Uskaltaako Suomi enää järjestää itsenäisyyspäivän juhlajumalanpalveluksen Tuomiokirkossa vai onko paikaksi valittu hop lop, ettei kukaan loukkaanu?
Itsenäisyyspäivän juhlajumalanpalvelus harkinnassa
120
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Mitä sanoo eduskunnan oikeusasiamies?
- Anonyymi
Riskaabeli juttuhan tuo on, koska aina voi joku vetää valtakuntamme siitä vaikka valtakunnanoikeuteen syystä, että valtakuntamme ja kirkkomme pahoittaa jonkun mielen ja koko tulevan vuoden ajaksi.
- Anonyymi
Jeesus ei ollut isänmaallinen. Hänhän puolusti jopa kotimaansa miehittäneiden roomalaisten verotusoikeutta. Kristinuskon liittäminen isänmaallisuuteen on täysin keinotekoista ja syynä on pelkästään poliitinen tarkoituskenmukaisuus. Kristityt ovat globalisteja.
- Anonyymi
Valehtelet.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Valehtelet.
Mistä sinä kristittynä osaisit totuuden edes tunnistaa?
Kun Konstantinus Suuri antoi valtakunnassaan kristittyjen elää oman uskontonsa mukaisesti ja samalla puuttui kristittyjen opinmuodostukseen kutsumalla kokoon yleisen kirkolliskokouksen, hän teki nerokkaan vedon valtakuntansa yhtenäisyyden palauttamiseksi.
Sitä rataa se on jatkunut. Kristinusko ja maallinen vallankäyttö ovat kyhnänneet kylki kyljessä. Usein maallinen valta on istunut koko painollaan kristinuskon päällä.
Itsenäisyyspäivän juhlajumalanpalvelukset ovat kolkkoa teeskentelyä. Ei sinne rahvas ole tervetullut, kuten ei ole tervetullut presidentinlinnan vastaanottokekkereihinkään. Kirkosta tanssimaan ja boolille, huhhei!- Anonyymi
Joo, valtionkirkko oli Suomen sisällisodan aikanakin ja jälkeenkin tyytyväinen kun omia punaisten puolella olleita tapettaa nälkään ja sairauksiin, omia uskovaisia... Eikä siinä kaikki, muistaakseni Tampereen keskitysleirillä tapettiin tuomitsemattomia naisiakin jotta kirkkokin olisi tyytyvänen. Ilman Oikeuden tuomioita tappamiset ovat rikoksia, enkä tiedä onko kirkkokaan koskaan edes pyytänyt anteeksi Barjeesuksen palveljana lauttomuuden tukijana.
- Anonyymi
Markuksen evankeliumi 12"
"13. Sitten he lähettivät muutamia fariseuksia ja Herodeksen kannattajia Jeesuksen luo saadakseen hänet puheistaan kiinni. 14. Nämä tulivat ja sanoivat hänelle: »Opettaja, me tiedämme, että sinä puhut totta ja olet ihmisistä riippumaton. Sinä et tee eroa heidän välillään, vaan opetat Jumalan tietä totuuden mukaisesti. Onko oikein maksaa keisarille veroa vai ei? Tuleeko meidän maksaa vai ei?» 15. Jeesus tiesi heidän teeskentelevän ja sanoi: »Miksi te yritätte saada minut ansaan? Näyttäkää minulle denaarin raha.» 16. He ottivat esiin rahan, ja hän kysyi: »Kenen kuva ja nimi siinä on?» »Keisarin», he vastasivat. 17. Silloin Jeesus sanoi heille: »Antakaa keisarille mikä keisarille kuuluu ja Jumalalle mikä Jumalalle kuuluu.» Tämä vastaus jätti heidät ymmälle."
Et sinä ole ensimmäinen, joka on yrittänyt saada Jeesuksen kiinni hänen puheistaan, etkä ole viimeinen joka siinä epäonnistuu.
- Anonyymi
Se on peruttu.
- Anonyymi
Ei ainakaan nyt vaikka mormonikirkossa voi - vai olisiko se haloon paikka? Vai suostuisiko aloittaja kääntämään hetkeksi omat ajatuksensa ympäri ja juhlia vaikka siellä ja jos ei suostu niin miten aloittaja voi muilta vaatia ja kummastella jos he eivät johonkin sellaiseen suostu mikä aloittajalle itselleen on niin tutun turvallista ja päivänselvää?
Vain siinä tapauksessa että joku seksuaalivähemmistöön kuuluva pitää puheen.
- Anonyymi
No etkö osaa kääntää ajatustasi että välttämättä joku ei nyt vain tahdo viettää juhlaa kirkossa, samoin kuin et sinäkään mormonikirkossa?
SITÄ OLI TARKOITUS VALAISTA mutta eee-ii, et ymmärtänyt asian ydintä, ethän vaa?!
Miksi se on teille niin sopivaa vähätellä muita kuten tuossakin vastauksessasi oli pilkkakirves miksi se on väärin vain silloin jo se kohdituu tiettyihi uskoviin eli teikäläisiin oottko ihan tosissanne vain sitä mieltä että kaikkien tulis kunnioitta teiä mutta teidän ei tarvitse kuin antaa toisten kuulla vähemmän mairittelevaa puhetta teiltä - onko se juttu niin että teitä vain pitää arvostaa ja kunnioittaa?? Mennä "oikeaan" kirkkoonkin ettei TEILLE tulisi paha mieli, muis sitten viis koska me olemme kuitenkin väärässä?
Jos siis Teille ei toisten loukkaantuminen merkitse niin puupennin vertaa, niin miks toisille pitäisi merkitä se että loukkaannutte ITSE yhdestä poikkipuolisesta sanasta ja se on teille jopa vainon veroista.
Mitä te yksi ryhmä luulette oikei olevanne?? Aivan siis eri"luokkaako" kuin kaikki muut, sitäkö teille kokouksissa ja muualla päivät päästään vakuutellaan että TE olette eri asia kuin muut ihmiset, hieman ylempänä - se on kyllä valitettavasti vain kuvitteluanne jos niin kuvittelette. - Mutta saaha sitä - toki kuvitella . mutta ihmiset eivä nyt vain oikein pidä sellaisesta asenteesta että katellaan vähän niinkuin ylempää ja ollaan "erikseen". Se nyt vaan ei ole hyvä juttu!
ps. Sinä siis ET ymmärtänyt ajatella asiaan jonkun toisen näkökulmasta vaan Vain omasi? -Haluatteko te siis todella vain riitaa, vai mitä te halutte, se on tuhannen taalan kysymys ja onko JEESUS sitä enemmän ystävänne mitä enemmän te takkuatte ja haette riitaa erilailla ajattelevien kanssa? ? sen varmempiko on se taivasosuus? Näitä kyselen ihan tosissani! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No etkö osaa kääntää ajatustasi että välttämättä joku ei nyt vain tahdo viettää juhlaa kirkossa, samoin kuin et sinäkään mormonikirkossa?
SITÄ OLI TARKOITUS VALAISTA mutta eee-ii, et ymmärtänyt asian ydintä, ethän vaa?!
Miksi se on teille niin sopivaa vähätellä muita kuten tuossakin vastauksessasi oli pilkkakirves miksi se on väärin vain silloin jo se kohdituu tiettyihi uskoviin eli teikäläisiin oottko ihan tosissanne vain sitä mieltä että kaikkien tulis kunnioitta teiä mutta teidän ei tarvitse kuin antaa toisten kuulla vähemmän mairittelevaa puhetta teiltä - onko se juttu niin että teitä vain pitää arvostaa ja kunnioittaa?? Mennä "oikeaan" kirkkoonkin ettei TEILLE tulisi paha mieli, muis sitten viis koska me olemme kuitenkin väärässä?
Jos siis Teille ei toisten loukkaantuminen merkitse niin puupennin vertaa, niin miks toisille pitäisi merkitä se että loukkaannutte ITSE yhdestä poikkipuolisesta sanasta ja se on teille jopa vainon veroista.
Mitä te yksi ryhmä luulette oikei olevanne?? Aivan siis eri"luokkaako" kuin kaikki muut, sitäkö teille kokouksissa ja muualla päivät päästään vakuutellaan että TE olette eri asia kuin muut ihmiset, hieman ylempänä - se on kyllä valitettavasti vain kuvitteluanne jos niin kuvittelette. - Mutta saaha sitä - toki kuvitella . mutta ihmiset eivä nyt vain oikein pidä sellaisesta asenteesta että katellaan vähän niinkuin ylempää ja ollaan "erikseen". Se nyt vaan ei ole hyvä juttu!
ps. Sinä siis ET ymmärtänyt ajatella asiaan jonkun toisen näkökulmasta vaan Vain omasi? -Haluatteko te siis todella vain riitaa, vai mitä te halutte, se on tuhannen taalan kysymys ja onko JEESUS sitä enemmän ystävänne mitä enemmän te takkuatte ja haette riitaa erilailla ajattelevien kanssa? ? sen varmempiko on se taivasosuus? Näitä kyselen ihan tosissani!#No etkö osaa kääntää ajatustasi että välttämättä joku ei nyt vain tahdo viettää juhlaa kirkossa#
Kuka pakottaa sinut itsenäisyyspäivän juhlajumalanpalveluksen kirkkoon?
#onko se juttu niin että teitä vain pitää arvostaa ja kunnioittaa??#
Olenko minä vaatinut että minua pitäisi arvostaa ja kunnioittaa?
#loukkaannutte ITSE yhdestä poikkipuolisesta sanasta ja se on teille jopa vainon veroista.#
Käsittääkseni sinä kylläkin ihan itse loukkaannuit tässä yhdestä poikkipuolisesta sanasta.
# mutta ihmiset eivä nyt vain oikein pidä sellaisesta asenteesta että katellaan vähän niinkuin ylempää#
Eikö nimenomaan sellainen luule olevansa ylempänä, joka luulee tietävänsä asiat paremmin kuin Raamatun sana sanoo.
#Haluatteko te siis todella vain riitaa, vai mitä te halutte, se on tuhannen taalan kysymys#
Haluanko minä vain riitaa vai haluanko minä että sinäkin pelastuisit?
-ArtoTTT- Anonyymi kirjoitti:
#No etkö osaa kääntää ajatustasi että välttämättä joku ei nyt vain tahdo viettää juhlaa kirkossa#
#loukkaannutte ITSE yhdestä poikkipuolisesta sanasta ja se on teille jopa vainon veroista.#
Käsittääkseni sinä kylläkin ihan itse loukkaannuit tässä yhdestä poikkipuolisesta sanasta.
# mutta ihmiset eivä nyt vain oikein pidä sellaisesta asenteesta että katellaan vähän niinkuin ylempää#
Eikö nimenomaan sellainen luule olevansa ylempänä, joka luulee tietävänsä asiat paremmin kuin Raamatun sana sanoo.
