Pyörällä päin toista pyöräilijää

Anonyymi

11

55

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Outoa että joku tuomittiin.
      Olen ollut aina siinä uskossa, että polkupyöräilijät ajaa aina sääntöjen mukaan eikä koskaan tee virheitä.

      On täytynyt olla oikeusistuimelle painajaismainen juttu, kun pitää kahdestä syyttämästä toinen tuomita.

      • Anonyymi

        Olen monesti nähnyt, kun pyöräilijä ajaa päin punaisia päiväs aikaan, kun on paljon autoliikennettä ja myös jalankulkijat kävelevät päin punaisia päiväs aikaan, kun on autoja plajon liikkeellä.
        Eri asia on, jos myöhään illalla ajaa päin punaisia pyörällä, kun mistään ei tule ketään ja kaupunki on autio.
        Silloin on aivan eri riskitaso joutua onnettomuuteen, kuin päivällä ruuhkan aikaan.


    • Anonyymi

      Meillä täällä Itä-Vantaalla Tikkurilassa on nyt jokunen vuosi ollut rinnakkaisia pyöräteitä ja jalkakäytäviä. Pyöräilijöillä on melko yleistä ajaa siellä pyörätiellä vasemmalla puolen eikä edes ole kyseessä, että ohittaisivat edellä ajavaa! Mistäköhän ovat sen oppinneet? Suomessa ajoneuvoilla on oikeanpuoleinen liikenne.

      Olen joutunut monesti pyöräilijänä vaaratilanteeseen sen vuoksi, koska itse ajan pyörällä aina pyörätien oikeaa reunaa ja vastaantuleva pyöräilijä ajaa vasemmalla!

      Pyörässäni on niin pyörän kello kuin torvi, joilla yritän saada vasemmalla pyöräilevää pyöräilijää väistämään. Yleensä se onnistuu ja he väistävät esim. nurmikolle tai sinne oikeaan reunaan. On joskus käynyt niinkin, että se vastaantuleva pyöräilijä on ajanut reunakivetyksen yli ajoradalle. Joskus joku on siinä tilanteessa kaatunut tai sitten autoilija joutunut väistämään!

      Törmäystä ei ole vielä koskaan sattunut, mutta läheltä piti tilanteita kymmeniä vuodessa.

      Yksisuuntaiset pyörätiet eivät paljon autaisi, koska pyöräilijät ajavat niitä väärään suuntaan, samaten ajavat pyöräkaistoilla väärään suuntaan.

      Itse ajaisin mieluiten ajoradalla autojen kanssa, koska siellä on paljon turvallisempaa. Pahaksi onnekseni laki kieltää ajamasta ajoradalla mikäli on pyörätie. Suomesta ei edes löydy sellaista tietä tai katua missä en uskaltaisi ajaa ajoradalla. Olen ajanut muualla Euroopassa eikä siellä ole kuin harvoin pyöräteitä/-kaistoja. Hyvin autot väistää!

      Tähän on tultu, koska vuosikymmeniä on ainakin täällä pääkaupunkiseudulla pyöräilijät saaneet käyttäytyä miten haluaa. Vain pieni osa pyöräilijöistä noudattaa liikennesääntöjä tai lakia muuten.

    • Anonyymi

      Minkähänlainen tilannenopeus on ollut? Jos toinen menee siksakkia, niin hyvä varmaan olla varovainen.

      • Anonyymi

        Tilannenopeus on aika usein ollut väärä jos tapahtuu kolari/onnettomuus.


    • Anonyymi

      Tuomioistuin resursseja kulutetaan turhaan. Kahden polkupyörän kolarin rangaistusasian olisi voinut hoitaa poliisiasemajuttuna. Oikeudella on ihan oikeitakin juttuja jonossa joissa on kyse paljon isommista vahingonkorvaussummista.

    • Anonyymi

      Ajoneuvot kolaroivat joskus.

    • Anonyymi

      Fillaroin tänään stadissa neljä tuntia ja ihmettelen taas nuorehkojen naispyöräilijöiden tapaa ajaa rinnakkain väylällä, jossa juuri ja juuri yksi pyöräilijä mahtuu ajamaan, Tiedän, että naisen ymmärrys ja arvostelukyky ei ole miehen vastaavan tasolla, mutta luulisi sen vähänkin avulla tajuavan, miten ajetaan. Vai onko tämä taas sitä suomalaisnaisen nykyistä asennetta, että "minä teen mitä haluan".

      • Anonyymi

        Nykyään kakki ajaa rinnakkain , miehet , naiset ja lapset. Äidit ja polvenkorkuiset lapset koko kevyenliikenteen väylän levedeltä. Valitettavasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nykyään kakki ajaa rinnakkain , miehet , naiset ja lapset. Äidit ja polvenkorkuiset lapset koko kevyenliikenteen väylän levedeltä. Valitettavasti.

        Olen yleensä toiminut niin, kun vastaan tulee tuollainen, jopa kolmen rinnakkain ajavan lauma, yleensä teininaisia.
        Ajan kylmän rauhallisesti keskellä ajoväylää ja viime hetkellä väistä reunalle.
        Yleensä ovat siirtyneet reunemmalle, kun katsovat, että tuohan ajaa päälle, jollei siirrytä reunemmalle.
        Pyöräilijöitä koskevat säännöt, että vastaantulo tilanteessa on pysyttävä tien keskiosan omalla puolella.
        Ei ole mitään perustetta puolustella, että se on vaan nuorten tapa ja hyväksyttävä ja väistettävä vaikka pientareelle, kunhan saavat ajaa vaikka 3 rinnan.

        Jos sama olisi maantiellä, niin se tarkoittaisi, että kaksi autoa ajaisivat rinnan ja vastaantulija väistää pientareelle tai ojaan.


    • Anonyymi

      Itse todistin kerran tapausta jossa jalankulkija törmäsi tolppaan, kännykkää lukiessaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1252
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      19
      1245
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1166
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1164
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1143
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1141
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1134
    8. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1127
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1119
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1110
    Aihe