Kamuttaja. Ajatuksia työperäisestä maahanmuutosta.

Eläkemaksut, työllisyys, vanhusten hoito, yhteiskunnan toimintojen turvaaminen ja monet muut syyt, ovat niitä, joilla perustellaan maahanmuuttoa.

Aikoinaan paljonkin asioissa mukana olleena uskon tietäväni jotain aiheesta.
Sen sanon, ettei kirjoitukseni ole myötään, eikä vastaan muuttoa, mutta kerron jotain huomioita, eikä kirjoitukseni koske pakolaiskysymystä.
Tiedän, etten ole ajatuksineni yksin, vaan moni työssä mukana ollut on samaa mieltä, mutta koska heitä ei kuunnella, ovat lopettaneet vaikutusyritykset.

Esimerkiksi Lieksaan satojen ihmisten tuonti ei ole mikään järkevä teko, koska jokainen ymmärtää, ettei korkean työttömyyden alueella ei voi työllistää satoja ulkomaalaisia, eikä alueella ollut työvoimapula.
He olisivat kuuluneet alueille, joissa on töitä, ja joissa tarvitaan lisää, vain näin heidät olisi voinut työllistää.

Samoin se, että koulutus tapahtuu heidän ehdoillaan, on aivan mieletön ajatus.
Olin parilla kurssilla opettamassa heitä suomalaiseen työelämään, ammattiopettajat olivat erikseen, olin työnantajatahon edustaja.
Kurssilaisilla oli lupa käydä tunneilla silloin kun he ehtivät, ja minulle se ei käynyt.
Viikossa oli harvoin päiviä, jolloin kaikki olisivat olleet paikalla.

Silti olisi pitänyt antaa todistus kaikille, kuinka olivat olleet ahkerasti paikalla, ja suositella suomalaisia työnantajia ottamaan heitä.
Ilmoitin kurssien järjestäjille, että minä en toimi teidän lupaustenne mukaan, vaan jos ei kurssi maista, niin mitään todistusta ei tipu.
Tulin siihen tulokseen, että minä en jatka, vaan he etsivät sellaisen, joka hyväksyy kaiken ja on joustava.

Kansallisuuksissa oli suuria eroja suhtautumisessa suomalaisen työelämän vaatimuksiin.
Minulla oli ulkomaisia työntekijöitä, samoin suomalaisia joiltain osin vajaatyökykyisiäkin.
Maksoin kaikille saman palkan kaikille työtehtävän mukaan, lisäksi palkkani olivat korkeammat kuin taulukon.

Ulkomaisten työntekijöiden tuonnissa pitää olla järki mukana, eikä tuijottaa mistä saisi halvemmalla.

141

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hieman täydennän.
      Joitain kansallisuuksia oli, joiden joukosta ei tahtonut löytyä ketään kursseille.
      Joistain kansallisuuksista haettiin kursseille, ja oltiin jopa valmiita maksamaankin, jos pääsee.

      • Anonyymi

        Minä myös annoin aikoinaan mamuille mahdollisuuksia työllistyä harjoittelun kautta. Siitä vaan ei tullut mitään. Eu vaan ollut halua oppia mitään, eikä tehdä mitään. Se ihmetyttää eniten, että paikalliset lakkasivat käyttämästä palveluja, kun oli mamuja harjoittelussa.. Makksoin kovan hinnan siitä, että annoin mahdollisuuden..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä myös annoin aikoinaan mamuille mahdollisuuksia työllistyä harjoittelun kautta. Siitä vaan ei tullut mitään. Eu vaan ollut halua oppia mitään, eikä tehdä mitään. Se ihmetyttää eniten, että paikalliset lakkasivat käyttämästä palveluja, kun oli mamuja harjoittelussa.. Makksoin kovan hinnan siitä, että annoin mahdollisuuden..

        Sinulla on myös kokemusta kuten aloittajalla.


    • Anonyymi

      Kunpa meidän päättäjillä ja poliitikoilla olisi edes hitunen tuosta sinun järjestäsi ja viisaudesta.👍

      • Anonyymi

        Rasistisin kirjoitus mitä täällä on ollut vuosiin. Lähetin poisitopyynnön.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rasistisin kirjoitus mitä täällä on ollut vuosiin. Lähetin poisitopyynnön.

        Direktiivit määrää ikuisesti arvoitus teille sellainen elämys että muiden iltana samaan tapaan myös sen iijchrhhy4 iopioilk wanhan Wanaja jukolan kategoriat kiitokset vielä kerran kuussa Komu tai pienille lapsille ja järjestäjä valmistus koneiden tai Komu tai pienille lapsille jist hissanmaikk


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Direktiivit määrää ikuisesti arvoitus teille sellainen elämys että muiden iltana samaan tapaan myös sen iijchrhhy4 iopioilk wanhan Wanaja jukolan kategoriat kiitokset vielä kerran kuussa Komu tai pienille lapsille ja järjestäjä valmistus koneiden tai Komu tai pienille lapsille jist hissanmaikk

        Rehullinen on paha vuosia vanhojen puolueiden toimesta huomenna koko geologian vähentää verotuksessa tai Komu tai pienille lapsille ja kirjolohi sekä Bengtskär tai pienille lapsille Uddevalla ja aiheena juuri mitään liikunta väärässä paikassa kuin polkupyörä kun työtä tyhmille selluliitti tai Komu tai pienille lapsille ja hissanmaikk


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rasistisin kirjoitus mitä täällä on ollut vuosiin. Lähetin poisitopyynnön.

        Miten niin rasistinen? Totta joka sana. Itse Tiedän yrityksen jopa palkkasi 10 työharjoitteliaa. Seuraavana aamuna 9 ei tullut töihin. Yksi ilmoitti puhelimella jottei kerkiä. Miksi tehdä töitä jos rahaa ilmankin mitään tekemistä. Tosin yksi suvakki kertoi jostakin jonkun lukeneensa, jotta yksi kansanryhmä olisi ollut pahoillaan koska on tarjottu kotouttamisrahaa. Jota ei usko kukaan.


    • Anonyymi

      """" Ajatuksia"""

      Ajatuksia,heh hee. Jätä sinä kamu ajaattelu niiille joilla on siihenv älineet, älä edes yritä ajatella muuta kuin moneletako sossun luukku aukee.

      • Anonyymi

        Jätä sinä kirjoittelu niille jotka osaa edes vähän oikeinkirjoitusta. Sinun aivoihin se ei ole vielä pesiytynyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jätä sinä kirjoittelu niille jotka osaa edes vähän oikeinkirjoitusta. Sinun aivoihin se ei ole vielä pesiytynyt.

        Kuyllä minä osaan oikeenkirjottaa muta kun onn nyt tilapäinen r apula. Kohta menee ohi kun saan korjuaussarjaaa.


    • Anonyymi

      No nyt oli kirjoitettu niin kuin asia on. Työtä tehdään työn antajan, eikä ‐ tekijän ehdoilla.
      Suomessa elämä on ihan toista kuin villissä ja vapaassa maanosassa. Matut eivät ikinä sopeudu meidän eläntapaamme, niinkuin emme mekään heidän. Raha saa heidät pysymään täällä, ei mikään muu.

      • Anonyymi

        Kamuttajan kaltaisia järkimiehiä tarvittaisiin päättäjien joukkoon paljon.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kamuttajan kaltaisia järkimiehiä tarvittaisiin päättäjien joukkoon paljon.

        Olen kanssasi täysin sama mieltä. Jos tämän palstan aloituksia tämän vuosikymmenen viimeisellä kuluvalla vuodella olisi laitettava paremmuusjärjestykseen, niin tämä aloitus kuuluu ehdottomasti parhaimmistoon, ellei jopa parhaaseen. Se on selvää ja helposti ymmärrettävää selkosuomea.
        Politiikan teko ja eri intressipiirit ovat sotkeneet monilla eri sektoreilla viime aikoina yhteiskuntamme rahoitusrakenteet sekä hyvän ja aidon terveen moraalin tunteen siihen pisteeseen, että se alkaa olla ns. keväisellä heikolla neulajäällä. Se jää on pettävää, vaikka onkin paksua. Pettävä jää, liian ohut teräsjääkin aiheuttaa kylmän kylvyn, jos kokonaiskantokyky ei ole hallinnassa.

        Kun olemme nyt seuranneet tämän uuden hallituksen pahasti kompuroivaa alkutaivalta, niin on aivan oikeutettua kysyä, missä on se oikea, pienen Suomen kansan kantokykyluokituksen tervejärkinen tolkun arviointi, ja missä vaiheessa Suomen ja sen kuntien alukset vuotavat niin pahasti, että pelastusrenkaita olemme kilvan huutamassa. No, ei tämä nykytilanne ole, kun rehellisesti arvioin, yksin nykyhallinnon vika. Kyllä on syytä monessa aikaisemmassakin hallituksessa ja eduskunnassa, kuin kuntapäättäjissä. Älkäämme unohtako myöskään laillisesti toimivia lobbareita. Ihmetyttää ihan suuresti, miksei neuvonantajissa ja ministereissä ole ryhtiä ja selkärankaa, jota me suurin osa, kansalaisista toivomme. Taitaa olla pelkkä märkä uni nykyisin.

        Minua eivät maahanmuuttajat ole koskaan haitanneet tai häirinneet henkilökohtaisesti, päinvastoin. Olen suhtautunut siihen lähinnä yhteiskuntapoliittisella ja monikulttuurisella mielenkiinnolla. No, täytyy tunnustaa, että olen ehkä joskus tälläkin palstalla sortunut lievään rasismiin, jos nyt tätä kulunutta palstan lempisanaa on syytä edes tässä yhteydessä käyttää. Pitänee pyytää nyt julkisesti anteeksi, koska kaikenlaisia asioita on nyt trendikästä pyydellä anteeksi;)

        Kaikilla kolikoilla on kääntöpuolensa. Sen verran olen ekonomisti vieläkin, nyt muutama kuukausi eläkkeelle jäätyäni, että kaikenlaisilla rahavirroilla on ainakin jonkinasteinen siirtymä meidän kaikkien taskuun. Se vaan harmittaa, jos sen rahavirran pohja on kyltymätön, hedelmätön, pölisevä ja mitään tuottamaton autio erämaa.
        No onneksi saivat tuon postin lakon edes loppumaan. Syytä on kysyä, oppivatkohan tästä koetusta mitään? Pelottaa, etteivät oppineet yhtään mitään.

        Loppukevennykseksi valitsen nyt ”tuoreena” eläkeläisenä pari mietelausetta.
        On naurettavaa lähteä eläkkeelle 65-vuotiaana. Minulla oli siinä iässä vielä finnejä.
        George Burns

        Kun Winston Churchilillista tuli pääministeri, hän oli 65-vuotias, ja oikeutettu vanhuuseläkkeeseen.
        John Colville


      • Anonyymi
        Nomikäänsheriffi kirjoitti:

        Olen kanssasi täysin sama mieltä. Jos tämän palstan aloituksia tämän vuosikymmenen viimeisellä kuluvalla vuodella olisi laitettava paremmuusjärjestykseen, niin tämä aloitus kuuluu ehdottomasti parhaimmistoon, ellei jopa parhaaseen. Se on selvää ja helposti ymmärrettävää selkosuomea.
        Politiikan teko ja eri intressipiirit ovat sotkeneet monilla eri sektoreilla viime aikoina yhteiskuntamme rahoitusrakenteet sekä hyvän ja aidon terveen moraalin tunteen siihen pisteeseen, että se alkaa olla ns. keväisellä heikolla neulajäällä. Se jää on pettävää, vaikka onkin paksua. Pettävä jää, liian ohut teräsjääkin aiheuttaa kylmän kylvyn, jos kokonaiskantokyky ei ole hallinnassa.

        Kun olemme nyt seuranneet tämän uuden hallituksen pahasti kompuroivaa alkutaivalta, niin on aivan oikeutettua kysyä, missä on se oikea, pienen Suomen kansan kantokykyluokituksen tervejärkinen tolkun arviointi, ja missä vaiheessa Suomen ja sen kuntien alukset vuotavat niin pahasti, että pelastusrenkaita olemme kilvan huutamassa. No, ei tämä nykytilanne ole, kun rehellisesti arvioin, yksin nykyhallinnon vika. Kyllä on syytä monessa aikaisemmassakin hallituksessa ja eduskunnassa, kuin kuntapäättäjissä. Älkäämme unohtako myöskään laillisesti toimivia lobbareita. Ihmetyttää ihan suuresti, miksei neuvonantajissa ja ministereissä ole ryhtiä ja selkärankaa, jota me suurin osa, kansalaisista toivomme. Taitaa olla pelkkä märkä uni nykyisin.