#Haluatteko te siis todella vain riitaa, vai mitä te halutte, se on tuhannen taalan kysymys#
-ArtoTTT-Et sinä Arto halua kuin loukata ja vittuilla kuin kunnon itseensä rakastunut fundamentalisti ainakin.
Sanoin jo aiemmin, että olette mielestäni paskasakkia.qwertyilija kirjoitti:
Et sinä Arto halua kuin loukata ja vittuilla kuin kunnon itseensä rakastunut fundamentalisti ainakin.
Sanoin jo aiemmin, että olette mielestäni paskasakkia.#Sanoin jo aiemmin, että olette mielestäni paskasakkia.#
Et siis katso olevasi uskovaisten yläpuolella?Anonyymi kirjoitti:
#No etkö osaa kääntää ajatustasi että välttämättä joku ei nyt vain tahdo viettää juhlaa kirkossa#
-ArtoTTT->Haluanko minä vain riitaa vai haluanko minä että sinäkin pelastuisit?
-ArtoTTT-
Tuskin juuri sinä varsinaisesti riitaa haastat, mutta eiköhän olisi paljon tärkempää saada ihmiset _itse_ haluamaan tuota "pelastusta"? Miksi ette tee yhtään mitään _tämän_ tavoitteen hyväksi? Täällä "pelastusta" markkinoivat aitouskovat ovat lähes viimeistä myöten niin vastenmielistä valehtelijasakkia satoine Antsu-persoonineen, että jossain viiraa todella pahasti jos he kuvittelevat että joku sekunninkaan ajan haluaisi heidän seurakseen peräti ikuisuuden ajaksi.- Anonyymi
Itsenäisyyspäivän alla viime viikolla päättyneessä pääsotaharjoituksessa ihmettelin joidenkin miesten käytöstä kenttähartaudessa.
Odotettaessa omaa vuoroa ehtoolliselle hohotetaan muodossa omille kovaäänisille pieruille sekä halvennetaan naisia kertomalla typeriä panojuttuja ja lisänä vitsejä homoseksuaalisista ihmisistä.
Ihan heterona toimivana johtajana ihmettelen kyseistä touhua aikuisilta miehiltä.
-miehet ovat kummallisia- - Anonyymi
qwertyilija kirjoitti:
Et sinä Arto halua kuin loukata ja vittuilla kuin kunnon itseensä rakastunut fundamentalisti ainakin.
Sanoin jo aiemmin, että olette mielestäni paskasakkia."Et sinä Arto halua kuin loukata ja vittuilla kuin kunnon itseensä rakastunut fundamentalisti ainakin."
Minusta rakkaudessa ei ole mitään väärää!
Rakasta lähimmäistäsi kuten itseäsi!!! - Anonyymi
RepeRuutikallo kirjoitti:
>Haluanko minä vain riitaa vai haluanko minä että sinäkin pelastuisit?
-ArtoTTT-
Tuskin juuri sinä varsinaisesti riitaa haastat, mutta eiköhän olisi paljon tärkempää saada ihmiset _itse_ haluamaan tuota "pelastusta"? Miksi ette tee yhtään mitään _tämän_ tavoitteen hyväksi? Täällä "pelastusta" markkinoivat aitouskovat ovat lähes viimeistä myöten niin vastenmielistä valehtelijasakkia satoine Antsu-persoonineen, että jossain viiraa todella pahasti jos he kuvittelevat että joku sekunninkaan ajan haluaisi heidän seurakseen peräti ikuisuuden ajaksi.">Haluanko minä vain riitaa vai haluanko minä että sinäkin pelastuisit?
-ArtoTTT-
Tuskin juuri sinä varsinaisesti riitaa haastat, mutta eiköhän olisi paljon tärkempää saada ihmiset _itse_ haluamaan tuota "pelastusta"?"
Näet siis täällä vain itsesi! Me näemme täällä lukemattomat kävijät joille muualla syötetään valheellista mielikuvaa kristinuskosta. Anonyymi kirjoitti:
">Haluanko minä vain riitaa vai haluanko minä että sinäkin pelastuisit?
-ArtoTTT-
Tuskin juuri sinä varsinaisesti riitaa haastat, mutta eiköhän olisi paljon tärkempää saada ihmiset _itse_ haluamaan tuota "pelastusta"?"
Näet siis täällä vain itsesi! Me näemme täällä lukemattomat kävijät joille muualla syötetään valheellista mielikuvaa kristinuskosta.Jos sinusta syntyvä kristinuskon mielikuva olisi oikea, se olisi kristinuskolle todella paha juttu. Onneksi ei ole, ja useimmat kristityt ovatkin ihan kunnon ihmisiä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itsenäisyyspäivän alla viime viikolla päättyneessä pääsotaharjoituksessa ihmettelin joidenkin miesten käytöstä kenttähartaudessa.
Odotettaessa omaa vuoroa ehtoolliselle hohotetaan muodossa omille kovaäänisille pieruille sekä halvennetaan naisia kertomalla typeriä panojuttuja ja lisänä vitsejä homoseksuaalisista ihmisistä.
Ihan heterona toimivana johtajana ihmettelen kyseistä touhua aikuisilta miehiltä.
-miehet ovat kummallisia-Mies on mutaatio, ilman munasolun siittiöltä saamaa testosteronia munasolusta kehittyisi nainen siksi miehet ovat sellaisia kuin ovat, melkoisen elinkelvottomia, kuolevatkin aikaisemmin. Ihmisen perusmuoto on nainen.
Ei Suomi järjestele jumalanpalveluksia.
Täällä Äkväjoella on pelkät itsenäisyyspäivän juhlat.
Paikalliset helluntailaiset pakenevat juhlia tuossa joen töyräällä kohoavalle käpälämäelle ja patmoslaiset jänkhän suunnassa olevaan Huitsinnevadaan, jota ei mainita edes tienviitassa.- Anonyymi
Kyllä Suomi järjestää. Tuomiokirkossa järjestettävät itsenäisyyspäin- sekä valtiopäivien avajaisten jumalanpalvelukset ovat virallisia valtion tilaisuuksia, joihin kutsutaan valtionjohtoa, kansanedustajia sekä korkeita virkamiehiä. Miehet pukeutuivat niihin ennen shakettiin, nykyään tumma puku riittää. Airueet - eli juhlamenojen avustajat - värvättiin UM:n nuorista diplomaateista.
- Anonyymi
Voisiko joku uskovainen kertoa, mikä on isänmaallisin Uuden Testamentin jae?
- Anonyymi
EI voi, koska sellaista ei ole. Kristinuskon sotkeminen isänmaallisuuteen on pelkästään poliittinen temppu.
- Anonyymi
Olen aina pitänyt lauseesta "velhonaisen älä salli elää", mutta se on Vanhassa. 🤔
Et sinä ainakaan pane tikkua ristiin eri kanavilla rahaa kerääviä "velhonaisia" vastaan.
Mutta mikä meteli syntyykään jos uskovainen saa varoja lähimmäistyöhön! Anonyymi kirjoitti:
Et sinä ainakaan pane tikkua ristiin eri kanavilla rahaa kerääviä "velhonaisia" vastaan.
Mutta mikä meteli syntyykään jos uskovainen saa varoja lähimmäistyöhön!Nämä velhonaisemme eivät täällä jatkuvasti kehu omaa erinomaisuuttaan, valehtele ja vääristele sekä törkeästi demonisoi toisella tavalla ajattelevia ihmisiä. He vain sallivat herkkäuskoisten hölmöjen soittaa.
Velhonaiselle soittelija jos tulee järkiinsä, se oli siinä sitten. Kukaan ei häntä ala painostaa, kiusata ja uhata ikuisella kidutuksella sen takia että hän lopetti velhonaisen kusetusten rahoittamisen.
- Anonyymi
Totta kai uskaltaa ja saa. Mutta miksi jumalanpalveluksella tulisi olla mitään tekemistä esimerkiksi koulujen kanssa?
Jumalanpalveluksia saa jörjestää niin paljoin kuin haluaa. Mutta se kuka sinne kirkkoon haluaa mennä on jokaisen oma asia. Koulun, opettajien, ei tule taluttaa oppilaita kirkoon jumalanpalvelukseen.
Eikä esim. pomojen tule taluttaa työntekijäitään jumalanpalvelukseen. Työntekijät toki voivat ihan itse ja omatoimisesti päätää mennä jumalanpalvelukseen.
Kirkko voi järjestää jumalanpalveuksen jos haluaa, esim. yliopiston lukuvuoden aloituspäivänä ja päivän, jolloin eduskunta aloittaa työnsä, istuntokautensa. Mutta minusta olisi parempi, että se ei olisi eduskunnan virallista ohjelmaa, vaaan jokainen kansanedusta ihan itse miettii ja päättää osallistuuko tuohon jumalanpalvelukseen.
Johan se on päätetty, että esim. oikeus ei voi avata isuntokauttaan uskonnollisin seremonioin. Jossain päin Suomea vielä muuta vuosi sitten niin taphtui, mutta siitä luovuttiin, kun eduskunnan OAM puuttui perustellusti asiaan.
Jos jonkun, niin oikeuslaitoksen tulee olla puolueeton suhteessa erilaisiin vakaumuksiin - olivatpa ne sitten uskonnollisia tai uskonnottomia, sekulareja.
Ei ole mitään pelkoa, että uskovaislla ja varsinkaan kristityillä, ei olisi muka mahdollisuuksia harjoittaa uskontoaan yllin kyllin. Mutta ei sen uskon tuputtaminen aivan täysin rajoittamatonta saa olla. Ei sentään ihan koska/missä/milloin tahansa, muista piittaamatta. - Anonyymi
Siinäpä olisikin varmaan tosi selkeästi jo käännetty Jumalalle selkä, jos ei Herraa huomioitaisi Itsenäisyyspäivänä, kun ottaa huomioon sen, että Herra on auttanut Suomea pääsemään sorrosta ja itsenäistymään. Tosin saa Jumalaa palvottua muuallakin kuin kirkoissa. Kunhan Herra huomioidaan, se on pääasia.
Lippukin kuvastaa Jeesuksen ristiä. Vaihdetaanko sekin kohta johonkin muuhun, mikä kuvastaa nyky-Suomen tilaa paremmin? - Anonyymi
Siinäpä olisikin varmaan tosi selkeästi jo käännetty Jumalalle selkä, jos ei Herraa huomioitaisi Itsenäisyyspäivänä, kun ottaa huomioon sen, että Herra on auttanut Suomea pääsemään sorrosta ja itsenäistymään. Tosin saa Jumalaa palvottua muuallakin kuin kirkoissa. Kunhan Herra huomioidaan, se on pääasia.
Lippukin kuvastaa Jeesuksen ristiä. Vaihdetaanko sekin kohta johonkin muuhun, mikä kuvastaa nyky-Suomen tilaa paremmin?II maailmansodassa Herra vaati palveluksistaan lähes 90 000 suomalaisen hengen, jotta lopuksi saattoi armollisesti sallia meidän säilyttää itsenäisyytemme.
