Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Isovarpaan tyvinivel, kellään kokemusta RegJoint-implantista?

Anonyymi

Minulle tehtiin isovarpaan tyvinivelen luudutus tammikuussa 2019, mutta siitä ei koskaan tullut hyvää. En pystynyt 10 kuukauden  jälkeenkään kävelemään kuin lyhyitä matkoja (noin 1 km), jalkaan sattui joka askeleella, turposi enkä saanut muita kenkiä jalkaan kuin yhdenlaiset (isot) lenkkarit. Hankalaa tilannetta korjattiin 5 pv sitten niin, että aiemmin luudutettu isovarpaan tyvinivel sahattiin poikki ja luiden väliin asennettiin RegJoint-implantti. Minut leikannut lääkäri on tehnyt vastaavia leikkauksia aiemmin 15 kpl. Löytyykö täältä kenties joku heistä tai muu asiasta tietävä?

7

1553

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Liity Facebookin suljettuun Reuman ryhmään. Sieltä saat paljon vertaistukea ja tietoa.

      • Anonyymi

        Kiitos vastauksestasi! Voin kokeilla tuota, vaikka en reumaa sairastakaan, ainoastaan nivelrikkoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos vastauksestasi! Voin kokeilla tuota, vaikka en reumaa sairastakaan, ainoastaan nivelrikkoa.

        Facebookissa on myös nivelrikkoisille oma ryhmä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Facebookissa on myös nivelrikkoisille oma ryhmä.

        Kiitos vinkistä , etsin myös tuon ryhmän!


    • Anonyymi

      Toivottavasti viestini ei tule liian myöhään eetteriin, kommentoin siis kuitenkin. Täällä on yksi, jolle asennettu isovarpaan tyviniveleen regjoint joulukuussa 2019. On vieläkin (maaliskuuta mennään) arka ja kipeä sekä nivel sivusta turvoksissa ja toipuminen ollut melko haasteellista. Mietityttää nyt paraneminen, tuleeko tästä mitään. Haluaisin pitää vielä näin keski-iässä nivelen liikkuvuuden mahdollisimman hyvänä. Koska noinkin arka ja turvonnut, mietittiin kortisonia injektiona. Tästäkin ortopedit eri mieltä, toinen suosittelee, toinen tyrmää heti. Katson tilannetta ja parin kuukauden sisään näkee, mikä on lopullinen tulos ja tarvitseeko operoida kenties jotain uudelleen. Minua "peloteltu" myös mahdollisella nivelen luudutuksella, mutten siihen suostu. Etsin muita vaihtoehtoja ja ortopedi vaihtuu siinä tapauksessa. Olen konsultoinut nykyisen lisäksi myös toista tahoa omassa asiassani.
      Yllätyin että kohdallasi on luudutuksen jälkeen päädytty tuohon implantti vaihtoehtoon. Mulla oli tie päinvastoin, eli implantti ensin ja sitten mahdollisia muita vaihtoehtoja. Mutta lycka till vaan sinnekin ja paranemista toivotellen.

      • Enpä ole itsekään tullut enää myöhemmin katsoneeksi, onko tullut kommentteja paitsi nyt (olen siis tuo ketjun aloittaja). Olisi mielenkiintoista kuulla, mikä on tilanteesi nyt, kun on yli vuosi implantin laitosta. Itsellänihän on myös yli vuosi leikkauksesta ja tilanne on melko huono.  Niveleen ei koskaan tullut liikettä paitsi ihan minimaalinen ja kipua on edelleen joka askeleella, jonka vuoksi kävelymatkat on tosi lyhyitä. Mitään ei kuulemma oikein voi enää tehdä, uusi luudutus voisi tulla kyseeseen, mutta silloinkin pitäisi ottaa lonkasta luuta eikä lopputuloksesta voi tietää onko siltikään kivuton. Joten näin täytyy loppuelämä sitten viettää, kipujen kera. Jos nyt voisi palata aikaan ennen näitä leikkauksia, en antaisi tehdä sitä ensimmäistäkään. Ja tätä implanttia en ainakaan voi suositella kenellekään.


    • Anonyymi

      Minulla oli nivelrikko isovarpaan tyvinivelessä niin pahana, etten pystynyt yhtenä kesänä kävelemään juuri lainkaan.
      Ja olen kova kävelemään, joten huolestutti.
      Nyt vuosia myöhemmin kävelen ihan normaalisti, vaikkei mitään toimenpidettä tehty (onneksi).
      Tärkeintä kunnolliset tasapohjaiset jalkineet. Leveäkärkiset. Ja ettei ärsytä niveltä esim. kyykkyasennossa eikä yritä nousta varpailleen. Söin myös muutaman kuukauden Arthrobalans -tuotetta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      94
      2485
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2173
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      83
      1829
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1621
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1586
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1565
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      34
      1528
    8. 60
      1396
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      89
      1319
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1254
    Aihe