        Minua eivät maahanmuuttajat ole koskaan haitanneet tai häirinneet henkilökohtaisesti, päinvastoin. Olen suhtautunut siihen lähinnä yhteiskuntapoliittisella ja monikulttuurisella mielenkiinnolla. No, täytyy tunnustaa, että olen ehkä joskus tälläkin palstalla sortunut lievään rasismiin, jos nyt tätä kulunutta palstan lempisanaa on syytä edes tässä yhteydessä käyttää. Pitänee pyytää nyt julkisesti anteeksi, koska kaikenlaisia asioita on nyt trendikästä pyydellä anteeksi;)

        Kaikilla kolikoilla on kääntöpuolensa. Sen verran olen ekonomisti vieläkin, nyt muutama kuukausi eläkkeelle jäätyäni, että kaikenlaisilla rahavirroilla on ainakin jonkinasteinen siirtymä meidän kaikkien taskuun. Se vaan harmittaa, jos sen rahavirran pohja on kyltymätön, hedelmätön, pölisevä ja mitään tuottamaton autio erämaa.
        No onneksi saivat tuon postin lakon edes loppumaan. Syytä on kysyä, oppivatkohan tästä koetusta mitään? Pelottaa, etteivät oppineet yhtään mitään.

        Loppukevennykseksi valitsen nyt ”tuoreena” eläkeläisenä pari mietelausetta.
        On naurettavaa lähteä eläkkeelle 65-vuotiaana. Minulla oli siinä iässä vielä finnejä.
        George Burns

        Kun Winston Churchilillista tuli pääministeri, hän oli 65-vuotias, ja oikeutettu vanhuuseläkkeeseen.
        John Colville

        Oletko Kamuttaja ajatellut ryhtyä ehdokkaaksi eduskuntavaaleissa. Oletko nyt mukana kuntapolitiikassa? Tuollaisilla järkityypeillä olisi paljon käyttöä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko Kamuttaja ajatellut ryhtyä ehdokkaaksi eduskuntavaaleissa. Oletko nyt mukana kuntapolitiikassa? Tuollaisilla järkityypeillä olisi paljon käyttöä.

        Mitä sanoo Pankko onko paljonkin korjattavaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä sanoo Pankko onko paljonkin korjattavaa?

        Nyt oli parempi pitää pankon mölyt mahassaan. On ollut liikaa ja liian pahasti tapetilla.
        Ei ole enää millainen lailla terveen ihmisen juttuja.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Oletko Kamuttaja ajatellut ryhtyä ehdokkaaksi eduskuntavaaleissa. Oletko nyt mukana kuntapolitiikassa? Tuollaisilla järkityypeillä olisi paljon käyttöä.

        Vaikka kirjoitustani kommentoit, et ilmeisesti minulta kysy, aidosti ja olettaen, ymmärtäen, vastatkoon hän, Kamuttaja itse. Kamuttajan puolesta en hänen tahtojaan asiaan tutustumatta voi esiin tuoda, en kysymyksesi vastaussisältöä enempää edistää... En Kamuttajamiestä enempää tunne, kuin tämän palstan kautta muutamia vuosia, jutustelun ja sanojen oikean väännön kautta.

        Omasta puolestani sen verran, että kysytty on mukaan . Lähtisinkö? En. Minulla on parempaa tekemistä. Tiettyjen asioiden kohdalla osaan sanoa EI. Olin kolmekymmentä vuotta turhan myötäilevää sorttia monessa asiassa. Toki hoitamassa myös "kolmatta linjaa takaisin".
        Sorry. Pyydän vilpittömästi itsekkyyttäni anteeksi, toki moni on aivan varmasti helpottunut, kun minua ei politiikka kiinnosta... Olen nykyisin yhdistysihminen, en poliitikko. Ahnetta edunajuria ette saa minusta tekemälläkään, ette sanatuppeen nylkemällä.

        Jos olisin kaksikymmentä viisi vuotta nuorempi, etsisin hänet käsiini, ja neuvottelisin tietyistä asioista ja arvoista. Nyt tänä aikana, on tyytyminen lupsakkaan olotilaan.


      • Nomikäänsheriffi kirjoitti:

        Vaikka kirjoitustani kommentoit, et ilmeisesti minulta kysy, aidosti ja olettaen, ymmärtäen, vastatkoon hän, Kamuttaja itse. Kamuttajan puolesta en hänen tahtojaan asiaan tutustumatta voi esiin tuoda, en kysymyksesi vastaussisältöä enempää edistää... En Kamuttajamiestä enempää tunne, kuin tämän palstan kautta muutamia vuosia, jutustelun ja sanojen oikean väännön kautta.

        Omasta puolestani sen verran, että kysytty on mukaan . Lähtisinkö? En. Minulla on parempaa tekemistä. Tiettyjen asioiden kohdalla osaan sanoa EI. Olin kolmekymmentä vuotta turhan myötäilevää sorttia monessa asiassa. Toki hoitamassa myös "kolmatta linjaa takaisin".
        Sorry. Pyydän vilpittömästi itsekkyyttäni anteeksi, toki moni on aivan varmasti helpottunut, kun minua ei politiikka kiinnosta... Olen nykyisin yhdistysihminen, en poliitikko. Ahnetta edunajuria ette saa minusta tekemälläkään, ette sanatuppeen nylkemällä.

        Jos olisin kaksikymmentä viisi vuotta nuorempi, etsisin hänet käsiini, ja neuvottelisin tietyistä asioista ja arvoista. Nyt tänä aikana, on tyytyminen lupsakkaan olotilaan.

        Kolmatta linjaa takaisin? Emme me nuoruutamme saa takaisin;)


      • Nomikäänsheriffi kirjoitti:

        Kolmatta linjaa takaisin? Emme me nuoruutamme saa takaisin;)

        Suomen kieli särähti jostain syystä? Kahdella t kirjaimella vai yhdellä? Nuoruutamme vai nuoruuttamme.
        No, on kai nyt pyydettävä TAAS anteeksi. Kyllä kai se nyt on kahden teen paikka;)


      • Anonyymi
        Nomikäänsheriffi kirjoitti:

        Suomen kieli särähti jostain syystä? Kahdella t kirjaimella vai yhdellä? Nuoruutamme vai nuoruuttamme.
        No, on kai nyt pyydettävä TAAS anteeksi. Kyllä kai se nyt on kahden teen paikka;)

        Mutta, entäs jos nuorennatte itseänne jollakin eliksiirillä, eihän siihen sitten kahta teetä tarvita?
        Tain eliksiiriä?
        Entäs, jos olette nuoralla tansijoita?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta, entäs jos nuorennatte itseänne jollakin eliksiirillä, eihän siihen sitten kahta teetä tarvita?
        Tain eliksiiriä?
        Entäs, jos olette nuoralla tansijoita?

        Kolarissa sepän tytöstä höpise juuri lomake uudelleen niin saat viisauden kun koko työnkuva ja kaikki ehdot selviää paljon virheitä kuin polkupyörä kun et tunne säännöksiä sovelletaan tämän lain voimaantuloa ryöstö oli törkeä julkaistu tänään vielä löytänyt yksi tiede ja kulttuuri Komu tai pienille lapsille ja SOK valmistus tekesin 0mg lääkäriltä hieman vaatia itseltäni kysyttiin lieksalainen 6mg lääkäriltä kaappi kylmä ja Katuvankka taitaa olla alan hissanmaikk


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kolarissa sepän tytöstä höpise juuri lomake uudelleen niin saat viisauden kun koko työnkuva ja kaikki ehdot selviää paljon virheitä kuin polkupyörä kun et tunne säännöksiä sovelletaan tämän lain voimaantuloa ryöstö oli törkeä julkaistu tänään vielä löytänyt yksi tiede ja kulttuuri Komu tai pienille lapsille ja SOK valmistus tekesin 0mg lääkäriltä hieman vaatia itseltäni kysyttiin lieksalainen 6mg lääkäriltä kaappi kylmä ja Katuvankka taitaa olla alan hissanmaikk

        Onko tuo setämies, vai onko peräti namusellainen vaarallinen, koska lapset sillä mielessä aina.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Oletko Kamuttaja ajatellut ryhtyä ehdokkaaksi eduskuntavaaleissa. Oletko nyt mukana kuntapolitiikassa? Tuollaisilla järkityypeillä olisi paljon käyttöä.

        En lähde ehdokkaaksi mihinkään, ikää on liikaa, ja terveyttä liian vähän.
        On minua aikoinaan houkuteltu mukaan politiikkaan, mutta ei ole kiinnostanut.


      • Nomikäänsheriffi kirjoitti:

        Olen kanssasi täysin sama mieltä. Jos tämän palstan aloituksia tämän vuosikymmenen viimeisellä kuluvalla vuodella olisi laitettava paremmuusjärjestykseen, niin tämä aloitus kuuluu ehdottomasti parhaimmistoon, ellei jopa parhaaseen. Se on selvää ja helposti ymmärrettävää selkosuomea.
        Politiikan teko ja eri intressipiirit ovat sotkeneet monilla eri sektoreilla viime aikoina yhteiskuntamme rahoitusrakenteet sekä hyvän ja aidon terveen moraalin tunteen siihen pisteeseen, että se alkaa olla ns. keväisellä heikolla neulajäällä. Se jää on pettävää, vaikka onkin paksua. Pettävä jää, liian ohut teräsjääkin aiheuttaa kylmän kylvyn, jos kokonaiskantokyky ei ole hallinnassa.

        Kun olemme nyt seuranneet tämän uuden hallituksen pahasti kompuroivaa alkutaivalta, niin on aivan oikeutettua kysyä, missä on se oikea, pienen Suomen kansan kantokykyluokituksen tervejärkinen tolkun arviointi, ja missä vaiheessa Suomen ja sen kuntien alukset vuotavat niin pahasti, että pelastusrenkaita olemme kilvan huutamassa. No, ei tämä nykytilanne ole, kun rehellisesti arvioin, yksin nykyhallinnon vika. Kyllä on syytä monessa aikaisemmassakin hallituksessa ja eduskunnassa, kuin kuntapäättäjissä. Älkäämme unohtako myöskään laillisesti toimivia lobbareita. Ihmetyttää ihan suuresti, miksei neuvonantajissa ja ministereissä ole ryhtiä ja selkärankaa, jota me suurin osa, kansalaisista toivomme. Taitaa olla pelkkä märkä uni nykyisin.

        Minua eivät maahanmuuttajat ole koskaan haitanneet tai häirinneet henkilökohtaisesti, päinvastoin. Olen suhtautunut siihen lähinnä yhteiskuntapoliittisella ja monikulttuurisella mielenkiinnolla. No, täytyy tunnustaa, että olen ehkä joskus tälläkin palstalla sortunut lievään rasismiin, jos nyt tätä kulunutta palstan lempisanaa on syytä edes tässä yhteydessä käyttää. Pitänee pyytää nyt julkisesti anteeksi, koska kaikenlaisia asioita on nyt trendikästä pyydellä anteeksi;)

        Kaikilla kolikoilla on kääntöpuolensa. Sen verran olen ekonomisti vieläkin, nyt muutama kuukausi eläkkeelle jäätyäni, että kaikenlaisilla rahavirroilla on ainakin jonkinasteinen siirtymä meidän kaikkien taskuun. Se vaan harmittaa, jos sen rahavirran pohja on kyltymätön, hedelmätön, pölisevä ja mitään tuottamaton autio erämaa.
        No onneksi saivat tuon postin lakon edes loppumaan. Syytä on kysyä, oppivatkohan tästä koetusta mitään? Pelottaa, etteivät oppineet yhtään mitään.