Ruotsalaisilta Hän taas ei ole vaatinut ainuttakaan raatoa vuoden 1815 jälkeen, mitä tosiasiaa sopii teidänkin miettiä hiljaa päissänne.- Anonyymi
II maailmansodassa Herra vaati palveluksistaan lähes 90 000 suomalaisen hengen, jotta lopuksi saattoi armollisesti sallia meidän säilyttää itsenäisyytemme.
Ruotsalaisilta Hän taas ei ole vaatinut ainuttakaan raatoa vuoden 1815 jälkeen, mitä tosiasiaa sopii teidänkin miettiä hiljaa päissänne.Ja nyt ruotsalaiset elää koko ajan hengen hädässä kituelämää kun poliisitkaan ei enää saa mitään rikolliselle ja terroristeille.
Anonyymi kirjoitti:
Ja nyt ruotsalaiset elää koko ajan hengen hädässä kituelämää kun poliisitkaan ei enää saa mitään rikolliselle ja terroristeille.
Kauan kestää, ennen kuin Ruotsissa edes muutama sata on kuollut terrorismin ja rikollisuuden uhrina. Kaikki Suomessa 1940-luvulla eläneet olisivat vaihtaneet osia ruotsalaisten kanssa ihan sukkana ja riemusta kiljuen, ja parisataa tuhatta sinne sitten 1960-luvulla muuttikin elintasopakolaisiksi.
Ruotsissa on yhä parempi elintaso kuin meillä, eikä ole mitään merkkejä siitä että lähivuosina ottaisimme heidät kiinni. Todennäköisyys kuolla rikollisuuden uhrina voi todella olla siellä hieman suurempi kuin täällä, mutta merkittävä se ei silti naapurissakaan ole.
- Anonyymi
Juhlajumalaa voi palvella missä vain.
- Anonyymi
Niin se on, Jumalaa voi palvella missä vaan. Hän ei ole sidottu kirkkoihin, tai temppeliin. Joku sanoi kerran, että metsä on hänen kirkkonsa.
Tarvitseeko aina miettiä kuka pahoittaa mielensä, ei me voida kaikkia miellyttää. Kunhan ollaan asiallisia ja asiat voi sanoa monella tavalla.
- Anonyymi
Palstan keskustelut muistuttavat jo kuolleen hevosen piiskaamista. Aivoja olisi hyvä harjoittaa vähän monipuolisemmin, etteivät juutu tällä tavoin yhdelle raiteelle.
- Anonyymi
Kuka ajattelee lapsia tässä joulu- ym. koulujuhlien kielloissa? Ei kukaan!!! Vaan kysymys on puhtaasti ja selkeästi kakaramaisten ja pikkusieluisten aikuisten mielettömästä näkemysriidasta, jossa itseään järkevinä pitävät aikuiset pelkäävät kuollakseen "Jeesus-tartuntaa"!!! 😡 Niin surkuhupaisia he ovat, etteivät kehtaa edes myöntää sitä, etteivät varmasti ole itsekään lapsuudessaan kirkollisista juhlista mitenkään koskaan kärsineet!
ArtoTTT kirjoitti:
Joulupukki ja muumipappa ei haittaa yhtään, mutta ….
Kukaan ei väitä tosissaan, että nuo ovat todellisia olentoja, jotka suututettaessa voivat olla pahempia sadisteja kuin hirveinkään ihminen.
- Anonyymi
ArtoTTT kirjoitti:
Joulupukki ja muumipappa ei haittaa yhtään, mutta ….
Joulupukkia ja muumipappaa ei markkinoida totena vaan viihteenä.
- Anonyymi
Kukaan ei väitä tosissaan, että nuo ovat todellisia olentoja, jotka suututettaessa voivat olla pahempia sadisteja kuin hirveinkään ihminen.
"Kukaan ei väitä tosissaan, että nuo ovat todellisia olentoja, jotka suututettaessa voivat olla pahempia sadisteja kuin hirveinkään ihminen."
Mutta mitä se on sinulta pois jos uskomme Jeesukseen?
Sinähän pidät Häntä satuolentona samalla lailla kuin Muumi-pappaa. Jos joku lapsi väittää tai uskoo, että Muumi-pappa on todellinen olento, niin menetkö ja tahdot tappaa tuon lapsen uskon raivoamalla häntä vastaan päivät ja yöt vuodesta toiseen?
- Anonyymi
Uskovien tulisi lopettaa kaikki kirkko- ja seurakuntatilojensa vuokraamiset ja luovuttamiset muuhun kuin raamatun sanan julistamiseen ja uskovien tilaisuuksiin. Myös häät. Nythän riittää, että toinen kihlaparista on jäsen kirkossa. Uskoa ei edellytetä missään tapauksessa.
Ehkä pitäisi alkaa häitä järjestäviltä penäämään, niinkuin maahanmuuttajilta penätään, että "onko usko aitoa, milloin kääntymys tapahtui, mikä tekee sinut kristityksi"?
Tai kenties uskosta osattomille kävijöille voisi valmistaa oman pakanoitten esipihan niin kuin Jerusalemin temppelissäkin aikanaan oli.
Lapset sen sijaan saisivat kirmata rauhassa. Sallihan Jeesuskin lasten kimaamisen temppelissä.>Lapset sen sijaan saisivat kirmata rauhassa. Sallihan Jeesuskin lasten kimaamisen temppelissä.
Raamatunkaan mukaan Jeesuksella ei tosin ollut minkäänlaista sananvaltaa ainoankaan temppelin tapahtumiin.- Anonyymi
>Lapset sen sijaan saisivat kirmata rauhassa. Sallihan Jeesuskin lasten kimaamisen temppelissä.
Raamatunkaan mukaan Jeesuksella ei tosin ollut minkäänlaista sananvaltaa ainoankaan temppelin tapahtumiin.Jaa ei ollut ...
Luuk. 21:6
"Päivät tulevat, jolloin tästä, mitä katselette, ei ole jäävä kiveä kiven päälle, maahan jaottamatta".
- Anonyymi
lenin sedälle kiitos kiitos aamen aamen Suomen itsenäisyydestä.
- Anonyymi
Kilpailu uskoville:
Sanokaa mikä Jeesuksen lausuma teiden mielestä kannustaa isänmaallisuuteen?- Anonyymi
No mikä Jeesusksen lausuma kannustaa toisenmaalaisuuteen?
- Anonyymi
Antakaa keisarille se, mikä keisarille kuuluu. Jokainen olkoon alamainen sille esivallalle, jonka vallan alla hän on. Sillä ei ole esivaltaa muutoin kuin Jumalalta; ne, jotka ovat, ovat Jumalan asettamat. Sentähden, joka asettuu esivaltaa vastaan, se nousee Jumalan säätämystä vastaan...tulee olla alamainen... Sentähdenhän te verojakin maksatte. Sillä he ovat Jumalan palvelusmiehiä. Antakaa kaikille, mitä annettava on: kenelle vero, sille vero, kenelle tulli, sille tulli, kenelle pelko, sille pelko, kenelle kunnia, sille kunnia. Palvelkaa sen kaupungin parasta, johon Herra on teidät asettanut. Hallitus on hyväksi, vaikka sortoa onkin.
Lisäksi Ilmestyskirja, Jeesuksen Kristuksen ilmestys, kertoo, että eri kansat ovat vielä tulevaisuudessakin olemassa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Antakaa keisarille se, mikä keisarille kuuluu. Jokainen olkoon alamainen sille esivallalle, jonka vallan alla hän on. Sillä ei ole esivaltaa muutoin kuin Jumalalta; ne, jotka ovat, ovat Jumalan asettamat. Sentähden, joka asettuu esivaltaa vastaan, se nousee Jumalan säätämystä vastaan...tulee olla alamainen... Sentähdenhän te verojakin maksatte. Sillä he ovat Jumalan palvelusmiehiä. Antakaa kaikille, mitä annettava on: kenelle vero, sille vero, kenelle tulli, sille tulli, kenelle pelko, sille pelko, kenelle kunnia, sille kunnia. Palvelkaa sen kaupungin parasta, johon Herra on teidät asettanut. Hallitus on hyväksi, vaikka sortoa onkin.
Lisäksi Ilmestyskirja, Jeesuksen Kristuksen ilmestys, kertoo, että eri kansat ovat vielä tulevaisuudessakin olemassa."Antakaa keisarille se, mikä keisarille kuuluu. Jokainen olkoon alamainen sille esivallalle, jonka vallan alla hän on."
Huomattavaa on, että tässä Jeesus puhuu siis palestiina miehittävän Rooman keisarista eikä palestiinalaisten tai juutalaisten omasta hallinnosta. "Kunnioittakaan miehittäjän valtaa", oli siis Jeesuksen sanoma. Ei järin patrioottista. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Antakaa keisarille se, mikä keisarille kuuluu. Jokainen olkoon alamainen sille esivallalle, jonka vallan alla hän on."
Huomattavaa on, että tässä Jeesus puhuu siis palestiina miehittävän Rooman keisarista eikä palestiinalaisten tai juutalaisten omasta hallinnosta. "Kunnioittakaan miehittäjän valtaa", oli siis Jeesuksen sanoma. Ei järin patrioottista.Veivaa miten tahdot. Raamattua tunteville uskoville asia ilmenee selvästi kirjoituksista, mikä on Jumalan tahto.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lisäksi Ilmestyskirja, Jeesuksen Kristuksen ilmestys, kertoo, että eri kansat ovat vielä tulevaisuudessakin olemassa.Esivalta on Jumalasta. Jokainen esivalta vastaa kerran Jumalan edessä teoistaan. Jolle paljon on annettu siltä paljon vaaditaan, sanoo Jumalan sana. Siis esivalta on Jumalasta, mutta esivallan teot eivät sitä aina ole. Jumala on kaikkien ihmisten oikeuden mukainen tuomitsija.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Esivalta on Jumalasta. Jokainen esivalta vastaa kerran Jumalan edessä teoistaan. Jolle paljon on annettu siltä paljon vaaditaan, sanoo Jumalan sana. Siis esivalta on Jumalasta, mutta esivallan teot eivät sitä aina ole. Jumala on kaikkien ihmisten oikeuden mukainen tuomitsija.
Oli todella ihana itsenäisyyspäivän Jumalan palvelus suurkirkossa. Siitä suur kiitos Jumalalle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Veivaa miten tahdot. Raamattua tunteville uskoville asia ilmenee selvästi kirjoituksista, mikä on Jumalan tahto.
Uskovainen kun pistää Raamatun rivien väliin aina omat kuvitelmansa ja lukee ne sitten sieltä Jumalan sanana.
Totuus kuitenkin on, että tuossa Jeesuksen lausumassa puhutaan Rooman keisarista.
