapa, millä tavalla ja milloin lähtee.
- Anonyymi
Pöljä on hieno paikka....aprillia
- Anonyymi
Pöljä on hieno paikka mutta asukkaat haisevat.
- Anonyymi
Siilissä ei käydä suihkussa kun vesi on kallista ja varsinkin sen lämmittäminen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde212606- 1482244
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292242Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.522139Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211742Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3881617Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961556- 2881436
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131389- 1321389