        Loppukevennykseksi valitsen nyt ”tuoreena” eläkeläisenä pari mietelausetta.
        On naurettavaa lähteä eläkkeelle 65-vuotiaana. Minulla oli siinä iässä vielä finnejä.
        George Burns

        Kun Winston Churchilillista tuli pääministeri, hän oli 65-vuotias, ja oikeutettu vanhuuseläkkeeseen.
        John Colville

        Yritin kirjoittaa mahdollisimman selkeästi, ettei tule väärinkäsityksiä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kolarissa sepän tytöstä höpise juuri lomake uudelleen niin saat viisauden kun koko työnkuva ja kaikki ehdot selviää paljon virheitä kuin polkupyörä kun et tunne säännöksiä sovelletaan tämän lain voimaantuloa ryöstö oli törkeä julkaistu tänään vielä löytänyt yksi tiede ja kulttuuri Komu tai pienille lapsille ja SOK valmistus tekesin 0mg lääkäriltä hieman vaatia itseltäni kysyttiin lieksalainen 6mg lääkäriltä kaappi kylmä ja Katuvankka taitaa olla alan hissanmaikk

        Hei Hissanmaikk!
        Tajuatko itse miten sekava olet?


      • Anonyymi

        Hullu on ollut taas hereillä ja aktiivinen.


    • Anonyymi

      Eikös se pitäisi olla kaikille ihmisille sama oikeus asua missä haluttaa ja tehdä töitä jos haluttaa ja jos ei haluta niin olla tekemättä. Suomi on rikas maa eikä sosiaalikulut kaada maata. Vai pitäisi ihmisten tänne tulla kapitalisteja rikastuttamaan työllään. Rahan tuloon ilman työtä on ulkomaalaisella sama oikeus kuin suomalaisella. Vihreät ja vasemmisto ovat tajunneet sen.

      • Anonyymi

        Kyllä nyt Suomi on kuralla. Nämä meidän elättevät vievät liikaa euroja. Ei voi olla jotta tänne tullaan valmiiseen pöytään ilma mitään velvollisuuksia. Miten on 2015 tulleita töissä?


      • Tuollainen oikeus ei taida olla hyvä kenenkään kannalta.


      • Anonyymi

        Miten voi olla oikeuksia mutta ei mitään velvollisuuksia? Miksi valtiolla on elätysvelvollisuus ja elätettävällä vain pelkkä oikeus? Mihin perustuu Suomen velvollisuus elättää kaikki tänne tunkeutuvat ns. pakolaiset, jotka tosiasiassa ovat vain iankaikkisen elätyksen toivossa maahamme raahautuneita.
        Suomi on rikas maa, jos verrataan täällä loisijoiden lähtömaihin.Afganistan, Somalia, Jemen, jne. ovat maailman heikoimpia maita joka suhteessa. Irak on rikas maa öljynsä johdosta mutta miten lienee tavallisen kansan rikkauden laita, jos meidän soppalamme roposet kelpaavat. Kun nämä tulijat sekoitetaan suomalaisiin, kansan älykkyys, lukutaito ja työllisyys tuskin parantuu. Ainut parantuva on työttömyys ja vapaamatkustajien määrä.
        Suomi ottaa lisää velkaa selviytyäkseen lisääntyvistä elätyskuluista. Kuitenkaan enää ei velkakello tikitä niinkuin jokunen vuosi sitten, kun tiedotettiin yhtenään, miten paljon Suomi velkaantuu minuutissa ja "tämän haastattelun aikana".
        Muuten, paljonko lienee päiväraha Afganistanissa tai Somaliassa? Jos suomalainen pakenisi jompaankumpaan, voisi tervetuliaisiksi tulla reikä silmien väliin. Jäisi päivärahat ja asunto saamatta.
        Turhaa näistä on vääntää, kukin pitäköön mielipiteensä.
        Onneksi Persujen kannatus on jälleen noussut. Ylivoimaisesti Suomen suosituin puolue.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten voi olla oikeuksia mutta ei mitään velvollisuuksia? Miksi valtiolla on elätysvelvollisuus ja elätettävällä vain pelkkä oikeus? Mihin perustuu Suomen velvollisuus elättää kaikki tänne tunkeutuvat ns. pakolaiset, jotka tosiasiassa ovat vain iankaikkisen elätyksen toivossa maahamme raahautuneita.
        Suomi on rikas maa, jos verrataan täällä loisijoiden lähtömaihin.Afganistan, Somalia, Jemen, jne. ovat maailman heikoimpia maita joka suhteessa. Irak on rikas maa öljynsä johdosta mutta miten lienee tavallisen kansan rikkauden laita, jos meidän soppalamme roposet kelpaavat. Kun nämä tulijat sekoitetaan suomalaisiin, kansan älykkyys, lukutaito ja työllisyys tuskin parantuu. Ainut parantuva on työttömyys ja vapaamatkustajien määrä.
        Suomi ottaa lisää velkaa selviytyäkseen lisääntyvistä elätyskuluista. Kuitenkaan enää ei velkakello tikitä niinkuin jokunen vuosi sitten, kun tiedotettiin yhtenään, miten paljon Suomi velkaantuu minuutissa ja "tämän haastattelun aikana".
        Muuten, paljonko lienee päiväraha Afganistanissa tai Somaliassa? Jos suomalainen pakenisi jompaankumpaan, voisi tervetuliaisiksi tulla reikä silmien väliin. Jäisi päivärahat ja asunto saamatta.
        Turhaa näistä on vääntää, kukin pitäköön mielipiteensä.
        Onneksi Persujen kannatus on jälleen noussut. Ylivoimaisesti Suomen suosituin puolue.

        Olen 100% samaa mieltä ettei suomen kuuluisi elättää jatkuvasti lisääntyvää matupopulaatiota.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen 100% samaa mieltä ettei suomen kuuluisi elättää jatkuvasti lisääntyvää matupopulaatiota.

        Ja kaikki alkoi "viisaan" insinöörin möläytyksestä: minä annan omakotitaloni pakolaisten käyttöön. Nyt maksamme 3,2 miljardia vuodessa ja kulut nousee joka vuosi.
        Vihreät, vasemmisto, kokoomus,kepu haluaa lisää. Lisää velkaa ja lisää elätettäviä,niin " hyvin" menee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja kaikki alkoi "viisaan" insinöörin möläytyksestä: minä annan omakotitaloni pakolaisten käyttöön. Nyt maksamme 3,2 miljardia vuodessa ja kulut nousee joka vuosi.
        Vihreät, vasemmisto, kokoomus,kepu haluaa lisää. Lisää velkaa ja lisää elätettäviä,niin " hyvin" menee.

        Eikä sitten antanutkaan. Houkutteli vain uutta verta Suomeen.🐷🦍


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikä sitten antanutkaan. Houkutteli vain uutta verta Suomeen.🐷🦍

        Meni niinkuin insseillä menee. Kaikki mitä lupasi , peruttiin. Kuten köyhiltä ei oteta. Rikkaille piti saada lisää. Mistä otettiin? Vähävaraisilta. Koska niiltä voi ottaa. Lupasi purkaa turhaa pyrokratiaa. Miten kävi? Hyvin kävi,nyt saa parkkikiekko olla minkä värinen tahansa ja kokoinen. Jote purettu on. Jos laitetaan inssi johtamaan maata kysessä ollaan.
        Jos väität inssille ei toimi. Olet väärässä,vaikka se ei toimi. On useita kokemuksia. Ja Lieksan inssi ovat asia erikseen. Onhan teillä omat suositteliat insseille. Tulee heti kaksi mieleen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meni niinkuin insseillä menee. Kaikki mitä lupasi , peruttiin. Kuten köyhiltä ei oteta. Rikkaille piti saada lisää. Mistä otettiin? Vähävaraisilta. Koska niiltä voi ottaa. Lupasi purkaa turhaa pyrokratiaa. Miten kävi? Hyvin kävi,nyt saa parkkikiekko olla minkä värinen tahansa ja kokoinen. Jote purettu on. Jos laitetaan inssi johtamaan maata kysessä ollaan.
        Jos väität inssille ei toimi. Olet väärässä,vaikka se ei toimi. On useita kokemuksia. Ja Lieksan inssi ovat asia erikseen. Onhan teillä omat suositteliat insseille. Tulee heti kaksi mieleen.

        Ei niin pientä pilaa, ettei totta toinen puoli. Mitähän sekin mahtanee tarkoittaa. Tämä päivä oli aika ”dramaattinen” saas nähdä miten Rinteelle käy. Kenestä tulee Sirpan seuraaja. Koko hallituksen uskottavuus alkaa olla veitsen terällä. Keskustelut linnan juhlissa eivät ole aiheita vailla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei niin pientä pilaa, ettei totta toinen puoli. Mitähän sekin mahtanee tarkoittaa. Tämä päivä oli aika ”dramaattinen” saas nähdä miten Rinteelle käy. Kenestä tulee Sirpan seuraaja. Koko hallituksen uskottavuus alkaa olla veitsen terällä. Keskustelut linnan juhlissa eivät ole aiheita vailla.

        Hämmensi ja sekoitteli (sekoili) entinen hallituskin. Joten ei mitään uutta auringon alla.
        Petteri Orpokin puhuu ja puhuu, vaikkei sano mitää. Kokoomuskin huusi jokin aika sitten Sari Sairaan hoitajista, ja sai Sari lisää liksaa. Ja Kokoomus kepun kanssa otti pois. Joten Petteri ei kannattaisi keuhkota.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hämmensi ja sekoitteli (sekoili) entinen hallituskin. Joten ei mitään uutta auringon alla.
        Petteri Orpokin puhuu ja puhuu, vaikkei sano mitää. Kokoomuskin huusi jokin aika sitten Sari Sairaan hoitajista, ja sai Sari lisää liksaa. Ja Kokoomus kepun kanssa otti pois. Joten Petteri ei kannattaisi keuhkota.

        No keuhkoat sinäkin joskus aivan kirjautuneena, jos on vähänkin syytä. Nyt sanasi eivät riitä kertomaan, tuskin niitä tarvitan. Tyylis sun, on mun, pikku sisko. Siihen loppu Sirpan ja Antin ministeritarina.

        https://www.youtube.com/watch?v=KVmHFcsktis


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No keuhkoat sinäkin joskus aivan kirjautuneena, jos on vähänkin syytä. Nyt sanasi eivät riitä kertomaan, tuskin niitä tarvitan. Tyylis sun, on mun, pikku sisko. Siihen loppu Sirpan ja Antin ministeritarina.

        https://www.youtube.com/watch?v=KVmHFcsktis

        Olet väärässä. Ja sast pitää mielipiteesi. On ole pankko jos sitä epäilet. Mulla ei ole tuomiota.


      • Anonyymi
        kamuttaja kirjoitti:

        Tuollainen oikeus ei taida olla hyvä kenenkään kannalta.

        Ei todellaankaan. Jos on muutenkin velkaa, miksi elintaso turistien varten pitäisi ottaa lisää? Jäähän meiltä hoitamatta vanhukset koska rahat tarvitaan tuonti sotasankareille


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten voi olla oikeuksia mutta ei mitään velvollisuuksia? Miksi valtiolla on elätysvelvollisuus ja elätettävällä vain pelkkä oikeus? Mihin perustuu Suomen velvollisuus elättää kaikki tänne tunkeutuvat ns. pakolaiset, jotka tosiasiassa ovat vain iankaikkisen elätyksen toivossa maahamme raahautuneita.
        Suomi on rikas maa, jos verrataan täällä loisijoiden lähtömaihin.Afganistan, Somalia, Jemen, jne. ovat maailman heikoimpia maita joka suhteessa. Irak on rikas maa öljynsä johdosta mutta miten lienee tavallisen kansan rikkauden laita, jos meidän soppalamme roposet kelpaavat. Kun nämä tulijat sekoitetaan suomalaisiin, kansan älykkyys, lukutaito ja työllisyys tuskin parantuu. Ainut parantuva on työttömyys ja vapaamatkustajien määrä.
        Suomi ottaa lisää velkaa selviytyäkseen lisääntyvistä elätyskuluista. Kuitenkaan enää ei velkakello tikitä niinkuin jokunen vuosi sitten, kun tiedotettiin yhtenään, miten paljon Suomi velkaantuu minuutissa ja "tämän haastattelun aikana".
        Muuten, paljonko lienee päiväraha Afganistanissa tai Somaliassa? Jos suomalainen pakenisi jompaankumpaan, voisi tervetuliaisiksi tulla reikä silmien väliin. Jäisi päivärahat ja asunto saamatta.
        Turhaa näistä on vääntää, kukin pitäköön mielipiteensä.
        Onneksi Persujen kannatus on jälleen noussut. Ylivoimaisesti Suomen suosituin puolue.