Totuus kuitenkin on se, että Rooma oli Palestiinassa miehittäjä.
Totuus kuitenkin on se, että juutalaisilla oli voimakas itsenäisyysliike, joka vastusti Rooman valtaa. Jo yli sata vuotta ennen ajanlaskun alkua oli juutalaisia ryhmiä (selootit) jotka olivat valmiit aseelliseen taisteluun ja terroritekoihin miehittäjää vastaan ja halusivat karkottaa ne. Selootit järjestäytyivät puolueeksi Herodes Suuren aikana (37 eaa. – 4 eaa.). Vuoden 6 jälkeen Juudas Galilealainen aloitti kapinan miehittäjiä vastaan. Suurempi kapina (ensimmäinen juutalaissota) alkoi vuonna 66.
Totuus on siis se, että Jeesuksen väitettynä elinaikana jokainen palestiinassa tiesi juutalaisten "kansallismielisestä" liikehdinnästä. Jeesuksen lausuma on suora kannanotto tähän.
Eli sen sijaan, että Jeesus olisi tukenut juutalaisten kansallismielistä liikehdintää hän kehotti maksamaan kiltisti veronsa miehittäjälle ja alistumaan tämän valtaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Esivalta on Jumalasta. Jokainen esivalta vastaa kerran Jumalan edessä teoistaan. Jolle paljon on annettu siltä paljon vaaditaan, sanoo Jumalan sana. Siis esivalta on Jumalasta, mutta esivallan teot eivät sitä aina ole. Jumala on kaikkien ihmisten oikeuden mukainen tuomitsija.
"Esivalta on Jumalasta."
Tämä olisi ollut hyvä kärki luterilaisessa käännytystyössä esimerkiksi 1950-1980 -luvun Virossa. Anonyymi kirjoitti:
Ei paljon lohduta.
Kyllähän "esivallat" on ihan ihmisten luomia järjestelmiä.
Vai että tässä pitäisi olla oikein "alamainen"! Nöyrimmästi nuoleskelemaan esivallan edessä vain, niin on kunnon uskovainen!- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Esivalta on Jumalasta."
Tämä olisi ollut hyvä kärki luterilaisessa käännytystyössä esimerkiksi 1950-1980 -luvun Virossa.Olkoon sitten esivalta punainen tai valkoinen. Jos se hoitaa alaistensa asioita parhaalla mahdollisella tavalla, ja ymmärtää antaa kunnian ja kiitoksen Jumalalle. Niin hyvä niin,eihän paremmmin voisi asiat olla. Jos kaikki esivallat maailmassa hoitaisi asioita Jumalan kymmenen käskyn periaatteella, kyllä maailma olis toisenlainen. Tosin alamaistenkin tulis elää käskyjen mukaisesti. Armeijat saisi lopettaa, poliisivoimia ei tarvittaisi. Kukaan ei himoitsisi toisen omaisuutta, aviopuolisoa eikä muutakaan toisen omaa. Lapset sais ja kasvaisi ilman pelkoa vanhempiensa kanssa. Siis aikamoinen muutos nykyiseen, vain, koska elettäisiin luojamme ja Jumalamme käskyjen mukaan.
Anonyymi kirjoitti:
Lisäksi Ilmestyskirja, Jeesuksen Kristuksen ilmestys, kertoo, että eri kansat ovat vielä tulevaisuudessakin olemassa.>Jokainen olkoon alamainen sille esivallalle, jonka vallan alla hän on.
Tällä periaatteella meillä olisi yhä hallitsijanamme Venäjän tsaari, eikä nyt todellakaan tarvitsisi jännätä kenestä tulee ylihuomenna PM.
Toivoisin vähän enemmän isänmaallisuutta myös uskovaisilta, mutta turha taitaa sekin toive olla.Anonyymi kirjoitti:
Uskovainen kun pistää Raamatun rivien väliin aina omat kuvitelmansa ja lukee ne sitten sieltä Jumalan sanana.
Totuus kuitenkin on, että tuossa Jeesuksen lausumassa puhutaan Rooman keisarista.
Totuus kuitenkin on se, että Rooma oli Palestiinassa miehittäjä.
Totuus kuitenkin on se, että juutalaisilla oli voimakas itsenäisyysliike, joka vastusti Rooman valtaa. Jo yli sata vuotta ennen ajanlaskun alkua oli juutalaisia ryhmiä (selootit) jotka olivat valmiit aseelliseen taisteluun ja terroritekoihin miehittäjää vastaan ja halusivat karkottaa ne. Selootit järjestäytyivät puolueeksi Herodes Suuren aikana (37 eaa. – 4 eaa.). Vuoden 6 jälkeen Juudas Galilealainen aloitti kapinan miehittäjiä vastaan. Suurempi kapina (ensimmäinen juutalaissota) alkoi vuonna 66.
Totuus on siis se, että Jeesuksen väitettynä elinaikana jokainen palestiinassa tiesi juutalaisten "kansallismielisestä" liikehdinnästä. Jeesuksen lausuma on suora kannanotto tähän.
Eli sen sijaan, että Jeesus olisi tukenut juutalaisten kansallismielistä liikehdintää hän kehotti maksamaan kiltisti veronsa miehittäjälle ja alistumaan tämän valtaan.>Eli sen sijaan, että Jeesus olisi tukenut juutalaisten kansallismielistä liikehdintää hän kehotti maksamaan kiltisti veronsa miehittäjälle ja alistumaan tämän valtaan.
Kiittämättömyys on maailman palkka, kun Jeesus sitten kuitenkin teloitettiin rettelöitsijänä. Mitalihan hänelle olisi kuulunut.Anonyymi kirjoitti:
"Esivalta on Jumalasta."
Tämä olisi ollut hyvä kärki luterilaisessa käännytystyössä esimerkiksi 1950-1980 -luvun Virossa.Ja nykyisessä työssä Kiinassa... 😄
- Anonyymi
>Jokainen olkoon alamainen sille esivallalle, jonka vallan alla hän on.
Tällä periaatteella meillä olisi yhä hallitsijanamme Venäjän tsaari, eikä nyt todellakaan tarvitsisi jännätä kenestä tulee ylihuomenna PM.
Toivoisin vähän enemmän isänmaallisuutta myös uskovaisilta, mutta turha taitaa sekin toive olla.>> Tällä periaatteella meillä olisi yhä hallitsijanamme Venäjän tsaari, eikä nyt todellakaan tarvitsisi jännätä kenestä tulee ylihuomenna PM. zz
Raamatussa Herra kehotti israelilaisia esim. taipumaan pakkosiirtoon Babylonian vallan alle. Ihminen ei Jumalan suunnitelmia tiedä, miksi joskus pitää tällaisiinkin suostua. Anonyymi kirjoitti:
>> Tällä periaatteella meillä olisi yhä hallitsijanamme Venäjän tsaari, eikä nyt todellakaan tarvitsisi jännätä kenestä tulee ylihuomenna PM. zz
Raamatussa Herra kehotti israelilaisia esim. taipumaan pakkosiirtoon Babylonian vallan alle. Ihminen ei Jumalan suunnitelmia tiedä, miksi joskus pitää tällaisiinkin suostua.Tai sitten ei ole mitään suunnitelmaa, vaan asiat tapahtuvat siten kuin luonto ja ihmisten ratkaisut "sanelevat".
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
>> Tällä periaatteella meillä olisi yhä hallitsijanamme Venäjän tsaari, eikä nyt todellakaan tarvitsisi jännätä kenestä tulee ylihuomenna PM. zz
Raamatussa Herra kehotti israelilaisia esim. taipumaan pakkosiirtoon Babylonian vallan alle. Ihminen ei Jumalan suunnitelmia tiedä, miksi joskus pitää tällaisiinkin suostua.No hoitiko tsaari kansan asoita tasapuolisesti, enpä usko. Vielä huonommasti kansan asoita hoiti bolsevikki hallitus, mutta kaikki vastaavat teoistaan Luojamme edessä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olkoon sitten esivalta punainen tai valkoinen. Jos se hoitaa alaistensa asioita parhaalla mahdollisella tavalla, ja ymmärtää antaa kunnian ja kiitoksen Jumalalle. Niin hyvä niin,eihän paremmmin voisi asiat olla. Jos kaikki esivallat maailmassa hoitaisi asioita Jumalan kymmenen käskyn periaatteella, kyllä maailma olis toisenlainen. Tosin alamaistenkin tulis elää käskyjen mukaisesti. Armeijat saisi lopettaa, poliisivoimia ei tarvittaisi. Kukaan ei himoitsisi toisen omaisuutta, aviopuolisoa eikä muutakaan toisen omaa. Lapset sais ja kasvaisi ilman pelkoa vanhempiensa kanssa. Siis aikamoinen muutos nykyiseen, vain, koska elettäisiin luojamme ja Jumalamme käskyjen mukaan.
Esimerkiksi useimmat muslimidiktaattorit kunniottavat ensimmäistä käskyä eivätkä salli uskonnonvapautta maassaan.
- Anonyymi
>Eli sen sijaan, että Jeesus olisi tukenut juutalaisten kansallismielistä liikehdintää hän kehotti maksamaan kiltisti veronsa miehittäjälle ja alistumaan tämän valtaan.
Kiittämättömyys on maailman palkka, kun Jeesus sitten kuitenkin teloitettiin rettelöitsijänä. Mitalihan hänelle olisi kuulunut.Juuri näin. Jeesus oli myöntyväisyyslinjan mies parhaasta päästä. Roomalaistenhan olisi pitänyt antaa kultaa ja kunniaa eikä naulata roikkumaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No hoitiko tsaari kansan asoita tasapuolisesti, enpä usko. Vielä huonommasti kansan asoita hoiti bolsevikki hallitus, mutta kaikki vastaavat teoistaan Luojamme edessä.
Tsaareissa oli eroja. Aleksanteri II;n patsas pystytettiin aikoinaan ihan v*tuilu tarkoituksissa ja kohteena oli Nikolai II. Aleksanteri kakkonen kun oli hyvä tsaari ja Nikke kakkonen paha tsaari.
Anonyymi kirjoitti:
Olkoon sitten esivalta punainen tai valkoinen. Jos se hoitaa alaistensa asioita parhaalla mahdollisella tavalla, ja ymmärtää antaa kunnian ja kiitoksen Jumalalle. Niin hyvä niin,eihän paremmmin voisi asiat olla. Jos kaikki esivallat maailmassa hoitaisi asioita Jumalan kymmenen käskyn periaatteella, kyllä maailma olis toisenlainen. Tosin alamaistenkin tulis elää käskyjen mukaisesti. Armeijat saisi lopettaa, poliisivoimia ei tarvittaisi. Kukaan ei himoitsisi toisen omaisuutta, aviopuolisoa eikä muutakaan toisen omaa. Lapset sais ja kasvaisi ilman pelkoa vanhempiensa kanssa. Siis aikamoinen muutos nykyiseen, vain, koska elettäisiin luojamme ja Jumalamme käskyjen mukaan.
