Raina säätiö siviilipalveluspaikkana

Anonyymi

Olen aloittamassa tammikuussa siviilipalveluksen Rainassa. Onko kokemuksia että millainen paikka se on palvelusta suorittaa?

15

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Miksi ihmeessä menet johonkin Rainaan palvelustasi suorittamaan. Naantalista löytyy ihan oikeitakin työpaikkoja joissa voit sen suorittaa.

      • Anonyymi

        Raina on mukava paikka suorittaa siviilipalvelusta. Vuonna 2013 olin siellä palvelemassa ja työhöni kuului lähinnä oven aukaisuja säätiön henkilökunnalle ja kuntouttavassa työtoiminnassa oleville. Muu aika meni sanomalehtien lueskelussa ja kahvin juomisessa.


    • Anonyymi

      Rainassa voi suorittaa siviilipalveluksen, yhdyskuntapalveluksen ja kuntouttavan työtoiminnan.

    • Anonyymi

      Rainassa puhaltaa nyt uudet tuulet kun Suad on säätiön johtoonsa. Muutamia vuosia sitten kun säätiöllä meni huonosti niin Suad otti Rainan haltuun ja suurinosa vanhasta henkilökunnasta sai lähteä. Nyt Raina pyörii Suadin pillin mukaan ja sen voin sanoa että meno siellä on nykyään tosi rentoa.

    • Anonyymi

      Jos mun pitäisi suorittaa siviilipalvelus niin kyllä mä ehdottomasti Rainaan menisin sen suorittamaan. Tai nykyään se taitaa olla Ote-säätiö.

      • Anonyymi

        Olin Rainassa kuntouttavassa työtoiminnassa useita vuosia sitten ja silloin paikka oli todella huonossa maineessa ja kukaan ei sinne todellakaan halunut joutua. Yli puolet porukasta oli alkoholin tai huumeiden vaikutuksenalaisena. Nykyään siellä taitaa olla nolla toleranssi alkoholille ja huumeille. Alkuaikoina Raina oli puolestaan alkoholista ja huumeista vieroituneille tarkoitettu laitos.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olin Rainassa kuntouttavassa työtoiminnassa useita vuosia sitten ja silloin paikka oli todella huonossa maineessa ja kukaan ei sinne todellakaan halunut joutua. Yli puolet porukasta oli alkoholin tai huumeiden vaikutuksenalaisena. Nykyään siellä taitaa olla nolla toleranssi alkoholille ja huumeille. Alkuaikoina Raina oli puolestaan alkoholista ja huumeista vieroituneille tarkoitettu laitos.

        Vieläkös siellä Rainassa kokoontuu maanantaisin AA-kerho vai ovatko lopettaneet jo täysin alkoholistejen kanssa leikkimisen. Kuntouttavaan työtoimintaan ei muistaakseni maanantaisin päässyt kuin vai ne joilla oli alkoholi ongelmia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vieläkös siellä Rainassa kokoontuu maanantaisin AA-kerho vai ovatko lopettaneet jo täysin alkoholistejen kanssa leikkimisen. Kuntouttavaan työtoimintaan ei muistaakseni maanantaisin päässyt kuin vai ne joilla oli alkoholi ongelmia.

        Ei kokoonnu. Rainassa on muuttuneet toimintatavat Suadin tulon jälkeen. Nykyään siellä ei ole enää mitään alkoholi/huumausaine juttuja.


    • Anonyymi

      Naantalissa on tällähetkellä vain kaksi paikkaa jossa voi suorittaa siviilipalveluksen. Raina-säätiö ja Monitoimitalolla olevassa kaupungin työpajassa.

      • Anonyymi

        Sekoitat nyt siviilipalveluksen ja yhdyskuntapalveluksen keskenään. Yhdyskuntapalveluksen voit suorittaa vain mainitsemissasi paikoissa, mutta siviilipalveluksen voit suorittaa kaikissa kaupungin laitoksissa.


    • Anonyymi

      Kaveri on kuntouttavassa työtoiminnassa ja saa 9 euroa päivältä. Toinen kaveri on yhdyskuntapalveluksessa ja saa 11 päivältä, joten eiköhän tässä ole nyt jonkinlainen epäkohta järjestelmässä.

    • Anonyymi

      Minä suoritin siviilipalveluksen Raision Rainassa muutamia vuosia sitten ennen Suadin aikaa. Työtehtäviini kuului silloin alkoholismista vieroittuneiden auttaminen ja säätiön roskisten tyhjentäminen.

      • Anonyymi

        Rainasta kokemus mulla kuntouttavan työtoiminnan merkeissä ennen Suadia ja silloin siellä ei ainakaan pidetty kirjaa että kuka on tullut paikalle ja kuka ei. Sitten kun kaupungin virkailija kysyi sen aikaiselta ohjaajalta että onkos oltu paikalla niin vastaus oli kutakuinkin " jaa, kai hän ollut paikalla"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rainasta kokemus mulla kuntouttavan työtoiminnan merkeissä ennen Suadia ja silloin siellä ei ainakaan pidetty kirjaa että kuka on tullut paikalle ja kuka ei. Sitten kun kaupungin virkailija kysyi sen aikaiselta ohjaajalta että onkos oltu paikalla niin vastaus oli kutakuinkin " jaa, kai hän ollut paikalla"

        tuo tieto ei pidä ollenkaan paikkansa kyllä siellä on tiedetty kuka ja ken paikalla mutta jos ja kun kysytty vaaralta henkilolta joka ei ymmärrä esim suomi
        niin voi olla että pitää paskapuheena


    • Anonyymi

      Siviilipalvelus kannattaa suorittaa Lapinjärvellä. Siellä on ohjaavat kouluttajat ihan omasta takaa eikä tarvitse turvautua mihinkään osaamattomiin säätiö ohjaajiin. Yhdessäkään säätiössä ei siviilipalvelus velvollinen saa sellaista kunnioitusta kuin Lapinjärvellä.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1565
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1194
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1127
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1036
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      985
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      957
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      892
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      870
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      714
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      670
    Aihe