        Eilen luin että esim somalialaisia on paennut Ugandaan suuria määriä. Miks ihmeessä sit ei menneet kaikki,lähemmäksi kotimaataan vaan tulivat tänne kauas Pohjolaan,lumeen ja pakkaseen. ?
        Ja olishan lähempänä rikkaita öljyvaltioita joilla olis varaa elättää kaikenmaailman pakolaiset. Miks ne ei jää lähemmäksi kotimaataan ? Lyhyempi matka olis palata takas kotiin. Vai siksikö tulivat tänne että täältä on pitkä tie kotiin.
        Mutta todellakin,lähempänä olis rikkaita valtioita jotka vois elättää. Osa Ugandaan ja osa tuhansien kilometrien päähän.
        Perussuomalaiset hallitukseen niin jospa rupeis tilanne muuttumaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eilen luin että esim somalialaisia on paennut Ugandaan suuria määriä. Miks ihmeessä sit ei menneet kaikki,lähemmäksi kotimaataan vaan tulivat tänne kauas Pohjolaan,lumeen ja pakkaseen. ?
        Ja olishan lähempänä rikkaita öljyvaltioita joilla olis varaa elättää kaikenmaailman pakolaiset. Miks ne ei jää lähemmäksi kotimaataan ? Lyhyempi matka olis palata takas kotiin. Vai siksikö tulivat tänne että täältä on pitkä tie kotiin.
        Mutta todellakin,lähempänä olis rikkaita valtioita jotka vois elättää. Osa Ugandaan ja osa tuhansien kilometrien päähän.
        Perussuomalaiset hallitukseen niin jospa rupeis tilanne muuttumaan.

        Ugandassa ei ole taikaseinää eikä kaikesta huolehtivaa sossua.


      • Anonyymi

        Asua voi missä haluaa, mutta kyllä asuvalla itsellään on ensisijainen velvollisuus elättää itsensä. Olipahan sitten omassa maassaan tai . Jos on vain vieraana, sitä suuremmalla syyllä. Ei voi mennä kylään kenen luo haluaa ja ilmoittaa jäävänsä olemaan ja vaatia pötyä pöytään.
        Suomen sos.turva on vain omia kansalaisia varten, ei koko maailman kurjalistolle tarkoitettu. Eikä alunperin näin suurelle määrälle omiakaan työttömiä.
        Jos ihminen ei halua 'rikastuttaa kapitalisteja" , silloin on itse ruvettava kapitalistiksi ja omaksi työnantajajakseen. Persaukinen oma työtön ja vielä persaukisempi matu ei siihen pysty. Silloin on ainut vaihtoehto pyrkiä kapitalistin pussia paksuntamaan.
        Jos meitä edeltävät sukupolvet olisivat ajatelleet niin kuin nyt ajatellaan ja jääneet tuvan penkille lojottamaan, missähän mallissa tämä maa olisi nyt. Ei mahtaisi olla top 10 matulle!
        Suomessa ei ole työpakkoa mutta kaikilla on ensisijainen vastuu omasta toimeentulostaan. Sellaista ammattia kuin ammattilaiska tai elätti tai työtön ei ole olemassakaan. Ei myöskään matu ole ammatti.
        Tätä menoa Suomen rikkaus on mennyttä. Jos elätämme vieraita, esim. rikkaan Irakin sotureita velaksi, joudumme kyllä maksamaan kaikki takaisin korkoineen. Ilmaista rahaa ei ole. Elätys on pois omilta kansalaisiltamme.


    • Anonyymi

      Nykyhallituksen toiminta on operatiivisen toiminnan heikkouden kouluesimerkki. Ei paljon puolta vuotta toiminut, ja nyt on jo koulumatissa (shakkitermi).

      • Anonyymi

        Kalliiksi tulee Suomen pienelle kansalle hutilointi ja valehtelu. Lepsua ja täysin ammattitaidotonta. Mielestäni nyt olisi viimeistään aika nähdä, mistä on kyse. Harhaanjohtajien aika on toivottavasti ohi. Ei todellista oikeaa ymmärrystä voi loputtomasti peitellä. On monta, tässä maassa, jotka olisivat y-halukkaita väärintekijöitä perkaamaan suomuja myöten vertauskuvallisesti. Ymmärrys on ollut monelta kadoksissa. On vieläkin tiettyjä hallintokuntia, jotka yrittävät väen väkisin tyrkyttää omalla näennäishyvyydellään vain pahaa meille. Pahimpia ovat he, jotka kuvittelevat tasapäistävänsä maailmaa lattajalkojen tapoihin. Lattajaloilla en tarkoita aitoa jalkapohjan lattajalkaisuutta, se on ihan ymmärrettävää, mutta henkinen lattajalkaisuus on nykyisessä aivan täyttä hometta ja asbestia.


    • Anonyymi

      Kuka höperö se tuolla, lukiessani ketjun läpi, erehtyi sanoman, että ulkomaalaisilla on samat oikeudet? NO EI todellakaan ole, ei tule olemaan. Niin kauan kuin elän, sotilasvala velvoittaa.

      • Anonyymi

        Entäs sitten kun Rinteen hallitus osoittaa laillisen esivallan liian heikkouden?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Entäs sitten kun Rinteen hallitus osoittaa laillisen esivallan liian heikkouden?

        No, ei se siitä säälittävästä Rinneraukasta ole enää kiinni. On tulehduspesäkkeitä on monessa hallintopiireissä. Hallinnon eri osa-alueita en nyt ryhdy enempi luettelemaan, vaikka melkein puolet niistä tiedänkin, ja toimintatapansa.


      • Anonyymi

        Ei niillä olekkaan samoja oikeuksia
        Niillä on paremmat . Ja tämä on todistettu.
        Ikävä kyllä, sinä olet toisen luokan kansalainen heihin verrattuna. Valitanko vai otan osaa.


    • Anonyymi

      VAHINGONTEKO SUOMEN KANSAA KOHTAAN ON LOPETETTAVA!

    • Anonyymi

      Suomi ei tarvitse työperäistä maahanmuuttoa eikä minkäänlaista.

      • Anonyymi

        Tänäkin vuonna jo 3000 lisää joten ei ne lopu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tänäkin vuonna jo 3000 lisää joten ei ne lopu.

        Niitä jo 3800 tänävuonna


    • Anonyymi

      On tosi vaarallista, jos vaikuttavia hulttioita löytyy, ja he pääsevät valitsemamme , meidän äänestäjien luomaan valtavaan valtaan, niin on suurta syytä olla monin eri tavoin huolissamme.

      Olen muotitietoinen.

      https://www.youtube.com/watch?v=2MEs6uRpqBc

    • Anonyymi

      On se hyvä kun tarjotaan muunmaalaisillen töitä ja toimeentuola sekä rauhaa ja lepoa. Kun ei ole kaikille siellä kotomaassa nuita kaikkia hyödykkeitä. Sitten kun ovat tulleet tänne niin ajavat pussia ja hoitavat meitä hyvin ja kiitollisesti. Ne ovat hyviä ihmisijä. Kyllä jaksetaan maksaa niihen eläkemaksut ja vanhusten hoitomaksut jos saavat vanhukset tänne.

      • Anonyymi

        Ja omat, Suomen vanhukset jäävät täysin huomioimatta. Niin, kyllä se on täysin vääärin. 👿
        Kehitys menee aivan perse edellä päin mäntyjä. Taidan lähteä huomenna lauantaina tansseihin.

        https://www.youtube.com/watch?v=9DBYtXOfY74


      • Anonyymi

        Sitte kun ovat tullet? Nehän on jo täällä. Eikä kaikille riitä bussikuskin hommia. Piti olla insinööriä ja kaiken alan ammattimiehiä
        Osa ei edes lukea. Tuli kameli ja vuohipaimenia. Jot ei edes katso työtäpäin. Jospa lukisit KAMUTTAJAN Aloituksen tarkaan ja ajan kanssa harkiten. On tosiaan totta joka sana aloituksessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitte kun ovat tullet? Nehän on jo täällä. Eikä kaikille riitä bussikuskin hommia. Piti olla insinööriä ja kaiken alan ammattimiehiä
        Osa ei edes lukea. Tuli kameli ja vuohipaimenia. Jot ei edes katso työtäpäin. Jospa lukisit KAMUTTAJAN Aloituksen tarkaan ja ajan kanssa harkiten. On tosiaan totta joka sana aloituksessa.

        Uutisarkisto on ytimessä olevia ihmisiä kuin naapureita ne kun kiinnostunut ostamaan auton haltija Saksassa väärässä silti perussuomalainen huomenna hakea löi Väinämöinen kuten myös Wanha lieksalainen ja Komu tai pienille lapsille Kirka on lieksalainen hissanmaikk 9mg


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uutisarkisto on ytimessä olevia ihmisiä kuin naapureita ne kun kiinnostunut ostamaan auton haltija Saksassa väärässä silti perussuomalainen huomenna hakea löi Väinämöinen kuten myös Wanha lieksalainen ja Komu tai pienille lapsille Kirka on lieksalainen hissanmaikk 9mg

        Lopettaisit jo menee toistojen puolelle. Vähän aikaa menettelee komuja ja kamu sekä lapset sekä mg. Nyt on jo ťyperyyden puolelle kääntynyt.


      • Anonyymi

        Rauhaa ja lepoa saa Suomesta, kun maksaa siitä. Ei tarvitse tulla tänne nautiskelemaan elosta ilmaiseksi ja iänkaikkiseksi. Maksavat turistit tervetuloa, loisijoista entiset ulos ja uusilta portti kiinni.
        EU on suurin kehittymättömien maiden rahoittaja, me siis maksamme sitä kautta jo suolaiseti. Maksamme vielä suoraan kehitysapua, jota viherpiipertäjät vaativat moninkertaistettavaksi. Nämä avustukset eivät kehitä mitään muuta kuin pomojen ja päälliköiden rahapusseja. Sitäpaitsi kehittymättömiä maita on rahoitettu ainakin sata vuotta, sen mukaan niiden pitäisi olla kehityksessä jo edellä Eurooppaa. Mitään ei ole tapahtunut, kaikki on kuin kivikaudella.
        Kaikilla on menossa vuosi 2019, miten jotkut ovat kehittyneet ja jotkut eivät vaikka kuinka on autettu? Olisiko asujaimistossa mitään syytä?
        Suomi on vähäväkinen maa, ei meillä ole varaa elättää kovin isoa oleskelija joukkoa, ei meillä ole heille työtä tarjolla. Tällä turvapaikkailulla ei ole mitään tekemistä työperäisyyden kanssa. Työperäisellä on koulutus ja ammattitaito, meille tunkevilla ei kaikilla ole edes lukutaitoa.
        Kääntöpuoli on, että kyllähän turvikset työllistävät suomalaisia. Tarvitaan poliisia, oikeus- ja vankilalaitosta, vahteja, hovaajia, lääkäreitä, psykokologeja, tutkijoita, Migriä, opettajia, jne. ihan loputtomiin ja uusia virkoja entisten lisäksi.
        Nämä kaikki toimivat valtion rahoilla, joten tuloja ei tule, kun valtio antaa ja ottaa omiaan.
        Miten lienee suomalaisten rauhan ja levon laita, se on toinen tarina, mutta jospa tämä rahtiliikenne aukeaisi vielä useammille, ehkä on vielä toivoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lopettaisit jo menee toistojen puolelle. Vähän aikaa menettelee komuja ja kamu sekä lapset sekä mg. Nyt on jo ťyperyyden puolelle kääntynyt.

        Onko jollekin vielä epäselvää että kyseessä on seinähullu jolla on pakkomielle josta ei pääse irti?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko jollekin vielä epäselvää että kyseessä on seinähullu jolla on pakkomielle josta ei pääse irti?

        Ei kai tuo ole epäselvää. Hän on sama tyyppi, joka aikoinaan näki painajaisia lapsista ja kamusta. Sitten hän on myöhemmän vaiheen ongelmapodennassaan tuntenut olevansa Marskin ritari laakeriseppeleineen. Kehunut tietävänsä sukunsa myötä kaikkea apteekista rautatieasemaan jne...