>Jos se hoitaa alaistensa asioita parhaalla mahdollisella tavalla, ja ymmärtää antaa kunnian ja kiitoksen Jumalalle.
Tuollaista hallintoa ei ole koskaan ollut missään.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juuri näin. Jeesus oli myöntyväisyyslinjan mies parhaasta päästä. Roomalaistenhan olisi pitänyt antaa kultaa ja kunniaa eikä naulata roikkumaan.
Jeesuksella oli selkeä käsitys omasta tehtävästään, eikäse liittynyt valtakunnan politiikkaan: Jeesus: "Minun valtakuntani ei ole tästä maailmasta".
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Esivalta on Jumalasta."
Tämä olisi ollut hyvä kärki luterilaisessa käännytystyössä esimerkiksi 1950-1980 -luvun Virossa."Esivalta on Jumalasta."
Aivan. Raamatun mukaan Jumala antoi Israelin kansalle lait ja yhteiskuntajärjestyksen. Esivallan kunnioittaminen ei tarkoita virkavallan pokkurointia, vaan yhteiskunnan instituutioiden hyväksymistä. Kristitty ei siis voi sanoa, että hän on Jumalan palvelijana yhteiskunnan instituutioiden, lakien ja sääntöjen ulkopuolella. - Anonyymi
jjeeves kirjoitti:
Ei paljon lohduta.
Kyllähän "esivallat" on ihan ihmisten luomia järjestelmiä.
Vai että tässä pitäisi olla oikein "alamainen"! Nöyrimmästi nuoleskelemaan esivallan edessä vain, niin on kunnon uskovainen!"Vai että tässä pitäisi olla oikein "alamainen"! Nöyrimmästi nuoleskelemaan esivallan edessä vain, niin on kunnon uskovainen!"
Sulla on vaan huono itsetunto. :) Henkilökohtaisesti en saa traumoja lakien noudattamisesta tai siitä, että tietyt tahot vastaavat yhteiskunnassa tietyistä asioista. - Anonyymi
Toivoisin vähän enemmän isänmaallisuutta myös uskovaisilta, mutta turha taitaa sekin toive olla.Mitä epäisänmaallista esivallan, lain ja oikeuden kunnioittamisessa on? Raamattu ei ota kantaa hallitsijoiden tai hallitusmuotojen vaihtumiseen. Vaan kyse on siitä, että kristitty ei voi katsoa olevan lain ja yhteiskuntajärjestyksen yläpuolella.
Anonyymi kirjoitti:
Mitä epäisänmaallista esivallan, lain ja oikeuden kunnioittamisessa on? Raamattu ei ota kantaa hallitsijoiden tai hallitusmuotojen vaihtumiseen. Vaan kyse on siitä, että kristitty ei voi katsoa olevan lain ja yhteiskuntajärjestyksen yläpuolella.
Jos esivalta on miehittäjän tai hirmuhallitsijan, mitähän epäisänmaallista sen hyväksymisessä tosiaan voisi olla. Huoh.
Anonyymi kirjoitti:
"Vai että tässä pitäisi olla oikein "alamainen"! Nöyrimmästi nuoleskelemaan esivallan edessä vain, niin on kunnon uskovainen!"
Sulla on vaan huono itsetunto. :) Henkilökohtaisesti en saa traumoja lakien noudattamisesta tai siitä, että tietyt tahot vastaavat yhteiskunnassa tietyistä asioista.Tasavallassa todellakaan ei ole alamaisia. Olemme kansalaisia.
Sellaisella ei ole itsetuntoa ollenkaan, joka tasavallassa antaa määritellä itsensä "alamaiseksi".- Anonyymi
Toivoisin vähän enemmän isänmaallisuutta myös uskovaisilta, mutta turha taitaa sekin toive olla.">Jokainen olkoon alamainen sille esivallalle, jonka vallan alla hän on.
Tällä periaatteella meillä olisi yhä hallitsijanamme Venäjän tsaari, eikä nyt todellakaan tarvitsisi jännätä kenestä tulee ylihuomenna PM."
Ei olisi - sinun eräänlaiset aatetoverisi tappoi koko perheen tuosta vaan. Anonyymi kirjoitti:
">Jokainen olkoon alamainen sille esivallalle, jonka vallan alla hän on.
Tällä periaatteella meillä olisi yhä hallitsijanamme Venäjän tsaari, eikä nyt todellakaan tarvitsisi jännätä kenestä tulee ylihuomenna PM."
Ei olisi - sinun eräänlaiset aatetoverisi tappoi koko perheen tuosta vaan.Eivät olisi tappaneet, jos olisivat olleet alamaisia esivallalle, tollo. Eivät edes vanginneet.
Hallitsijamme olisi siis tsaari, ehkäpä Pietari VI.
- Anonyymi
Katsoin, ihmettelin, miksi kirkkossa oli niin paljon tyhjiä penkkejä.
- Anonyymi
Yhtään vihreää tai vassari ministeriäkään ei ollut.
MIksi tuota ihmetellä? Kai siellä on suntiot ja turvatarkastajat tsekkaamassa, etteivät toppatakkialamaiset pääse kirkkoon eliitin lähelle haisemaan. Tai muut häiriköt. Tai häiriköiltä näyttävät.
Miten tekopyhä tilaisuus!Anonyymi kirjoitti:
Yhtään vihreää tai vassari ministeriäkään ei ollut.
Eikä ainuttakaan persu-, krisseli- tai kokkareministeriä. 😏
Eikä ainuttakaan persu-, krisseli- tai kokkareministeriä. 😏
Kai tuo tilaisuus on syytä jo jättää itsenäisyyspäivän "valtiollisesta" ohjelmasta.
- Anonyymi
Mahdotonta teitä on raamatun tuntemiseen keskustelupalstalla saatella. Täälläkin ketjussa on niin monta väärä väitettä, ettei jaksa edes aloittaa korjaamistoimia.
Kun tasavallan presidentti toivottaa kansalle Jumalan siunausta, niin olkaa tyytyväisiä, että toivotetaan siunausta, sillä Suomen kansan ansiot antaisivat aihetta aivan päinvastaiseen. Mutta Jumala on pitkämielinen.
Se kirouksenkin päivä on kyllä tulossa, jolloin on turha toivoakaan siunausta.- Anonyymi
Ne hallituksen ja kansanedustajat, jotka eivät kunnioittaneet itsenäisyyttämme Jumalan palvelustilaisuudessa suurkirkossa, vain syystä, että ei kiinnosta. Eivät todellakaan kunnioita sotiemme veteraaneja. Jotka osallistuivat Jumalan palvelukseen vihollisen voimakkaan tykkitylen alla 20 asteen pakkasessa. Tv, kuva oli Kollaalta, jossa komppania seisoi joulu hartaustilaisuudessa harjanteen suojassa ammusten ujeltaessa päitten yläpuolella ohi. Pastori ja kansanedustaja Rantamaa julisti sanomaa Kristuksesta. Komppanian päällikkö Juutilaisen seisoessa rinnalla. Tilaisuus päättyi voimakkaaseen, sydämensä pohjasta veisaavien nuorten isänmaan puolustajien kiitoslauluun. Tilaisuudesta kerrotaan kirjassa. Kentäpappina Kollaalla. Yhdessä asiassa Suomella oli ylivoima ateistiseen viholliseen nähden ja se oli rukouksen alueella. Sotilaat rukoilivat kaikilla rintamilla ja kotirintamilla rukoilivat sotilaitten omaiset ja lähes koko kansa.
- Anonyymi
Mitä virkaa tuollaisella siunauksen toivotuksella on?
Jos Jumala on oikeamielinen niin hänhän kohtelee Suomea niin kuin oikein on. Vai onko Niinistö niin itseään täynnä että kuvittelee Jumalankin tekevän niin kuin hän toivoo?
Siunaus on käytännössä "hyvää karman" loitsimista eli magiaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ne hallituksen ja kansanedustajat, jotka eivät kunnioittaneet itsenäisyyttämme Jumalan palvelustilaisuudessa suurkirkossa, vain syystä, että ei kiinnosta. Eivät todellakaan kunnioita sotiemme veteraaneja. Jotka osallistuivat Jumalan palvelukseen vihollisen voimakkaan tykkitylen alla 20 asteen pakkasessa. Tv, kuva oli Kollaalta, jossa komppania seisoi joulu hartaustilaisuudessa harjanteen suojassa ammusten ujeltaessa päitten yläpuolella ohi. Pastori ja kansanedustaja Rantamaa julisti sanomaa Kristuksesta. Komppanian päällikkö Juutilaisen seisoessa rinnalla. Tilaisuus päättyi voimakkaaseen, sydämensä pohjasta veisaavien nuorten isänmaan puolustajien kiitoslauluun. Tilaisuudesta kerrotaan kirjassa. Kentäpappina Kollaalla. Yhdessä asiassa Suomella oli ylivoima ateistiseen viholliseen nähden ja se oli rukouksen alueella. Sotilaat rukoilivat kaikilla rintamilla ja kotirintamilla rukoilivat sotilaitten omaiset ja lähes koko kansa.
Sanonta että: "ateisteja ei juoksuhaudoissa ole" pitänee paikkansa
Anonyymi kirjoitti:
Ja jos Jumala (olettaen, että on edes olemassa) olisi halunnut, ettei Suomi kärsi sodassa, niin hän olisi estänyt koko sodan. Näin ei tapahtunut, eli Jumala joko ei pystynyt estämään sotaa tai halusi, että kymmenet tuhannet suomalaiset kuolevat ja haavoittuvat ja sitä useammat kärsivät vielä lisää muutoin. Mitä sitten jos entisaikaan, jolloin taikausko oli yleisempää, rukoiltiin? Eivät näköjään auttaneet rukoukset siitä, että maamme olisi saanut olla rauhassa. Eli kuinka paljon Jumala piittasi? Vai piittasiko kun sai nähdä veriuhrin?
Todellisuudessa tiedämme ainakin sen, että suomalaiset taistelivat sisukkaasti ja urheasti, ja kotirintama teki taustatyötä. Näkyikö Jeesusta lataamassa konekivääriä? Oliko Jeesus taikomassa lihanpaljoja hernerokkaan korsuissa? Niin. Siellä rintamalla miehet taistelivat ihmis- ja konevoimin. Ihmisten äly, osaaminen ja rohkeus näkyivät siinä miten jätkät ja se vähä kalusto mitä oli käytettävissä, käytettiin niin hyödyksi kuin pystyttiin.
