Sähköautojen karu kohtalo

Anonyymi

Jos autojen hinnat pudotetaan niin alas, että kaikilla halukkailla olisi varaa se hankkia, niin kohta ollaan hauskassa tilanteessa:
Kun Auringosta rävähtää kunnollinen magneettipulssi maapallolle, se lamauttaa satelliiteista lähtien koko nykyteknologian.

Sähköautot saavat sellaisen virtapiikin, joka hajoittaa ne totaalisesti.
Onko tätä kukaan edes koskaan ajatellut?
Kuitenkin jatkuvasti uutisoidaan tulevista purkauksista ja niiden varalle tehdään suunnitelmia.

Nyt taidetaan mennä selkä edellä suden suuhun.
Jos liikkuminen valjastetaan ainoastaan sähkön varaan, niin eipä kyllä tunnu turvalliselta vaihtoehdolta.

5

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Nojoo.

      Kandee muistaa, suomessa ei ole öljylähteitä, kaasua, kivihiiltä. Mutta sähköä voi duunata itekkin. Ja myös tuulivoimaa, sekä biokaasua. Ja onhan toi häkäpönttökin keksitty, vaikka sellaisella kai hankala saada ympäristölupia.

      Yleensäkin koko pallo toimii hiton kovasti sähkön ympärillä. Siinä täysin samaa mieltä. Ja jostain sitä sähköäkin pitää saada. Ongelma kuitrnkin laajmpi, kuin pelkkä autoksyssä. Se niinkuin loppuu suunnalleen kaikki infra ja monet muut jutut, jos sähköön tuleepi ongelmia.

      Toi mainitemasi juttu vain yks pieni riskitekijä. Enenpi ongelmana sotatoimet, terrorismi, kaikenlainen hakkerointi, luonnonilmiöt.

      Niinno, muistelen kerrotun, snadi ydinpommi ilmatilaan ja siinä meni mm. kännykät mykiksi.

      Jotta joo, aina riskejä. Autoasioissa se kuitenkin monella lailla hyvä vaihtoehto. Jos se sähkö nyt piisaa. Tällä hetkellä suurin riski kai näissä asioissa on öljyn tuotanto. Muutamia öljyn pumppauspaikkoja poks huitsiin, siihen loppui melko moni asia. Onhan tosta jo sandisti kokemusta.

      =DW=

    • Anonyymi

      Myös polttomoottoriautojen toiminta on täysin riippuvainen sähkölaitteista. Ei käynnisty, jos ei elektroniikka toimi.

      • Anonyymi

        Tiisseli toimii.

        Jos se sattuu olemaan käynnissä, tai jotenkin saa sen veivaamalla käyntiin.

        =DW=


    • Anonyymi

      1800-luvulla oli aurinkomyrsky joka sai lennättämet kipinöimään, nykyään se olisi lamaannuttanut kaiken, eikä se ollut kaikkein voimakkain myrsky mitä maa kokenut.

      Auringon aktiivisuus voi aiheuttaa jääkausia, kilometrien kokoinen asteroidi syösyy maahan, toivottovasti ei minun elinaikana tai kompastun huomenna rappusissa ja pää halki, paras olla sisällä hissun kissun ja tehdä harkittuja liikkeitä kypärä päässä.

      1eero

      • Sitähän ne toiset tutkijat väittää, että noin käy piankin ja pienoisjääkausi on edessä.
        Sanovat myös, että ennen jääkautta ilmassa hiilidioksiidi lisääntyy.
        Ei nuo sähköautot voi räjähdysmäisesti lisääntyä, ei semmosta akkumäärää saada mistään äkkiä.
        Latauspisteitäkin pitäisi rakentaa julmetusti ja riittäisikö sähkö. Siinä on monta pohtimista.
        Kaipa ne viisaat tietysti näitä pohtiikin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyy tunnustaa

      että olet kauneinta mitä olen nähnyt. Käteni tärisevät vieläkin. Olen tosiaan ihastunut. Tästäkin vaikenen.
      Ikävä
      127
      1834
    2. Se ääni ja

      Olemus vaan, kyl teis jotain samaa on ja samoja luonteenpiirteitäkin löytyy vaikka paljon on höpöäkin mukana 😍😂🤭 vaik
      Ikävä
      13
      1544
    3. jos saat yhden

      Toiveen esittää niin mikä olisi
      Ikävä
      109
      1311
    4. Jorma Uotinen jakoi hämmentävän kuvan tiukoissa trikoissa - Jopa Vappu Pimiä häkeltyy: "No wau"

      Jorma! Ei huono! Aikamoisen häkellyttävä kuva totta tosiaan! Lue lisää ja katso kuva: https://www.suomi24.fi/viihde/jo
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1125
    5. Vanhempi mies

      Minä rakastan sua. Ja tiedän, että sullakin on tunteita mua kohtaan. Tätä elämää ei pitäisi tuhlata enää päivääkään. J
      Ikävä
      67
      1094
    6. Huomenta päivää

      Somen ihmeelliseen maailmaan. 🤗☕🌞💞
      Ikävä
      201
      1088
    7. Tänään kun näin sinut

      olit kuin taideteos. Arat ja väsyneet silmäni kaipaavat lepoa sinussa, mutta en voinut katsoa sinua niin paljon kuin hal
      Ikävä
      63
      923
    8. Anna anteeksi

      Olen rikkonut sinua vastaan tavalla, josta minäkin kärsin. Syitä tutkiskellessani löydän vain itseni. Minä kuulin jokais
      Ikävä
      78
      903
    9. HUS näyttää, kuinka paljon turhaa tai vähemmän tarpeellista tehdään verorahoilla

      HUS on laskeskellut, että sieltä voidaan vähentää melkein tuhat ihmistä ilman, että se toiminta häiriintyy, johon verora
      Hallitus
      50
      861
    10. Aika haavat parantaa

      Hyvää huomenta ja mukavaa päivää. ☕🌾😊❤️🪷
      Ikävä
      173
      845
    Aihe