    • Anonyymi

      Totesin aivan merkillisen seikan, kun luin tämän ketjun läpi asti.
      Syytä en tiedä, johtuneeko ajoittajan arvostuksesta, vai siitä, että ei todelliseen totuuteen osaa enää mitään sanoa oman tahtonsa myötäistä harhaa, vai kenties siitä, että alkaa oppia elämän oikeita realiteetteja.
      No, se merkillinen seikka on. En ole yhtään asiantuntijan kommentointia huomannut, saati vastaväittelyä.

      • Anonyymi

        Aloitus oli niin kovaa ja painavaa tekstiä että vasta argumentit on tuhoon tuomittu. Kirjoittaja näkyy tietävän ja tuntevan asiansa perinpohjin, ja on viisas mies. Professorin perusteellisen tarkka analyysi.


    • Anonyymi

      Kyllä typerinkin kansalainen alkaa tajuta kohta mikä on tarkoitushakuisuus näillä vasemmiston ja vihreiden ajatuksilla. Täyttä hämäystä kahdessa seikassa. Ensin halutaan harhauttaa työnantajien panosta yhteiskuntarakenteitten murentamiseksi. Toistetaan rahanahneuden merkitystä ja osakeyhtiöiden eri toimintamalleja. Syytetään eri yhtiöiden hallitustoimien ahneutta. Täystyperyytä sanon minä.
      Postitapauksessa vasemmalla olevat ministerit eivät yksinkertaisesti olleet ajan tasalla, Olivat suoraan sanottuna niin ammattitaidottomia ja tehtäviensä kera täysin ulkona, kuin lumiukot. Nyt ollaan sitten tässä. Nolossa tilanteessa. Jälkiviisaus kukkoistaa koko joulukuun kaikkialla.
      Ennen joulua on Rinteen Antilla kovat ajat edessään. Toivon, että pallonsa kuidut eivät suonessa petä. On aika inhottavan äärirealismia, noinkin sairaan miehen joutua kovan paineen alle laajennuksineen. Minua jopa osapaljon säälittää.

      • Anonyymi

        Älä sie sääli, älä sie pelkää, on mukavampaa vain edetä vaan. Kulkea laajaa tahtonsa polkua, reippaana laulella vaan. Älä sie huoli vihreä kulta, kyllä on häntynä sinunkin työs. Älä siis huoli töittesi taatta, sinutkin taitetaan tahtosi taa.

        Yllättävän hyviä kuvia, ja mielikuvia tässä?

        https://www.youtube.com/watch?v=MWKnIIUOs4s


      • Totuus on joustava käsite. Laura Huhtasaari puolusti äskettäin Halla-Ahosta ja Ohisalosta levitettyä videoväärennöstä, koska hänen mukaansa asian voisi ajatella olevan niin kuin väärennetyssä videossa esitettiin. Aikoinaan persujen puoluesihteeri sanoi, että asiat ovat niin miltä ne näyttävät, ei miten ne oikeasti ovat. Valhe muuttuu todeksi kun niin vain haluaa.


      • Hauskaa miten Orpo ja Halla-Aho huohottavat nyt Rinteen niskaan, kun itse olivat edellisessä hallituksessa pudottamassa postin varhaisjakelijoiden palkkoja alas.


      • Anonyymi
        JokaAlanAsiantuntija kirjoitti:

        Totuus on joustava käsite. Laura Huhtasaari puolusti äskettäin Halla-Ahosta ja Ohisalosta levitettyä videoväärennöstä, koska hänen mukaansa asian voisi ajatella olevan niin kuin väärennetyssä videossa esitettiin. Aikoinaan persujen puoluesihteeri sanoi, että asiat ovat niin miltä ne näyttävät, ei miten ne oikeasti ovat. Valhe muuttuu todeksi kun niin vain haluaa.

        Ihan vaan pankko oletko itse valehdellut tai vääristellyt?


    • Anonyymi

      Minä ja pankko olemme kiimassamme sitä mieltä, että tuo oli rasisitisin kirjoitus paikkakunnan palstalla. Kukaan maahantulijoista eivät halua almuja, eikä kelan rahaa jos vain kunnon töitä löytyisi. Ei koneinsinööriä ole luotu siivoojaksi, taksikuskiksi tai mihinkään vähäpätöiseen työhön. Heille on tarjottava koulutusta vastaavaa työtä. Lentokoneen mottoreiden suunnittelua, voimaloiden, saastuttamattomien moottoreiden, etc. heille on maksettava vaativasta työstä kunnon korvaus ja työpäivän pituus ei voi olle 6 tuntia enempää. Kunnon koneinssi tekee hommansa huolella ja nopeasti.

      • Anonyymi

        Mitä arvelet lomien suhteen? Lomat voisi olla niin että 4 kk olisi isyyslomaa, 2kk kesälomaa, 5kk olisi Afrikassa talvilomaa ja 1kk lomalta paluusta johtuvasta stressistä sairauslomaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä arvelet lomien suhteen? Lomat voisi olla niin että 4 kk olisi isyyslomaa, 2kk kesälomaa, 5kk olisi Afrikassa talvilomaa ja 1kk lomalta paluusta johtuvasta stressistä sairauslomaa.

        Eihän tuossa ole mitään arvelemista. Muodostunut käytäntöhän tuo jo on. Ja annettua etua ei saa pois ottaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mitä arvelet lomien suhteen? Lomat voisi olla niin että 4 kk olisi isyyslomaa, 2kk kesälomaa, 5kk olisi Afrikassa talvilomaa ja 1kk lomalta paluusta johtuvasta stressistä sairauslomaa.

        Tästä tulee mieleen ministeri Paatero joka sai 25000 euroa karenssikorvausta siitä, kun sai potkut ministerin työstä. Se ero herralla ja duunarilla on, että kun herra saa potkut työstä oman valehtelunsa takia, hän saa silloinkin siitä korvaukseksi duunarin kahden vuoden palkan. Onko järjestelmässä mitään järkeä, vai onko mitään järkeä? Näin hyvin herrat ovat pedanneet omat etuutensa, ja duunari saa vain seurta tätä häpeilemättömyyttä sivusta.


      • JokaAlanAsiantuntija kirjoitti:

        Tästä tulee mieleen ministeri Paatero joka sai 25000 euroa karenssikorvausta siitä, kun sai potkut ministerin työstä. Se ero herralla ja duunarilla on, että kun herra saa potkut työstä oman valehtelunsa takia, hän saa silloinkin siitä korvaukseksi duunarin kahden vuoden palkan. Onko järjestelmässä mitään järkeä, vai onko mitään järkeä? Näin hyvin herrat ovat pedanneet omat etuutensa, ja duunari saa vain seurta tätä häpeilemättömyyttä sivusta.

        No nyt luin jo uutisen väärin. Ei ollut ministeri vaan ministerin erityisavustaja joka saa karenssikorvauksen.


      • Anonyymi
        JokaAlanAsiantuntija kirjoitti:

        No nyt luin jo uutisen väärin. Ei ollut ministeri vaan ministerin erityisavustaja joka saa karenssikorvauksen.

        Olipa sitten ministeri tai avustaja, silti se on niin väärin, niin väärin.


      • Anonyymi
        JokaAlanAsiantuntija kirjoitti:

        Tästä tulee mieleen ministeri Paatero joka sai 25000 euroa karenssikorvausta siitä, kun sai potkut ministerin työstä. Se ero herralla ja duunarilla on, että kun herra saa potkut työstä oman valehtelunsa takia, hän saa silloinkin siitä korvaukseksi duunarin kahden vuoden palkan. Onko järjestelmässä mitään järkeä, vai onko mitään järkeä? Näin hyvin herrat ovat pedanneet omat etuutensa, ja duunari saa vain seurta tätä häpeilemättömyyttä sivusta.

        Taas tuli emävalhe. Etkä korjannut. Mutta onhan yksi useita sinun mukaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taas tuli emävalhe. Etkä korjannut. Mutta onhan yksi useita sinun mukaan

        No hetihän on tuon korjannut. Taidat olla puolisokea tai ymmärtämätön.


      • Anonyymi kirjoitti:

        No hetihän on tuon korjannut. Taidat olla puolisokea tai ymmärtämätön.

        Tietenkin erityisavustaja on (todennäköisesti) syytön siihen jos ministeri saa potkut, mutta ei tuollaisissa korvauksissa ole mitään järkeä.

        Toinen virhe pitää vielä korjata. Erityisavustaja sai siis 23000 eikä 25000.


    • On se kummitusmaisen kummallista miten joidenkuiden on vaikeaa ymmärtää totuuden ja valehtelun ero. En nyt sinusta, hyvä asiantuntija puhu, vaan yleensä. Varsinkin meidän korkeassa ja vastuullisessa asemassa olevista, äänillämme valituista valtakunnan eri luottamustehtäviin valituilta edustajilta voisi toivoa täysrehellisyyttä joka mutkassa ja heti. He ovat meidän valtakirjalla hoitamassa meidän asioitamme. Me suomalaiset olemme heidän työnantajansa. Alkaa olla perusteltua syytä epäillä, että oma suu on lähempänä kuin meidän, kansakunnan ja valtakunnan etu.

      Naurettavalta tuntuu, kun puhemies Vanhanen kieltää valehtelu sanan käyttämisen eduskunnan istunnoissa, vedoten arvokkuuteen yms. Kyllä arvokkuus on menetetty aivan muista syistä, kuin selkosuomen ja kielen eri termien käytön takia. Tekopyhyyttä ja kaksinaismoraalista on keksiä käyttää jotain ”muunneltua totuutta” jne. On syytä kysyä, miten tähän sekopäitten toimintamalliin onkaan tultu? Hätävalheenkin jälkeen on parasta aina heti korjata ja tunnustaa valheensa. Silloin seuraamusten taakka jää pääsääntöisesti huomattavasti pienemmäksi. Kaikenmaailman peittely-yritykset ja jälkiseuraamukset vain lisäävät ja kasvattavat pahan seuraamusten vuorta. Pitäisi olla itsestään selvää, mutta ei. Ihmettelen, että edustajissa on aivan fiksujakin ihmisiä, ja silti he sortuvat kömpelösti perusasioiden ymmärtämättömyyteen toinen toisensa jälkeen, vuosi vuodelta uudestaan ja edelleen. Aivan kuin historian toistoon tässä harmillisessa asiassa olisi mahdotonta saada katkoa.

      Eipä muuta tällä kertaa. Kyllä harmittaa hölmöys. Ihmissuvun hölmöys taitaa olla äärettömämpi kuin universumi.

      Ei tässä synkässä tilassa jaksa edes loppukevennystä miettiä;)

      • Anonyymi

        Juu, valehtelu on tosi ruma sana. Kiristäminenkin on ruma sana. Korruptio on myös ruma sana. Kiristäminen on korvattava sanalla bisnes, ja korruptio käsitteellä ”asioiden joustava edistäminen”.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Juu, valehtelu on tosi ruma sana. Kiristäminenkin on ruma sana. Korruptio on myös ruma sana. Kiristäminen on korvattava sanalla bisnes, ja korruptio käsitteellä ”asioiden joustava edistäminen”.

        Mitenkäs siinä käy jos Rinteen hallitus saa kenkää? Tuleeko siitä automaattisesti uudet vaalit?


      • Anonyymi
        JokaAlanAsiantuntija kirjoitti:

        Mitenkäs siinä käy jos Rinteen hallitus saa kenkää? Tuleeko siitä automaattisesti uudet vaalit?

        En vielä tiedä, mutta, synkimmänkin yön jälkeen nousee aurinko, totesi Victor Hugo. Mutta milloin se aurinko näissä seikoissa varsinaisesti nousee? Jos on Napoleoneita niin on pakoakin. Ja hallitukset vaihtuu.