On ihmisten työn ja älyn ja osaamisen ja uhrausten väheksyntää lietsoa ajatusta, että Jumalana avulla voitettiin, koska jos olisi olemassa hyvä Jumala, niin tuohon sotaan ei hän olisi esi-isiämme edes pakottanut! Kommentointisi myös väheksyy kaikkien Jumalaan uskomattomien työtä ja uhrausta. Pidän sitä halveksuntana ihmisyyttä, ja omankin varmuudella ateistin isoisäni, ja toisen melko todennäköisesti sellaisen uhrausta vastaan noissa sodissa.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minun isäni oli ateisti. Ei kuunaan mennyt vapaaehtoisesti kirkkoon. Hän oli myös lääkintäalikersantti jatkosodassa ja haavottuneita pelastaessaan sai osuman ja menetti toisen jalkansa.
Joten älä sinä vellihousu paskanjauhaja tule selittämään yhtään mitään siitä että itsenäisyyttä muka kunnioitettaisiin vain kirkossa. Tuollainen ihmisroska ei kelvollinen edes kommentoimaan koko asiaa! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin sanoi myös isäni ja hänen aseveljensä, jotka taistelivat Summan lohkolla. "Siellä rukoili jokainen". Moni rukoilija sai kutsun Taivaan kotiin,johon Jeesus Kristus on mennyt valmistamaan heille ja meille sijaa. Siihen kotikutsuun jäi maalliset vaivat, kivut, tuskat, kiusaukset, tappiot, pelot ja murheet. Useimmat kuitenkin säilyivät hengissä, mutta sitten myöhemmin kukin ovat siirtyneet sankarikuoleman kokeneiden veljiensä joukkoon. Niin myös isäni jo vuosia sitten.
- Anonyymi
T218O kirjoitti:
Ja jos Jumala (olettaen, että on edes olemassa) olisi halunnut, ettei Suomi kärsi sodassa, niin hän olisi estänyt koko sodan. Näin ei tapahtunut, eli Jumala joko ei pystynyt estämään sotaa tai halusi, että kymmenet tuhannet suomalaiset kuolevat ja haavoittuvat ja sitä useammat kärsivät vielä lisää muutoin. Mitä sitten jos entisaikaan, jolloin taikausko oli yleisempää, rukoiltiin? Eivät näköjään auttaneet rukoukset siitä, että maamme olisi saanut olla rauhassa. Eli kuinka paljon Jumala piittasi? Vai piittasiko kun sai nähdä veriuhrin?
Todellisuudessa tiedämme ainakin sen, että suomalaiset taistelivat sisukkaasti ja urheasti, ja kotirintama teki taustatyötä. Näkyikö Jeesusta lataamassa konekivääriä? Oliko Jeesus taikomassa lihanpaljoja hernerokkaan korsuissa? Niin. Siellä rintamalla miehet taistelivat ihmis- ja konevoimin. Ihmisten äly, osaaminen ja rohkeus näkyivät siinä miten jätkät ja se vähä kalusto mitä oli käytettävissä, käytettiin niin hyödyksi kuin pystyttiin.
On ihmisten työn ja älyn ja osaamisen ja uhrausten väheksyntää lietsoa ajatusta, että Jumalana avulla voitettiin, koska jos olisi olemassa hyvä Jumala, niin tuohon sotaan ei hän olisi esi-isiämme edes pakottanut! Kommentointisi myös väheksyy kaikkien Jumalaan uskomattomien työtä ja uhrausta. Pidän sitä halveksuntana ihmisyyttä, ja omankin varmuudella ateistin isoisäni, ja toisen melko todennäköisesti sellaisen uhrausta vastaan noissa sodissa.Kaikenlaistahan sitä voi höpötellä kun ei tiedä eikä tunne "kirjoituksia"!
Ihan vaan tiedoksi että ei ihmistä miksikään robotiksi, jota ohjataan "ylhäältä", ole luotu VAAN "Jumalan kuvaksi" jolla on VAPAA OMA TAHTO!
Valitettavasti tämä yllä oleva tarkoittaa sitä että ihmisillä on kollektiivinen vastuu tekemisistään täällä maapalolla eli myös syyttömät joutuvat kärsimään muiden töppäilyistä! Anonyymi kirjoitti:
Kaikenlaistahan sitä voi höpötellä kun ei tiedä eikä tunne "kirjoituksia"!
Ihan vaan tiedoksi että ei ihmistä miksikään robotiksi, jota ohjataan "ylhäältä", ole luotu VAAN "Jumalan kuvaksi" jolla on VAPAA OMA TAHTO!
Valitettavasti tämä yllä oleva tarkoittaa sitä että ihmisillä on kollektiivinen vastuu tekemisistään täällä maapalolla eli myös syyttömät joutuvat kärsimään muiden töppäilyistä!"Kaikenlaistahan sitä voi höpötellä kun ei tiedä eikä tunne "kirjoituksia"!"
No mitä kirjoituksista? Oleellistahan niissä on, että pitävätkö paikkansa vai ovatko satua.
"Ihan vaan tiedoksi että ei ihmistä miksikään robotiksi, jota ohjataan "ylhäältä", ole luotu VAAN "Jumalan kuvaksi" jolla on VAPAA OMA TAHTO!"
Niinhän sinä uskot. Esim. neurologisten tutkimusten mukaan on kuitenkin havaittu, että ihmisen "tekemä" päätös syntyy jo ennen kuin ihminen itse tiedostaa sen. Että se siitä "vapaasta tahdosta".
"Valitettavasti tämä yllä oleva tarkoittaa sitä että ihmisillä on kollektiivinen vastuu tekemisistään täällä maapalolla eli myös syyttömät joutuvat kärsimään muiden töppäilyistä!"
Itse asiassa vaikka ihmisillä muka olisikin "vapaa tahto", niin Jumala, joka väitetysti on kaikkitietävä kaiken luoja, on kaikesta myös kaikessa vastuussa. Muuta vaihtoehtoa ei ole, koska Jumalan pitäisi kaikkitietävyydessään tietää myös kaikki mahdolliset tapahtumasarjat, jotka johtuvat kaikista mahdollisista ihmisten valinnoista. Tästä seuraa, että hänen täytyisi olla tietoinen luoneensa pahoja tapahtumia. Ja kaikkivoipa Jumala, joka tietoisesti luo pahoja tapahtumia EI VOI OLLA HYVÄ, VAAN ON PAHA.Anonyymi kirjoitti:
Se ei pidä paikkaansa, vaan on uskonnollista propagandaa, jossa törkeästi väheksytään epäuskovien panosta sotatyössä ja omitaan aatteellisesti omaksi muidenkin saavutuksia. Jos ateistit väittäisivät, että poteroissa olisi vain ateisteja, niin uskovaiset pillastuisivat. Ateistitpa eivät ole niin törkeitä valehtelijoita, että väittäisivät sellaista, vaan ymmärtävät, että ihmisiä on erilaisia; uskovia ja epäuskovia. Jostain syystä jotkut uskovat vain katsovat olevan OK omia myös epäuskovien uhraus uskovien tekemäksi. Minusta niin tekevät uskovat sylkevät ja paskantavat epäuskovien, yhtä lailla sodassa taistelleitten, kärsineiden ja uhranneiden muistolle. Mutta sellaisia jotkut uskovat ovat, että tuollaistakin tekevät!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin sanoi myös isäni ja hänen aseveljensä, jotka taistelivat Summan lohkolla. "Siellä rukoili jokainen". Moni rukoilija sai kutsun Taivaan kotiin,johon Jeesus Kristus on mennyt valmistamaan heille ja meille sijaa. Siihen kotikutsuun jäi maalliset vaivat, kivut, tuskat, kiusaukset, tappiot, pelot ja murheet. Useimmat kuitenkin säilyivät hengissä, mutta sitten myöhemmin kukin ovat siirtyneet sankarikuoleman kokeneiden veljiensä joukkoon. Niin myös isäni jo vuosia sitten.
Olin nuorena miehenä eräässä rakennusliikkeessä harjoittelina. Siinä firmassa oli parikymmentä miestä töissä, jotka lähes kaikki oli talvi ja jatkosodan veteraaneja, jotkut myös lapinsodan. Aina silloin tällöin he keskustelivat sotahommistaan. Muistan kun he yksimielisesti totesivat, että ei ilman Korkeimman apua he olis selvinneet. Ylivoima oli niin valtava. Kun vihollinen Summassa ampui tykeillä kranaatin heittimillä, panssarivaunuilla pommikoneilla kymmeniä tuhansia ammuksia vuorokaudessa. Meillä oli kyllä tykkejäkin ,mutta kun ei niihin ollut ammuksia kun muutamia kymmeniä vuorokaudessa. Rukous antoi voimaa kestää äärimmäisen paineen, eikä pakoon lähdetty. Onneksi käsiaseisiin riitti panoksia. Joka hillitsi ateistimassojen päälleryntäyksiä, mutta ilman Jumalan ihmettä emme olisi selvinneet, totesivat veteraanit.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olin nuorena miehenä eräässä rakennusliikkeessä harjoittelina. Siinä firmassa oli parikymmentä miestä töissä, jotka lähes kaikki oli talvi ja jatkosodan veteraaneja, jotkut myös lapinsodan. Aina silloin tällöin he keskustelivat sotahommistaan. Muistan kun he yksimielisesti totesivat, että ei ilman Korkeimman apua he olis selvinneet. Ylivoima oli niin valtava. Kun vihollinen Summassa ampui tykeillä kranaatin heittimillä, panssarivaunuilla pommikoneilla kymmeniä tuhansia ammuksia vuorokaudessa. Meillä oli kyllä tykkejäkin ,mutta kun ei niihin ollut ammuksia kun muutamia kymmeniä vuorokaudessa. Rukous antoi voimaa kestää äärimmäisen paineen, eikä pakoon lähdetty. Onneksi käsiaseisiin riitti panoksia. Joka hillitsi ateistimassojen päälleryntäyksiä, mutta ilman Jumalan ihmettä emme olisi selvinneet, totesivat veteraanit.
Taidat olla kristitty kun valehtelet kun valehtelet noin sujuvasti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen Kristitty, niin kun miljardit ennen minua ja miljardit minun jälkeeni tulevat olemaan. Siis kaikkihan olemme olleet ateisteja ennen kristityksi tuloamme. Miksette lue talvisodan historiaa, eihän tämä mitä minä tiedän, ole mitään salaista asiaa, kaikki on kirjoitettu historiassa. Esim. Summan tulihelvetti. Summan savut. Kollaa kestää. Ym.ym.
Veteraanit jotka olivat olleet kranaattikeskityksien alla, kun ilmassa oli niin paljon rajahdyskaasuja, jotta meinas tukehtua, ei koskaan lausuneet luojastaan pilkkaavaa sanaa, he saattoivat altistua alkoholismiin, jolla he turruttivat järkyttäviä muistojaan, mutta Jeesusta Kristusta, heidän syntiensä sovittajaa he eivät pilkanneet humalassakaan. - Anonyymi
T218O kirjoitti:
"Kaikenlaistahan sitä voi höpötellä kun ei tiedä eikä tunne "kirjoituksia"!"
