Maahanmuuton lisääminen vähentäisi tarvetta korottaa työeläkemaksuja

Anonyymi

tiedottaa Eläketurvakeskus

19

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Työperäinen, vakituista ja tilapäistä maahanmuuttoa on jo tällä hetkellä noin 20 000.

      Satojentuhansien reservi on ja pysyy kunnes siirtyvät pois reresvistä.

    • Anonyymi

      Höpö,höpö,uskoo ken tahtoo , ei kukaan ikuisuutta elä ja eläkkeitä nosta , taitaa olla eliniänodote laskusuuntaan nykymeiningillä....

      • Anonyymi

        Onko pöllömpää saanut lukea ? Meinaat siis että nykyiset työikäiset kuolevat työnsä ääreen,
        eivät tarvitse maksaa eläkkeitä ?


    • Anonyymi

      Koska ei työtätekevien määrä lisäänny tuleviksi vuosikymmeniksi, työeläkemaksujen nosto on edessä tulevien eläkkeiden turvaamiseksi.
      Eli työperäistä maahanmuuttoa tarvitaan.

    • Jos maahanmuutolla tarkoitetaan ihmisiä, jotka tulevat tänne töihin, niin asia on ok.
      Taitaa kuitenkin sitä muuta väkeä olla enemmistö.
      Vanhemmat polvet suhtautuvat maahanmuuttoon kriittisemmin, kuin nuoremmat.
      Ettei vaan olisi kysymys, asennemuokkauksesta, nuoret eivät kovin paljon vielä eläkkeitä ajattele.

      • Anonyymi

        Tänään on 1. päivä Sijoitus Invest -messuista Helsingissä. Siellä puhutaan erittäin paljon nuorten sijoittamisesta - paljon nuoria naisia esitelmöitsijöinä - ja syy on se,
        että taustalla on pelko,
        ettei nuorilla ole enää yhteiskunnan tukemaan eläkettä koska
        veroista ei voi ottaa
        eikä
        valtio osaa sijoittaa tai siis ei ole sen kummallisempi sijoittaja kuin muutkaan
        ja on nollakorkoympäristö

        USA:ssa on jälleen kadehdittava tilanne kun siellä on sekä osakkeet
        kuten Apple siellä on stabiilit bondiosakkeet kuten Coca Cola ja siellä on korkeakorkoiset valtionlainat ihan oikeat yli pari prosentiin korko tällä hetkellä esim. 30 vuotinen laina Sveitsi miinus vähän


    • Anonyymi

      Kiander on antunut minulle muinoin stipendin hän on pesunkestävä demari
      Puhuu siitä, että matu menisi töihin
      tai siis toivoo
      ja maksaisi työeläkemaksuja

      Kiander puhuu viran puolesta, ei ota matua töihin

    • Tiedän matuja jotka käyvät vakitusesti töissä, nään matuja töissä, typerää ajatella ettei matuja töihin, jokainen matu joka on työssä on parempi kuin siitä pois.

      Työperäistä työvoimaa on suomeen tullut jo hyvin montavuotta, SAK sekin todennut että tarvitsemme 20 000 henkilöä vuodessa, sitä samaa sanoo asiantuntijat,

      • Lisään.
        Yritysten toimin vaikeutuu kun ei saa tekijöitä unionin ulkopuolelta, Itä-Suomessä eräs yritys olisi saanut kahdentunnin ajomatkan päästä venäjältä hitsaajia kun luvankäsittely kesti puolivuotta jollioin yrittäjä lopetti haun kun piti luopua työtilauksista.


    • Anonyymi

      Tässä on ollut hiukan saksaa
      ja siansaksavavoja tehokkaasti poisti sen heti saksan tilanteen arvioinnin

    • Anonyymi

      Halla-aho syytti tänään eduskunnassa hallitusta halpatyövoiman tuonnista, , Antti Lindtman tähän " te syytätte jatkuvasti hallitusta tästä mutta teillä ei pyynnöstä huolimatta ole esittää todisteita " EU:a vastustivat halpatyövoiman pelisääntöjen kuntoon laittamista ne olivat unkari, latvia, liettua ja Halla-aho, siis mitä Halla-aho haluaa, kaksilla rattailla.

      • Anonyymi

        Jos joku pienipalkanen mamu saadaan töihin? Se tuo sukunsa, minkä elatus maksaa ja syö kyllä eläkerahat muiltakin. Rakennettava sairaalat ja vanhainkodit ..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos joku pienipalkanen mamu saadaan töihin? Se tuo sukunsa, minkä elatus maksaa ja syö kyllä eläkerahat muiltakin. Rakennettava sairaalat ja vanhainkodit ..

        Tajuun, entä ne matut jotka on saaneet luvan jäädä suomeen olisi järkevä saada työelämään vai meinaako persut elättää heitä joutilaana.

        Yksi ryhmä on jotka tulee tilapäisesti työhön pelkästään, heitä viime vuosina ollut 15 000 vuodessa jotka maksavat itse kustannukset täällä ollessaa, miten pitkään ei tietoa.

        Sitten pienempi ryhmä alle 10 000 tulevat pysyvästi yritysten palkkaamina, jäävätkö loppuiäkseen ei tietoa.