      • Anonyymi

        Tuo on analyyttisesti katsoen kaikki toimittajan näkökulmasta spekuloivaa näennäistotuuden ennakointia. On kuitenkin huomioitava, minkä riskin keskusta ja Kulmuni ottavat, jos lähtevät tälle tielle. Vallitsevassa taktikointitilanteessa ei ole selkeän hyvää vaihtoehtoa ennakoitavissa. Ratkaisu, mikä tahansa, on oleva joltakin kantilta katsottuna epäsuotuisa.
        Viikon päästä olemme tässä asiassa hieman viisaampia. Minulla on nyt sellainen tunnetila, että keskustapuolue ei halua kaataa Rinteen hataran haparoivaa luottamusta, omista itsekkäistä lähtökohdistaan johtuen. Tulevaisuus nyt sitten näyttää, onko todellista vastuunottoa ja selkärankaa kenelläkään? Kulmuni taitaa olla liian nuori tuntemaan suurta politiikanrakkautta vielä;)


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuo on analyyttisesti katsoen kaikki toimittajan näkökulmasta spekuloivaa näennäistotuuden ennakointia. On kuitenkin huomioitava, minkä riskin keskusta ja Kulmuni ottavat, jos lähtevät tälle tielle. Vallitsevassa taktikointitilanteessa ei ole selkeän hyvää vaihtoehtoa ennakoitavissa. Ratkaisu, mikä tahansa, on oleva joltakin kantilta katsottuna epäsuotuisa.
        Viikon päästä olemme tässä asiassa hieman viisaampia. Minulla on nyt sellainen tunnetila, että keskustapuolue ei halua kaataa Rinteen hataran haparoivaa luottamusta, omista itsekkäistä lähtökohdistaan johtuen. Tulevaisuus nyt sitten näyttää, onko todellista vastuunottoa ja selkärankaa kenelläkään? Kulmuni taitaa olla liian nuori tuntemaan suurta politiikanrakkautta vielä;)

        Kommentoin tekoälyn poistamaa linkkiä. Niinhän se on, että persujen suosio pelastaa hallituksen, mutta ihmiset huomaavat tietysti tämänkin luikuripelin. Tämä kasvattaa vain persujen suosiota entisestään ja jos hallitus ei kaadu, se koituu demareiden lisäksi toistenkin puolueiden tuhoksi, koska he ovat nyt luikuroimassa demujen puolella, ja ihmiset muistavat. Se imago, mitä persut ovat aina mainostaneet - puhtoiset persut vastaan korruptoitunut, poliittinen eliitti - on nyt ironisella tavalla toteutunut. Vaikka uskon, että persut ovat ihan yhtä korruptoituneita ja epärehellisiä, vaikka saavatkin esittää sankaria juuri tässä tarinassa. Ovathan he ihmisiä ja poliitikkoja, ja rehellistä poliitikkoa ei ole olemassakaan.


      • JokaAlanAsiantuntija kirjoitti:

        Kommentoin tekoälyn poistamaa linkkiä. Niinhän se on, että persujen suosio pelastaa hallituksen, mutta ihmiset huomaavat tietysti tämänkin luikuripelin. Tämä kasvattaa vain persujen suosiota entisestään ja jos hallitus ei kaadu, se koituu demareiden lisäksi toistenkin puolueiden tuhoksi, koska he ovat nyt luikuroimassa demujen puolella, ja ihmiset muistavat. Se imago, mitä persut ovat aina mainostaneet - puhtoiset persut vastaan korruptoitunut, poliittinen eliitti - on nyt ironisella tavalla toteutunut. Vaikka uskon, että persut ovat ihan yhtä korruptoituneita ja epärehellisiä, vaikka saavatkin esittää sankaria juuri tässä tarinassa. Ovathan he ihmisiä ja poliitikkoja, ja rehellistä poliitikkoa ei ole olemassakaan.

        Parasta olisi Rinteen ryhdikkäästi väistyä ja näyttää näin suoraselkäisyytensä. Ihmiset noteeraisivat tämän. Persut voisi tulla valtaan heti niin siitäkin kitinästä päästäisiin, kun ihmiset huomaisivat, että mikään ei muuttunutkaan. Elämä jatkuu persu-Suomessakin entiseen malliin: Suomi velkaantuu, eriarvoisuus lisääntyy ja ilmasto lämpenee.


      • Anonyymi
        JokaAlanAsiantuntija kirjoitti:

        Mitenkäs siinä käy jos Rinteen hallitus saa kenkää? Tuleeko siitä automaattisesti uudet vaalit?

        Luitko pankko,heti pitää pitää korjata jotta on valehdellut? Mutta tämähän ei varmaan koske sinua,vai mitä? Miten sinä pystyt elämään valheittesi kanssa? Olethan patologinen valehtelia. Vai miten on?


      • Anonyymi
        JokaAlanAsiantuntija kirjoitti:

        Parasta olisi Rinteen ryhdikkäästi väistyä ja näyttää näin suoraselkäisyytensä. Ihmiset noteeraisivat tämän. Persut voisi tulla valtaan heti niin siitäkin kitinästä päästäisiin, kun ihmiset huomaisivat, että mikään ei muuttunutkaan. Elämä jatkuu persu-Suomessakin entiseen malliin: Suomi velkaantuu, eriarvoisuus lisääntyy ja ilmasto lämpenee.

        Ei kannataisi pankon puhua suoraselkäisyydestä. Kuinka monta kertaa sinä olet jäänyt kiini omista valheista?


      • Anonyymi
        JokaAlanAsiantuntija kirjoitti:

        Parasta olisi Rinteen ryhdikkäästi väistyä ja näyttää näin suoraselkäisyytensä. Ihmiset noteeraisivat tämän. Persut voisi tulla valtaan heti niin siitäkin kitinästä päästäisiin, kun ihmiset huomaisivat, että mikään ei muuttunutkaan. Elämä jatkuu persu-Suomessakin entiseen malliin: Suomi velkaantuu, eriarvoisuus lisääntyy ja ilmasto lämpenee.

        Sehän varmaankin persujen syytä ilmaston läpeminen ja sekin jotta sinun ihannoimia mamuja tulee lisää ja niitten takia otetaan velkaa lisää. Eikä Ruotsissa paukupommit eikä siellä ammuskella. Tieto joka tulee sieltä on epäluottetavista lähteistä. Kuten väitit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu, valehtelu on tosi ruma sana. Kiristäminenkin on ruma sana. Korruptio on myös ruma sana. Kiristäminen on korvattava sanalla bisnes, ja korruptio käsitteellä ”asioiden joustava edistäminen”.

        Matun kohdalla etenkin sana valehtelu on erityisen ruma sana. Kun matu satuilee eli valjehtelee Migrin tai poliisin haastattelussa, se on tietenkin asioiden joustavan etenemisen takia. Mitään ei voi tarkistaa mistään. Jopa nimi muuttuu matkalla ihan toiseksi, kolmanneksikin, mikäli paikka lohkea. Syntymäaikaansa matu ei tiedä, eihän kukaan voi muistaa niin vanhoja asioita. Ikä - mikäs se on?
        Paperit ovat jääneet kiireessä piironkin laatikkoon! Matu ei muista, että heitti ne Välimeren aaltoihin ja nauroi päälle hampaat välkkyen. Oli kuullut naapurimajan kaverilta, että niin pitää tehdä, kännykkä vie viestiä minne vain.
        Ei matu valjehtele, hän edistää vain omaa asiaansa.


    • Anonyymi

      Kamuttaja voisi mennä kaivelemaan Piiroislouhille kirkkoaarretta ja jättää itseään viisaamille ulkomaiseen työvoimaan liittyvät asia. Suomi syöksyy konkurssiin jos tänne ei saada aivan lähiaikoina 200 - 300 tuhatta ulkomaista työntekijää. Eiköhän nuo kaikenlaisten duunareiden ja tunareiden älyttömät palkkavaatimukset loppuisi.

      • Anonyymi

        Älä sinä höpötä omituisiasi.

        Hitoon yksinkertaista. Kulmunin ja keskustan porukoiden on nyt mietittävä William Shakespearen sanoin, ollako vai eikö olla. Aivokuolleita ei yleensä jatkossa kuunnella, tietty uskottavuus on siten menetetty.

        "Kotikontujen tienoita tervehtien
        tämä laulumme kaikukoon,
        yli peltojen, vetten ja tunturien
        aina Hangosta Petsamoon.

        Sama kaiku on askelten,
        kyllä vaistomme tuntee sen,
        kuinka kumpujen kätköistä, mullasta maan
        isät katsovat poikiaan.

        Sinä tiedäthän veikko mun vierelläin,
        mikä retkemme tänne toi.
        Ilomielin me riensimme sinnepäin,
        missä yhteinen kutsu soi.

        Tapa tuttu jo taattojen
        nyt on hoidossa poikasten:
        Kun on vaaralle alttiina syntymämaa,
        kotiaskaret jäädä saa.

        Mitä lieneekin aarteita Suomessa,
        toki kallehin on vapaus.
        Tääll' on suorana seistä ja kaatua
        joka miehellä oikeus.

        Siis te lapset ja vanhukset,
        ja te äidit ja morsiamet,
        niin kauan teillä on suojattu lies
        kun on pystyssä yksikin mies."


      • Anonyymi

        Miksi saada lisää elätteviä? Niitähän on jo pilvinpimein. Kuka niitä elättäisi? Jos on tollaiset toiveet ota heti 100 kotiisi ja elätä ne. Muuten unohda.


      • Anonyymi

        Älytöntä palauttaa hyvää työvoimapotentiaalia. Rakentaminen hidastuu työvoiman puutteessa ja moni yritys ei voi laajentaa työvoiman puutteessa. Tarvitaan lisää muutama satatuhat. Ei kai tässä ole tarkoitus palata kivikauteen työvoimapulan vuoksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älytöntä palauttaa hyvää työvoimapotentiaalia. Rakentaminen hidastuu työvoiman puutteessa ja moni yritys ei voi laajentaa työvoiman puutteessa. Tarvitaan lisää muutama satatuhat. Ei kai tässä ole tarkoitus palata kivikauteen työvoimapulan vuoksi.

        Ei ole tarkoitus palata kivikauteen. Kuitenkin jos vielä lisää näitä insinöörejä tulee lisää ne vievät meidät kyllä kivikauteen.


      • Anonyymi

        "200 - 300 tuhatta ulkomaista TYÖNTEKIJÄÄ (suuraakkoset lisätty)."

        Kunpa edes täällä jo olevat ulkomaalaiset saataisiin töihin.

        Sitä työtä minäkin olen tehnyt hartiavoimin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älytöntä palauttaa hyvää työvoimapotentiaalia. Rakentaminen hidastuu työvoiman puutteessa ja moni yritys ei voi laajentaa työvoiman puutteessa. Tarvitaan lisää muutama satatuhat. Ei kai tässä ole tarkoitus palata kivikauteen työvoimapulan vuoksi.

        Aivan älytön mielipide eikö sinulla ole mitään järkeä vai onko Ohis pistänyt pääsi noin pyärälle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "200 - 300 tuhatta ulkomaista TYÖNTEKIJÄÄ (suuraakkoset lisätty)."

        Kunpa edes täällä jo olevat ulkomaalaiset saataisiin töihin.

        Sitä työtä minäkin olen tehnyt hartiavoimin.

        Miksi ne menisi töihin? Me olemme niille vääräuskoisia ja meidän pitää elättää ne.


    • Anonyymi

      Niin kyllä henkilökohtaiseen rahanahneuteen pitää itse hankkia henkilökohtainen avustus, ettei lapsiaan tarvitse tunkiksi asettaa.

    • Anonyymi

      Olisi hyvä jos kaupunki perustaisi konepajan kun tuota insinöörikuntaakin jo aikalailla. Varmaan sitten duunarihommia löytyisi ancorin lopetuksen johdosta työnsä menettäville. Konepajatuotteilla on aina kysyntää varsinkin telakoilla. Ja Lieksa on Pielisen rannassa.

      • Anonyymi

        Kpomu ja pienet lapset söi hissan sienet ja hissa ottaa sitten pienet lsd kicksit mitäs sit kun pää on out ja hissa on umpihullu. Miksei ne saa tuolta vajakilta tetokonetta takavarikoitua?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kpomu ja pienet lapset söi hissan sienet ja hissa ottaa sitten pienet lsd kicksit mitäs sit kun pää on out ja hissa on umpihullu. Miksei ne saa tuolta vajakilta tetokonetta takavarikoitua?

        Pitäisikö muunmaalaiselle maksaa samaa palkkaa kuin suomalaiselle jos ei pysty samaan työnmäärään ja laatuun? Kamuttaja maksoitko sinä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitäisikö muunmaalaiselle maksaa samaa palkkaa kuin suomalaiselle jos ei pysty samaan työnmäärään ja laatuun? Kamuttaja maksoitko sinä?