No mitä kirjoituksista? Oleellistahan niissä on, että pitävätkö paikkansa vai ovatko satua.
"Ihan vaan tiedoksi että ei ihmistä miksikään robotiksi, jota ohjataan "ylhäältä", ole luotu VAAN "Jumalan kuvaksi" jolla on VAPAA OMA TAHTO!"
Niinhän sinä uskot. Esim. neurologisten tutkimusten mukaan on kuitenkin havaittu, että ihmisen "tekemä" päätös syntyy jo ennen kuin ihminen itse tiedostaa sen. Että se siitä "vapaasta tahdosta".
"Valitettavasti tämä yllä oleva tarkoittaa sitä että ihmisillä on kollektiivinen vastuu tekemisistään täällä maapalolla eli myös syyttömät joutuvat kärsimään muiden töppäilyistä!"
Itse asiassa vaikka ihmisillä muka olisikin "vapaa tahto", niin Jumala, joka väitetysti on kaikkitietävä kaiken luoja, on kaikesta myös kaikessa vastuussa. Muuta vaihtoehtoa ei ole, koska Jumalan pitäisi kaikkitietävyydessään tietää myös kaikki mahdolliset tapahtumasarjat, jotka johtuvat kaikista mahdollisista ihmisten valinnoista. Tästä seuraa, että hänen täytyisi olla tietoinen luoneensa pahoja tapahtumia. Ja kaikkivoipa Jumala, joka tietoisesti luo pahoja tapahtumia EI VOI OLLA HYVÄ, VAAN ON PAHA."Niinhän sinä uskot. Esim. neurologisten tutkimusten mukaan on kuitenkin havaittu, että ihmisen "tekemä" päätös syntyy jo ennen kuin ihminen itse tiedostaa sen. Että se siitä "vapaasta tahdosta".".
Heh, heh... Nyt ei puhutakaan mistään selkäytimestä tulevasta refleksistä vaan harkituista päätöksistä - Kyllä säkin nyt varmaan ymmärrät eron näiden välillä!
"Jumala, joka väitetysti on kaikkitietävä kaiken luoja, on kaikesta myös kaikessa vastuussa... Ja kaikkivoipa Jumala, joka tietoisesti luo pahoja tapahtumia EI VOI OLLA HYVÄ, VAAN ON PAHA".
No jos lähdetään siitä liikkeelle että "aina roiskuu kun rapataan". Tarkoitan sitä että jos on pienintäkään LIIKETTÄ (ihmisillä, eläimillä) niin aina voi tapahtua onnettomuuksia (loukkaantumisia), lisäksi vielä eläimethän syövät toinen toisiaan jotkut jopa ihmisiä! NÄMÄHÄN mm. ovat niitä pahoja tapahtumia.
Tämä nyt vaan ollut "hinta" siitä että maailmaan on saatu muutakin elämää kuin pelkät kasvit jotka "tönöttää" samassa paikassa koko elämänsä. Anonyymi kirjoitti:
Neljäsosa rintamamiehistä oli jatkosodan päättyessä kommareita ja toinen neljäsosa muuten vain ilman mitään uskoa. Tämä legenda kaikkien jatkuvasta rukoilusta on täysin joutava. Pätevä sotiminen ja Saksan apu kesällä 1944 pelastivat meidät miehitykseltä. Silti lähes 90 000 suomalaista kuoli.
Anonyymi kirjoitti:
No eipä pidä, ja jos pitäisikin, järki palaa taas kun hirveä pelko loppuu.
I maailmansota johti Venäjällä ateistiseen vallankumoukseen, joten mistähän ne ateistimassat mahtoivat tulla elleivät juuri niistä juoksuhaudoista?Anonyymi kirjoitti:
Kaikenlaistahan sitä voi höpötellä kun ei tiedä eikä tunne "kirjoituksia"!
Valitettavasti tämä yllä oleva tarkoittaa sitä että ihmisillä on kollektiivinen vastuu tekemisistään täällä maapalolla eli myös syyttömät joutuvat kärsimään muiden töppäilyistä!>Valitettavasti tämä yllä oleva tarkoittaa sitä että ihmisillä on kollektiivinen vastuu tekemisistään täällä maapalolla eli myös syyttömät joutuvat kärsimään muiden töppäilyistä!
Miksi se tällaista tarkoittaisi? Kollektiivinen vastuu on niin länsimaisten oikeusperiaatteitten vastaista kuin mikään olla voi.RepeRuutikallo kirjoitti:
Neljäsosa rintamamiehistä oli jatkosodan päättyessä kommareita ja toinen neljäsosa muuten vain ilman mitään uskoa. Tämä legenda kaikkien jatkuvasta rukoilusta on täysin joutava. Pätevä sotiminen ja Saksan apu kesällä 1944 pelastivat meidät miehitykseltä. Silti lähes 90 000 suomalaista kuoli.
Pätevää oli:
https://www.dropbox.com/s/32g9wmabvr87jux/Näyttökuva 2019-12-7 kello 7.58.11.jpg?dl=0- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin olen, kuten nämä linnan juhlissa olevat sotaveteraanitkin.
Anonyymi kirjoitti:
"Niinhän sinä uskot. Esim. neurologisten tutkimusten mukaan on kuitenkin havaittu, että ihmisen "tekemä" päätös syntyy jo ennen kuin ihminen itse tiedostaa sen. Että se siitä "vapaasta tahdosta".".
Heh, heh... Nyt ei puhutakaan mistään selkäytimestä tulevasta refleksistä vaan harkituista päätöksistä - Kyllä säkin nyt varmaan ymmärrät eron näiden välillä!
"Jumala, joka väitetysti on kaikkitietävä kaiken luoja, on kaikesta myös kaikessa vastuussa... Ja kaikkivoipa Jumala, joka tietoisesti luo pahoja tapahtumia EI VOI OLLA HYVÄ, VAAN ON PAHA".
No jos lähdetään siitä liikkeelle että "aina roiskuu kun rapataan". Tarkoitan sitä että jos on pienintäkään LIIKETTÄ (ihmisillä, eläimillä) niin aina voi tapahtua onnettomuuksia (loukkaantumisia), lisäksi vielä eläimethän syövät toinen toisiaan jotkut jopa ihmisiä! NÄMÄHÄN mm. ovat niitä pahoja tapahtumia.
Tämä nyt vaan ollut "hinta" siitä että maailmaan on saatu muutakin elämää kuin pelkät kasvit jotka "tönöttää" samassa paikassa koko elämänsä.Selittelet nyt ihan turhia juttuja, etkä saa kumottua sitä kuinka osoitin, että jos Jumala on kaikkivoipa, niin se on paha.
- Anonyymi
T218O kirjoitti:
"Kaikenlaistahan sitä voi höpötellä kun ei tiedä eikä tunne "kirjoituksia"!"
Itse asiassa vaikka ihmisillä muka olisikin "vapaa tahto", niin Jumala, joka väitetysti on kaikkitietävä kaiken luoja, on kaikesta myös kaikessa vastuussa. Muuta vaihtoehtoa ei ole, koska Jumalan pitäisi kaikkitietävyydessään tietää myös kaikki mahdolliset tapahtumasarjat, jotka johtuvat kaikista mahdollisista ihmisten valinnoista. Tästä seuraa, että hänen täytyisi olla tietoinen luoneensa pahoja tapahtumia. Ja kaikkivoipa Jumala, joka tietoisesti luo pahoja tapahtumia EI VOI OLLA HYVÄ, VAAN ON PAHA.Puhut ihan höpöjä, Jumala ei voi olla paha, muutenhan maailmassa ei olisi mitään hyvää. Miksi ateistit, kun puhuvat jumalasta aina syyttävät "Jumalaa jota ei ole" pahaksi, mutta ei ikinä hyväksi? Kannattaisi antaa anteeksi Jumalalle ja nähdä että se pahuus on siellä omassa sydämessä.
- Anonyymi
T218O kirjoitti:
Selittelet nyt ihan turhia juttuja, etkä saa kumottua sitä kuinka osoitin, että jos Jumala on kaikkivoipa, niin se on paha.
Katsos kun se on loppujen lopuksi niin että se ei olekaan niin yksinkertainen juttu sanoa kaikista asioista ovatko ne pahaa vai hyvää!
Esim. kuolemakin (pahin kaikistako?) voi olla joskus hyväksi! Aika usein kuulee puhuttavan että vanhan sairaan ja kärsivän ihmisen kuoltua se oli ihan hyvä juttu että ei tarvitse enää täällä kärsiä. Myös eläin lopetetaan aika usein kun se on sairas ja kärsii kivuista.
Kuten sanoin vain elottomalle materialle ei ole mitään hyvää ja/tai pahaa, se että pahoja asioita tapahtuu on pääasiassa "hinta" siitä että meillä on oma tahto. Ja kyllä oma tahto menee enemmän "hyvän puolelle" kuin pahan - ainakin mulla! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Muistan kun he yksimielisesti totesivat, että ei ilman Korkeimman apua he olis selvinneet. "
Ilman Jumalan apua Suomi ei olisi selvinnyt kummastakaan sodasta. Stalin keskeytti hyökkäykset lopulta ratkaisevalla hetkellä kun voitto oli jo varma.
Muistan erään ilmeisesti aika ateistisen kenraalin muisteloista, että hän on ihmetellyt sodasta alkaen että miksi kesällä 1944 venäläisillä onnistui kaikki aina Ihantalaan saakka, mutta senjälkeen tapahtui kummallinen käänne. Ihantalassa suomalaisilta onnistui kaikki ja venäläisiltä ei mikään.. Miksi yhtäkkinen täyskäänne? Itse vastaisin tätä lukiessani kenraalille, että Jumala sanoi Puna-armeijalle, että tässä sinun on pysähtymän! Amen
Kirkot olivat täynnä polvillaan olevia suomalaisia anoen armoa ja pelastusta Jumalalta joka on luonut taivaan ja maan. Amen - Anonyymi
"Neljäsosa rintamamiehistä oli jatkosodan päättyessä kommareita ja toinen neljäsosa muuten vain ilman mitään uskoa."
Luku on liian suuri kommareiden suhteen. Käpykaartilaisia oli vain noin 20000.
Tietenkin kommareiden osuus oli sodan lopussa suurempi kuin alussa, koska ei-kommareista oli niin paljon kaatuneita tai haavoittuneita. Kommareiden prosenttiosuutta tietenkin vähentää se että osa heistä karkasi Puna- armeijan puolelle missä heidät lähinnä ammuttiin. Anonyymi kirjoitti:
Katsos kun se on loppujen lopuksi niin että se ei olekaan niin yksinkertainen juttu sanoa kaikista asioista ovatko ne pahaa vai hyvää!
