Hodgkinin lymfoomaa?

Anonyymi

Hei!
Oon kesästä asti sairastellu enemmän ja vähemmän, ja lokakuun lopulla multa otettiin yksityisellä lääkärillä karkeaneulanäyte nivusessa olevasta imusolmukkeesta, josta sitten oli värjäystulos antanu positiivisen tuloksen Hodgkinin lymfoomaan. Tämän jälkeen sainkin lähetteen onkologille ja jatkotutkimuksiin. Kävin viime viikolla PET-TT tutkimuksessa ja perjantaina oli tarkoitus leikata kokonainen imusolmuke tutkittavaksi.. MUTTA perjantaina kun menin lääkäriin (korva-,nenä, ja kurkkutautien polille), lääkäri ilmoitti ettei CT- kuvassa näkynyt kuin yksi poikkeava imusolmuke kaulalla ja nivusen imusolmukkeitakaan ei enää löytynyt. PET- tulokset ei vielä olleet tulleet. Nyt oon koko vklpn miettiny että mitä hittoa täällä tapahtuu, eikö mulla nyt lymfoomaa olekaan??
Miten imusolmuke,josta tuo tulos saatiin voi hävitä?
Onko muilla vastaavia kokemuksia ettei CT-kuvassa näy mitään huolestuttavaa mutta PET kuva kertoo enemmän?
Pitääkö tässä rueta soittamaan psykiatrille vai minne,kun alkaa tulla olo ettei kukaan osaa varmaksi sanoa mitään? :/
Eniten ärsyttää tää oottelu, ei vaan enää jaksais odotella lääkärin soittoa mutta ei kai tässä muu auta..

4

106

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      En tiedä, miksi kohdallasi kaikki on noin ristiriitaista. Mutta vähän aikaa sitten lehdistössä oli juttu asiasta. Ilmeni, että jokin labra lähettää näytteet Viroon ja tämä viivästys voi aiheuttaa eriäviä laboratoriotuloksia, jos se tutkittaisiin Suomessa.

      En tiedä, onko kohdallasi näin, mutta kannattaisi ehkä silti vaatia uusia, tarkempia tutkimuksia Suomessa.

    • Anonyymi

      No tämä on hieman eri asia kuin sinulla toki mutta siis mulla oli rinnassa tulehdus ja sitten siitä myös löytyi kysta 2cm vähintään koko ja sitten tuhansia pieniä kystia oli myös tuossa samassa rinnassa näkyvillä..Rinnan tulehdus rauhottui ja sitten kun kystaa taas ulrattiin niin sekin suurempi kysta oli pienentynyt ilm miltei pois Sitten siirryin eri sairaanhoitopiiriin asumaan..Kun mulla seuraavan kerran tarkastettiin ultraamalla tuokin taas rinta niin niitä pieniäkään kystiä ei ilmeisesti enää ollut näkyvillä..Että siitä nyt on sitten aikaa jo että kai olen vaan jotenkin onnellinen sitten että nuo meni noin??.Toivottavasti sullakin joku ihmeparaneminen??(no sori kun kirjoitin mitään kun ehkä olisit halunut että tuota sinun sairautta sairastava olisi kirjoittanut).Mutta toivotan sulke paranemista !

    • Anonyymi

      Moikka. Kyllä tuo jollain konstilla pitäisi vielä varmentaa, itselläni näkyi ultrassa ja keuhkortg muutoksia, massaa, sekä diagnoosi Hodgkinintautiin varmistettiin sitten poistetusta imusolmukkeesta. Yleistilana mulla oli lievää laihtumista, yökuumeilua, ihon kutinaa. Ja alkoholiin liittyvä kipu mikä Hodgkinissa voi olla, eli yksikin lasi vaikka olutta aiheutti sairastuneilla imusolmukealueilla kipua. Tsemppiä!

    • Anonyymi

      Suomessa yleensä luotetaan yhteen lääkäriin ja yhteen labran tulokseen.

      Käsittääkseni esim. USA:ssa potilaat haluavat monesti myös "second opinon" eli toisenkin lääkärin arvion sairaudestaan. Tämä on viisasta siksi, että joskus labra-tulokset eivät välttämättä ole luotettavia, vaan tulokset voivat vaihdella labrasta toiseen. Siksi toinenkin arvio saattaisi olla paikallaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      101
      1497
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1154
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      84
      1064
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      976
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      573
      942
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      877
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      872
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      19
      822
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      654
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      630
    Aihe