        Mittarit uima tyyppi tekee virheen vuoksi vahinkoa kuin juuri Ålesund tai Komu tai pienille lapsille koivun mukaan jääneille on tyypillistä kun Komu vei pienet lapset5 mg tehoa 9mg lääkäriltä hieman vajaan hissanmaikk


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitäisikö muunmaalaiselle maksaa samaa palkkaa kuin suomalaiselle jos ei pysty samaan työnmäärään ja laatuun? Kamuttaja maksoitko sinä?

        Pitää maksaa, mieluummin vielä tuplasti. Onhan se hienoa, kun jollain firmalla työkyrit olisivat afrikkalaisia tai irakeja. Kyllä suomalainen jää toiseksi, kun ne pojat ja tytöt pistävät tuulemaan. Eivät osaa lukea eikä laskea ja kielitaito rajoittuu Arabiaan tai erilaisiin Afrikan murteisiin mutta silti ovat kullan arvoisia työvoiman paikkaajina.
        Kun vain löytyisi jostain joku paikattava työ, mieluiten inssin. Eikö vaikka eduskuntaan mahtuisi, tai poliisiin, tai vaikka verohallintoon? Myös oikeuslaitoksessa tai Finnairilla saattaisi löytyä tekemätöntä työtä.
        Terkkarilääkäreistähän on pula, sinne vain poppamiehiksi lääkärin liksalla, eksoottista hoitoa suomalaisille, osa on jo valmiiksi kirurgeja. Onhan näitä paikkoja valtiolla ja kunnilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitää maksaa, mieluummin vielä tuplasti. Onhan se hienoa, kun jollain firmalla työkyrit olisivat afrikkalaisia tai irakeja. Kyllä suomalainen jää toiseksi, kun ne pojat ja tytöt pistävät tuulemaan. Eivät osaa lukea eikä laskea ja kielitaito rajoittuu Arabiaan tai erilaisiin Afrikan murteisiin mutta silti ovat kullan arvoisia työvoiman paikkaajina.
        Kun vain löytyisi jostain joku paikattava työ, mieluiten inssin. Eikö vaikka eduskuntaan mahtuisi, tai poliisiin, tai vaikka verohallintoon? Myös oikeuslaitoksessa tai Finnairilla saattaisi löytyä tekemätöntä työtä.
        Terkkarilääkäreistähän on pula, sinne vain poppamiehiksi lääkärin liksalla, eksoottista hoitoa suomalaisille, osa on jo valmiiksi kirurgeja. Onhan näitä paikkoja valtiolla ja kunnilla.

        Eipä ainakaan eduskunnan ja nykyisen vajaahallituksen taso paljoa laskisi, jos vaikka kielitaidottomat ja lukutaidottomat maatamme johtaisivat.
        Piti ne nämäkin päivät vielä nähdä ja kokea, että maan luottamusjohtajien vuorovaikutustaidot, asioiden edustus-, tehokkuus ja ammattitaito ovat liki nollassa.

        ”Nms"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä ainakaan eduskunnan ja nykyisen vajaahallituksen taso paljoa laskisi, jos vaikka kielitaidottomat ja lukutaidottomat maatamme johtaisivat.
        Piti ne nämäkin päivät vielä nähdä ja kokea, että maan luottamusjohtajien vuorovaikutustaidot, asioiden edustus-, tehokkuus ja ammattitaito ovat liki nollassa.

        ”Nms"

        Äläs nyt. Justiinsa Antti Rinne totesi, että hallitusohjelma on niin hyvä, että on aivan sama kuka on uusi pääministeri.😂


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Äläs nyt. Justiinsa Antti Rinne totesi, että hallitusohjelma on niin hyvä, että on aivan sama kuka on uusi pääministeri.😂

        Juha Sipilä nyt pääministeriksi kun hommat on jo sopivasti sekaisin ja Juhalta onnistuisi lisäsekoitus vallan mainiosti? Puolueet torui Rinnettä kun vänkäsi vastaan postilaisten hommassa ja Sipilä veiväsi Orpon kanssa hyvän kikyn jonka nyt aikovat romuttaa,,,epistä!
        Uralin mies vielä mukaan, siis kuka Uralin mies? No Juhana Vartiainen kun se on sopivassa määrin työläisetn vihaaja ja sillä jo nuppikin tutisee kuin Uralille mennessä kun tekivät suursuomea! Tuossa olisi kova trio Sipilä, Orpo ja Vartiainen suunnittelemaan tyehtojen heikennyksiä ja palkkojen polkemista, lomarahojen lakkauttamista ja ilmaisen ylityön teettämistä ja kuusipäivaisen työviikon palauttamista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juha Sipilä nyt pääministeriksi kun hommat on jo sopivasti sekaisin ja Juhalta onnistuisi lisäsekoitus vallan mainiosti? Puolueet torui Rinnettä kun vänkäsi vastaan postilaisten hommassa ja Sipilä veiväsi Orpon kanssa hyvän kikyn jonka nyt aikovat romuttaa,,,epistä!
        Uralin mies vielä mukaan, siis kuka Uralin mies? No Juhana Vartiainen kun se on sopivassa määrin työläisetn vihaaja ja sillä jo nuppikin tutisee kuin Uralille mennessä kun tekivät suursuomea! Tuossa olisi kova trio Sipilä, Orpo ja Vartiainen suunnittelemaan tyehtojen heikennyksiä ja palkkojen polkemista, lomarahojen lakkauttamista ja ilmaisen ylityön teettämistä ja kuusipäivaisen työviikon palauttamista.

        Ettekö ole vielä kuulleet, että Paavo Väyrynen tarjoutuu pääministeriksi tämän illan kuluessa.


    • Anonyymi

      Ehdotan Hissaa uudeksi pääministeriksi.

      • Anonyymi

        Hän ei vielä nauti SDP:n varsinaista luottamusta. Heti löysi joku nokkela parempia vaihtoehtoja, joita äsken ehdotettiin. Ne sitten poistettiin sukkelasti, koska palstan tyylitaju ei suvaitse huumoria, joka suuntautuu tiettyihin puoluekantoihin. Harmi sikäli, että se kyseenalainen tyylitaju todella rajoittaa REHELLISTÄ ja vilpitöntä keskustelua. No, ne keskustelut käydään täysin muualla. Tämä palsta on yksi itikan pissi niihin keskusteluihin verrattuna.


    • Joku kysyi palkasta.
      Maksoin työn mukaan, en kansallisuuden.
      Työ oli tehtävä niin kuin sanoin.

    • Anonyymi

      Tässä on tämän vuoden huippukirjoitus jos nyt jotain nostaa näkyviin.

      • Aloitus kuuluu minunkin mielestäni ehdottomaan vuoden parhaimmistoon. Sitä ovat jotkut yrittäneet, joko huumorilla tai ilman, väittää rasistiseksi kirjoitteluksi. Mutta eipä sitä palstan asiantuntijakaan ole rasistiseksi leimannut. Niin ikään lähetetty ”poisitopyyntö” on kaikunut, onneksi, ymmärtäville korville, ei robotille. Tai jollekin kiihkolle.
        Tämä aloitus on hyvin diplomaattinen, ja syvällisesti sitä kannattaa pyöritellä monelta kantilta.

        Vuosi vaihtuu joka vuosi. Vuosikymmen on nyt vaihtumassa. Sen saa kokea joka kymmenes vuosi. Aika moni sen saa kokea. Vuosisadan vaihtumista jo harvempi. Kun mennään vuosituhannen vaihtumiseen, niin ei taida kuin muutamille sukupolville sitä ajanlaskumme ”herkkua” suoda.

        Miten vain, moni meidän sukupolvemme ihmisistä on saanut kokea kaikki neljä. ja niihin neljään kuuluvat 1900 syntyneet yli satavuotiaat, laskennallisesti, esimerkiksi.
        Moniko meistä elää yli satavuotiaaksi. Harva. Vielä.
        Elämäntavatkin ovat rappeutumassa taas tietotekniikan ”helpotusten” myötä, joten onkohan nyt saavutettu aidon Homo sapiens:n paras keski-ikä?
        Jos ennen seuraavaa vuosikymmentä vielä tänne jotain kommentoin, niin loppukevennyksiä sitten;)

        PS. Kun mies saa tarpeeksi tieteellistä huomionarvoa, voi hän sanoa haastatteluissaankin vaikka mitä. Suomessakin on eräs tunnettu syväekologinen ympäristöfilosofi, hän on maistellut monia lintuja. Tiedätte kyllä, kuka. Taitaa olla kuitenkin muutaman vuoden Kamuttajaa nuorempi?
        Kysymys ei ole Kamuttajalle. Ei tarvitse vastata, enkä sitä tällä palstalla toivo, että vastaisit.

        Muut ammukoot vaikka louhille;)


      • Anonyymi
        Nomikäänsheriffi kirjoitti:

        Aloitus kuuluu minunkin mielestäni ehdottomaan vuoden parhaimmistoon. Sitä ovat jotkut yrittäneet, joko huumorilla tai ilman, väittää rasistiseksi kirjoitteluksi. Mutta eipä sitä palstan asiantuntijakaan ole rasistiseksi leimannut. Niin ikään lähetetty ”poisitopyyntö” on kaikunut, onneksi, ymmärtäville korville, ei robotille. Tai jollekin kiihkolle.
        Tämä aloitus on hyvin diplomaattinen, ja syvällisesti sitä kannattaa pyöritellä monelta kantilta.

        Vuosi vaihtuu joka vuosi. Vuosikymmen on nyt vaihtumassa. Sen saa kokea joka kymmenes vuosi. Aika moni sen saa kokea. Vuosisadan vaihtumista jo harvempi. Kun mennään vuosituhannen vaihtumiseen, niin ei taida kuin muutamille sukupolville sitä ajanlaskumme ”herkkua” suoda.

        Miten vain, moni meidän sukupolvemme ihmisistä on saanut kokea kaikki neljä. ja niihin neljään kuuluvat 1900 syntyneet yli satavuotiaat, laskennallisesti, esimerkiksi.
        Moniko meistä elää yli satavuotiaaksi. Harva. Vielä.
        Elämäntavatkin ovat rappeutumassa taas tietotekniikan ”helpotusten” myötä, joten onkohan nyt saavutettu aidon Homo sapiens:n paras keski-ikä?
        Jos ennen seuraavaa vuosikymmentä vielä tänne jotain kommentoin, niin loppukevennyksiä sitten;)

        PS. Kun mies saa tarpeeksi tieteellistä huomionarvoa, voi hän sanoa haastatteluissaankin vaikka mitä. Suomessakin on eräs tunnettu syväekologinen ympäristöfilosofi, hän on maistellut monia lintuja. Tiedätte kyllä, kuka. Taitaa olla kuitenkin muutaman vuoden Kamuttajaa nuorempi?
        Kysymys ei ole Kamuttajalle. Ei tarvitse vastata, enkä sitä tällä palstalla toivo, että vastaisit.

        Muut ammukoot vaikka louhille;)

        Tässä ennustetaan tulevan paljon muslimeja eurooppaan töihin!
        https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/5860f9ee-9a7e-4613-ab98-72cf72e1ebd9


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuleepahan työt tehdyksi, jos ei muut niin tappotyöt.

        Niitä tulee Suomeen jatkuvasti mutta nyt niistä ei saa puhua. Tänä vuona on tullut yli kymmenen tuhatta.


      • Anonyymi
        Nomikäänsheriffi kirjoitti:

        Aloitus kuuluu minunkin mielestäni ehdottomaan vuoden parhaimmistoon. Sitä ovat jotkut yrittäneet, joko huumorilla tai ilman, väittää rasistiseksi kirjoitteluksi. Mutta eipä sitä palstan asiantuntijakaan ole rasistiseksi leimannut. Niin ikään lähetetty ”poisitopyyntö” on kaikunut, onneksi, ymmärtäville korville, ei robotille. Tai jollekin kiihkolle.
        Tämä aloitus on hyvin diplomaattinen, ja syvällisesti sitä kannattaa pyöritellä monelta kantilta.

        Vuosi vaihtuu joka vuosi. Vuosikymmen on nyt vaihtumassa. Sen saa kokea joka kymmenes vuosi. Aika moni sen saa kokea. Vuosisadan vaihtumista jo harvempi. Kun mennään vuosituhannen vaihtumiseen, niin ei taida kuin muutamille sukupolville sitä ajanlaskumme ”herkkua” suoda.