Esim. kuolemakin (pahin kaikistako?) voi olla joskus hyväksi! Aika usein kuulee puhuttavan että vanhan sairaan ja kärsivän ihmisen kuoltua se oli ihan hyvä juttu että ei tarvitse enää täällä kärsiä. Myös eläin lopetetaan aika usein kun se on sairas ja kärsii kivuista.
Kuten sanoin vain elottomalle materialle ei ole mitään hyvää ja/tai pahaa, se että pahoja asioita tapahtuu on pääasiassa "hinta" siitä että meillä on oma tahto. Ja kyllä oma tahto menee enemmän "hyvän puolelle" kuin pahan - ainakin mulla!On eri asia, että on hyvä kuolla mielummin kuin kärsiä, jos kärsimyksestä ei ole muuta tietä ulos, mutta se ei nyt selitä tuota ongelmaa, että on muka olemassa kaikkivoipa hyvä Jumala, joka itse virittää asiat menemään mönkään luomakuntansa osalta, mutta tuomitseekin syyllisiksi epätäydellisen ja vajavaisesti ymmärtäväisen luomuksensa ja laiminlyö oman vastuunsa. Jumala ei näin ollen voi olla hyvä tai sitten ei ole kaikkivoipa.
Anonyymi kirjoitti:
Puhut ihan höpöjä, Jumala ei voi olla paha, muutenhan maailmassa ei olisi mitään hyvää. Miksi ateistit, kun puhuvat jumalasta aina syyttävät "Jumalaa jota ei ole" pahaksi, mutta ei ikinä hyväksi? Kannattaisi antaa anteeksi Jumalalle ja nähdä että se pahuus on siellä omassa sydämessä.
"Puhut ihan höpöjä, Jumala ei voi olla paha, muutenhan maailmassa ei olisi mitään hyvää."
Väärin. On muitakin vaihtoehtoja kuten se, että Jumala onkin hyvä, mutta ei olekaan kaikkivoipa. Olen jo käsitellyt sen edellä. Sitten on sekin vaihtoehto, ettei ole mitään Jumalaa, ja hyvä ja paha ovat suhteellisia asioita, joita mitataan omien tarpeittemme ja arvojemme perusteella.
"Miksi ateistit, kun puhuvat jumalasta aina syyttävät "Jumalaa jota ei ole" pahaksi, mutta ei ikinä hyväksi? Kannattaisi antaa anteeksi Jumalalle ja nähdä että se pahuus on siellä omassa sydämessä."
Yrität vierittää asiaa sivuun siitä mistä puhuin. Minä puhuin siitä, että raamatullinen käsitys syntiinlankeemuksesta ja sen seurauksista on absurdi ja järjetön, ja kuvastaa vain joko ei-hyvän tai ei-kaikkivoipaisen Jumalan tekosia.Anonyymi kirjoitti:
"Neljäsosa rintamamiehistä oli jatkosodan päättyessä kommareita ja toinen neljäsosa muuten vain ilman mitään uskoa."
Luku on liian suuri kommareiden suhteen. Käpykaartilaisia oli vain noin 20000.
Tietenkin kommareiden osuus oli sodan lopussa suurempi kuin alussa, koska ei-kommareista oli niin paljon kaatuneita tai haavoittuneita. Kommareiden prosenttiosuutta tietenkin vähentää se että osa heistä karkasi Puna- armeijan puolelle missä heidät lähinnä ammuttiin.Hehe. Lausun sinulle Korkkiruuvi nyt vain yhden sanan:
Eduskuntavaalit.
- Anonyymi
Mitä varten itsenäisyyspäivän jumalanpalvelus järjestetään? Siinähän palvotaan Jumalaa (kuten nimestä käy ilmi) eikä juhlita itsenäisyyttä. Eikä se Jumala ole mikään vain suomalaisten Jumala, vaan varsinainen globalisti.
Vai pyydetäänkö Jeesukselta anteeksi, että Suomessa ei kunnioitettu esivaltaa eikä "annettu keisarille mikä keisarin on", vaan menimme nousemaan vastarintaan ja itsenäistyimme. Jeesushan kehoitti juutalaisia alistumaan Rooman keisarin eli miehittäjän vallan alle. Eikö Jeesuksen esimerkin mukaan meidänkin olisi pitänyt?- Anonyymi
Raamatussa kehoitetaan valitsemaan kansan keskuudesta esivallan, niin hengelliseen kun maalliseenkin johtamiseen. Kun kansa on valinnut, niin pulinat pois. Kansan valitsema esivalta on vastuussa teoistaan Jumalalle ja tottakai myös kansalle, joka on valmis valitsemaan uuden esivallan, kun vanhan vallan päivät ovat päättyneet. 50 ja 60 luvulla, kun kävin kouluni, kaikki meidän Suomen koulut oli kristillisiä kouluja. Aamulla ensimmäiseksi oli hartaus, opettaja kiitti luojaa uudesta päivästä ja rukoili meidän oppilaitten ja opettjien puolesta. Se rauhoitti meidät oppilaat, jotka olimme tulleet kouluun usein köyhistä ja vaikeista olosuhteista. Uskonnon opetus ja raamatun kertomusten lukaminen oli kaikille oppilaille mieluisin aihe ja kaikki saivatkin siitä aina hyvän numeron. Ainakin täällä maaseudulla oli sota aikana ja kaikki Kristittyjä ja ovat sitä vieläkin, vaikka määrätyiltä tahoilta annetaan ymmärtää, että näin ei olis enää. Sotien jälkeen maaseutukylillä ja miksei kaupungeissakin, oli voimakasta hengenlistä aikaa. Kodeissa vietettiin seuroja joka viikko, kyllä ajat on siitä muuttuneet, mutta Kristuksen syntymäjuhlaa vietetään edelleen joka kodissa ja kirkot on ääriään myöten täynnä nöyriä kuulijoita näin joulun aikaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Raamatussa kehoitetaan valitsemaan kansan keskuudesta esivallan, niin hengelliseen kun maalliseenkin johtamiseen. Kun kansa on valinnut, niin pulinat pois. Kansan valitsema esivalta on vastuussa teoistaan Jumalalle ja tottakai myös kansalle, joka on valmis valitsemaan uuden esivallan, kun vanhan vallan päivät ovat päättyneet. 50 ja 60 luvulla, kun kävin kouluni, kaikki meidän Suomen koulut oli kristillisiä kouluja. Aamulla ensimmäiseksi oli hartaus, opettaja kiitti luojaa uudesta päivästä ja rukoili meidän oppilaitten ja opettjien puolesta. Se rauhoitti meidät oppilaat, jotka olimme tulleet kouluun usein köyhistä ja vaikeista olosuhteista. Uskonnon opetus ja raamatun kertomusten lukaminen oli kaikille oppilaille mieluisin aihe ja kaikki saivatkin siitä aina hyvän numeron. Ainakin täällä maaseudulla oli sota aikana ja kaikki Kristittyjä ja ovat sitä vieläkin, vaikka määrätyiltä tahoilta annetaan ymmärtää, että näin ei olis enää. Sotien jälkeen maaseutukylillä ja miksei kaupungeissakin, oli voimakasta hengenlistä aikaa. Kodeissa vietettiin seuroja joka viikko, kyllä ajat on siitä muuttuneet, mutta Kristuksen syntymäjuhlaa vietetään edelleen joka kodissa ja kirkot on ääriään myöten täynnä nöyriä kuulijoita näin joulun aikaan.
Älä jaksa valehdella. Raamatussa ei puhuta mitään demokratiasta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Kansan valitsema esivalta on vastuussa teoistaan Jumalalle ja tottakai myös kansalle, joka on valmis valitsemaan uuden esivallan, kun vanhan vallan päivät ovat päättyneet. "
Ja jos kansa valitsee väärin niin se on kansan tuho tuosta vaan että humahtaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älä jaksa valehdella. Raamatussa ei puhuta mitään demokratiasta.
kyllä uudessatestamentissa kehoitetaan valitsemaan keskuudestanne mmssa. vanhimmat eli johtajat, niin pienempien kun isompienkin asioiden hoitoon. lue ja lukekaa uudentestamentin lukuja ahkerasti, niin huomaatte viisastuvanne. Eikä näin ollen tarvitse nimitellä ketään sen suuremmaksi valehtelijaksi, kun itse on. Raamatun opetukset on tarkoitettu kaiken elämän alueille, kaikille Jumalan luomille ihmisille. Ei ole mitään eroitusta Juutalaisen ja Kreikkalaisen välillä.
- Anonyymi
Me uskovat kiitämme Jumalaa itsenäisyydestä joka säilyi, koska muuten olisimme olleet ateismin vallan alla vuosikymmeniä. Tämä sota oli siten täysin oikeutettu. Kiitollisuus on kristityn on yksi tärkeimmistä asioista, raamatussa kuningas Daavid kysyi Jumalalta milloin lähteä sotaan ja milloin ei.
- Anonyymi
No näin. Jos opinnot keskeyttää, jääkin höhläksi elämään nähden.
- Anonyymi
Ehkä se kärssiminen jää viimeistään hoplopissa.
- Anonyymi
Mitä tulee esivaltaan ja lakiin, niin uskovaiset kristityt emme tottele yhtään lakeja emmekä esivaltaa joka on vihamielisessä suhteessa Jumalaa kohtaan. Tällaista esivaltaa Jumala ei ole asettanut, vaan Jumala tuhoaa nämä kuten kävi Egyptin faaraolle ja lukemattomille muille kuninkaille, myös Israelin kuninkaille.
- Anonyymi
Jos Sanna Marinista tulee pääministeri, niin on mielenkiintoista nähdä millainen hänen suhteensa on elävään Jumalaan? En siis tarkoita nyt kirkon liturgista "jumalaa". Jos Marin suhtautuu vihamielisesti Jumalaan ja Hänen palvelijoihinsa, niin se on Suomen kansan tuho.
Joko tuntemattoman sotilaan esittämisestä itsenäisyyspäivänä on tehty rikosilmoitus, sehän sisältää vihapuhetta kansallista vähemmistöä kohtaan? Kai ne samat säännöt kaikille?
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1501799
Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu121661Joensuun (kaupungin) kiusaamisongelma
Syrjitään, savustetaan ulos ja kiusataan. Pieneen piiriin ei kaikki mahdu. Tehdään elämästä mahdotonta, jolloin ainoa va301242Nainen, jos kuuntelet ja tottelet, niin sinulle on hyvä osa
Ominpäin toimiessasi olet jo nähnyt mihin se on johtanut. Olen jo edeltä sen sinulle kertonut ja näen sen asian ja totuu1931161- 911123
- 741021
Evoluutioteoria on varmuudella väärin - monet tutkijat irtisaunoutuvat siitä
Tutkimuksissa on löytynyt paljon näyttöä siitä, ettei evoluutioteoria ole totta. Monet tutkijat kuitenkin vielä kannatta351961- 62839
- 49811
- 50806