        Vielä yksi ryhmä venäläiset, muuttavat asumaan suomeen ja pyrkivät työelämään, ostavat itse asuntonsa, ehkä vuokraavat, miksi tulevat, luulen että pitävät suomea hyvänä maana asua.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jos joku pienipalkanen mamu saadaan töihin? Se tuo sukunsa, minkä elatus maksaa ja syö kyllä eläkerahat muiltakin. Rakennettava sairaalat ja vanhainkodit ..

        Ei niitä nyt niin vaan tuoda.
        Vain ydinperhe tulee kysymykseen ja pitää olla myös tietyt tulot per henkilö.
        Ne näkyy tuolla migrin sivulla kyllä.


      • Anonyymi
        Eliaana kirjoitti:

        Ei niitä nyt niin vaan tuoda.
        Vain ydinperhe tulee kysymykseen ja pitää olla myös tietyt tulot per henkilö.
        Ne näkyy tuolla migrin sivulla kyllä.

        Ei niin tuoda, tarkoittaa 2015 pakolaisia, kiintiöpakolaiset erikseen, usein perheitä joista hyviäkin kokemuksia.


    • Anonyymi

      Lindtman on syvä Halosen veriveli demarina, Halonen ikäerosta huolimatta kävi persitenttinä Lindtmanin häissä

      Jos koulujakäymätön kehitysmaalainen opetetaan verorahoilla bussikuskiksi, joka ei tunne aluetta eikä pysty neuvomaan matkustajia, tästä vasta kallista tulee, koska koko perhe elää kuitenkin tulonsiirtojen varassa vuokraa myöten. Syrjäytynyt maahanmuuttaja ei ole itse osaaja eikä sellaisten olemassolo houkuttele Suomeen osaajia, jotka nekin joutuisivat omissa veroissaan syrjäytyneet maksamaan

      https://www.suomenuutiset.fi/halla-aho-harhainen-ajatus-etta-lahioissa-syrjaytyvat-maahanmuuttajat-vetotekija-houkutellaan-osaajia-suomeen/ – Suuri osa työperäisestä maahanmuutosta suuntautuu matalapalkka-aloille, joissa ihmisten toimeentuloa pitää täydentää tulonsiirroilla. – Elinkeinoelämä on viime aikoina puhunut, että meidän pitäisi luopua työvoiman saatavuusharkinnasta. Kuitenkin saatavuusharkinnan piirissä olevat ihmiset putoavat kahdessa-kolmessa vuodessa alle täällä olevan väestön työllisyysasteen. Tai lopulta hakevat turvapaikkaa tai etsivät jonkun muun perusteen jäädä tänne.

      • Anonyymi

        Suomen Uutiset, siinäpä varsinainen totuudentorvi. Ja joku torvi uskoo.........


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomen Uutiset, siinäpä varsinainen totuudentorvi. Ja joku torvi uskoo.........

        Totta Lindtman on torvi Halonen puhaltaa sen kautta ilmoille


    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyy tunnustaa

      että olet kauneinta mitä olen nähnyt. Käteni tärisevät vieläkin. Olen tosiaan ihastunut. Tästäkin vaikenen.
      Ikävä
      127
      1754
    2. jos saat yhden

      Toiveen esittää niin mikä olisi
      Ikävä
      104
      1257
    3. Se ääni ja

      Olemus vaan, kyl teis jotain samaa on ja samoja luonteenpiirteitäkin löytyy vaikka paljon on höpöäkin mukana 😍😂🤭 vaik
      Ikävä
      13
      1134
    4. Huomenta päivää

      Somen ihmeelliseen maailmaan. 🤗☕🌞💞
      Ikävä
      201
      1088
    5. Jorma Uotinen jakoi hämmentävän kuvan tiukoissa trikoissa - Jopa Vappu Pimiä häkeltyy: "No wau"

      Jorma! Ei huono! Aikamoisen häkellyttävä kuva totta tosiaan! Lue lisää ja katso kuva: https://www.suomi24.fi/viihde/jo
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1065
    6. Vanhempi mies

      Minä rakastan sua. Ja tiedän, että sullakin on tunteita mua kohtaan. Tätä elämää ei pitäisi tuhlata enää päivääkään. J
      Ikävä
      57
      991
    7. Anna anteeksi

      Olen rikkonut sinua vastaan tavalla, josta minäkin kärsin. Syitä tutkiskellessani löydän vain itseni. Minä kuulin jokais
      Ikävä
      78
      873
    8. Tänään kun näin sinut

      olit kuin taideteos. Arat ja väsyneet silmäni kaipaavat lepoa sinussa, mutta en voinut katsoa sinua niin paljon kuin hal
      Ikävä
      55
      849
    9. HUS näyttää, kuinka paljon turhaa tai vähemmän tarpeellista tehdään verorahoilla

      HUS on laskeskellut, että sieltä voidaan vähentää melkein tuhat ihmistä ilman, että se toiminta häiriintyy, johon verora
      Hallitus
      50
      823
    10. Aika haavat parantaa

      Hyvää huomenta ja mukavaa päivää. ☕🌾😊❤️🪷
      Ikävä
      171
      814
    Aihe