Ilmakehään noussut hiilidioksiidi pysyy siellä satoja vuosia

Anonyymi

Me tuotamme sitä pakosta samaan aikaan lisää, kun yritämme pysäyttää ilmastonmuutoksen. Todellisuudessa tuskin voimme koskaan tehdä muuta kuin yrittää hidastaa hiilidioksiidin lisääntymistä ilmakehään.

14

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Hiilidioksidin määrä alkoi nousemaan kun teollistuminen alkoi ja todella vasta alle satavuotta sitten, luulen että peli on menetetty kun maailmassa riittää Trumppilaisen tyylisiä.

      • No, tämän vuoden hiilidioksiidin nousuun saattaa vaikuttaa nuo runsaat metsäpalot ympäri Mpalloa,..Austraalia, Brasilia, Ranska, Intia ja California, eikä ne olleet mitään pieniä paloja, vaan laajoja ja pitkäaikaisia!

        Eikö ne muka missään vaikuttaisi ?


      • Anonyymi
        sini.s kirjoitti:

        No, tämän vuoden hiilidioksiidin nousuun saattaa vaikuttaa nuo runsaat metsäpalot ympäri Mpalloa,..Austraalia, Brasilia, Ranska, Intia ja California, eikä ne olleet mitään pieniä paloja, vaan laajoja ja pitkäaikaisia!

        Eikö ne muka missään vaikuttaisi ?

        Nöin on. Viherhuumeyle vääntää autoilun viaksi..


      • sini.s kirjoitti:

        No, tämän vuoden hiilidioksiidin nousuun saattaa vaikuttaa nuo runsaat metsäpalot ympäri Mpalloa,..Austraalia, Brasilia, Ranska, Intia ja California, eikä ne olleet mitään pieniä paloja, vaan laajoja ja pitkäaikaisia!

        Eikö ne muka missään vaikuttaisi ?

        Hiljattain juuri katselin karttaa maailman metsäpaloista ja ihan kauhistuin, kuinka niitä on joka puolella.
        Maailman päästöistä Suomen osuus on 0,15%, josta henkilöautojen osuus 10%.
        Suurin päästöjen tuottaja on energian tuotanto.


    • Anonyymi

      alottajalle :

      ota huomioon
      jatkuvat kokoaikaiset valtavan suuret metsäpalot,
      siinä on todellinen syy
      miksi maapallon ilmakehä muuttuu
      ilmasto lämpenee,
      ihminen on pieni tekijä kokonaisuudessa,
      kiinan ja muittenkin suuiuuuuurten maitten teollisuus on myös osasyllinen, kaikki muu on pientä
      ja turhaa vouhotusta asian tiimoilta,

      jos metsäpaloja ja suurten maitten teollisuuden päästöjä ei saada kuriin
      on ohmiskunnan aivan turha yrittää estää ilmastonmuutosta,
      pienessä suomessa vouhotus on menny aivan liiallisuuksiin,
      suomella ei ole mitään mahdollisuuksia estää ilmastonmuutosta, ainostaan voi myydä kehittynyttä tekniikkaa maailmalle, joilla estetään esm. teollisuudet päästöt,
      jos ny yleensäkkä on vielä keksitty tehokkaita suodattimia teollisuuden tarpeisiin,
      ei jaksa enään kuunella koko asiasta mitään,

      • Anonyymi

        "Myydä kehittynyttä tekniikkaa maailmalle" ? Idealistinen ajatus.
        Sitä ennen kaikkien pahimpien saastuttajamaiden pitäisi vaihtaa energialähteensä kokonaan
        ja rakentaa laitoksensa uusiksi,
        että sitä kehittynyttä tekniikkaa voisi käyttää.
        Ei ne rakenna Suomen myyntimies-puheilla niitä. Rakentaminen tarkoittaa valtavia investointeja, jotka syö tuottoja ja voittoja.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Myydä kehittynyttä tekniikkaa maailmalle" ? Idealistinen ajatus.
        Sitä ennen kaikkien pahimpien saastuttajamaiden pitäisi vaihtaa energialähteensä kokonaan
        ja rakentaa laitoksensa uusiksi,
        että sitä kehittynyttä tekniikkaa voisi käyttää.
        Ei ne rakenna Suomen myyntimies-puheilla niitä. Rakentaminen tarkoittaa valtavia investointeja, jotka syö tuottoja ja voittoja.