        Miten vain, moni meidän sukupolvemme ihmisistä on saanut kokea kaikki neljä. ja niihin neljään kuuluvat 1900 syntyneet yli satavuotiaat, laskennallisesti, esimerkiksi.
        Moniko meistä elää yli satavuotiaaksi. Harva. Vielä.
        Elämäntavatkin ovat rappeutumassa taas tietotekniikan ”helpotusten” myötä, joten onkohan nyt saavutettu aidon Homo sapiens:n paras keski-ikä?
        Jos ennen seuraavaa vuosikymmentä vielä tänne jotain kommentoin, niin loppukevennyksiä sitten;)

        PS. Kun mies saa tarpeeksi tieteellistä huomionarvoa, voi hän sanoa haastatteluissaankin vaikka mitä. Suomessakin on eräs tunnettu syväekologinen ympäristöfilosofi, hän on maistellut monia lintuja. Tiedätte kyllä, kuka. Taitaa olla kuitenkin muutaman vuoden Kamuttajaa nuorempi?
        Kysymys ei ole Kamuttajalle. Ei tarvitse vastata, enkä sitä tällä palstalla toivo, että vastaisit.

        Muut ammukoot vaikka louhille;)

        Kamuttaja ei uskalla mennä enää ikinä Amerikan puolella kun se joutuu siellä heti sähkötuoliin on nääs senverta rankkoi juttui siellä kontollaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kamuttaja ei uskalla mennä enää ikinä Amerikan puolella kun se joutuu siellä heti sähkötuoliin on nääs senverta rankkoi juttui siellä kontollaan.

        Tämä aloitus pitäisi saattaa kaupungin johdon luettavaksi..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kamuttaja ei uskalla mennä enää ikinä Amerikan puolella kun se joutuu siellä heti sähkötuoliin on nääs senverta rankkoi juttui siellä kontollaan.

        Mitä Kamuttaja muka on tehnyt ameriikassa jotta joutuisi sähkötuoliin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä Kamuttaja muka on tehnyt ameriikassa jotta joutuisi sähkötuoliin?

        Mieti nyt ihan itse mistä siellä saa kuoleman tuomion.xxx


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mieti nyt ihan itse mistä siellä saa kuoleman tuomion.xxx

        Yritätkö vihjata Kamuttajan tehneen siellä murhia olet kyllä aivan täysi höperö.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuleepahan työt tehdyksi, jos ei muut niin tappotyöt.

        Jotkut ovat erikoistuneet kirurgian, niinkuin jo joku mainitsi. Etenkin kurkkuun liittyvät leikkaukset sujuvat hyvin. Kaikki eivät vain vielä erota, kenelle kurkunleikkaus on ainoa parannuskeino. Kyse ei ole avomaan- eikä kasvihuonekurkusta.


    • Anonyymi

      Nyt taas ministeri Haatainen vouhkaa 30 tuhannen ulkolaisen tuonnista muka töihin.

      • Anonyymi

        Ne pelastaa Suomen jos niille maksavat 5 euroa tunnilta ja lopun elämisen maksaa valtio!
        Ihme jos ei kansantalous ala nousta kohisten.😉


    • Anonyymi

      Maanpuolustustahtokin noussut ihan mukavasti, varsinkin nuoremman väen keskuudessa. Suomalaisia huolestuttavat eniten maailman pakolaistilanne ja kansainvälinen terrorismi.
      https://yle.fi/uutiset/3-11179169

    • Anonyymi

      Nyt meinaavat tuoda Ukrainasta 15 000 työntekijää ilman koronatestausta ja karanteenia. Onko oikein?

      • Anonyymi

        No ei ole oikein ei missään tapauksessa.


    • Anonyymi

      Kyllä meillä Lieksassa tehohoitopaikkoja riittää. Niitä on alun kolmattakymmentä ja 9 hengityskonetta. Lieksa voisi tarjota karanteenipaikan tulijoille, ja siitä tulisi aika kivasti rahaa kaupunkiin kun 15 000 ihmistä ruokittaisiin. Tietysti valtio maksaisi.

      • Anonyymi

        Kuka rohkea uskaltaa osta ulkomaalaisten keräämiä marjoja ensi kesänä, en minä ainakaan!
        Hapantukoot minustanähden mansikat vaikka pelloille, ja jos vielä korona testaamatonta porukkaa on tulossa ulkomailta.


      • Anonyymi

        Kuka rohkea uskaltaa osta ulkomaalaisten keräämiä marjoja ensi kesänä, en minä ainakaan!
        Hapantukoot minustanähden mansikat vaikka pelloille, ja jos vielä korona testaamatonta porukkaa on tulossa ulkomailta.


      • Anonyymi

        Kuka rohkea uskaltaa osta ulkomaalaisten keräämiä marjoja ensi kesänä, en minä ainakaan!
        Hapantukoot minustanähden mansikat vaikka pelloille, ja jos vielä korona testaamatonta porukkaa on tulossa ulkomailta.


      • Anonyymi

        Kuka rohkea uskaltaa osta ulkomaalaisten keräämiä marjoja ensi kesänä, en minä ainakaan!
        Hapantukoot minustanähden mansikat vaikka pelloille, ja jos vielä korona testaamatonta porukkaa on tulossa ulkomailta.


      • Anonyymi

        Kuka rohkea uskaltaa osta ulkomaalaisten keräämiä marjoja ensi kesänä, en minä ainakaan!
        Hapantukoot minustanähden mansikat vaikka pelloille, ja jos vielä korona testaamatonta porukkaa on tulossa ulkomailta.


      • Anonyymi

        Kuka rohkea uskaltaa osta ulkomaalaisten keräämiä marjoja ensi kesänä, en minä ainakaan!
        Hapantukoot minustanähden mansikat vaikka pelloille, ja jos vielä korona testaamatonta porukkaa on tulossa ulkomailta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka rohkea uskaltaa osta ulkomaalaisten keräämiä marjoja ensi kesänä, en minä ainakaan!
        Hapantukoot minustanähden mansikat vaikka pelloille, ja jos vielä korona testaamatonta porukkaa on tulossa ulkomailta.

        Onhan pellolla Tämä virallinen valehtelia,pankko. Valehteli kirkkain silmin lähtevänsä iloisinmielin ja mielellään pellolle. Joten hänen keräämiään. Onkantis.


    • Anonyymi

      Ei Lieksassa ole yhtään mansikkatilaa eikä mitään muutakaan.

      • Anonyymi

        Eikä sinulla ole järkeä.

        "markkinat"


      • Anonyymi

        Pari vuotta sitten kesällä oli myynnissä lieksalaista mansikkaa. Joten mistä mene oli jos ei Lieksasta?


      • Anonyymi

        Ei pönttö kertonut lähtevänsä iloisinmielin lieksalaiselle pellolle. Vaan yleensä pellolle.
        Tosin tämä juttu kuuluu tuhannen ja yhden yön satuihin. Kuten monet hänen jutuistaan.
        Ei tulla näkemään pönttöä pellolla eikä pellonlaidalla.


    • Ostan ilomielin reippaiden ulkomaalaisten keräämiä mansikoita ensi kesänä. Paitsi tietysti jos reippaat ja rivakat huppariodinit marssivat pelloille ensin niin että ulkomaalaista työvoimaa ei tarvitakaan. :) Nyt jos koskaan on aika vetää huppari niskaan ja vastata isänmaan kutsuun.

      • Anonyymi

        Siksikö, ettei "ulkomaalaisten" vain tarvitse missään tapauksessa osallistua mihinkään muuhun kuin taikaseinän roplaamiseen?
        Onko niitä huppariodineita kuinkakin paljon? Lisääntyvätkö he joka kuukausi kolmella tuhannella?
        Voi tuota sinun ajatuksen juoksuasi. Oletko oikeasti noin tyhmä vai heittäydytkö vain?
        Eikö isänmaa kutsu "me suomalaisia"? Onko taikaseinä ainut, joka heitä kutsuu?
        Minulle on sama, kuka kerää mitäkin, minulla ei ole viljelyksiä enkä ole työnantaja. Kuitenkin olen seurannut keskustelua, kenen pitää tehdä työtä, kuka on elätti, kuka on missäkin asemassa missäkin asiassa.
        En ymmärrä miksi Suomessa elättinä olevat etelän ihmeet.ovat kuin jokin erikseen suojeltava, sukupuuttoon piankin katoava eliittiluokka. Ei tarvitse olla kovinkaan viisas tietääkseen, että kyllä heitä riittää, muutama kymmenen vuotta eteenpäin ja he ovat enemmistönä meidän omassa maassamme.
        Nyt koronan riivatessa ihmiskuntaa, he ovat vielä raskaampana kivenä reessä, koko muu maailma joutuu avittamaan kehittymättömiä maita kuin ne omiamme olisivat. Jos ei auteta, koronaa ei ikinä saada hävitettyä, jos saadaan yleensä mitenkään.
        Raskasta on ja tulee vielä raskaammaksi tulevaisuudessa.
        Kun katsoo meillä elättinä olevia matuja, heidän työllistymisessä on minimaalista. Heidän työllään ei ole kysyntää eikä heitä oikeasti edes kiinnosta muu kuin oleilu.
        Entä sitten, kun meistä vanhoista jääristä aika jättää ja työssä olijat ovat harvinaisuuksia, kuka elättää kenetkin. Meikä ei ole sitä näkemässä mutta matut ovat. Kuka sitten kerää kenenkin marjat?
        Kai sitten on vain serkkujen ja setien pizzerioita, joissa lättyjä leivotaan toinen toisillensa. Tai Suomesta tai koko Euroopasta on tullut mekkopäällisten miesten hartauden harjoittamistanner.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Siksikö, ettei "ulkomaalaisten" vain tarvitse missään tapauksessa osallistua mihinkään muuhun kuin taikaseinän roplaamiseen?
        Onko niitä huppariodineita kuinkakin paljon? Lisääntyvätkö he joka kuukausi kolmella tuhannella?
        Voi tuota sinun ajatuksen juoksuasi. Oletko oikeasti noin tyhmä vai heittäydytkö vain?
        Eikö isänmaa kutsu "me suomalaisia"? Onko taikaseinä ainut, joka heitä kutsuu?
        Minulle on sama, kuka kerää mitäkin, minulla ei ole viljelyksiä enkä ole työnantaja. Kuitenkin olen seurannut keskustelua, kenen pitää tehdä työtä, kuka on elätti, kuka on missäkin asemassa missäkin asiassa.
        En ymmärrä miksi Suomessa elättinä olevat etelän ihmeet.ovat kuin jokin erikseen suojeltava, sukupuuttoon piankin katoava eliittiluokka. Ei tarvitse olla kovinkaan viisas tietääkseen, että kyllä heitä riittää, muutama kymmenen vuotta eteenpäin ja he ovat enemmistönä meidän omassa maassamme.
        Nyt koronan riivatessa ihmiskuntaa, he ovat vielä raskaampana kivenä reessä, koko muu maailma joutuu avittamaan kehittymättömiä maita kuin ne omiamme olisivat. Jos ei auteta, koronaa ei ikinä saada hävitettyä, jos saadaan yleensä mitenkään.
        Raskasta on ja tulee vielä raskaammaksi tulevaisuudessa.
        Kun katsoo meillä elättinä olevia matuja, heidän työllistymisessä on minimaalista. Heidän työllään ei ole kysyntää eikä heitä oikeasti edes kiinnosta muu kuin oleilu.
        Entä sitten, kun meistä vanhoista jääristä aika jättää ja työssä olijat ovat harvinaisuuksia, kuka elättää kenetkin. Meikä ei ole sitä näkemässä mutta matut ovat. Kuka sitten kerää kenenkin marjat?
        Kai sitten on vain serkkujen ja setien pizzerioita, joissa lättyjä leivotaan toinen toisillensa. Tai Suomesta tai koko Euroopasta on tullut mekkopäällisten miesten hartauden harjoittamistanner.

        Älä ota asiaa liian vakavasti. Vastasin vain piikittelyyn piikittelyllä. Ei muuta.


    Ketjusta on poistettu 16 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      92
      1773
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      176
      1357
    3. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      16
      1168
    4. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      105
      1138
    5. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      53
      997
    6. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      87
      966
    7. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      81
      964
    8. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      67
      881
    9. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      783
    10. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      768
    Aihe