Jos on sama haploryhmä (mt) ja serkkutestissä 5. – etäinen serkku -osuma, miten monen sukupolven päässä yhteinen esiäiti voisi korkeintaan olla?
Ilman serkkuosumaa sukupolvia saattaisi olla jopa kymmeniä, mutta osuma serkkutestissä tuonee sen lähemmäksi. Serkkutestin osuma tulee juuri tuon äitilinjan kautta.
Osuma haploryhmän ja serkkutestin kautta
2
118
Vastaukset
- Anonyymi
Haploryhmäosuma voi olla vaikka kuinka kaukaa ja tuo serkkuusarvio voi ainakin itäsuomalaisilla olla todellisuudessa kaksinkertainen. Silloin yhteiset esivanhemmat voivat olla 1600-luvulta. Monet sukulaisavioliitot kasaavat perimää. Perinteinen sukututkimus auttaisi asiaa.
- Anonyymi
Tällä yritetään saada jatkoa perinteiselle tutkimukselle. Ehdolla olisi 12 sukupolven päässä oleva henkilö. Kysymys on siitä, alkaako oma linjani suoraan hänestä vai hänen äidistään tai isoäidistään.
Kyseessä on Full Genome Sequency -testi, joka FTDNA:n mukaan antaa 50 prosentin todennäköisyyden sille, että yhteinen esiäiti löytyy viiden sukupolven päästä, ja 90 prosentin todennäköisyyden sille, että yhteinen esiäiti löytyy 16 sukupolven päästä. Serkkutestin osuman pitäisi vähentää sukupolvien lukumäärää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 664500
- 1053505
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj373208Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️262628- 472523
Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan52139- 222014
- 1971913
Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh3951552Huomenta kulta
En mä halunnut sulle ilkeillä,päinvastoin. Miks mä niin tekisin ku rakastan sua ❤️ mut anteeksi jos ilmaisin itseäni huo91418