        Niinpä, jotta tuo onnistuisi, siihen tarvitaan lainsäädäntöä ja valvontaa kussakin maassa.
        Taitaa olla utopistinen ajatus sekin, ainakin joidenkin osalta.


    • Anonyymi

      Metsäpaloja on jokavuosi, viime vuonna Ilmasto roisto Trumppi tulipalojen keskellä että metsiä olisi havoitava niikuin suomessa haravoidaan,

      • Anonyymi

        Korj.haravoitava


    • Anonyymi

      Jaha
      sitä on luettu jotain mediaa pravdako kirjoittaa ilmastosta tai peräti yle

      selvisikö aloittajalle miksi hiilidioksidi on ympäristökaasu ja typpi ei ole vaikka sitä on todella paljon

      maailman yleisimmät alkuaineet ovat vety ja helium
      ovatko ne ympäristökaasuja

      hiilidioksidi on mutta onko hiilimonoksidi

      selvisikö mitään vai vain toistatteko ns. asiantuntijan ajatuksia

      tämä on vain sen takia, että kommentoin tyyliä näille kirjoituksille
      setä kertoo jossain jotain ja
      siitä aihe mutta onko taustat ymmärtää

    • Anonyymi

      Jatkan vielä vähän

      Intian hallitus on kieltänyt lehmänpaskan polton Taj Mahalin mauseleumin vieressä ettei se sula happosateeseen
      mutta
      muualla saa polttaa niin kuin huvittaa
      India has banned the burning of cow dung fuel cakes near the Taj Mahal

      Nämä Suomen päästöjutut ovat vitsi

    • Jokainen on käynyt kasvihuoneessa, kasvihuoneilmiö jolloin ilmakehän allimmat osat lämpiävät auringon säteilystä, mutta kasvihuoneilmiö estää lämmön siirtymistä pois, mitä enemmän kasvihuonekaasuja ilmassa sen lämpiämpää on.

      Kuuntelin äsken eduskunnan keskustelua jossa persut ainoana puolueena piti ilmastonmuutosta vouhotusta johon ei pitäisi kiinnittää huomiota, mutta maahanmuutto maahanmuutto oli suurin syy taloutemme huonoon tilaan, työperäistä maahanmuuttoa vastustavat, kuitenkin heidän varjobudjetti on täysin nolla muitten puolueitten mielestä.

    • Anonyymi

      Suomalaisilla on hauska luulo, että "me" alkaisimme myydä "kehittynyttä tekniikkaa"
      maille, jotka käyttävät fossiilista energiaa.
      "Kehittynyt tekniikka" ei ole mikään "ultramoderni pölynimurin suodatin"
      joka voidaan asentaa näppärästi vanhoihin valtaviin tuotantolaitoksiin ja kas !!!
      Hokkus pokkus !!! Ilma alkaa heti puhdistua kuin taikaiskusta ja Suomi rikastuu
      joka mantereella !!!

      Lähtekää myyntitykeiksi Intiaan ja Kiinaan ja tulkaa kertomaan kuinka pitkälle pääsitte esittelemään "kehittynyttä tekniikkaa" !

    • Anonyymi

      valvojasika poisti tekstin jossa oli hiukan englantia
      Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä

      delhi on tukehtumassa ja siellä tehtii korkeimman oikeuden päätöksiä tänään
      mutta valvoja ei anna kertoa

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1333
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      861
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      670
    4. 50
      577
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      11
      491
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      464
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      152
      437
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      397
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      372
    Aihe